Felszereltségek, altípusok, gyártási ciklusok, kasznivariánsok...

Karosszéria variánsok, motorfajták, egyéb típusok. Toyotainkról szakmai beszélgetések, tudnivalók, érdekességek...
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23933
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:
Felszereltségek, altípusok, gyártási ciklusok, kasznivariánsok...

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2016 feb. 11, 10:41 am

Kép

domi007 írta:
Pacsker írta:Átérzem a bontási örömöket és a fellelt értékeit az autónak.
Többször átéltem már. Annyira lehet örülni pár részletnek és annyira lehet bánni pár olyan részét, ami a másikon rosszabb...

Ilyen motorral volt elvileg ST, GT és XT is. (A GT-t végképp nem értem, bár az nem megszokott EU piac...)
Nem kizárt egyébként, hogy a hátsó ablaktörlő opcionális extra volt. :roll:
ST-t kizártnak tartom, a Celicaknál több generáción át a belépő kivitel volt az ST (lásd 4A-FE T18 szintén).
GT volt, Európában 18R-G (2.0 GT) vagy 4A-GE (1.6 GT), Amerikában GT-S néven 22R(-E) motorral.
A 21R XT volt. A hátsó ablaktörlő össze-vissza volt, nálam például volt (pedig gyári ST, persze valaki cserélhetett már rajta csomagtér fedelet), de rohadás miatt be lett hegesztve stb...
Tanuld meg Domi, hogy, amit hiszel, vagy amit valószínűleg vélsz Toyota ügyben, azt tízszer fontold meg, mielőtt tényként kijelented :) A "jó Pap holtig tanul" alkalmazható a Toyotás emberre is. Örega utóknál Toytib, ZDoman és én is hittük, hogy valami Szentírás, aztán tágra nyíltak a szemeink, amikor 1-1 gyári kivétellel találkoztunk. Sokszor később meg tudod magyarázni az anomáliákat, de van, hogy sose tudod meg a racionális okát.
Pár éve érkezett hozzám egy megkeresés privin keresztül egy új felhasználótól, hogy írna egy komplett Corolla E9 összefoglalót. (milyen piacon, milyen karosszéria variáns, azokban milyen motor volt, milyen kárpit, milyen gyári extrák, milyen elérhető színválaszték, lökhárító és lámpa kombinációk, teljesítmény adatok, méretek, gyártási cuklusok......... minden). Mondtam, hogy nyugodtan és örülök neki azonban sajnos nem lett belőle semmi. Az okát értem...
Nekem is volt ilyen indíttatásom az első években, de ahogy telt az idő egyre több és egyre cifrább információkkal telt az agyam E9-es Corollára szakosodott része. Ez az idő múltával exponenciálisan nőtt és mind kifejtendő (utána járós) foszlányok voltak. Nyilván kíváncsi vagyok és pl. a Maláj internet legrejtettebb bugyraiban választ találtam az egy-egy kérdésre, de a végén olyan adathalmaz kerekedett belőle, hogy azt rendezetten papírra vetni szinte lehetetlen. Ha még a "titok" egy része meg is van, azt maximum kérdésekre válaszolva szájhagyomány útján tudom átadni, aztán a sírba viszem. Ezeket az információkat kompletten a még kizárólagosan Japán (max Amerikai) gyártású autók típusért felelős igazgatói tudnák TALÁN hitelesen összeszedni. De attól tartok ezek a nyugdíjasok, ha eddig nem osztották meg velünk akkor már nem is fogják... Onnantól, hogy egy típus már gyártva van egy időben 4 kontinensen, azon belül 10 Országban már szerintem majdhogynem esélytelen lenne összeszedni az információkat. Ugyan itt az interneten fellelhető több információ segíthet, de lehet Japánban sincs már 1 olyan magas pozícióban levő ember, aki átlátná mit csinál minden távoli végtagja.

