Hogy én hogyan is cisnálom?
Nem svolt kérdés a vásárlásnál, h 1.3, vagy 1.6. Csak az utóbbikat néztem. Az előző is 1.6 os volt, csak 8V-s, nem is ültem volna be gyengébbe szerintem. Pedig Apu győzködött (úgy, h 120 lovas bömöse van) Fiam nem kell az erő a fogyasztás a lényeg
Városba meg 80-90 alatt szinte sose megy...
Tehát megvettem az 1.6-ost. Első dolgom az volt, h megbízhatóvá tegyem. Féltengelyek, lengéscsillapítók, fékek... Amit lehetett és mit a pénzem engedett, kicseréltem rajta. Sokáig csak ezeket csináltam, de természetesen nem túl jó érzés, amikor hopp megint egy 50est elnyelt és még az a kis karc se tűnt el róla, nem hogy kapott volna egy alufelnit.
Mind1. Úgy gondolom és érzem, hogy mivel saját kezüleg csinálok rajta mindent, egyre jobban kiismerem a kicsikét és minden menetszituációban tudom mi jó neki mit szabad még mi fáj neki és mit bír el. Emellett amit lelkiismerettel kicseréltem rajta, nem úgy mint egy szerelő (tisztelet a kivételnek) ahhoz tudom, h nem kell hozzányúlnom egy jó ideig. Ki is pipálom gondolatban. Úgy vettem észre mindig meghálálja. És ez nem csak közhely.
Tehát első lépésben kb lemostam ez optika
Második lépésben beleöltem nem kevés pénzt, h megbízható legyen, rendbe legyenek a fő dolgok
És harmadik lépésben most oda jutottam, h picit adjunk a külsőre is. nem azt mondom, h teli fény, full optika izlésesen szépen (akármennyire is vágyom rá) hanem kijavítgattam a kisebb hibákat, azon az 1 helyen ahol üszkösödött, kilakatoltam, mindent szépen lefújtam, a lökösöket is színre, + egy felni. Az régi álmom. Talán a leggazdaságosabb és egyben leglátványosabb optikázás. Szerintem ha ügyes az ember a legolcsóbban és a legtöbbet tud dobni ezzel az autó megjelenésén. Aki nemhiszi járjon utána
Emellett esetleg még egy enyhe fóliára gondolnék ebben a körben, de szerintem ez marad későbbre.
Most a következő tervem igen a motor. Gáborral sokat beszélgetek és lehet belevágnék abba a hengerfejes vezérműtengelyes átalakítgatásba. Olcsón kijön (mivel a szerelésért nem kell fizetnem, ami a nagy tétel lenne) sok dolgot én is meg tudok csinálni két kézzel és elvileg dob is az autón. Emellett nagyon fontolgatom a full csapágyazást lent. (főtengely, hajtókarcsap, csapszegek...) nagy munka, pénzbe is kerül, de akkor tiszta lappal a tuning érdekében. Ha már megcisnálom, a nagyobb kompresszió miatt ne kopogjon be 1 év múlva.
Mondjuk Gáboré 6 éve megy már megokosítva full még a gyári csapágyszettel, dugókkal, hajtókarokkal és semmi baja. Tehát annyira nem félek.
Hát kell ennél több bizonyíték?!
Bevallom őszintén, a megvásárlása utáni 1-2 hónaptól kezdve mostanáig, kb minden nap az mostoszkált a fejemben, h miért nem a gti-t vettem, mirt nem azt, de bolond voltam stb stb. Mindig ugye a maximalizmus. Mind amotor mind a fékek, mind a beltér miatt. Nagyon szerettem volna. Aztán az utóbbi fél évben Lajosén és egy lepukkant fehéren kívül nem raktak fel gti lifback-et.
Most hogy csinosítgattm rajta, egész egyben van jól áll rajta a felni, megint izgalommal, boldogsággal, mosollyal nézek rá, gyönyörködöm benne
Bár nemtudom mi lenne ha felraknának jó áron egy kis kedvencet. Mondjuk 91-es 92-est az új elektromos ablak panelost, a 137 lovas motorral... hááát....
Kit udja...
Csak gye most sajnálnám ezt eladni, mert most tipp-topp szép, megbízható, nincs baja és újból elkezdeni egy másikba belölni a pénzt. Nemtudom.
Most is csak kattog az agyam. Szerintem marad nálam, beleszerettem
Úgyh összegezve, minden a pénzen múlik sajnos. Ha lenne sok, megvenné szerintem sok ember az autót és 1 hónap alatt kicsinosítgatná és széthegyezni, természetesen tartósra a motort.
Nekem elsőként a biztonság volt a lényeg, a megbízhatóság, most egy kis optika, aztán megint a motor.
Úgy gondolom technika.
Elég botrány, amikor odaáll melléd az ezres micra szétspilerezve, szétmatricázva, mindenhol szétneonozva, oriás kipuval, aztán mivan? negyed gázon otthagyod, mivel csak hang-sebességre képes
Egyértelmű. Inkább legyen egy láthatóan szépen karbantartott autód először, de ha oda kell neki lépni, essen le a többiek álla. Ha ez is megvan, akkor már építhetjük olyanná, hogy a gyorsulás előtt is már kicsurranjon a nyáluk.
Na a lényegről alig beszéltem, kicsit hosszúra sikeredett.
Bocs