Export Afrikába - Miért, hogyan?
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Export Afrikába - Miért, hogyan?
Számtalanszor előfordult már a fórumon idősebb Corollainkkal kapcsolatban ez a kérdés.
Nagy vonalakban, összegezve, akinek új a téma:
Az idősebb, még ténylegesen Japánban összerakott Toyota-k ezen belül legfőképpen a Corolla-k iránt hatalmas a nemzetközi kereslet. Míg egy olcsó vagy egy jó állapotú VW Golf, egy Ford Escort, egy Opel Astra akár heteket/hónapokat is ácsoroghat a használtautón, mire elviszik, addig az eladásra kínált E8 és E9 széria, túlnyomó része sokszor 1 percen belül!!! új gazdára talál.
Egy kis gazdasági helyzet, hogy jobban értsétek. Említettem már 1-2 találkozón is, hogy a Toyota Motor Corporation összes eladásának az Európai értékesítés (értsd Spanyolországtól a Skandináv félszigeteken át Magyarországig rengeteg Ország) mindösszesen 1-3%-át teszi ki. Nem, nem írtam el! Ez azt jelenti, hogy 100 új Toyota-ból csupán - jelenleg - 1-2 db kerül Európába. Az összes többi máshol talál gazdára. Ez az érték engem a mai napig megdöbbent, és ez nem új keletű dolog, így van már évtizedek óta.
Tudjuk, hogy a TMC a legsikeresebb autógyártó, tudjuk, hogy a Corolla a legnagyobb darabszámban értékesített típus a Földön, de azért valljuk be, itt Európában élve ez egyáltalán nem válik evidensé a szemünk előtt. Sőt, több környező Országban szinte keresgélnünk kell a Toyota-kat. Rengeteg a gyártó és iszonyatosan vegyes a piac. Franciától a Németeken át a Koreaiig mindenféle csoda márka megtalálható hazánkban is és valljuk be, "darabszámra" egyáltalán nem kiemelkedő a Toyota.
Az elenyésző értékesítési darabszám megmagyarázza az örök elégedetlenségünket. "Miért kerülnek hozzánk olyan gyengén felszerelt autók?" Már a 80-as években ott volt az elektromosan behajló tükör, a levegő ionizátor, a kezdetleges navigáció..., de ezek sosem kerültek el hozzánk. Akármennyire is fáj nem vagyunk (Európa) a Toyota menedzsmentje számára túl nagy tétel. Szinte csak presztízsből vannak jelen Országainkban, hogy megmutassák a többi autógyártó mellett lehet kapni minőségi holmit is. Kicsit részrehajló voltam Nyilván nem értek a gazdasági háttérhez, de attól tartok, ha egyik pillanatról a másikra megszűnne Európában a Toyota, akkor is vígan megélnének. Pont ezért nem fontos, hogy csekély igényeink ellenére megpróbáljanak minket - gyarló, magamutogató, csupán külsőségekre adó, más előtt felvágó társadalmunkat ("kurblis ablakos 5-ös BMW") - rászoktatni a jóra, az extrákra, a prémium típusokra. Régebben nagyobb volt a különbség, de higgyük el a mai csúcsfelszereltségünket is űbereli a jelenlegi Japán, Amerikai.
Visszatérve az eladásokra, akkor hova kerül a többi 98-99%-a az új szépségeinknek? Az összes többi kontinensre. Észak-Dél Amerikától Ausztrálián és Ázsián át Afrikáig. És igen, gondoljunk a külföldi filmekre. Legyen az új vagy régi, egy más kontinensen játszódón, miket láttunk a háttérbe? Rengeteg Corolla-t, Land Cruiser-t, Hilux-ot, Hiace-t… Toyota-t, Toyota-t, Toyota-t... Rengeteget, sokszor olyan típusokat, amikről nem is hallottunk...
Miért lehet ez? Az én, vérfanatikus, talán túl elkötelezett szívem és eszem a következőre gondol:
Itt Európában (tisztelet a kivételnek), ahogy az előbb említettem, elmebeteg az autó tulajdonlási divat... Hitelből hitelbe ugorva megvenni (dehogy megvenni, inkább a Bankoktól kölcsönkérni) a minél újabb és nagyobb autókat. Ha van 6 millió forintom (kaptam ennyi hitelt) és az pont határa egy jól felszerelt Focus-nak és egy alap, alulmotorizált, fapad Mondeonak, akkor melyiket választjuk? Persze, hogy a Mondeo-t. Úgyis csak kívülről látja a szomszéd. Hogy lábbal kell hajtani, az már részletkérdés. Sokszor még maguk is elhiszik, hogy tehetősek, mert annak látszanak. Természetesen vannak kivételek itthon is és Ország szinten is. Ilyen pl: Svédország, ahol Európa legöregebb, de egyik legjobb állapotú gépparkja van. Ott nem ciki... Vagy Németország, ahol sokan megveszik az egyel kisebb, de kényeztető extrákkal teli autót. De sajnos a nagy átlag nem így gondolkozik.
Tehát itt vagyunk Európában, ahol csak az új autó a jó autó. Emellett annyi (sokszor hatalmas segélyinjekciókkal életben tartott, vagy rég felvásárolt) márka kínálja portékát, hogy talán fel se tudjuk sorolni a gyártókat. Válogathatunk bőven... És ha válogatás van, akkor egyre inkább az kerül előtérbe, hogy az olcsóbb autóba mégis benne van még plusz két extra, "Sőt a harmadikhoz gyöngyházfényezés is elérhető", "meg különben is nekem jobban tetszik a formája és a kapcsolóinak a színe"....
A bőség zavara… A minőség és a megbízhatóság háttérbe szorul, főleg úgy, hogy már mindenki úgy hirdeti magát, hogy százmilliárd km-t tesztelik a motorokat, hogy az F1-ben is van Renault így tutinak kell lennie az utcai autónak is, hogy felejtsük el az eddig alkotott képet, mert mostanra megújult az adott márka és megbízhatóbb, mint bármely másik.....
Félreértés ne essék, tudom, hogy manapság van egy pár, egész megbízható termékeket produkáló autógyártó és azzal is tisztában vagyok, hogy a Toyota minimálisan engedett a közgazdászoknak és egy hangyányit több a meghibásodás. Mindettől függetlenül úgy gondolom, hogy a sok 10 autógyártóból jó ha van 3-4, aki átlagosan jó minőségű, megbízható járműveket bocsát ki. Ezek az un. legjobb ár-érték arányú döntések és ezek zászlós hajója még talán mindig a Toyota.
A valóság azonban azt mutatja, hogy a végtelenül kevés tudatos vásárlónak és a kiváló marketingnek köszönhetően túlnyomó részt mégsem ez a pár márka képviselteti magát az utakon. Van a forgalomban minden egyéb, még olyanból is rengeteg, amik hírhedten megbízhatatlanok, amivel minden egyes útnak indulás egy szerencsejátéknak felel meg.