A sokat sejtető bevezető után a konkrét kérdésre visszatérve:

JT1LBRA61.. RA61L-BLMSCC 08/1981 - 06/1985 RA61 ST EUR SDZ LB LHD 21RC MTM 5F
JT1LBRA61.. RA61L-BLMMCC 08/1982 - 06/1985 RA61 XT EUR SDZ LB LHD 21RC MTM 5F

Fontos, hogy Toyotánál a felszereltség nem mindig, volt kizárólagosan a motorokhoz kötve.
Általában a GT-k, GT-S-ek, GT-R-ek... privilégiuma volt, hogy 1 vagy csak pár motort rendeljenek hozzájuk, ami más típusjelölésekben (XLi, ST, SR5, Terra, LE...) többnyire nem elérhető, mivel a GT már nem csak felszereltséget jelentett, hanem sportossága miatt már a műszaki tartalomra is utalt. DE nagyon fontos, hogy ez is csak adott piacokon nézve érvényes. Általánosságban - kontinenseket átszelően - nem beszélhetünk így, mert mint pl. egy 84-es Celicánál látod Európában a GT 4AG-t és 18RG-t jelentett, Amerikai piacon már 22R-t, Japánban 1GG-t, 2TG-t, 4AG-t, vagy éppen 4TGT-t, egyéb piacokon 18RG-t, 4AGE-t, vagy 21R-t.
Ezek a "GT" motorok, de még így is van néha kivétel, amikor egy ilyen motort kap meg egy alacsonyabb felszereltség. Ilyen pl. az Amcsi piacon a 22R-es sima ST.

A "GT-ket" és a menő motorokat most félretéve pedig óriási az átfedés.
Erre számtalan példát látni itthon is, szinte bármely típusban.
Pl.:
E10 | 1.3-as Corolla GLi kontra 1.6-os XLi
CP1 |1.0-s Yaris SOL, kontra 1.3-as "Terra"
X6 | 2.2-es dízel Cressida Deluxe kontra 2.0 benzin GL

Persze jellemző, hogy a motorválaszték legalja általában a kisebb felszereltségű autót takarja a legnagyobb motor pedig a csúcsot, erre néha kizárólagosságot is ad a Toyota, pl T16-os Celica-nál ahogy írtad a 4AFE (1.6 benzin) csak ST lehet, vagy a CV30-as Camry-nél az 1MZ (3.0 benzin) motor csak XLE (csúcs).
Gondolom ez mindig azon múlott, hogy a Toyota adott piacon illetékes szakemberei milyen határokat húztak meg: Tudsz-e rendelni a szalonban kis motorút autót jó felszereltséggel, nagymotorút enyhébbel... Ez szerintem mindig komoly piackutatás eredménye volt és erősen típusfüggő.
Mindemellett kizáró, egymáshoz rendelt tényezők nem csak a motorok kapacitásai lehettek ám. Vehetsz Faceliftes T22-es Avensisből, a legnagyobb benzinesből Terrát, de ha már automata váltó kívánalmad van, akkor csak SOL érhető el. Ugyanilyen pl., ha bal kormányos GL Carina 2-t szeretnél, akkor választhatsz sedan-ból vagy liftback-ből, de ha wagon-t szeretnél, akkor biza abból már csak XL érhető el, így le kell mondanod pár komfort elemről.

Magyarul nem olyan egyszerű ez a kérdés :)
Vannak általános szabályok, de sose esküdözzünk rájuk, mert sokszor van kivétel.
Mint ahogy nagy köbcentis 21R motoros Celica-ból Európában létezik XT és ST felszereltség is :)

(és most nem beszéltünk a felszereltségeken belül a választható és Dealer Option-ként rendelhető extrákról, amelyek közül utóbbiakkal akár egy bázis felszereltségű autónkkal hamar utolérhettük a következő felszereltségi lépcsőket. - Na de mi ennek örülünk és veterános esetben a hajdani első tulajoknak köszönhetjük hálásan 1-2 jó, keményen feláras döntésüket)
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
domi007
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1233
Csatlakozott: 2014 jún. 15, 10:42 pm
Autód gyártási éve: 1983
Autód típusa (és generációja): Celica
Autód felszereltségi jelölése: GT
Autód karosszéria variánsa: Liftback (3 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Re: Felszereltségi fokozatok, gyártási ciklusok, kasznivariá

Hozzászólás Szerző: domi007 » 2016 feb. 11, 08:55 pm

jólvan :D :nyaloka:
AA63 Celica '83 -
ZZE121 Corolla '06 - 'A Felhő'

Ha nem látod a robbantott ábrákat ToyoDIY-en írj privát üzenetet, tudok neked segíteni!

