Megnövekedett olajfogyasztás
-
- Újonc
- Hozzászólások: 6
- Csatlakozott: 2018 jan. 08, 07:25 am
- Autód gyártási éve: 2001
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
- Autód karosszéria variánsa: Hatchback (3 ajtós)
Re: E11 alkatrészek (1997-2002)
Szervusz,Pacsker írta:Szervusz István!
Na ezt a mondatot nem fogod itt sosem olvasniinoxjewels írta:"mit akarsz egy ilyen öreg csotrogánytól"
A halmozott olajfogyasztás sajnos típushiba, nem az öregedéssel járó probléma.
Ebbena témában sokat olvashatsz a több lépcsőben javított ZZ-s (esetedben 3ZZ-FE) motorok alkatrészeiről.
Ezzel kapcsolatosan több motorfelújítást is találsz a projektek közt. Olvasd pl a legutóbbit, Zolee11-ét.
Az autónak jellemzően más típushibája nem akad (főleg, ha japán gyártású a tied). Futóműve, féke kiforrott, így ha a karosszériája is jó, akkor érdemes lenne szakszerűen javítani a motort és onnantól kezdve biztosan nem kell foglalkoznod ezzel a problémával!
A megbízható szervizek és szakemberek témakörünkben találsz olyat is, aki azon kívül, hogy megcsinálja, látott már Toyotát, sőt nem is ez lenne az első ilyen művelete...
Hajrá!
köszönöm a bátorítást (igazán rám fér).
Valóban nagyon megszerettem ezt az autót, megérdemelné, hogy rendbetegyük, hiszen - ahhoz képest legalábbis, hogy csak 1,6-os szívómotor - kifejezetten virgonc, agilis és csendes motorról van szó, úgyhogy laikusként el sem tudom képzelni, hová tűnik belőle az a rengeteg olaj.
Elolvastam Tőled kapott linken a kommenteket, kicsit bizakodóbb lettem.
Kérlek nézd el nekem az ügyetlenségemet, kezdó fórumozó vagyok itt. Nem tudom hol kellene keressem a "megbízható szervizek és szakemberek témakörünk"-et, segítenél egy linkkel?
Miután olyat is olvastam az imént, hogy akár elkokszolódás, olajsár, azaz banális probléma is okozhat olajfogyasztás növekedést, ezért szeretném egy kifejezetten ebben a típusban jártas megbízható, gondos szakemberrel felméretni a probléma nagyságát.
Nagyon köszönöm ha segítesz!
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: E11 alkatrészek (1997-2002)
A keresett témakör:
viewforum.php?f=28
Nem kell "felmérni" a probléma nagyságát. Meg kell keresni a jó szakembert és árajánlatot kérni tőle.
A leírtak alapján a tied már a horror kategória. "tankolásonként 1 liter"
Azt csodálom, hogy a kipufogód vége nem olyan dzsúzos, mint régen a Trabiké
Olvasd végig az ezzel foglalkozó topicot!
Ha menthető a blokk, akkor dugattyú és gyűrű csere (esetleg dugó fúrkálás), illetve a járulékos tömítések, esetleges csapágyak.
Ami sajnos még sanszos, az egy katalizátor (és esetleg) egy lambda szűrő csere.
viewforum.php?f=28
Nem kell "felmérni" a probléma nagyságát. Meg kell keresni a jó szakembert és árajánlatot kérni tőle.
A leírtak alapján a tied már a horror kategória. "tankolásonként 1 liter"
Azt csodálom, hogy a kipufogód vége nem olyan dzsúzos, mint régen a Trabiké
Olvasd végig az ezzel foglalkozó topicot!
Ha menthető a blokk, akkor dugattyú és gyűrű csere (esetleg dugó fúrkálás), illetve a járulékos tömítések, esetleges csapágyak.
Ami sajnos még sanszos, az egy katalizátor (és esetleg) egy lambda szűrő csere.
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
-
- Újonc
- Hozzászólások: 6
- Csatlakozott: 2018 jan. 08, 07:25 am
- Autód gyártási éve: 2001
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
- Autód karosszéria variánsa: Hatchback (3 ajtós)
Re: E11 alkatrészek (1997-2002)
Még egyszer nagyon köszönöm.
