Magyarok külföldön

Welcome Corolla fans all over the World!
Avatar
Slampixxx
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3335
Csatlakozott: 2009 feb. 02, 07:04 pm
Tartózkodási hely: Érd, Budapest
Magyarok külföldön

Hozzászólás Szerző: Slampixxx » 2014 jún. 12, 09:48 pm

Annyi külföldre költözött magyarellenes írást, bejegyzést olvasok, hogy gondoltam írok a mi álláspontunkról is egyett.

Magyarországon 7 napból 5, de leginkább 6 munkanappal tudtunk KETTEN annyit keresni, hogy éppenséggel elvoltunk, de nem volt időnk egymásra, nem igazán találkoztunk... Hóban-fagyban napsütéses 40°C-ban kint az utcán, kockáztatva az életem az autósok között. Szervizeljem a fizetésemből a motoromat, vegyem a fizetésemből a motoros ruhákat...

Írországban 1 FŐ 2-3 napi fizetéséből (20-24 óra) elvagyunk KETTEN, van rengeteg időnk egymásra, Dublin belvárosában lakunk (itt nem szokás komplett albérletet bérelni, inkább csak szobát, illetve lakásmegosztás van, szóval szobában vagyunk éppen, saját fürdővel, kiskonyhával)... Nem, nem a legalja leértékelt kaját esszük, minden nap többszöri melegétel itthon (rákos rizs, rántott hús, édességek...) eljárkálunk mindenfelé, aktiv életet élünk. Nem kifejezetten érdekel a politika, ki-mivel hazudik, hol sikkasztanak el több milliárdot.
Itt vagyunk Szerelemben, Boldogságban, rengeteg idővel, és egyelőre ez a fontos. Lehet ócsárolni mindenkit aki "elmenekül" otthonról, de egy idő után úgyis lepereg mindenkiről, mert jól érzi magát távol az otthontól. Nekem is hiányzik Magyarország, főleg Budapest, mert egy csodás város, de az egymás háta mögötti ügyeskedés, vájkálás már nem annyira.
Mondá' a nép, a magyar mindenhol magyar. És lám! Kaptam egy üzleti lehetőséget, csinálhatok egy éttermet, otthagyták ingyen az előző étterem berendezéseit, én mondom meg mennyi bérleti díjat szeretnék majd fizetni, csak fel kell frissíteni a helyet, új engedélyek, design, kiegészítők... A volt lakótársunk (egy 5 fős család) teljes mértékben lebeszéltek a dologról, belebukunk, igy fúúh, meg úgy fúúh, nem szabad beleugrani... Tegnap mit hallok?! Rámászott az üzletemre, elkezdett mögöttem intézkedni az ügyben. "Bízz meg bárkiben, csak magyarban ne!"
Corolla KE50 Liftback_ 1977
Corolla TE51 Liftback
Corolla TE51 Liftback DeLuxe USA_ 1979
Model F_ 1986

·A komoly vasak hátul tekernek·
Kép

Avatar
Zoo.HUN
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1243
Csatlakozott: 2010 okt. 19, 12:24 am
Tartózkodási hely: Dunakeszi
Re: Magyarok külföldön

Hozzászólás Szerző: Zoo.HUN » 2014 jún. 13, 12:09 am

Ez így van (kivételek vannak) de nekem is az a tapasztalatom, h ha magyar a barátod, nincs szükséged ellenségre... Dublinba 1800eur a minimál ha jól tudom, de arányba van a többi szolgáltatás is.
Én bíztatom azt, aki mer és bátor kimenni, főleg h addig kell amíg nincs lakás család bnő gyerek... úgy már nagyon nehéz lelkileg dolgozni többszáz km-re a szerettektől.
Én is segítettem egy "barátomnak" kijutni Ausztriába, mindent lebeszéltem neki, benyaltam őt kb, de visszamondta, nemjött és jól elszarta azt a rangot, amit én 17 hónap alatt felépítettem. Nem ragozom, de nem érdemes segíteni, csak magaddal foglalkozz kb, akkor nem lehet baj. A helyiek kb empatikusabbak mint bárki. Pl azt mondták kint (magyarok) hogy a szerbek így meg úgy nebizz stb...az tény, h más mentalitás, és vannak hülye dolgaik, de kollégám szó nélkül beállt helyettem, mikor kioperálták a fél szám, és nem is kérte, hogy visszaadjam az ótáit amit helyettem dolgozott. De ezek emberfüggőek mind.

