E8 - (1983-1987)

Karosszéria variánsok, motorfajták, egyéb típusok. Toyotainkról szakmai beszélgetések, tudnivalók, érdekességek...
Avatar
CindR
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 438
Csatlakozott: 2007 márc. 30, 10:06 pm
Tartózkodási hely: Budapest
E8 - (1983-1987)

Hozzászólás Szerző: CindR » 2007 ápr. 03, 12:10 pm

Gondoltam lehetne ennek a típusnak is egy külön topikja, elvégre ketten már vagyunk AE82-esek. 8)

Avatar
CindR
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 438
Csatlakozott: 2007 márc. 30, 10:06 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: CindR » 2007 ápr. 03, 12:24 pm

Kezdeném is egy kis bemutatással az autómról, aztán remélem kedvet kap a típustárs is. :D

2006 decemberében vettem, óra szerint 223 000 km-rel, sokan valószinüsítik, hogy ennél több van benne, igaz csak a kora miatt. A belsején nem igazán látszik a leharcoltság. Kezdésből első fékbetéteket kellett cserélnem, aztán most az sem kizárt, hogy a tárcsával is kell vmit tennem, mert fékezéskor néha berázza az autót.
Nemsokkal késöbb megadta magát a fényszórókapcsolóm, nem kattant be a "fokozatokba", idexeléskor is lekapcsolta a fényszórókat. 9000 forintból beszereléssel együtt kaptam bontottat. Talán meg lehetett volna úszni olcsóbban is, de a szerviz mellett szóljon, hogy mikor mentem, akkor mentek el kapcsolót venni, és így is két óra alatt megvolt, és nagyon sok tanáccsal lettem gazdagabb, az addigi beszélgetés során. Akkoriban előfordult (max 4szer), hogy ötösből kidobta magát a váltó. Megbeszéltük, hogy ha ezt rendszeresen fogja csinálni, akkor visszaviszem. Hónapokig egyáltalán nem jött elő, mire aztán nemrég Szegedről hazafelé 5-6szor megcsinálta. Másnap hívtam a szerelőt, megbeszéltük az időpontot, ma reggel 7-re odavittem, és azt mondta hív, ha kész, kb délután. Erre 11-kor hívott, hogy mehetek érte... Ezt nevezem gyorsaságnak. Nemsokára el is megyek érte, és megírom minden rendben van e.
Ezen kívül még a karbival van egy kis gondom, de nemsokára azt is megcsináltatom. Nagyobb gázadásnál megtorpan, ha visszaengedem a pedált, akkor kezd jobban gyorsulni. A gyertya színe azt mutatja (fehéres), hogy túl szegény a keverék, de az is lehet, hogy a gyorsító-szivattyúval van a gond. Remélem hamarosan kiderül.
Ja, aztán még egy-két apróság. A benzinszintjelzőm nem megy a felénél följebb, sőt ha nagyon kiürítem tankolás elött, sokáig a minusz alatt van... Hamarosan ez is megoldásra kerül. Aztán még egy dolog jut eszembe, a szellőző berendezés I-II fokozaban nem kapcsol be, csak III-IV-ben. Kicsit zavaró.
Amit még kihagytam, hogy jövő héten végre kap vadi új nyári gumikat, Pirelli P3000E-t rakok fel, az eddigi négyévszakosak helyett. Az első még elment, Matador, de a hátsó a maga Rodstone márkájával nem volt nekem túl bizalom gerjesztő. A gumicsere utáni tapasztalatokról jövő héten tudok írni.

Kicsit hosszúra sikerült az írásom, de remélem felbuzdultok egy páran, és felfeditek az autóitok előéletét ti is. :wink:

Avatar
CindR
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 438
Csatlakozott: 2007 márc. 30, 10:06 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: CindR » 2007 ápr. 03, 07:58 pm

Na hát elhoztam. Ki egyszer sem ugrott, viszont az elején nehezen tudtam berakni ötösbe, csak sokadszorra ment. Utána egyszer-egyszer volt ilyen, hogy nem tudtam berakni, remélem ez be fog kopni, vagy nem tudom...

Avatar
Zed Kristianz
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 820
Csatlakozott: 2007 márc. 10, 04:20 am
Tartózkodási hely: Budapest VII. -- Kárpátalja (UA)

Hozzászólás Szerző: Zed Kristianz » 2007 ápr. 03, 08:56 pm

Rángatás probléma........
Elképzelhető, hogy egy vákum cső lyukadt ki. Nagy gáznál rángatott, de 1x-1x ment. Megcsinálták.
Ezek a vákumos megoldások.......szuperek, amíg jók. CSak ha kilyukad, találd meg a likat rajt! :lol:
ALAPÍTÓ TAG - Tiszteletbeli elnökségi tag

AE92 /Kyuni/ Liftback 4A-F '88
Karburátor Rulez! :twisted:

Elporladva 2016...