A felsorolt szervizek közül ismeretlenül nem lesz könnyű a megfelelőt kiválasztani.
Arra van esetleg tapasztalatod, hogy az olajfogyasztás problémás motorokkal kapcsolatban melyikükhöz érdemes fordulni?
A felsorolt szervizek közül ismeretlenül nem lesz könnyű a megfelelőt kiválasztani.
Arra van esetleg tapasztalatod, hogy az olajfogyasztás problémás motorokkal kapcsolatban melyikükhöz érdemes fordulni?
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: E11 alkatrészek (1997-2002)
A Toyoteam Garage rutinos már ebben.
Ha velük nem sikerül valami miatt megállapodnod, szólj és mondok mást.
Ha velük nem sikerül valami miatt megállapodnod, szólj és mondok mást.
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
-
- Újonc
- Hozzászólások: 6
- Csatlakozott: 2018 jan. 08, 07:25 am
- Autód gyártási éve: 2001
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
- Autód karosszéria variánsa: Hatchback (3 ajtós)
Re: E11 alkatrészek (1997-2002)
A Toyoteam-mel már beszéltem is, nagyon kedves és korrekt cég, de nem javasolják a felújítást.
Kizárólag gyári alkatrészekkel dolgoznak, csak a teljes motorfelújításban gondolkodnak, aminek a költségei náluk jelenleg minimum 350ezer körül vannak.
Ez nekem elérhetetlen, de ha ki is tudnám fizetni, akkor sem valószínű hogy belevágnék, ennyit szerintem nem ér már.
Van esetleg más javaslatod, akit érdemes megkérdezni?
Vagy van esetleg ismert előéletű, garantált állapotú használt motor a látókörötökben?
Kizárólag gyári alkatrészekkel dolgoznak, csak a teljes motorfelújításban gondolkodnak, aminek a költségei náluk jelenleg minimum 350ezer körül vannak.
Ez nekem elérhetetlen, de ha ki is tudnám fizetni, akkor sem valószínű hogy belevágnék, ennyit szerintem nem ér már.
Van esetleg más javaslatod, akit érdemes megkérdezni?
Vagy van esetleg ismert előéletű, garantált állapotú használt motor a látókörötökben?
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Megnövekedett olajfogyasztás
Nem értem pontosan.
Nem javasolják a felújítást, de gyári alkatrészekkel foglalkoznak?
Mármint felújítják gyári alkatrészekkel, de az autó értékét figyelembe véve már neked nem éri meg?
Ebben az esetben nem tudok segíteni.
Egy ilyen művelet tízezrekből nem oldható meg.Csak a gyári tömítés készletet (tömítések, szimeringek, O gyűrűk...) 70-80 ezer Ft-ra saccolnám.
Ezen felül gépmunka (síkolás, hónolás, adott esetben egy kis hengerfej munka), és ugya a kardinális dugattyú, gyűrű páros. Adott esetben egy hajtókarcsapágy, ja meg persze új folyadékok, szűrők... Számold ki mennyinél tartunk és ebben még nincs munkadíj! Motor-ki-be, szét, alaposan elpucol, össze, (nem kis meló).
A legolcsóbban úgy tudod kihozni, ha te magadnak csinálod.
Kiveszed, szétszeded, eldöntöd, hogy a dugattyúkat pucolod bővíted vagy újat veszel és a tömítésekből is csak a legszükségesebbeket vásárolod meg gyáriban, a többit, meg a jó minőségű utángyártott márkáink alapján megpróbálod beszerezni alternatívákból.
Spórolsz ezen, meg ugye a gépműhelyen kívüli munkadíjon.
Ugye tiszta sor, hogy ezt egy szerviz nem fogja neked megcsinálni így és hogy garanciát sem ad erre a megoldásra.
Ha nincs rutinod, a végén úgyis bánnád, hogy nem rögtön szakemberhez fordultál.
Ha motorfelújítást neked az említett összegnél jóval olcsóbban csináltak, lehet azért is lettek sikertelenek.
Esetedben inkább azon kell gondolkozni, hogy:
- Jelenlegi autód állapotát ismered, tudod melyik alkatrész mikor volt cserélve, mihez mikor kell várhatóan nyúlni. Rendberakod-e a motort és használod tovább boldogan?
