Toyota 4WD
- habe
- Aktív fóruméletet élõ
- Hozzászólások: 638
- Csatlakozott: 2015 dec. 23, 12:56 pm
- Tartózkodási hely: Halásztelek
Toyota 4WD
Én ugyan a Land Cruiserről írok ,de jöhet ide Hilux, 4Runner, Highlander, Surf, Tundra még Rav4-is, meg ami nem jut eszembe hirtelen.
Sztroik, képek, modellek, adatok, tapasztalatok. Csak összkerekes legyen és Toyota.
Nem kedvelem, mikor egy műszaki berendezésről, legyen szó rádióról, vagy éppen autóról, kijelentik, hogy "A".
Mégis, azt tapasztaltam, tapasztaltuk többen is akik reálisan foglalkoztak a témával, hogy az 1960-tól 97-ig terjedő időszakban egyértelmű a Toyota fölénye ebben a szegmensben.
Ezt a fölényt megállapítani, vagy visszhangban meghallani, nem könnyű. Mert használni kell a vasat, látni a többi gyártó termékét a sárban, ahhoz hogy az ember levonja a konzekvenciákat.
Az, hogy csillag van az autó orrán, nem elég. De például hazánkban arra pont jó, hogy parttalan vitába fulladjon egy beszélgetés. Vagy az, hogy olcsón van bontott motyó, nem kellene, hogy emelje egy márka fényét. Pontosabban nem ez kellene, hogy emelje.
De a Land Cruiser! Az mégis "A"!
A laza adathalmazon túl, megpróbálom személyes tapasztalatokkal kiegészíteni a témát.
A modell első két generációját élő ember nem látta a környéken, de volt.
Az 1951-ben megjelent Toyota Jeep BJ kortársaihoz hasonlóan leplezetlenül másolta az amerikai Willyst. Felezője nem volt, de megjelent a legendás F motorcsalád szivárványt húzva az égre.
Itt még nem Land Cruiser, csak toyota jeep az elnevezés. Kicsit F-eznek meg B-znek, nem túl konzekvensen, mert itt még különböző felépítményeket jelölnek a betűk. Később, a B dízelcsalád színrelépésével helyreáll a rend. Az F betű a benzines, a B a dízel motoros variáns. Legalábbis egy darabig, és kivéve amikor nem.
A 20-30-as sorozat szebb nem lesz, de puhul egy lépést a polgári használat felé.
Ez kábé annak felel meg, mikor vega címszó alatt, Fekete Laci becuppant egy olajbogyót. Még nem az igazi.
3.4-es és 3.9-es sor hatos motorok állnak rendelkezésre. A downsizing szót még ki sem találták. Az összkerék hajtás kapcsolható rendszerű, laprugó, fogaskerék mindenhol.
1954-ben Hanji Umehara az asztalra baszarint, miszerint az angolok kapják be, ha nekik Land Rover, nekünk Land Cuiser. Stimt?
Az asztalra baszarintó, névadó:
„ Mr. HANJI UMEHARA
Former Managing Director of Toyota Motor Corporation”
1960 Megjelenik a 40-es sorozat!
A Land Cruiser sorozat hacsija. Egy az egyben.
Mert puritánságából természetesen származik hátránya, de innentől kezdve minden nehezebb és bonyolultabb. Minden fejlesztés valaminek a kárárára megy, amit a 40-es tudott. Déja vu.
Ilyet már lehet látni hazánkban is. Barátom is küzd egy ilyennek a feltámasztásáért.
A legszebb terepjáró. Talán mert nagyon hasonlít az óvodás rajzainkban megjelenő autóra.
A legjobban pimpelhető, és ezért mai napig a legjobban kiszolgált, a legnagyobb alkatrész és ötletbázissal rendelkező terepes.
Sebváltója 3 majd 4 sebességes. De pályája végén még kap egy űrtechnikát jelképező 5 gangosat is.Megjelenik a kapcsolható felezőváltó, ami nem pont felére lassítja a váltót, de így könnyű elnevezni. Még mindig össz-laprugó. Még mindig fogaskerekes osztómű.
3 féle tengelytáv 40,43,45 variánsok. Internetes képek összevissza, a tulajok -főleg az amcsik-is keverik bringáik pontos típusát. A kacifántos nevű, majdnem szép FJ45V busz legalább egyértelmű.