Szerintem kint is jól meg lehet élni, és félretenni, csak kicsit visszafogottabban kell élni, figyelni, és nem minden szarságra elszórni, mert úgyis X jön havonta címszóval ez is belefér...
E8 1.8D liftback+ ---> Seca :jdm:
E8 1.6GT AE82 HB ---> FX
Kép + Kép

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23933
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:
Re: Magyarok külföldön

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2014 jún. 13, 07:46 am

Nagyon jó topic, köszönöm!
Korábban már volt itt-ott pedzegetve, de így konkrétan itt a helye!

Van aki valóban csak a közhelyeket kántálja, de az vagy erős hátszelet kap, vagy nagyon jól helyezkedett el itthon. Érdemes nyitottnak lenni.
Nem csak a megélhetés, de az egyéb kultúrák és természeti adottságok megismerése is vonzó lehet és a tapasztalás csak előnyére válhat az embernek.
Kérlek írjatok a döntő okról (akár családi helyzet), a munkahelyek megszerzésének lehetőségeiről, konkrétan minimálbérekről, nettó ledolgozandó munkaidőkről, főnök-beosztott viszonyról, állampolgárság megszerzéséről, munkakezdés feltételeiről és dokumentumairól, kezdő munkahely típusokról, mennyi és milyen nyelvtudás kell általában, melyik népcsoportok mennyire engednek a bizalmukba?, ki képmutató és ki őszinte?... és természetesen arról, hogy milyen érdekes Toyota-kat láttok kint, hogy ne legyen OFF a topic. Főleg Angliában az import JDM szépségeket.
Kíváncsi vagyok továbbá a kis lelketekről. A honvágy-nem honvágyról, mi hiányzik a legjobban, mik a jövőbeni kilátások (albérlet helyett mikor lehet valóban családot építeni (saját ház, kocsi, ovi, bölcsi), kinek jött-e el az az idő, hogy amikor hazajön, 1 hét után már kifejezetten bosszantja és untatja a magyarok folyamatos sírása és mentalitása, akik a szigeteken vannak, mennyire törnek meg az időjárástól... Ne csak a szép dolgokról, a nehézségekről is a mindennapokban, a zuhany alatt, az ágyban gondolkozván...

Még egyszer köszi a topic-ot!
Mindenki beszámolóját örömmel veszem! :rizspekta: Sajnos-Szerencsére egyre többen vagytok kint.
Bohi, Sancy, Nuki, ae111, Jacsoarpi, Shui ............................................
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23933
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:
Re: Magyarok külföldön

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2014 jún. 13, 07:51 am

Tudom, hogy ebben a témában van számtalan találat, de titeket ismerlek személyesen, tudom milyen emberek vagytok, így a véleményeteket tudom milyen személyiséghez kötni és tudom milyen súlyuk van valójában.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
bepi81
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2524
Csatlakozott: 2010 nov. 23, 03:40 pm
Autód gyártási éve: 2007
Autód típusa (és generációja): Verso
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: MPV
Tartózkodási hely: Békéscsaba
Re: Magyarok külföldön

Hozzászólás Szerző: bepi81 » 2014 júl. 25, 03:27 pm

Csak pár szóban:
1. Júniusban felvettük a Lakáshitelt közösen a párommal itthon (25évre)
2. Nem hosszabbították meg a munkaszerződésemet a cégnél, szeptember 30-cal elküldtek
3. az én szakmámban ez holtidőszak (útépítés), sehol nincs felvétel, inkább elküldések a jellemzők
4. január végén találtam munkát Ausztriában egy Schladminghoz közeli üdülőfalu 30 szobás "dorfhoteljében", mint mosogató (abwasher).

Az osztrák EURES oldalon kerestem munkát, 1 hónap alatt kb 50 email ment el az önéletrajzommal. Egyszer jött egy telefon, magyarul szóltak benne: "Tudsz holnap utazni? Pincér vagyok itt a hotelben, a főnök azonnal választ vár..."
Netto 1100EUR (osztrák minimálbér), osztrák bankszámla, osztrák TB-kártya, munkavállalási engedélyt elintézettnek vehetem (csak ígéret - ez komoly kockázat), szállást fizetik, kb 300m-re van a munkahelytől.

