E16, E17, E18 - (2013-2018)

Karosszéria variánsok, motorfajták, egyéb típusok. Toyotainkról szakmai beszélgetések, tudnivalók, érdekességek...
Avatar
bepi81
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2508
Csatlakozott: 2010 nov. 23, 03:40 pm
Autód gyártási éve: 2000
Autód típusa (és generációja): Avensis
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: Wagon (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Békéscsaba

Hozzászólás Szerző: bepi81 » 2013 júl. 16, 09:14 am

Lackó írta:
montoya írta:Ejj... Ez a beltér nagyon-nagyon fos.

És sajnos igaz, amit Winkler ír a cikkben, hogy egy Hyundai simán jobban néz ki belülrõl. A Mazda 3 designjáról nem is beszélve...

A kemény borítású ajtóbelsõ pedig már 10 éve is rettenetesen ciki lett volna.
Valójában az a szomorú ebben az egészben, hogy a TMH pénzén kiutazik Mallorcára pár napra, él mint a királyok, majd megír lehúzó, gusztustalan hangvitelû cikket. Nyilván nem arról szól a dolog, hogy "kötelezõ" fényezni, de az azért felháborító, hogy (függetlenül a márkától) egy ilyen senkiházi faszkalap, mint a Winkler, mindenféle következmény nélkül megteheti, hogy megír egy ilyen szemetet, mert õ az isten, õ mindenki "Winkli"-je. Hát....ez rohadtul nincs így rendben, erõs véleményformáló hatása van ugyanis annak, amit egy ilyen bohóc ír.....
Tökéletesen egyetértek veled.
E11 facelift Corolla Liftback 1,4 vvti terra
T22 facelift Avensis Wagon 1,8 vvti Sol
Kép

Avatar
bepi81
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2508
Csatlakozott: 2010 nov. 23, 03:40 pm
Autód gyártási éve: 2000
Autód típusa (és generációja): Avensis
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: Wagon (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Békéscsaba

Hozzászólás Szerző: bepi81 » 2013 júl. 16, 09:21 am

Semmi baj nincs az új Auris minõségével. Vezettem, többet féle modellt is megnéztem, több szalonban. Egyiknél sem tapasztaltam minõségi problémákat.

Szerintem erre a tesztre a Toyota elõszériás Tourer Sports-okat vitt. Nem biztos, de el tudom képzelni. Pont az alapján mondom ezt, mert személyesen nem találkoztam minõségi problémával felszereltségtõl, kialakítástól függetlenül kb 5-6 autót megnézve.
E11 facelift Corolla Liftback 1,4 vvti terra
T22 facelift Avensis Wagon 1,8 vvti Sol
Kép

Avatar
Bubi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 5965
Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
Tartózkodási hely: Bp. környéke

Hozzászólás Szerző: Bubi » 2013 júl. 16, 11:19 am

Szerintem meg nem szabad minõsíteni senkit. Személyes indíttatásból meg fõleg nem! Arról elmondhatja bárki a véleményét amit írt és azt mint olvasó lehet tetszik / nem tetszik matricával ellátni kritizálni stb.

Erõsen véleményformáló az a megközelítés is amit Lackó képvisel (mondjuk nem 10.000-ek véleményét formálja hanem esetleg párszáz aktív fórumozóét). De ez szeritem itt mindegy is. Engem sokkol ez a mély ellenérzés és ez a különösebb indoklás nélküli minõsítés fõleg egy olyan embertõl aki mögött jelentõs szakmai tudás van. Nem értem. :roll:

Tisztelettel kérdem lehessen ezzel egyet érteni?
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.

Avatar
bepi81
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2508
Csatlakozott: 2010 nov. 23, 03:40 pm
Autód gyártási éve: 2000
Autód típusa (és generációja): Avensis
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: Wagon (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Békéscsaba

Hozzászólás Szerző: bepi81 » 2013 júl. 16, 08:23 pm

Nem értek egyet veled, bubi. Egy hivatásos újságíró nem fikázhat le ilyen szinten egy olyan autót, amit kb azonos szinten az összes létezõ autótesztekkel foglalkozó kollégája korrektnek ítél, mert azzal saját magából csinál hülyét... :roll:
E11 facelift Corolla Liftback 1,4 vvti terra
T22 facelift Avensis Wagon 1,8 vvti Sol
Kép

Avatar
Bubi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 5965
Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
Tartózkodási hely: Bp. környéke

Hozzászólás Szerző: Bubi » 2013 júl. 16, 09:34 pm

Se a cikket se az újságírót nem érintette a véleményem. Általánosságban írtam amit írtam.
Amúgy meg sajnos/szerencsére de, azt ír le amit akar. Arról amirõl akar, nem kell, hogy neked, nekem, bárkniek elnyerje a tetszését a cikke. És megnyugatok mindenkit, hogy akiknek õ tudja formálni a véleményét, azokat minõsíti nem pedig õt. Szabadon gondolkozunk, nem uralkodnak Winklerek a tudatunk felett mindenféle negatív, lehúzó cikkekkel. Amúgy még egy átlagos értelmû olvasó is felfogja, hogy õ csalódott és jobbat várt. Egy csalódott ember akinek a Toyota közel áll a szívéhez. Nem védem, nem támadom. Nem ismerem személyesen, de nem vagyok vak, látom, hogy egy megosztó személyiség, ez van. De még egyszer mondom, szerintem felesleges bárkit minõsíteni, az egy nagyon alacsony szint. Más fórumok szintje. A mienk legyen már magasabb!
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.

Avatar
bepi81
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2508
Csatlakozott: 2010 nov. 23, 03:40 pm
Autód gyártási éve: 2000
Autód típusa (és generációja): Avensis
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: Wagon (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Békéscsaba

Hozzászólás Szerző: bepi81 » 2013 júl. 16, 09:38 pm

A legfõbb baj a cikkel - és ami miatt nem kizárt, hogy a TMH perre viszi a dolgot - az, hogy igencsak súrolja a hitelrontás határát. Azt el tudnám fogadni, hogy leírja, nem tetszik neki az autó formája, a kvarcóra, a belsõ elrendezése, az, hogy a hátulja inkább Hyundai utánérzésû, mint eredeti formaterv, hogy a tesztelt példányban a bõr varrása hiányos minõségû. De azt, és úgy leírni egy mindenki által elismert hajtásról, hogy szar és csak béééget gázadásra és 7-8 liter között zabál 110-120 tempónál és úgy általában ez egy szar autó, ez túlzás.

Ez az ember élbõl rühelli a hibrideket, magát a technológiát, amivel nincs bajom, de akkor miért Õt küldik egy ilyen bemutatóra?
Visszaolvasható az összes cikk az 5 ajtósról (HSD). Sehol nem említenek minõségi kifogásokat, maximum furcsálják a Lounge felszereltségben "bõrrel " varrt mûszerfalat, egyesek szerint a rostélyok is lehettek volna formára egységesebbek. Érdekes, ezt a süvítés dolgot senki nem említette és magam sem tapasztaltam, Winklernél, viszont természetesen elõjött, mi? Ugyanmár...

Számomra sem hibátlan az autó, ez tény, de minden hibája (már, ami eddig látszik, illetve tapintható) az én megítélésem szerint könnyedén emészthetõ, nem jelentene problémát vele együtt élni a mindennapokban.
Ettõl a kombitól sem estem hanyatt, hogy nekem ilyen kell... vannak számomra zavaró dolgai, pl. az ablaknak nem nevezhetõ lõrések a B oszloptól hátra végig (hozzászoktam már az Avensis jól ablakozottságához). Iszonyú bunker, kilátni belõle képtelenség, a radar és a kamera is kötelezõ kellék!
A csomagtartóban a padló borítása gagyi, kárpitozott 0,5cm vékony pozdorja lemez. Méltatlan az autó egyéb anyagaihoz. Nem teherbíró, nyiklik-nyeklik és még csak nem is egészen méretpontos (sajnos azt kell mondanom, hogy ebbõl a szempontból a Golf7-nek nyomába sem ér! Szerencsére azért van még pár dolog az Auris mellett). A harmadik bajom az egyébként trükkös csomagtérrolóval van: annak rögzítése, ugyanis gyakorlatilag egy kézzel lehetetlen, legalábbis, nagyon szûken van megvezetve a sín, amiben csúszik a kapaszkodófül. Igaz, a minap olvastam errõl, hogy más feladata is van, mégpedig, úgy lehet pakolni a csomagtartót, hogy a rolót nem kell eltolni, hanem a sínen fel lehet emelni, így az védi a napfénytõl, széltõl a bent ülõket. A roló ülés felõli részén pedig van egy kihúzható térelválasztó háló, valamint ugyanitt van az ülés mögött egy plusz (az osztott ülésekkel azonosan osztott) "gerenda", ami az elõrecsúszó csomagoktól óvja a hátsó ülésen ülõket az ülés támlájának kimerevítésével. A támlákban, pedig ott figyel a legmodernebb gyerekülések felsõ részét is rögzítõ kampó (ez egyébként már kötelezõ az új autókon).
Egyébként a csomagtartó formája szabályos téglatest alakú, szemre az Avémnál keskenyebb, de magasabb belméretû. Ezért is lehet mindkettõnek 530liter a katalógus adata.
A csomagtérajtó nagyon finoman csukódik, mind a hangja, mind az erõszükséglete minimális, gyakorlatilag 3-4 cm-rõl elengedve finoman záródik.

No, ezek mind mind olyan apróságok, amiket illett volna megemlíteni pro és kontra a TC cikkben, ehelyett, aljas módon összemosta a Corollával az egészet. A navigáció mûködése már több helyen kapott kritikát, minden bizonnyal módosítani fognak rajta hamarosan. Ellenben, más gyártó általában nem kínál szabatos, jó magyarsággal beszélõ gyári navit, az Aurisban ilyen van/lesz idén õsztõl.
Én úgy tudom, a Corollából egyelõre nem lesz HSD. Mégpedig ennek annyi az oka, hogy az elsõ Auris generáció elgondolását követve, most is a konzervatívabb közönséget, illetve a Közel- és Távol-Keletet célozzák meg vele, ahol nem igénylik annyira a "hipertechnikát". A Corolla marad hagyományos (a jó értelemben) modellnek. Tudtommal Nyugat-Eu.-ban nem is fogják árulni mindenhol, mert ott a sedan ebben a kategóriában sem keresett. Oda a kombi kell. Kelet-Eu még mindig sedan párti, ahogy tõlünk keletre is. Technikailag szinte felejtõs a két modell közötti különbség (nem úgy, mint a VW Golf és Jetta között), a legnagyobb különbség az, hogy az Aurist Angliában gyártják, addig a Corollát Törökországban.
-------------------------------

Más: A TCH fórumon is már többször heves vitába keveredtünk abban, hogy kritika éri a Toyotát, hogy az új Aurishoz nem kínál különbözõ vezetéstámogató elektronikákat. Ti errõl mit gondoltok? Kellene? (a technológia adott már a Lexus LS 430 bemutatása óta, tehát 10 éve, de, valahogy a Toyota ezeket nem vette át)

Az én véleményem errõl az, hogy nem feltétlen kellenek ezek. Noha köztük több olyan is van (pre-safe rendszer, távolságtartó tempomat, holttérfigyelõ, éberségfigyelõ, stb., amelyeket jó ötletnek tartok, ezek együtt, rendszerben mûködnek igazán htékonyan. Ha, viszont mindent megvesz az ember pl. egy Golfb, Focusba, Astrába, könnyen eldob akár 1 millát is a vásárlásnál, ami ebben a kategóriában - szerintem - nagyon nem kevés pénz. ÉS pont ezért megnézném azt, hogy idehaza hány vásárló fizeti meg ezen kütyük felárát! Mivel tudvalevõ, hogy MA mo.-n kompakt autót cégek vesznek, nos, õk a klímát, tempomatot, esetleg komfort ülést kérnek az autóba, de ilyen kütyükért egy petákot sem fizetnek. Magánvásárló, pedig elhanyagolható mennyiségben van.
Persze, majd meglátjuk mindezt 3-4 év múlva, amikor elkezdik behozogatni németbõl a használt autókat, hogy azokban mi minden lesz a felsoroltakból és majd én is változtatok a véleményemen, de jelenleg, úgy gondolom, ebben a kategóriában ezekre NINCS valódi fizetõképes kereslet, tehát, a katalógusból hiányzik, mint rendelhetõ fícsör, de egyébiránt nem.

Bocs mindenkitõl a regényért, és köszönöm, aki elolvasta. :wink:
E11 facelift Corolla Liftback 1,4 vvti terra
T22 facelift Avensis Wagon 1,8 vvti Sol
Kép

Avatar
montoya
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3720
Csatlakozott: 2010 aug. 29, 10:17 pm
Tartózkodási hely: BP XI

Hozzászólás Szerző: montoya » 2013 júl. 16, 10:11 pm

Akkor most nézzük meg fordítva egy kicsit: mi érdeke fûzõdne Winklernek ahhoz, hogy lehúzza az autót, ha az nem szar? Nekik sem jó összerúgni a port a TMH-val, mert mondjuk kimaradnak a tesztautó-osztásból. Nem mellesleg Winklernek, Karottának és Papp Tibinek is van Toyotája a szerkesztõségbõl, és nem hallottam még õket negatívan nyilatkozni róla.
bepi81 írta: Ellenben, más gyártó általában nem kínál szabatos, jó magyarsággal beszélõ gyári navit, az Aurisban ilyen van/lesz idén õsztõl.
Ez szimplán nem igaz. Konkrét márkákat/típusokat nem írhatok, de elég sok autóban lesz gyári navi az a program, amelyik elég jól tud magyarul. Anyanyelvi szinten. :wink:

Vezetéstámogató rendszerek: selling point. Lehet, hogy kevesen veszik, mint ahogy a GT86-ot is, de kell, pl. a márka megítéléséhez, reklámhoz. Ez nem arról szól, hogy van-e értelme, vagy nincs. Ha a vásárlókat az hatná meg, hogy két üveg házi meggylekvárt kell adni az új autóhoz, akkor adni kell négyet. Nem azért, mert szükséges vagy sem, hanem mert ez kell a piacnak, és alapvetõen nem kerül sokba.

Egyébként én sem rajongok értük, fõleg azokért nem, amelyek automatikusan beavatkoznak (nem szeretnék perecelni egyet egy elromlott szenzor okán...). Lehet ezt is jól csinálni, pl. a Mazdánál csak kolompol, nem nyúl bele. Abban sokkal inkább bíznék.

Viszont azt kell mondjam, maga a figyelés nem hülyeség, ébredtem már én is az autópálya szélén lévõ érdesített elválasztó zajára többször. Nem jó érzés. :wink:
IS200 '01
:glcarina: Carina Coupe 1.8 XE - RIP :(
KépCarina Coupe 1.6 DX
Datsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd

Avatar
bepi81
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2508
Csatlakozott: 2010 nov. 23, 03:40 pm
Autód gyártási éve: 2000
Autód típusa (és generációja): Avensis
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: Wagon (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Békéscsaba

Hozzászólás Szerző: bepi81 » 2013 júl. 16, 11:03 pm

Ezek közül Karotta magasan viszi a prímet, mert Õ úgy szokott megérkezni egy-egy ilyen rendezvényre, hogy felkészült! Tudatosan! Ez Winklerbõl hiányzik!
Papp Tibi is jó cikkeket szokott írni, nincs vele bajom, mint, ahogy általában más autós újságírókkal sem. De mégegyszer kérdezem: Nem furcsa az, hogy egy autót minden médium korrektnek ítél idehaza és nemzetközileg IS, kivéve Winklert?? Nincs szükség arra, hogy fordítgassuk a dolgokat, hiszen rendkívül egyoldalú az, amirõl itt szó van.
E11 facelift Corolla Liftback 1,4 vvti terra
T22 facelift Avensis Wagon 1,8 vvti Sol
Kép

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23353
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2013 júl. 18, 12:33 pm

Égéstér a gyenge pontotokról :)
http://totalcar.hu/egester/
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
bepi81
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2508
Csatlakozott: 2010 nov. 23, 03:40 pm
Autód gyártási éve: 2000
Autód típusa (és generációja): Avensis
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: Wagon (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Békéscsaba

Hozzászólás Szerző: bepi81 » 2013 júl. 18, 04:08 pm

Egy újabb teszt, igen koorektnek hangzó formában.

A lényeg:

hivatalos modellkód: E160 :!:
Hibrid nem lesz belõle! :!:

vezess.hu cikke
E11 facelift Corolla Liftback 1,4 vvti terra
T22 facelift Avensis Wagon 1,8 vvti Sol
Kép

Avatar
Bubi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 5965
Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
Tartózkodási hely: Bp. környéke

Hozzászólás Szerző: Bubi » 2013 júl. 18, 07:17 pm

Pacsker írta:Égéstér a gyenge pontotokról :)
http://totalcar.hu/egester/
A E11 (csótány) corolla liftback csomagterérõl is mond egy jópofát. Nem alaptalanul, mint tudjuk. :lol:
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.

Avatar
bepi81
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2508
Csatlakozott: 2010 nov. 23, 03:40 pm
Autód gyártási éve: 2000
Autód típusa (és generációja): Avensis
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: Wagon (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Békéscsaba

Hozzászólás Szerző: bepi81 » 2013 júl. 25, 01:09 pm

E11 facelift Corolla Liftback 1,4 vvti terra
T22 facelift Avensis Wagon 1,8 vvti Sol
Kép

Avatar
bepi81
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2508
Csatlakozott: 2010 nov. 23, 03:40 pm
Autód gyártási éve: 2000
Autód típusa (és generációja): Avensis
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: Wagon (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Békéscsaba

Hozzászólás Szerző: bepi81 » 2013 júl. 29, 04:07 pm

E11 facelift Corolla Liftback 1,4 vvti terra
T22 facelift Avensis Wagon 1,8 vvti Sol
Kép

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23353
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2013 szept. 15, 07:05 pm

A héten bemutatott E16-os, új Corolla-val kapcsolatban töménytelen képet, beszámolót, újságcikket találhattok itt: viewtopic.php?t=1879
Klubunk részese volt a hazai bemutatójának, és egy kis Corolla történelemmel aktívan részt vett benne.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23353
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2013 okt. 21, 12:47 pm

Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép


Válasz küldése