E12 [E13] - (2002-2007)
-
- Visszajáró
- Hozzászólások: 26
- Csatlakozott: 2013 máj. 14, 08:55 pm
- Tartózkodási hely: budapest
Re: E12, E13 - (2002-2007)
Mindenféleképp megírom, mert sokan fogunk még így járni az itthoni utak minősége miatt. És legalább megtudjuk,hogy ennél a hibánál ez-e a megoldás.Han írta:Majd írd meg, hogy milyen lett az eredmény. Annak mondjuk örülök, hogy nem a lengéscsillapító, mert az jóval nagyobb kiadás, viszont annak kevésbé, hogy a szerelőnk nem találta meg...
Más.
A minap észrevettem a motorteremben bámészkodva, hogy a torony egyik lemezpereménél pár milliméteres rozsda ütötte fel a fejét jobb és bal oldalon is. Csak pár milliméter, de aggaszt a dolog. Kell ezzel foglalkozni? Sérülve nem volt, az biztos, teljesen gyári. Komolyabb alváz- és üregvédelmen gondolkodom a tél előtt, de a toronynál az nem jelent megoldást. Van valakinek ilyen jellegű tapasztalata?
Toyota Corolla 1.4 VVTi sedan 2006 Terra Ice
-
- Újonc
- Hozzászólások: 3
- Csatlakozott: 2016 júl. 15, 10:57 pm
Re: nyikorgás
Sziasztok!adrian8124 írta:Sziasztok!
Tavaly nyáron a videóban hallható hang játszott az idegeimmel. Hol előjött hol nem. Eztán egy jó időre abbahagyta, de most ahogy jó lett az idő megint elkezdte. Arra gyanakodok, hogy a hátsó féktárcsa kopásával van összefüggésben, a betétek cserélve lettek. Valaki esetleg tapasztalt hasonlót? E12 2004
Köszi!
https://www.youtube.com/watch?v=u56et3G0qE8
Ezzel kapcsolatban lenne esetleg valakinek valami tapasztalata?
Köszi!
- KovZoo
- Gyakori látogató
- Hozzászólások: 497
- Csatlakozott: 2009 jan. 10, 01:47 pm
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: nyikorgás
Szia!adrian8124 írta:Sziasztok!adrian8124 írta:Sziasztok!
Tavaly nyáron a videóban hallható hang játszott az idegeimmel. Hol előjött hol nem. Eztán egy jó időre abbahagyta, de most ahogy jó lett az idő megint elkezdte. Arra gyanakodok, hogy a hátsó féktárcsa kopásával van összefüggésben, a betétek cserélve lettek. Valaki esetleg tapasztalt hasonlót? E12 2004
Köszi!
https://www.youtube.com/watch?v=u56et3G0qE8
Ezzel kapcsolatban lenne esetleg valakinek valami tapasztalata?
Köszi!
Nekem is volt nyikorgas. Azt hittem, hogy a fekbetet. Mivel mar a veget jartak az elsok, igy kicsereltem oket, de nem orvosolta a hangot. Rapszodikusan jelentkezett a hang. Jobb oldlon nagyon kozel volt az a hoterelo lemez a tarcsahoz, amit egy kicsit elfeszitettem, es azota egyaltalan nem hallottam.
Udv!
E12 Corolla HB 3ajtó D4D 81kw
AE92 Corolla Liftback GTI
„Az élet nem azt jelenti, hogy túléljünk egy vihart, hanem, hogy tudjunk táncolni az esõben."
AE92 Corolla Liftback GTI
„Az élet nem azt jelenti, hogy túléljünk egy vihart, hanem, hogy tudjunk táncolni az esõben."
-
- Újonc
- Hozzászólások: 3
- Csatlakozott: 2016 júl. 15, 10:57 pm
Re: E12, E13 - (2002-2007)
Szia!
Én is már túl vagyok a féktárcsa-betét cserén de még mindig csinálja, megfogadom a tanácsod és hétvégén alánézek. Köszönöm!
Üdv!
Én is már túl vagyok a féktárcsa-betét cserén de még mindig csinálja, megfogadom a tanácsod és hétvégén alánézek. Köszönöm!
Üdv!
Re: E12, E13 - (2002-2007)
Sziasztok!
