Pályázós topic
- Bubi
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 5966
- Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
- Tartózkodási hely: Bp. környéke
Pályázós topic
Sziasztok!
Végre itt a várva várt pályázós topic illetve topicok!
Két részre bontanám. Ebben infókat gyűjtenénk pályákról, tréningekről, iskolákról, árakról, valamint leírhatjátok személyes tapasztalataitokat. Szó eshet autókról, legyen az bérelt, kölcsön vagy saját. Jöhet minden alkatrészekről, kiegészítőkről, építésről, beállításokról stb.
A másik inkább lenne interaktív. Lehetne sztorizni, dumálni, videókat megosztani stb.
Tudom, hogy sokan járnak, jártak versenypályákra a jelenleg aktív tagok közül is. Kérlek, hogy segítsetek beindítani ezt a topicot. Előre is köszönöm!
Had kezdjem egy idézettel a nürburgring honlapján található a FAQ-ból:- "Blind crests are blind crests, no matter how much horsepower you have under the pedal."
Végre itt a várva várt pályázós topic illetve topicok!
Két részre bontanám. Ebben infókat gyűjtenénk pályákról, tréningekről, iskolákról, árakról, valamint leírhatjátok személyes tapasztalataitokat. Szó eshet autókról, legyen az bérelt, kölcsön vagy saját. Jöhet minden alkatrészekről, kiegészítőkről, építésről, beállításokról stb.
A másik inkább lenne interaktív. Lehetne sztorizni, dumálni, videókat megosztani stb.
Tudom, hogy sokan járnak, jártak versenypályákra a jelenleg aktív tagok közül is. Kérlek, hogy segítsetek beindítani ezt a topicot. Előre is köszönöm!
Had kezdjem egy idézettel a nürburgring honlapján található a FAQ-ból:- "Blind crests are blind crests, no matter how much horsepower you have under the pedal."
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
-
- Aktív fóruméletet élõ
- Hozzászólások: 713
- Csatlakozott: 2011 jan. 30, 07:08 pm
- Autód gyártási éve: 1989
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Tápiószecsõ
Re: Pályázós topic
Nagyon jó, hogy megszületett.
Sokan, rengeteg tapasztalattal bírnak a témával kapcsolatban, nagyon jó lenne olvasni minnél több beszámolót, infót, tippet, stb-t a pályázással kapcsolatban.
Én 2x voltam, abból a második alkalom szlalom verseny (nem pályanap), de szuper élmény volt, sosem fogom elfelejteni.
Hajrá.
Sokan, rengeteg tapasztalattal bírnak a témával kapcsolatban, nagyon jó lenne olvasni minnél több beszámolót, infót, tippet, stb-t a pályázással kapcsolatban.
Én 2x voltam, abból a második alkalom szlalom verseny (nem pályanap), de szuper élmény volt, sosem fogom elfelejteni.
Hajrá.
E10/liftback 1.3 4efe
AE92/liftback GTI 1.6 4age
Hajts lassan és gyönyörködj a tájban, vagy nyomjad neki és épülj bele.
AE92/liftback GTI 1.6 4age
Hajts lassan és gyönyörködj a tájban, vagy nyomjad neki és épülj bele.
- Slampixxx
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 3335
- Csatlakozott: 2009 feb. 02, 07:04 pm
- Tartózkodási hely: Érd, Budapest
Re: Pályázós topic
Én egyszer megépítem a pályázós buszomat!!!!44
Corolla KE50 Liftback_ 1977
Corolla TE51 Liftback
Corolla TE51 Liftback DeLuxe USA_ 1979
Model F_ 1986
·A komoly vasak hátul tekernek·
Corolla TE51 Liftback
Corolla TE51 Liftback DeLuxe USA_ 1979
Model F_ 1986
·A komoly vasak hátul tekernek·
- toytomi
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 2852
- Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
- Autód gyártási éve: 1989
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged
Re: Pályázós topic
Valaki írhatna egy kis beszámolót "szűzeknek".