Tiszta Robur. Csak nem romlik el, és ebben az állapotban egy vagyont ér.
A modellre épülő biznisz határtalan. Ez kábé gyári belső.
Ez kábé nem az, de veszik, hát csinálják.
Ez kábé Harrison Ford. Hiszed vagy sem.
És a legkúlabb kúlság, a platós 45-ös:
Ezt a mutatványt flexin'-nek becézik. Lényege, hogy az autó minél magasabbra jusson orral, vagy farral, úgy hogy 3 kereke a földön marad. Ennek a tulajdonságnak terepjárásban ott van jelentősége, hogy a hidak ide-oda billenése közben a bódé (és így a súlypont) minél kisebb szögben dől meg.
Modifikálva persze:
A technika brutális. 9 colos diffik, merev híd elől-hátul, laprugók. Elől 7 lap (70 x 6mm), hátul 6 lap (70 x 7mm) plusz egy 11 mm -es segédrugó, igény szerint. Nagy lökettérfogatú dízel és benzinmotorok. Itt nem súly–lóerő, inkább összméret - összvas arányban kell gondolkozni, de az lenyűgöző. Nem is lesz több ilyen.
Motorok terén az akkori trendnek megfelelően dömping van.
A BJ-től örökölt F motorcsalád egészen 4200cm3-ig nő, 130 ps-t abszolválva. Nyitott kipufogóval öblítve olyat szól, hogy az erdő térdre ereszkedik.
A B dízel família is fejlődik. 3.0-3.2-3.4 lökettérfogattal, B-2B-3B jelzéssel csühögnek, 80-90hp-t, 190-217Nm-et produkálva.
És megjelenik a H dízelcsalád is, 3.6 literrel, majd 2H jelöléssel a 4.0 literes verzió. Ezek is OHV motorok 95-105hp, 216-240Nm-es teljesítménnyel.
Elég nyugis banda, a gyártó még nem a szervizbevételből és az alkatrészeladásból akart profitot termelni.
Volt piac, ahol a 40-es, Mercedes motort kapott, de mióta Jordan elment egy időre baseballjátékosnak, tudjuk, a nagyok is hibáznak.
(folyt köv. de nem tudom pontosan mikor, úgyhogy nyugodtan firkáljatok.)
Sztroik, képek, modellek, adatok, tapasztalatok. Csak összkerekes legyen és Toyota.
Nem kedvelem, mikor egy műszaki berendezésről, legyen szó rádióról, vagy éppen autóról, kijelentik, hogy "A".
Mégis, azt tapasztaltam, tapasztaltuk többen is akik reálisan foglalkoztak a témával, hogy az 1960-tól 97-ig terjedő időszakban egyértelmű a Toyota fölénye ebben a szegmensben.
Ezt a fölényt megállapítani, vagy visszhangban meghallani, nem könnyű. Mert használni kell a vasat, látni a többi gyártó termékét a sárban, ahhoz hogy az ember levonja a konzekvenciákat.
Az, hogy csillag van az autó orrán, nem elég. De például hazánkban arra pont jó, hogy parttalan vitába fulladjon egy beszélgetés. Vagy az, hogy olcsón van bontott motyó, nem kellene, hogy emelje egy márka fényét. Pontosabban nem ez kellene, hogy emelje.
De a Land Cruiser! Az mégis "A"!
A laza adathalmazon túl, megpróbálom személyes tapasztalatokkal kiegészíteni a témát.
A modell első két generációját élő ember nem látta a környéken, de volt.
Az 1951-ben megjelent Toyota Jeep BJ kortársaihoz hasonlóan leplezetlenül másolta az amerikai Willyst. Felezője nem volt, de megjelent a legendás F motorcsalád szivárványt húzva az égre.
Itt még nem Land Cruiser, csak toyota jeep az elnevezés. Kicsit F-eznek meg B-znek, nem túl konzekvensen, mert itt még különböző felépítményeket jelölnek a betűk. Később, a B dízelcsalád színrelépésével helyreáll a rend. Az F betű a benzines, a B a dízel motoros variáns. Legalábbis egy darabig, és kivéve amikor nem.
A 20-30-as sorozat szebb nem lesz, de puhul egy lépést a polgári használat felé.