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23933
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:
Re: Felszereltségi fokozatok, gyártási ciklusok, kasznivariá

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2016 feb. 11, 09:20 pm

Ha már ilyen hatalmas sikere van eme topicnak, raknék be még pár hasznos információt.
Egy korábbi félreértelmezésből adódó kérdés megválaszolása
Pacsker írta:Japán autóknál a Zenki és a Kouki kifejezés a gyártási ciklus első vagy második felére utal.

Ha már Corolla E9 (azaz 6. generáció) témakörben jött most ez elő, akkor szemléltetés képpen:

Kép

[table=width:25%;border:1px solid #000000;][tr=text-align:center;][td=border:1px solid #000000;]1987 - 1989.09[/td][td=border:1px solid #000000;]1989.09 - 1992[/td][/tr]
[tr=text-align:center;][td=border:1px solid #696969;]Ráncfelvarrás előtti[/td][td=border:1px solid #696969;]Ráncfelvarrás utáni[/td][/tr]
[tr=text-align:center;][td=border:1px solid #696969;]Zenki (korai)[/td][td=border:1px solid #696969;]Kouki (kései)[/td][/tr]
[tr=text-align:center;][td=border:1px solid #696969;]Pre facelift[/td][td=border:1px solid #696969;]Facelift[/td][/tr]
[tr=text-align:center;][td=border:1px solid #696969;]Modell year[/td][td=border:1px solid #696969;]Minor / Mid Change[/td][/tr][/table]

Értelemszerűen minden generációnál alkalmazható, nem csak AE86-os Corollánál. A Zenki és Kouki kifejezés Japán autóknál megszokott fogalom.
Maga a ráncfelvarrás legtöbbször csak pár apró, főként esztétikai változtatást jelent a modellciklus közepén, de néha előfordul komoly műszaki átalakítás is ilyenkor, mint pl. új motorpaletta, vagy új fék/futómű.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23933
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:
Re: Felszereltségi fokozatok, gyártási ciklusok, kasznivariá

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2016 feb. 12, 11:27 am

Ha már megnyílt ez a téma, mostantól ide lehet írni minden felszereltséggel kapcsolatos gondolatot is.
Volt szó korábban a "GL, de mégse plüssös" észrevételről vagy vannak, akik kisujjból kirázzák egy-egy típus felszereltségének alap extráit.
Ne kíméljétek a klaviatúrát, jöhet ide minden!

Addig is összeszedném emelkedő sorrendben a hazai Corollák szerényes felszereltségi fokozatait.
FONTOS, hogy Magyarországon 1991-ig nem lehetett Toyota márkakereskedésből újonnan Corollát vásárolni, így az ez előtti évjáratú autók mind külföldről szivárogtak be hozzánk. Emiatt az 1966-1991 közti időszaknál a bal kormányos , (főként Nyugat) Európai piac felszereltségeit próbálom szemléltetni, hisz többnyire ezek róják útjainkat.

I. Generáció - E1 (1966-1970): link: rövid áttekintés a Toyota oldalán (angol nyelvű)
  • Corolla 1100 - Coupe, Sedan, Van, Wagon

II. Generáció - E2 (1970-1974): link: rövid áttekintés a Toyota oldalán (angol nyelvű)
  • Corolla 1200 - Coupe, Sedan, Van, Wagon

III. Generáció - E3, E4, E5 (1974-1979): link: rövid áttekintés a Toyota oldalán (angol nyelvű)
  • STD - Sedan, Wagon, Van
  • SR - Hardtop (E3)
  • LT - Coupe (E4)
  • ST - Coupe (E4)
  • GSL - Liftback
  • Deluxe - Sedan, Hardtop (E3 Coupe), Liftback
  • GT - Coupe (E4)

IV. Generáció - E7 (1979-1983): link: rövid áttekintés a Toyota oldalán (angol nyelvű)
  • STD - Sedan, Van, Wagon
  • DX - Coupe, Liftback, Wagon,
  • XL - Wagon
  • SR - Coupe
  • XE - Liftback
  • GL - Sedan
  • SE - Liftback
  • GT - Liftback, Coupe

V. Generáció - E8 (1983-1987): link: rövid áttekintés a Toyota oldalán (angol nyelvű)
  • STD - Sedan, Hatchback, Van (E7), Wagon (E7)
  • DX - Sedan, Wagon (E7), Liftback
  • XL - Sedan, Hatchback, Liftback, Wagon (E7)
  • SR - Coupe
  • GL - Liftback, Sedan, Hatchback
  • GT - Coupe, Hatchback