Belevágtam, párom maradt itthon. A munkaszerződést megkaptam, aláírtam, a szezon végéig szólt (húsvét utáni hétvége).

A munka:
- "fehér-" és "fekete" mosogatás (aki nem volt katona, nem biztos, hogy tudja: ez kézi és gépi mosogatást jelent) egyszemélyben
- napi 2 műszakban, összesen 11 óra (munkaszerződésben heti 40 óra van írva)
- februárban minden nap munka szabadnap nélkül, mert Ausztriában a február ún. "Energie Pause", amikor a 8 tartományból minden héten 2 kötelező szabadságra megy - síelés.
- Munkavállalási engedély 1 héten belül megérkezett.
- márciusban heti 1 szabadnap
- áprilisban húvét hete előtt 0 szabadnap
- mosogatás kb 70 fokos vízzel, kézzel. kesztyű nem praktikus, majd megszokja a kezed.
- esténként kb 100%-os páratartalom és 30 Celsius a mosogató résznél. Tányérokat, tálakat, serpenyőket folyamatosan mosni, mert véges számúak, egy este alatt kb 3-4 alkalommal fordul meg a teljes készlet. Minden este 11 óra után végeztem, mert koppra ki kellett nyalni a konyhát és mosogató helyet.
- szálláson egy büdös, erősen túlsúlyos, igénytelen és kb 10 évvel fiatalabb sráccal voltam egy szobában. Gatyát hetente egyszer cserélt, tusfürdője NEM volt... horkolt nem kicsit éjszaka, ami a napi munka után nem esett jól.
- no laptop, no webcam az asszonnyal, csak napi (eleinte) 1-2 perc, majd később 2-3 napi 1-2 perc telefon maradt jó drága roaming percdíjjal.
- Erős spórolás volt a cél (itthon a lakodalmunk volt a következő évben), magamra egy kamillás kézkrémen és fogkrémen kívül a 3 hónap alatt nem költöttem semmit.
- teltek múltak a hetek, a szobatárssal végül veszekedés lett, helyretettem kicsit, de nem fizikálisan, mert azt 800EUR-val büntették volna és hazaküldés lett volna belőle. Kellett a pénz, érdekeben állt, hogy máshol, máshogy vezessem le a feszkót: elkezdtem futni a szomszéd faluig és vissza domboldalon, műúton.
- Egyre nagyobb honvágy, egyre jobban hiányzó asszony, de hátra van még 1,5 hónap munka... asszony egyik héten meglátogatott, vonattal jött ki, egyet aludtunk együtt, másnap szabadnap és délután már ment is haza - gyors töltő volt a léleknek.
Amikor letelt a munka, a munkaadó korrektül kifizetett, "szezonpénzzel" hálálta meg a nyilvánvaló túlórákat. Mindent hivatalosan akart, a béremet is banki átutalással kaptam, nem kézbe. A szezonpénzt (amit leutoljára kaptam), azonban, kp-ban kértem, kifizették.
- Orvosi ellátásra, ovira, bölcsire nem volt szükségem ez idő alatt, a cél az anyagi tűzoltás volt. Lagzi meg lett tartva a terveknek megfelelően.
- Az ember párja nélkül pokoli nehéz időszak még pár hónap is, azonban, tökéletes önismereti "tréning" és a párkapcsolatot is próbára teszi.
- Legközelebb is mennék? Ha egy mód van rá, akkor NEM. Ha muszáj lenne, akkor IGEN.

A kint dolgozó magyar kollégákkal nem volt rossz tapasztalatom, segítettek. Németül alig, angolul viszonylag jól beszélek, a kettőt ötvözve megértettem magamat a helyiekkel. Bosnyák főszakács (na, ő tudott ám "fúrni" mindenkit, tipikus túlélőművész), szlovák segédszakács (akinek finomabb volt a főztye, normális volt), helyi pincérek (rendesek voltak, lehetett velük beszélgetni). KELL a nyelvtudás legalább kommunikációs szinten, hogy ne adjanak el egy zsák krumpliért. A helyiek nem szeretnek angolul beszélni, a német a preferált...
4 év E11 fl Corlla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Avatar
Bubi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 5966
Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
Tartózkodási hely: Bp. környéke
Re: Magyarok külföldön

Hozzászólás Szerző: Bubi » 2014 júl. 25, 04:03 pm

Ez mikor volt?
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.

