Autó és motorsport

Élet a Corollakon túl. Felhasználók hobbijai, egyéb érdeklődési körei.
Avatar
Bubi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 5966
Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
Tartózkodási hely: Bp. környéke
Re: Autó és motorsport

Hozzászólás Szerző: Bubi » 2014 márc. 31, 04:11 pm

Április 1-2. hivatalos DTM teszt a hungaroringen!
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.

Avatar
RWD
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2714
Csatlakozott: 2009 nov. 17, 11:56 am
Autód gyártási éve: 1981
Autód típusa (és generációja): Starlet
Autód felszereltségi jelölése: STD
Autód karosszéria variánsa: Liftback (3 ajtós)
Re: Autó és motorsport

Hozzászólás Szerző: RWD » 2014 márc. 31, 04:12 pm

bubidisc írta:Április 1-2. hivatalos DTM teszt a hungaroringen!
Elvileg szerdán ott leszünk.
1981 - Toyota Starlet KP62
1983 - Toyota Corolla AE86

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23933
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:
Re: Autó és motorsport

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2014 márc. 31, 04:55 pm

Szerdára terveztem én is. ~1, fél2-től, ha összejön.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
Bubi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 5966
Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
Tartózkodási hely: Bp. környéke
Re: Autó és motorsport

Hozzászólás Szerző: Bubi » 2014 márc. 31, 04:57 pm

holnap
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.

Avatar
Bubi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 5966
Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
Tartózkodási hely: Bp. környéke
Re: Autó és motorsport

Hozzászólás Szerző: Bubi » 2014 ápr. 07, 12:33 pm

Aki tegnap nem tért meg az "új" F-1-et illetően az már nem is fog. Izgalamas, változatos, eseménydús futam volt, rengeteg előzéssel. Viszont az is körvonalazódik, hogy a tempós, kevésbé technikás pályákon érzik jól magukat az új autók. A motorok hangján állítólag változtatni fognak, bár ez is megszokható. Főleg úgy, hogy az időmérőn engedik magasabb fordulatszám tartományba forogni a motorokat. Érdekes hallgatni belső kamerás felvételeken, hogy kapkod a 8 gangos váltó, hogy átvigye a brutális teljesítményt a hátsó kerekekre. Bizonyos fordulat felett hirtelen leforog akár 4-5-ben is. :)
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.

Avatar
bepi81
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2524
Csatlakozott: 2010 nov. 23, 03:40 pm
Autód gyártási éve: 2007
Autód típusa (és generációja): Verso
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: MPV
Tartózkodási hely: Békéscsaba
Re: Autó és motorsport

Hozzászólás Szerző: bepi81 » 2014 ápr. 08, 02:59 pm

A hangosítás biztosan jót fog tenni az idei F1-nek, de azért a megtérésemet viszonylag nehezíti az alábbi hang-felvétel, kiváltképpen a V10-esk hangja.

https://www.youtube.com/watch?v=srq14vtm-NE
4 év E11 fl Corlla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Avatar
RWD
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2714
Csatlakozott: 2009 nov. 17, 11:56 am
Autód gyártási éve: 1981
Autód típusa (és generációja): Starlet
Autód felszereltségi jelölése: STD
Autód karosszéria variánsa: Liftback (3 ajtós)
Re: Autó és motorsport

Hozzászólás Szerző: RWD » 2014 ápr. 08, 06:10 pm

Szerintem kár kínlódni, halkabbak, ez van, lenyeljük. Legyen VERSENY, ahogy az előző futamon is láttuk. Ennyi elég a boldogsághoz.
1981 - Toyota Starlet KP62
1983 - Toyota Corolla AE86

Avatar
Lackó
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3459
Csatlakozott: 2008 júl. 17, 05:02 pm
Autód gyártási éve: 2017
Autód típusa (és generációja): Egyéb Toyota
Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
Autód karosszéria variánsa: Crossover
Re: Autó és motorsport

Hozzászólás Szerző: Lackó » 2014 ápr. 08, 08:50 pm

Mi lehet az oka, hogy halk lett az F1 ? Tartósnak kell lenniük, üzemanyag "spórolósnak". Ennek biztos köze van hozzá. Épp tegnap néztem tecsőn a régi Turbo korszakból videókat. Azok 1,5-ösök voltak, sornégyesek, és üvöltöttek.

