Klasszikussá váló Toyotáink értéke, darabszáma

Karosszéria variánsok, motorfajták, egyéb típusok. Toyotainkról szakmai beszélgetések, tudnivalók, érdekességek...
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23353
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:
Klasszikussá váló Toyotáink értéke, darabszáma

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2017 szept. 26, 12:42 pm

Tapasztalataim alapján valahogy úgy körvonalazódik bennem, hogy az átlagos típusok, sőt némelyik különlegsebb kivitel ára is, méltatlanul leesik az akár pár száz ezres, jelképes eladási összegig. Nem csak az átrozsdásodott, rommá tört, lelakott romhalmazok, hanem (talán az újabb generációk nyomása okán) a megkímélt, idős úr garázsából előbukkant példányoké is. Utóbbiakat ilyenkor megcsípni a legjobb döntés!
Igazi, japánban készült remekművek, a 80-as évektől egyre több kényelmi és biztonsági extrával. Felesleges ódákat zengeni róluk, ismeritek őket... ;)

Ezt a mélypontot olyan 23-29 éves korukra tendálnám.
Pontosan az áruk miatt, brutálisan elkezdenek fogyatkozni. A tulajdonos megnézi a piaci értéküket, elszomorodik és még ha műszakilag kiváló is a jármű és csak 2 ívet, küszöböt kellene rajta cserélni, már azt mondja "nem éri meg megjavítanom" és jó esetben meghirdeti ő is, rossz esetben pedig lemond róla, majd bontási igazolásért cserébe a jármű cseppfolyós fémként végzi. (szörnyű, mert kincseket vesztünk így el...)
Ekkoriban meghökkentő módon fogynak el az utakról, az addig még megszokottnak mondható, megbízható típusok, ebből kifolyólag a hirdetési portálokról is folyamatosan csökkennek az adott generáció hirdetései.
Az ex tulajok "újabb" járműveiket meg csak szidják, sírják vissza a régi társaikat, de ilyenkor már késő. Épp idén hallottam könnyes szemekkel mesélve: "Én megtartottam volna, de a fiam és a lányom már nem engedte, hogy ilyen öreg autóval járjunk".

Aztán elfogynak. Hirtelen csak azt vesszük észre, hogy még egy frekventált típusból (pl.: Corolla, Carina, Starlet, Tercel.) is van olyan, hogy 1db sincs eladó már, vagy csak éppen 1-2db.
És ekkor megjelennek az első magasabb árú hirdetések.. Van, hogy egy kereskedő bepróbálkozik a beszámított autó állapota láttán, de van, hogy egy tulajdonos ugrik meg egy nagyot, hisz "nincs egyéb ilyen típus eladó / vagy csak az az 1-2 rom", így ő diktálja az árat.
Ha megjelenik az első magas értékű példány és mellé elkezdenek feltölteni értelmesebb egyedeket, akkor állapottól függően, de elindul magasabb irányba ezen járművek ára. Aztán jön a jelenlegi űbernél is jobb állapotú, "hát evidens, hogy akkor ezt drágábbért rakjuk fel"... És így tovább...
Ekkor már a rozsdásabb egyedeknek is kezd a jelképesnél magasabb ára keletkezni, így a megmaradt példányokból újból több kerül első körben a "használtautóra" és kevesebb rögtön a bontóba/zúzdába. Újra lesz pár eladó példány, akár a fiatalabb generációjának (amely épp a mélypontját éli) átlag értékét már megelőzvén.

Innen már ismeritek a történetet.. szépen lassan (ritka típusok, kivitelek esetén nagyon gyorsan) elkezd emelkedni a járművek ára.
Amennyiben ritka a típus, a holtpont után néha felfedezhető egyfajta árhulámzás. Általában ez annak köszönhető, hogy nagyon kevés az eladó példány és teljesen lefogy a netről többször is. Így mindig jön egy nagyon magas, vagy még jelképes árú első hirdetés, amihez akaratlanul is, de igazodik a többi példány. Az idő múltával persze ez a hullámzás is megszűnik és elindul konstans felfele az áruk.
Egyéb kiegészítés, hogy a "mobile.de-n" ez a mélypont, majd a váltás talán pár évvel korábban jön el, mivel a járművek átlagos állapota Nyugaton jobb, az átlag géppark életkora jóval fiatalabb, így talán "a hobbi autónak vásárolom" megfontolás hamarabb jön el. (Toyotánál erős befolyással van még erre az Afrikai export)
Utóbbi hirdetési portál szüli sokszor a felbukkanó irreálisan magas árú magyar hirdetéseket is.