- Eladod így, ahogy van (gondolhatod mennyit ér ilyen állapotában (250?)), majd veszel egy másik autót - ennél nyilván többért - , amit átírsz egy 100-asért, elvégzed rajta a kötelező nagyszervizt megint minimum egy százasért, illetve az adott hibáját (egyiken két hátsó gátló, másikon két első fék, harmadikon lyukas kipu...) 50-ért,100-ért..? és használod azt az ismeretlen előéletű járművet.
Mérlegelj és dönts.
Ezt fillérekből nem lehet megúszni!
Nem javasolják a felújítást, de gyári alkatrészekkel foglalkoznak?
Mármint felújítják gyári alkatrészekkel, de az autó értékét figyelembe véve már neked nem éri meg?
Ebben az esetben nem tudok segíteni.
Egy ilyen művelet tízezrekből nem oldható meg.Csak a gyári tömítés készletet (tömítések, szimeringek, O gyűrűk...) 70-80 ezer Ft-ra saccolnám.
Ezen felül gépmunka (síkolás, hónolás, adott esetben egy kis hengerfej munka), és ugya a kardinális dugattyú, gyűrű páros. Adott esetben egy hajtókarcsapágy, ja meg persze új folyadékok, szűrők... Számold ki mennyinél tartunk és ebben még nincs munkadíj! Motor-ki-be, szét, alaposan elpucol, össze, (nem kis meló).
A legolcsóbban úgy tudod kihozni, ha te magadnak csinálod.
Kiveszed, szétszeded, eldöntöd, hogy a dugattyúkat pucolod bővíted vagy újat veszel és a tömítésekből is csak a legszükségesebbeket vásárolod meg gyáriban, a többit, meg a jó minőségű utángyártott márkáink alapján megpróbálod beszerezni alternatívákból.
Spórolsz ezen, meg ugye a gépműhelyen kívüli munkadíjon.
Ugye tiszta sor, hogy ezt egy szerviz nem fogja neked megcsinálni így és hogy garanciát sem ad erre a megoldásra.
Ha nincs rutinod, a végén úgyis bánnád, hogy nem rögtön szakemberhez fordultál.
Ha motorfelújítást neked az említett összegnél jóval olcsóbban csináltak, lehet azért is lettek sikertelenek.
Esetedben inkább azon kell gondolkozni, hogy:
- Jelenlegi autód állapotát ismered, tudod melyik alkatrész mikor volt cserélve, mihez mikor kell várhatóan nyúlni. Rendberakod-e a motort és használod tovább boldogan?
- Eladod így, ahogy van (gondolhatod mennyit ér ilyen állapotában (250?)), majd veszel egy másik autót - ennél nyilván többért - , amit átírsz egy 100-asért, elvégzed rajta a kötelező nagyszervizt megint minimum egy százasért, illetve az adott hibáját (egyiken két hátsó gátló, másikon két első fék, harmadikon lyukas kipu...) 50-ért,100-ért..? és használod azt az ismeretlen előéletű járművet.
Mérlegelj és dönts.
Ezt fillérekből nem lehet megúszni!
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
-
- Újonc
- Hozzászólások: 6
- Csatlakozott: 2018 jan. 08, 07:25 am
- Autód gyártási éve: 2001
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
- Autód karosszéria variánsa: Hatchback (3 ajtós)
Re: Megnövekedett olajfogyasztás
A ToyoTeam kizárólag gyári alkatrészekkel dolgozik.
Az autó korát és az éves futásteljesítményt (kb 10ezer km) figyelembevéve nem javasolták és én sem tudom megfinanszírozni a teljes motorgenerált.
Természetesen tisztában vagyok azzal, hogy ezt fillérekből nem lehet megúszni, de a 350ezer sajnos bőven fölötte van annak, ami számomra még a kifizethető kategória.
A ma olvasott kommentek egy olyan reménysugarat villantottak fel, amiből azt gondoltam (nyilván tévesen), hogy az elkokszolódás jelensége egy ennél lényegesen alacsonyabb költséggel járó javítással is orvosolható.
Valahol 150ezer körül jelölném meg azt a határt amit a családunk jelenlegi körülményei mellett vállalni tudunk.
Nem akarnálak ismeretlenül a részletekkel terhelni, de többek között azért is van kicsi és öreg autónk, mert jobb nem fér bele. Speciális nevelési igényű gyerekkel, két alacsony bérből, svájcifrank hitellel élünk.
