Kit nyomtunk le lámpától lámpáig

CCH tagok, leendő klubtag jelöltek, érdekességek...
Avatar
montoya
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3719
Csatlakozott: 2010 aug. 29, 10:17 pm
Tartózkodási hely: BP XI

Hozzászólás Szerző: montoya » 2012 aug. 27, 07:12 pm

Izzeee, mennyivel mentel lakotton? :D
IS200 '01
:glcarina: Carina Coupe 1.8 XE - RIP :(
KépCarina Coupe 1.6 DX
Datsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd

Avatar
TRD
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1442
Csatlakozott: 2007 márc. 11, 09:52 pm
Tartózkodási hely: Balassagyarmat
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TRD » 2012 aug. 27, 07:31 pm

montoya írta:Izzeee, mennyivel mentel lakotton? :D
Nem publikus!!! :lol: mert még a végén kapok egy rendõrségi levelet....amúgy 50-nel.... :lol:
AE92 2.0 GT hatchback (3SGE) :TRD:
KE70 ??? Coupe

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23179
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2012 aug. 27, 11:15 pm

Bubi! Azért most nem kicsit kaptad túl :D
Egy egészséges gyorsításban mi az életveszélyes, azt tényleg nem tudom... :roll: Maximum a motor beszarik, ha étolajjal járok százezer óta, aztán leindexelek a leállósávba.
Nem Cobra11 módra kacsáztam a 3 sávban az autók közt... Elõbb gondolkozz, mielõtt írsz! Alapvetõen igen higgadt sofõr vagyok és osztom, hogy nem kell a közúton értelmetlen száguldozásokba kezdeni, de azért egy ilyenre beírni, hogy 3 másik ember testi épséget képes voltam kockára tenni?... :D Ha ennyire szigorúan vesszük, akkor már megtörtént, amikor elfordítottam a kulcsot.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
Bubi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 5923
Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
Tartózkodási hely: Bp. környéke

Hozzászólás Szerző: Bubi » 2012 aug. 28, 08:08 am

Attilával beszélgettem errõl. Õ gyõzött meg, hogy ne próbáljak itt téríteni, ahogy Frool is korábban.

Véleményem tényleg nem illett egy autós fórumra, bocsánatot is kértem. A helyreigazítás már szükségtelen volt.
Kíváncsi leszek mikor fognak mások is önkritikát gyakorolni! :lol:

Gondolkozz mielõtt írsz? Ezt más is betarthatná... de kinek nem inge... :wink:
4E FE
ex "bubidisc" felhasználó

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23179
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2012 aug. 28, 08:13 am

Nem kell ennyire lelkizésbe átmenni. Tele volt smiley-val az elõzõ hsz-om. Csak leírtam, hogy kicsit túlkaptad. Utána olvastam is, hogy már te is rájöttél. Ennyi :)
Ha nekem szólt, akkor már sokszor kértem bocsánatot a fórumon. Lehet nem elégszer és lehet nem jöttem rá minden hibámra, de ha visszakeresel volt már rá sok példa.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
bepi81
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2505
Csatlakozott: 2010 nov. 23, 03:40 pm
Autód gyártási éve: 2000
Autód típusa (és generációja): Avensis
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: Wagon (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Békéscsaba

Hozzászólás Szerző: bepi81 » 2012 aug. 28, 11:30 am

Pacsker írta:H Astra 1.7 TurboD mit tud?
Nagyjából sík autópálya gyors sávban elõztem, majd kijött elém valaki. 120 körülre visszalassít, közbe beér a fent említett kocsi. Mintha nem látná, hogy én is arra várok, hogy felszabaduljon a pálya, agresszívan bejön a seggembe 1 méterre, mászkál jobbra-balra... Idióta barom. Ahogy lement elõlünk a málészájú, elkezdtem dinamikusan, de azért nem padlón gyorsítani, hogy le tudjak én is sorolni jobbra és elengedhessem. Persze, hogy parkettán tolt az Astra, hogy megmutathassa a régi szarnak hol a helye. Na mondom akkor legyen. Szúrtam egy 3-ast 6.-ból :D és azért elnyúlt, mint a takony. 4 ember, full-full csomag, de néztem, hogy kicsit jobban kellett volna még mennie Toycsikámnak és akkor láttam, hogy a klíma is ment :lol:
Utána visszalassítottam utazó 140-50-re persze, hogy akkor már nem volt sietõs és visszaállt a 130 környékére...
Én jártam rosszabbul, mert ellöttyintettem egy pár decit, de azért örültem, hogy megvédte becsületét a kisautóm.
Ilyen van anyumnak kombiban 2007-es 100LE-s (de van belõle 110 és 125LE-s is) 6 sebességes. Ha nincs ellustulva rendeset tol, még pályatempóról (130-140) is. 6.-ban 160-nál forog 3000-et, szóval, ha elnyúltál tõle, valószínûleg 6.-ban csinálta. Egyébiránt telepakolva és klímával a Corollának semmi esélye nem lenne ellene.
ezek a CDTI-k igazából 4-5. fokozatban tolnak nagyot elõzéseknél. Pl. 4-ben 90-100km/h-ról igen hirtelen felugrik 120-130-ra.