Számszerűsítve (és forintosítva) úgy látom, hogy még egy nagy luxus Sedan, vagy egy GT Coupe ára is le tud menni a 150-300 ezer Forintos jelképes összegig, majd elindulnak felfele.
Általánosan egész dinamikusan megy fel a Toyoták ára. 5-10 év alatt a mélypont többszörösét is érhetik. Ritka, különleges típusoknál 4-5 év alatt elérhetjük a TÖBB millió Forintos vételárat is. Az alap motoros és felszereltségű sűrűbb típusoknál úgy gondolom az 1 millió Ft környéki plafonnál nem nagyon kúszik feljebb az értékük.
Nyugat Európában annyi a különbség, hogy ezek a még sima alap modellek is elérhetik a több milliós irányárat.

Különlegesség, hogyha az adott típushoz valami kultusz is fűződik, netán motorsportban/tuningban/átépítésben felkapott típus, akkor a növekvő ár tendencia nagyon felgyorsúlhat, a plafon pedig a csillagos ég.
A legjobb példa ugye a talán már túl híres AE86-os hátsókerekes Corollánk, a "Hachiroku". 2006-8 körül egy SR kivitel 100-150 ezer Ft-ért is elérhető volt, de egy GT-t is lehetett már venni 2-300 ezer Ft-ért. Ma (30-34 éves korukra) Itthon 1-3 millió Forint közt, külföldön 3-8 millió közt lehet őket eladni. Brutális...
Ilyen egy Celica Supra, vagy A7-es Supra is. Két fillérért szórták őket... Utóbbiból a legritkább és legértékesebb Turbo-Targa-Manuál váltós triósat is vettem 200 ezer Ft-ért, de még a "Németeknél" is lehetett őket pár száz Euróért venni, sőt ezeket reptették non-stop a Cobra 11-ben. Manapság pedig erősen elindult felfele az áruk külföldön és itthon is egyaránt.
Hogy nézzünk egy példát az alap modellekre is... Egy E8-as Corolla nemrég esett túl a mélypontján. Még mindig a pár száz ezres kategória, de már felbukkannak a jóval drágább jó állapotú példányok is, illetve a szép állapotban megőrzötteknek már szemrebbenés nélkül E9-E10-(E11)-es szériával (akár 10 évvel fiatalabbal) is vetekszik az ára, ellenben a növekedés (A GT-k kivételével) úgy gondolom nem lesz túl dinamikus.
Ott az E7-es, az E5-ös/E3-as modellciklus. Megszokott, átlagos módon elindult felfele az áruk, érhetnek pár milliót, de utóbbi kettőből a "tuning" inkább érték csökkentő tényező (ahogy ez általában megszokott), míg E7-nél és AE86-nál az igényes átépítés még tovább növelheti az értéket a webről, médiából tapasztalt fanatizmus és személyes motorsport élmények miatt.
Nem beszéltünk a Toyota terepjárókról (főként a Land Cruiserekre gondolok). Azok papíros ára szinte kizárt, hogy 7-800 ezer Ft (Inkább 1 millió Ft) alá essen és már huszon éves korukban is elkérnek horror (több milliós) árakat egy megkímélt vagy terepre még jobban felszerelt példányért. Egy 40 év vagy még öregebb példány még ha üzemképtelen rom is, akkor is erősen 1 millió Ft felett lehet, egy ilyen korú felújított pedig akár 10-15+ milliót is elérheti. A veterán mivoltuk mellett ezeket - a világ legsikeresebb terepjáróit - a mai napig használják a dzsindzsába rendeltetésüknek megfelelően, kiváló képességeik miatt, attól függetlenül, hogy 10 vagy éppen 50 évesek.
A Toyota 2000GT-t, mint a világ mára egyik legdrágább sorozatgyártású autóját most tegyük félre :) (3-500 millió Forint)

Visszatérve általánosan a Toyotákhoz:
40 év felett már annyira elfogy minden, hogy szinte kizárt, hogy párhuzamosan hirdessenek itthon egy típusból 2 példányt. Ilyenkor általában már magasabb az ár, de néha olyan alacsony lövést is láthatunk, hogy pár százért hozzájuthatunk egy különlegességhez.
Rendszerint a kevés km-es, gyári állapotúak, gyári fényezésűek érik el a magas árakat, a még FIVA/OT minősítéssel nem rendelkező felújítottak sokkal kevesebbet, mint ahogyan értelemszerűen a felújítandó egyedek még kevesebbet. Utóbbiak csak akkor kivételek, ha valami nagy ritkaságról van szó.

