Corolla Club Hungary

CCH
  
Megválaszolatlan hozzászólások | Aktív témák Pontos idő: 2018 jan. 22, 08:26 am



Hozzászólás a témához  [ 116 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 4, 5, 6, 7, 8
 Megnövekedett olajfogyasztás 
Szerző Üzenet
Újonc
Újonc

Csatlakozott: 2018 jan. 08, 07:25 am
Hozzászólások: 6
Pacsker írta:
Szervusz István!

inoxjewels írta:
"mit akarsz egy ilyen öreg csotrogánytól"


Na ezt a mondatot nem fogod itt sosem olvasni :)
A halmozott olajfogyasztás sajnos típushiba, nem az öregedéssel járó probléma.

Ebbena témában sokat olvashatsz a több lépcsőben javított ZZ-s (esetedben 3ZZ-FE) motorok alkatrészeiről.
Ezzel kapcsolatosan több motorfelújítást is találsz a projektek közt. Olvasd pl a legutóbbit, Zolee11-ét.

Az autónak jellemzően más típushibája nem akad (főleg, ha japán gyártású a tied). Futóműve, féke kiforrott, így ha a karosszériája is jó, akkor érdemes lenne szakszerűen javítani a motort és onnantól kezdve biztosan nem kell foglalkoznod ezzel a problémával!

A megbízható szervizek és szakemberek témakörünkben találsz olyat is, aki azon kívül, hogy megcsinálja, látott már Toyotát, sőt nem is ez lenne az első ilyen művelete...
Hajrá!


Szervusz,
köszönöm a bátorítást (igazán rám fér). :)
Valóban nagyon megszerettem ezt az autót, megérdemelné, hogy rendbetegyük, hiszen - ahhoz képest legalábbis, hogy csak 1,6-os szívómotor - kifejezetten virgonc, agilis és csendes motorról van szó, úgyhogy laikusként el sem tudom képzelni, hová tűnik belőle az a rengeteg olaj.
Elolvastam Tőled kapott linken a kommenteket, kicsit bizakodóbb lettem.

Kérlek nézd el nekem az ügyetlenségemet, kezdó fórumozó vagyok itt. Nem tudom hol kellene keressem a "megbízható szervizek és szakemberek témakörünk"-et, segítenél egy linkkel?
Miután olyat is olvastam az imént, hogy akár elkokszolódás, olajsár, azaz banális probléma is okozhat olajfogyasztás növekedést, ezért szeretném egy kifejezetten ebben a típusban jártas megbízható, gondos szakemberrel felméretni a probléma nagyságát.
Nagyon köszönöm ha segítesz!


2018 jan. 08, 10:23 am
Profil
Site Admin
Site Admin
Avatar

Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Hozzászólások: 22795
Tartózkodási hely: Budapest
A keresett témakör:
viewforum.php?f=28

Nem kell "felmérni" a probléma nagyságát. Meg kell keresni a jó szakembert és árajánlatot kérni tőle.
A leírtak alapján a tied már a horror kategória. "tankolásonként 1 liter" :roll:
Azt csodálom, hogy a kipufogód vége nem olyan dzsúzos, mint régen a Trabiké :)

Olvasd végig az ezzel foglalkozó topicot!
Ha menthető a blokk, akkor dugattyú és gyűrű csere (esetleg dugó fúrkálás), illetve a járulékos tömítések, esetleges csapágyak.
Ami sajnos még sanszos, az egy katalizátor (és esetleg) egy lambda szűrő csere.

_________________
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép


2018 jan. 08, 10:33 am
Profil Honlap
Újonc
Újonc

Csatlakozott: 2018 jan. 08, 07:25 am
Hozzászólások: 6
Még egyszer nagyon köszönöm.
A felsorolt szervizek közül ismeretlenül nem lesz könnyű a megfelelőt kiválasztani.
Arra van esetleg tapasztalatod, hogy az olajfogyasztás problémás motorokkal kapcsolatban melyikükhöz érdemes fordulni?


2018 jan. 08, 10:47 am
Profil
Site Admin
Site Admin
Avatar

Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Hozzászólások: 22795
Tartózkodási hely: Budapest
A Toyoteam Garage rutinos már ebben.
Ha velük nem sikerül valami miatt megállapodnod, szólj és mondok mást.

_________________
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép


2018 jan. 08, 11:02 am
Profil Honlap
Újonc
Újonc

Csatlakozott: 2018 jan. 08, 07:25 am
Hozzászólások: 6
A Toyoteam-mel már beszéltem is, nagyon kedves és korrekt cég, de nem javasolják a felújítást.
Kizárólag gyári alkatrészekkel dolgoznak, csak a teljes motorfelújításban gondolkodnak, aminek a költségei náluk jelenleg minimum 350ezer körül vannak.
Ez nekem elérhetetlen, de ha ki is tudnám fizetni, akkor sem valószínű hogy belevágnék, ennyit szerintem nem ér már.