Pár kérdés gyorsan. Mi az amire legjobban kell figyelni egy pályán? Egy nyíltnapon mennyire sűrű a mezőny, kb hány autó fog utolérni féktávon? Gyengébb teljesítményű autóval tudok-e ideális íveket autózni, vagy hátra kell figyelnem folyamatosan, hogy ne tartsak fel senkit?
Pár kérdés gyorsan. Mi az amire legjobban kell figyelni egy pályán? Egy nyíltnapon mennyire sűrű a mezőny, kb hány autó fog utolérni féktávon? Gyengébb teljesítményű autóval tudok-e ideális íveket autózni, vagy hátra kell figyelnem folyamatosan, hogy ne tartsak fel senkit?
AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport - R.I.P.
AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport
AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport
- habe
- Aktív fóruméletet élõ
- Hozzászólások: 638
- Csatlakozott: 2015 dec. 23, 12:56 pm
- Tartózkodási hely: Halásztelek
Re: Pályázós topic
Ezt például érdemes elolvasnitoytomi írta:Valaki írhatna egy kis beszámolót "szűzeknek".
Pár kérdés gyorsan. Mi az amire legjobban kell figyelni egy pályán? Egy nyíltnapon mennyire sűrű a mezőny, kb hány autó fog utolérni féktávon? Gyengébb teljesítményű autóval tudok-e ideális íveket autózni, vagy hátra kell figyelnem folyamatosan, hogy ne tartsak fel senkit?
Érdemes az előre, előre, tükör, előre, előre, tükör ritmust felvenni, ha periférikusan nem megy.
Én a nordschleife-s szokást tartom szem előtt, tehát jobbra lehúzódva, balról előzve.
Ha kanyarban ér utol egy GT3RS, akkor - nem szelfizünk a visszapillantó tükrében a porkét keresve, hanem - oda húzódunk, ahová egyébként nem tennénk az autót. Hadd menjen ő az ideális íven.
Hja, ha neki az az ideális, ami neked rossz, akkor baj van.
Béna kacsa vagyok, de ezeket hallottam a nagyoktól, és ezeket tapasztaltam mikor próbálkoztam. (mint a kutyusok.)
- PiciPeti
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 1538
- Csatlakozott: 2011 jan. 13, 12:45 am
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Pályázós topic
Szerintem kanyarban az a legjobb, ha íven marad az ember, és inkább az egyenesben segíti az előzést, akár kiindexelve, gázt elvéve. Ha egy kevésbé rutinos, de gyors autóban ülőt fogunk ki, lehet pont akkor akar majd kanyarban kikerülni, amikor megpróbáljuk elengedni, és ebből hamar baleset van...
Ha gyorsabb, úgyis megelőz, légy kiszámítható, az a lényeg.
Ha gyorsabb, úgyis megelőz, légy kiszámítható, az a lényeg.
'00 E11 4E-FE Harmony-Millenium
'07 E12 D-4D, Linea Luna
'07 E12 D-4D, Linea Luna
- habe
- Aktív fóruméletet élõ
- Hozzászólások: 638
- Csatlakozott: 2015 dec. 23, 12:56 pm
- Tartózkodási hely: Halásztelek
Re: Pályázós topic
Világos. Sok szintje van a pályán mozgásnak. Az én példám, valamivel magasabbra volt téve.PiciPeti írta:Szerintem kanyarban az a legjobb, ha íven marad az ember, és inkább az egyenesben segíti az előzést, akár kiindexelve, gázt elvéve. Ha egy kevésbé rutinos, de gyors autóban ülőt fogunk ki, lehet pont akkor akar majd kanyarban kikerülni, amikor megpróbáljuk elengedni, és ebből hamar baleset van...
Ha gyorsabb, úgyis megelőz, légy kiszámítható, az a lényeg.