A "befektetés" szót szándékosan nem használtam, de ti nyugodtan éljetek vele, ha gondoljátok..
Nem szeretnék elindítani egy mostanában nagyon divatos "ez az ezer éves sz@r nem ér annyit akkor se" vitát.

Ti hogy látjátok ezeket a dolgokat?
Van hosszú távú tervetek a Toyotátokkal?
Mikor vettétek mennyit ért és most mennyit ér az autótok? Mennyit érne, ha vásárláskori állapotában lenne?
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
montoya
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3720
Csatlakozott: 2010 aug. 29, 10:17 pm
Tartózkodási hely: BP XI
Re: Klasszikussá váló Toyotáink értéke, darabszáma

Hozzászólás Szerző: montoya » 2017 szept. 26, 01:29 pm

Azért nem vagyok meggyőződve róla, hogy nagyon gyorsan szállnak el az árak.
Az, hogy vannak brutális hirdetési árak külföldön, egy dolog, de nem is kelnek el. Mostanság hirdettek itthon egy négy ajtós OT-s Carinát (TA40), a 1M körül volt az ára, mikor utóljára láttam. Ami egy 37 éves, OT-s, 100k alatt futott autóért alapvetően nem sok. Lehet, kint elment volna 4000-ért, de én ezek alapján azért úgy látom, hogy a befektetés szó nem csak a filozófia okán nem fér el itt, hanem azért sem, mert még ha sikerül is drágábban eladni, maximum azt a pénz nyered vissza, amit ráköltöttél az alkatrészekre, javításra, garázs bérlésére, de igazából nem nyersz semmit.

Itt van egy Carina 8k-ért, szerintem jobb esetben a feléért fog elmenni.
IS200 '01
:glcarina: Carina Coupe 1.8 XE - RIP :(
KépCarina Coupe 1.6 DX
Datsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23353
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:
Re: Klasszikussá váló Toyotáink értéke, darabszáma

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2017 szept. 26, 01:42 pm

Nem mondtam, hogy gyorsan szállnak fel az árak.
Főleg az AE86-ok A2-es Celica-k, E7-es Corollákra értettem, hogy lehet gyorsabb.
Pacsker írta: Innen már ismeritek a történetet.. szépen lassan (ritka típusok, kivitelek esetén nagyon gyorsan) elkezd emelkedni a járművek ára.
...
Különlegesség, hogyha az adott típushoz valami kultusz is fűződik, netán motorsportban/tuningban/átépítésben felkapott típus, akkor a növekvő ár tendencia nagyon felgyorsúlhat, a plafon pedig a csillagos ég.
Az eladásukat illetően itthon és külföldön tényleg óriási a különbség.
Nem véletlen, hogy sokunk idehaza már nem is hirdeti meg a különlegességét.
Csupán az a baj, hogy a mobilén felbukkannak a jó kis "magyar romok" is, amiért csak ici-picivel kérnek kevesebbet, mint a kinti valóban kevesett futott gyöngyszem társaik.
Ez pedig a külföldiben erősíti a bizalmatlanságot és előítéletet velünk szemben, hogyha még jó képpel is rakjuk ki a járművünket, akkor is biztosan átverés áll a háttérben.

SAJNOS nem itthon kell eladni.
Nyilván örülnénk, ha viszont láthatnánk régi autóinkat (főleg, ha durván nem amortizálják őket), de erről legtöbb esetben le kell mondanunk.

A legjobb példa:
E9-et hirdettem a mobilén.
Csörög egy magyar tehetős Úriember. Meglepettség mindkét fél részéről, majd megbeszéltük a találkát. Igen különleges és értékes Toyotával érkezett :luv: Jóba lettünk (sajnos az üzlettársa külföldi távolléte miatt nem került sor az adás-vételre), majd vidáman sztorizgattunk, hogy az idióta magyar hirdetők miatt nem is nézte a használtautót, csak külföldről behozatalban gondolkodtak én meg az idióta vevők miatt nem is hirdettem meg itthon és pont így találtunk egymásra.. :) :mrgreen:
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
montoya
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3720
Csatlakozott: 2010 aug. 29, 10:17 pm
Tartózkodási hely: BP XI
Re: Klasszikussá váló Toyotáink értéke, darabszáma

Hozzászólás Szerző: montoya » 2017 szept. 26, 02:02 pm

Igen, de azt azért lássuk be, hogy egy német csak akkor fog idejönni egy ilyen autóért, ha:
-Annyira különleges, hogy még Németorsázgban sem talál ilyet elfogadható állapotban.
-Pár ezer euróval olcsóbb, mint a kinti hasonlók.

