Klima
- Jorn
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 1354
- Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
- Autód gyártási éve: 1998
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Terra
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Tatabánya
A szárítószûrõnek lehet köze ahhoz, hogy a rendszernek a ventillátor beindításakor kissé dohos, 'klímaszaga' van egy darabig ? (többszöri tisztítás után is, és gázzal frissen feltöltve is)
Érdekes, hogy csak az egyik autómra jellemzõ, pedig évjáratban stb. hasonló a két autó...
Illetve a szárítószûrõ cserét újabb klímafeltöltés nélkül meg lehet úszni ?
Érdekes, hogy csak az egyik autómra jellemzõ, pedig évjáratban stb. hasonló a két autó...
Illetve a szárítószûrõ cserét újabb klímafeltöltés nélkül meg lehet úszni ?
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
- Lackó
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 3459
- Csatlakozott: 2008 júl. 17, 05:02 pm
- Autód gyártási éve: 2017
- Autód típusa (és generációja): Egyéb Toyota
- Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
- Autód karosszéria variánsa: Crossover
Szárítószûrõnek semmi. Azon a hûtõközeg áramlik át, az pedig zárt rendszer.Jorn írta:A szárítószûrõnek lehet köze ahhoz, hogy a rendszernek a ventillátor beindításakor kissé dohos, 'klímaszaga' van egy darabig ? (többszöri tisztítás után is, és gázzal frissen feltöltve is)
Érdekes, hogy csak az egyik autómra jellemzõ, pedig évjáratban stb. hasonló a két autó...
Illetve a szárítószûrõ cserét újabb klímafeltöltés nélkül meg lehet úszni ?
Profi klímatisztító cucc kellene, nem a spray-s verziók....
- Jorn
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 1354
- Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
- Autód gyártási éve: 1998
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Terra
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Ok, elméletileg volt az is (klímatöltéskor, a pollenszûrõt kivették a tisztításhoz), szóval még egy pollenszûrõ cserével megpróbálkozok, hátha annak van szaga (bár fél éves csak)...Lackó írta:Szárítószûrõnek semmi. Azon a hûtõközeg áramlik át, az pedig zárt rendszer.Jorn írta:A szárítószûrõnek lehet köze ahhoz, hogy a rendszernek a ventillátor beindításakor kissé dohos, 'klímaszaga' van egy darabig ? (többszöri tisztítás után is, és gázzal frissen feltöltve is)
Érdekes, hogy csak az egyik autómra jellemzõ, pedig évjáratban stb. hasonló a két autó...
Illetve a szárítószûrõ cserét újabb klímafeltöltés nélkül meg lehet úszni ?
Profi klímatisztító cucc kellene, nem a spray-s verziók....
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
- Jorn
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 1354
- Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
- Autód gyártási éve: 1998
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Terra
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Sziasztok,
klímatisztító habbal próbálkozok éppen...
A leírás szerint a pollenszûrõ kiszedése után, a tisztítóhoz adott csövet fel kellene tolni a szûrõ helyén keresztül a mûszerfal felé.
Egyelõre nem találtam ilyen rést, a másik irányba, az ajtó felé viszont igen...
Be lehet (be kell) tolni a csövet a mûszerfal felé ?
klímatisztító habbal próbálkozok éppen...
A leírás szerint a pollenszûrõ kiszedése után, a tisztítóhoz adott csövet fel kellene tolni a szûrõ helyén keresztül a mûszerfal felé.
Egyelõre nem találtam ilyen rést, a másik irányba, az ajtó felé viszont igen...
Be lehet (be kell) tolni a csövet a mûszerfal felé ?
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
- Jorn
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 1354
- Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
- Autód gyártási éve: 1998
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Terra
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Keresem...
Egy függõleges, sûrû "rácsot" tapintok közvetlenül a pollenszûrõ mellett, a mûszerfal irányában, de azon eddig még nem sikerült átdugom a csövet...
Egy függõleges, sûrû "rácsot" tapintok közvetlenül a pollenszûrõ mellett, a mûszerfal irányában, de azon eddig még nem sikerült átdugom a csövet...