Na és mi van Európán kívül?
Ott valahol megmaradt az ésszerű gondolkodás. Az autó használati tárgy, amely sokszor elengedhetetlen a hétköznapi életünkhöz. Ha elromlik, azért is pénztől esek el, mert akár nem tudok keresni miatta, azért is pénztől esek el, mert meg kell javíttatni és azért is, mert másikat kell bérelni, amíg a saját el nem készül. Mindemellett erősen komforttényező is. A többi kontinens Országaiban rendszerint a mieinknél jóval nagyobb távokat küzdenek le az emberek nap, mint nap. Ha nincs autó, várjunk buszra, vonatra? Elkésünk, nem tudjuk magunkkal vinni a munkánkat, poggyászunkat, szenvedés azokon az utakon nyomorogni, át kell szállni...
Tehát a legfontosabb, hogy a lehető legmegbízhatóbbak legyenek a gépjárművek és tegyék ezt az adott szélsőséges környezeti viszonyok mellett.
Mert nincs mindenhol ilyen idill időjárás és úthálózat, mint Európában. Kell teljesíteni Afrikában a hatalmas hőingásban, a nappali 50°C-ban és rengeteg porban, kell teljesíteni Szibériában-ban a konstans -35°-ban, Mongóliában, ahol szinte nincsenek aszfaltozott utak, Ausztráliában, a kontinens közepén távol minden szerviztől, Brazíliában az őserdőben brutális páratartalom és hőség mellett folyókon átkelve, vagy Chile-ben a hatalmas hegyek országútjain, ahol alig kap Oxigént a motor... Ezek nem szélsőséges események ott, hanem a napi rutin. Olyan autó kell, ami mindezt éjjel-nappal bírja ÉS! a hatalmas távolságok miatt a mi futásainkhoz képest többszörös szorzóval.
Észak-Amerika, Ausztrália partvidéke, Ázsia Keleti része fejlettnek mondható, ahol ismét domináns a média, a marketing, ahova egyre több autógyártó beszivárog, azonban ott is fontosak a fenti szempontok és ha másért nem a nagy távolságok miatti rengeteg gondtalan utazás folytán, többnyire "tudatosan" döntenek autóvásárlásnál.
Az előző pár sor az, amiért a Toyota a legsikeresebb és a legnagyobb autógyártó lett. A Föld lakosainak 97-99%-ának számára valóban a megbízhatóság a legfontosabb. És ezt a Toyota tudja...
(Nem véletlen, hogy extrém helyzetekben, a Sarkvidéki expedíciókon, a sivatagokban, az őserdőkben, a hegyekben forgatott dokumentum filmekben is szinte kivétel nélkül Toyota terepjárókat látni…)
Na és a „kis” bevezető után, visszatérve a téma címére. „Export Afrikába”.
Ha manapság Afrikában forgatott filmeket nézünk, akkor is mit látunk? Rengeteg régi Toyota-t a háttérben. Többnyire régit és nem újat. Hogy az lehet az oka, hogy a lakosok nyilván szegényebbek vagy az, hogy Japánban szerelték őket össze, vagy, hogy a régebbi (kevésbé közgazdász diktált) technika egyszerűségéből, kevésbé szabályozottságából adódóan is sokkal megbízhatóbbak, nem tudom. Lehet mind egyszerre.
1-2 főleg Észak-Afrikai Országban preferálják még a régi, egyszerű Peugeot-okat vagy Mercedes-eket hasonló szempontokból kifolyólag (azok közül is van, ami kimegy a világból), de a Japán gyártóhoz képest ezek a márkák képviselői kisebbségnek mondhatók.
Ami minket is érint, hogy a mai napig HATALMAS a kereslet a használt, 80-as, 90-es években gyártott Toyotákra. Ezekben az autókban sokszor 999999km-nél többször is átfordul az óra és csak mennek és mennek és mennek.
Afrikába ugye nagyon sokan és egyre többen vannak. Az oda gyártott régi Toyota-k mind használatban vannak, így kell az utánpótlás. Első sorban honnan? Hát persze, hogy Európából, hisz ezek a régi sz@rok a mi társadalmunk szemében nem érnek már semmit, keveset is futottak, nyugaton meg is kímélték őket.. Kell ennél jobb?
Külön iparág alakult ki az itteni Toyota-k exportálására. Amint korábban említettem első sorban E9-es (E8, E10) Corolla, (Carina), Hiace és egyéb Japán buszokra, terepjárókra vannak szakosodva. Diesel preferálva, de a benzineseket is szeretik. Felszereltség kis szerepet játszik a vásárlásnál.
Pár Afrikai állampolgár itt él köztünk , zsebükben mindig pár millió forint, kezükben 2 telefon és rajtuk kívül az alkalmazott embereik is frissítik a használtautó, és apróhirdetési portálok találatait megadott szűrési feltételek alapján. Percenként… Továbbá be van fizetve a használtauto.hu-n a harmincx ezer Ft-os előfizetés is, amely azt eredményezi, hogy az új hirdetések feltöltése folyamán, ha a képek kezelésére lépünk (tehát még nincs kész a hirdetés), már akkor megy az sms az előfizetőknek és így a hirdetés „aktiválása” előttt már sokszor megcsörren a telefonunk, megállapodnak velünk és jönnek is az autónkért.
A hirdetésvadász a másnapi összegzett e-mail-jével sajnos már nem sokat ér
Ez az, amiért van egy kis keserűség bennünk. Sokszor szuper, jól árazott példányoktól esünk így el és viszik őket külföldre. Ez a fórumon többször káromkodást szül, de komolyan kérdezem, biztos kell haragudni rájuk? A mi kis Toyotainkat életben tartják, rendbe hozzák és tudjuk, hogy még jó ideig nem kerülnek a zúzdába. Egyfajta márka iránti hűségként, elismerésként próbálok erre gondolni és pozitívan felfogni. Szerencsénk, hogy a Gti-kért, kevésbé rajonganak, 1-2 egyéb példányt is pár okból kifolyólag meghagynak nekünk (ár, eladó megijed az akcentustól…). Ha mi is szemfülesek és gyorsak vagyunk, a mai napig tudunk jó autókat vásárolni. Volt, hogy már megegyeztünk az eladóval, a vásárolt autóban ültünk, pár méterre tőlünk ránk ígértek és a forgalmit elvíve, az adás-vételi megírásával biztosították magukat az autó tulajdonjogát illetően. Nem volt mit tenni, nagyon bosszúsak voltunk, hisz kincs volt. De erről is inkább a jó magyar eladó tehetett. Meg se kérdezte adunk-e mi is annyit, csak sunnyogott. Nincs bennem harag. Ez a szemfülességen és a gyorsaságon múlik. Ők ezzel keresik a kenyerüket, persze, hogy profin csinálják…
Többükkel találkoztam már személyesen is. Az illetők Európai szemmel néha visszataszítók (full fekete, Afrikai bőr, sárga szem, kicsit ápolatlanok is elsőre), azonban mindig vigyorognak, boldogok és viccelődnek. Nekem legalábbis ez a tapasztalatom.
