Alváz és üregvédelem
- mozso
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 1954
- Csatlakozott: 2010 ápr. 15, 08:54 am
- Autód gyártási éve: 2006
- Autód típusa (és generációja): Corolla E12
- Autód felszereltségi jelölése: Luna
- Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: BP
- Kapcsolat:
Alváz és üregvédelem
A Corolla Club Hungary Facebook csoportban Kovács Attila linkelt egy meglehetősen részletes, német oldtimer csapat által 5 éven át tartó alváz és üregvédő szer tesztet. A teszt német nyelven van, de korrekt, alapos, végigolvastam.
Itt van az eredeti cikk sorozat, 28 alvázvédő szer mire képes 1, 2 majd 5 év után sós fürdőben áztatva, majd a szabad ég alatt tárolva.
https://www.oldtimer-markt.de/rostschutztest
--------
Itt pedig a saját hozzászólásom a témában:
Tök hasznos amit írtál (Kovács Attila), nem tudtam, hogy vannak ilyen alapos OldTimer csapatok, akik 28 alvázvédőt tesztelnek 5 éven keresztül. Ez atom.
Hasznos lett volna a saját alvázvédős projektem indulása előtt erről a tesztről tudni, de a teszt alapján mégis jó helyre vittem szerencsére, mint kiderült.
A cikket elolvasva azt látom, hogy az első 5 helyezett az lényegében nehéz zsír, ami 120 celsius fokra felmelegítve a karosszériába befújva véd. Ezen első öt helyezett zsír alapú megoldása szépen lassan lefolyik a falakról az évek során, ez jól látszik a teszt mintákon, 5 év után a legjobban védő zsír van legjobban áthelyeződve, lefolyva.
Ezen zsírok azonban 4-10x nehezebbek a teszt szerint, mint a legjobb helyezésű nem zsír alapú, évek során nem elfolyós cucc, ami a Dinitrol (hatodik az értékelésben).
Ez a Dinitrol alvázvédő mindig a hatodik, de átlagban egynegyed akkora tömegnövekedést okoz a felületvédelem felrakása után. Nekem volt Dinitrol kezelés az E12 Corollán, az kb 20kg tömegnövekedést okozott.
Ha 80-200kg növekedésért cserébe kapok olyan védelmet, mint a fotó felső két részén látható zsíros cucc, az lehet nem éppen a legideálisabb, mivel nem látványos a különbség a védelemben, de tömegben igen!
A zsír alapú cuccok tömegnövekedése olyan, mint amikor folyamatosan 1-3 felnőtt bent ül az autóban. Meg le is folyik az a zsír, aztán itt-ott már kevésbe véd, cserébe nehéz. Az igaz, hogy aki Oldtimert épít és a cél az örökkévalóság, ott nem feltétlen szempont a tömegnövekedés
Az adatok szerint a Dinitrol 2009/2010/2013 években mindig a legjobb volt a nem zsír alapú megoldások mögött. Ez elég konzisztens viselkedés. Illetve ez a cikk ki is emeli mennyire nagyon jó, hogy régi autókhoz (modernekhez is) leírja a Dinitrol milyen fúvókával hova mit kell fújni, hogy jó legyen.
A felső két kép/minta 5 év elteltével a lefolyt nehéz zsírt mutatja, a legalsó - harmadik kép - a Dinitrol védelme. Mindegyik minta több évet ázott sós vízben a teszt alatt, majd oxidálódott a szabad levegőn.

Itt van az eredeti cikk sorozat, 28 alvázvédő szer mire képes 1, 2 majd 5 év után sós fürdőben áztatva, majd a szabad ég alatt tárolva.
https://www.oldtimer-markt.de/rostschutztest
--------
Itt pedig a saját hozzászólásom a témában:
Tök hasznos amit írtál (Kovács Attila), nem tudtam, hogy vannak ilyen alapos OldTimer csapatok, akik 28 alvázvédőt tesztelnek 5 éven keresztül. Ez atom.