VI. Generáció - E9 (1987-1992): link: rövid áttekintés a Toyota oldalán (angol nyelvű)
  • STD - Sedan, Hatchback, Wagon (2WD)
  • XL/XLi - Sedan, Hatchback, Liftback, Wagon (2WD), Wagon (4WD)
  • SR-5/GLX - Hatchback
  • S/Si - Hatchback
  • GL/GLi - Sedan, Hatchback, Liftback, Wagon (4WD)
  • GTi - Hatchback, Liftback

VII. Generáció - E10 (1992-1997): link: rövid áttekintés a Toyota oldalán (angol nyelvű)
  • STD - Sedan, Hatchback, Wagon
  • XLi - Sedan, Hatchback, Liftback, Wagon
  • GLi - Sedan, Hatchback, Liftback, Wagon
  • Si - Hatchback
  • GTi - Hatchback, Liftback

VIII. Generáció - E11 (1997-2001): link: rövid áttekintés a Toyota oldalán (angol nyelvű)
  • STD/Harmony - Sedan, Hatchback, Wagon
  • Terra - Sedan, Hatchback, Liftback, Wagon
  • Luna - Sedan, Hatchback, Liftback, Wagon
  • Sol - Sedan, Hatchback, Liftback, Wagon,
  • G6 - Hatchback, Liftback

IX. Generáció - E12 (2001-2007): link: rövid áttekintés a Toyota oldalán (angol nyelvű)
  • Terra - Sedan, Hatchback, Wagon
  • Luna - Sedan, Hatchback, Wagon
  • Sol - Sedan, Hatchback, Wagon
  • TS - Hatchback
  • TS Compressor - Hatchback (csak német és angol piacra ment, TTE készítette facelift TS átalakítással)

X. Generáció - E15 (2007-2013): link: rövid áttekintés a Toyota oldalán (angol nyelvű)
  • Terra – Sedan
  • Luna – Sedan
  • Sol - Sedan
  • Executive - Sedan

XI. Generáció - E18 (2013-2019): link: rövid áttekintés a Toyota oldalán (angol nyelvű)
  • Start - Sedan
  • Live - Sedan
  • Active - Sedan
  • Executive - Sedan
XII. Generáció - E21 (2019-): link: rövid áttekintés a Toyota oldalán (angol nyelvű)
  • Active - Sedan, Hatchback, Wagon
  • Comfort - Sedan, Hatchback, Wagon
  • TREK - Wagon
  • GR Sport - Hatchback, Wagon
  • Executive - Sedan, Hatchback, Wagon
A korai és késői "Zenki/Kouki" verziókat nem különböztettem meg, ahogyan a bővebb fantázianeveket/alvariációkat sem, mint pl: E18 Corollánál Active Comfort, E11-nél G6R vagy E5 Corollánál HiDeluxe. Ezek általában csak nyomatékosítják a felszereltséget (pl.: Plus, Hi) vagy kiemelnek egy-egy extrát (pl.: Skyview, ICE, Sport, TREK).
A gyártási ciklusok évszámait az általánosan elfogadottak szerint jelöltem. Egyes kasznivariánsok gyártását a következő generáció eleje alatt is még folytatták (pl.: E7 Wagon), vagy éppen egy-egy kasznivariáns első példányának legördülése a szerelősorról az aktuális generáció bemutatása után csak 1-2 évvel következett be (pl.: E8 Hatchback)

Voltak, hogy egyes felszereltségi szintek egy generáción belül csak pár hónapig voltak elérhetők. Próbáltam figyelni ezekre is, de lehet, hogy kimaradt 1-2 darab.
Ugyan kútfőből próbálkoztam, majd brosurákból és Toyota adatbázisból ellenőriztem/kiegészítettem, viszont az EPC-ben előfordulnak ritkán hibák. (Pl.: a Sedan az valójában Hatchback, vagy a Wagon az Liftback egyes típusoknál.) Továbbá előfordul olyan anomália is, hogy egy felszereltség jelölés már létezett, de az EPC nem jelöli (pl.: E9 S/Si nincs az adatbázisban, de tudjuk, hogy valós dolog). Ezeket a hibákat, hiányosságokat próbáltam a tapasztalatok alapján korrigálni.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23933
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:
Re: Felszereltségek, gyártási ciklusok, kasznivariánsok...

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2017 jan. 11, 10:34 am

Pacsker írta:Igényeseknek, fanatikusoknak!