Persze, amit csinált (mászkál ide-oda és a seggedben megy), az egy tukó parasztra jellemre vall, ez ellen nincs mentség, ez nem az autó hibája... :wink:
E11 facelift Corolla Liftback 1,4 vvti terra
T22 facelift Avensis Wagon 1,8 vvti Sol
Kép

Avatar
bepi81
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2505
Csatlakozott: 2010 nov. 23, 03:40 pm
Autód gyártási éve: 2000
Autód típusa (és generációja): Avensis
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: Wagon (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Békéscsaba

Hozzászólás Szerző: bepi81 » 2012 aug. 28, 11:41 am

bubidisc írta:100 LE, (lehet, hogy volt belõle kicsit erõsebb). A 80 LE-s változatot vezettem. Az egy hatalmas hulladék volt. Ezt az újabbat se dicsérik nagyon. Szóval nem egy nagy skalp.
Viszont nálam az utazást megkezdése elõtt dõl el, hogy milyen stílusban vezetek. Ha csak nem kapok egy telefont, hogy nagyon siessek mert ég a ház, nem nagyon változtatok a ritmusomon, felesleges kockázatot nem vállalok - fõleg ha utasok, értékek vannak rám bízva. Akkor aztán kétszer is meggondolom, hogy engedjek-e kicsinyes hóbortoknak. Ki a túrót érdekel, hogy milyen "kalapos skodás" felmenõkkel rendelkezõ "kalapos astrások" gondolják azt, hogy a követési távolság az pusztán egy elméleti fogalom. Ki kell térni, had menjen a barom és nyelni egyet. Ilyenkor nem vesztünk semmit, sõt!
De ez, hogy reklámozzuk, hogy 3 ember testi épségét is hajlandóak voltunk kockára tenni a semmiért???
Érintve ezt a témát már beszélgettünk hasonló esetrõl a másik fórumon. Ott is leírtam és itt is leírom:
Amennyiben a KRESZ szabályainak megfelelõen haladok egy úton és valaki úgy viselkedik velem szemben, mint, amit Pacsker leírt, én lefosom egyenesen. Kitérni elõle?! Ugyanmár, jól leqrvaanyázom és addig haladok a belsõ sávban, amíg be nem fejeztem az adott autó, kamion, busz, vagy bármi már elõzését. Ha a megengedett legnagyobb sebességgel haladok eközben, akkor sem egy Astrásnak, sem egy Audinak nincs joga engem siettetni. Messzirõl látja, hogy - valószínûleg - elõzök, vegye le a lábát a gázról, vagy nyomjon egy "cancel"-t a tempomaton és várja meg, amíg befejezem a mûveletet (elõzés nélkül kínosan ügyelek, hogy SOHA ne a belsõ sávban haladjak), de engem ne siettessen. Arra, pedig nem vagyok hajlandó, hogy miatta jobban nyomjam a gázt, mert Õ siet. Kit érdekel?! :roll: :) :wink:
E11 facelift Corolla Liftback 1,4 vvti terra
T22 facelift Avensis Wagon 1,8 vvti Sol
Kép

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23179
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2012 aug. 28, 11:43 am

Köszi.

Azért azt se feledjük, hogy mondjuk 3000-rõl egy nyomatékkirály, nem feltétlenül nyere 7000 környékén egy benzinessel. (Nm-Hp. Elõbbi érzetre erõsebbnek hat, a valóság mégis sokszor meglepõ)
Nem kizárt, hogy nagy sebességi fokozatban volt, vagy nem parkettázta (bár úgy tûnt, hogy nagyon akar), de azért ülj be egyszer egy 4A-GE-vel hajtott autóba, amikor megforgatják. Nem egy sima öreg benzines 1.6-os. Ott azért meglepõen ugrál a km óra.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
montoya
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3719
Csatlakozott: 2010 aug. 29, 10:17 pm
Tartózkodási hely: BP XI

Hozzászólás Szerző: montoya » 2012 aug. 28, 01:03 pm

Urak, a fizikat ne szarjuk le, mer szepen igazolja azt, ami tortent. Az autot a teljesitmeny gyorsitja. (Bizonyos ido alatt elvegzett munka)

A teljesitmeny pedig az fordulatszamnak es a forgatonyomateknak a szorzata. Marmint az adott fordulatszamnak es az adott fordulaton leadott nyomateknak. Ide kattintva van angol cikk az osszefuggesrol.