- Bubi
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 5966
- Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
- Tartózkodási hely: Bp. környéke
Re: Pályázós topic
Esőben, sz@r gumikon a kettes / hármas közt ne válts ívet (bubi, elengedett egy autót). Barmilyen időben ne rakd 4 helyett 2-be (csocso), ne legyen kipakolva a segge (bubinak a szőnyeg volt csak bent). És az ég szerelmére, egy hangyányit se kockáztass! Még a pályanap sem arról szól! Amit nem tanultál meg addig, azt nem tudod megcsinálni a pályán 5-6 kör alatt. Ez a tapasztalatszerzésről szól.
Viszont meg lehet addig tanulni a pályát, akár közösen is, szimulátoron. Én csak aa racecentert ismerem, ezért mondogatom mindig. Egy alkalommal 2-3 óra, pár verseny, adhat a egy kis önbizalmat.
Viszont meg lehet addig tanulni a pályát, akár közösen is, szimulátoron. Én csak aa racecentert ismerem, ezért mondogatom mindig. Egy alkalommal 2-3 óra, pár verseny, adhat a egy kis önbizalmat.
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
- toytomi
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 2852
- Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
- Autód gyártási éve: 1989
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged
Re: Pályázós topic
Eszem ágában nincs kockáztatni. Sőt navigátor nélkül nem is mennék szívesen. De, hamár megadatik, hogy lehet büntetés és relatíve mások veszélyeztetése nélkül autózni, akkor nyílván elhiheted, hogy nem városnéző kocsikázni akarok. Még akkor is ha kívülről annak fog látszani
AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport - R.I.P.
AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport
AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Pályázós topic
Nekem Édesapám mindig csak annyit mondott, legalább annyira tudd mi van a hátad mögött, mint amennyire előtted.
Ez a pályán is igaz. Nyilván a kategóriák többek közt azért is vannak így kreálva, hogy egyik pillanatról a másikba ne eshessen a nyakadba más, de a gyakorlat azt mutatja, hogy kategórián belül is hatalmas különbségek vannak gyorsaságban.
Viszont a pálya szürreálisan széles. Aki nem volt, azt biztosan meglepi elsőre.
Ahogy előttem mondták, mindig legyél kiszámítható. Ha látod a tükörben, hogy úgyis hamar utolér, akkor egyértelmű és egyenletes mozgással húzódj le előle és engedd el. Nyilván parásnak hangzik ez a kérdés a leírtak alapján, de még nem láttam balesetet emiatt. A mögötted jövő egész jól fel tud mérni téged.
Inkább bosszankodás szokott lenni abból, hogy elb@tad a köridejét. Nagyon fontos! Ha te éppen egy nagyon jó körödben is vagy, akkor se erőszakoskodj és önzősködj. Ő gyorsabb, neki van elsőbbsége, engedd el... Ha előrelátó vagy, intézheted úgy, hogy te se sokat ronts az ideális ívedből, sőt ha az egyenesekbe kell utat adni, az nem jár túl sok áldozattal.
Amik hirtelen eszembe jutottak. (tapasztaltakra nyilván nem vonatkozik)
Mindenképp megér egy utsó hűtő kört menni. Ha netán pont a tempó végén intenek ki, akkor pedig a szervizutakon gurulni pár percet. Miután megállsz, NEM behúzni a kéziféket, hisz erősen megsülhet a tárcsa-betét kombó.
Szerszám legyen nálatok, biztos ami tuti. Emelő, kaja és pia is. Ha nem akartok tankolni (OMV messze van), inkább gyertek minimum fél tankkal még az egy etapra is. Ilyen körülmények között simán 3-5 szörösét is megeszi benzinből az átlag fogyasztásához képest az autó. Kicentizni nagyon nem éri meg, mert a hosszú, nyújtott, tempós kanyarok miatt szívhat lyukat az AC és a szegény keverék miatt hamar baj lehet a motorban.
A kerekek legyenek jól lehúzva, a motorolajszint legyen maximumon, amit felmenés előtt ellenőrizz! Ha már öreg az olaj (nem sok lenne cseréig), inkább cserélj korábban és az újjal indulj neki (add bele, hogy azt is majd ildomos előbb lecserélni).
Hűtőfolyadékod túlfolyó tartálya is legyen maximumon.
