P1345 hibakód= elkezdett meghalni az olajszivattyúd

Technikai okfejtések, hasznos tippek, leírások. Önállóan megvalósítható kisebb-nagyobb szervizelések és átalakítások.
Avatar
ufonaut
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2017 máj. 02, 10:29 am
Autód gyártási éve: 2006
Autód típusa (és generációja): Corolla E12
Autód felszereltségi jelölése: Sol Plus
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Békéscsaba
Kapcsolat:
P1345 hibakód= elkezdett meghalni az olajszivattyúd

Hozzászólás Szerző: ufonaut » 2018 dec. 10, 05:00 pm

Üdv kedves Klubtársak!

A fent említett címben a saját esetemet írom le, nem biztos, hogy másnak is ez a baja, ha a P1345 hibakód jön, de ha gyakran megjelenik, akkor bizony érdemes lesz rámérni az olajnyomásra mihamarabb, mert komoly kopás lesz a tengelyeken.
2017 április elején vettem a kocsit, 2006-os 1,4vvti HB bő 280000 szervizkönyves/számlás kilométerrel. Sokáig hibamentes volt (csak a szokásos féltengely törés volt május végén!), az első P1345 ös hiba P0303-al kísérve egy kamion előzésekor jött ősszel, de gyújtás levétele után újraindításnál megjavult. Aztán megint semmi jó ideig, ha nem volt forszírozva a motor úgy 140-ig, akkor hetekig elment sárga lámpa nélkül, de idővel havi, majd egyre gyakoribb endzsincsekk felgyulladás, majd néhány indítás után magától eltűnés volt. Aztán idén már elkezdett P0300 hibákat dobálni változó hengerszámmal, és elkezdtünk keresgélni, mi okozhatja ezeket az elektromos anomáliákat. Karácsony Gabitól volt a féltengely is, jött tőle egy szett gyújtótrafó is, de hiába cserélgettük, nem lett jobb, a szerelőm a helyi bontóstól szerzett vvti szelepet, légtömeg mérőt cserére, az sem oldotta meg a problémát, szívósor tömítést cseréltünk, de semmi, mi több, forró motornál alapjáraton villogni kezdett az olajnyomás lámpa, ami a szenzor csere után is előjött ismét. Vezérlés cserét beszéltünk meg, mivel 298 ezret is meghaladta a számláló, bár hangja nem volt, de a szerelő azt mondta, hogy az enyém hangosabban jár, mint egy másik páciensé, és inkább mechanikai baja van a kocsinak, mint elektromos. Megkértem, hogy vegyék le az olajteknőt egy takarításra, ha már ott a verda, és akkor jött a meglepi, a főtengely támcsapágyak az olajteknőben (egyik a karterszűrőjébe akadva) pislogtak. Nem tervezett szerviz következett a motor kiszerelése, alul szétszedése után kiderült, a főtengely, az olajszivattyú, a létratámasz, a csapágyak, a vezérműtengelyek, a vvti kerék és egyéb csúszkák cserések, a fémreszelék, . Egy bontott motor volt a donor, most halkabban jár a motor, mint valaha, és próbálom ésszel bejáratni. Nem tudható mi okozta pontosan az egészet, de az olajszivattyú eléggé gatya volt kiszerelés után (ennek a halálát jósolták elsőnek a szerelőék), és a tengelyek fémreszelék karcosak voltak amellett, hogy kopottak is.
Szóval huncut verda a Corolla, mert a megszokott mechanikai hangokat nem produkálta, ellenben elektromos biszbaszokat igen, javaslom, néha mérjetek rá melegen az olajnyomásra, és/vagy vegyétek le az olajteknőt egy takarításra, nehogy úgy járjatok, mint én.

