Íratlan szabályok, tippek, trükkök az autózásban

CCH tagok, leendő klubtag jelöltek, érdekességek...
Avatar
Bubi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 5923
Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
Tartózkodási hely: Bp. környéke

Hozzászólás Szerző: Bubi » 2013 máj. 10, 04:44 pm

Az állatról jut eszembe. Nagyon észnél kell lenni szürkület tájékán a vidéki utakon. Tegnap a vadveszély teljes tudatában 40-el cammogtam. Épp egy helyi autós noszogatott, hogy menjek már. El is terveztem, hogy jön két komolyabb kanyar és már le is ráztam de nyeltem egyet és elvettem a gázt. A következõ pillanatban láttam meg a kifejlett, óriásnak tûnõ szarvast.
4E FE
ex "bubidisc" felhasználó

Avatar
Bubi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 5923
Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
Tartózkodási hely: Bp. környéke

Hozzászólás Szerző: Bubi » 2013 jún. 27, 07:54 am

Nagyon kevés kategóriát sorol fel és nem is tér ki markáns viselkedési formákra, az ért érdekes elolvasni (egyszer).

http://totalcar.hu/magazin/velemeny/201 ... gott_soha/
4E FE
ex "bubidisc" felhasználó

Avatar
Bubi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 5923
Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
Tartózkodási hely: Bp. környéke

Hozzászólás Szerző: Bubi » 2013 júl. 26, 10:42 am

Már egy ideje szeretnék esemény rögzítõ kamerát a kocsiba. Van valakinek tuti ötlete? Hallottam olyanról amelyik állandóan késszenlétben van és a pánik gomb megnyomásával nem csak bekapcsol hanem az az elõtti 20 másodpercet is elraktározza.
4E FE
ex "bubidisc" felhasználó

Avatar
Bubi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 5923
Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
Tartózkodási hely: Bp. környéke

Hozzászólás Szerző: Bubi » 2013 júl. 26, 07:06 pm

Ma pont jól jött volna a kamera. Szabálytalanul, késõn, bután, és nagy ívben elõztek. Szembe meg takarásból jött egy másik autó. Az le is csavart a füves patkára. Én csak fékeztem egy brutált. Kb, abban a pillanatban álltam a féken mikor az elõzõ fél a kocsim hátsó sarkához ért. Nem is érzékelte, hogy fékeztem mert ugyanazon az íven fejezte be az elõzést mintha nem fékeztem volna.
A csávó kb. 50 m után visszavett 40-re. Nagyon gondolkoztam rajta, hogy utána megyek.Végül megálltam a falu közepén és lenyugtattam magam.
4E FE
ex "bubidisc" felhasználó

Avatar
Frool
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1608
Csatlakozott: 2007 ápr. 18, 05:17 pm
Tartózkodási hely: Nagykáta, BP.IX., Pécel

Hozzászólás Szerző: Frool » 2013 júl. 26, 08:10 pm

Ezen már én is régóta vacillálok, csak anyagi okokból nem vettem eddig. Mintha olyasmit olvastam volna valahol, hogy végtelenített üzemmód is létezik (talán kb 120 perc) némelyiknél. Akkor nem kell a pánik gomb sem.
CCH vezetőségi tag

Ajtóüvegen át figyelni a menetirányt
finoman adagolva gázt,ellenkormányt.
Szélvédõn keresztül nézni a tájat,
nincs szebb ami rám várhat!
Kilinccsel elõre!!!
AE86GT. 4AGE

Avatar
Bubi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 5923
Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
Tartózkodási hely: Bp. környéke

Hozzászólás Szerző: Bubi » 2013 júl. 26, 08:54 pm

Frool írta:Ezen már én is régóta vacillálok, csak anyagi okokból nem vettem eddig. Mintha olyasmit olvastam volna valahol, hogy végtelenített üzemmód is létezik (talán kb 120 perc) némelyiknél. Akkor nem kell a pánik gomb sem.
Ha esetleg tájékozódsz emben az irányban és van ötleted tedd majd közzé.
4E FE
ex "bubidisc" felhasználó

tibierdrol
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 267
Csatlakozott: 2009 aug. 05, 02:57 pm
Tartózkodási hely: Érd