Ha a fékbetéted/fékpofád már nagyon a végét járja, inkább ne indulj így neki.
A karbis motorokat, akármennyire is nagy lehet a kísértés, ne forgasd a piros tartományba.
Minden mozgásra képes dolgot rakj el az utastérből (hátulról is!)
Figyelj, hogy (főleg első kerekeseknél) az autó segge teljesen máshogy fog itt viselkedni, mint egy "keményebb utcai menetnél". Egyenletes, finom kormánymozdulatokat használjon mindenki, főleg sikán szerű terhelésváltásoknál. Szinte mindannyiunknál előfordult, hogy eldobtuk a seggét, főleg, ha még ki is pakolunk belőle...
Remélem majd nálam SOKKAL tapasztaltabbak is írnak. Én csak 2x voltam, akkor is inkább csak kínból mert már nem bírtam magammal.
Hatalmas élmény menni minden szempontból!
Sok minden újdonságot tanulhatsz az autó viselkedéséről és határairól.
Ez a pályán is igaz. Nyilván a kategóriák többek közt azért is vannak így kreálva, hogy egyik pillanatról a másikba ne eshessen a nyakadba más, de a gyakorlat azt mutatja, hogy kategórián belül is hatalmas különbségek vannak gyorsaságban.
Viszont a pálya szürreálisan széles. Aki nem volt, azt biztosan meglepi elsőre.
Ahogy előttem mondták, mindig legyél kiszámítható. Ha látod a tükörben, hogy úgyis hamar utolér, akkor egyértelmű és egyenletes mozgással húzódj le előle és engedd el. Nyilván parásnak hangzik ez a kérdés a leírtak alapján, de még nem láttam balesetet emiatt. A mögötted jövő egész jól fel tud mérni téged.
Inkább bosszankodás szokott lenni abból, hogy elb@tad a köridejét. Nagyon fontos! Ha te éppen egy nagyon jó körödben is vagy, akkor se erőszakoskodj és önzősködj. Ő gyorsabb, neki van elsőbbsége, engedd el... Ha előrelátó vagy, intézheted úgy, hogy te se sokat ronts az ideális ívedből, sőt ha az egyenesekbe kell utat adni, az nem jár túl sok áldozattal.
Amik hirtelen eszembe jutottak. (tapasztaltakra nyilván nem vonatkozik)
Mindenképp megér egy utsó hűtő kört menni. Ha netán pont a tempó végén intenek ki, akkor pedig a szervizutakon gurulni pár percet. Miután megállsz, NEM behúzni a kéziféket, hisz erősen megsülhet a tárcsa-betét kombó.
Szerszám legyen nálatok, biztos ami tuti. Emelő, kaja és pia is. Ha nem akartok tankolni (OMV messze van), inkább gyertek minimum fél tankkal még az egy etapra is. Ilyen körülmények között simán 3-5 szörösét is megeszi benzinből az átlag fogyasztásához képest az autó. Kicentizni nagyon nem éri meg, mert a hosszú, nyújtott, tempós kanyarok miatt szívhat lyukat az AC és a szegény keverék miatt hamar baj lehet a motorban.
A kerekek legyenek jól lehúzva, a motorolajszint legyen maximumon, amit felmenés előtt ellenőrizz! Ha már öreg az olaj (nem sok lenne cseréig), inkább cserélj korábban és az újjal indulj neki (add bele, hogy azt is majd ildomos előbb lecserélni).
Hűtőfolyadékod túlfolyó tartálya is legyen maximumon.
Ha a fékbetéted/fékpofád már nagyon a végét járja, inkább ne indulj így neki.
A karbis motorokat, akármennyire is nagy lehet a kísértés, ne forgasd a piros tartományba.
Minden mozgásra képes dolgot rakj el az utastérből (hátulról is!)
Figyelj, hogy (főleg első kerekeseknél) az autó segge teljesen máshogy fog itt viselkedni, mint egy "keményebb utcai menetnél". Egyenletes, finom kormánymozdulatokat használjon mindenki, főleg sikán szerű terhelésváltásoknál. Szinte mindannyiunknál előfordult, hogy eldobtuk a seggét, főleg, ha még ki is pakolunk belőle...