Még teljesen új tag vagyok, napokban került tulajdonomba egy 2005ös D4D Corolla, a kérdésem az lenne hozzátok, hogy mennyire kompatibilisek a modellek, gondolok itt a TS verzió fékére
Még teljesen új tag vagyok, napokban került tulajdonomba egy 2005ös D4D Corolla, a kérdésem az lenne hozzátok, hogy mennyire kompatibilisek a modellek, gondolok itt a TS verzió fékére
’05 E12 Corolla 1CD-FTV 2.0 D4D 85kw
- Sancy
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 2934
- Csatlakozott: 2010 márc. 09, 08:30 pm
- Tartózkodási hely: Pécel
Re: E12, E13 - (2002-2007)
Udv a kubban!
A feked es a TS feke pontosan ugyanaz.
A feked es a TS feke pontosan ugyanaz.
E11 G6 TTE Facelift 1.6 VVTI
E12 TS TTE Facelift 1.8 VVTL-i
E11 TS Facelift 1.8 VVTL-i pálya autó építes folyamatban
E12 TS TTE Facelift 1.8 VVTL-i
E11 TS Facelift 1.8 VVTL-i pálya autó építes folyamatban
-
- Visszajáró
- Hozzászólások: 33
- Csatlakozott: 2015 márc. 04, 10:24 pm
Re: E12, E13 - (2002-2007)
Helló!Már előre bocsi a kérdésért!!!Van egy ismerősöm aki használ egy üzemanyag adalékot(SPURI)valakinek véleménye?Nekem azt mondta hogy tisztítja a rendszert...TS-em.van és semmi baja csak gondoltam kipróbálnám...Valakinek tapasztalat?Köszi!
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: E12, E13 - (2002-2007)
Csak a pirosat használd szerintem.
95-ös mellé bátran mindig
100-as mellé felesleges.
95-ös mellé bátran mindig
100-as mellé felesleges.
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
-
- Visszajáró
- Hozzászólások: 33
- Csatlakozott: 2015 márc. 04, 10:24 pm
Re: E12, E13 - (2002-2007)
Pacsker írta:Csak a pirosat használd szerintem.
95-ös mellé bátran mindig
100-as mellé felesleges.
Köszi!!!
-
- Újonc
- Hozzászólások: 1
- Csatlakozott: 2016 okt. 08, 02:34 pm
Re: E12, E13 - (2002-2007)
sziasztok!
2003-as 1.4-es került hozzánk.szép lassan jönnek elő az apró,de annál idegesítőbb problémák.Az AC felirat a klímakapcsolón csak kikapcsolt világítás mellett hajlandó üzemekni (tehát este,éjjel nem világít ),illetve a csavargatható venti,hőszabályzók is sötétek maradnak.Biztiket nézegettük,nem találtunk cserére szorulót.Friss tulajként egy utolsó (gondolom láma )kérdésem van: A venti-hőszabályozó csavargatható gombok felett sem jelenik meg semmi az apró kijelzőn,csak a másik ,legfelsőn.(idő,rádióinfo,fogyasztás ). Ha valaki találkozott hasonló tünetekkel,szívesen venném a tanácsait.köszönöm!
2003-as 1.4-es került hozzánk.szép lassan jönnek elő az apró,de annál idegesítőbb problémák.Az AC felirat a klímakapcsolón csak kikapcsolt világítás mellett hajlandó üzemekni (tehát este,éjjel nem világít ),illetve a csavargatható venti,hőszabályzók is sötétek maradnak.Biztiket nézegettük,nem találtunk cserére szorulót.Friss tulajként egy utolsó (gondolom láma )kérdésem van: A venti-hőszabályozó csavargatható gombok felett sem jelenik meg semmi az apró kijelzőn,csak a másik ,legfelsőn.(idő,rádióinfo,fogyasztás ). Ha valaki találkozott hasonló tünetekkel,szívesen venném a tanácsait.köszönöm!
- matrixtech
- Újonc
- Hozzászólások: 3
- Csatlakozott: 2016 okt. 29, 06:51 pm
Re: E12, E13 - (2002-2007)
Szia!osztszoroz írta:sziasztok!
2003-as 1.4-es került hozzánk.szép lassan jönnek elő az apró,de annál idegesítőbb problémák.Az AC felirat a klímakapcsolón csak kikapcsolt világítás mellett hajlandó üzemekni (tehát este,éjjel nem világít ),illetve a csavargatható venti,hőszabályzók is sötétek maradnak.Biztiket nézegettük,nem találtunk cserére szorulót.Friss tulajként egy utolsó (gondolom láma )kérdésem van: A venti-hőszabályozó csavargatható gombok felett sem jelenik meg semmi az apró kijelzőn,csak a másik ,legfelsőn.(idő,rádióinfo,fogyasztás ). Ha valaki találkozott hasonló tünetekkel,szívesen venném a tanácsait.köszönöm!