Az autókból egyébként próbálnak alkudni, de tökéletesen értenek hozzá, így ha alapból jó árú és vonakodik a tulaj, azonnal kicsengetik a vételárat.
Az autókat összegyűjtik trélereken, majd rendszeresen küldik ki őket, Belgiumba, Hollandiába, ahol a hatalmas telepeken várják a konténerhajót. Amint összegyűl egy adag, már hajóznak is Afrikába az új tulajokhoz.
Egyre többen vannak ezek a „kereskedők” itt Európában, így köztük is nagy a versengés. Mára már tele vannak az apróhirdetési portálok ilyen-olyan „Toyota-t vásárolnék” hirdetésekkel, a szélvédőinken sokszor találkozhatunk cetlikkel is, de számtalanszor állítottak már meg benzinkúton, piros lámpánál, hogy most azonnal fizetnek az autómért.
Ez van, megy a piac
Alkalmaznak embereket, akik egész nap a net előtt ülnek, akik trélereznek nekik és mára már olyan bedolgozók is vannak (Arabok, Magyarok), akik megvesznek hibás, törött autókat, megjavítják őket és hívják is a „szerződött” Afrikai partnerüket, ha elkészült
Ezen felül, ami relatív újdonság, hogy találkoztam már olyan illetővel is, aki ugyanúgy halom számra vásárolja össze Toyota-inkat, viszont azonnal bontja is szét őket. Semmit sem ad el, hanem az alkatrészeket kategorizálva exportálja a kinti javításokhoz.
Magyarul bosszúsak és büszkék is lehetünk, hogy régi Toyota-ink a mai világban ilyen keresettek.
Egy dolog maradt, ami mindig piszkálta a fantáziám. Ha az eladásnál is ennyi emberen átmegy a dolog, ha benne van az egész Európán átívelő szállítás, a telepeken való őrzés, a hajózás, a kinti javítás, és a kinti kereskedő(k) haszna…., akkor mi pénzért adhatják el kint ezeket a 20-30 éves autókat, hogy még így is megérje ez az egész procedúra?!
Erre kaptam a múlt héten egy „választ”, amit nem illik elmondanom. Higgyétek el, egy jó állapotú E9-et olyan sokért tudnak eladni, hogy azt nem is gondoltátok volna Bátran szárnyaljon a fantáziátok és legyetek büszke a minőséget megtestesítő autóitokra!
Mi a véleményetek a témával kapcsolatban? Bosszankodjunk, vagy inkább örüljünk, hogy elviszik autóinkat?
Örülnék, ha egyszer olyan is írna pár sort, aki jártasabb a témában, mint én. Sokan dolgoznak az Afrikaiak keze alá. Kíváncsi lennék, mit írtam helytelenül és mivel lehet kiegészíteni ezt a gondolatmenetet. Pl miért nem mennek annyira a Camry-k a Starletek?
Előre is köszi!
Nagy vonalakban, összegezve, akinek új a téma:
Az idősebb, még ténylegesen Japánban összerakott Toyota-k ezen belül legfőképpen a Corolla-k iránt hatalmas a nemzetközi kereslet. Míg egy olcsó vagy egy jó állapotú VW Golf, egy Ford Escort, egy Opel Astra akár heteket/hónapokat is ácsoroghat a használtautón, mire elviszik, addig az eladásra kínált E8 és E9 széria, túlnyomó része sokszor 1 percen belül!!! új gazdára talál.
Egy kis gazdasági helyzet, hogy jobban értsétek. Említettem már 1-2 találkozón is, hogy a Toyota Motor Corporation összes eladásának az Európai értékesítés (értsd Spanyolországtól a Skandináv félszigeteken át Magyarországig rengeteg Ország) mindösszesen 1-3%-át teszi ki. Nem, nem írtam el! Ez azt jelenti, hogy 100 új Toyota-ból csupán - jelenleg - 1-2 db kerül Európába. Az összes többi máshol talál gazdára. Ez az érték engem a mai napig megdöbbent, és ez nem új keletű dolog, így van már évtizedek óta.
Tudjuk, hogy a TMC a legsikeresebb autógyártó, tudjuk, hogy a Corolla a legnagyobb darabszámban értékesített típus a Földön, de azért valljuk be, itt Európában élve ez egyáltalán nem válik evidensé a szemünk előtt. Sőt, több környező Országban szinte keresgélnünk kell a Toyota-kat. Rengeteg a gyártó és iszonyatosan vegyes a piac. Franciától a Németeken át a Koreaiig mindenféle csoda márka megtalálható hazánkban is és valljuk be, "darabszámra" egyáltalán nem kiemelkedő a Toyota.
Az elenyésző értékesítési darabszám megmagyarázza az örök elégedetlenségünket. "Miért kerülnek hozzánk olyan gyengén felszerelt autók?" Már a 80-as években ott volt az elektromosan behajló tükör, a levegő ionizátor, a kezdetleges navigáció..., de ezek sosem kerültek el hozzánk. Akármennyire is fáj nem vagyunk (Európa) a Toyota menedzsmentje számára túl nagy tétel. Szinte csak presztízsből vannak jelen Országainkban, hogy megmutassák a többi autógyártó mellett lehet kapni minőségi holmit is. Kicsit részrehajló voltam Nyilván nem értek a gazdasági háttérhez, de attól tartok, ha egyik pillanatról a másikra megszűnne Európában a Toyota, akkor is vígan megélnének. Pont ezért nem fontos, hogy csekély igényeink ellenére megpróbáljanak minket - gyarló, magamutogató, csupán külsőségekre adó, más előtt felvágó társadalmunkat ("kurblis ablakos 5-ös BMW") - rászoktatni a jóra, az extrákra, a prémium típusokra. Régebben nagyobb volt a különbség, de higgyük el a mai csúcsfelszereltségünket is űbereli a jelenlegi Japán, Amerikai.
Visszatérve az eladásokra, akkor hova kerül a többi 98-99%-a az új szépségeinknek? Az összes többi kontinensre. Észak-Dél Amerikától Ausztrálián és Ázsián át Afrikáig. És igen, gondoljunk a külföldi filmekre. Legyen az új vagy régi, egy más kontinensen játszódón, miket láttunk a háttérbe? Rengeteg Corolla-t, Land Cruiser-t, Hilux-ot, Hiace-t… Toyota-t, Toyota-t, Toyota-t... Rengeteget, sokszor olyan típusokat, amikről nem is hallottunk...
