Rugó
Ezt Õ irta , nem mi... Én leirtam a tutit , vagy megfogadja vagy nemPacsker írta:Egyáltalán nem azt vitattam, hogy a /45 az váltóméret-e!
Hanem azt, hogy úgy adjunk tanácsot, hogy ne legyen félreérthetõ.
Ebbõl gondolom:A lényeg, hogy most már felhívtuk rá a figyelmet.majd a gumikat 50 vagy 55-ös méretre cserélném
Jártam arra is párszor, rátévedtem valami régi TSZ, békebeli aszfaltos utra.... ott még a gyalogosok is megbirtak volna elõzni, igaz a kutya se járt arrakari írta: Az már nekem itt a békés megyei utakon sok lenne... Meg olykor a családot is vinni kell..
De Szeged környékén se sokkal jobb a helyzet, tudatosan közlekedek és vannak olyan helyek amit kerülök nagyívben.
Amugy 5 személy is beleülhet nálam, sehova nem ér bele. Igaz ehhez ki kellett tapasztalni hogy milyen gumi milyen felnivel, széleséggel, ET-vel fér el.
- Lyani
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 1676
- Csatlakozott: 2007 ápr. 22, 01:13 am
- Autód gyártási éve: 2012
- Autód típusa (és generációja): Auris
- Autód felszereltségi jelölése: Sol
- Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Szigethalom
Keresgéltem a neten, és nem nagyon találtam olcsó megoldást E9 rugó ügyileg:
APEX 40400 Ft -30mm
Vogtland 37800 Ft -35mm
MERWEDE 40900 Ft -40mm
Ezekkel kinek van tapasztalata, vagy ki tud ajánani Budapesten élhetõ és olcsó megoldást, pici otikára, és keményítésre?
És a KYB gátlók jók lesznek hozzá? Vagy inkább egybe a másik topikból 75 ért a használt coilover szett?
APEX 40400 Ft -30mm
Vogtland 37800 Ft -35mm
MERWEDE 40900 Ft -40mm
Ezekkel kinek van tapasztalata, vagy ki tud ajánani Budapesten élhetõ és olcsó megoldást, pici otikára, és keményítésre?
És a KYB gátlók jók lesznek hozzá? Vagy inkább egybe a másik topikból 75 ért a használt coilover szett?
Auris MK1 HSD Sol 5 door Hatchback
OFF: 2003 Patrol Y61 LWB ZD30
OFF: 2003 Patrol Y61 LWB ZD30
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23931
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Elõször is nézd meg milyen rugók vannak a kocsid alatt.
Egy új Kayaba szerintem elég feszes. Talán feszesebb is, mint az egyéb gyártóké. Vagy valami progressive-et vegyél, vagy valami hasonló kókány ("vágott" megoldást), mint sokunknak, nehogy hamar meggyûlöld a kemény rugó, kemény gátló párost. Az élet 90%-a sajnos nem a kiváló minõségû úton való kanyarvadászatról szól... Szarok az útjaink.
Egy új Kayaba szerintem elég feszes. Talán feszesebb is, mint az egyéb gyártóké. Vagy valami progressive-et vegyél, vagy valami hasonló kókány ("vágott" megoldást), mint sokunknak, nehogy hamar meggyûlöld a kemény rugó, kemény gátló párost. Az élet 90%-a sajnos nem a kiváló minõségû úton való kanyarvadászatról szól... Szarok az útjaink.
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
- Lyani
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 1676
- Csatlakozott: 2007 ápr. 22, 01:13 am
- Autód gyártási éve: 2012
- Autód típusa (és generációja): Auris
- Autód felszereltségi jelölése: Sol
- Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Szigethalom
Magas rugók vannak alatta. Úgy értem túl magasak.
És mostanában sokat használom országúton, oda meg nem kell terepjárós alkat.
Az tuti, hogy kókány, meg vágott GOLF rugó nem lesz benne...
Mondjuk egy APEX/Vogtland -30/35 mm már látszik is, és új gátlókkal nem is lesz horror?
És mostanában sokat használom országúton, oda meg nem kell terepjárós alkat.
Az tuti, hogy kókány, meg vágott GOLF rugó nem lesz benne...
Mondjuk egy APEX/Vogtland -30/35 mm már látszik is, és új gátlókkal nem is lesz horror?
Auris MK1 HSD Sol 5 door Hatchback
OFF: 2003 Patrol Y61 LWB ZD30
OFF: 2003 Patrol Y61 LWB ZD30
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23931
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Jó lehet.
Beszélj Ferivel, neki ültetõ szett van bent.
Beszélj Ferivel, neki ültetõ szett van bent.
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
- Bubi
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 5966
- Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
- Tartózkodási hely: Bp. környéke
Csak valami jót és tényleg készülj fel arra, hogy gyárinál csak rosszabb lesz a legtöbb élethelyzetben. Mindenféle futómû buhera pályára kevés közútra sok, magyar utakra, borzasztó sok. Úgy emlékszem az E9 toronycsapágyak bírják az efféle futómû fejlesztést, de ha már amúgy is el vannak fáradva, elõbb kinyúlnak, ezzel is számolj.
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
-
- Aktív fóruméletet élõ
- Hozzászólások: 855
- Csatlakozott: 2008 okt. 18, 04:29 pm
- Tartózkodási hely: szikszó
- Bohi
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 3288
- Csatlakozott: 2007 ápr. 17, 10:55 pm
- Tartózkodási hely: Budapest
Nekem Bubival ellentétben más a tapasztalatom. Nekem vmi borzalmas kemény volt bent régebben és azért is vettem ki, mert szétrázott pesten. Ferinek Apex van 30mm-es és szerintem iszonyat kényelmes. Most visszaraktam a gyári rugókat, elöl még elmegy a csillapító, de hátul vadi új KYB. Az eredmény borzalom, tempósabb kanyarban félek, majdnem hogy veszélyes vele tempósan közlekedni.
Az én véleményem az, hogy egy 30 mm-is progresszív az tuti jó, nem is lesz horror lapos és kényelmes marad. A vágott rugó szerintem keményebb, mint pl az Apex, de ez csak az én véleményem.
Bubi, viszont ha vmi drift rugókról beszélsz akkor ok vagy coiloverekrõl, mert azokban sokkal keményebb rugók vannak, de ezek inkább tyuning dolgok, messze nem versenyzésre használható rugók, de jobbak mint a gyári, szerintem.
Tesztre beraktam egy 40mm-es E9 rugót az enyémbe és elég lapos volt viszont kényelem és keménység szempontjából a gyárihoz képest (ami utána bekerült) nem sok a különbség, picit puhább. majd én is akarok egy 30mm-set, mert megint offroad lett a gép.
Az én véleményem az, hogy egy 30 mm-is progresszív az tuti jó, nem is lesz horror lapos és kényelmes marad. A vágott rugó szerintem keményebb, mint pl az Apex, de ez csak az én véleményem.
Bubi, viszont ha vmi drift rugókról beszélsz akkor ok vagy coiloverekrõl, mert azokban sokkal keményebb rugók vannak, de ezek inkább tyuning dolgok, messze nem versenyzésre használható rugók, de jobbak mint a gyári, szerintem.
Tesztre beraktam egy 40mm-es E9 rugót az enyémbe és elég lapos volt viszont kényelem és keménység szempontjából a gyárihoz képest (ami utána bekerült) nem sok a különbség, picit puhább. majd én is akarok egy 30mm-set, mert megint offroad lett a gép.
'87 E8 GT SEDAN
Prius II
Prius II