Kiki G6-jában hiányzott pár piros bugyi a műszerfal világítás izzóiról. Tudjátok, hogy gyári b@zi vagyok...
Nincs mese, gyári, új. Tudatosult bennem, hogy a régen külön rendelhető bugyik (nem olcsók) mára már csak izzóval együtt beszerezhetőek. 1db-ért pedig az 1-3 ezer Ft sok. NAGYON. Színtől, izzó teljesítménytől és autótól függően akár 3 ezer Ft-nál drágábbak is lehetnek. Nem beszélve a kis speckó foglalatú mini izzókról... Őrület. Nyilván jó izzók és 100x tovább bírják, mint amit vesz egy átlag ember a Tesco-ban, Homasitában, de akkor is.

Mi jöhetett szóba?
Utángyártott bugyi. Annó egyszer vettem. Botrány minőség és teljesen más színek. Nem beszélve az E9 korabeli kék, de fehérítő bugyikról. A kék ezekben kékít :)
Festett izzó, izzó festés. Előbbi irreálisan drága (és ettől még sz@r, vakulós, kiégős izzó), utóbbi pedig kendács megoldás. Nekem nem szimpi, nem beszélve ugyancsak az árnyalatokról.

Szumma szummárum, emlékeztek, amikor egy kis fanatizmussal utánamentem, hogy a Toyotának ki a gumiabroncs szelep, vagy a dugattyú seeger gyűrű beszállítója. Nehogymár a kis bugyikat ne találjam meg :)
Kemény dió volt beszerezni őket... Sok-sok ezer km-ről jöttek, miattam vittek be cikkszámokat az adatbázisba :agyadnalvagy: :lol: és kerestek beszállítókat, de megvan.
Nem mondanám olcsónak így sem, de azért jóval kedvezőbbek, mint a Toyotától.
Ha már egyszer megfutottam, akkor beruháztam mindenből pár db-ra, ami csak létezett.

Méretben:
T10 - "Borsószem"-re való
T5/6.5 - "Rizsszem"-re való
T3/4.x - Mini, hajtógatós lábúra való.

Színben:
- Zöld (E7, E8, E11) - Borsó, Rizs, Mini
- Piros (E10, E11, E12) - Borsó, Rizs, Mini
- Kék (fehérítő, E9, E10) - Borsó, Rizs, Mini
- Kék (kékítő) - Rizs, Mini
- Narancs - Borsó, Rizs
- Lila (UV jellegű) - Rizs, Mini

Ha egyszer lesz időm, csinálok valami tesztpadot és lefotózom a világítás közbeni színűket egymás mellett.
Ha valaki szeretne, írjon, megnézem maradt-e és mondok rá árat.

Kép

Kép
Gyárilag a környékünkön levő piacokon az alábbi színekkel voltak szerelve a különböző generációjú Corollák:
(főként a műszeregységet illetően)

- E1, E2, E3-E5-ben nem tudom milyen szín volt, de gondolom semmi vagy maximum zöld bugyi
- E7 Végig zöld
- E8 FWD zöld, AE86 zöld, kék (fehérítő)
- E9 Kék
- E10 Kék (és a GT-i műszeregység elvileg narancs)
- E11 Zöld (G6 műszeregység piros)
- E12 már Optitron műszeregységes, de 1-2 kapcsoló izzója zöld bugyis (pl klíma)
- E15 LED(Optitron?) műszeregység, LED-es kapcsolók (vagy nem cserélhető izzós), de elvétve van 1-2 izzó bugyival (pl szivargyújtó)
- E18 LED műszeregység, LED kapcsolók

Természetesen felszereltségtől, "ráncfelvarrástól", limitált szériától és piactól is függhetett a különböző izzó színezés, így a legjobb, ha EPC-ben megnézitek a konkrét típust. A T10-es borsószemeknél írja, hogy milyen színű bugyi jár az adott autóhoz, a kis kapcsoló/visszajelző izzóknál már kevésbé. Ott cikkszámra keresve Google képtalálatokban lehet utánajárni. Figyeljetek, hogy egy autóban több féle színű bugyi/nembugyi is lehet, akár még kapcsolókon belül is. (pl ha már színezett a fényáteresztő plexi, pl elakadásjelző).