További hibamentes kocsikázást mindannyiunknak! :)

Avatar
mozso
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1951
Csatlakozott: 2010 ápr. 15, 08:54 am
Autód gyártási éve: 2006
Autód típusa (és generációja): Corolla E12
Autód felszereltségi jelölése: Luna
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: BP
Kapcsolat:
Re: P1345 hibakód= elkezdett meghalni az olajszivattyúd

Hozzászólás Szerző: mozso » 2018 dec. 14, 10:49 pm

Nagyon érdekes hiba, amit írsz. A P1345 hiba maga azt mutatja, hogy a motorvezérlő által kiadott gyújtási beállítást (előgyújtás növelése/csökkentése) nem tudta megoldani a motor mechanikai része, pedig ki volt adva utasításba a motorvezérlő által. Ez a parancs a VVT-i OCV szelepnek megy, ami a VVT-i szívó oldalán az "okoskereket" állítja. Emiatt a szelepek nyitási ideje, illetve a gyújtás időpontja meg kellene változzon, azonban a főtengely + vezérműtengely forgása és a gyújtótrafók kisülése alapján a motorvezérlő mégis azt látja, hogy ez nem történt meg minden esetben.

Ehhez jön még a P0300 majd P0303 majd további P030x hibakód, ami az adott hengerben jelzi a nem megfelelő ütemű robbanást (kopogásos égés).

Ezután pedig az olajnyomás lámpa, ami a legrosszabb, amit ZZ tulaj látni akar.

Nem tudom biztosra mondani, de a CCH Facebook csoportban megosztott infóid (képek) alapján ez egy olajevős motor volt. Mivel az autó 2006-os, eredetileg már NEM az olajevős motor került bele, valószínűleg az általad említett korábbi hanyagság komoly kárt tett az olajnyomást illetően. Pl. elmaradt olajcserék, vagy túl hosszú periódusok, rossz motorolajjal. Nem tudjuk.

A P1345 egyik oka, hogy a motor tetején lévő VVT-i OCV nem kap elég olajnyomást, ez tud eltérést okozni a vezérlésben is, hiszen az OCV szelep adja a nyomás alatti olajat a VVT-i "okoskeréknek", ha ez nem működik, az pedig a P03xxx hibakódokat ad bizonyos esetekben.

A főtengely támcsapágyak helyükről való kiesése egyrészt olajnyomás probléma másrészt egy lehetséges korábbi elrontott, nem odavaló kuplung szerkezet beszerelése miatt lehet. Ezt úgy hívják külföldiül, hogy “crank walk” a hosszirányban mozgó főtengely jelenség a ZZ mocinál a nagyon-nagyon megerősített kuplungok ereje miatt szokott előjönni, akkor is nagyon néha, ritka mint a fehér holló.

A főtengely hosszanti mozgása viszont az olajpumpát is mozgatja, ami miatt az is elfárad, mert nem erre van tervezve. Emiatt az olajpumpa belső része fémreszeléket gyárt (mert hozzáér a motorblokkhoz), olajnyomás helyett. Majd a hiányzó olajnyomás máshol is gondot okoz. Pl VVT-i "okoskeréknek". Körbeértünk. Sajnos. Fémreszelékekkel együtt.

CCH Facebookon azt írtad, hogy: "Minden kuplungolásnál mozdult a főtengely, a sonkák az alsó létratámaszból szedtek le valamennyit, onnan is volt némi reszelék, ami aztán dolgozott máshol tovább..." - ez megint csak a hosszanti irányban mozgó főtengely hibát mutatja.

Azt jelenleg nem tudjuk atom biztosan, mi volt az ok és mi volt az okozat. Azonban láttam hasonló, oldalról ledarált olajpumpa hibát 2ZZ motornál. Ezt nem értettük akkor, de most picit több infó ismeretében szerintem tisztább a kép.

Ha vannak fotóid az nagyon hasznos lenne!
CCH vezetőségi tag
Corolla E12 HB - kovácsolt 1ZZ-FE motor + Garrett GT2860R turbo @ 1.5bar + sok egyéb


Válasz küldése