Ez kábé annak felel meg, mikor vega címszó alatt, Fekete Laci becuppant egy olajbogyót. Még nem az igazi.
3.4-es és 3.9-es sor hatos motorok állnak rendelkezésre. A downsizing szót még ki sem találták. Az összkerék hajtás kapcsolható rendszerű, laprugó, fogaskerék mindenhol.
1954-ben Hanji Umehara az asztalra baszarint, miszerint az angolok kapják be, ha nekik Land Rover, nekünk Land Cuiser. Stimt?
Az asztalra baszarintó, névadó:
„ Mr. HANJI UMEHARA
Former Managing Director of Toyota Motor Corporation”
1960 Megjelenik a 40-es sorozat!
A Land Cruiser sorozat hacsija. Egy az egyben.
Mert puritánságából természetesen származik hátránya, de innentől kezdve minden nehezebb és bonyolultabb. Minden fejlesztés valaminek a kárárára megy, amit a 40-es tudott. Déja vu.
Ilyet már lehet látni hazánkban is. Barátom is küzd egy ilyennek a feltámasztásáért.
A legszebb terepjáró. Talán mert nagyon hasonlít az óvodás rajzainkban megjelenő autóra.
A legjobban pimpelhető, és ezért mai napig a legjobban kiszolgált, a legnagyobb alkatrész és ötletbázissal rendelkező terepes.
Sebváltója 3 majd 4 sebességes. De pályája végén még kap egy űrtechnikát jelképező 5 gangosat is.Megjelenik a kapcsolható felezőváltó, ami nem pont felére lassítja a váltót, de így könnyű elnevezni. Még mindig össz-laprugó. Még mindig fogaskerekes osztómű.
3 féle tengelytáv 40,43,45 variánsok. Internetes képek összevissza, a tulajok -főleg az amcsik-is keverik bringáik pontos típusát. A kacifántos nevű, majdnem szép FJ45V busz legalább egyértelmű.
Tiszta Robur. Csak nem romlik el, és ebben az állapotban egy vagyont ér.
A modellre épülő biznisz határtalan. Ez kábé gyári belső.
Ez kábé nem az, de veszik, hát csinálják.
Ez kábé Harrison Ford. Hiszed vagy sem.
És a legkúlabb kúlság, a platós 45-ös:
Ezt a mutatványt flexin'-nek becézik. Lényege, hogy az autó minél magasabbra jusson orral, vagy farral, úgy hogy 3 kereke a földön marad. Ennek a tulajdonságnak terepjárásban ott van jelentősége, hogy a hidak ide-oda billenése közben a bódé (és így a súlypont) minél kisebb szögben dől meg.
Modifikálva persze:
A technika brutális. 9 colos diffik, merev híd elől-hátul, laprugók. Elől 7 lap (70 x 6mm), hátul 6 lap (70 x 7mm) plusz egy 11 mm -es segédrugó, igény szerint. Nagy lökettérfogatú dízel és benzinmotorok. Itt nem súly–lóerő, inkább összméret - összvas arányban kell gondolkozni, de az lenyűgöző. Nem is lesz több ilyen.
Motorok terén az akkori trendnek megfelelően dömping van.
A BJ-től örökölt F motorcsalád egészen 4200cm3-ig nő, 130 ps-t abszolválva. Nyitott kipufogóval öblítve olyat szól, hogy az erdő térdre ereszkedik.
A B dízel família is fejlődik. 3.0-3.2-3.4 lökettérfogattal, B-2B-3B jelzéssel csühögnek, 80-90hp-t, 190-217Nm-et produkálva.
És megjelenik a H dízelcsalád is, 3.6 literrel, majd 2H jelöléssel a 4.0 literes verzió. Ezek is OHV motorok 95-105hp, 216-240Nm-es teljesítménnyel.
Elég nyugis banda, a gyártó még nem a szervizbevételből és az alkatrészeladásból akart profitot termelni.
Volt piac, ahol a 40-es, Mercedes motort kapott, de mióta Jordan elment egy időre baseballjátékosnak, tudjuk, a nagyok is hibáznak.
(folyt köv. de nem tudom pontosan mikor, úgyhogy nyugodtan firkáljatok.)
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Toyota 4WD
HÁLÁSAN KÖSZÖNÖM!
Tőled megszokott csemege egy kis ismeretterjesztéssel fűszerezve.