Mindemellett igazából csak ízlés kérdése, mit hogyan színezünk ;)
Szullosz E10 GT-i műszeregységben a narancsot cserélte pirosra és minden kapcsolót, sőt elektromos ablak kapcsoló LED-et is fehéritő kékről ugyancsak pirosra. Nem hiába Viper Corolla :mrgreen: :buzaly:

Egy biztos, szerintem százszor igényesebb és korhűbb megoldás, mint a villogó kínai utólagos LED-ek :)
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
mozso
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2048
Csatlakozott: 2010 ápr. 15, 08:54 am
Autód gyártási éve: 2006
Autód típusa (és generációja): Corolla E12
Autód felszereltségi jelölése: Luna
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: BP
Kapcsolat:
Re: Felszereltségek, gyártási ciklusok, kasznivariánsok...

Hozzászólás Szerző: mozso » 2018 feb. 16, 07:07 pm

Sziasztok!

Gondoltam berakom a 10-ik generációig Toyota Global által elkészített összefoglalót, hogy japán gyártásban milyen Corolla verziók készültek.

Kép
CCH vezetőségi tag
Corolla E12 HB - kovácsolt 1ZZ-FE motor + Garrett GT2860R turbo @ 1.5bar + sok egyéb

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23933
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:
Re: Felszereltségek, gyártási ciklusok, kasznivariánsok...

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2019 jan. 18, 10:43 am

Érdekesség...

Ceres, Rumion, Tazz, Spacio, Carib, Corolla Verso, Axio, Fielder, Carri, RunX, Altis, Trueno, Blade, Allex, Sprinter, Auris, Rumion, Matrix, Corsa, Levin, T-18, Conquest, Cielo

A fenti 23 elnevezés mind "Corolla" típus.
Különböző piacokon, jellemzően pontos típust (és jellemzően karosszériavariánst) jelölnek és így még jobban szemléltethető, hogy "a Corolla, mint Földünk legnagyobb darabszámban gyártott autója" mégis milyen elterjedt a világban.
Arról, hogy ezt az európai forgalomban miért nem érezzük reálisnak, avagy, hogy a Toyota összes eladásának hány százalékát teszi ki komplett Európa, itt olvashattok: viewtopic.php?f=5&t=2000 (meghökkentő..)

Létezik egy "tiszteletbeli tag" is.
A Toyota Corolla II / Corsa, ugyan név alapján egyértelmű lenne, azonban mégsem "igazi Corolla", mert az összes közül ez az egy típus NEM COROLLA PADLÓLEMEZRE ÉPÜLT, tehát "nem Ex" található az alap modellkódjában.
Valójában ezek Tercelek, kisebbek, mint a Corollák, de Japánban, gondolom a kisebb-nagyobb Crown családhoz hasonlóan megtisztelték a kistesót Corolla II típusnévvel.

Az alábbiakban a teljesség igénye nélkül mindegyikről 1-1 kép.
Akit érdekel, javaslom a típusokra rákeresni, hisz jellemzően több generációt és számos felszereltségi fokozatot is lefednek, amelyek közt igazi érdekességek, nyalánkságok találhatók!




Toyota Corolla Rumion:
(Toyota Rukus / Scion xB)

Kép


Toyota Spriner Cielo:

Kép


Toyota Corolla Ceres:

Kép


Toyota Corolla Séca:

Kép


Toyota Corolla Spacio:

Kép


Toyota Tazz:

Kép


Toyota Corolla Axio:

Kép


Toyota Sprinter Trueno:

Kép


Toyota Corolla Fielder:

Kép


Toyota Carri:

Kép


Toyota Allex:

Kép


Toyota Levin:

Kép


Toyota Sprinter:

Kép


Toyota Matrix:

Kép


Toyota Conquest:

Kép


Toyota Corolla Verso:

Kép


Toyota Auris:

Kép


Toyota RunX:

Kép


Toyota T-18:

Kép


Toyota Sprinter Carib:

Kép


Toyota Corolla Altis:

Kép


Toyota Blade:

Kép


Toyota Sprinter Marino:

Kép


A kis kakukktojások egyike: Toyota Corolla II

Kép



Egészítsétek ki a listát, ha kihagytam valamit! (biztosan!...)




Egy érdekesség (a sok közül), ami sok mindenkit megdöbbenthet.
4 és 5 ajtós Corolla Levin a 2000 utánról:

Kép

Kép
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23933
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:
Re: Felszereltségek, gyártási ciklusok, kasznivariánsok...