Ha a lenti kép pirossal jelölt részére gondolsz, akkor ott nem is fog megjelenni, mert az nem kijelző, az csak egy burkolat, dizájnelem Vannak olyan modellek, ahol az óra ott jelenik meg, de az általában digit klímás modelleknél jellemző.
A világítás problémádat pedig a rizsszem égők (T5) cseréjével tudod orvosolni.
1. Váltógomb lecsavar
2. Váltószoknya le
3. Hamutartó ki
4. Középső kapcsoló (ventilátor erősség) kihúz
5. A kapcsoló alatti kis csavar kiszed
6. A középkonzol óvatos kipattintása a helyéről
7. A rizsszem égők kicserélése (T5-ös foglalat)
8. Összeszerelés, sör ciccentése
Re: E12, E13 - (2002-2007)
Üdv Mindenkinek. Nekem 2005-ös 1.6 Wagon lett nyáron, az eladó szerint Linea Sol. Nem tudom, hogy abban tükör fűtés lenne-e, mert ebben nincs sajnos. Van rajta hátul tetőspoiler, meg gyári (2 db CD-n Német nyelvű) navi, ami elméletileg mükszik, bár nem próbáltam, mert 2012-es... Mostanában egy kissé ingadozó az alapjárat. Van, hogy lemegy óra szerint 600-ra, vagy felugrik 1200-re. Van valami szelep esetleg, amit tisztíttatni kell? Amúgy eddig semmi probléma, egyszerűen imádom Mondjuk én azt sem tudom, milyen kódúnak kellene lenni a kasztninak, meg motornak, én csak szimplán gyártási év, felszereltség, ár alapján választottam...
-
- Újonc
- Hozzászólások: 23
- Csatlakozott: 2011 ápr. 23, 01:54 pm
- Autód gyártási éve: 2006
- Autód típusa (és generációja): Corolla E12
- Autód felszereltségi jelölése: Terra
- Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)
- Tartózkodási hely: Halásztelek
2006-os E12-es Corolla - első fékbetét csere
Sziasztok!
(130 ezer km) A jobb első, külső fékbetét vasra kopott, csak feltételezni tudom, hogy munkahenger két csúszó tengelyével lehet valami, mert általában a belsők szoktak jobban kopni és gondolom ezért csak a belsőkre raknak kopásjelzőket is.
A kocsit egyáltalán nem hajtom és a betéteket is próbálom kímélni vezetés közben a motorfék minnél gyakoribb használatával.
A kérdésem az lenne, hogy milyen gyártmányú fékbetétet javasoltok ami a puha-kemény skálán inkább a puha felé tendál és milyen zsírt használjak a csúszótengelyek kenésére ha sima csapágyzsírt nem javasoltok. (gondolom a gumi sapkák miatt biztosan valami spéci zsír kell oda).
Ami a fékbetét puhaságát illeti, ott az lenne a lényeg, hogy inkább a betét kopjon mint a tárcsa.
Ja, és egyébként meglehetősen bosszant, hogy egy külső betét vasrakopása miatt kell most plusz munkát is végeznem, a UnixAuto webshopjának kínálatában csak olyan betéteket látok amelyekhez összesen 2 db kopásjelzőt adnak, tudjátok, hogy hol kapható külön kopásjelző, mert nemcsak a belső hanem a külső betétekre is akarok tenni azokból.
(130 ezer km) A jobb első, külső fékbetét vasra kopott, csak feltételezni tudom, hogy munkahenger két csúszó tengelyével lehet valami, mert általában a belsők szoktak jobban kopni és gondolom ezért csak a belsőkre raknak kopásjelzőket is.
A kocsit egyáltalán nem hajtom és a betéteket is próbálom kímélni vezetés közben a motorfék minnél gyakoribb használatával.
A kérdésem az lenne, hogy milyen gyártmányú fékbetétet javasoltok ami a puha-kemény skálán inkább a puha felé tendál és milyen zsírt használjak a csúszótengelyek kenésére ha sima csapágyzsírt nem javasoltok. (gondolom a gumi sapkák miatt biztosan valami spéci zsír kell oda).
Ami a fékbetét puhaságát illeti, ott az lenne a lényeg, hogy inkább a betét kopjon mint a tárcsa.
Ja, és egyébként meglehetősen bosszant, hogy egy külső betét vasrakopása miatt kell most plusz munkát is végeznem, a UnixAuto webshopjának kínálatában csak olyan betéteket látok amelyekhez összesen 2 db kopásjelzőt adnak, tudjátok, hogy hol kapható külön kopásjelző, mert nemcsak a belső hanem a külső betétekre is akarok tenni azokból.