Hasznos lett volna a saját alvázvédős projektem indulása előtt erről a tesztről tudni, de a teszt alapján mégis jó helyre vittem szerencsére, mint kiderült.
A cikket elolvasva azt látom, hogy az első 5 helyezett az lényegében nehéz zsír, ami 120 celsius fokra felmelegítve a karosszériába befújva véd. Ezen első öt helyezett zsír alapú megoldása szépen lassan lefolyik a falakról az évek során, ez jól látszik a teszt mintákon, 5 év után a legjobban védő zsír van legjobban áthelyeződve, lefolyva.
Ezen zsírok azonban 4-10x nehezebbek a teszt szerint, mint a legjobb helyezésű nem zsír alapú, évek során nem elfolyós cucc, ami a Dinitrol (hatodik az értékelésben).
Ez a Dinitrol alvázvédő mindig a hatodik, de átlagban egynegyed akkora tömegnövekedést okoz a felületvédelem felrakása után. Nekem volt Dinitrol kezelés az E12 Corollán, az kb 20kg tömegnövekedést okozott.
Ha 80-200kg növekedésért cserébe kapok olyan védelmet, mint a fotó felső két részén látható zsíros cucc, az lehet nem éppen a legideálisabb, mivel nem látványos a különbség a védelemben, de tömegben igen!
A zsír alapú cuccok tömegnövekedése olyan, mint amikor folyamatosan 1-3 felnőtt bent ül az autóban. Meg le is folyik az a zsír, aztán itt-ott már kevésbe véd, cserébe nehéz. Az igaz, hogy aki Oldtimert épít és a cél az örökkévalóság, ott nem feltétlen szempont a tömegnövekedés

Az adatok szerint a Dinitrol 2009/2010/2013 években mindig a legjobb volt a nem zsír alapú megoldások mögött. Ez elég konzisztens viselkedés. Illetve ez a cikk ki is emeli mennyire nagyon jó, hogy régi autókhoz (modernekhez is) leírja a Dinitrol milyen fúvókával hova mit kell fújni, hogy jó legyen.
A felső két kép/minta 5 év elteltével a lefolyt nehéz zsírt mutatja, a legalsó - harmadik kép - a Dinitrol védelme. Mindegyik minta több évet ázott sós vízben a teszt alatt, majd oxidálódott a szabad levegőn.

CCH vezetőségi tag
Corolla E12 HB - kovácsolt 1ZZ-FE motor + Garrett GT2860R turbo @ 1.5bar + sok egyéb
Corolla E12 HB - kovácsolt 1ZZ-FE motor + Garrett GT2860R turbo @ 1.5bar + sok egyéb
- mozso
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 1954
- Csatlakozott: 2010 ápr. 15, 08:54 am
- Autód gyártási éve: 2006
- Autód típusa (és generációja): Corolla E12
- Autód felszereltségi jelölése: Luna
- Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: BP
- Kapcsolat:
Re: Alváz és üregvédelem
Reggel nyolckor kezdtük a Rusztika / Alvazvedelem.com műhelyben a folyamatot - ez a műhely egy Dinitrol specialista. Elsőnek az általam fabrikált ugratókat teszteltük (előző nap odavittem), amiket már odakészítettek, hogy csak át kelljen gurulni a központi emelő felett. Minden flottul ment
Maga a folyamat a következő lépésekből áll:
1. Előzetes állapotfelmérés:
- 2-3 hónappal a rendes kezelés előtt, ez egy 1 óra. Ennek alapján dől el szükséges-e lakatolás és egyéb beavatkozás a rozsdásodás miatt
2. Kezelés - első nap:
- műanyag és egyéb elemek, kerekek eltávolítása, hogy hozzá lehessen férni mindenhez
- alapos mosás a tiszta helyiségben
- vegyszeres mosás (lúgos Dinitrol)
- alapos mosás vízzel, majd teljes szárítás
- rozsda eltávolítás és vegyszeres rozsda passzíválás
3. Kezelés - második nap:
- ez a folyamat egy másik helyiségben zajlik már, ahol ugyanúgy fel van emelve az autó
- technológia rajzok alapján belső üregvédelem befújása
- alvázvédelem felhordása, ekkor kap fűrészporos padlót a műhely, nem egy tiszta meló ez a fázis
- kerékjárati dobok, kerekek visszaszerelése és a karosszéria letisztítása
Azaz 2 teljes nap ott van az autó. Minden autóra megvan a kisokos, hova mennyit, miből kell fújni.
Itt van pár példa kép, de a teljes leírás ennél részletesebb.