Van esetleg más javaslatod, akit érdemes megkérdezni?
Vagy van esetleg ismert előéletű, garantált állapotú használt motor a látókörötökben?


2018 jan. 08, 11:13 am
Profil
Site Admin
Site Admin
Avatar

Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Hozzászólások: 22795
Tartózkodási hely: Budapest
Nem értem pontosan.
Nem javasolják a felújítást, de gyári alkatrészekkel foglalkoznak?
Mármint felújítják gyári alkatrészekkel, de az autó értékét figyelembe véve már neked nem éri meg?

Ebben az esetben nem tudok segíteni.
Egy ilyen művelet tízezrekből nem oldható meg.Csak a gyári tömítés készletet (tömítések, szimeringek, O gyűrűk...) 70-80 ezer Ft-ra saccolnám.
Ezen felül gépmunka (síkolás, hónolás, adott esetben egy kis hengerfej munka), és ugya a kardinális dugattyú, gyűrű páros. Adott esetben egy hajtókarcsapágy, ja meg persze új folyadékok, szűrők... Számold ki mennyinél tartunk és ebben még nincs munkadíj! Motor-ki-be, szét, alaposan elpucol, össze, (nem kis meló).

A legolcsóbban úgy tudod kihozni, ha te magadnak csinálod.
Kiveszed, szétszeded, eldöntöd, hogy a dugattyúkat pucolod bővíted vagy újat veszel és a tömítésekből is csak a legszükségesebbeket vásárolod meg gyáriban, a többit, meg a jó minőségű utángyártott márkáink alapján megpróbálod beszerezni alternatívákból.
Spórolsz ezen, meg ugye a gépműhelyen kívüli munkadíjon.
Ugye tiszta sor, hogy ezt egy szerviz nem fogja neked megcsinálni így és hogy garanciát sem ad erre a megoldásra.
Ha nincs rutinod, a végén úgyis bánnád, hogy nem rögtön szakemberhez fordultál.

Ha motorfelújítást neked az említett összegnél jóval olcsóbban csináltak, lehet azért is lettek sikertelenek.

Esetedben inkább azon kell gondolkozni, hogy:
- Jelenlegi autód állapotát ismered, tudod melyik alkatrész mikor volt cserélve, mihez mikor kell várhatóan nyúlni. Rendberakod-e a motort és használod tovább boldogan?
- Eladod így, ahogy van (gondolhatod mennyit ér ilyen állapotában (250?)), majd veszel egy másik autót - ennél nyilván többért - , amit átírsz egy 100-asért, elvégzed rajta a kötelező nagyszervizt megint minimum egy százasért, illetve az adott hibáját (egyiken két hátsó gátló, másikon két első fék, harmadikon lyukas kipu...) 50-ért,100-ért..? és használod azt az ismeretlen előéletű járművet.

Mérlegelj és dönts.
Ezt fillérekből nem lehet megúszni!

_________________
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép


2018 jan. 08, 11:42 am
Profil Honlap
Újonc
Újonc

Csatlakozott: 2018 jan. 08, 07:25 am
Hozzászólások: 6
A ToyoTeam kizárólag gyári alkatrészekkel dolgozik.
Az autó korát és az éves futásteljesítményt (kb 10ezer km) figyelembevéve nem javasolták és én sem tudom megfinanszírozni a teljes motorgenerált.
Természetesen tisztában vagyok azzal, hogy ezt fillérekből nem lehet megúszni, de a 350ezer sajnos bőven fölötte van annak, ami számomra még a kifizethető kategória.

A ma olvasott kommentek egy olyan reménysugarat villantottak fel, amiből azt gondoltam (nyilván tévesen), hogy az elkokszolódás jelensége egy ennél lényegesen alacsonyabb költséggel járó javítással is orvosolható.
Valahol 150ezer körül jelölném meg azt a határt amit a családunk jelenlegi körülményei mellett vállalni tudunk.
Nem akarnálak ismeretlenül a részletekkel terhelni, de többek között azért is van kicsi és öreg autónk, mert jobb nem fér bele. Speciális nevelési igényű gyerekkel, két alacsony bérből, svájcifrank hitellel élünk.
Az autóra sajnos szükség van, ha a gyerekkel menni kell, akkor nincs mese, menni kell, ezért - ha lehet - az autót szeretném megmenteni.

A válaszodra visszatérve minden tézised igaz, magamnak nyilván nem tudom megcsinálni, és másik autóba átülni sem lenne olcsóbb.
Ezzel együtt próbálom megtalálni az ideális megoldást, ami - ha szerencsénk van - akkor nem egyből nagygenerál 350ezerért.
Ez lehet az a bizonyos kokszolódás tisztítás, vagy megbízható forrásból származó cseremotor.