Az autóra sajnos szükség van, ha a gyerekkel menni kell, akkor nincs mese, menni kell, ezért - ha lehet - az autót szeretném megmenteni.
A válaszodra visszatérve minden tézised igaz, magamnak nyilván nem tudom megcsinálni, és másik autóba átülni sem lenne olcsóbb.
Ezzel együtt próbálom megtalálni az ideális megoldást, ami - ha szerencsénk van - akkor nem egyből nagygenerál 350ezerért.
Ez lehet az a bizonyos kokszolódás tisztítás, vagy megbízható forrásból származó cseremotor.
Köszönöm, ha ebben valaki segíteni tud.
Az autó korát és az éves futásteljesítményt (kb 10ezer km) figyelembevéve nem javasolták és én sem tudom megfinanszírozni a teljes motorgenerált.
Természetesen tisztában vagyok azzal, hogy ezt fillérekből nem lehet megúszni, de a 350ezer sajnos bőven fölötte van annak, ami számomra még a kifizethető kategória.
A ma olvasott kommentek egy olyan reménysugarat villantottak fel, amiből azt gondoltam (nyilván tévesen), hogy az elkokszolódás jelensége egy ennél lényegesen alacsonyabb költséggel járó javítással is orvosolható.
Valahol 150ezer körül jelölném meg azt a határt amit a családunk jelenlegi körülményei mellett vállalni tudunk.
Nem akarnálak ismeretlenül a részletekkel terhelni, de többek között azért is van kicsi és öreg autónk, mert jobb nem fér bele. Speciális nevelési igényű gyerekkel, két alacsony bérből, svájcifrank hitellel élünk.
Az autóra sajnos szükség van, ha a gyerekkel menni kell, akkor nincs mese, menni kell, ezért - ha lehet - az autót szeretném megmenteni.
A válaszodra visszatérve minden tézised igaz, magamnak nyilván nem tudom megcsinálni, és másik autóba átülni sem lenne olcsóbb.
Ezzel együtt próbálom megtalálni az ideális megoldást, ami - ha szerencsénk van - akkor nem egyből nagygenerál 350ezerért.
Ez lehet az a bizonyos kokszolódás tisztítás, vagy megbízható forrásból származó cseremotor.
Köszönöm, ha ebben valaki segíteni tud.
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Megnövekedett olajfogyasztás
Olvasd el alaposan ezt a témát, mert szerintem félreértettél valamit. (A végén van sok fotó és technikai részletekbe belemenő részlet.)
(A Totalcaron is van 3 cikk, amit ebben a témában lektoráltunk)
A koxolódás nem olyasvalamit jelent, mint a modern turbobenzineseknél, hogy az ember az autóban, a helyén leszedi a szívósort, kitisztítja dióbéllel a sok trutyit, aztán újra minden szép és jó lesz.
Itt TELJESEN! szét kell szedni a motort, hogy a gyűrűkhöz hozzáférj. Nem tudod megspórolni a tömítéseket, vagy éppen a síkolást. Sajnos, nem sajnos meg kell csinálni és kész.
Ahogy említettem azon lehet próbálkozni, hogyha a dugattyú más tekintetben szépnek (és méretesnek) tűnik, akkor az ember a hornyok pucolásán kívül felbővíti, illetve megszaporítja az olajlehúzó furatokat, de az egész műveletnek nem ez az érdemi anyagi vonzata.
Ha van, aki 150-ért ezt bevállalja neked , egyáltalán nem ajánlom, hisz az anyag és gépműhely költség több ennél. És akkor ingyen dolgozott neked.
A körülményeket pedig sajnálom. Többek közt ezért is írok és próbálok segíteni..
(A Totalcaron is van 3 cikk, amit ebben a témában lektoráltunk)
A koxolódás nem olyasvalamit jelent, mint a modern turbobenzineseknél, hogy az ember az autóban, a helyén leszedi a szívósort, kitisztítja dióbéllel a sok trutyit, aztán újra minden szép és jó lesz.
Itt TELJESEN! szét kell szedni a motort, hogy a gyűrűkhöz hozzáférj. Nem tudod megspórolni a tömítéseket, vagy éppen a síkolást. Sajnos, nem sajnos meg kell csinálni és kész.