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
- bepi81
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 2524
- Csatlakozott: 2010 nov. 23, 03:40 pm
- Autód gyártási éve: 2007
- Autód típusa (és generációja): Verso
- Autód felszereltségi jelölése: Sol
- Autód karosszéria variánsa: MPV
- Tartózkodási hely: Békéscsaba
Nekem a klíma fertõtlenítéskor egy erõs szerrel teljesen befújták elõlrõl a hûtõrács felõl a hûtõmet is - mûködés közben - és látszott, hogy ahogy a lamellák között habosodva átjut a motor irányába a szer. Ez a jó, azt jelenti, nincs eldugulva. Ezt a szert kb fél óra múlva sterimóval alaposan áztatva ki kell mosni. Ilyen volt nálad, jorn?
A szokásos klímatisztító hab olyan, mintha az izzadt hónaljadra dezodorral ráfújnál. Pillanatnyilag elvesziu a szagot, de nem egyenlõ a fürdéssel (fertõtlenítéssel). Szóval, kb semmit nem ér, mert az idõ közben rátelepedett bacik ott maradnak.
Nekem komlpett frtõtlenítést 8000Ft-ért végeztek (a teljes rendszeren) és töltöttek gázból rá 300g-ot, töltés közben figyelték az alsó- és felsõ gáznyomást is.
A Corollánál az volt a probléma, hogy bár elõvették a szervizben a katalógust és feltöltötték a gyári 620g gázmennyiséggel, csak arról feledkeztek meg, hogy a gáz nyomása a környezeti hõmérésklettõl függ. Így, könnyen lehet, hogy, ha hûvös idõben töltötték (már nem emlékszem), akkor a kánikulában a gáz túl nagy nyomása miatt a klíma nem fog megfelelõen mûködni (ugyanaz a szitu, mintha túl alacsony lenne a nyomása, akkor sem mûködik jól). Tehát, töltéskor fontosabb mûszeren figyelemmel kísérni a nyomásértékeket és nem automatikusan a gyári gázmennyiséget beletölteni. Így nagy melegben is megfelelõen fog hûteni a rendszer. Ez évente 1szeri vizsgálatot igényel, a sima sprayket, pedig el kellene felejteni...
Az sem mindegy, milyen pollenszûrõt használsz. Pont a klímás ismerõsöm, akitõl ezeket tudom, T25-ös Avensisével járt úgy, hogy szûrõcserekor megvette a 8000Ft-os Bosch aktívszenes pollenszûrõt és csodálkozott, hogy érezhetõen lecsökkent az utastér szellõzése, valamint a klíma teljesítménye is csökkent. Mindent átnézett, szedbontott, hogy nincs-e dugulás, mire úgy döntött, hogy vesz egy egyszerû Wix szûrõt. Kicserélte, s lám, a ventillátor le akarta fújni a fejét a helyérõl. Tehát, nem feltétlen kell márkás pollenszûrõ, illetve, ha gyengének érzi az ember az autója szellõzését, nem feltétlen kell nagy problémára gondolnia.
A szokásos klímatisztító hab olyan, mintha az izzadt hónaljadra dezodorral ráfújnál. Pillanatnyilag elvesziu a szagot, de nem egyenlõ a fürdéssel (fertõtlenítéssel). Szóval, kb semmit nem ér, mert az idõ közben rátelepedett bacik ott maradnak.
Nekem komlpett frtõtlenítést 8000Ft-ért végeztek (a teljes rendszeren) és töltöttek gázból rá 300g-ot, töltés közben figyelték az alsó- és felsõ gáznyomást is.
A Corollánál az volt a probléma, hogy bár elõvették a szervizben a katalógust és feltöltötték a gyári 620g gázmennyiséggel, csak arról feledkeztek meg, hogy a gáz nyomása a környezeti hõmérésklettõl függ. Így, könnyen lehet, hogy, ha hûvös idõben töltötték (már nem emlékszem), akkor a kánikulában a gáz túl nagy nyomása miatt a klíma nem fog megfelelõen mûködni (ugyanaz a szitu, mintha túl alacsony lenne a nyomása, akkor sem mûködik jól). Tehát, töltéskor fontosabb mûszeren figyelemmel kísérni a nyomásértékeket és nem automatikusan a gyári gázmennyiséget beletölteni. Így nagy melegben is megfelelõen fog hûteni a rendszer. Ez évente 1szeri vizsgálatot igényel, a sima sprayket, pedig el kellene felejteni...