Köszönöm, ha ebben valaki segíteni tud.


2018 jan. 08, 12:15 pm
Profil
Site Admin
Site Admin
Avatar

Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Hozzászólások: 22795
Tartózkodási hely: Budapest
Olvasd el alaposan ezt a témát, mert szerintem félreértettél valamit. (A végén van sok fotó és technikai részletekbe belemenő részlet.)
(A Totalcaron is van 3 cikk, amit ebben a témában lektoráltunk)

A koxolódás nem olyasvalamit jelent, mint a modern turbobenzineseknél, hogy az ember az autóban, a helyén leszedi a szívósort, kitisztítja dióbéllel a sok trutyit, aztán újra minden szép és jó lesz.

Itt TELJESEN! szét kell szedni a motort, hogy a gyűrűkhöz hozzáférj. Nem tudod megspórolni a tömítéseket, vagy éppen a síkolást. Sajnos, nem sajnos meg kell csinálni és kész.
Ahogy említettem azon lehet próbálkozni, hogyha a dugattyú más tekintetben szépnek (és méretesnek) tűnik, akkor az ember a hornyok pucolásán kívül felbővíti, illetve megszaporítja az olajlehúzó furatokat, de az egész műveletnek nem ez az érdemi anyagi vonzata.

Ha van, aki 150-ért ezt bevállalja neked :roll:, egyáltalán nem ajánlom, hisz az anyag és gépműhely költség több ennél. És akkor ingyen dolgozott neked.

A körülményeket pedig sajnálom. Többek közt ezért is írok és próbálok segíteni..

_________________
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép


2018 jan. 08, 12:28 pm
Profil Honlap
Visszajáró
Visszajáró

Csatlakozott: 2010 ápr. 08, 10:14 am
Hozzászólások: 120
Sziasztok!

Sajnos a motorfelújítás tényleg egy macerás dolog, ami anyagilag megterhelő. Gyári alkatrészekkel a leírt áron végezzük el, viszont garanciát tudunk vállalni az alkatrészekre és a munkára is. Meg lehet csinálni utángyártott alkatrészekkel is, viszont ha ott valami nem a megfelelő minőségű, akkor az ügyfél hozzánk jön vissza, hogy biztosan nem jól csináltuk meg és akkor garanciában szeretné a javítást. Ezt sajnos több okból sem engedhetjük meg magunknak. Ha bontott motorban gondolkodsz, akkor azt csak úgy szabad megvenni, ha garanciát vállal rá az eladó hogy az nem eszi az olajat. Így ha jól jössz ki, akkor nagyjából a fele árból meg lehet úszni a dolgot, viszont megvan az esélye, hogy később hasonló problémával kell szembesülnöd, plusz ugye az új motort, ha nem csak motorkód van a forgalmidba írva, akkor át kell íratni az okmányirodában, ami plusz macera. Ha viszont hosszabb távra tervezel a kocsival és szűkebbre tudod vonni a nadrágot, akkor a motorfelújítás a kifizetődőbb.

Üdv,
A TTG csapata


2018 jan. 08, 12:34 pm
Profil
Újonc
Újonc

Csatlakozott: 2018 jan. 08, 07:25 am
Hozzászólások: 6
Kedves Klubelnök, kedves TTG Csapata, mindenkinek köszönöm szépen a jó szándékot!

Igen, valóban félreértettem azt a kokszolódás-tisztogatás dolgot.
Mostmár világos, hogy ez is csak ripityára szedett motornál, nagygenerál-szerű körülmények között valósítható meg, amibe viszont biztosan nem tudok belevágni.

Ha valaki tud esetleg megfelelő állapotú motort, nagyon köszönném, ha jelezné.

Mindenesetre veszek egy lottószelvényt ... :|


2018 jan. 08, 01:27 pm
Profil
Site Admin
Site Admin
Avatar

Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Hozzászólások: 22795
Tartózkodási hely: Budapest
Az ebben a témában olvasható ~2005 környékétől gyártott autókból (Corolla E12, Avensis T25) lehet már venni jó szériát.
(figyelj a dátumokra a típus és kasznivariáns hónapja tekintetében a Service bulletin alapján).

A nálam okosabbak majd megmondják, hogy az említett 3ZZ-k, ben van-e valami különbség, de szerintem fel tudod őket használni. Legszigorúbb értelemben neked elég egy fűzött blokk is.

_________________
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép


2018 jan. 08, 01:32 pm
Profil Honlap
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Hozzászólás a témához   [ 116 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 4, 5, 6, 7, 8

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Designed by ST Software for PTF.
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség