4A-FE TURBO
4A-FE TURBO
Sziasztok!
Mostanában sokat gondolkoztam,hogy kéne valamit csinálni az auto motorjával.Kicsit nagyobb teljesitmény jol esne.
Több vonalon inditottam most el a projektet.
Elsöként motorcserére gondoltam 1.8az ikerlámpás celica motor elvileg belemegy (de nagyon macerásnak tünik a dolog, motort szerzni, betakeszolni, papirok...)Ha esetleg valaki csinált hasonlot, megköszönöm a tanácsait.
A másik két dolog amin gondolkodok az a 2.2es DCAT-ekben találhato elektromos turbo, vagy az 1.4 dizel motor turbo feltöltöje. Történetesen mind a kettöböl van 1, tehát ez ezért is egyszerübb mint az esetleges motor csere.
Az elektromos turbot sztem 2 héten belül felhebrálom valahogy, bár nem tudom érezni lehet-e majd valamit, már igy kézben kiprobáltam kb olyat fuj mint egy jobb hajszárito max fokozaton, áram felvételt még nem mértem, de a 1,5-ös kábel idö után már melegedett rendesen.
A dizel turbojával még nem tudom mi lesz,egyelöre szerzek 1 leömlöt és a lakatosokkal rábarkácsoljuk a turbot,a szivocsövét valahogy ideiglenesen megoldomaztán meglátom mi lesz.Szerintem nem lehet gond ezek a turbok nem nagy nyomáson dolgoznak,max a többlet benzin hiányával lesznek gondok,bár a légtömeg mérönek érzékelnie kell a többlet levegöt,de ha nem akkor erre is vannak ötleteim és talán jön segitség a TMHbol is.
Én arra gondoltam,(lehet hogy hülyeség,vagy nem müködik)hogy a beszivott levegő hömérséklet érzékelő exponenciálisan változtatja az ellenállását a höm változás hatására. Ezáltal több illetve kevesebb üzemanyagot ad az ecu a motornak.Ha a légtömegmérö elé bekötnénk egy potenciométert akkor, ugyanugy változna a kör ellenállása a höm. fügvényétöl plusz az általunk a potenciométeren beállitott ellenállástol.(azért kell potenciométer mert igy beállithato a legjobb keverési arány a többlet levegöhöz amit a turbo szállit, COgépen lehet látni mikor jó)
Egyelöre még kisérletezem, ha valakinek van ötlete várom!
Mostanában sokat gondolkoztam,hogy kéne valamit csinálni az auto motorjával.Kicsit nagyobb teljesitmény jol esne.
Több vonalon inditottam most el a projektet.
Elsöként motorcserére gondoltam 1.8az ikerlámpás celica motor elvileg belemegy (de nagyon macerásnak tünik a dolog, motort szerzni, betakeszolni, papirok...)Ha esetleg valaki csinált hasonlot, megköszönöm a tanácsait.
A másik két dolog amin gondolkodok az a 2.2es DCAT-ekben találhato elektromos turbo, vagy az 1.4 dizel motor turbo feltöltöje. Történetesen mind a kettöböl van 1, tehát ez ezért is egyszerübb mint az esetleges motor csere.
Az elektromos turbot sztem 2 héten belül felhebrálom valahogy, bár nem tudom érezni lehet-e majd valamit, már igy kézben kiprobáltam kb olyat fuj mint egy jobb hajszárito max fokozaton, áram felvételt még nem mértem, de a 1,5-ös kábel idö után már melegedett rendesen.
A dizel turbojával még nem tudom mi lesz,egyelöre szerzek 1 leömlöt és a lakatosokkal rábarkácsoljuk a turbot,a szivocsövét valahogy ideiglenesen megoldomaztán meglátom mi lesz.Szerintem nem lehet gond ezek a turbok nem nagy nyomáson dolgoznak,max a többlet benzin hiányával lesznek gondok,bár a légtömeg mérönek érzékelnie kell a többlet levegöt,de ha nem akkor erre is vannak ötleteim és talán jön segitség a TMHbol is.
Én arra gondoltam,(lehet hogy hülyeség,vagy nem müködik)hogy a beszivott levegő hömérséklet érzékelő exponenciálisan változtatja az ellenállását a höm változás hatására. Ezáltal több illetve kevesebb üzemanyagot ad az ecu a motornak.Ha a légtömegmérö elé bekötnénk egy potenciométert akkor, ugyanugy változna a kör ellenállása a höm. fügvényétöl plusz az általunk a potenciométeren beállitott ellenállástol.(azért kell potenciométer mert igy beállithato a legjobb keverési arány a többlet levegöhöz amit a turbo szállit, COgépen lehet látni mikor jó)
Egyelöre még kisérletezem, ha valakinek van ötlete várom!
EXTREME E100 4A-FE
Re: 4A-FE TURBO
Először is drukkolok, hogy valami összejöjjön!
Az ilyen elektromos feltöltők az eddigi tapasztalataim szerint kb. annyit érnek, mintha tüdőből akarnád a többlet levegőt biztosítani. Ami már igazán brutális, ahhoz kellenek ujjnyi vastag kábelek meg 3 teherautóakksi a csomagtartóban...Gaben1004 írta:A másik két dolog amin gondolkodok az a 2.2es DCAT-ekben találhato elektromos turbo
Ezzel én akkor is óvatos lennék. A többlet levegő többlet oxigént, az meg többlet hőterhelést okoz. Van hengerfejtömítésed is feleslegbe?Gaben1004 írta:max a többlet benzin hiányával lesznek gondok
Konkrétan egy ismerős csinált ilyet, működőképes a dolog. Ő mondjuk egy kis áramkört gyártott, és amikor felépült a turbónyomás, akkor elcsalta az ECU jelét mínusz 30 fokra . Ne szegje a kedvedet, az ő kocsijában átégett a dugattyú végül , mert a Daihatsukban ezek tényleg majdnem kartonpapírból vannak, nagyon vékonyak, a rárakott turbó meg egy brutális dízel Renault-turbó volt, ha jól emlékszem. Szóval a hőterhelés nem lebecsülendő! És 0,5 bar fölé épp ezért szerintem nem érdemes vinni...Gaben1004 írta:bár a légtömeg mérönek érzékelnie kell a többlet levegöt,de ha nem akkor erre is vannak ötleteim és talán jön segitség a TMHbol is.
Én arra gondoltam,(lehet hogy hülyeség,vagy nem müködik)hogy a beszivott levegő hömérséklet érzékelő
E11 JT facelift 4ZZ-FE Sedan Harmony 2001... volt 11 évig
- Bohi
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 3288
- Csatlakozott: 2007 ápr. 17, 10:55 pm
- Tartózkodási hely: Budapest
Az igen, akkor nem csak én vagyok egy kicsit beteg....
Sok sikert az átalakításhoz! Bár én lehet inkább motort cserélnék. Az 1.8 celica sztem harmatgyenge, legalábbis egyik haveromnak az utcsó gen celicája van és nem vagyok tőle elájulva. Egy turbóval már szebb vagy egy TS blokk. Na jó, ezek már eléggé drága dolgok.
Én egy évig agyaltam, hogy rakok bele vmi brutál motort. először 3sgte aztán 3sge, de óriási munka meg sok-sok pénz és persze fejleszthetek mindent... Már lemondtam róla, legalábbis egyelőre!
Bár a 940 kilót jól húzná egy 4age is....
Egy kalappal, nem vagyok egy nagy szaki. Ilyen szinten nem tudok tanácsokat adni...
Ja, ha valaki tud egy paseo motort, akkor légyszi szóljon!!! 5A-FE
Köszi
Sok sikert az átalakításhoz! Bár én lehet inkább motort cserélnék. Az 1.8 celica sztem harmatgyenge, legalábbis egyik haveromnak az utcsó gen celicája van és nem vagyok tőle elájulva. Egy turbóval már szebb vagy egy TS blokk. Na jó, ezek már eléggé drága dolgok.
Én egy évig agyaltam, hogy rakok bele vmi brutál motort. először 3sgte aztán 3sge, de óriási munka meg sok-sok pénz és persze fejleszthetek mindent... Már lemondtam róla, legalábbis egyelőre!
Bár a 940 kilót jól húzná egy 4age is....
Egy kalappal, nem vagyok egy nagy szaki. Ilyen szinten nem tudok tanácsokat adni...
Ja, ha valaki tud egy paseo motort, akkor légyszi szóljon!!! 5A-FE
Köszi
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Bohi 2008 aug. 11, 08:16 pm-kor.
'87 E8 GT SEDAN
Prius II
Prius II
igazad van, ma kiprobált20Ampert ,aztán beáll 13Amper környékén.
Probaképen csak belogattam a nyomooldali csövet egy 1.4-es vvti szivocsonkjához,kb 200at esett a fordulat amikor bekapcsoltam a turbot,szerintem ez az elektromos terhelés
Szoval elvile kicsit szarabb mint ugy simán, bár nagyon jo hangja van,fütyül mint sugárhajtómü.
Tovább kisérletezem.am az elektromos turbot, induláskor
Probaképen csak belogattam a nyomooldali csövet egy 1.4-es vvti szivocsonkjához,kb 200at esett a fordulat amikor bekapcsoltam a turbot,szerintem ez az elektromos terhelés
Szoval elvile kicsit szarabb mint ugy simán, bár nagyon jo hangja van,fütyül mint sugárhajtómü.
Tovább kisérletezem.am az elektromos turbot, induláskor
EXTREME E100 4A-FE
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Örülök, hogy van egy pár hasonló elmeroggyant ebben a klubban, mint én!
Először azt kéne eldönteni mit is szeretnél?
Hány Le?
4A-FE ből akár turbóval akár elektromos feltöltővel szerintem egészségesen (hogy még bírja a gyári hajtókar, dugó, hfej...) olyan 130-145 lovat lehet kihozni a 105 helyett. Gondolom ez olyan 0,4 körüli turbónyomást jelenthet. Persze ha ezt a beállítást is üti vágja az ember, hamar kipurcan. Hogy előbb lesz-e csapágyas, mint dugó, szelepsérült, azt nemtudom...
Mégis azt mondom, hogyha neked megfelel egy ilyen teljesítmény, és okosan járnál vele, akkor érdemes belevágni. Tudom nehezebb a turbo beépítése, mint a kompresszoré, de a hangja miatt is feltétlen az elsőt ajánlanám.
Amit még az üzemanyagtöbbleten kívül megejtenék (porlasztócsúcsok?), mindenképp beraknék a helyedbe egy olajhűtőt a már említett hőtöbblet miatt.
Ja bocs Nekem 4A-F em volt és már abba is volt. Visszaszívva
Ha viszont kicsit komolyabb teljesítményre vágysz, mindenképp "szívátültetést" javaslok. Papírmunka normálisan intézhető 4A-GE nél.
Bigportos AFM 115ló, MAP 125 ló, Smallportos AFM 125 és MAP 136. Érdemes megfontolni. 4500ig családias városi autó semmi plusszal, fölötte viszont őőőőrület, hangváltozás, 8000-ig pörgetés..., hosszú sebességek. Ilyenkor igazi versenygép és sok korszerűbb, papíron nagyobb teljesítményű autóval is felveszik a versenyt. Nekem 125 lovas van. Szeretem, de ha most döntenék, talán egy picit a lenti nyomaték fele húzna a szívem, mint a pörgetésre.
Amit még szintén le lehet "okosba" papírozni, az a 4A-GE 20V-s változó szelepvezérlésű motorok. Ezeket általában be kell hajóztatni messziről (bár most van egy black-top eladó). 160 és 165 lovasok alulról is húznak már szépen és 8 ezer fölött tiltanak. Na meg ami még ugye pozitív dolog, hogy 4A motortartó bakokkal, tehát belecuppan a tiedbe Semmi flex!
Ezenkívül ajánlanám talán a 2., 3. generációs 3SGE-ket, vagy netán ha megkaparinthatnál egy 3SGTE-t.
Az 1.8 celicától én se vagyok elájulva.
Először azt kéne eldönteni mit is szeretnél?
Hány Le?
4A-FE ből akár turbóval akár elektromos feltöltővel szerintem egészségesen (hogy még bírja a gyári hajtókar, dugó, hfej...) olyan 130-145 lovat lehet kihozni a 105 helyett. Gondolom ez olyan 0,4 körüli turbónyomást jelenthet. Persze ha ezt a beállítást is üti vágja az ember, hamar kipurcan. Hogy előbb lesz-e csapágyas, mint dugó, szelepsérült, azt nemtudom...
Mégis azt mondom, hogyha neked megfelel egy ilyen teljesítmény, és okosan járnál vele, akkor érdemes belevágni. Tudom nehezebb a turbo beépítése, mint a kompresszoré, de a hangja miatt is feltétlen az elsőt ajánlanám.
Amit még az üzemanyagtöbbleten kívül megejtenék (porlasztócsúcsok?), mindenképp beraknék a helyedbe egy olajhűtőt a már említett hőtöbblet miatt.
Ja bocs Nekem 4A-F em volt és már abba is volt. Visszaszívva
Ha viszont kicsit komolyabb teljesítményre vágysz, mindenképp "szívátültetést" javaslok. Papírmunka normálisan intézhető 4A-GE nél.
Bigportos AFM 115ló, MAP 125 ló, Smallportos AFM 125 és MAP 136. Érdemes megfontolni. 4500ig családias városi autó semmi plusszal, fölötte viszont őőőőrület, hangváltozás, 8000-ig pörgetés..., hosszú sebességek. Ilyenkor igazi versenygép és sok korszerűbb, papíron nagyobb teljesítményű autóval is felveszik a versenyt. Nekem 125 lovas van. Szeretem, de ha most döntenék, talán egy picit a lenti nyomaték fele húzna a szívem, mint a pörgetésre.
Amit még szintén le lehet "okosba" papírozni, az a 4A-GE 20V-s változó szelepvezérlésű motorok. Ezeket általában be kell hajóztatni messziről (bár most van egy black-top eladó). 160 és 165 lovasok alulról is húznak már szépen és 8 ezer fölött tiltanak. Na meg ami még ugye pozitív dolog, hogy 4A motortartó bakokkal, tehát belecuppan a tiedbe Semmi flex!
Ezenkívül ajánlanám talán a 2., 3. generációs 3SGE-ket, vagy netán ha megkaparinthatnál egy 3SGTE-t.
Az 1.8 celicától én se vagyok elájulva.
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Mások az áttételek!
Mivel nagyon sokat pörög, így a te váltóddal kettesbe mennél 130 körül Így is üti a 100-at. Viszont ha nem ad hozzá Dénes Miki (ha már nevén nevezzük a dolgokat), akkor egy sima 4AGE váltót rá lehet rakni. Azthiszem annak az áttételei uazok!!
Mivel nagyon sokat pörög, így a te váltóddal kettesbe mennél 130 körül Így is üti a 100-at. Viszont ha nem ad hozzá Dénes Miki (ha már nevén nevezzük a dolgokat), akkor egy sima 4AGE váltót rá lehet rakni. Azthiszem annak az áttételei uazok!!
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
400 körülre emlékezem. De egyáltalán nem biztos!
Írj be a performance-tuning.hu fórum toyota főtopicjába. Ott utol tudod érni. Miki1 néven fut.
Írj be a performance-tuning.hu fórum toyota főtopicjába. Ott utol tudod érni. Miki1 néven fut.
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)