Avatar
bepi81
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2524
Csatlakozott: 2010 nov. 23, 03:40 pm
Autód gyártási éve: 2007
Autód típusa (és generációja): Verso
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: MPV
Tartózkodási hely: Békéscsaba
Re: Magyarok külföldön

Hozzászólás Szerző: bepi81 » 2014 júl. 26, 01:07 pm

bubidisc írta:Ez mikor volt?
2009. január 31-április 19(?).

Annyit tudok, hogy éppen akkoriban szigorították az osztrákok a munkavállalási engedélyek kiadását. Ez azért fontos, mert, aki először igényli, annak szinte lehetetlen (vagy legalábbis, ha a munkáltatónak nincs "ismeretsége" a hivatalban, akkor) kétesélyes. Ha valaki már korábban kapott munkavállalásit, akkor ánnak általában megadták, de, mondom, ez volt 2009-ben, azóta - szerencsére - nem tudom, változott-e az osztrák jogi környezet. Ezeket a munkákat jellemzően az osztrákok nem csinálják meg saját kézzel, 90%-ban bevándorlók dolgoznak nekik.
Amíg kint voltam, a hazai tulajokon kívül egyetlen osztrák szobalány dolgozott a 10-11 fős csapatban. A többiek magyarok, szlovákok, bosnyákok voltak.

A munkavállalási engedély kötelező, enélkül nem lehet dolgoztatni embert az osztrákoknál. Nagyon szigorúan büntetik a hiányát. Ha a hatósági ellenőrzés alatt kiderül, hogy valakinek nincs engedélye, akkor a munkáltatót teljes szezonra vetített bérösszegre büntetik, ami (dec-április viszonylatban) 4,5-5 hónap x 1100 EUR összeget jelent. Ezt jellemzően nem kockáztatják az osztrákok, általában van ismerősük a hivatalokban és "elintézik" az engedélyt. Ami ennek ellenére sem kockázat mentes, mert tartományi kvóta is van az engedélyek kiadására.

Ha valaki ilyen szezonmunkában gondolkodik, akkor érdemes alaposan tájékozódni a pontos részletekről és a téli szezonmunkát már augusztus-szeptemberben keresni, jelentkezéseket küldeni, telefonálni.
4 év E11 fl Corlla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Avatar
Sancy
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2934
Csatlakozott: 2010 márc. 09, 08:30 pm
Tartózkodási hely: Pécel
Re: E11 G6 TTE 1.6 VVT-i - Sancy

Hozzászólás Szerző: Sancy » 2014 aug. 10, 01:00 pm

Üdv.

Elkezdődött a kaland. :D
Immár 3. hete kint vagyunk Londonban. Ahogyan semmi sem megy könnyen otthon, így a reptérrel is beszoptuk kicsit, majdnem sikerült lekésni a gépet. Persze időben elindultunk, 1.5 órával előbb kint voltunk kapuzárás előtt. A feladott poggyász feladva, papírok rendben, álltunk a sorban a biztonsági kapunál. Még volt bő 45 percünk. Azonban a párom kézipoggyásza átvilágításakor probléma lépett fel, azonnal jött a biztonsági szolgálat, bomba gyanús volt a csomagja.
Kiszedték a sorból, ott álltak felette majd óvatosan elkezdték kinyitni. Csiga lassúsággal, óvatosan, MINDENT EGYENKÉNT kiszedtek a
kézipoggyászból. (ami fél napon keresztül lett pakolva, hogy beleférjen minden)
Miután végeztek az utolsó bugyi kifordításával is, eltelt több mint fél óra. :agyadnalvagy:
Majd megköszönték a türelmet és elengedtek. Persze a kiforgatott bőröndöt nem egy könnyű dolog visszapakolni, úgy hogy minden lapjára volt hajtogatva. Nem tetszettek nekik a műszaki cikkek ruhák közt.... :twisted: na mindegy.
Mindent visszagyűrtünk a bőröndbe, és futás. Útközben pár eligazító mondta hogy most van kapuzárás, le fogjuk késni a gépet...
és fussunk ahogy tudunk. Azt tettük 2x20 kilónyi poggyásszal már amennyire lehet futni. (persze nálam volt mindkettő:))
Az utolsó 5 percet végig rohantuk. Mire kiértünk a kifutópályára már mindenki felszállt, épp zárták volna az ajtókat.
De sikerült, elértük. Gondoltuk sínen vagyunk, már csak le kell ülni.....
Elől szálltunk fel, elzötyögtünk a poggyászokkal a gép farkáig, majd szomorúan vettük tudomásul, hogy NINCS SZABAD HELY!
WTF? A mosolygós légi utas kísérő hölgyecske megnyugtatott hogy van hely a vip részlegen, nyugodtan foglaljunk ott helyet.
4000 ft /fő. :hany: (igen, a repjegy árán felül, a helyszínen még FIZETNI KELLETT) (Wizz Air Airbus a 320) basszki mi jöhet még???!!!
A felszállás. Persze hogy addigra leszakadt az ég, dörög villámlik, méteres víz a kifutón, fasza.
Ettől függetlenül mondhatom hogy simán ment. Fülig ért a szám, amikor éreztem hogy mekkorát tol a két hajtómű. Nagyon kemény volt.:)
Az út repülőút nagyon király volt, amíg meg nem kezdtük az ereszkedést.
Bedugult a fülem, nem hallottam semmit kb 20 percen keresztül, elkezdett fájni a fülem belül, folyt a könnyem, pedig rágóztam.(állítólag az segít)
Zökkenőmentesen ment a landolás, poggyászátvétel, majd busszal be London centralba, onnan metróval Sudbury-be. (Wembley tartomány)

