Toyota gyári fejegységek és tartozékaik

Karosszéria variánsok, motorfajták, egyéb típusok. Toyotainkról szakmai beszélgetések, tudnivalók, érdekességek...

Raknál a saját autódba gyári rádiót?

Nem, nem tetszenek
1
2%
Nem, mert fontos az MP3, az USB, a Memóriakártya...
13
29%
Csak hobbiautóba, amit nem minden nap használok
13
29%
Igen, tetszenek és úgyis az AUDIO minõség a tuti
18
40%
 
Szavazatok száma: 45

ksanyo
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2013 júl. 05, 06:21 pm

Hozzászólás Szerző: ksanyo » 2013 aug. 25, 10:01 pm

Megkérdezhetem, hogy mi került a helyére? Beépítõkerettel lesz? Hol vettél?

Köszi[/quote]
Igazából csak kívülrõl hasolít a 2007. és a 2009. évjáratú fejegység arra, amit eladásra kínálok fent, mert ugyanolyan helye mennek.
Valójában belül egészen más, azokon nincs USB/AUX kimenet hátul, tehát a tieden nem segít egy szimpla kábel és egy utólag kialakított csatlakozóhely a kocsiban, az új fejegység is kell hozzá.[/quote]

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23933
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2013 okt. 10, 09:23 am

Itt egy példa a sokat emlegetett 3 DIN-es fejegységre:

Kép
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

kistigris121
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2014 jan. 09, 09:46 am
Re: e12

Hozzászólás Szerző: kistigris121 » 2014 jan. 09, 10:00 am

szila10 írta:sikeres szívmûtétet hajtottunk végre tegnap faterral.
a közelben vettem egy nagyon hasonlító CD-s magnót, lealkudva 17e Ft-ért :)
Kép
kb 30perc alatt összeraktuk mindeféle elektronikai tudás nélkül, viszont nagyon sokat segített a youtube vidi!!!
http://www.youtube.com/watch?v=4dzkKeBmKeg
iiletve vettem 840 Ft-ért egy mágnesen csavarkiszedõt!
MEGÉRTE!!!!
Kép
ezzel csavartam be a mély csavarokat és biztositottam hogy ne essenek le!
Sziasztok!

Tudnátok abban tanácsot adni, hogy a gyári fejegységemnek mi lehet a hibája? Teljesen jól mûködik, csak a kijelzõje teljesen sötét nem mutat semmit. 2003-as Corolla. Ugyan ilyen mint a fenti kép

Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya

Hozzászólás Szerző: Jorn » 2014 jan. 09, 07:53 pm

Ha semmit sem mutat a kijelzõ, az lehet bármilyen hiba, a 10 forintos alkatrésztõl kezdve a komplett kijelzõcseréig...
Ha mutatna valamit (részben) akkor lehetne találgatni konkrétabban.
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)

Avatar
lajoosh
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 75
Csatlakozott: 2010 júl. 21, 08:49 pm
Re: Toyota gyári fejegységek és tartozékaik

Hozzászólás Szerző: lajoosh » 2014 júl. 06, 05:10 pm

témához kapcsolódó heti projektként betettünk E7-be egy E9 gyári philips / toyota fejegységet (toyota cikkszám: 86120-12700). AUX csatlakozást a fejegység hátulján levő cd-tár csatalkozón keresztül oldottuk meg ezzel a kapcsolással: Kép bővebb infó itt: http://jeremy.geek.nz/projects/clarion-aux-input/
a szükséges csatlakozó tipusa: SE-DIO13, innen beszerezhető: http://www.hestore.hu/prod_10033182.html

a kapcsoló zárásával a fejegységen rádió és a kijelző kikapcsol, az erősítő megy, minden ugyanúgy szabályozható mintha a rádió menne, a fejegység ki-bekapcsolható ebben az állapotban is.
visszakattintva a kapcsolót egyből megy a rádió. szóval tökéletes és már-már gyárias :) :bulaaaj:
köszönet pacskernek a segítségért!