Az E12 Corolla különböző Dinotrolos leírással rendelkezik a 2001-2002, 2003-2004 és 2005-2006 időszakokra, hiszen a Toyota is próbált javítani az alváz és üregvédelmen az évek során. Ezeket a kisokosokat láthattam amikor készült az autóm, de sajnos nem oszthatom meg.
A műanyag betétek leszerelése során nekem pár patent elfáradt, azt majd pótoljuk, de a nagyrésze könnyen lejött. Patenteket mindig pótólják a munka végén, vannak olyan E12 Corolla rögzítési pontok, ahol a patentet csak levágva lehet kiszedni, ezek "fáradtak el"
Hátul azért van rozsda:

Hátsó kerék első fele, tipikusan E12 Corolla rozsdásodási pont. Nekem még nincs ott semmi gond, de a gyárilag műanyaggal burkolt anya már picit rozsdás, ismert hiba:

Első kerékjárat hátsó fele, itt teljesen tiszta a lemez, még por is alig van rajta:


Küszöb az első kerék felől, itt azt hittem homokbánya lesz, ehhez képest semmi:

Kapott vegyszeres mosást, majd picit hagytuk oldódni:



A tisztító folyadék is Dinitrol cucc, nagyon látványosan mosta le az összes koszt, mindenhol.
A Hungaroringen az első féktárcsára picit odasült fékbetét nyoma is dúrván látható lett (tárcsa legalsó részen az elszineződés). Ezt normál esetben nem is nagyon látom, akármivel is tisztítom...:

Gőzborotvás öblítés után, száradás után majd készen lesz az üregvédelemre:



Ezt már nem tudtam megvárni, kiraktuk száradni a kocsit, holnap pedig folyt. köv.
A folyamat után kb. 20kg-al lesz nehezebb a paripa...erre majd ki kell találnom valamit

Maga a folyamat a következő lépésekből áll:
1. Előzetes állapotfelmérés:
- 2-3 hónappal a rendes kezelés előtt, ez egy 1 óra. Ennek alapján dől el szükséges-e lakatolás és egyéb beavatkozás a rozsdásodás miatt
2. Kezelés - első nap:
- műanyag és egyéb elemek, kerekek eltávolítása, hogy hozzá lehessen férni mindenhez
- alapos mosás a tiszta helyiségben
- vegyszeres mosás (lúgos Dinitrol)
- alapos mosás vízzel, majd teljes szárítás
- rozsda eltávolítás és vegyszeres rozsda passzíválás
3. Kezelés - második nap:
- ez a folyamat egy másik helyiségben zajlik már, ahol ugyanúgy fel van emelve az autó
- technológia rajzok alapján belső üregvédelem befújása
- alvázvédelem felhordása, ekkor kap fűrészporos padlót a műhely, nem egy tiszta meló ez a fázis
- kerékjárati dobok, kerekek visszaszerelése és a karosszéria letisztítása
Azaz 2 teljes nap ott van az autó. Minden autóra megvan a kisokos, hova mennyit, miből kell fújni.
Itt van pár példa kép, de a teljes leírás ennél részletesebb.