Avatar
bepi81
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2524
Csatlakozott: 2010 nov. 23, 03:40 pm
Autód gyártási éve: 2007
Autód típusa (és generációja): Verso
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: MPV
Tartózkodási hely: Békéscsaba
Re: Autó és motorsport

Hozzászólás Szerző: bepi81 » 2014 ápr. 08, 10:27 pm

Lackó írta:Mi lehet az oka, hogy halk lett az F1 ? Tartósnak kell lenniük, üzemanyag "spórolósnak". Ennek biztos köze van hozzá. Épp tegnap néztem tecsőn a régi Turbo korszakból videókat. Azok 1,5-ösök voltak, sornégyesek, és üvöltöttek.
Nem 16-18000-eket forognak, hanem csak 12-13000-eket. Eleve 15000 a max, de részben üa spórolás miatt nem használják ki.
Meg, ugye a turbó motor jelentősen alacsonyabb fordulatszám tartományban adja le az ex-V8-asok nyomatékának 2x-ét.
4 év E11 fl Corlla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Avatar
bepi81
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2524
Csatlakozott: 2010 nov. 23, 03:40 pm
Autód gyártási éve: 2007
Autód típusa (és generációja): Verso
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: MPV
Tartózkodási hely: Békéscsaba
Re: Autó és motorsport

Hozzászólás Szerző: bepi81 » 2014 ápr. 08, 10:28 pm

RWD írta:Szerintem kár kínlódni, halkabbak, ez van, lenyeljük. Legyen VERSENY, ahogy az előző futamon is láttuk. Ennyi elég a boldogsághoz.
Így legyen a továbbiakban is! ;)
4 év E11 fl Corlla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Avatar
Bubi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 5966
Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
Tartózkodási hely: Bp. környéke
Re: Autó és motorsport

Hozzászólás Szerző: Bubi » 2014 ápr. 08, 10:43 pm

A DTM teszt is megerősítette bennem, hogy nincs mindig köze a fordulatszámnak a hangélményhez. Azok a motorok tuti nem forognak 15 ezret és mégis üvöltenek ahogy kell. Ezek az 1,6-os V6-os turbo-k meg ilyenek. Nagy csoda nem lesz. Én már kicsit megszoktam. Azt viszont borítékolhatjuk, hogy ilyen jó versenyek csak az ilyen gyors pályákon lesznek.
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.

Avatar
RWD
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2714
Csatlakozott: 2009 nov. 17, 11:56 am
Autód gyártási éve: 1981
Autód típusa (és generációja): Starlet
Autód felszereltségi jelölése: STD
Autód karosszéria variánsa: Liftback (3 ajtós)
Re: Autó és motorsport

Hozzászólás Szerző: RWD » 2014 ápr. 08, 11:31 pm

Lackó írta:Mi lehet az oka, hogy halk lett az F1 ? Tartósnak kell lenniük, üzemanyag "spórolósnak". Ennek biztos köze van hozzá. Épp tegnap néztem tecsőn a régi Turbo korszakból videókat. Azok 1,5-ösök voltak, sornégyesek, és üvöltöttek.
Brutális buflák nagydarab egységet hajt meg a kipufogógáz, ez a lényeg. Ugye ott a feltöltő meg a tököm tudja milyen energia visszanyerő rendszer egy része. Ha jól tudom, minél gyorsabban távozik a kipufogógáz, annál hangosabb a végeredmény. Fújj bele egy szívószálba :))). Nekem legalábbis ez maradt meg, múltkor utána olvasgattam mert mindig érdekelt. Meg persze ott a fordulatszám különbség is, de szerintem az nem oly mérvadó ez esetben. Túl lefoglaltak az égésgázok, szerintem ennyi az egész. Én sajnálom hogy ez lett belőle, de hát ez van. :)
1981 - Toyota Starlet KP62
1983 - Toyota Corolla AE86