Miért lehet ez? Az én, vérfanatikus, talán túl elkötelezett szívem és eszem a következőre gondol:
Itt Európában (tisztelet a kivételnek), ahogy az előbb említettem, elmebeteg az autó tulajdonlási divat... Hitelből hitelbe ugorva megvenni (dehogy megvenni, inkább a Bankoktól kölcsönkérni) a minél újabb és nagyobb autókat. Ha van 6 millió forintom (kaptam ennyi hitelt) és az pont határa egy jól felszerelt Focus-nak és egy alap, alulmotorizált, fapad Mondeonak, akkor melyiket választjuk? Persze, hogy a Mondeo-t. Úgyis csak kívülről látja a szomszéd. Hogy lábbal kell hajtani, az már részletkérdés. Sokszor még maguk is elhiszik, hogy tehetősek, mert annak látszanak. Természetesen vannak kivételek itthon is és Ország szinten is. Ilyen pl: Svédország, ahol Európa legöregebb, de egyik legjobb állapotú gépparkja van. Ott nem ciki... Vagy Németország, ahol sokan megveszik az egyel kisebb, de kényeztető extrákkal teli autót. De sajnos a nagy átlag nem így gondolkozik.
Tehát itt vagyunk Európában, ahol csak az új autó a jó autó. Emellett annyi (sokszor hatalmas segélyinjekciókkal életben tartott, vagy rég felvásárolt) márka kínálja portékát, hogy talán fel se tudjuk sorolni a gyártókat. Válogathatunk bőven... És ha válogatás van, akkor egyre inkább az kerül előtérbe, hogy az olcsóbb autóba mégis benne van még plusz két extra, "Sőt a harmadikhoz gyöngyházfényezés is elérhető", "meg különben is nekem jobban tetszik a formája és a kapcsolóinak a színe"....
A bőség zavara… A minőség és a megbízhatóság háttérbe szorul, főleg úgy, hogy már mindenki úgy hirdeti magát, hogy százmilliárd km-t tesztelik a motorokat, hogy az F1-ben is van Renault így tutinak kell lennie az utcai autónak is, hogy felejtsük el az eddig alkotott képet, mert mostanra megújult az adott márka és megbízhatóbb, mint bármely másik.....
Félreértés ne essék, tudom, hogy manapság van egy pár, egész megbízható termékeket produkáló autógyártó és azzal is tisztában vagyok, hogy a Toyota minimálisan engedett a közgazdászoknak és egy hangyányit több a meghibásodás. Mindettől függetlenül úgy gondolom, hogy a sok 10 autógyártóból jó ha van 3-4, aki átlagosan jó minőségű, megbízható járműveket bocsát ki. Ezek az un. legjobb ár-érték arányú döntések és ezek zászlós hajója még talán mindig a Toyota.
A valóság azonban azt mutatja, hogy a végtelenül kevés tudatos vásárlónak és a kiváló marketingnek köszönhetően túlnyomó részt mégsem ez a pár márka képviselteti magát az utakon. Van a forgalomban minden egyéb, még olyanból is rengeteg, amik hírhedten megbízhatatlanok, amivel minden egyes útnak indulás egy szerencsejátéknak felel meg.
Na és mi van Európán kívül?
Ott valahol megmaradt az ésszerű gondolkodás. Az autó használati tárgy, amely sokszor elengedhetetlen a hétköznapi életünkhöz. Ha elromlik, azért is pénztől esek el, mert akár nem tudok keresni miatta, azért is pénztől esek el, mert meg kell javíttatni és azért is, mert másikat kell bérelni, amíg a saját el nem készül. Mindemellett erősen komforttényező is. A többi kontinens Országaiban rendszerint a mieinknél jóval nagyobb távokat küzdenek le az emberek nap, mint nap. Ha nincs autó, várjunk buszra, vonatra? Elkésünk, nem tudjuk magunkkal vinni a munkánkat, poggyászunkat, szenvedés azokon az utakon nyomorogni, át kell szállni...
Tehát a legfontosabb, hogy a lehető legmegbízhatóbbak legyenek a gépjárművek és tegyék ezt az adott szélsőséges környezeti viszonyok mellett.
Mert nincs mindenhol ilyen idill időjárás és úthálózat, mint Európában. Kell teljesíteni Afrikában a hatalmas hőingásban, a nappali 50°C-ban és rengeteg porban, kell teljesíteni Szibériában-ban a konstans -35°-ban, Mongóliában, ahol szinte nincsenek aszfaltozott utak, Ausztráliában, a kontinens közepén távol minden szerviztől, Brazíliában az őserdőben brutális páratartalom és hőség mellett folyókon átkelve, vagy Chile-ben a hatalmas hegyek országútjain, ahol alig kap Oxigént a motor... Ezek nem szélsőséges események ott, hanem a napi rutin. Olyan autó kell, ami mindezt éjjel-nappal bírja ÉS! a hatalmas távolságok miatt a mi futásainkhoz képest többszörös szorzóval.
Észak-Amerika, Ausztrália partvidéke, Ázsia Keleti része fejlettnek mondható, ahol ismét domináns a média, a marketing, ahova egyre több autógyártó beszivárog, azonban ott is fontosak a fenti szempontok és ha másért nem a nagy távolságok miatti rengeteg gondtalan utazás folytán, többnyire "tudatosan" döntenek autóvásárlásnál.
Az előző pár sor az, amiért a Toyota a legsikeresebb és a legnagyobb autógyártó lett. A Föld lakosainak 97-99%-ának számára valóban a megbízhatóság a legfontosabb. És ezt a Toyota tudja...
(Nem véletlen, hogy extrém helyzetekben, a Sarkvidéki expedíciókon, a sivatagokban, az őserdőkben, a hegyekben forgatott dokumentum filmekben is szinte kivétel nélkül Toyota terepjárókat látni…)
Na és a „kis” bevezető után, visszatérve a téma címére. „Export Afrikába”.
Ha manapság Afrikában forgatott filmeket nézünk, akkor is mit látunk? Rengeteg régi Toyota-t a háttérben. Többnyire régit és nem újat. Hogy az lehet az oka, hogy a lakosok nyilván szegényebbek vagy az, hogy Japánban szerelték őket össze, vagy, hogy a régebbi (kevésbé közgazdász diktált) technika egyszerűségéből, kevésbé szabályozottságából adódóan is sokkal megbízhatóbbak, nem tudom. Lehet mind egyszerre.
