Dízel topic

Karosszéria variánsok, motorfajták, egyéb típusok. Toyotainkról szakmai beszélgetések, tudnivalók, érdekességek...
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23349
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:
Re: Dízel topic

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2017 jún. 29, 12:51 pm

dieselsuxx írta:
adamB írta:sziasztok!
mi a véleményetek a corolla d4d 116 lóerős verziójáról? jó választás volt? érdemes egy optimalizáló chippelésre elvinni? :) a "jobb fogyasztás" érdekében :D
2 év ill. 95k km tapasztalatom van ezzel a motorral. Tökéletesen elégedett vagyok vele. Egy dízelspecifikus gond volt vele az említett távon, mégpedig az SCV szelep ragadása a magasnyomású szivattyún. Persze nem hagyott ott emiatt. 30k forintba fájt a cseréje. Levontam a következtetést és csak prémium dieselt kap, amiben nincs biodiesel. Rendszeresen kap tisztító adalékot és 2T olajat (mivel nincsen részecskeszűrő). Tízezrenként kap friss olajat és 272k km-el a háta mögött gyorsabb a gyári végsebességnél. Nem kokszolódik. EGR szelep ekkora táv után is tiszta belülről. Nem túl nagy a litertelljesítménye, többek között ezért előlegezem meg neki az örök élet, plusz egy napot.
Okos emberek szerint 300k km után jönnek az injektor gondok. Erről majd jövőre beszámolok :D

Ennyi... :)
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
Bubi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 5965
Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
Tartózkodási hely: Bp. környéke
Re: Dízel topic

Hozzászólás Szerző: Bubi » 2017 jún. 29, 01:18 pm

2T olaj? Azt mire, hogyan, minek?
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.

Avatar
dieselsuxx
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 256
Csatlakozott: 2010 ápr. 13, 07:50 pm
Tartózkodási hely: Velence
Kapcsolat:
Re: Dízel topic

Hozzászólás Szerző: dieselsuxx » 2017 jún. 29, 01:26 pm

Bubi írta:2T olaj? Azt mire, hogyan, minek?
Tisztábban ég tőle a dízel, nem kormol annyira. Szabvány trükk műszaki elött. Üzemanyagba töltendő. Részecskeszűrö megléte esetén nem ajánlatos, mert hazavágja.
'88 E9 Liftback GL 4af - szobor
'03 E12 HB 4zze - asszonyé
'09 T27 sedan, 2ZR-FAE - napi járós

Avatar
Bubi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 5965
Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
Tartózkodási hely: Bp. környéke
Re: Dízel topic

Hozzászólás Szerző: Bubi » 2017 jún. 29, 09:12 pm

Köszi
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.

Avatar
dieselsuxx
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 256
Csatlakozott: 2010 ápr. 13, 07:50 pm
Tartózkodási hely: Velence
Kapcsolat:
Re: Dízel topic

Hozzászólás Szerző: dieselsuxx » 2017 aug. 01, 08:39 pm

Rövid infó közös nyomócsöves olajkályhákhoz:
Ha feketén füstöl mint a gumis vegyestüzelésű kazánja télen és cserében elfogy az autó minden ereje alacsony és közepes fordulaton, akkor nagy valószínűséggel a magas nyomású szivattyú környékén kell körülnézni. Hogy miért?
- Az SCV szelep (suction control valve) kezd el idővel ragadni az algától és a biodízeltől.
- az SCV szelep zárva marad, hiába kap nyitófeszültséget
- a magasnyomású szivattyú pumpálna, de nincs mit, mert az SCV szelep elzárja az utánpótlást
- a közös nyomócsőben csökken a nyomás, mert befecskendezés van, utánpótlás meg alig
- megfelelő nyomás híján az injektor befecskendezési képe permet helyett prosztatabeteg ember szenvedéséhez hasonlít, ami köztudottan rosszul ég.
- Az elégetlen dízel fekete füst formájában távozik.

Ha sokáig (kb 3000km-t) így jársz, akkor egyszer csak nem fog elindulni az autó. Ilyenkor cseréld az SCV szelepet, vagy szedd ki, pucold meg féktisztítóval járasd meg 12V-al, rakd ultrahangos mosóba, vagy és itt jön a poszt lényege, ha mindez útközben történik mindentől távol, akkor vegyél kalapácsot (opcionálisan toldószárat is) és kocogtasd meg a magasnyomású szivattyút ill. az SCV szelepet minden irányból. Ne verd szét.

Azért írom ezt le, mert most nyáron két ilyen esettel is találkoztam (1x Toyota (Denso), 1x Renault (Bosch)) és kocogtatásnak hála egyiket sem kellett menteni.
'88 E9 Liftback GL 4af - szobor
'03 E12 HB 4zze - asszonyé
'09 T27 sedan, 2ZR-FAE - napi járós

Avatar
toytomi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2471
Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged
Re: Dízel topic

Hozzászólás Szerző: toytomi » 2017 aug. 02, 07:30 am

Hasznos infók, köszi a megosztást!
:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-(F)GE 16V Smallport

Nemo
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2017 okt. 07, 04:27 am
Autód gyártási éve: 2001
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)
Re: Dízel topic

Hozzászólás Szerző: Nemo » 2017 okt. 07, 04:59 am

Sziasztok.
Nem rég vettem egy E11-es,D-D4D ,2.0,90le corollát.Valakinek van tapasztalata ezzel a motorral?Mire figyeljek?mennyire drága a javítása,ha megadja magát rajta valami?Mit tankoljak,hogy a család ne ragadjon az út szélén?Stb.Sajnos egy kicsit félek ettől a számomra bonyolult technikától.Most van először dízelem.Esetleg hozzáértő,jó szerelőt tudtok ajánlani?Köszönöm előre is.

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23349
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:
Re: Dízel topic

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2018 feb. 18, 06:38 pm

Ma a jó idő örömére babakocsiztunk egy kört Levikével.
Előttünk valami hulladék offos dízel forgolódott. A kisfiam pedig álmában elkezdett fintorogni a szagára :D

A DÍZELEKNEK LEÁLDOZOTT! :) :twisted: :twisted:
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
Gugyor
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1940
Csatlakozott: 2011 jan. 16, 07:21 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (3 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Dízel topic

Hozzászólás Szerző: Gugyor » 2018 feb. 18, 06:44 pm

Jó gyerek :lol:
Corolla AE92 GTI HB
Toyota carina e gli


Válasz küldése