Avatar
Bubi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 5966
Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
Tartózkodási hely: Bp. környéke
Re: Autó és motorsport

Hozzászólás Szerző: Bubi » 2014 ápr. 09, 06:42 pm

"Ha jól tudom, minél gyorsabban távozik a kipufogógáz, annál hangosabb a végeredmény." Hát ez nem pontos. Nem csak a gyorsaság, a gáz mennyisége is számít. A turbo motoroknál tuti, hogy több gáz megy át a rendszeren azonos fordulaton. Hallottam turbo és szívó boxer 6-ot terhelésen. Egyik üvölt, a másiknál csak annyi hallassz, egy bizonyos fordulat felett, hogy sssssssss.
Az energia visszanyerő és hozzáadó rendszerek nem osztanak vagy szoroznak a hangon terhelésnél.
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.

Avatar
RWD
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2714
Csatlakozott: 2009 nov. 17, 11:56 am
Autód gyártási éve: 1981
Autód típusa (és generációja): Starlet
Autód felszereltségi jelölése: STD
Autód karosszéria variánsa: Liftback (3 ajtós)
Re: Autó és motorsport

Hozzászólás Szerző: RWD » 2014 ápr. 09, 07:34 pm

bubidisc írta:"Ha jól tudom, minél gyorsabban távozik a kipufogógáz, annál hangosabb a végeredmény." Hát ez nem pontos. Nem csak a gyorsaság, a gáz mennyisége is számít. A turbo motoroknál tuti, hogy több gáz megy át a rendszeren azonos fordulaton. Hallottam turbo és szívó boxer 6-ot terhelésen. Egyik üvölt, a másiknál csak annyi hallassz, egy bizonyos fordulat felett, hogy sssssssss.
Az energia visszanyerő és hozzáadó rendszerek nem osztanak vagy szoroznak a hangon terhelésnél.
Nem azt írtam, hogy CSAK a gáz sebességétől függ. Viszont nem értelek. Elméleted szerint egy turbómotornál több gáz keletkezik, és mégis halkabb. Vagy nem erre célzol?
Energia visszanyerők osztanak, szoroznak jelen esetben. (Én így értelmezem legalábbis)
https://www.youtube.com/watch?v=_m63wMbpBSM

13:20 körül az okfejtés, de Hanula biztos segg hozzá. :D
1981 - Toyota Starlet KP62
1983 - Toyota Corolla AE86

Avatar
Bubi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 5966
Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
Tartózkodási hely: Bp. környéke
Re: Autó és motorsport

Hozzászólás Szerző: Bubi » 2014 ápr. 09, 09:39 pm

Nem valami kifejtős magyarázat de fogadjuk el. Azt mondják, hogy "kicsit szebben szólna ha". Na ezt nem fogja soha senki nem megtudni mert olyan motor nem lesz és nem is volt. 30 évvel korábbi motorokat összehasonlítani a mostaniakkal baromira tudományos.
Csak arra akartam rávilágítani, hogy a turbo motoroknak nem lehet szívó motorhangot csinálni. Az meg nem az én elméletem, hogy a turbonál több gáz keletkezik hanem tény az meg, hogy halkabb az azért van mert az máshogy áramlik. Ha mondjuk gyakran fütyörészel rájössz magadtól. Ugyanúgy csücsöríted a szád és 5x annyi levegőt akarsz rajta átpréselni nem jön ki rajta hang csak ennyi, hogy ffffffffffff.
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.


Válasz küldése