Az E12 Corolla különböző Dinotrolos leírással rendelkezik a 2001-2002, 2003-2004 és 2005-2006 időszakokra, hiszen a Toyota is próbált javítani az alváz és üregvédelmen az évek során. Ezeket a kisokosokat láthattam amikor készült az autóm, de sajnos nem oszthatom meg.
A műanyag betétek leszerelése során nekem pár patent elfáradt, azt majd pótoljuk, de a nagyrésze könnyen lejött. Patenteket mindig pótólják a munka végén, vannak olyan E12 Corolla rögzítési pontok, ahol a patentet csak levágva lehet kiszedni, ezek "fáradtak el"

Hátul azért van rozsda:

Hátsó kerék első fele, tipikusan E12 Corolla rozsdásodási pont. Nekem még nincs ott semmi gond, de a gyárilag műanyaggal burkolt anya már picit rozsdás, ismert hiba:

Első kerékjárat hátsó fele, itt teljesen tiszta a lemez, még por is alig van rajta:


Küszöb az első kerék felől, itt azt hittem homokbánya lesz, ehhez képest semmi:

Kapott vegyszeres mosást, majd picit hagytuk oldódni:



A tisztító folyadék is Dinitrol cucc, nagyon látványosan mosta le az összes koszt, mindenhol.
A Hungaroringen az első féktárcsára picit odasült fékbetét nyoma is dúrván látható lett (tárcsa legalsó részen az elszineződés). Ezt normál esetben nem is nagyon látom, akármivel is tisztítom...:

Gőzborotvás öblítés után, száradás után majd készen lesz az üregvédelemre:



Ezt már nem tudtam megvárni, kiraktuk száradni a kocsit, holnap pedig folyt. köv.
A folyamat után kb. 20kg-al lesz nehezebb a paripa...erre majd ki kell találnom valamit