1-2 főleg Észak-Afrikai Országban preferálják még a régi, egyszerű Peugeot-okat vagy Mercedes-eket hasonló szempontokból kifolyólag (azok közül is van, ami kimegy a világból), de a Japán gyártóhoz képest ezek a márkák képviselői kisebbségnek mondhatók.
Ami minket is érint, hogy a mai napig HATALMAS a kereslet a használt, 80-as, 90-es években gyártott Toyotákra. Ezekben az autókban sokszor 999999km-nél többször is átfordul az óra és csak mennek és mennek és mennek.
Afrikába ugye nagyon sokan és egyre többen vannak. Az oda gyártott régi Toyota-k mind használatban vannak, így kell az utánpótlás. Első sorban honnan? Hát persze, hogy Európából, hisz ezek a régi sz@rok a mi társadalmunk szemében nem érnek már semmit, keveset is futottak, nyugaton meg is kímélték őket.. Kell ennél jobb?
Külön iparág alakult ki az itteni Toyota-k exportálására. Amint korábban említettem első sorban E9-es (E8, E10) Corolla, (Carina), Hiace és egyéb Japán buszokra, terepjárókra vannak szakosodva. Diesel preferálva, de a benzineseket is szeretik. Felszereltség kis szerepet játszik a vásárlásnál.
Pár Afrikai állampolgár itt él köztünk , zsebükben mindig pár millió forint, kezükben 2 telefon és rajtuk kívül az alkalmazott embereik is frissítik a használtautó, és apróhirdetési portálok találatait megadott szűrési feltételek alapján. Percenként… Továbbá be van fizetve a használtauto.hu-n a harmincx ezer Ft-os előfizetés is, amely azt eredményezi, hogy az új hirdetések feltöltése folyamán, ha a képek kezelésére lépünk (tehát még nincs kész a hirdetés), már akkor megy az sms az előfizetőknek és így a hirdetés „aktiválása” előttt már sokszor megcsörren a telefonunk, megállapodnak velünk és jönnek is az autónkért.
Ilyenkor mi, klubtagok, Magyar érdeklődők nem is értesülünk arról, hogy naponta hány Corolla talált így gazdára, hisz azt sem tudjuk, hogy volt ilyen eladó…Bruce E9 írta:... Nem semmi business megy itt a háttérben ezekkel az Afrikaikkal! Kipróbáltam tegnap feladtam egy kamu E9 LB hírdetést a hahun. Még nem is tettem fel a képeket és már hívtak! kb. 30 mp-es reakcióidővel! Döbbenetes.
A hirdetésvadász a másnapi összegzett e-mail-jével sajnos már nem sokat ér
Ez az, amiért van egy kis keserűség bennünk. Sokszor szuper, jól árazott példányoktól esünk így el és viszik őket külföldre. Ez a fórumon többször káromkodást szül, de komolyan kérdezem, biztos kell haragudni rájuk? A mi kis Toyotainkat életben tartják, rendbe hozzák és tudjuk, hogy még jó ideig nem kerülnek a zúzdába. Egyfajta márka iránti hűségként, elismerésként próbálok erre gondolni és pozitívan felfogni. Szerencsénk, hogy a Gti-kért, kevésbé rajonganak, 1-2 egyéb példányt is pár okból kifolyólag meghagynak nekünk (ár, eladó megijed az akcentustól…). Ha mi is szemfülesek és gyorsak vagyunk, a mai napig tudunk jó autókat vásárolni. Volt, hogy már megegyeztünk az eladóval, a vásárolt autóban ültünk, pár méterre tőlünk ránk ígértek és a forgalmit elvíve, az adás-vételi megírásával biztosították magukat az autó tulajdonjogát illetően. Nem volt mit tenni, nagyon bosszúsak voltunk, hisz kincs volt. De erről is inkább a jó magyar eladó tehetett. Meg se kérdezte adunk-e mi is annyit, csak sunnyogott. Nincs bennem harag. Ez a szemfülességen és a gyorsaságon múlik. Ők ezzel keresik a kenyerüket, persze, hogy profin csinálják…
Többükkel találkoztam már személyesen is. Az illetők Európai szemmel néha visszataszítók (full fekete, Afrikai bőr, sárga szem, kicsit ápolatlanok is elsőre), azonban mindig vigyorognak, boldogok és viccelődnek. Nekem legalábbis ez a tapasztalatom.
Az autókból egyébként próbálnak alkudni, de tökéletesen értenek hozzá, így ha alapból jó árú és vonakodik a tulaj, azonnal kicsengetik a vételárat.
Sokszor be sem ülnek próbakörre, ránéznek és már írják is a papírt, utána pedig általában jön a tréleres emberük. Örülnek, ha látják a rozsdát az eladásra kínált autón. Attól kifejezetten undorodnak, ha gittel, pur habbal el van vakolva és eladásra össze kendácsolva az autó. Kint jóval olcsóbb és sokszor minőségibb a javítás, egy varázs-garázsos autón meg több lesz a munka és nem feltétlenül tudják felmérni a valós állapotát. Nyilván a rozsdásnak tűnő autó olcsóbban is elhozható, ez sem utolsó szempont …cslaci105 írta:... kérdezte hogy milyen autóm van, mihez viszem a kormányt. Mondtam, hogy 1.8-as diesel E9 Liftback, ami nagyon jó állapotban van. Anélkül, hogy bármi egyebet kérdezett volna, vagy bármilyen egyéb infót mondtam volna az autóról, látatlanban 250.000 Ft-ot beajánlott az autóért! Persze mondtam neki, hogy az autó nem eladó, nyilván akkor kormányt sem keresnék hozzá... Nem akarta tudomásul venni, és bekínált 300.000-et, de mondta, hogy ez a max! Közöltem, hogy mondhat 500 ezret is, az autóm akkor sem tárgyalási alap!
Az autókat összegyűjtik trélereken, majd rendszeresen küldik ki őket, Belgiumba, Hollandiába, ahol a hatalmas telepeken várják a konténerhajót. Amint összegyűl egy adag, már hajóznak is Afrikába az új tulajokhoz.
Egyre többen vannak ezek a „kereskedők” itt Európában, így köztük is nagy a versengés. Mára már tele vannak az apróhirdetési portálok ilyen-olyan „Toyota-t vásárolnék” hirdetésekkel, a szélvédőinken sokszor találkozhatunk cetlikkel is, de számtalanszor állítottak már meg benzinkúton, piros lámpánál, hogy most azonnal fizetnek az autómért.
Ez van, megy a piac
Alkalmaznak embereket, akik egész nap a net előtt ülnek, akik trélereznek nekik és mára már olyan bedolgozók is vannak (Arabok, Magyarok), akik megvesznek hibás, törött autókat, megjavítják őket és hívják is a „szerződött” Afrikai partnerüket, ha elkészült
Ezen felül, ami relatív újdonság, hogy találkoztam már olyan illetővel is, aki ugyanúgy halom számra vásárolja össze Toyota-inkat, viszont azonnal bontja is szét őket. Semmit sem ad el, hanem az alkatrészeket kategorizálva exportálja a kinti javításokhoz.