Hozzászólás Szerző: tibierdrol » 2013 júl. 27, 05:08 pm

Egyik cimborám vett eBay-rõl kínai kamerát, ami azt ígérte, hogy gombnyomásra eltárolja az elmúlt másfél percet is és onnan folytatódik a felvétel. Ez nem igaz.
Valóban berakja a memóriába a videót, de ezt másfél percenként törli. Ha megnyomják a gombot akkor nem törli ki ezt a "puffert". Szerencsés esetben majdnem másfél perc meglesz a gombnyomás elõtti idõbõl is, ha nem, akkor lehet, hogy csak egy másodperc. Erre vigyázni kell, mert ez a kamera is pont arra nem jó amire való.
'99-es lépcsõshátú E11, 4E-FE motorral

Avatar
Bubi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 5923
Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
Tartózkodási hely: Bp. környéke

Hozzászólás Szerző: Bubi » 2013 júl. 31, 01:01 pm

Beszéltem a szervvel. Kizárólag baleset rekonstruálásában tudják használni a felvételt és nem bizonyító erejû. Tehát feljelentgetni nem lehet egy felvétellel a kezedben ill. nem nyom a lattban. Ha pl. megijeszt valaki mert szembe jön veled és te azért hajtassz árokba vagy okozol balesetet akkor nem sokat ér. Én azért keresek egy jól, kényelmesen használható felvevõt. Aztán majd meglátjuk... remélem nem lesz rá szükség és csak az olykor feltünõ õzgidákat nézegetem majd vissza amik kiugrálnak olykor a bozótból amikor lassan jövök/megyek nálunk a bevezetõ földúton.
4E FE
ex "bubidisc" felhasználó

Avatar
Bubi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 5923
Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
Tartózkodási hely: Bp. környéke

Re: Íratlan szabályok, tippek, trükkök az autózásban

Hozzászólás Szerző: Bubi » 2014 szept. 05, 11:05 pm

http://m.totalcar.hu/egester/2014/09/04 ... lotlenseg/
Szívemből beszélt Pista! Nem is idézem, hallgassátok vègig. Tanulságos.
4E FE
ex "bubidisc" felhasználó

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23179
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Íratlan szabályok, tippek, trükkök az autózásban

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2015 feb. 05, 10:46 am

[BBvideo 560,340]https://www.youtube.com/watch?v=uFP5IcqBloM[/BBvideo]

1:20-nál az új Lada elektronikája próbál menteni (jól hallom és látom?), de van egy pont, ahol eldobja magát.
Ezért félek főként télen az általában nagy Luxusautó tulajoktól. Nyári gumival mennek, mint az őrült, ha szemfülesek vagyunk, látni hogy minden kerék külön fékez, adagolja a gázt, majd leolvadnak a biztonságot szolgáló elektronikák, de elhiszi, hogy milyen ügyesen vezet, hogy minek a téligumi (főleg egy összkerekes SUV-on) és a forgalomban minden más résztvevő béna és őt csak feltartja...
Aztán jön a holtpont és ha elveszti az uralmát a 2 tonnás autó fölött, (rendszerint már nagyobb sebességnél), akkor bizony más részvevőket is erősen veszélybe sodor, SŐT "igazságtalanul" másokat öl meg, mert az ő bálnájában még meghalni is nehezebb. Ilyenkor látni a híradóban (télen-nyáron egyaránt) a kicsit megtört lökhárítójú Touareget, BMW-t, ML-t, Audit.. és a földdel egyenlővé tett Suzukit.

Már unalomig ismételtük, de ezek a szörnyű balesetek csökkentése érdekében is szuper lenne a jogsi megszerzéséhez kötni, netán pár évente rendszeresen kötelezni a sofőröket vezetéstechnikai centrumban való képzésre/vizsgára. A fent említett esetek miatt, mindenképpen kikapcsolt menetstabilizálókkal IS. Akkor megérezhetnék, hogy mekkora dög nehéz esetlen autókat vezetnek, ami ha megindul, nagyon nehéz megállítani.
Számtalanszor láttunk már Hungaroringes nyílt napokon is luxus/luxus-sport autókat, amik végig orrtolva, sivító kerekekkel vették a kanyarokat a külső szélre sodródva, az ideális ívnél túltekert kormányszögekkel. Elégedett arccal jöttek le a pályáról, milyen jól vezetnek. Egyenesbe ott volt a motorerő, meg a nagy fék. Azt nem nehéz abszolválni... Aztán volt 1-2, aki kikapcsolta az elektronikát (gondolom, hogy csússzon a feneke, meg az menőbb). Aki tiszteletbe tudta tartani az autót és sebességét, azzal nem volt baj. Lelassult, de tanult és hasznára vált. Azonban számos olyat is láttunk, aki az első kanyarokban agyontörte az autót. Megpróbált ugyanúgy menni és jöttek a pánikhelyzetes óriásfékek, a kacsázó, csiki-csuki, fék nélküli fenék kitörések...
Sosem felejtem el a "tehetős" úriembert, világos hajú ifjú barátnőjével a fekete Corvette? kabrióban, amikor a célegyenes végén nyíl egyenesen belszállt a konvejor szalagba és gumi bálákba. Akkor már hatalmas, betonozott! bukótér volt és még így is nagy sebességgel csapódott be. (Mikor kezdett el fékezni?!) A füstfelhő tisztulása után látszott, hogy az autó rendesen összetört és ha jól emlékszem a mentő is kijött. A nyílt nap etapjai hosszú ideig szüneteltek a mentés ideje miatt.