Sok sok újdonságot tanulhattam LC-ből, köszönöm szépen!
Várom a folytatást!
Tőled megszokott csemege egy kis ismeretterjesztéssel fűszerezve.
Sok sok újdonságot tanulhattam LC-ből, köszönöm szépen!
Várom a folytatást!
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
- habe
- Aktív fóruméletet élõ
- Hozzászólások: 638
- Csatlakozott: 2015 dec. 23, 12:56 pm
- Tartózkodási hely: Halásztelek
Re: Toyota 4WD
Még egy kis platós poresz.
No, akkor tovább.
A 40-es sorozatból még kitérnék egy modellre ami akkora íven futotta karrierjét, ahol testvérei nem is jártak.
Az a 3. tengelytáv osztály 45-47-ese. Az első lószállítók.
Sikerét az magyarázza, hogy méretei, de hozott értékei miatt, ő lett az expediciós, mentőszolgálatos, nagy túrás, tehát a romantikus terepjárózás japán ikonja.
És kellett is egy ilyen, mert a Land Rover Defender (akkor még 2.2-es Perkinssel Typ.. töktudja mi), nagyon beleivódott az emberek agyába. Urbanlegend vagy sem, azt beszélik, azért, mert akkortájt, a gyerekek döntő részének a LR volt első autó élménye. Filmen, élőben, könyvben.
Kétségtelen, hogy az angol gyarmatok motorizáltsága és az Afrika, szafari, oroszlán háromszög, végképp piedesztálra emelte az angolt.
De megjött a 47-es, ami hasonlóan igénytelen jószág volt, csak nem romlott el.
feng shui:
és all inclusive:
Az egyik leghíresebb troopie 40-es, a holland Coen Wubbels és Karin Marijke által a világban navigált BJ45. (dízel, nem a leghosszabb)
2003 óta vannak úton. Én akkor olvastam róluk először, amikor a magyar 4x4 magazin még nem egy szennylap volt, és érdemi infókat is közölt. Azóta néha rájuk nézek. Öregszenek, de nyugisan.
Mint általában a világutazók, ők is Dél-Amerikában töltik idejük nagy részét. Ár-érték arányban a legjobb földrész.
Az 1984-es autót már ők is egy utazótól vették, aki szintén ilyen üzemben használta. Egyszer vagy kétszer újították már fel főleg a bódét.
Na ja, olcsó a munka, de párás, esős a vidék.
Akkor ennyit a 40-es sorozatról.
Milyen Land Rover?
No, akkor tovább.
A 40-es sorozatból még kitérnék egy modellre ami akkora íven futotta karrierjét, ahol testvérei nem is jártak.
Az a 3. tengelytáv osztály 45-47-ese. Az első lószállítók.
Sikerét az magyarázza, hogy méretei, de hozott értékei miatt, ő lett az expediciós, mentőszolgálatos, nagy túrás, tehát a romantikus terepjárózás japán ikonja.
És kellett is egy ilyen, mert a Land Rover Defender (akkor még 2.2-es Perkinssel Typ.. töktudja mi), nagyon beleivódott az emberek agyába. Urbanlegend vagy sem, azt beszélik, azért, mert akkortájt, a gyerekek döntő részének a LR volt első autó élménye. Filmen, élőben, könyvben.
Kétségtelen, hogy az angol gyarmatok motorizáltsága és az Afrika, szafari, oroszlán háromszög, végképp piedesztálra emelte az angolt.
De megjött a 47-es, ami hasonlóan igénytelen jószág volt, csak nem romlott el.
feng shui:
és all inclusive:
Az egyik leghíresebb troopie 40-es, a holland Coen Wubbels és Karin Marijke által a világban navigált BJ45. (dízel, nem a leghosszabb)
2003 óta vannak úton. Én akkor olvastam róluk először, amikor a magyar 4x4 magazin még nem egy szennylap volt, és érdemi infókat is közölt. Azóta néha rájuk nézek. Öregszenek, de nyugisan.
Mint általában a világutazók, ők is Dél-Amerikában töltik idejük nagy részét. Ár-érték arányban a legjobb földrész.
Az 1984-es autót már ők is egy utazótól vették, aki szintén ilyen üzemben használta. Egyszer vagy kétszer újították már fel főleg a bódét.