Magyarul bosszúsak és büszkék is lehetünk, hogy régi Toyota-ink a mai világban ilyen keresettek.
Egy dolog maradt, ami mindig piszkálta a fantáziám. Ha az eladásnál is ennyi emberen átmegy a dolog, ha benne van az egész Európán átívelő szállítás, a telepeken való őrzés, a hajózás, a kinti javítás, és a kinti kereskedő(k) haszna…., akkor mi pénzért adhatják el kint ezeket a 20-30 éves autókat, hogy még így is megérje ez az egész procedúra?!
Erre kaptam a múlt héten egy „választ”, amit nem illik elmondanom. Higgyétek el, egy jó állapotú E9-et olyan sokért tudnak eladni, hogy azt nem is gondoltátok volna Bátran szárnyaljon a fantáziátok és legyetek büszke a minőséget megtestesítő autóitokra!
Mi a véleményetek a témával kapcsolatban? Bosszankodjunk, vagy inkább örüljünk, hogy elviszik autóinkat?
Örülnék, ha egyszer olyan is írna pár sort, aki jártasabb a témában, mint én. Sokan dolgoznak az Afrikaiak keze alá. Kíváncsi lennék, mit írtam helytelenül és mivel lehet kiegészíteni ezt a gondolatmenetet. Pl miért nem mennek annyira a Camry-k a Starletek?
Előre is köszi!
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
- [Walaki]D`Lair
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 3604
- Csatlakozott: 2009 nov. 06, 05:52 pm
- Autód gyártási éve: 1985
- Autód típusa (és generációja): Corolla E8
- Autód felszereltségi jelölése: GT
- Autód karosszéria variánsa: Hatchback (3 ajtós)
- Tartózkodási hely: Bp
Re: Export Afrikába - Miért, hogyan?
Nekem ebbe a topicba NEM szabad írnom.
1985 - Toyota Corolla AE86 GT - SR20DET BlackTop //// Trackday beater
2006 - KTM 640 LC4 Supermoto ///
2006 - KTM 640 LC4 Supermoto ///
- Bubi
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 5966
- Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
- Tartózkodási hely: Bp. környéke
Re: Export Afrikába - Miért, hogyan?
És nekem sem![Walaki]D`Lair írta:Nekem ebbe a topicba NEM szabad írnom.
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Export Afrikába - Miért, hogyan?
Micsoda önmoderálást láthatunk kérem. Walakit értem, Bubit nem.
Egyébként írjátok bátran a véleményeteket, csak trágár szavak nélkül. Kíváncsi vagyok mindkét oldalra.
Egyébként írjátok bátran a véleményeteket, csak trágár szavak nélkül. Kíváncsi vagyok mindkét oldalra.
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
- Bubi
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 5966
- Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
- Tartózkodási hely: Bp. környéke
Re: Export Afrikába - Miért, hogyan?
Érdekes "cikk" rögtön rácuppantam. Olyan dolgot fejtegetsz amire sokan kíváncsiak voltunk/vagyunk. Jobb, hogy moderáltuk magunkat még így az elején és nem szennyezzük össze azzal aminek lényegében semmi köze a témához.
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
- RWD
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 2713
- Csatlakozott: 2009 nov. 17, 11:56 am
- Autód gyártási éve: 1981
- Autód típusa (és generációja): Starlet
- Autód felszereltségi jelölése: STD
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (3 ajtós)
Re: Export Afrikába - Miért, hogyan?
Starleteket gondolom azért nem viszik, mert picike. Amúgy korrekt kezdő poszt.
1981 - Toyota Starlet KP62
1983 - Toyota Corolla AE86
1983 - Toyota Corolla AE86
- Bruce E9
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 1836
- Csatlakozott: 2007 okt. 01, 03:36 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Tiszaújváros
Re: Export Afrikába - Miért, hogyan?
Azt hallottam, hogy taxinak viszik a Toyotákat, ezért a minimum 4, vagy 5 ajtó alapkövetelmény! A régi Camry-ket és Carinákat nem értem miért nem fedezték még fel! Talán ha már nem lesz Corolla, akkor váltanak majd Carinákra, Camryre.
A sedan és a Liftback változatok a preferáltak, dízelesek csaknem alku nélkül, benzinesek hullámzó intenzitással kerestetnek.
3 ajtós verzió egyáltalán nem érdekli őket. Én hallottam árat belgium-i átadással: 2000- 2500 EUR/db (E9/E10 dízel cori esetén).
Lehet kalkulálni mennyiért veszik át ezeket Afrikában.
De ha jól belegondolunk ennyiért ki venne E9-et, vagy E10-et klubbon belüliek közül is? Klubbon kivüliek pedig méginkább megmosolyogják ezeket az árakat és kocsikat. Elképzelhetetlen számunkra, hogy ennyiért vegyünk egy ilyen kocsit. Néha itt a fórumon is ki vagyunk akadva, ha egy E8-at, E9-et felraknak 1000 000 HUF-ért! lehet, akik ezt felrakták tudják, hogy el fog menni a kocsi, csak ki kell várni a "sárga szeműt".
Lehet néha kifogni szétrohadt dízel korikat, de ki az, aki szívesen ráköltene minimum 400-500 eFt-ot, hogy használható és vállalható autó legyen belőle, szembenézve az egyre nehezebben beszerezhető alkatrészekkel. Pont emiatt az egyik szemem sír a másik meg inkább örül, hogy tovább fognak élni ezek a kocsik, amelyeknek idehaza már nem kellenek.
A sedan és a Liftback változatok a preferáltak, dízelesek csaknem alku nélkül, benzinesek hullámzó intenzitással kerestetnek.
3 ajtós verzió egyáltalán nem érdekli őket. Én hallottam árat belgium-i átadással: 2000- 2500 EUR/db (E9/E10 dízel cori esetén).
Lehet kalkulálni mennyiért veszik át ezeket Afrikában.
De ha jól belegondolunk ennyiért ki venne E9-et, vagy E10-et klubbon belüliek közül is? Klubbon kivüliek pedig méginkább megmosolyogják ezeket az árakat és kocsikat. Elképzelhetetlen számunkra, hogy ennyiért vegyünk egy ilyen kocsit. Néha itt a fórumon is ki vagyunk akadva, ha egy E8-at, E9-et felraknak 1000 000 HUF-ért! lehet, akik ezt felrakták tudják, hogy el fog menni a kocsi, csak ki kell várni a "sárga szeműt".