CCH vezetőségi tag
Corolla E12 HB - kovácsolt 1ZZ-FE motor + Garrett GT2860R turbo @ 1.5bar + sok egyéb
Corolla E12 HB - kovácsolt 1ZZ-FE motor + Garrett GT2860R turbo @ 1.5bar + sok egyéb
- mozso
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 1954
- Csatlakozott: 2010 ápr. 15, 08:54 am
- Autód gyártási éve: 2006
- Autód típusa (és generációja): Corolla E12
- Autód felszereltségi jelölése: Luna
- Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: BP
- Kapcsolat:
Re: Alváz és üregvédelem
Egy ilyen kezelés minimum 2 nap és azért manapság már 100ezer felett van. Biztos lehet olcsobban is, de akkor valami más kompromisszum van a pakliban.
Alig 2 hónap és 12 éves lesz az autóm, ami 5 éves koráig nem látott garázst és napi használatban volt - mindig és mindekor. Az utóbbi 6 évből négyben már néha - majd gyakrabban pihent garázsban és télen is egyre kevesebbet használtam, de csak az utolsó 2 évben kerültem a telet és csak idén fordult elő, hogy a téligumik sem lettek felrakva.
Látva a facelift előtti E12 HB tipikus rozsdásodási pontjait (pl. hátsó kerék előtti küszöb) sokkal rosszabbra számítottam, mind rozsdában, mind dzsuvában. Egyedül a külső küszöbökben volt sok por/homok.
Egyszer találtam egy Dinitrol (belsős használatra szánt) tájékoztatót, ahol az E12 be volt kategorizálva, mennyire hajlamos a rozsdásodásra, mennyire jó a gyári védelme. Ebben szignifikáns eltérés volt 2002-2004-2006 között, lehet a gyártásban is javítottak valamit. Azóta kinyomoztam és javított is a Toyota, az E12 Corolla Facelift jobban bírja a rozsdát valamivel.
Alig 2 hónap és 12 éves lesz az autóm, ami 5 éves koráig nem látott garázst és napi használatban volt - mindig és mindekor. Az utóbbi 6 évből négyben már néha - majd gyakrabban pihent garázsban és télen is egyre kevesebbet használtam, de csak az utolsó 2 évben kerültem a telet és csak idén fordult elő, hogy a téligumik sem lettek felrakva.
Látva a facelift előtti E12 HB tipikus rozsdásodási pontjait (pl. hátsó kerék előtti küszöb) sokkal rosszabbra számítottam, mind rozsdában, mind dzsuvában. Egyedül a külső küszöbökben volt sok por/homok.
Egyszer találtam egy Dinitrol (belsős használatra szánt) tájékoztatót, ahol az E12 be volt kategorizálva, mennyire hajlamos a rozsdásodásra, mennyire jó a gyári védelme. Ebben szignifikáns eltérés volt 2002-2004-2006 között, lehet a gyártásban is javítottak valamit. Azóta kinyomoztam és javított is a Toyota, az E12 Corolla Facelift jobban bírja a rozsdát valamivel.
CCH vezetőségi tag
Corolla E12 HB - kovácsolt 1ZZ-FE motor + Garrett GT2860R turbo @ 1.5bar + sok egyéb
Corolla E12 HB - kovácsolt 1ZZ-FE motor + Garrett GT2860R turbo @ 1.5bar + sok egyéb
- mozso
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 1954
- Csatlakozott: 2010 ápr. 15, 08:54 am
- Autód gyártási éve: 2006
- Autód típusa (és generációja): Corolla E12
- Autód felszereltségi jelölése: Luna
- Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: BP
- Kapcsolat:
Re: Alváz és üregvédelem
Haladunk az alvázvédelemmel (második nap). A tegnapi mosás/száradás után jött az érdemi munka: maszkolás, rozsdapasszíválás, alapozás, üregelés majd alvázvédő felvitele.
Reggel egyeztettem a műhellyel és megbeszéltünk ezt-azt és napközben beugrottam fotózni a megbeszéltek szerint.
Egy évre be vannak táblázva előre...
Én is ennyit vártam, egy évet. Sokat beszélgettünk a műhely / cégtulajjal (maga csinálja a beavatkozást is), nem csak leadtam az autót valakinek aki ott van időszakos alkalmazásban a műhelyben.
Már értem miért kell ennyit várni nála (sokan mennek, kicsi a kapacitás) és miért érdemes ennyit várni, hogy náluk készüljön (hozzáállás, alaposság, rugalmasság a kivitelezésben és a felhasznált anyagok minősége). Az első napon 3 órat voltam ott nézve/kérdezve és mindig látszott, ott van a rutin és a szakismeret, de mellette a sokat csörgő telefonhívásokból kihallatszott....hogy sok leendő ügyfelet elveszítenek, mert a műhely kapacitását jól ismerik.
Az éppen emelőn lévő autó fontosabb, mint új megrendelések szerzése. Nem vállalják el a melót minden áron. Nem kamuznak a telefon túlsó végén lévőnek, hogy jöjjön azt megoldjuk!
Akkor van üresedés, ha egy alvázvédelmet megelőző karosszériás munka nem készül el időre és nem jön az autó a megbeszélt időpontra. Az alvázvédelmet megelőző karosszériás munka szükségessége kiderül a beavatkozás előtt kb 1 hónappal megtartott szemlén - (nekem ez márciusban volt) . Megsasoltam a műhely naptárat titokban - amíg mosták az autót - tényleg 100%-ra minden nap tele van.
Voltak ötleteim a CCH-t és azok tagokat illetően egy jó kis együttműködésre, azonban udvariasan (értékelve az ötletet), de el lettek ezek utasítva a cégvezető által. Túl nagy a kereslet, már így is és nem tudnak kapacitást bővíteni megbízható emberekkel, mert azok nem annyira vannak ott, amikor dolgozni is kell...
Viszont sokmindent "kölcsönöznek" tőlük
: ötleteket, munkafolyamatokat, weboldal szöveget...hogy aztán legyen egy konkurens műhely, aki féláron ígéri "ugyanezt" a törődést. Többen Dinitrol alapanyagokkal hírdetik magukat, de mint kiderült a Dinitrol-tól még soha egy deci folyadékot sem vettek ezek a fura műhelyek. Bizonyos hazai olcsó műhelyekhez vitt autók cirka 2 év után gyakran átjönnek a Rusztika-hoz, mert már kilóg a lóláb az eredeti alvázvédelem hiányosságai miatt.
Megérkezésemkor kaptam rendes üdvözletet
- ez nem egy tiszta meló azért....