Barátok kijöttek elénk, együtt jöttünk el a szállásra, ami tőlük 10 percre van gyalog.
A kecó egy 2 szintes kertes családi ház. Fent-lent 2 dupla szoba. Külön fördő, wc. Közös nagy nappali, konyha. Magyar lakótársak a normálisabb fajtából.


Milliónyi kép is van, majd postolok.
Folyt. köv.
E11 G6 TTE Facelift 1.6 VVTI
E12 TS TTE Facelift 1.8 VVTL-i

E11 TS Facelift 1.8 VVTL-i pálya autó építes folyamatban

Avatar
Sancy
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2934
Csatlakozott: 2010 márc. 09, 08:30 pm
Tartózkodási hely: Pécel
Re: E11 G6 TTE 1.6 VVT-i - Sancy

Hozzászólás Szerző: Sancy » 2014 aug. 10, 04:32 pm

Pár barát és klubtag kérésére a következő hozzászólásaim az itteni tapasztalataimról fognak szólni.
Most nem az autóm a fő téma, bocsi az offért.


Pár szót a közlekedésről.
Nagyon fejlett az infrastruktúra. A hatalmas metró és buszhálózat segítségével könnyű eljutni bárhová, a metró természetesen gyorsabb mint bármi más. Minden jármű gps-sel, es kb 10 kamerával van felszerelve. Vannak alkalmazások okostelefonra (természetesen ingyen) amelyek megmutatják hogy egy adott megállóba mikor érkezik a busz/metró. percre pontosan(gps).

Londonban kb. 10 millióan laknak, közel annyian mint magyarország teljes lakossága. (nem hivatalos becslés c.a. 4-600 ezer magyar)
A rengeteg bevándorlónak köszönhetően a brit lakosság nagy része kiszorult a fővárosból. A helyükre a föld minden szegletéből érkező
nemzetiségű emberek léptek.
Hatalmas főváros, amit néha külön ország ként is emlegetnek. Rengeteg (talán 100 vagy több)kisebb park( 10-15 focipálya alapterületű) és legalább 10 nagyobb( fél budapest) méretű parkról tudok.
Tavak, állatok mindenhol. Rengeteg madár, mókus, hattyú stb amik annyira szelídek hogy az ember kezéből is esznek.
Nagyon szokatlan hogy bent a városban egyszer csak egy akkora parkban találod magad, hogy azt hiszed afrikai szavannán vagy.
Vannak helyek ahová csak autóval lehet bemenni, mert megesznek az oroszlánok:)
Rengeteg múzeum van, sportpályák, parkok stb.... természetesen mindenhová díjtalan a belépés.


Munka
Minimálbér 1000 font=400 ezer forint. Általában nyelvtudás nélkül, könnyebb vagy nehezebb fizikai munkáért.
Aki ért is valamihez, minimális angol tudással (ne gondolj nagy dologra, pl csomagcímzés, árucsomagolás, papírkitöltögetés) könnyedén kereshet 1500 fontot, =600 ezer forint.
A brit lakosság nem megy el dolgozni 4-5000 font alatt.
Aki rátermettebb (bevándorló) kereshet 2-3000 fontot is.
Rengeteg lehetőség van, csak meg kell keresni mindenkinek a magának megfelelőt.