Mivel a cikkben lb-ft-tel szamolnak, a kepletet at kell irnunk Newtonmeterre, igy kapjuk a kovetkezo osszefuggest:

Teljesitmeny = fordulat * fordulathoz tartozo nyomatek / 7113

Nezzuk mondjuk az en motoromat csak a pelda kedveert. 3900-nal van a nyomatekcsucs, ott a keplet alapjan 82 lovat ad le. A teljesitmenycsucs 6000 korul van, a keplet alapjan kiszamolhatoan ott 130NM korul ad le a motor.

Mi kovetkezik ebbol? Az, hogy a nyomatekcsucsnak eleg keves koze van a maximalis teljesitmenyhez. Csak az auto erzetre onnantol huz "jol". Ez ugye azert van, mert a nyomatekcsucsot kovetoen a fordulatszamhoz tartozo nyomatek picit csokken, a fordulatszam viszont no, tehat kicsit meg no a teljesitmeny, de mar eleg jol megy az auto. A nyomatekcsucs alatti tartomanyban viszont a furdalatszamot csokkentve a nyomatek is csokken, tehat a teljesitmeny drasztikusan esik. A nyomatekcsucs folott az elozo osszefuggesbol lathatoan addig no a teljesitmeny, ameddig adott aranyu fordulatszamnovelesre a nyomatek ennel kisebb aranyban csokken. Egesz potnosan a teljesitmenymaximum ott van, ahol a nyomatekgorbe derivaltja -1.

A fentebbi peldaban tehat a Diesel Astra 3000-es fordulatszamon adott le mondjuk 270Nm nyomatekot, meg Matyi autoja 7000-es fordulatszamon mondjuk 140Nm-t, ebbol valamivel utobbinak lesz nagyobb a teljesitmenye. Mivel tomegben nyilvan boven nehezebb a diesel Astra, ez siman eleg, hogy elnyuljon.

A Nm vs Loero misztifikalast meg hagyjuk, nincs itt ellentet, egymasbol kovetkezik a ketto.
IS200 '01
:glcarina: Carina Coupe 1.8 XE - RIP :(
KépCarina Coupe 1.6 DX
Datsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd

Avatar
Bohi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3265
Csatlakozott: 2007 ápr. 17, 10:55 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Bohi » 2012 aug. 28, 04:07 pm

Ez mind igaz, én még a súlyra nagyobb hangsúlyt tennék, mert itt csak a motorteljesítményrõl volt szó. A menetteljesítményhez pedig nagyban hozzájárul az autó súlya.
Egyetértek az "ülj be mellém, amikor 7ezret forog" kijelentésre.... Ott a legfinomabb! :twisted: :twisted: :twisted:
'87 E8 GT SEDAN
Prius II

Avatar
Lyani
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1625
Csatlakozott: 2007 ápr. 22, 01:13 am
Autód gyártási éve: 1989
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Szigethalom

Hozzászólás Szerző: Lyani » 2013 nov. 19, 03:58 pm

Õt! :lol: V6
Kép
'89 AE92 GTi Liftback (Bigport AFM Redtop 4AGE) :e9ly:
'88 ST162 GT coupé (USDM 3SFE ATM)

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23179
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2013 nov. 19, 05:17 pm

Ewing? :) :lol: :lol: :lol:
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
Lyani
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1625
Csatlakozott: 2007 ápr. 22, 01:13 am
Autód gyártási éve: 1989
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Szigethalom

Hozzászólás Szerző: Lyani » 2013 nov. 19, 05:18 pm

Nem tudom, mert oldalra sem néztem, csak aláztam. :D :lol:
'89 AE92 GTi Liftback (Bigport AFM Redtop 4AGE) :e9ly:
'88 ST162 GT coupé (USDM 3SFE ATM)

sprintike
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1680
Csatlakozott: 2007 nov. 15, 10:00 pm
Tartózkodási hely: Vác közelében

Hozzászólás Szerző: sprintike » 2013 nov. 19, 11:33 pm

Ilyen kombija van bratyómnak csak 2.4 benzin.Amilyen szép annyira nem megy.Nemtudom a v6-os mit tud de a bratyójéval mentem és azt kell hogy mondjam csalódtam.Kényelmes,nagyon szép,de az Si-vel körbexugyoznám.120-ról még elérte a 160-at 4 személlyel majdnem elszívtam egy cigit:-D

sprintike
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1680
Csatlakozott: 2007 nov. 15, 10:00 pm
Tartózkodási hely: Vác közelében

Hozzászólás Szerző: sprintike » 2013 nov. 19, 11:37 pm

Közbe rájöttem mi a baj....150 ló 1350Kg.....túlsúlyos:-D

Válasz küldése