Ahogy említettem azon lehet próbálkozni, hogyha a dugattyú más tekintetben szépnek (és méretesnek) tűnik, akkor az ember a hornyok pucolásán kívül felbővíti, illetve megszaporítja az olajlehúzó furatokat, de az egész műveletnek nem ez az érdemi anyagi vonzata.
Ha van, aki 150-ért ezt bevállalja neked , egyáltalán nem ajánlom, hisz az anyag és gépműhely költség több ennél. És akkor ingyen dolgozott neked.
A körülményeket pedig sajnálom. Többek közt ezért is írok és próbálok segíteni..
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Re: Megnövekedett olajfogyasztás
Sziasztok!
Sajnos a motorfelújítás tényleg egy macerás dolog, ami anyagilag megterhelő. Gyári alkatrészekkel a leírt áron végezzük el, viszont garanciát tudunk vállalni az alkatrészekre és a munkára is. Meg lehet csinálni utángyártott alkatrészekkel is, viszont ha ott valami nem a megfelelő minőségű, akkor az ügyfél hozzánk jön vissza, hogy biztosan nem jól csináltuk meg és akkor garanciában szeretné a javítást. Ezt sajnos több okból sem engedhetjük meg magunknak. Ha bontott motorban gondolkodsz, akkor azt csak úgy szabad megvenni, ha garanciát vállal rá az eladó hogy az nem eszi az olajat. Így ha jól jössz ki, akkor nagyjából a fele árból meg lehet úszni a dolgot, viszont megvan az esélye, hogy később hasonló problémával kell szembesülnöd, plusz ugye az új motort, ha nem csak motorkód van a forgalmidba írva, akkor át kell íratni az okmányirodában, ami plusz macera. Ha viszont hosszabb távra tervezel a kocsival és szűkebbre tudod vonni a nadrágot, akkor a motorfelújítás a kifizetődőbb.
Üdv,
A TTG csapata
Sajnos a motorfelújítás tényleg egy macerás dolog, ami anyagilag megterhelő. Gyári alkatrészekkel a leírt áron végezzük el, viszont garanciát tudunk vállalni az alkatrészekre és a munkára is. Meg lehet csinálni utángyártott alkatrészekkel is, viszont ha ott valami nem a megfelelő minőségű, akkor az ügyfél hozzánk jön vissza, hogy biztosan nem jól csináltuk meg és akkor garanciában szeretné a javítást. Ezt sajnos több okból sem engedhetjük meg magunknak. Ha bontott motorban gondolkodsz, akkor azt csak úgy szabad megvenni, ha garanciát vállal rá az eladó hogy az nem eszi az olajat. Így ha jól jössz ki, akkor nagyjából a fele árból meg lehet úszni a dolgot, viszont megvan az esélye, hogy később hasonló problémával kell szembesülnöd, plusz ugye az új motort, ha nem csak motorkód van a forgalmidba írva, akkor át kell íratni az okmányirodában, ami plusz macera. Ha viszont hosszabb távra tervezel a kocsival és szűkebbre tudod vonni a nadrágot, akkor a motorfelújítás a kifizetődőbb.
Üdv,
A TTG csapata
-
- Újonc
- Hozzászólások: 6
- Csatlakozott: 2018 jan. 08, 07:25 am
- Autód gyártási éve: 2001
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
- Autód karosszéria variánsa: Hatchback (3 ajtós)
Re: Megnövekedett olajfogyasztás
Kedves Klubelnök, kedves TTG Csapata, mindenkinek köszönöm szépen a jó szándékot!
Igen, valóban félreértettem azt a kokszolódás-tisztogatás dolgot.
Mostmár világos, hogy ez is csak ripityára szedett motornál, nagygenerál-szerű körülmények között valósítható meg, amibe viszont biztosan nem tudok belevágni.
Ha valaki tud esetleg megfelelő állapotú motort, nagyon köszönném, ha jelezné.
Mindenesetre veszek egy lottószelvényt ...
Igen, valóban félreértettem azt a kokszolódás-tisztogatás dolgot.
Mostmár világos, hogy ez is csak ripityára szedett motornál, nagygenerál-szerű körülmények között valósítható meg, amibe viszont biztosan nem tudok belevágni.
Ha valaki tud esetleg megfelelő állapotú motort, nagyon köszönném, ha jelezné.
Mindenesetre veszek egy lottószelvényt ...
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Megnövekedett olajfogyasztás
Az ebben a témában olvasható ~2005 környékétől gyártott autókból (Corolla E12, Avensis T25) lehet már venni jó szériát.
(figyelj a dátumokra a típus és kasznivariáns hónapja tekintetében a Service bulletin alapján).
A nálam okosabbak majd megmondják, hogy az említett 3ZZ-k, ben van-e valami különbség, de szerintem fel tudod őket használni. Legszigorúbb értelemben neked elég egy fűzött blokk is.
(figyelj a dátumokra a típus és kasznivariáns hónapja tekintetében a Service bulletin alapján).
A nálam okosabbak majd megmondják, hogy az említett 3ZZ-k, ben van-e valami különbség, de szerintem fel tudod őket használni. Legszigorúbb értelemben neked elég egy fűzött blokk is.
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
- mozso
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 2048
- Csatlakozott: 2010 ápr. 15, 08:54 am
- Autód gyártási éve: 2006
- Autód típusa (és generációja): Corolla E12
- Autód felszereltségi jelölése: Luna
- Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: BP
- Kapcsolat:
Re: Megnövekedett olajfogyasztás
Sziasztok!
Itt van a lista ismét, mikor melyik Toyota Corolla / Verso / stb., milyen alvászszámtól kezdődően (VIN) kapta meg a javított motort:
Fontos megjegyzések:
1. nem minden 2005 április / május / július / szeptember előtti autó (lásd fenti lista) eszi az olajat, sőt! Mivel a probléma reneszánszát éli, emiatt megint kedvelt téma, de nem kötelezően rossz egy korábbi motor. Figyelni, azonban igenis kell rá!
2: a fent mutatott alvázszámok (VIN): azok az európai piacra szánt autók alvázszámai (gyártási helytől függetlenül), ami után már a javított motor van az autóban
3: van bevált szakember gárda CCH berkekben akik már sok száz ilyen motor generálon túlvannak. Azaz javítható, persze ennek is van költsége, de a világvége ettől még nem jön
4: számos autó van, ami 2005 év közepi gyártás előtti mivolta ellenére - Toyota által cserélt vagy felújított motorral - vígan rohangál. Volt erre sok évig Toyota gyári csereprogram (most már nincs). Ezek a motorok gyakorlatilag gyári újnak tekinthetőek, a Toyota így is vállalt rájuk garanciát anno.
Azaz, kötelező utánanézni és informálódni, kérdezni / segítséget kérni mindig ér, de azért pánik ne legyen
Itt van a lista ismét, mikor melyik Toyota Corolla / Verso / stb., milyen alvászszámtól kezdődően (VIN) kapta meg a javított motort:
Fontos megjegyzések:
1. nem minden 2005 április / május / július / szeptember előtti autó (lásd fenti lista) eszi az olajat, sőt! Mivel a probléma reneszánszát éli, emiatt megint kedvelt téma, de nem kötelezően rossz egy korábbi motor. Figyelni, azonban igenis kell rá!
2: a fent mutatott alvázszámok (VIN): azok az európai piacra szánt autók alvázszámai (gyártási helytől függetlenül), ami után már a javított motor van az autóban
3: van bevált szakember gárda CCH berkekben akik már sok száz ilyen motor generálon túlvannak. Azaz javítható, persze ennek is van költsége, de a világvége ettől még nem jön
4: számos autó van, ami 2005 év közepi gyártás előtti mivolta ellenére - Toyota által cserélt vagy felújított motorral - vígan rohangál. Volt erre sok évig Toyota gyári csereprogram (most már nincs). Ezek a motorok gyakorlatilag gyári újnak tekinthetőek, a Toyota így is vállalt rájuk garanciát anno.