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2019 jan. 18, 10:45 am

További érdekesség:

Calida, Sportivo, Charisma, Kudos, Solair, Sportif, Ascent, T2, T3, TSpirit, Vida, Colour, VSO, Crescendo...

Ezek is adott Corolla típusok fantázia nevei, mégsem konkrét típusok és karosszériavariánsok kizárólagos azonosítói, inkább egy felszereltségre, limitált kiadásra utalnak a Corolla típusnév szerepeltetése mellett. (Ráadásul sokszor más Toyota típusokhoz is rendelik őket kiegészítőül.)
Hasonlóak, mint nálunk például a nálunk forgalmazott E12-esek "ICE", "Sport" fantázianevei.

A feliratok miatt viszont érdekesek lehetnek, ha egyedibbé szeretnénk tenni az autóinkat ;)
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23933
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:
Re: Felszereltségek, gyártási ciklusok, kasznivariánsok...

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2019 jan. 18, 11:03 am

Egy újabb dolog, amit nem biztos, hogy mindenki tud.
4 kerék meghajtású Corolla létezik, ráadásul nem is akrámilyen járgányok! Hihetetlen mászási képességekkel rendelkeznek, nem egy példányban manuális/automata központi differenciál zár is található, sőt van, ami gombnyomásra emeli, illetve süllyeszti a hasmagasságát.

1987 óta lehet kapni összkerék hajtású Corollát, ráadásul nem csak Wagon kivitelben, de Sedan-ban is. Sanszos, hogy az új E20(21) modellből is van/lesz ;)

- (AL25-től) E9-ig merev hátsó híddal,
- E10, E11, E12 és E14-ig független hátsó felfüggesztéssel. (Igen, miközben itthon már csatolt lengőkar volt..)
- E16-ban pedig már csatolt lengőkaros hátsó fütóművel volt megoldva a hátsó hajtás.

Az alábbiakban mindegyikre egy-egy példa:

E16 Fielder 4WD:

Kép


E16 Axio 4WD:

Kép


E14 Fielder 4WD:

Kép


E14 Axio 4WD:

Kép


E12 Fielder 4WD:

Kép


E12 Corolla 4WD:

Kép


E11 Carib 4WD:

Kép


E11 Sprinter 4WD:

Kép


E10 Corolla Wagon 4WD:

Kép


E10 Sprinter 4WD:

Kép


E9 Carib 4WD:

Kép


E9 Corolla 4WD:

Kép




És a végén a tiszteletbeli tag. Az L2-es Sprinter Carib, alias Tercel 4WD:

Kép





Terceltől E11-ig mi is élvezhettük Európában a meglepő képességű hegymászó összkerekes Corollákat.

Szerencsére klubunk is büszkélkedhet pár egyeddel. Ez a Corolla 4WD témánk: viewtopic.php?f=7&t=1373
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
cslaci105
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 673
Csatlakozott: 2010 máj. 04, 08:18 am
Autód gyártási éve: 1987
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: XL
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Kiskunhalas
Re: Felszereltségek, altípusok, gyártási ciklusok, kasznivariánsok...

Hozzászólás Szerző: cslaci105 » 2019 jan. 18, 12:14 pm

Gyönyörű gyűjtemény, el vagyok képedve az alaposságodtól! Fantasztikus!
1.8D XL - 1C - CE90
Corolla Verso II - 1ZZFE - ZNR11L

Avatar
toytomi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2852
Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
Autód gyártási éve: 1989
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged
Re: Felszereltségek, altípusok, gyártási ciklusok, kasznivariánsok...

Hozzászólás Szerző: toytomi » 2019 jan. 18, 01:10 pm

És a különböző nevű variánsok minden generációban megtalálhatóak voltak? Bár gondolom hülye kérdés, de azért mégis... :D
:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport - R.I.P.

:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport

Avatar
cslaci105
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 673
Csatlakozott: 2010 máj. 04, 08:18 am
Autód gyártási éve: 1987
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: XL
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Kiskunhalas
Re: Felszereltségek, altípusok, gyártási ciklusok, kasznivariánsok...

Hozzászólás Szerző: cslaci105 » 2019 jan. 18, 03:44 pm

Tudomásom szerint a T2, T3, TSpirit jelzések az angol (GB) piacon jelölték a felszereltséget. (Corolla Verso esetében biztosan!)
1.8D XL - 1C - CE90
Corolla Verso II - 1ZZFE - ZNR11L

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23933
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:
Re: Felszereltségek, altípusok, gyártási ciklusok, kasznivariánsok...