Na ja, olcsó a munka, de párás, esős a vidék.
Akkor ennyit a 40-es sorozatról.
Milyen Land Rover?
- habe
- Aktív fóruméletet élõ
- Hozzászólások: 638
- Csatlakozott: 2015 dec. 23, 12:56 pm
- Tartózkodási hely: Halásztelek
Re: Toyota 4WD
Kíváncsiságból ránéztem Coenék blogjára. Tavaly novemberi bejegyzés az utolsó:
"sorry to inform you that we couldn't stay longer in Venezuela due to the visa regulations and we couldn't cross the border to Colombia as all borders are still closed due to the political unrest. We had to retrace 2.000 kms in 3 days to "escape" to Brazil. We are now back in Guyana to see our options about shipping to Korea or Japan..
Adventurous greetings,
Coen"
Ehhe, dél-amerikai vad kemping..
"sorry to inform you that we couldn't stay longer in Venezuela due to the visa regulations and we couldn't cross the border to Colombia as all borders are still closed due to the political unrest. We had to retrace 2.000 kms in 3 days to "escape" to Brazil. We are now back in Guyana to see our options about shipping to Korea or Japan..
Adventurous greetings,
Coen"
Ehhe, dél-amerikai vad kemping..
- habe
- Aktív fóruméletet élõ
- Hozzászólások: 638
- Csatlakozott: 2015 dec. 23, 12:56 pm
- Tartózkodási hely: Halásztelek
Re: Toyota 4WD
1967 környékén az egyik bulin kicsit sok a szaké, és két hányás között néhány japán mérnök az ujjával rajzol a rizsestálban.
Nincs senki, aki lefogja őket, így megszületik az FJ55, a világ talán legrondább terepjárója.
Szürreális frontrésze, a manga és Dr.Bubó egyvelege, az az igazi "olyszar, hogy már jó" kategória.
Mert oldalról - főleg a krómos Mickey Thompsonnal – oké. Sőt látszik a jövő sziluettje, a pazar elől minimál, hátul nagy túlnyúlás, ebédlőasztalnyi motorháztetővel, varázslat.
De szemből, gyári gurigákon!
Pörzsöl mi?
Talán meglepő, de a vasdisznó becenevet kapta.
Fenti történet természetesen fikció. Az igazság az, hogy nyitni kell a nagy terepjárók felé, mert a két offroad nagyhatalom, az USA és Ausztrália is nagy ország. Hosszú túrákat szerveznek, sok motyóval, viszonylagos kényelemben eltöltve az utazást.
Ráadásul ott vannak az amcsi modellek, amik gyorsan terebélyesednek.
Az előd 40-es sorozat hosszú modelljei hiába kaptak nagy tengelytávot, ha alapvetően a filigrán alapmodellt toldották csak meg.
Sem szélességben, sem összkomfortban nem igazodtak a túra-szakosztály elvárásaihoz.
Azt el is felejtettem megemlíteni, hogy egy 45-47 modellekkel a nagy lemezek, és minimális szigetelés, burkolás miatt, veled utazott egy komplett ütős zenekar is. Ha akartad, ha nem.
No, ezen kellett túllépnie a 55-ös modellnek.
Jellemző, hogy úgy kap az LC-k közül elsőként station wagon besorolást, hogy az eddigi heavy duty szinten semmit sem gyengítenek, csak hozzáadnak. Nagyon más világ járta...
Átdolgozzák a vázat. Teljesen zárt struktúrát kap. Faragnak a hegesztési, és szegecselési technikán.
A keresztmerevítést megoldják három tartóval.
Ezek hozadéka +50 mm tengelytáv, +20% hajlítási szilárdság, -10 kg tömegcsökkenés.
Itt látszik mennyivel nagyobb mint az előd.
45-ös modell:
55-ös modell:
Csak benzinmotorral jön ki. A 3.9-es F, és a 4.2-es 2F, motormasztodon adja a kraftot, 3 és 4 sebességes sebváltókkal lehet keverni.
Az első modell amiben 3 személy utazhat elől.
A hátsó ajtó, úgy nyílik le, ha előtte a villanymotor beleereszti az ablakot, az ajtóba. Jampiság. (Emlékszünk mekkora hype volt, mikor az L200-ban bemutatták a két tenyérnyi leereszthető hátsó ablakot? )
1968-1979 között gyártják. Menet közben kap egy botoxkezelést. Púpos lesz a motorháztető, elmarad a kis háromszög az első oldalsó ablakoknál, megjelenik a dupla hátsó ajtó.