Azaz, kötelező utánanézni és informálódni, kérdezni / segítséget kérni mindig ér, de azért pánik ne legyen
CCH vezetőségi tag
Corolla E12 HB - kovácsolt 1ZZ-FE motor + Garrett GT2860R turbo @ 1.5bar + sok egyéb
Corolla E12 HB - kovácsolt 1ZZ-FE motor + Garrett GT2860R turbo @ 1.5bar + sok egyéb
- mozso
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 2048
- Csatlakozott: 2010 ápr. 15, 08:54 am
- Autód gyártási éve: 2006
- Autód típusa (és generációja): Corolla E12
- Autód felszereltségi jelölése: Luna
- Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: BP
- Kapcsolat:
Re: Megnövekedett olajfogyasztás
Kis hasznos infó az olajevős 1-3-4 ZZ motorok javítása során lecserélt, az olajtöltetet 3.7 literről 4.2-re emelő és ezt jelző nívópálcáról (köszi CsLaci)
Felül az amerikai piacra kiadott, javított pálca (4.2 liter), ahol a min-max jelzések magasabban vannak -> több olajat kell tölteni a motorba.
Alul az eredeti, 3.7 literes nívópálca.
Saját megjelölt pálcám, amiről sok év alatt lekopott a festék azért:
Itt van egy Photoshop-os kép, körülbelül ilyen volt eredetileg:
Felül az amerikai piacra kiadott, javított pálca (4.2 liter), ahol a min-max jelzések magasabban vannak -> több olajat kell tölteni a motorba.
Alul az eredeti, 3.7 literes nívópálca.
Saját megjelölt pálcám, amiről sok év alatt lekopott a festék azért:
Itt van egy Photoshop-os kép, körülbelül ilyen volt eredetileg:
CCH vezetőségi tag
Corolla E12 HB - kovácsolt 1ZZ-FE motor + Garrett GT2860R turbo @ 1.5bar + sok egyéb
Corolla E12 HB - kovácsolt 1ZZ-FE motor + Garrett GT2860R turbo @ 1.5bar + sok egyéb
- cslaci105
- Aktív fóruméletet élõ
- Hozzászólások: 673
- Csatlakozott: 2010 máj. 04, 08:18 am
- Autód gyártási éve: 1987
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: XL
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Kiskunhalas
Re: Megnövekedett olajfogyasztás
Nagyon szuper! Köszi!
1.8D XL - 1C - CE90
Corolla Verso II - 1ZZFE - ZNR11L
Corolla Verso II - 1ZZFE - ZNR11L
- mozso
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 2048
- Csatlakozott: 2010 ápr. 15, 08:54 am
- Autód gyártási éve: 2006
- Autód típusa (és generációja): Corolla E12
- Autód felszereltségi jelölése: Luna
- Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: BP
- Kapcsolat:
Re: Megnövekedett olajfogyasztás
Mostanság ismét lehet olvasni idehaza és külföldön is, hogy a 2003-2005 között gyártott 1/3/4 - ZZ-FE motorok már jelentősen kevesebb olajat fogyasztanak, mint a 2000-es évek legelején készült motorok.
Megint nekiugrottam a saját archívumomnak és kerestem. Sajnos nincs ilyen 2003-as választóvonal. Az összes releváns és fontos javítást "csak" 2005 április / május / július / szeptember utáni autóban lévő motor kapta meg, az alábbi VIN-ek (alvázszámok) fontosak az európai piacon lévőknek:
Ez alól egy kivétel van, amikor a tulajdonos jogosan reklamálva elérte, hogy a motort cseréljék ki az olajfogyasztás miatt. Azaz vannak olyan autók, amik 2005 előtt jöttek le a gyártósorról és mégis 2005 utáni motorjuk van.
Itt van, hogy miért nincs motorszáma a javított Toyota (Optifit) motornak és mit hol kell keresni:
A dugattyú alsó (harmadik, azaz olajlehúzó) gyűrűje a megcélzott 120 celsius fok helyett 160 celsius fokra is felmelegszik, ezt párosítva a régi 2+2 olajvisszafolyó furattal, nem tud az olaj elég hamar visszafolyni, így nincs más választása mint elégni a hengerben.
Itt van milyen módosítások történtek a dugattyún és gyűrűkön. Pont ugyanaz, amit leírtam a 7-es oldalon és ott vannak a fotók is.