Márpedig az első kategóriából nagyon-nagyon kevés van itthon, mondjuk a coupéd vagy a Carinám tartozik ebbe a kategóriába, de utóbbi nem egy túl keresett típus.
IS200 '01
:glcarina: Carina Coupe 1.8 XE - RIP :(
KépCarina Coupe 1.6 DX
Datsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23353
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:
Re: Klasszikussá váló Toyotáink értéke, darabszáma

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2017 szept. 26, 02:03 pm

Viszik a hacsikat, mint a cukrot :)
De értem..
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
montoya
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3720
Csatlakozott: 2010 aug. 29, 10:17 pm
Tartózkodási hely: BP XI
Re: Klasszikussá váló Toyotáink értéke, darabszáma

Hozzászólás Szerző: montoya » 2017 szept. 26, 02:26 pm

Pacsker írta:Viszik a hacsikat, mint a cukrot :)
Igen, de ott szerintem bejön az említett második pont.
A hacsik ára felszállt tényleg az égbe, legyen mondjuk 10k eur egy jó hacsi kint (hasamra ütve mondtam egy számot), ha innen tud venni egyet 8-ért, azért már megérte idejönni.
IS200 '01
:glcarina: Carina Coupe 1.8 XE - RIP :(
KépCarina Coupe 1.6 DX
Datsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd

Avatar
RWD
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2597
Csatlakozott: 2009 nov. 17, 11:56 am
Autód gyártási éve: 1981
Autód típusa (és generációja): Starlet
Autód felszereltségi jelölése: Deluxe
Autód karosszéria variánsa: Liftback (3 ajtós)
Re: Klasszikussá váló Toyotáink értéke, darabszáma

Hozzászólás Szerző: RWD » 2017 okt. 02, 11:50 pm

Érdekes téma, tetszik. AE86 ügyben írok majd bővebben ide, bár még nem tudom hogy mit is pontosan. :)
Az viszont tuti, hogy a KP örökre velem marad. És roppant kíváncsi vagyok, mennyire mennek fel majd az árak. Tavaly év végén több eladó darab is megjelent, brutálisan semmilyen áron. Viszont mobilén jó ideje akad 1-2, és ott simán megkérik az árát egy-egy jobb szőrben lévő példánynak. Más kérdés, hogy valóban eladja-e végül az autót, azon az áron. De hát ez legyen az eladó baja, nem vagyok érintett a témában. De továbbra is keresem a leengedett kerekű, lemerült aksis, kicsit rozsdás, erősen gyári hangulatú AE86 GT-met. Már éppen nem vezető bácsitól, mattult gyár fényezéssel, vadászgörénnyel a kalaptartón. :)

Vagy marad a b, terv. Ami igazából a, is.
1981-Toyota Starlet KP62 3K

Avatar
dieselsuxx
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 256
Csatlakozott: 2010 ápr. 13, 07:50 pm
Tartózkodási hely: Velence
Kapcsolat:
Re: Klasszikussá váló Toyotáink értéke, darabszáma

Hozzászólás Szerző: dieselsuxx » 2017 okt. 03, 09:27 pm

Öreg japán jármű értékének meghatározási módja: Szerepelt Initial D-ben?
- igen: értékes (lesz)
- nem: nem lesz értékes

AE92-t csak egy félmondatban említették az első évadban, ezért szerintem nem lesz értékes. Nagyon jól tudom, hogy az e9-em milliós befektetés ellenére vagy százezerrel érhet most többet, mint felújítás előtt. Ez benne a szép! Nem a nyugdíjalapommal játszom, amikor esetleg pirosba forog, vagy egy kerékpár elhagyja az utat felfelé. Már csak azért sem lesz értékes, mert bár igyekszem a gyári állapot megtartására, ilyen kombinációban sosem léteztek ezen gyári alkatrészek :D

Aki befektetésként tekint az öreg Toyotájára, ahhoz csak egy kérdésem van: Mikor okozott az autód legutóbb örömöt?
'88 E9 Liftback GL 4af - szobor
'03 E12 HB 4zze - asszonyé
'09 T27 sedan, 2ZR-FAE - napi járós

Avatar
toytomi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2471
Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged
Re: Klasszikussá váló Toyotáink értéke, darabszáma

Hozzászólás Szerző: toytomi » 2017 okt. 04, 08:41 am

Mikor okozott utoljára örömöt az enyém? Amikor tudtam használni :lol:

Az újabb Toyoták nekem személy szerint nem tudnak semmit nyújtani. Abszolút nem érezném, hogy tudnék hozzájuk kötődni. Egy lelketlen gép érzése jön át nekem vezetés közben belőlük.

