Ritka Toyota motorok
- domi007
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 1233
- Csatlakozott: 2014 jún. 15, 10:42 pm
- Autód gyártási éve: 1983
- Autód típusa (és generációja): Celica
- Autód felszereltségi jelölése: GT
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (3 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
Ritka Toyota motorok
Ezt a topikot azért bátorkodtam megnyitni, hogy közös helyre tudjam gyűjteni ha ritka, szinte nem létező Toyota motorról hallok/olvasok.
Főleg versenymotorokról lesz szó amelyek kis szériában készültek, kevés információ van róluk, emiatt különösen érdekesek, a japán mérnöki munka ékkövei.
Főleg versenymotorokról lesz szó amelyek kis szériában készültek, kevés információ van róluk, emiatt különösen érdekesek, a japán mérnöki munka ékkövei.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára domi007 2016 jan. 04, 07:47 pm-kor.
AA63 Celica '83 -
ZZE121 Corolla '06 - 'A Felhő'
Ha nem látod a robbantott ábrákat ToyoDIY-en írj privát üzenetet, tudok neked segíteni!
ZZE121 Corolla '06 - 'A Felhő'
Ha nem látod a robbantott ábrákat ToyoDIY-en írj privát üzenetet, tudok neked segíteni!
- domi007
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 1233
- Csatlakozott: 2014 jún. 15, 10:42 pm
- Autód gyártási éve: 1983
- Autód típusa (és generációja): Celica
- Autód felszereltségi jelölése: GT
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (3 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Ritka Toyota motorok
503E
Egyes források 3S-GT néven is említik, emiatt sokan abba a félreértésbe esnek, hogy ez a motor rokonságban áll az elterjedt 3S-GTE-vel, pedig erről szó sincs. Az 503e egy kisszériás versenymotor, amelyet a Toyota főként az endurance versenyekre fejlesztett ki. Verziótól függően általában 1998-2140 köbcentis 4 hengeres, turbós DOHC motor viselte ezt a jelzést. Teljesítménye 670-től kb. 1000 lóerőig terjedt, bár versenyeken 900 lóerős konfigurációban használták. A kompressziója nagyon alacsony, 7:1, ez nagyban megkönnyítette a magas töltőnyomás használatát (adott esetben akár 3,5 bar, azaz kb. 50 psi).
A rajta használt turbóra több típust is találtam: CT26R illetve CT44S.
Egy fórumtémában igen lelkesen beszél róla egy szerelő aki láthatott egy ilyet élőben:
Az 503E egy 2,1 literes motor...azt mondják a 3SGTE-n alapul, de amennyire meg tudtam nézni semmiben nem hasonlít rá...az egész speciális anyagokból készült (magnézium, titánium). Látszik, hogy IMSA távolsági versenyekre tervezték, mindene vízhűtéses, még a lefúvatószelepek is (mind a kettő). Ha látnátok a turbót ami rajta van azt hinnétek, hogy egy traktorról való akkora...nem hiszem, hogy bármilyen utcai motor képes lenne megpörgetni.
Csak hogy lássátok, milyen erős is a blokk illetve a főtengely: egy itteni szervizben van egy 503E amelyikben teljesen leszakadt egy Carillo hajtókar, a főtengely mégis úgy néz ki, mintha most jött volna a gyárból.
Gyári képek:
Megfigyelhető a könnyített lendkerék:
"Élő" képek:
Befér rendben egy SW20-as MR2-be is:
Videó:
[BBvideo 560,340]https://www.youtube.com/watch?v=U5Wg3JUcKwM[/BBvideo]
Egyes források 3S-GT néven is említik, emiatt sokan abba a félreértésbe esnek, hogy ez a motor rokonságban áll az elterjedt 3S-GTE-vel, pedig erről szó sincs. Az 503e egy kisszériás versenymotor, amelyet a Toyota főként az endurance versenyekre fejlesztett ki. Verziótól függően általában 1998-2140 köbcentis 4 hengeres, turbós DOHC motor viselte ezt a jelzést. Teljesítménye 670-től kb. 1000 lóerőig terjedt, bár versenyeken 900 lóerős konfigurációban használták. A kompressziója nagyon alacsony, 7:1, ez nagyban megkönnyítette a magas töltőnyomás használatát (adott esetben akár 3,5 bar, azaz kb. 50 psi).
A rajta használt turbóra több típust is találtam: CT26R illetve CT44S.
Egy fórumtémában igen lelkesen beszél róla egy szerelő aki láthatott egy ilyet élőben:
Az 503E egy 2,1 literes motor...azt mondják a 3SGTE-n alapul, de amennyire meg tudtam nézni semmiben nem hasonlít rá...az egész speciális anyagokból készült (magnézium, titánium). Látszik, hogy IMSA távolsági versenyekre tervezték, mindene vízhűtéses, még a lefúvatószelepek is (mind a kettő). Ha látnátok a turbót ami rajta van azt hinnétek, hogy egy traktorról való akkora...nem hiszem, hogy bármilyen utcai motor képes lenne megpörgetni.
Csak hogy lássátok, milyen erős is a blokk illetve a főtengely: egy itteni szervizben van egy 503E amelyikben teljesen leszakadt egy Carillo hajtókar, a főtengely mégis úgy néz ki, mintha most jött volna a gyárból.
Gyári képek:
Megfigyelhető a könnyített lendkerék:
"Élő" képek:
Befér rendben egy SW20-as MR2-be is:
Videó:
[BBvideo 560,340]https://www.youtube.com/watch?v=U5Wg3JUcKwM[/BBvideo]
AA63 Celica '83 -
ZZE121 Corolla '06 - 'A Felhő'
Ha nem látod a robbantott ábrákat ToyoDIY-en írj privát üzenetet, tudok neked segíteni!
ZZE121 Corolla '06 - 'A Felhő'
Ha nem látod a robbantott ábrákat ToyoDIY-en írj privát üzenetet, tudok neked segíteni!
- Bruce E9
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 1836
- Csatlakozott: 2007 okt. 01, 03:36 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Tiszaújváros
Re: Ritka Toyota motorok
Brutális erő!
Még magasabb fokozatokban is padlógázon dobja el a seggét! Hihetetlen. Rendesen kapja a naftát is, olyan a füstje mint egy dízelnek.
Köszi a megosztást, ilyet még nem láttam!
Még magasabb fokozatokban is padlógázon dobja el a seggét! Hihetetlen. Rendesen kapja a naftát is, olyan a füstje mint egy dízelnek.
Köszi a megosztást, ilyet még nem láttam!
----------------------------------
Forró Fecske
AE92 Corolla Liftback GT-i, Black Top G6
Forró Fecske
AE92 Corolla Liftback GT-i, Black Top G6
- montoya
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 3726
- Csatlakozott: 2010 aug. 29, 10:17 pm
- Tartózkodási hely: BP XI
Re: Ritka Toyota motorok
Az kemény, bazz... Nem viccel.
IS200 '01
Carina Coupe 1.8 XE - RIP
Carina Coupe 1.6 DX
Datsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd
Carina Coupe 1.8 XE - RIP
Carina Coupe 1.6 DX
Datsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd
- Sancy
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 2934
- Csatlakozott: 2010 márc. 09, 08:30 pm
- Tartózkodási hely: Pécel
Re: Ritka Toyota motorok
Nagyon jo! Koszi
Meg sok sok ilyet!
Meg sok sok ilyet!
E11 G6 TTE Facelift 1.6 VVTI
E12 TS TTE Facelift 1.8 VVTL-i
E11 TS Facelift 1.8 VVTL-i pálya autó építes folyamatban
E12 TS TTE Facelift 1.8 VVTL-i
E11 TS Facelift 1.8 VVTL-i pálya autó építes folyamatban
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Ritka Toyota motorok
Jó a topic, tetszik az ilyesfajta nyálcsori
Viszont akkor tényleg nagyon különleges/ritka motorokat szedjünk itt össze és az információk legyenek annyira hitelesek, amennyire csak lehet.
A Wiki-ről kopizni nem ér és sokszor nem is éri meg, mert nagy baromságok szerepelnek ott. Tudom, hogy kevés az info ezekről a régi és nagyon kevés darabszámban gyártott, főként verseny cuccokról, de domi007-hez hasonló alapossággal és keresgéléssel azért lehet találni pár kincset érő adatot.
A konkrét darabokról.
2T-GE szerintem annyira nem kuriózum. Injektoros 2T-G, ennyi. Japánban sok autóba rakták, ide persze nem jutott. Még a 2T-GR is csak nevében különleges, de semmi extra.
Viszont ez az 503E... Na ez fincsi Igazi száraz karteres versenymotor.
Sose olvastam utána alaposan, így külön köszönöm a kis bemutatót.
A videó meg félelmetes. Nem csak brutál, meg húazannya, hanem tényleg félelmetes. Szerintem a nézők farpofái is összeszorultak, amikor egyszerre csak felbukkant, mint egy földre borult és kóvájogja elstartolt rakéta...
Szinte a monitor előtt is féltem. Hihetetlen, hogy mekkora szörny és hogy mennyire nehéz lehet kordába tartani. Csodálom a pilóta bátorságát (és tapasztalatát), hogy ilyen nedves úton, sőt még FÉLIG A FÜVÖN!! is nyelezi. Ez a pár másodperc alatt én biztos meghaltam volna 10x ilyen gázpedál állásoknál.
Írhatnál kicsit több infót is, ha találtál. Mikor alkalmazta a Toyota, "kivel?" (TRD, TOM'S, ...), milyen autókba rakták és az endurance versenyekenkívül milyen szakágakban indultak vele?
Egyszerűen nem tudom elképzelni, hogy nagy sebességű, nyújtott kanyarú versenypályákon kívül, hol mehettek ezzel... Ez a Goodwood egyértelműen nem az ő pályálya. Ha megjön a töltőnyomás, világvége...
Nagyon köszi! Hatalmas élmény volt a videó! Ha találsz mást, ne tartsd magadban!
Kisebb, 4 hengeres, ritka Toyota versenymotorokkal kapcsolatban, nekem első körön biztos, hogy a 4TGTE és a Formula Atlantic 4AGE ugrik be.
Előbbi neked extra különleges lehet, hisz A6 Celica-ban volt főként és rengeteg díjat nyert. Az 503E-hez (nem értem a 3SGT-t alnevet miért keverték ide, ha nincs rokonság) eszméletlenül hasonlít, csak régebbi konstrukció. 2 liter, sor négy, nagy turbo és akár 500 Le fölötti teljesítmény, szigorúan hátsó keréken. Korai injektorosok egyike, dupla gyertyával és szívünket melengedtető 2TG/18RG/3TGTE szelepfedéllel... Fincsi.
A Formula Atlantic meg csak szimplán űber beteg szívószörny
Ha már 4AGE-nél tartunk, talán volt szó itt a fórumon egy TTA (Ausztrál) Toyota által feltöltött 4AGE-ről is. Az is elég beteg holmi volt. Talán Bohi jobban emlékszik rá.
Ha van még a tarsojodban, netán van kapacitásod az imént említett motorokról írni nagy örömmel veszem! Vevő vagyok a topicra
Egy a baj ezekkel. Ha veszek holnap egy ilyen 503E-t, vagy 4TGTE-t, nem merem majd hajtani, mert üzemórásak és már nem tudok hozzájuk alkatrészt szerezni
Egyébként pénz nem számít... Mennyi lehet egy ilyen (HA TALÁLSZ) 20-30 millió Ft? Az nem tétel
Egy különlegesség után én is nyomozgatok. Ha lesz elég info, majd írom feltétlenül. (TE71 Group 5 versenyautó motorja)
Viszont akkor tényleg nagyon különleges/ritka motorokat szedjünk itt össze és az információk legyenek annyira hitelesek, amennyire csak lehet.
A Wiki-ről kopizni nem ér és sokszor nem is éri meg, mert nagy baromságok szerepelnek ott. Tudom, hogy kevés az info ezekről a régi és nagyon kevés darabszámban gyártott, főként verseny cuccokról, de domi007-hez hasonló alapossággal és keresgéléssel azért lehet találni pár kincset érő adatot.
A konkrét darabokról.
2T-GE szerintem annyira nem kuriózum. Injektoros 2T-G, ennyi. Japánban sok autóba rakták, ide persze nem jutott. Még a 2T-GR is csak nevében különleges, de semmi extra.
Viszont ez az 503E... Na ez fincsi Igazi száraz karteres versenymotor.
Sose olvastam utána alaposan, így külön köszönöm a kis bemutatót.
A videó meg félelmetes. Nem csak brutál, meg húazannya, hanem tényleg félelmetes. Szerintem a nézők farpofái is összeszorultak, amikor egyszerre csak felbukkant, mint egy földre borult és kóvájogja elstartolt rakéta...
Szinte a monitor előtt is féltem. Hihetetlen, hogy mekkora szörny és hogy mennyire nehéz lehet kordába tartani. Csodálom a pilóta bátorságát (és tapasztalatát), hogy ilyen nedves úton, sőt még FÉLIG A FÜVÖN!! is nyelezi. Ez a pár másodperc alatt én biztos meghaltam volna 10x ilyen gázpedál állásoknál.
Írhatnál kicsit több infót is, ha találtál. Mikor alkalmazta a Toyota, "kivel?" (TRD, TOM'S, ...), milyen autókba rakták és az endurance versenyekenkívül milyen szakágakban indultak vele?
Egyszerűen nem tudom elképzelni, hogy nagy sebességű, nyújtott kanyarú versenypályákon kívül, hol mehettek ezzel... Ez a Goodwood egyértelműen nem az ő pályálya. Ha megjön a töltőnyomás, világvége...
Nagyon köszi! Hatalmas élmény volt a videó! Ha találsz mást, ne tartsd magadban!
Kisebb, 4 hengeres, ritka Toyota versenymotorokkal kapcsolatban, nekem első körön biztos, hogy a 4TGTE és a Formula Atlantic 4AGE ugrik be.
Előbbi neked extra különleges lehet, hisz A6 Celica-ban volt főként és rengeteg díjat nyert. Az 503E-hez (nem értem a 3SGT-t alnevet miért keverték ide, ha nincs rokonság) eszméletlenül hasonlít, csak régebbi konstrukció. 2 liter, sor négy, nagy turbo és akár 500 Le fölötti teljesítmény, szigorúan hátsó keréken. Korai injektorosok egyike, dupla gyertyával és szívünket melengedtető 2TG/18RG/3TGTE szelepfedéllel... Fincsi.
A Formula Atlantic meg csak szimplán űber beteg szívószörny
Ha már 4AGE-nél tartunk, talán volt szó itt a fórumon egy TTA (Ausztrál) Toyota által feltöltött 4AGE-ről is. Az is elég beteg holmi volt. Talán Bohi jobban emlékszik rá.
Ha van még a tarsojodban, netán van kapacitásod az imént említett motorokról írni nagy örömmel veszem! Vevő vagyok a topicra
Egy a baj ezekkel. Ha veszek holnap egy ilyen 503E-t, vagy 4TGTE-t, nem merem majd hajtani, mert üzemórásak és már nem tudok hozzájuk alkatrészt szerezni
Egyébként pénz nem számít... Mennyi lehet egy ilyen (HA TALÁLSZ) 20-30 millió Ft? Az nem tétel
Egy különlegesség után én is nyomozgatok. Ha lesz elég info, majd írom feltétlenül. (TE71 Group 5 versenyautó motorja)
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Ritka Toyota motorok
Ja meg még annyi, hogy mi van, ha nem fullad le a kuplung miatt az elején?
Így is beérte a végén a Rovert és szitálva, csúszkálva lassított le még éppen úgy, hogy nem verte telibe. Ha egy kanyarba találkoznak lehet csúnya végeredménye lett volna...
Így is beérte a végén a Rovert és szitálva, csúszkálva lassított le még éppen úgy, hogy nem verte telibe. Ha egy kanyarba találkoznak lehet csúnya végeredménye lett volna...
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Ritka Toyota motorok
Itt el is dobta Goodwoodban
Szerencsére jó helyen
[BBvideo 560,340]https://www.youtube.com/watch?v=yK_X89jREbY[/BBvideo]
Szerencsére jó helyen
[BBvideo 560,340]https://www.youtube.com/watch?v=yK_X89jREbY[/BBvideo]
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
- montoya
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 3726
- Csatlakozott: 2010 aug. 29, 10:17 pm
- Tartózkodási hely: BP XI
Re: Ritka Toyota motorok
Ez a kérdés bennem is felmerült. Kissé veszélyesre sikerült az a manőver, és nem feltétlen a sofőrök hibájából.Pacsker írta:Ja meg még annyi, hogy mi van, ha nem fullad le a kuplung miatt az elején?
Így is beérte a végén a Rovert és szitálva, csúszkálva lassított le még éppen úgy, hogy nem verte telibe. Ha egy kanyarba találkoznak lehet csúnya végeredménye lett volna...
IS200 '01
Carina Coupe 1.8 XE - RIP
Carina Coupe 1.6 DX
Datsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd
Carina Coupe 1.8 XE - RIP
Carina Coupe 1.6 DX
Datsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Ritka Toyota motorok
Nyilván kommunikációs és marsal probléma is
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
- RWD
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 2713
- Csatlakozott: 2009 nov. 17, 11:56 am
- Autód gyártási éve: 1981
- Autód típusa (és generációja): Starlet
- Autód felszereltségi jelölése: STD
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (3 ajtós)
Re: Ritka Toyota motorok
Jó topik, tetszik, köszi!
1981 - Toyota Starlet KP62
1983 - Toyota Corolla AE86
1983 - Toyota Corolla AE86
- domi007
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 1233
- Csatlakozott: 2014 jún. 15, 10:42 pm
- Autód gyártási éve: 1983
- Autód típusa (és generációja): Celica
- Autód felszereltségi jelölése: GT
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (3 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Ritka Toyota motorok
Köszi mindenkinek a támogatást Az egész onnan indult, hogy a Facebook csoportunkban elkezdett egy számomra ismeretlen ember 3S-GT motort keresni. Szuti megkérdezte, hogy 3S-GTE kellene? Nem nem, valami más. Írt mindenfélét ("JZA80 Supra" ami abszolúte wtf - mmint 3S-GT(E) témakörben ) aztán végül nagy nehezen kihámoztuk, hogy 503E-re gondol. Tchangow rámondta, hogy szerinte egy 503E 10 millió. Mi többiek nem tudtuk miről van szó, így kezdtem el utána kutatni. Sajnos nagyon sok infó nincs róla, amit kiírtam az kb. az első oldal Google találatok sommája.
A Formula Atlantic abszolúte mozgott a fejemben, nagyszerű konstrukció, valóban érdemel kivesézést. A 3T-GTE illetve 4T-GTE szintén jó ötletek, köszönöm! Ami még itt van a szívem csücskén az a 151E és 152E, ezeket remélem még ma-holnap meg tudom írni .
A videó amúgy szerintem is nagyon para, én is úgy éreztem, hogy a végén nem tud megállni, és a pályán se tud maradni egyáltalán, félelmetes! A sofőrről, Rod Millenről azért érdemes tudni, hogy a Pike's Peak felfutót megnyerte egy összkerekes, 1000 lóerő körüli Celicaval sőt 13 éven keresztül senki sem tudta megdönteni az idejét. Bár végül sikerült 2007-ben egy jobb időt futni valakinek azért fontos megjegyezni, hogy addigra a pálya egy részét már leaszfaltozták, míg 94-ben végig földút volt. Később, 2011ben Rod visszatért egy Hyundaijal és ismételten rekordot felállítva nyert.
Műhelye folyamatosan együtt dolgozik a Toyotaval egyedi autók építésén, új projekteken, ötleteken.
Itt van pár másodperc milyen a fenti autó a Pike's Peak-en (bár ezzel azt hiszem nem nyerte semmit, hiszen a nyerő autója a Celica volt, ez meg ugye egy Tacoma néve futó egyedi kreálmány, úgy gondolnám semmi köze nincs a Toyota Tacoma-hoz ):
[BBvideo 560,340]https://www.youtube.com/watch?v=rflMALHSVds[/BBvideo]
[BBvideo 560,340]https://www.youtube.com/watch?v=854IKDDGZZg[/BBvideo]
Valamint itt egy 50 perces műsor a műhelyről ahol éppen egy IS300-ba pakolnak be egy UZFE-t, de közben be is mutatják pár snittben a Pike's Peak Celicat (odatekertem a linket):
https://youtu.be/lkvIssrL1QI?t=2122
A Formula Atlantic abszolúte mozgott a fejemben, nagyszerű konstrukció, valóban érdemel kivesézést. A 3T-GTE illetve 4T-GTE szintén jó ötletek, köszönöm! Ami még itt van a szívem csücskén az a 151E és 152E, ezeket remélem még ma-holnap meg tudom írni .
A videó amúgy szerintem is nagyon para, én is úgy éreztem, hogy a végén nem tud megállni, és a pályán se tud maradni egyáltalán, félelmetes! A sofőrről, Rod Millenről azért érdemes tudni, hogy a Pike's Peak felfutót megnyerte egy összkerekes, 1000 lóerő körüli Celicaval sőt 13 éven keresztül senki sem tudta megdönteni az idejét. Bár végül sikerült 2007-ben egy jobb időt futni valakinek azért fontos megjegyezni, hogy addigra a pálya egy részét már leaszfaltozták, míg 94-ben végig földút volt. Később, 2011ben Rod visszatért egy Hyundaijal és ismételten rekordot felállítva nyert.
Műhelye folyamatosan együtt dolgozik a Toyotaval egyedi autók építésén, új projekteken, ötleteken.
Itt van pár másodperc milyen a fenti autó a Pike's Peak-en (bár ezzel azt hiszem nem nyerte semmit, hiszen a nyerő autója a Celica volt, ez meg ugye egy Tacoma néve futó egyedi kreálmány, úgy gondolnám semmi köze nincs a Toyota Tacoma-hoz ):
[BBvideo 560,340]https://www.youtube.com/watch?v=rflMALHSVds[/BBvideo]
[BBvideo 560,340]https://www.youtube.com/watch?v=854IKDDGZZg[/BBvideo]
Valamint itt egy 50 perces műsor a műhelyről ahol éppen egy IS300-ba pakolnak be egy UZFE-t, de közben be is mutatják pár snittben a Pike's Peak Celicat (odatekertem a linket):
https://youtu.be/lkvIssrL1QI?t=2122
AA63 Celica '83 -
ZZE121 Corolla '06 - 'A Felhő'
Ha nem látod a robbantott ábrákat ToyoDIY-en írj privát üzenetet, tudok neked segíteni!
ZZE121 Corolla '06 - 'A Felhő'
Ha nem látod a robbantott ábrákat ToyoDIY-en írj privát üzenetet, tudok neked segíteni!
- Bohi
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 3288
- Csatlakozott: 2007 ápr. 17, 10:55 pm
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Ritka Toyota motorok
Jaj, de jó ez a topic!
Már nem emlékszem pontosan az ausztrál versenyautóra, de majd utánanézek. Azt tudom, hogy a toyota team australia csinált jópár versenyautót, AE86, AE82 celica stb...
Ez az 503E ez brutál, olvastam már róla régebben, de nem ilyen részletességgel, köszönjük a sok infót. Jöhet ehhez hasonlók bőven!
A 151E és 152E is igen finom, egyik a 2T, másik az R18-ra épül. Ha jól emlékszem group A-ban mentek valamelyikkel és elég szép erőt ki tudtak hozni belőlük.
Pontos adatokat nem tudok, de szeretek ilyen téren olvasgatni. Az utóbbi időben nem volt rá sok időm, de sokszor elkap a hév és bújom a fórumokat....
Már nem emlékszem pontosan az ausztrál versenyautóra, de majd utánanézek. Azt tudom, hogy a toyota team australia csinált jópár versenyautót, AE86, AE82 celica stb...
Ez az 503E ez brutál, olvastam már róla régebben, de nem ilyen részletességgel, köszönjük a sok infót. Jöhet ehhez hasonlók bőven!
A 151E és 152E is igen finom, egyik a 2T, másik az R18-ra épül. Ha jól emlékszem group A-ban mentek valamelyikkel és elég szép erőt ki tudtak hozni belőlük.
Pontos adatokat nem tudok, de szeretek ilyen téren olvasgatni. Az utóbbi időben nem volt rá sok időm, de sokszor elkap a hév és bújom a fórumokat....
'87 E8 GT SEDAN
Prius II
Prius II
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Ritka Toyota motorok
?
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)