Az sem mindegy, milyen pollenszûrõt használsz. Pont a klímás ismerõsöm, akitõl ezeket tudom, T25-ös Avensisével járt úgy, hogy szûrõcserekor megvette a 8000Ft-os Bosch aktívszenes pollenszûrõt és csodálkozott, hogy érezhetõen lecsökkent az utastér szellõzése, valamint a klíma teljesítménye is csökkent. Mindent átnézett, szedbontott, hogy nincs-e dugulás, mire úgy döntött, hogy vesz egy egyszerû Wix szûrõt. Kicserélte, s lám, a ventillátor le akarta fújni a fejét a helyérõl. Tehát, nem feltétlen kell márkás pollenszûrõ, illetve, ha gyengének érzi az ember az autója szellõzését, nem feltétlen kell nagy problémára gondolnia.
4 év E11 fl Corlla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i
- Jorn
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 1354
- Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
- Autód gyártási éve: 1998
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Terra
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Tavaly volt profi klímatisztítás-fertõtlenítés, nyomáspróba és feltöltés. Sajnos nem tudom, milyen technológiával tisztították... (frundi.hu)
Most jött el a pollenszûrõ csere ideje, ezért gondoltam, elõtte adok neki habbal egy tisztítást is, házilag Csak a biztonság kedvéért, mert egyébként nincs gond az autóval, nem büdös vagy ilyesmi... Évente bedobok egy spray-s tisztítást az autóba, de gondoltam most legyen hab. Tudom, egyik sem ér fel a profi eszközök hatékonyságával, de idõnként megkapják az autók azt is, a feltöltések alkalmával.
Egyébként az eddig használt JaKoParts és Ashika filterekrõl átálltam a Mecafilterre. Nagy különbséget nem tudok tenni közöttük ebben az árkategóriában, de azért vettem most Mecafilter pollenszûrõt és levegõszûrõt is, mert pár mm-el nagyobbak, mint az említettek, passzosabban bent van a helyén, szerintem ez jó dolog.
Most jött el a pollenszûrõ csere ideje, ezért gondoltam, elõtte adok neki habbal egy tisztítást is, házilag Csak a biztonság kedvéért, mert egyébként nincs gond az autóval, nem büdös vagy ilyesmi... Évente bedobok egy spray-s tisztítást az autóba, de gondoltam most legyen hab. Tudom, egyik sem ér fel a profi eszközök hatékonyságával, de idõnként megkapják az autók azt is, a feltöltések alkalmával.
Egyébként az eddig használt JaKoParts és Ashika filterekrõl átálltam a Mecafilterre. Nagy különbséget nem tudok tenni közöttük ebben az árkategóriában, de azért vettem most Mecafilter pollenszûrõt és levegõszûrõt is, mert pár mm-el nagyobbak, mint az említettek, passzosabban bent van a helyén, szerintem ez jó dolog.
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
- bepi81
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 2524
- Csatlakozott: 2010 nov. 23, 03:40 pm
- Autód gyártási éve: 2007
- Autód típusa (és generációja): Verso
- Autód felszereltségi jelölése: Sol
- Autód karosszéria variánsa: MPV
- Tartózkodási hely: Békéscsaba
Olyat kell venni, ami méretben a lehetõ legjobban passzol a gyári helyre. Jól döntöttél, amennyiben az eddigiek elálltak kicsit.
Nekem eddig levegõ- és pollenszûrõbõl is a Nipparts-ok váltak be és árban is könnyedén megfizethetõk.
Nekem eddig levegõ- és pollenszûrõbõl is a Nipparts-ok váltak be és árban is könnyedén megfizethetõk.
4 év E11 fl Corlla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i
-
- Gyakori látogató
- Hozzászólások: 267
- Csatlakozott: 2009 aug. 05, 02:57 pm
- Tartózkodási hely: Érd
Hát pont ezért nem a nyomást adják meg, hanem a gáz mennyiségét grammban, ami hõmérséklettõl függetlenül ugyanannyi. Minimális térfogatbeli eltérés lehet autónként, de az elhanyagolható, úgyhogy inkább parasztvakításnak gondolom ezt az eljárást. Fõleg azok után, hogy a régi Corollában a gáz kb. harmada hiányzott a rendszerbõl mire érezhetõen csökkent a klíma teljesítménye.bepi81 írta: ... feltöltötték a gyári 620g gázmennyiséggel, csak arról feledkeztek meg, hogy a gáz nyomása a környezeti hõmérésklettõl függ ...