Ittlétem 3. vagy 4. napján elmentem egy Agency-be (munkaközvetítő) munkáért jelentkezni.
Megmondtam a nevem, kitöltöttem egy papírt és 10 (tíz) perc múlva kaptam munkát.
Egy pékségben kaptam munkát, lisztet szórok, tálcákat pakolok, kész árút csomagolok. Minimálbérért.
Első melónak nem rossz, fenntartani magam amíg keresem a következőt teljesen megfelel:)
Mindenképpen autószerelő műhelybe szeretnék elmenni dolgozni. Szeretek szerelni, és nagyon jól is fizet. Nem ritka amelyik 2500-3000 fontot fizet.
Jah, nem is mondtam, az alsó kategóriás fizetésekért (kb 2000 fontig bezárólag) a kutya sem nézi hogy ki vagy mi vagy honnan jöttél, milyen végzettséged van....odaállítanak bármilyen melóra, és ha tudod csinálni tiéd a munka, ha nem jön helyetted 100 másik.
Egy példa: Egy barátom kijött és egy pub-ban kezdett dolgozni. Lenyomott 2 vagy 3 évet hogy jó legyen az angolja aztán jelentkezett egy bankba. Fel is vették szerződéssel, ügyfelekkel foglakozik. NULLA banki tapasztalattal egy pub-ból. :) Megállta a helyét, ma is ott dolgozik.

Autók :
Az autók harmad, negyed annyiba kerülnek mint otthon, és ehhez társul egy négyszeres minimálbér (1000 Font=400 e ft) az otthonihoz képest. NEVETSÉGES.
Fél havi (minimálbér)fizetésből tud venni az ember IS 200-at,
3-4 haviból IS 250-et.
Legnagyobb álmom Supra Mk4 2jz-gte 4-5 ezer fonttól, Mk4 szívó 3.0 már 2500-Fonttól van.
Az a vicc, hogy Bentley Continental Gt is van már 18-20 ezer fontért. (8 millió Huf, azaz másfél évi minimálbér)
Egyszóval más mint kis hazánkban.

Nameg van sok apróság (sokról még én sem tudok) pl:

Ha veszel előfizetéses telefont, nem ritkán jóváírnak 50-100 fontot, Ja és a telefon ingyen van.
Ha szülsz gyereket, kapsz az államtól havi 1000 fontot, minden gyerek után, addig amíg tanul a gyerek.
Plussz az akkori fizetésed 70 vagy 80 százalékát.
A 2. gyerek után ingyen kertes ház , ami minimum 3 szobás.
Jah, és aki 1500 font alatt keres, minden hónapban kap 200 font "segélyt".

Ezek után gondolom nem kell bemutatnom az autóparkot:)
Mindenütt Maserati Gt-k, Bentley-k, Lambo Aventadorok , rengeteg Ferrari Enzo, 599 GTB Fiorino, Modena stb,
lattam Veyront, Agera R-t, R.Royce-t, tisztára mint a faszt end fúriusz. Mindenhol csorog a nyálam....
Jah, meg sok a széttekert skyline, suprabol van a legkevesebb, :(
E11 G6 TTE Facelift 1.6 VVTI
E12 TS TTE Facelift 1.8 VVTL-i

E11 TS Facelift 1.8 VVTL-i pálya autó építes folyamatban

Avatar
IceRocko
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 975
Csatlakozott: 2012 okt. 09, 05:14 pm
Autód gyártási éve: 1992
Autód típusa (és generációja): Corolla E10
Autód felszereltségi jelölése: XLi
Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)
Re: E11 G6 TTE 1.6 VVT-i - Sancy

Hozzászólás Szerző: IceRocko » 2014 aug. 10, 05:39 pm

Szuper! Jó hír, hogy már van is munkád és jól érzitek magatokat! :)
Annyira jókat írtál, hogy kedvet kaptam kimenni. :lol:
Azért egy kis negatívumot is írhatnál, nehogy már is repülőre üljek. :twisted:
EE101 Sedan, 7A-FE