Milyen feltételek mellett kezdte el a Toyota vizsgálni az olajevés miatti motorcsere jogosságát:
Mikor mit kellett a Toyota dolgozónak a motorcsere kérvényhez csatolnia:
Mit kellett fotózni és csatolni, mint bizonyítékot, ami alátámasztja a motorcsere szükségességét:
Fontos megjegyzések:
1. nem minden 2005 április / május / július / szeptember előtti autó (lásd fenti lista) eszi az olajat, sőt! Mivel a probléma reneszánszát éli, emiatt megint kedvelt téma, de nem kötelezően rossz egy korábbi motor. Figyelni, azonban igenis kell rá!
2: a fent mutatott alvázszámok (VIN): azok az európai piacra szánt autók alvázszámai (gyártási helytől függetlenül), ami után már a javított motor van az autóban
3: van bevált szakember gárda CCH berkekben akik már sok száz ilyen motor generálon túlvannak. Azaz javítható, persze ennek is van költsége, de a világvége ettől még nem jön
4: számos autó van, ami 2005 év közepi gyártás előtti mivolta ellenére - Toyota által cserélt vagy felújított motorral - vígan rohangál. Volt erre sok évig Toyota gyári csereprogram (most már nincs). Ezek a motorok gyakorlatilag gyári újnak tekinthetőek, a Toyota így is vállalt rájuk garanciát anno.
Azaz, kötelező utánanézni és informálódni, kérdezni / segítséget kérni mindig ér, de azért pánik ne legyen
Megint nekiugrottam a saját archívumomnak és kerestem. Sajnos nincs ilyen 2003-as választóvonal. Az összes releváns és fontos javítást "csak" 2005 április / május / július / szeptember utáni autóban lévő motor kapta meg, az alábbi VIN-ek (alvázszámok) fontosak az európai piacon lévőknek:
Ez alól egy kivétel van, amikor a tulajdonos jogosan reklamálva elérte, hogy a motort cseréljék ki az olajfogyasztás miatt. Azaz vannak olyan autók, amik 2005 előtt jöttek le a gyártósorról és mégis 2005 utáni motorjuk van.
Itt van, hogy miért nincs motorszáma a javított Toyota (Optifit) motornak és mit hol kell keresni:
A dugattyú alsó (harmadik, azaz olajlehúzó) gyűrűje a megcélzott 120 celsius fok helyett 160 celsius fokra is felmelegszik, ezt párosítva a régi 2+2 olajvisszafolyó furattal, nem tud az olaj elég hamar visszafolyni, így nincs más választása mint elégni a hengerben.
Itt van milyen módosítások történtek a dugattyún és gyűrűkön. Pont ugyanaz, amit leírtam a 7-es oldalon és ott vannak a fotók is.
Milyen feltételek mellett kezdte el a Toyota vizsgálni az olajevés miatti motorcsere jogosságát:
Mikor mit kellett a Toyota dolgozónak a motorcsere kérvényhez csatolnia:
Mit kellett fotózni és csatolni, mint bizonyítékot, ami alátámasztja a motorcsere szükségességét:
Fontos megjegyzések:
1. nem minden 2005 április / május / július / szeptember előtti autó (lásd fenti lista) eszi az olajat, sőt! Mivel a probléma reneszánszát éli, emiatt megint kedvelt téma, de nem kötelezően rossz egy korábbi motor. Figyelni, azonban igenis kell rá!
2: a fent mutatott alvázszámok (VIN): azok az európai piacra szánt autók alvázszámai (gyártási helytől függetlenül), ami után már a javított motor van az autóban
3: van bevált szakember gárda CCH berkekben akik már sok száz ilyen motor generálon túlvannak. Azaz javítható, persze ennek is van költsége, de a világvége ettől még nem jön
4: számos autó van, ami 2005 év közepi gyártás előtti mivolta ellenére - Toyota által cserélt vagy felújított motorral - vígan rohangál. Volt erre sok évig Toyota gyári csereprogram (most már nincs). Ezek a motorok gyakorlatilag gyári újnak tekinthetőek, a Toyota így is vállalt rájuk garanciát anno.
Azaz, kötelező utánanézni és informálódni, kérdezni / segítséget kérni mindig ér, de azért pánik ne legyen
CCH vezetőségi tag
Corolla E12 HB - kovácsolt 1ZZ-FE motor + Garrett GT2860R turbo @ 1.5bar + sok egyéb
Corolla E12 HB - kovácsolt 1ZZ-FE motor + Garrett GT2860R turbo @ 1.5bar + sok egyéb