Már csak apró pöffentéseket eszközölt a mester ide-oda alaposan körbejárva az áldozatot. Az eszközei tényleg profik, kis pöffenet kis terítést ad, nem telibenyomja azt majd jó lesz:

Minden fűrészporral borított - ez sokat segít -, de a cipőm talpára komolyan odaragadt azért. Viszont van műhelyrend, megadott helyiségbe kellett mennem, hogy a civil cipőm talpát lekaparjam, mert a másik műhelyben lévő autó alatt nem koszolhatom össze a padlót:

15kg az E12-nél az alvázvédő extra tömege és 5kg az üregvédőé, legalább ezek mind a legalacsonyabb pontokra kerültek, ha már hízni kellett -> jobb lett a tömegközéppontom


Ahol kellett ki lettek takarva a komponensek a megbeszéltek szerint:




A Dinitrol cucca sötét-metál barna, ebben van bronz por is, tartósabb és jobb is, mint a fekete Dinitrol (ami főleg bitumen alapú), de többet is kérnek érte:



A megfelelő rutinnal és a jó szórófejekkel meg lehet oldani sokmindent maszkolás nélkül is:


Itt pedig az üregvédő csordogál ki, saját elmondás alapján inkább legyen megfelelő mennyiség, mint utóbb elégedetlen ügyfél:


Engem meggyőzött az egész kivitelezés, hozzáállás, törődés. Igen sokat kell várni és ezt sokan zokon is veszik.
A műhelytulaj is néha/gyakran érzi ennek a negatív hatásait, de nála ennek ellenére fontos, hogy nem fogja összecsapni a munkát - amiatt, hogy bejöjjön pár extra ügyfél, akiket már csak ímmel-ámmal tud kiszolgálni.
Szerencsére vannak ajánlásai is, azoknak, akiknek tényleg extra sűrgős, egy-két helyen még dolgoznak valóban Dinitrol-al.
Reggel egyeztettem a műhellyel és megbeszéltünk ezt-azt és napközben beugrottam fotózni a megbeszéltek szerint.
Egy évre be vannak táblázva előre...



Én is ennyit vártam, egy évet. Sokat beszélgettünk a műhely / cégtulajjal (maga csinálja a beavatkozást is), nem csak leadtam az autót valakinek aki ott van időszakos alkalmazásban a műhelyben.
Már értem miért kell ennyit várni nála (sokan mennek, kicsi a kapacitás) és miért érdemes ennyit várni, hogy náluk készüljön (hozzáállás, alaposság, rugalmasság a kivitelezésben és a felhasznált anyagok minősége). Az első napon 3 órat voltam ott nézve/kérdezve és mindig látszott, ott van a rutin és a szakismeret, de mellette a sokat csörgő telefonhívásokból kihallatszott....hogy sok leendő ügyfelet elveszítenek, mert a műhely kapacitását jól ismerik.
Az éppen emelőn lévő autó fontosabb, mint új megrendelések szerzése. Nem vállalják el a melót minden áron. Nem kamuznak a telefon túlsó végén lévőnek, hogy jöjjön azt megoldjuk!
Akkor van üresedés, ha egy alvázvédelmet megelőző karosszériás munka nem készül el időre és nem jön az autó a megbeszélt időpontra. Az alvázvédelmet megelőző karosszériás munka szükségessége kiderül a beavatkozás előtt kb 1 hónappal megtartott szemlén - (nekem ez márciusban volt) . Megsasoltam a műhely naptárat titokban - amíg mosták az autót - tényleg 100%-ra minden nap tele van.