Avatar
[Walaki]D`Lair
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3604
Csatlakozott: 2009 nov. 06, 05:52 pm
Autód gyártási éve: 1985
Autód típusa (és generációja): Corolla E8
Autód felszereltségi jelölése: GT
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (3 ajtós)
Tartózkodási hely: Bp
Re: E11 G6 TTE 1.6 VVT-i - Sancy

Hozzászólás Szerző: [Walaki]D`Lair » 2014 aug. 10, 05:50 pm

Írok én. Nem az ekkora méretű bevándorlási hullámra van kitalálva ez a fajta szociális rendszer, csak már nem merik/lehet megváltoztatni a hatalmas tömegek miatt. Ebbe fog belerokkanni nyugat európa/EU egy-két-pár évtizeden belül...
1985 - Toyota Corolla AE86 GT - SR20DET BlackTop //// Trackday beater
2006 - KTM 640 LC4 Supermoto /// :twisted: :twisted: :twisted:

Avatar
PiciPeti
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1538
Csatlakozott: 2011 jan. 13, 12:45 am
Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: E11 G6 TTE 1.6 VVT-i - Sancy

Hozzászólás Szerző: PiciPeti » 2014 aug. 10, 07:38 pm

Nem kellenek évtizedek... Az angolok már mocorognak rendesen állítólag.
'00 E11 4E-FE Harmony-Millenium
'07 E12 D-4D, Linea Luna

Avatar
Slampixxx
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3335
Csatlakozott: 2009 feb. 02, 07:04 pm
Tartózkodási hely: Érd, Budapest
Re: E11 G6 TTE 1.6 VVT-i - Sancy

Hozzászólás Szerző: Slampixxx » 2014 aug. 10, 09:41 pm

Nem csak állítólag.
Amikor mi a busszal átmentünk Londonon, több felé láttunk erre utaló plakátokat, hogy meg kell állítani a bevándorlást.
Jó dolog leírva ennyit keresni, de ugye a ház/szoba bérlés, az sokkal drágább mint itthon, a benzin szintén, a kocsifenntartásról ne is beszéljünk. Drága a szerviz, sok a biztosítás...

Nyitottam egy "magyarok külföldön" topikot, ide is írhatsz bővebben.
Corolla KE50 Liftback_ 1977
Corolla TE51 Liftback
Corolla TE51 Liftback DeLuxe USA_ 1979
Model F_ 1986

·A komoly vasak hátul tekernek·
Kép

Avatar
Sancy
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2934
Csatlakozott: 2010 márc. 09, 08:30 pm
Tartózkodási hely: Pécel
Re: E11 G6 TTE 1.6 VVT-i - Sancy

Hozzászólás Szerző: Sancy » 2014 aug. 11, 12:11 am

Jól írta Józsi, a rendszer nem fogja bírni.
Viszont ameddig bírja, én addig merítek belőle :wink:

Idén januártól nagy mértékben beszigorítottak.

1.)
Az itteni munkavállaláshoz regisztrálni kell a nemzeti bevándorlási hivatalnál (NI), ott elhívnak egy interjúra, megvizsgálnak
megnézik mennyire vagy életképes, alkalmas vegy-e munkavégzésre. Ha igen, 1-2-3 hét múlva kapsz egy NI számot, amivel munkát vállalhatsz.(kapsz egy számot, kb mint a börtönben:))
Ha nem találnak alkalmasnak, akkor hazaküldenek. Ha ennek ellenére munkát vállalsz, kiutasítanak.
Én várom az NI számot. (Aki pozitívan lett elbírálva az interjún, az már dolgozhat.)

2.)
Egyre nehezebb bankszámlát nyitni. Én már 4 bankban voltam, de nem sikerült.(többek közt azért mert nincs még NI számom, meg munkaszerződésem)
Itt akkor válik valaki a rendszer tagjává ha van NI száma, bankszámlája és munkaszerződése. Ha ezek megvannak minden könnyebb.
Ezekkel a szigorításokkal elérték hogy sokan feladják, és inkább visszamennek haza, mert ezeknek a hivatalos leforgása 6 hét is lehet.
Addig ugye fenn kell tartania magát az embernek, sokan erre nem képesek.

3.)
Tervezik hogy nyelvvizsgához kötik az NI szám igénylését.

4.)
Ez a legdurvább..., azt tervezik, hogy csak olyan országokból jöhet bevándorló, amelynek a GDP-je nagyobb mint Angliáé.