Nem tudom miért írtam, hisz reális megoldás erre nem biztos, hogy hamarosan várható, továbbá az érintett tulajok ilyen fórumokat nem olvasnak, de a lényeg: Vezessünk óvatosan és ne toljuk ki a határokat addig, hogy már az elektronika tartson minket életben..
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
RWD
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2586
Csatlakozott: 2009 nov. 17, 11:56 am
Autód gyártási éve: 1981
Autód típusa (és generációja): Starlet
Autód felszereltségi jelölése: Deluxe
Autód karosszéria variánsa: Liftback (3 ajtós)

Re: Íratlan szabályok, tippek, trükkök az autózásban

Hozzászólás Szerző: RWD » 2015 feb. 05, 10:53 am

+1, egyetértek a véleményeddel.
1981-Toyota Starlet KP62 3K

Avatar
Holli
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 217
Csatlakozott: 2012 okt. 01, 08:27 pm
Autód gyártási éve: 1989
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: XL
Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)
Tartózkodási hely: Balatonfûzfõ

Re: Íratlan szabályok, tippek, trükkök az autózásban

Hozzászólás Szerző: Holli » 2015 feb. 05, 12:15 pm

Én is egyetértek! Az a legszebb, hogy azt hiszik, hogy rájuk a fizika nem vonatkozik.
Sajnos a sok pénz nem jár együtt ésszel és vezetési tapasztalattal.
Toyota Corolla AE92 Sedan 1.6 XL 1989

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23179
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Íratlan szabályok, tippek, trükkök az autózásban

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2015 feb. 05, 01:12 pm

Holli írta:Sajnos a sok pénz nem jár együtt ésszel és vezetési tapasztalattal.
Ezt nem feltétlenül osztom, de értem mire gondolsz.
Vannak nagyon sikeres tehetős emberek, akiket nagyon tisztelek és nagyon szeretném, ha úgy vágna az eszem, mint az övé = megérdemelten él az adott színvonalon
És van olyan tehetős ember is, aki brutális versenyautókkal hobbizik, olyan vezetési technikával, amit csak irígyelhetünk.

Ettől függetlenül a két kivétel általában nem is úgy vezet, ahogy írtam :D , tehát jogos.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
Holli
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 217
Csatlakozott: 2012 okt. 01, 08:27 pm
Autód gyártási éve: 1989
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: XL
Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)
Tartózkodási hely: Balatonfûzfõ

Re: Íratlan szabályok, tippek, trükkök az autózásban

Hozzászólás Szerző: Holli » 2015 feb. 05, 01:37 pm

Elnézést! Hibáztam! :)
A "nem" és a "jár" szó közül kimaradt a mindig.

Ezt akartam írni:
Sajnos a sok pénz nem mindig jár együtt ésszel és vezetési tapasztalattal. :)
Toyota Corolla AE92 Sedan 1.6 XL 1989

Avatar
Frool
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1608
Csatlakozott: 2007 ápr. 18, 05:17 pm
Tartózkodási hely: Nagykáta, BP.IX., Pécel

Re: Íratlan szabályok, tippek, trükkök az autózásban

Hozzászólás Szerző: Frool » 2015 feb. 06, 11:26 pm

Régen még baleset megelőzési filmeket is forgattak oktatási céllal, akkori mérce szerint
gondolom magas költségekkel (minden filmben rommá törnek néhány autót).

PL:
https://www.youtube.com/watch?v=xYuSN86O8jE

Manapság már inkább modern biztonsági berendezésekkel ellátott járművekkel közlekedik a többség és csökken a halálos áldozatok száma. A balesetek száma már nem biztos, hogy csökken így manapság is volna értelme talán...
CCH vezetőségi tag

Ajtóüvegen át figyelni a menetirányt
finoman adagolva gázt,ellenkormányt.
Szélvédõn keresztül nézni a tájat,
nincs szebb ami rám várhat!
Kilinccsel elõre!!!
AE86GT. 4AGE

Válasz küldése