Lehet néha kifogni szétrohadt dízel korikat, de ki az, aki szívesen ráköltene minimum 400-500 eFt-ot, hogy használható és vállalható autó legyen belőle, szembenézve az egyre nehezebben beszerezhető alkatrészekkel. Pont emiatt az egyik szemem sír a másik meg inkább örül, hogy tovább fognak élni ezek a kocsik, amelyeknek idehaza már nem kellenek.
----------------------------------
Forró Fecske
AE92 Corolla Liftback GT-i, Black Top G6
Forró Fecske
AE92 Corolla Liftback GT-i, Black Top G6
- Lackó
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 3459
- Csatlakozott: 2008 júl. 17, 05:02 pm
- Autód gyártási éve: 2017
- Autód típusa (és generációja): Egyéb Toyota
- Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
- Autód karosszéria variánsa: Crossover
Re: Export Afrikába - Miért, hogyan?
Én önző módon azt mondom, hogy határozottan nem örülök neki. Gyakorlatilag ennek köszönhetem azt, hogy kettő és fél évig tartott mire lett hátsó övem, illetve ki tudja mi mindenre tehettem volna már szert. Ráadásul a munkámból kifolyólag (és mert a világ legszebb fiúgyermekének apukája vagyok )nincs időm hosszasan böngészni a netet.
Az utóbbi hónapokra már rendesen elment a kedvem az autómtól. Aztán, hála CsLacinak, lett hátsó övem .... amúgy erről is kishíján lemaradtam. Van 1-2 klubtag, és leginkább a führer, aki lelkesít. Ha nem lennénnek, már lehet hogy E9 sem lenne. Köszönhetően a bátorírásoknak, bíztatásnak, és az időnként elhangzó elismerő szavaknak, egyre inkább megerősödik bennem a gondolat, hogy meg kell tartani ezt az autót, és fejleszteni amennyire tudom, hogy a lehető leginkább hasonlítson arra, ahogyan lelki szemeim előtt látom.
Szóval egy "-" az afrikai ninjáknak.
Az utóbbi hónapokra már rendesen elment a kedvem az autómtól. Aztán, hála CsLacinak, lett hátsó övem .... amúgy erről is kishíján lemaradtam. Van 1-2 klubtag, és leginkább a führer, aki lelkesít. Ha nem lennénnek, már lehet hogy E9 sem lenne. Köszönhetően a bátorírásoknak, bíztatásnak, és az időnként elhangzó elismerő szavaknak, egyre inkább megerősödik bennem a gondolat, hogy meg kell tartani ezt az autót, és fejleszteni amennyire tudom, hogy a lehető leginkább hasonlítson arra, ahogyan lelki szemeim előtt látom.
Szóval egy "-" az afrikai ninjáknak.
- doki
- Gyakori látogató
- Hozzászólások: 302
- Csatlakozott: 2013 okt. 05, 10:22 pm
- Tartózkodási hely: Magyarország
Re: Export Afrikába - Miért, hogyan?
Brucehoz csatlakozva én is kipróbáltam tegnap ezt a kamu hirdetéses sztorit és IGEN! Kép még nem volt fent és hívtak is hogy hol van és mikor lehet érte menni.Telefonon kérdeztem hogy árból nem szeretne alkudni ? Azt mondta nem.Megjegyzem 350-ért hírdettem.Ez valami elképesztő volt átélni.
Egyrészt örülök ennek másrészt nem . Itthon nagyon kevés régi corollát látni már:(
Egyrészt örülök ennek másrészt nem . Itthon nagyon kevés régi corollát látni már:(
E9 Sedan 2E
- Pepe
- Aktív fóruméletet élõ
- Hozzászólások: 531
- Csatlakozott: 2010 jan. 20, 08:44 pm
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Export Afrikába - Miért, hogyan?
Én kb. 2 éve voltam kint és akkor egy E8-as szép állapotban közel 1,5 millióban került Fokvárosban...
Durva nagyon.
Pacsker egyébként köszönöm az összefoglalót, jó volt olvasni.
Durva nagyon.
Pacsker egyébként köszönöm az összefoglalót, jó volt olvasni.
MR2 - 2001
- Slampixxx
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 3335
- Csatlakozott: 2009 feb. 02, 07:04 pm
- Tartózkodási hely: Érd, Budapest
Re: Export Afrikába - Miért, hogyan?
Végre egy szuper téma! Én is gondolkoztam rajta hogyan lehetne elkezdeni, de Te jobban benne vagy.
Amikor megvettem az első E5-t, majd picit később felraktam, jött hozzám is az afrikai, kisbusszal, gec*nagy bizniszmen volt, ki se szállt a kocsijából, csak valami embere, törte magyart, beajánlottak a 120E-re 50E-t, miután mondtam hogy nem, elmentek.
A Merciket is viszik szép számmal, aki elvitte a Corollámat Horvátországba, úgy jött hozzám hogy elötte ledobott egy Mercit Pesten.
Itt Írországban is megy a biznisz, mint már mutattam képeket. Próbálok majd sűrűbben arra járni, igy láthatjuk mi a felhozatal.
Engem érdekelnének belsős dolgok is Matyi, bár valószinüleg nem közkincsé tevős dolgok... Ami bánt, hogy mostanában egyre jobban tetszik az E9, de igy le is mondhatok szép állapotúról.
Amikor megvettem az első E5-t, majd picit később felraktam, jött hozzám is az afrikai, kisbusszal, gec*nagy bizniszmen volt, ki se szállt a kocsijából, csak valami embere, törte magyart, beajánlottak a 120E-re 50E-t, miután mondtam hogy nem, elmentek.
A Merciket is viszik szép számmal, aki elvitte a Corollámat Horvátországba, úgy jött hozzám hogy elötte ledobott egy Mercit Pesten.
Itt Írországban is megy a biznisz, mint már mutattam képeket. Próbálok majd sűrűbben arra járni, igy láthatjuk mi a felhozatal.
Engem érdekelnének belsős dolgok is Matyi, bár valószinüleg nem közkincsé tevős dolgok... Ami bánt, hogy mostanában egyre jobban tetszik az E9, de igy le is mondhatok szép állapotúról.
Corolla KE50 Liftback_ 1977
Corolla TE51 Liftback
Corolla TE51 Liftback DeLuxe USA_ 1979
Model F_ 1986
·A komoly vasak hátul tekernek·
Corolla TE51 Liftback
Corolla TE51 Liftback DeLuxe USA_ 1979
Model F_ 1986
·A komoly vasak hátul tekernek·
- doki
- Gyakori látogató
- Hozzászólások: 302
- Csatlakozott: 2013 okt. 05, 10:22 pm
- Tartózkodási hely: Magyarország
Re: Export Afrikába - Miért, hogyan?