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23933
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:
Re: Toyota gyári fejegységek és tartozékaik

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2014 júl. 06, 06:04 pm

Köszi a leírást!
Így másnak is segíthet.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
gasztroterrorista
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 423
Csatlakozott: 2008 jan. 17, 09:10 pm
Autód gyártási éve: 2002
Autód típusa (és generációja): Egyéb nem japán gyártó
Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
Autód karosszéria variánsa: Egyéb
Tartózkodási hely: Budapest / Szentendre
Re: Toyota gyári fejegységek és tartozékaik

Hozzászólás Szerző: gasztroterrorista » 2014 okt. 13, 10:07 am

Tanácsot kérnék hozzáértőktől:

Sikerült átvágni a műszerfalamban uralkodó gordiuszi csomót, és eltüntetni a belekókányolt 2 db eu csatlakozót. Szereztem bontóból csatit és végre beraktam a gyári Toyota rádiót ( a Matyitól kölcsönzött képen a legfelső). A kábelek nincsenek forrasztva, csak egyszerűen összetekerve, hogy könnyen lehessen visszabontani, ha valami gond lenne, ami lett is: a rádió iszonyatosan melegszik, kézzel alig tapintható, tűzforró az előlap. A bekapcsoló és csatornaváltó gombok környékén a legforróbb.
Van valakinek valamilyen ötlete, mi lehet az ok? Nem szeretném a kocsimat füstölgő hamukupaccá változtatni némi rádióhallgatás miatt, akkor inkább ülök a csendben :)

Kép
'02 VW T4 Caravelle 2.5 TDI, ACV
'91 EE90 1.3 2E-E Liftback

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23933
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:
Re: Toyota gyári fejegységek és tartozékaik

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2014 okt. 13, 10:34 am

Nem tudom hogy mi alapján sikerült bekötnöd.
Mutass egy képet a csatlakozóról és mond meg melyik lábra mit adtál.

Melegednie (főleg az előlapnak) egyáltalán nem lenne szabad.
Hacsak nem volt benne izzócsere nagyobbra és most olvasztja a műanyagot a háttérben.

Nem vicc ez a dolog és nem is írtál butaságot a hamukupaccal. Autótüzet nem nagyon oltasz el. Amíg nincs meg a hiba forrása, azonnal kikötném és a vezetékeket leszigetelném alaposan...
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
gasztroterrorista
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 423
Csatlakozott: 2008 jan. 17, 09:10 pm
Autód gyártási éve: 2002
Autód típusa (és generációja): Egyéb nem japán gyártó
Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
Autód karosszéria variánsa: Egyéb
Tartózkodási hely: Budapest / Szentendre
Re: Toyota gyári fejegységek és tartozékaik

Hozzászólás Szerző: gasztroterrorista » 2014 okt. 13, 12:38 pm

Köszi a gyors választ!
Kár, hogy nem fotóztam...
Szóval: a rádió hátuljába vezető kábelkötegről az előző tulaj a gyári téglalap alakú, belül egy kisebb és egy nagyobb téglalapból álló csatlakozót levágta. Helyette volt felberhelve kettő eu ( vagy tudja a t@köm milyen , az a lényeg hogy nem Toyota) csatlakozó.
Én ezt bekötött borzalmat egy csípőfogóval megszüntettem, levágtam a típusidegen vezetékeket, csak a gyári köteg maradt.
Szereztem bontóból a gyári rádió hátuljába illeszkedő gyári téglalap alakú csatlakozót kb húsz centi kábellel (előttem szedte ki a szerelő egy 4AFE E9 Lb műszerfalából).
Színkód alapján megkerestem a vezeték párokat (műszerfalból kék vezeték sárga hosszanti csíkkal + bontott csatlakozó kék vezetéke sárga hosszanti csíkkal,ugyanígy összepárosítva a maradék hét is), összeillesztettem, szigetelőszalaggal rögzítettem. Arra számítottam, hogyha lesz valami gebasz, akkor egyszerűbb ezt visszabontani, mint a forrasztást.

Ezután a rádió működik, de tíz perc után érezhetően melegedik, míg el nem éri az előző hozzászólásom említett hőfokot.