Sokkal szebb nem lesz, de marad 40-es technikáját megöröklő guruló erőd bája. 9 col elől-hátul, laprugók, merevhidak, golyópályás kormánymű.
Vasdisznó na.
[BBvideo 560,340]https://www.youtube.com/watch?v=i5fZSKZOq5U[/BBvideo]
És hogy hol tart a komfifokozat 76-ban? A nagyon őszinte szinten.
[BBvideo 560,340]https://www.youtube.com/watch?v=qriqq9JRk58[/BBvideo]
Nincs senki, aki lefogja őket, így megszületik az FJ55, a világ talán legrondább terepjárója.
Szürreális frontrésze, a manga és Dr.Bubó egyvelege, az az igazi "olyszar, hogy már jó" kategória.
Mert oldalról - főleg a krómos Mickey Thompsonnal – oké. Sőt látszik a jövő sziluettje, a pazar elől minimál, hátul nagy túlnyúlás, ebédlőasztalnyi motorháztetővel, varázslat.
De szemből, gyári gurigákon!
Pörzsöl mi?
Talán meglepő, de a vasdisznó becenevet kapta.
Fenti történet természetesen fikció. Az igazság az, hogy nyitni kell a nagy terepjárók felé, mert a két offroad nagyhatalom, az USA és Ausztrália is nagy ország. Hosszú túrákat szerveznek, sok motyóval, viszonylagos kényelemben eltöltve az utazást.
Ráadásul ott vannak az amcsi modellek, amik gyorsan terebélyesednek.
Az előd 40-es sorozat hosszú modelljei hiába kaptak nagy tengelytávot, ha alapvetően a filigrán alapmodellt toldották csak meg.
Sem szélességben, sem összkomfortban nem igazodtak a túra-szakosztály elvárásaihoz.
Azt el is felejtettem megemlíteni, hogy egy 45-47 modellekkel a nagy lemezek, és minimális szigetelés, burkolás miatt, veled utazott egy komplett ütős zenekar is. Ha akartad, ha nem.
No, ezen kellett túllépnie a 55-ös modellnek.
Jellemző, hogy úgy kap az LC-k közül elsőként station wagon besorolást, hogy az eddigi heavy duty szinten semmit sem gyengítenek, csak hozzáadnak. Nagyon más világ járta...
Átdolgozzák a vázat. Teljesen zárt struktúrát kap. Faragnak a hegesztési, és szegecselési technikán.
A keresztmerevítést megoldják három tartóval.
Ezek hozadéka +50 mm tengelytáv, +20% hajlítási szilárdság, -10 kg tömegcsökkenés.
Itt látszik mennyivel nagyobb mint az előd.
45-ös modell:
55-ös modell:
Csak benzinmotorral jön ki. A 3.9-es F, és a 4.2-es 2F, motormasztodon adja a kraftot, 3 és 4 sebességes sebváltókkal lehet keverni.
Az első modell amiben 3 személy utazhat elől.
A hátsó ajtó, úgy nyílik le, ha előtte a villanymotor beleereszti az ablakot, az ajtóba. Jampiság. (Emlékszünk mekkora hype volt, mikor az L200-ban bemutatták a két tenyérnyi leereszthető hátsó ablakot? )
1968-1979 között gyártják. Menet közben kap egy botoxkezelést. Púpos lesz a motorháztető, elmarad a kis háromszög az első oldalsó ablakoknál, megjelenik a dupla hátsó ajtó.
Sokkal szebb nem lesz, de marad 40-es technikáját megöröklő guruló erőd bája. 9 col elől-hátul, laprugók, merevhidak, golyópályás kormánymű.
Vasdisznó na.
[BBvideo 560,340]https://www.youtube.com/watch?v=i5fZSKZOq5U[/BBvideo]
És hogy hol tart a komfifokozat 76-ban? A nagyon őszinte szinten.