Avatar
CindR
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 438
Csatlakozott: 2007 márc. 30, 10:06 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: CindR » 2007 ápr. 04, 10:47 am

Zed Kristianz írta:Rángatás probléma........
Elképzelhető, hogy egy vákum cső lyukadt ki. Nagy gáznál rángatott, de 1x-1x ment. Megcsinálták.
Ezek a vákumos megoldások.......szuperek, amíg jók. CSak ha kilyukad, találd meg a likat rajt! :lol:
Kösz, majd vizsgálgatom, végre nem a hót mocsokban kell turizni, lemosattam a motort, most szép. :D

Avatar
CindR
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 438
Csatlakozott: 2007 márc. 30, 10:06 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: CindR » 2007 ápr. 05, 07:32 pm

Ma felkerültek az új gumik, hát hihetetlen mekkora a különbség! Lágyan megy, könnyű kormányozni, fülig ér a szám! :D

Mostmárcsak egy kiadós felni mosás következik, mert levettem a dísztárcsákat, aztán idővel le is fújom őket szépen.

Avatar
CindR
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 438
Csatlakozott: 2007 márc. 30, 10:06 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: CindR » 2007 ápr. 12, 12:31 pm

Bárki, aki hajtott már ilyen autót, be tudná írni a kb átlagfogyiját? Meg persze hogy melyik motor volt benne. Nekem városban (140-150km/h-s autópálya is 10 liter volt) 8,5-10 között szokott kijönni, nem sok ez :?: :idea:

Avatar
Pampi
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 212
Csatlakozott: 2007 márc. 26, 07:49 pm
Tartózkodási hely: Pécel

Hozzászólás Szerző: Pampi » 2007 ápr. 12, 06:02 pm

Na halihó!

Bocsi, hogy csak most írok, de nem vettem észre a topicot :oops: :oops:
Az a fogyasztás nagyon sok!!!! Legalábbis sz.tem. Az enyém 6-7t eszik!
Na pár szót mondok az enyémről is: Kb. 1 éve vettem egy középkorú csávótól. Hát szegényke eléggé le volt lakva. Építkeztek és beáltak vele egy diófa alá, és csak utban volt, ezért adták, el. Sem műszaki, sem zöld kártya, semmi nem volt rajta. Szegénykém olyan retkes volt, hogy a színét alig lehetett látni. :) Szépen gondozásba vettem amint hazaértem. Lemostam, minden eggyes porcikáját letakarítottam, :D új akku, új szélvédő (elöl sajna be volt törve)minden... 8) mivel kint ált, ezért soxor verte az eső, hó minden. Ki lett lakatolva, de egy két folt sajna még mindíg akad rajta, de meg fogom ezt is csinálni természetesen. Fékek nekem is ki lettek cserélve, most a lengécsillapítóval szenvedek... Már kapott szép felniket (185/r14) és szépen lassan ahogy van pénzem csinálgatom, mert nagyon szeretem, és a világ minden pénzéért sem adnám el, met már hozzámnőtt! 8)

Avatar
CindR
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 438
Csatlakozott: 2007 márc. 30, 10:06 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: CindR » 2007 ápr. 12, 10:27 pm

Wow!!
Nem semmi így az autód... Gyönyörű ezekkel a felnikkel...

Fogyasztás:
Akkor itt tényleg vákuumcső probléma is lehet, vagy nem tudom, mert a gyertyák alapján még keveset is kap benzinből.. Lehet, hogy a hétvégén kicsit kipakolom a légszűrőházat, hogy megkukkoljam közelebbről a karbit, muszáj vele tennem valamit. Igazából nem tudtam hova tegyem a fogyasztásom, ráfogtam hogy a karburátor miatt ennyi... A mostanim szerintem 10 fölött van, pontos számításom még nem lesz egy darabig. :cry:

Avatar
Pampi
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 212
Csatlakozott: 2007 márc. 26, 07:49 pm
Tartózkodási hely: Pécel

Hozzászólás Szerző: Pampi » 2007 ápr. 14, 11:22 am

10 fölött??? :shock: Sz.tem az nagyon sok, főleg ha nem is nyomod neki. Matyinak (alias Pacsker) is ilyen táltosa volt mint amilyen nekünk van. Ő egyszer kapott hozzá egy Haynes javítási könyvet. Ez most nálam van kölcsönbe, és minden le van benne írva... egy baj, hogy angol, de van hozzá egy szakszótár is. Én sok mindent megtanultam már belőle, és ha gondolod, megbeszélhetjük Matyival, és kölcsönadom neked. Tuti le van benne írva, hogy a karbid hogy legyen belőve, meg a vákumcsövek is, meg minden... vannak benne képek is, nagyon hasznos, tök jó!!! :D

Avatar
Pampi
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 212
Csatlakozott: 2007 márc. 26, 07:49 pm
Tartózkodási hely: Pécel

Hozzászólás Szerző: Pampi » 2007 ápr. 14, 11:24 am

Jah és köszi a dicséretet a felnikhez. Nekem is nagyon tetszenek, majd intézünk a tiédre is :wink:

Avatar
CindR
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 438
Csatlakozott: 2007 márc. 30, 10:06 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: CindR » 2007 ápr. 14, 11:38 am

Ismerem, sőt nekem is megvan ugyanaz a könyv, már egy ideje bűvölöm, csak most pl néztem a karbi belövését, és már ott buktam, hogy fordulatszámmérő kell ahoz is. Mármint legalább ami a motortérben csatlakoztatható. Szerintem a hétvégén rápillantok a karbira, eddig még a légszűrő házat sem vettem le, csak magát a szűrőt néztem.

Kár, hogy nem pörög jobban a fórum... :roll:

Pacsker
Porlasztó

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2007 ápr. 14, 04:08 pm

Szia Balázs! (ide is beírom neked)

Nekem az AE82-esem pontosan nem emlékszem, de olyan 7-7,5 körül ehetett városban. max 8. nem vagyok egy száguldozó, de dinamikusan vezetek. Tehát szerintm ahhoz képest nem sok!
A 10 litered k....va sok. Lezabálhatja a gatyádat. Vagy más fúvóka van benne neked, vagy kifúrták, vagy lehet igen a vákumszelepes téma is.
Az enyém sajnos már hiányos. Mondjuk... 2 rugó hiányzik belőle, ami a tiedből pótolható, meg egy vákum membrán sérült meg. Akár még az is használható.
Tehát a kettőből lehet varázsolni egy frankót. Egyébként maga a porlasztó kifogástalan, és nagyon jól működött nekem. Nem rángatott, és jól is ment. Szép volt még a szivatója is. mármint ha vártál és nem pöckölted, autómatokusan vissza is ment. (asszem)
AC-pumpám van még, ami érinthetne téged. Hátha az is rosszul adagol. Ki tudja. HA Pesti vagy szerintem gyere el vmikor. Megnézzük mit tudunk tenni. Akár ki is cseréljük. És ha bevállik megveszed. Utána beszélünk az árról. Remélem így megfelel :wink:
A mostani corollám. Sajnos még a porlasztós:( Anzsié már az injektoros grrrrrrrr :evil:
Na ő most elég furán eszeget. mondok rá neked egy 8-9 litert így télen városban. Sajnos egy vákummembránom meghalt. És nem kapok hozzá sehol (akárkinek van bontott porlasztója kérem szóljon!!!) na és emiatt van 1-2 rendellenesség.
Sajnos ez a 4A-F-es motor a 16 szelep miatt elvesztette az alacsony forulatról a nyomatékát. Sokkal jobban ment alulról a régim az AE-82. ez 3750nél adja le a 138 Nm-t. Ez sem túl sok, de akkor érezhetően megindul. Akkor jön ki a lóerő különbség. Csakhát akkor eszik is:( (tudod, amikor már a pedálon érzed, hogy a gyorsító szelep rugóját is húzod, nyitva a dupla torok, élvezed, hogy gyorsul az autó, de fáj is a szived a beömlő benzin miatt :lol: )
Mondjuk most meg voltam vele elégedve. Voltam szlovákiába, nem kevés heggyel, meg nem ritkán 130 körüli tempóval. És így is kijött 7,04 literes fogyasztás. Ha odafigyeltem volna, 6ossal kezdődne a fogyasztásom, ami azrt egy 1.6-os autónál még a mai napon sem túl rossz, nemhogy az enyém 18 éves :lol: :lol:

A lényeg, h szerintem is sokat eszik a tied. Ha mással nem is de majd egy összehasonlítással, h melyik vákumcső hova van dugva a két porlasztón, szerintem megéri megnézni.

Remélem tudjuk majd orvosolni!

Avatar
Pampi
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 212
Csatlakozott: 2007 márc. 26, 07:49 pm
Tartózkodási hely: Pécel

Hozzászólás Szerző: Pampi » 2007 ápr. 18, 09:30 pm

Van egy ismerősöm akinek szintén AE82-es gépsárkánya van. Csábítottam, hogy csatlakozzon a klubhoz és szomorúan hallottam, hogy eladja a corolláját és béjemvét vesz... Tehát van egy eladó AE82-es Corolla ha valakit érdekelne! :wink:

Avatar
CindR
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 438
Csatlakozott: 2007 márc. 30, 10:06 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: CindR » 2007 ápr. 19, 08:33 am

Naa, valaki vegye meg, és gyarapodjunk. :D

Amúgy az ismerősöd mondhatná, akinek eladja, hogy van egy klub... ott sokmindent meg lehet tudni..... :D :D :D


Válasz küldése