2006 Corolla E12 1.6 liter 3ZZ-FE 5sp. Sedan Terra Plus Limusine, metál szürke
- Sancy
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 2934
- Csatlakozott: 2010 márc. 09, 08:30 pm
- Tartózkodási hely: Pécel
Re: E12, E13 - (2002-2007)
Szia, a csuszkakra rezpasztat hasznalj.
Valami gond van ott, ha csak a kulso betet kopott el.
Javaslom a gyari, vagy ferodo beteteket.
Kivulre nem minden nyeregnel fer el a kopasjelzo, ezert szoktak csak belsore tenni.
Valami gond van ott, ha csak a kulso betet kopott el.
Javaslom a gyari, vagy ferodo beteteket.
Kivulre nem minden nyeregnel fer el a kopasjelzo, ezert szoktak csak belsore tenni.
E11 G6 TTE Facelift 1.6 VVTI
E12 TS TTE Facelift 1.8 VVTL-i
E11 TS Facelift 1.8 VVTL-i pálya autó építes folyamatban
E12 TS TTE Facelift 1.8 VVTL-i
E11 TS Facelift 1.8 VVTL-i pálya autó építes folyamatban
-
- Újonc
- Hozzászólások: 23
- Csatlakozott: 2011 ápr. 23, 01:54 pm
- Autód gyártási éve: 2006
- Autód típusa (és generációja): Corolla E12
- Autód felszereltségi jelölése: Terra
- Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)
- Tartózkodási hely: Halásztelek
Re: E12, E13 - (2002-2007)
Szia, köszi a válaszaid a kérdéseimre, ma délután vittem el valahova a betéteket kicseréltetni mert mínusz 4 fokban nem akartam a parkolóban nekiállni ilyen munkának a garázs meg ahol dolgozni terveztem túl szűknek bizonyult.
Viszont a szaki aki a munkát elvégezte látszott, hogy soha semmilyen komoly képzést nem kapott mert úgy akarta kicserélni a betéteket, hogy egyenesen a féknyerget szerelte le és csavarhúzóval akarta kifeszíteni a betéteket a fékcsövön lógó nyeregből. Arról meg még nem is hallott, hogy bármilyen kenőanyagot a fékbetétekre szoktak kenni zajcsökkentés vagy berohadás ellen.
Végül is vettem egy "Ate Plastilube" nevű pasztát a Unixautótól ma és tetettem fel a féknyeregre és a fékpadok hátuljára (75 ml, 1900 Ft), ez egy életre elég lesz nekem. A féktárcsákat felszabályoztattam egy helybeli géplakatossal (1500 Ft/tárcsa), és a fék most megint tökéletes.
"Valami gond van ott, ha csak a kulso betet kopott el."
Igen, valóban, az én sejtésem is beigazolódott, az alsó féknyereg tengely vagy csuszka (nem tudom melyik a helyes kifejezés) volt egy kicsit berohadva pedig a porvédő gumisapkája ép volt.
"Javaslom a gyari, vagy ferodo beteteket."
Hát a válaszod csak most olvastam el, de amúgy sem tudom, hogy melyik cég által gyártott fékbetéteket használnak a Toyota gyárban, én most az Ate mellett döntöttem, 19 rongy körül volt a Unixautónál.
Te tudod, hogy melyik cég a Toyota beszállítója vagy ez attól függ, hogy melyik országban szerelték össze magát a kocsit?
Máskülönben miért a Ferodo-t javasoltad a gyári után?
Én elvileg olyan fékpadot kultiválnék amelyikkel legalább 3 fékbetét garnitúrát kibírna a féktárcsa, tehát az én alapvető célom az lenne, hogy legyen minnél puhább a fékbetét, annál tovább húzza a tárcsa. Főleg azért, mert én elég nagypapásan, vagyis kímélő módon vezetek, nem lövök ki a zöld lámpánál és engem nem zavar ha valami ostobi elémvág miközben motorfékkel gurulok a piros lámpa felé.
Persze azt nem tudom, hogy az Ate fékbetét hol helyezkedik el a puha (1) - kemény (10) skáláján, de most ez azért nem zavart mert azt már a felszabályzott tárcsa vastagságából láttam, hogy következő alkalommal úgyis kell majd tárcsát is cserélnem.
"Kivulre nem minden nyeregnel fer el a kopasjelzo, ezert szoktak csak belsore tenni."