[BBvideo 560,340]https://www.youtube.com/watch?v=qriqq9JRk58[/BBvideo]
- habe
- Aktív fóruméletet élõ
- Hozzászólások: 638
- Csatlakozott: 2015 dec. 23, 12:56 pm
- Tartózkodási hely: Halásztelek
Re: Toyota 4WD
Közben persze a 40-es sorozatot tovább gyártják, egészen 1984-ig. Nem helyette jött az 55-ös, hanem mellé.
- montoya
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 3726
- Csatlakozott: 2010 aug. 29, 10:17 pm
- Tartózkodási hely: BP XI
Re: Toyota 4WD
-10 kg tömegcsökkenés.
Egy 10kg tömegnövekedést jelent.
Egyébként jó az írás, bejön, csak ez a mondat szúrta a szemem.
Egy 10kg tömegnövekedést jelent.
Egyébként jó az írás, bejön, csak ez a mondat szúrta a szemem.
IS200 '01
Carina Coupe 1.8 XE - RIP
Carina Coupe 1.6 DX
Datsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd
Carina Coupe 1.8 XE - RIP
Carina Coupe 1.6 DX
Datsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd
- habe
- Aktív fóruméletet élõ
- Hozzászólások: 638
- Csatlakozott: 2015 dec. 23, 12:56 pm
- Tartózkodási hely: Halásztelek
Re: Toyota 4WD
Mi vagy te matektanszékvezető, hogy nem bírod a dupla negatívot?montoya írta:-10 kg tömegcsökkenés.
Egy 10kg tömegnövekedést jelent.
Egyébként jó az írás, bejön, csak ez a mondat szúrta a szemem.
Remélem figyelsz. Ami eddig téged érinthet, az a "hosszú" kifejezés. De erre még még visszatérünk.
- montoya
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 3726
- Csatlakozott: 2010 aug. 29, 10:17 pm
- Tartózkodási hely: BP XI
Re: Toyota 4WD
Megártott a sok matek a BME-n.habe írta: Mi vagy te matektanszékvezető, hogy nem bírod a dupla negatívot?
IS200 '01
Carina Coupe 1.8 XE - RIP
Carina Coupe 1.6 DX
Datsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd
Carina Coupe 1.8 XE - RIP
Carina Coupe 1.6 DX
Datsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd
- habe
- Aktív fóruméletet élõ
- Hozzászólások: 638
- Csatlakozott: 2015 dec. 23, 12:56 pm
- Tartózkodási hely: Halásztelek
Re: Toyota 4WD
Látod, látod. Jöttél volna a Sugovica partjára pallérozni elméd, most simán átsiklanál ilyesmin. Sőt! Áteveznél.montoya írta:Megártott a sok matek a BME-n.habe írta: Mi vagy te matektanszékvezető, hogy nem bírod a dupla negatívot?
Számomra a megtiszteltetés, hogy olvassátok.IceRocko írta:Nagyon jó írások. Köszi szépen!
- montoya
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 3726
- Csatlakozott: 2010 aug. 29, 10:17 pm
- Tartózkodási hely: BP XI
Re: Toyota 4WD
Mindenkinek megvan a maga Baja...habe írta: Látod, látod. Jöttél volna a Sugovica partjára pallérozni elméd, most simán átsiklanál ilyesmin. Sőt! Áteveznél.
IS200 '01
Carina Coupe 1.8 XE - RIP
Carina Coupe 1.6 DX
Datsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd
Carina Coupe 1.8 XE - RIP
Carina Coupe 1.6 DX
Datsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Toyota 4WD
Már vártam az első post után ezt a kis csúfságot
Beszarás, de az amcsik előszeretettel nyomatják a Hollywood-i filmekben. Annyira csúnya, hogy már csúnyánál maradnék, de látszik rajta, hogy nem érzi magát zavarban, ha szembe jön vele a domborzat.
Naív és buta vagyok, de ebből a generációból csak "hosszú" létezett?
(Nagyon várom már többek közt a négy "kocka" lámpást, a 80-as évek hosszú, magas szörnyeit)
Beszarás, de az amcsik előszeretettel nyomatják a Hollywood-i filmekben. Annyira csúnya, hogy már csúnyánál maradnék, de látszik rajta, hogy nem érzi magát zavarban, ha szembe jön vele a domborzat.
Naív és buta vagyok, de ebből a generációból csak "hosszú" létezett?
(Nagyon várom már többek közt a négy "kocka" lámpást, a 80-as évek hosszú, magas szörnyeit)
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)