Szép állapotú van csak győzd ki fogni. Nem mind1 az sem hogy sedan vagy Liftback .Sedan ritkább és ezért több is neki az ára,bár nem mindegyiknek.Enyémért is beajánlottak a napokban 240 et mert van rajta kis esztétikai hiba.Mondtam hogy annyiért biztos nem adom el sőt nem is akarom.Mondtam nekik az esztétikai hibákkal majd még foglalkoznom kell, nem sok van de van akkor 380-at ha ad érte akkor talán eladom.
E9 Sedan 2E
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Export Afrikába - Miért, hogyan?
Így nem nekem kellett leírnomPepe írta:Én kb. 2 éve voltam kint és akkor egy E8-as szép állapotban közel 1,5 millióban került Fokvárosban...
Durva nagyon.
Pacsker egyébként köszönöm az összefoglalót, jó volt olvasni.
Azt hittem azért jobban meglepődnek a többiek... Egy 2005-ös húdeszuper, jól felszerelt Fiat Punto 500 ezer Ft itthon. Egy 20 évvel idősebb fapad Corolla pedig kerülhet 3x-os árba? Erős... Mi ez, ha nem a minőség legjobb bizonyítéka Azt mondják a piac beáraz mindent...
Pepe, nem mesélsz egy kicsit?
Merre jártál, miért mentél, mit láttál...?
Van-e pár képed az ottani forgalomról?
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
- cslaci105
- Aktív fóruméletet élõ
- Hozzászólások: 673
- Csatlakozott: 2010 máj. 04, 08:18 am
- Autód gyártási éve: 1987
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: XL
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Kiskunhalas
Re: Export Afrikába - Miért, hogyan?
Ez gyönyörű volt!Lackó írta:Van 1-2 klubtag, és leginkább a führer, aki lelkesít. Ha nem lennénnek, már lehet hogy E9 sem lenne. Köszönhetően a bátorírásoknak, bíztatásnak, és az időnként elhangzó elismerő szavaknak, egyre inkább megerősödik bennem a gondolat, hogy meg kell tartani ezt az autót, és fejleszteni amennyire tudom, hogy a lehető leginkább hasonlítson arra, ahogyan lelki szemeim előtt látom.
Én Bruce véleményével értek egyet, teljes mértékben.
Munkahelyemen van szerelő műhely, szerelő akna és mosó állás. Ebből adódóan ha a saját autóinkban is valami szerelésre van szükség, bent meg tudjuk oldani. Kezdetben a kollegák rendesen gúnyolódtak, meg élcelődtek azon, amikor látták, hogy valami alkatrészt "Toyota Genuine Parts" feliratú csomagolásból bontottam ki. Ilyenkor jöttek a beszólások, meg ugratások, hogy "a gyári termosztáttal most megdupláztam az autó értékét", meg hasonlók. Aztán megjártuk vele Horvátország déli partját (Split), majd 2 évre rá Görögországot (Olympic Beach). Ezután már elmaradtak a viccelődések, és az lett a téma, hogy hogy mertem ilyen idős autóval ekkora útra elindulni, meg hogy mennyire megbízható az autóm, hogy nem hagyott cserben, és mindkét útról saját lábán jött haza.Bruce írta:Klubbon kivüliek pedig méginkább megmosolyogják ezeket az árakat és kocsikat.
Én azt gondolom, hogy akik nem ismerik ezeket az autókat, azok nem tudják, hogy mit nem ismernek. Aki autót akar venni, de nincs elég pénze (hitele), hogy vadonatújat vegyen, az használtat vesz. Aki használtat vesz, az lehetőségeihez mérten arra törekszik, hogy a rendelkezésre álló keretéből minél újabbat, minél kevésbé régit vegyen. Mert szerintem az az általános gondolat, hogy minél régebbi egy autó, annál kevésbé megbízható.
Huszonéves autókról van szó, amiket ha 150.000 Ft fölött hirdetnek meg eladásra, már átlagember nem érdeklődik utána. Ha ez alatt teszik fel, akkor meg azért nem kelti fel az érdeklődést, mert már biztos azért ennyi az ára, hogy huszonéves és sok hibája van. Az érdektelenség pedig azoknak kedvez, akik ezeknek a felvásárlásából üzletet csinálnak.
Persze itt van a mi "kis" csoportunk, a Club. Mi tudjuk, hogy ezek az autók valójában milyen értéket képviselnek. Első körben fel is kerülnek a Clubon belül eladásra kínált autók a fórumra, de ugyebár elég kevés közöttünk a lottónyertes, vagy a szaud-arábiai olajsejk, hogy ötvenesével, százasával gyűjtse a klasszikus Corollákat, megmentve azokat a bontótól, vagy az Afrikába deportálás elől. Ebből adódóan a fórumról 2 hét után kikerül a publikus használtautó kereskedő oldalakra, és már jönnek is a ragadozók a friss húsra.
Szóval személy szerint engem nem dühít fel ez a tevékenység, de csak addig nem, amíg így folyik, ahogy most. Nagyon remélem, hogy odáig nem mennek el ezek a mostani kereskedők, hogy ha esetleg lecsökken az eladásra szánt Corollák száma, akkor más, nem legális úton próbálják ennek hiányát pótolni!
1.8D XL - 1C - CE90
Corolla Verso II - 1ZZFE - ZNR11L
Corolla Verso II - 1ZZFE - ZNR11L
Re: Export Afrikába - Miért, hogyan?
Gépműhelyt keresve véletlenül bementem egy régi gyártelepre, ahol feltűnően sok volt az afrikai, kérdezem a portást, hogy mit csinálnak ezek itt, mondja, hogy bontósok. Hátramentem megkeresni a toyotás embert hamar elő is került, felajánlottan neki a starlet motorját, váltóját. Először az egész autót akarta megvenni, hiába mondtam neki, hogy nem eladó, rögtön hívta az emberét, hogy induljon a tréler a kocsiért. Aztán megértette, hogy a komplett kocsi nem eladó, a motor-váltó-kardán-vízhűtőre mondott egy egész elfogadható árat, de mondtam neki, hogy még minden az autóban van, erre mondta, hogy behozatja a telephelyükre trélerrel és majd ők kivesznek belőle mindent. Ezt nem szerettem volna, mert nem bíztam meg benne, így mondtam neki, hogy majd én kiszerelek mindent és behozom a telephelyükre. Kérdezgettem, hogy mégis hova viszik a cuccokat, mit csinálnak vele, azt mondta, hogy komoly kereslet van ezekre a régebbi alkatrészekre is és jó üzlet. Persze azóta sem volt időm szétbontani a kocsit. Amikor megvettem a starlet-et, akkor is először ők vitték volna el, de a tulaj nem bízott meg bennük, hogy elintézik a papírozást, ezért inkább eladták nekem. Egy hetet sem volt fent a kocsi a hahu-n fényképek nélkül.