Hát mivel csak kettő betéten volt az Ate esetében is kopásjelző, így nem is néztük meg, hogy elvileg elférne-e a külső oldalon is kopásjelző. De egyébként tudsz olyan fékbetét márkát ahol mind a négyre tesznek kopásjelzőt ?
(most akusztikusról beszélek)
Egyébként az én esetemben Girling típusú féknyeregről van szó.
Mindenesetre nem logikus, hogy Toyota miért nem tervezte úgy a fékrendszert, hogy mind a négy betéten legyen kopásjelző, hiszen elég ha az én esetemet nézzük meg, ha lett volna, akkor nálam is még időben jelezte volna, hogy a jobb külső betét elkopott, és akkor elég lett volna csak fékbetéteket cserélni és kitisztítani a beragadt alsó munkahenger tengelyt. Nagyon egy olcsó-jános megoldás az ilyen, míg a merciken már a 80-as években is elektromos fékbetét kopásjelzőt használtak mind a négyen.
Viszont a szaki aki a munkát elvégezte látszott, hogy soha semmilyen komoly képzést nem kapott mert úgy akarta kicserélni a betéteket, hogy egyenesen a féknyerget szerelte le és csavarhúzóval akarta kifeszíteni a betéteket a fékcsövön lógó nyeregből. Arról meg még nem is hallott, hogy bármilyen kenőanyagot a fékbetétekre szoktak kenni zajcsökkentés vagy berohadás ellen.
Végül is vettem egy "Ate Plastilube" nevű pasztát a Unixautótól ma és tetettem fel a féknyeregre és a fékpadok hátuljára (75 ml, 1900 Ft), ez egy életre elég lesz nekem. A féktárcsákat felszabályoztattam egy helybeli géplakatossal (1500 Ft/tárcsa), és a fék most megint tökéletes.
"Valami gond van ott, ha csak a kulso betet kopott el."
Igen, valóban, az én sejtésem is beigazolódott, az alsó féknyereg tengely vagy csuszka (nem tudom melyik a helyes kifejezés) volt egy kicsit berohadva pedig a porvédő gumisapkája ép volt.
"Javaslom a gyari, vagy ferodo beteteket."
Hát a válaszod csak most olvastam el, de amúgy sem tudom, hogy melyik cég által gyártott fékbetéteket használnak a Toyota gyárban, én most az Ate mellett döntöttem, 19 rongy körül volt a Unixautónál.
Te tudod, hogy melyik cég a Toyota beszállítója vagy ez attól függ, hogy melyik országban szerelték össze magát a kocsit?
Máskülönben miért a Ferodo-t javasoltad a gyári után?
Én elvileg olyan fékpadot kultiválnék amelyikkel legalább 3 fékbetét garnitúrát kibírna a féktárcsa, tehát az én alapvető célom az lenne, hogy legyen minnél puhább a fékbetét, annál tovább húzza a tárcsa. Főleg azért, mert én elég nagypapásan, vagyis kímélő módon vezetek, nem lövök ki a zöld lámpánál és engem nem zavar ha valami ostobi elémvág miközben motorfékkel gurulok a piros lámpa felé.
Persze azt nem tudom, hogy az Ate fékbetét hol helyezkedik el a puha (1) - kemény (10) skáláján, de most ez azért nem zavart mert azt már a felszabályzott tárcsa vastagságából láttam, hogy következő alkalommal úgyis kell majd tárcsát is cserélnem.
"Kivulre nem minden nyeregnel fer el a kopasjelzo, ezert szoktak csak belsore tenni."
Hát mivel csak kettő betéten volt az Ate esetében is kopásjelző, így nem is néztük meg, hogy elvileg elférne-e a külső oldalon is kopásjelző. De egyébként tudsz olyan fékbetét márkát ahol mind a négyre tesznek kopásjelzőt ?
(most akusztikusról beszélek)
Egyébként az én esetemben Girling típusú féknyeregről van szó.
Mindenesetre nem logikus, hogy Toyota miért nem tervezte úgy a fékrendszert, hogy mind a négy betéten legyen kopásjelző, hiszen elég ha az én esetemet nézzük meg, ha lett volna, akkor nálam is még időben jelezte volna, hogy a jobb külső betét elkopott, és akkor elég lett volna csak fékbetéteket cserélni és kitisztítani a beragadt alsó munkahenger tengelyt. Nagyon egy olcsó-jános megoldás az ilyen, míg a merciken már a 80-as években is elektromos fékbetét kopásjelzőt használtak mind a négyen.
2006 Corolla E12 1.6 liter 3ZZ-FE 5sp. Sedan Terra Plus Limusine, metál szürke