Autó és motorsport
- Bubi
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 5966
- Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
- Tartózkodási hely: Bp. környéke
Re: Autó és motorsport
Április 1-2. hivatalos DTM teszt a hungaroringen!
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
- RWD
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 2714
- Csatlakozott: 2009 nov. 17, 11:56 am
- Autód gyártási éve: 1981
- Autód típusa (és generációja): Starlet
- Autód felszereltségi jelölése: STD
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (3 ajtós)
Re: Autó és motorsport
Elvileg szerdán ott leszünk.bubidisc írta:Április 1-2. hivatalos DTM teszt a hungaroringen!
1981 - Toyota Starlet KP62
1983 - Toyota Corolla AE86
1983 - Toyota Corolla AE86
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Autó és motorsport
Szerdára terveztem én is. ~1, fél2-től, ha összejön.
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
- Bubi
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 5966
- Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
- Tartózkodási hely: Bp. környéke
Re: Autó és motorsport
holnap
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
- Bubi
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 5966
- Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
- Tartózkodási hely: Bp. környéke
Re: Autó és motorsport
Aki tegnap nem tért meg az "új" F-1-et illetően az már nem is fog. Izgalamas, változatos, eseménydús futam volt, rengeteg előzéssel. Viszont az is körvonalazódik, hogy a tempós, kevésbé technikás pályákon érzik jól magukat az új autók. A motorok hangján állítólag változtatni fognak, bár ez is megszokható. Főleg úgy, hogy az időmérőn engedik magasabb fordulatszám tartományba forogni a motorokat. Érdekes hallgatni belső kamerás felvételeken, hogy kapkod a 8 gangos váltó, hogy átvigye a brutális teljesítményt a hátsó kerekekre. Bizonyos fordulat felett hirtelen leforog akár 4-5-ben is.
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
- bepi81
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 2524
- Csatlakozott: 2010 nov. 23, 03:40 pm
- Autód gyártási éve: 2007
- Autód típusa (és generációja): Verso
- Autód felszereltségi jelölése: Sol
- Autód karosszéria variánsa: MPV
- Tartózkodási hely: Békéscsaba
Re: Autó és motorsport
A hangosítás biztosan jót fog tenni az idei F1-nek, de azért a megtérésemet viszonylag nehezíti az alábbi hang-felvétel, kiváltképpen a V10-esk hangja.
https://www.youtube.com/watch?v=srq14vtm-NE
https://www.youtube.com/watch?v=srq14vtm-NE
4 év E11 fl Corlla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i
- RWD
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 2714
- Csatlakozott: 2009 nov. 17, 11:56 am
- Autód gyártási éve: 1981
- Autód típusa (és generációja): Starlet
- Autód felszereltségi jelölése: STD
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (3 ajtós)
Re: Autó és motorsport
Szerintem kár kínlódni, halkabbak, ez van, lenyeljük. Legyen VERSENY, ahogy az előző futamon is láttuk. Ennyi elég a boldogsághoz.
1981 - Toyota Starlet KP62
1983 - Toyota Corolla AE86
1983 - Toyota Corolla AE86
- Lackó
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 3459
- Csatlakozott: 2008 júl. 17, 05:02 pm
- Autód gyártási éve: 2017
- Autód típusa (és generációja): Egyéb Toyota
- Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
- Autód karosszéria variánsa: Crossover
Re: Autó és motorsport
Mi lehet az oka, hogy halk lett az F1 ? Tartósnak kell lenniük, üzemanyag "spórolósnak". Ennek biztos köze van hozzá. Épp tegnap néztem tecsőn a régi Turbo korszakból videókat. Azok 1,5-ösök voltak, sornégyesek, és üvöltöttek.
- bepi81
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 2524
- Csatlakozott: 2010 nov. 23, 03:40 pm
- Autód gyártási éve: 2007
- Autód típusa (és generációja): Verso
- Autód felszereltségi jelölése: Sol
- Autód karosszéria variánsa: MPV
- Tartózkodási hely: Békéscsaba
Re: Autó és motorsport
Nem 16-18000-eket forognak, hanem csak 12-13000-eket. Eleve 15000 a max, de részben üa spórolás miatt nem használják ki.Lackó írta:Mi lehet az oka, hogy halk lett az F1 ? Tartósnak kell lenniük, üzemanyag "spórolósnak". Ennek biztos köze van hozzá. Épp tegnap néztem tecsőn a régi Turbo korszakból videókat. Azok 1,5-ösök voltak, sornégyesek, és üvöltöttek.
Meg, ugye a turbó motor jelentősen alacsonyabb fordulatszám tartományban adja le az ex-V8-asok nyomatékának 2x-ét.
4 év E11 fl Corlla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i
- bepi81
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 2524
- Csatlakozott: 2010 nov. 23, 03:40 pm
- Autód gyártási éve: 2007
- Autód típusa (és generációja): Verso
- Autód felszereltségi jelölése: Sol
- Autód karosszéria variánsa: MPV
- Tartózkodási hely: Békéscsaba
Re: Autó és motorsport
Így legyen a továbbiakban is!RWD írta:Szerintem kár kínlódni, halkabbak, ez van, lenyeljük. Legyen VERSENY, ahogy az előző futamon is láttuk. Ennyi elég a boldogsághoz.