Voltak ötleteim a CCH-t és azok tagokat illetően egy jó kis együttműködésre, azonban udvariasan (értékelve az ötletet), de el lettek ezek utasítva a cégvezető által. Túl nagy a kereslet, már így is és nem tudnak kapacitást bővíteni megbízható emberekkel, mert azok nem annyira vannak ott, amikor dolgozni is kell...

Viszont sokmindent "kölcsönöznek" tőlük

Megérkezésemkor kaptam rendes üdvözletet



Már csak apró pöffentéseket eszközölt a mester ide-oda alaposan körbejárva az áldozatot. Az eszközei tényleg profik, kis pöffenet kis terítést ad, nem telibenyomja azt majd jó lesz:

Minden fűrészporral borított - ez sokat segít -, de a cipőm talpára komolyan odaragadt azért. Viszont van műhelyrend, megadott helyiségbe kellett mennem, hogy a civil cipőm talpát lekaparjam, mert a másik műhelyben lévő autó alatt nem koszolhatom össze a padlót:

15kg az E12-nél az alvázvédő extra tömege és 5kg az üregvédőé, legalább ezek mind a legalacsonyabb pontokra kerültek, ha már hízni kellett -> jobb lett a tömegközéppontom



Ahol kellett ki lettek takarva a komponensek a megbeszéltek szerint:




A Dinitrol cucca sötét-metál barna, ebben van bronz por is, tartósabb és jobb is, mint a fekete Dinitrol (ami főleg bitumen alapú), de többet is kérnek érte:



A megfelelő rutinnal és a jó szórófejekkel meg lehet oldani sokmindent maszkolás nélkül is:


Itt pedig az üregvédő csordogál ki, saját elmondás alapján inkább legyen megfelelő mennyiség, mint utóbb elégedetlen ügyfél:


Engem meggyőzött az egész kivitelezés, hozzáállás, törődés. Igen sokat kell várni és ezt sokan zokon is veszik.
A műhelytulaj is néha/gyakran érzi ennek a negatív hatásait, de nála ennek ellenére fontos, hogy nem fogja összecsapni a munkát - amiatt, hogy bejöjjön pár extra ügyfél, akiket már csak ímmel-ámmal tud kiszolgálni.
Szerencsére vannak ajánlásai is, azoknak, akiknek tényleg extra sűrgős, egy-két helyen még dolgoznak valóban Dinitrol-al.
CCH vezetőségi tag
Corolla E12 HB - kovácsolt 1ZZ-FE motor + Garrett GT2860R turbo @ 1.5bar + sok egyéb
Corolla E12 HB - kovácsolt 1ZZ-FE motor + Garrett GT2860R turbo @ 1.5bar + sok egyéb
- mozso
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 1954
- Csatlakozott: 2010 ápr. 15, 08:54 am
- Autód gyártási éve: 2006
- Autód típusa (és generációja): Corolla E12
- Autód felszereltségi jelölése: Luna
- Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: BP
- Kapcsolat:
Re: Alváz és üregvédelem
A lengőkart direkt kértem, hogy kezelje le, könnyen sérül a felülete hiába festettük le korábban.
Ma elhoztam az autót, szépen össze lett rakva. Bizonyos helyeken még apróbb folyások vannak az üregvédő miatt - ez normális jelenség, ezeket majd le kell mosnom. Kell pár nap amire a barna alvázvédő picit keményebb lesz - ez hőmérséklet függő is. Teljesen kemény viszont sohasem lesz, pont emiatt véd, hiszen nem szárad és repedezik ki, ahol bejuthatna a rozsdásodást okozó víz, hó, sólé, stb.