Hamarbb vennék bármilyen régebbit, mint újat.
:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-(F)GE 16V Smallport

Avatar
domi007
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1219
Csatlakozott: 2014 jún. 15, 10:42 pm
Autód gyártási éve: 1983
Autód típusa (és generációja): Celica
Autód felszereltségi jelölése: GT
Autód karosszéria variánsa: Liftback (3 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Re: Klasszikussá váló Toyotáink értéke, darabszáma

Hozzászólás Szerző: domi007 » 2017 dec. 26, 02:13 am

Érdekes kérdés, nekem semmi alapom nincs, mert bár bukkannak fel néha néha A6-ok, de 4A-GEs már elég rég volt (itthon is, és külföldön is). Sosem tudom eldönteni, hogy növeli, vagy csökkenti az értékét az átépített motor, mindenesetre a vigyorfaktor miatt nem is annyira érdekel, hála az égnek nem kell kenyérre az autó ára egyelőre.
Inkább megtartanám ameddig lehet és növelném a gyűjteményt :)
AA63 Celica '83 -
ZZE121 Corolla '06 - 'A Felhő'

Ha nem látod a robbantott ábrákat ToyoDIY-en írj privát üzenetet, tudok neked segíteni!

Avatar
montoya
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3720
Csatlakozott: 2010 aug. 29, 10:17 pm
Tartózkodási hely: BP XI
Re: Klasszikussá váló Toyotáink értéke, darabszáma

Hozzászólás Szerző: montoya » 2017 dec. 27, 10:46 am

toytomi írta:Mikor okozott utoljára örömöt az enyém? Amikor tudtam használni :lol:

Az újabb Toyoták nekem személy szerint nem tudnak semmit nyújtani. Abszolút nem érezném, hogy tudnék hozzájuk kötődni. Egy lelketlen gép érzése jön át nekem vezetés közben belőlük.

Hamarbb vennék bármilyen régebbit, mint újat.
Sok szempontból egyetértek, de azért egy GT86 jöhetne, egy IS200-ban meg Te is vigyorognál. :)
Ami szerintem sokkal inkább tekinthető mondjuk egy E9 GTi szellemi utódjának.
Persze, fwd helyett rwd, meg ilyesmi, de a filozófia, hogy alkossunk valamit, amiben van tűz, ami kivált valami érzelmet a userből, az a Corollákból alapvetően kiveszett az E9 GTi után (E12 TS próbált ugye visszatérni erre), az IS-ben pedig ez megvan.

Szóval sok minden jobb volt régen, de azért nem minden.
IS200 '01
:glcarina: Carina Coupe 1.8 XE - RIP :(
KépCarina Coupe 1.6 DX
Datsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23353
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:
Re: Klasszikussá váló Toyotáink értéke, darabszáma

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2018 aug. 29, 12:14 pm

Talán ide illik a legjobban...

Egy angol weboldal, ahol a megfelelő típusú és felszereltségű/fantázia nevű járműveknél láthatjuk, hogy hány darab van még belőlük regisztrálva az Országban.

https://www.howmanyleft.co.uk/?utf8=%E2 ... corolla+gt

Szimpi!
What is this?
How Many Left? is a database and search engine of statistics about cars, motorcycles and commercial vehicles registered in the United Kingdom. Data comes directly from the Department for Transport and is regularly updated.

My aim with this website is to make public data more accessible to the average motoring enthusiast. If you have any feedback, or if you spot any errors - please feel free to contact me. My details are at the bottom of every page.

- Olly Smith (@olly_smith)
Annó, a zöld kártyás rendszer korában emlékeztem magyar hasonló nyilvántartásokra is. Ezek közül elérhető valami napjainkban?
Esetleg tudtok más ilyen külföldi nyilvántartó oldalról?
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép


Válasz küldése