Remélem majd nálam SOKKAL tapasztaltabbak is írnak. Én csak 2x voltam, akkor is inkább csak kínból mert már nem bírtam magammal.
Hatalmas élmény menni minden szempontból!
Sok minden újdonságot tanulhatsz az autó viselkedéséről és határairól.
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
- toytomi
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 2852
- Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
- Autód gyártási éve: 1989
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged
Re: Pályázós topic
Ez a kerék meghúzás nem tiszta. Nem elég neki a gyári előírt nyomaték? A többi műszaki dolog egyértelmű.
Gumi nyomásról mit kell tudni? Jó úgy, ahogyan az utcán is használom, vagy más értékre állítsam? Futóművőn jó a gyári beállítás érték? Vagy ezekkel ne foglalkozzak, mert úgy sincs tapasztalatom?
Gumi nyomásról mit kell tudni? Jó úgy, ahogyan az utcán is használom, vagy más értékre állítsam? Futóművőn jó a gyári beállítás érték? Vagy ezekkel ne foglalkozzak, mert úgy sincs tapasztalatom?
AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport - R.I.P.
AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport
AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport
- PiciPeti
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 1538
- Csatlakozott: 2011 jan. 13, 12:45 am
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Pályázós topic
Gumikból fél bar-t nyugodtan engedhetsz az utcán szokotthoz képest, mivel sokkal jobban fel fog melegedni a gumid, és a benne levő levegő, mint utcán. Így nő a nyomása is. Ha 2.2-vel felmész, az 3 fölött lesz mire lejössz.
Amikor elkezdtem pályamotorozni, első edzésen ezért elég sokat estem...
Nekem motoron 1.2bar-ból lett 2.1. Amikor utcai nyomással mentem fel, 2.2-ből 3.6 lett...
Amikor elkezdtem pályamotorozni, első edzésen ezért elég sokat estem...
Nekem motoron 1.2bar-ból lett 2.1. Amikor utcai nyomással mentem fel, 2.2-ből 3.6 lett...
'00 E11 4E-FE Harmony-Millenium
'07 E12 D-4D, Linea Luna
'07 E12 D-4D, Linea Luna
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Pályázós topic
Kerék lehúzás alatt azt értem, hogy sokan kézzel húzzák le a kerékanyákat, aminek erőssége sokszor meglep engem, amikor lazítom le 1-2 autóét.
Pályázás előtt ha van nyomaték kulcsunk kattogtassuk le őket ismét, ha nincs, akkor biztosan lesz kint egy és kérjük kölcsön. Voltak már példák lelazult, sőt elhagyott kerekekre is a ringen, nem vicc!
Sokkal nagyobb terhelést kapnak ott, mint az utcán, nem beszélve a hőhatásról.
Pályázás előtt ha van nyomaték kulcsunk kattogtassuk le őket ismét, ha nincs, akkor biztosan lesz kint egy és kérjük kölcsön. Voltak már példák lelazult, sőt elhagyott kerekekre is a ringen, nem vicc!
Sokkal nagyobb terhelést kapnak ott, mint az utcán, nem beszélve a hőhatásról.
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
- RWD
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 2713
- Csatlakozott: 2009 nov. 17, 11:56 am
- Autód gyártási éve: 1981
- Autód típusa (és generációja): Starlet
- Autód felszereltségi jelölése: STD
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (3 ajtós)
Re: Pályázós topic
Szintén zenész, csak pont fordított értelmezésben. Sok tulok (már elnézést) letépi 200+ newton értékekkel, aztán győzd levenni a kereket...Kerék lehúzás alatt azt értem, hogy sokan kézzel húzzák le a kerékanyákat, aminek erőssége sokszor meglep engem, amikor lazítom le 1-2 autóét.
1981 - Toyota Starlet KP62
1983 - Toyota Corolla AE86
1983 - Toyota Corolla AE86