Ajánlott szervíz, sokat kell várni, de megéri. A Rusztika / Alvazvedelem.com ajánlotta Solymáron a "Hazai szervíz"-t is, aki szintén ezzel a technológiával dolgozik. Azoknak akiknek a Rusztika / Alvazvedelem.com várakozási ideje túl hosszú.
Zsoltee klubvezetőnk nem tudott annyit várni és Solymáron a Hazai szervíz / Hazaiszerviz.hu helyen végeztette el a hasonló Dinitrol kezelést. Hasonlóan jó tapasztalatokkal.
Ma elhoztam az autót, szépen össze lett rakva. Bizonyos helyeken még apróbb folyások vannak az üregvédő miatt - ez normális jelenség, ezeket majd le kell mosnom. Kell pár nap amire a barna alvázvédő picit keményebb lesz - ez hőmérséklet függő is. Teljesen kemény viszont sohasem lesz, pont emiatt véd, hiszen nem szárad és repedezik ki, ahol bejuthatna a rozsdásodást okozó víz, hó, sólé, stb.



Ajánlott szervíz, sokat kell várni, de megéri. A Rusztika / Alvazvedelem.com ajánlotta Solymáron a "Hazai szervíz"-t is, aki szintén ezzel a technológiával dolgozik. Azoknak akiknek a Rusztika / Alvazvedelem.com várakozási ideje túl hosszú.
Zsoltee klubvezetőnk nem tudott annyit várni és Solymáron a Hazai szervíz / Hazaiszerviz.hu helyen végeztette el a hasonló Dinitrol kezelést. Hasonlóan jó tapasztalatokkal.
CCH vezetőségi tag
Corolla E12 HB - kovácsolt 1ZZ-FE motor + Garrett GT2860R turbo @ 1.5bar + sok egyéb
Corolla E12 HB - kovácsolt 1ZZ-FE motor + Garrett GT2860R turbo @ 1.5bar + sok egyéb
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23517
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Alváz és üregvédelem
Köszi, hogy itt is megosztod a tapasztalatokat!
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi





- [Walaki]D`Lair
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 3596
- Csatlakozott: 2009 nov. 06, 05:52 pm
- Autód gyártási éve: 1985
- Autód típusa (és generációja): Corolla E8
- Autód felszereltségi jelölése: GT
- Autód karosszéria variánsa: Hatchback (3 ajtós)
- Tartózkodási hely: Bp
Re: Alváz és üregvédelem
1985 - Toyota Corolla AE86 GT - SR20DET BlackTop //// Trackday beater
2006 - KTM 640 LC4 Supermoto ///

2006 - KTM 640 LC4 Supermoto ///



- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23517
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Alváz és üregvédelem
"Mozgó" futóműalkatrészeken én nem szoktam.
De alvázra szerintem érdemes használni. FESTETT, kezelt fémre. Akkor van gáz, ha nem ellenőrzik és sérülés keletkezik a nyers fémig. Akkor beindul és dunsztol valóban. Ezért van a neves alvázvédő cégeknél is, hogy az x év gari úgy érvényes, hogy évente viszed kontrollra.
A videóban szereplőn látszik, hogy a kritikus felületeken friss a máz. Szerintem az alapvetően egy rozsdás autó volt, amit műszakira így cicomáztak ki. Így meg begyorsult a folyamat.
De alvázra szerintem érdemes használni. FESTETT, kezelt fémre. Akkor van gáz, ha nem ellenőrzik és sérülés keletkezik a nyers fémig. Akkor beindul és dunsztol valóban. Ezért van a neves alvázvédő cégeknél is, hogy az x év gari úgy érvényes, hogy évente viszed kontrollra.
A videóban szereplőn látszik, hogy a kritikus felületeken friss a máz. Szerintem az alapvetően egy rozsdás autó volt, amit műszakira így cicomáztak ki. Így meg begyorsult a folyamat.
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi