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2019 jan. 18, 09:37 pm

Az Angolok valóban imádták ezeket a mondjuk "felszereltségre vonatkozó" egyedi elnevezéseket. Volt olyan jelölés, ami több generációt is kísért, de jellemzően inkább egy. Üsd be például a Corolla Crescendo-t Laci. E9 Liftback 1.3 egy bizonyos felszereltséggel. Se előtte, se utána nem rakták másra.

A Corolla alternatíva egyéb típusneveket NEM találhatjuk meg minden generációban. Voltak olyanok, amik sokat, akár 8-9 generációt is megéltek, mint pl. a Sprinter, a Levin, de olyanról nem tudok, ami az I. és a XII. generációnál is megtalálható lenne. Jellemzően ezek az elnevezések már vagy megszűntek a 60-as évek óta vagy később kezdődtek és ma is tartanak (Pl.: Altis, Fielder). És persze vannak köztük 1-2 generációt megéltek is, mint pl. a T-18.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23933
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:
Re: Felszereltségek, altípusok, gyártási ciklusok, kasznivariánsok...

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2019 jan. 22, 10:20 am

Nem titok, hogy a Corollákat, altípusaikat az évek során más, - nem Toyota - gyártók is forgalmazták, vagy a padlólemezükre és hajtásláncukra más felépítményt kreáltak.

Az alábbiakban mindegyikről töltenék fel 1-1 képet, de az altípusokhoz hasonlóan keresgéljetek a neten, mert, ahogy a rövid tájékoztatójukban írom, van köztük olyan, ami több generációt és több kasznivariánst is megélt. (jellemzően eltolt/kitolt gyártási ciklussal)


Daihatsu Charmant (erős Toyota részesedés a cégben)
Több generáción át, világszerte, kitolt gyártási ciklussal értékesítve Sedan és Wagon kivitelben. Corolla E3 és E7 alapokra épült.

Kép


Aztán a General Motors "viszonteladásai":

Chevrolet Nova
Egy generáció Corolla (Sprinter) E8 köntösben, Sedan és Liftback kivitelben, USA-ban és Kanadában? értékesítve

Kép


Holden Nova
Két generáció Corolla (Sprinter) E9 és E10 köntösben, Sedan és Hatchback kivitelben, Ausztrál piacon értékesítve

Kép


Geo Prizm
Kettő generáció, Corolla (Sprinter) E9 és E10 köntösben, Sedan és Liftback kivitelben, USA-ban és Kanadában? értékesítve

Kép


Chevrolet Prizm
Egy generáció , Corolla (Sprinter) E11 köntösben, Sedan kivitelben, USA-ban és Kanadában? értékesítve

Kép


Pontiac Vibe
Két generáció, Corolla Matrix/Voltz E13 és E14?" köntösben, MPV kivitelben, USA-ban és Kanadában értékesítve

Kép



Az említett típusnevek nem mindig kizárólagos Corolla copyt jelentenek, van, hogy előtte/utána tovább élt, de még/már semmi köze nem volt a Toyotához. Pl.: Chevrolet Nova.

Ha ki tudjátok egészíteni a listát, örömmel veszem. Szeretek tanulni! :)
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23933
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:
Re: Felszereltségek, altípusok, gyártási ciklusok, kasznivariánsok...

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2020 nov. 14, 10:23 am

További érdekesség kis Corolla kötődéssel.

EL51-es, japán belpiacos Toyota Corolla II (Tehát "Tercel") alapból átalakított Modellista PX12 Napoli.
A cég egyik első kreálmánya, amely Toyota típusok átalakításával, illetve Toyota emblémás járművökhöz kiegészítő ellátással foglalkozik. Az új E21-es családhoz is kínálnak külső-belső optikai átalakító elemeket.

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép


Az eredeti Corolla II-es:

Kép

Kép

Érdemes böngészni a többi átalakításuk közt. "Érdekesek" :)
Hajaz a stílus a Mitsuoka járművekre, vagy a kicsit igényesebben megoldott Figaro vonalra. Kétségtelen a japán emberek egy rétegének szüksége van az ilyesfajta kitűnési lehetőségre. Színesítik ezek a járművek az utcaképet az biztos :)
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép


Válasz küldése