'99-es lépcsõshátú E11, 4E-FE motorral
- Gugyor
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 2002
- Csatlakozott: 2011 jan. 16, 07:21 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Hatchback (3 ajtós)
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Így igaz.Töltésnél a megadott mennyiséget kell betölteni.rengeteg embert megvezetnek hogy évente töltetni kell meg cserélni kell a gázt.ez egy faszság.A gáz egy teljesen zárt rendszerben van.megtalálható gáz,gõz és folyadék állapotban.A nyomás függ a hõmérséklettõl és a kondenzátor,elpárologtató elszennyezõdésétõl.Egy rendes gáztöltés nyomáspróbából,vákuumból és töltésbõl áll.ha ereszt akkor át kell nézni a hollandereket,estleg a csöveket.ha lyukas meg kell forrasztani és ennyi
Corolla AE92 GTI HB
Toyota carina e gli
Toyota carina e gli
Denso scs08c vagy Denso tv12c
Sziasztok!
Segítséget kérnék azoktól, akik kicsit jártasabbak klíma kompresszor terén.
Az autószerelõm leellenõriztette a kompresszort, ami sajnos elereszti a nyomást.
Sikerült egy bontos ismerõstöl szerválni egy jó állapotban lévõt (itt Itáliában 100€), de lám lám, más a kompresszor, annak ellenére, h egy 4EFE-rõl lett leszedve.
Az enyémben jelenleg ez van: Denso scs08c
http://www.japanautoteile.de/parts/file ... d_7075.jpg
Ilyet találtam: Denso tv12c
http://www.japanautoteile.de/parts/file ... d_7045.jpg
A elektromosságnak a csatlakozása eltérõ, de a csövek állása azonos.
KÉRDÉS:
Kompatibilis a kettõ, vagy sem?
Várom segítségeteket!
Elõre is köszi:
Ák
Segítséget kérnék azoktól, akik kicsit jártasabbak klíma kompresszor terén.
Az autószerelõm leellenõriztette a kompresszort, ami sajnos elereszti a nyomást.
Sikerült egy bontos ismerõstöl szerválni egy jó állapotban lévõt (itt Itáliában 100€), de lám lám, más a kompresszor, annak ellenére, h egy 4EFE-rõl lett leszedve.
Az enyémben jelenleg ez van: Denso scs08c
http://www.japanautoteile.de/parts/file ... d_7075.jpg
Ilyet találtam: Denso tv12c
http://www.japanautoteile.de/parts/file ... d_7045.jpg
A elektromosságnak a csatlakozása eltérõ, de a csövek állása azonos.
KÉRDÉS:
Kompatibilis a kettõ, vagy sem?
Várom segítségeteket!
Elõre is köszi:
Ák
'99 Corolla Liftback 4EFE - Silver Surfer Camper
- Jorn
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 1354
- Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
- Autód gyártási éve: 1998
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Terra
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Meg tudná valaki mondani, hogy az utángyártott szárítószûrõkhöz adják-e a tömítéseket is ?
(a hagyományos, álló fémhenger kivitelû szárítószûrõmhöz csatlakozó csöveken jelent meg valami olajszerû folyadék, ezért gondolnám, hogy a tömítésekkel lehet baj...)
(a hagyományos, álló fémhenger kivitelû szárítószûrõmhöz csatlakozó csöveken jelent meg valami olajszerû folyadék, ezért gondolnám, hogy a tömítésekkel lehet baj...)
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
- Lackó
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 3459
- Csatlakozott: 2008 júl. 17, 05:02 pm
- Autód gyártási éve: 2017
- Autód típusa (és generációja): Egyéb Toyota
- Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
- Autód karosszéria variánsa: Crossover
Amit én vettem, ahhoz nem volt, de gyanítom, hogy a tömítõ gyûrû nem része amúgy sem. Azt külön rendeld meg, és szvsz gyárit.Jorn írta:Meg tudná valaki mondani, hogy az utángyártott szárítószûrõkhöz adják-e a tömítéseket is ?
(a hagyományos, álló fémhenger kivitelû szárítószûrõmhöz csatlakozó csöveken jelent meg valami olajszerû folyadék, ezért gondolnám, hogy a tömítésekkel lehet baj...)