4 év E11 fl Corlla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i
- Bubi
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 5966
- Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
- Tartózkodási hely: Bp. környéke
Re: Autó és motorsport
A DTM teszt is megerősítette bennem, hogy nincs mindig köze a fordulatszámnak a hangélményhez. Azok a motorok tuti nem forognak 15 ezret és mégis üvöltenek ahogy kell. Ezek az 1,6-os V6-os turbo-k meg ilyenek. Nagy csoda nem lesz. Én már kicsit megszoktam. Azt viszont borítékolhatjuk, hogy ilyen jó versenyek csak az ilyen gyors pályákon lesznek.
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
- RWD
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 2714
- Csatlakozott: 2009 nov. 17, 11:56 am
- Autód gyártási éve: 1981
- Autód típusa (és generációja): Starlet
- Autód felszereltségi jelölése: STD
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (3 ajtós)
Re: Autó és motorsport
Brutális buflák nagydarab egységet hajt meg a kipufogógáz, ez a lényeg. Ugye ott a feltöltő meg a tököm tudja milyen energia visszanyerő rendszer egy része. Ha jól tudom, minél gyorsabban távozik a kipufogógáz, annál hangosabb a végeredmény. Fújj bele egy szívószálba )). Nekem legalábbis ez maradt meg, múltkor utána olvasgattam mert mindig érdekelt. Meg persze ott a fordulatszám különbség is, de szerintem az nem oly mérvadó ez esetben. Túl lefoglaltak az égésgázok, szerintem ennyi az egész. Én sajnálom hogy ez lett belőle, de hát ez van.Lackó írta:Mi lehet az oka, hogy halk lett az F1 ? Tartósnak kell lenniük, üzemanyag "spórolósnak". Ennek biztos köze van hozzá. Épp tegnap néztem tecsőn a régi Turbo korszakból videókat. Azok 1,5-ösök voltak, sornégyesek, és üvöltöttek.
1981 - Toyota Starlet KP62
1983 - Toyota Corolla AE86
1983 - Toyota Corolla AE86
- Bubi
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 5966
- Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
- Tartózkodási hely: Bp. környéke
Re: Autó és motorsport
"Ha jól tudom, minél gyorsabban távozik a kipufogógáz, annál hangosabb a végeredmény." Hát ez nem pontos. Nem csak a gyorsaság, a gáz mennyisége is számít. A turbo motoroknál tuti, hogy több gáz megy át a rendszeren azonos fordulaton. Hallottam turbo és szívó boxer 6-ot terhelésen. Egyik üvölt, a másiknál csak annyi hallassz, egy bizonyos fordulat felett, hogy sssssssss.
Az energia visszanyerő és hozzáadó rendszerek nem osztanak vagy szoroznak a hangon terhelésnél.
Az energia visszanyerő és hozzáadó rendszerek nem osztanak vagy szoroznak a hangon terhelésnél.
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
- RWD
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 2714
- Csatlakozott: 2009 nov. 17, 11:56 am
- Autód gyártási éve: 1981
- Autód típusa (és generációja): Starlet
- Autód felszereltségi jelölése: STD
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (3 ajtós)
Re: Autó és motorsport
Nem azt írtam, hogy CSAK a gáz sebességétől függ. Viszont nem értelek. Elméleted szerint egy turbómotornál több gáz keletkezik, és mégis halkabb. Vagy nem erre célzol?bubidisc írta:"Ha jól tudom, minél gyorsabban távozik a kipufogógáz, annál hangosabb a végeredmény." Hát ez nem pontos. Nem csak a gyorsaság, a gáz mennyisége is számít. A turbo motoroknál tuti, hogy több gáz megy át a rendszeren azonos fordulaton. Hallottam turbo és szívó boxer 6-ot terhelésen. Egyik üvölt, a másiknál csak annyi hallassz, egy bizonyos fordulat felett, hogy sssssssss.
Az energia visszanyerő és hozzáadó rendszerek nem osztanak vagy szoroznak a hangon terhelésnél.
Energia visszanyerők osztanak, szoroznak jelen esetben. (Én így értelmezem legalábbis)
https://www.youtube.com/watch?v=_m63wMbpBSM
13:20 körül az okfejtés, de Hanula biztos segg hozzá.
1981 - Toyota Starlet KP62
1983 - Toyota Corolla AE86
1983 - Toyota Corolla AE86
- Bubi
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 5966
- Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
- Tartózkodási hely: Bp. környéke
Re: Autó és motorsport
Nem valami kifejtős magyarázat de fogadjuk el. Azt mondják, hogy "kicsit szebben szólna ha". Na ezt nem fogja soha senki nem megtudni mert olyan motor nem lesz és nem is volt. 30 évvel korábbi motorokat összehasonlítani a mostaniakkal baromira tudományos.
Csak arra akartam rávilágítani, hogy a turbo motoroknak nem lehet szívó motorhangot csinálni. Az meg nem az én elméletem, hogy a turbonál több gáz keletkezik hanem tény az meg, hogy halkabb az azért van mert az máshogy áramlik. Ha mondjuk gyakran fütyörészel rájössz magadtól. Ugyanúgy csücsöríted a szád és 5x annyi levegőt akarsz rajta átpréselni nem jön ki rajta hang csak ennyi, hogy ffffffffffff.
Csak arra akartam rávilágítani, hogy a turbo motoroknak nem lehet szívó motorhangot csinálni. Az meg nem az én elméletem, hogy a turbonál több gáz keletkezik hanem tény az meg, hogy halkabb az azért van mert az máshogy áramlik. Ha mondjuk gyakran fütyörészel rájössz magadtól. Ugyanúgy csücsöríted a szád és 5x annyi levegőt akarsz rajta átpréselni nem jön ki rajta hang csak ennyi, hogy ffffffffffff.
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.