És egy jó tanács a végére, kinti ismeretség nélkül nagyon kockázatos belevágni.



Persze itt is vannak negatívumok, mint mindenütt.
London zónákra van osztva. A zónákat 6 db koncentrikus körként képzeld el. (mint a darts tábla)
Középen van az 1-es zóna, ez a central. Itt van a királyi palota, a Temze, Big Ben, stb..
Itt fenékig tejfel az élet, de itt minden nagyon drága. (kaja, szállás stb)
Az 1-es zóna tehát a bevándorlóknak mondhatjuk hogy megfizethetetlen.
Kifelé haladva minden egyre olcsóbb, a 3. zónától kifelé élnek a bevándorlók, britek csak elvétve.
A 4. 5. 6. zónákban szinte csak bevándorlók élnek. Sokat tudnék mesélni róluk, de ezt most nem fejteném ki részletesen.
Dióhéjban annyit, hogy több millióan vannak, ide jönnek gyereket szülni, már sokadik generáció a gyerekszülésből tartja fent magát.
Nagyon "színes" és sokrétű az itteni lakosság. Magyar emberek számára nagyon idegen kultúrájú népekkel lehet itt találkozni.
Ha valakit nagyon érdekel bővebben ez a téma skype-on szívesen kifejtem neki.
Slampixxx írta: Jó dolog leírva ennyit keresni, de ugye a ház/szoba bérlés, az sokkal drágább mint itthon, a benzin szintén, a kocsifenntartásról ne is beszéljünk. Drága a szerviz, sok a biztosítás...
Slampi, elköveted azt a hibát, hogy mindent forintban számolsz, és hogy az otthoni árakhoz képest, és az otthoni fizukhoz képest viszonyítasz. Ez hiba. Az itteni fizuhoz kell mindent viszonyítani.

Amit leírtál kifejteném.
Vegyük a lehető legrosszabb esetet, ha valaki minimálbért keres. 1 főre lebontva.
Persze el kell dönteni ki miért jön ki, nagy lábon élni, vagy összerakni egy kis pénzt. Ennek megfelelően kell a szállást megválasztani.
Én a középkategóriás szállást céloztam meg.

3-4-5. zónákban egy szoba átlag 300 font /hó
3 zónás bérlet 200 font /hó (ha közel van a melóhely ezen lehet sokat spórolni)
kaja 150 font/hó

Nem éred el a 700 font kiadást.
Ami azt jelenti hogy marad több mint 300 fontod. Minimálbérből. (viszonyítsunk: egy IS200-at 500-600 fontért már lehet kapni)
Ez otthon nem megy minimálbérből.
E11 G6 TTE Facelift 1.6 VVTI
E12 TS TTE Facelift 1.8 VVTL-i

E11 TS Facelift 1.8 VVTL-i pálya autó építes folyamatban

Avatar
PiciPeti
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1538
Csatlakozott: 2011 jan. 13, 12:45 am
Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: E11 G6 TTE 1.6 VVT-i - Sancy

Hozzászólás Szerző: PiciPeti » 2014 aug. 11, 09:44 am

Nagyon hasznos amiket leírtál, köszi!

Viszont a pénzügyi dolgokhoz hozzá tartozik, amit le is írtál, hogy pénzt összerakni megy ki az ember.

Ha itthon elhelyezkedsz a szakmádban, egy kis szobában élsz, nem tartasz fenn autót, nem jársz szórakozni, csak nagyon ritkán, és arra koncentrálsz, hogy minél többet megspórolj, akkor nem jársz sokkal rosszabban szerintem. Sokan estek a baráti körömben is ebbe a hibába, hogy azt hitték mekkora császárság odakint, aztán fél év után alig több pénzzel jöttek haza, mint kimentek, mert ugyanazt az életet élték mint itthon. Persze lett Iphone, meg márkás ruhák, meg stb, de nem erre számítottak.

Ugyanakkor ott van haverom, aki Luxemburgba ment ki épületgépész technikusként, havi 400-at hozott haza. Igaz ott reggeltől estig dolgozott, de a szállást, utazást állta a cég, csak a kajára költött. 2 év alatt megteremtette a jövőjét, így megérte.
'00 E11 4E-FE Harmony-Millenium
'07 E12 D-4D, Linea Luna


Válasz küldése