A biztosítéktáblán van a rádiónak külön biztosítéka? (Nincs nálam a Haynes könyv, fejből nem megy a kiosztás, a fedele meg nincs meg azt utastérben lévő táblának)
Melózom és reggel autóval jöttem dolgozni (tájékoztatásul: kikapcsolt jéghideg rádióval, szóval ha valaki reggel egy lángoló kopott piros öreg autót látott a 11-es úton, az nem én voltam. :) )
Egyszerűbb lenne most egy biztosíték kihúzásával biztosan áramtalanítani, délután meg ráérek otthon a parkolóban szétborítani a műszerfalat.
'02 VW T4 Caravelle 2.5 TDI, ACV
'91 EE90 1.3 2E-E Liftback

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23933
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:
Re: Toyota gyári fejegységek és tartozékaik

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2014 okt. 13, 12:56 pm

Van a rádiónak külön biztije, de így fejből nem mondom meg hanyadik sor hanyadik oszlop.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
gasztroterrorista
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 423
Csatlakozott: 2008 jan. 17, 09:10 pm
Autód gyártási éve: 2002
Autód típusa (és generációja): Egyéb nem japán gyártó
Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
Autód karosszéria variánsa: Egyéb
Tartózkodási hely: Budapest / Szentendre
Re: Toyota gyári fejegységek és tartozékaik

Hozzászólás Szerző: gasztroterrorista » 2014 okt. 13, 01:24 pm

Akkor keresgélek majd.
A rádióval próbálkozzam még vajon, vagy kukázzam?
'02 VW T4 Caravelle 2.5 TDI, ACV
'91 EE90 1.3 2E-E Liftback

Avatar
gasztroterrorista
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 423
Csatlakozott: 2008 jan. 17, 09:10 pm
Autód gyártási éve: 2002
Autód típusa (és generációja): Egyéb nem japán gyártó
Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
Autód karosszéria variánsa: Egyéb
Tartózkodási hely: Budapest / Szentendre
Re: Toyota gyári fejegységek és tartozékaik

Hozzászólás Szerző: gasztroterrorista » 2014 okt. 13, 02:21 pm

A rendkívül bonyolult "Corolla E9 fuse box" keresésrea google megadta a választ: középső sor sofőrüléshez közelebbi vége, 7.5 Amperos bizti. Így már nem fogok lángoló üstökösként száguldozni, viszont megmaradt a melegedő rádió problémája.
Megéri szétszedni és próbálkozni a javítással, vagy keressek másikat? Vagy lehetséges hogy az összesodort és leszigetelt vezetékeknél van a bibi? Mindenképpen gyári rádiót szeretnék.
Ötlet?
'02 VW T4 Caravelle 2.5 TDI, ACV
'91 EE90 1.3 2E-E Liftback

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23933
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:
Re: Toyota gyári fejegységek és tartozékaik

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2014 okt. 13, 03:06 pm

Gondolom belső erősítős a rádió.
Annak a hátulján vannak a hűtőbordák, maximum az lehet meleg szerintem. Ilyet még sosem tapasztaltam, hogy az eleje forrósodna.
E8-on belül 3 féle színkód "generáció" volt. E9-ből sem egy. Tudom, 90%-ban nagy az esélyed, hogy jót jóval párosítottál, de bekötés előtt minimum gyári kapcsolás, de ha az nincs, akkor egy multiméter.
Az összetekeremet meg hagyjuk. forrasztás és zsugorcső.

Ettől függetlenül szerintem rossz bekötés nem okozhat olyan melegedést, hogy mellette hibátlanul működik a rádió.
Ha van kedved elviheted egy műszerészhez, hogy mérjen rá.
Ha drága lenne a javítás és ragaszkodsz a gyárihoz, szólj, mert van egy rakás eladó gyárim. Újabbtól régebbiig minden.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
gasztroterrorista
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 423
Csatlakozott: 2008 jan. 17, 09:10 pm
Autód gyártási éve: 2002
Autód típusa (és generációja): Egyéb nem japán gyártó
Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
Autód karosszéria variánsa: Egyéb
Tartózkodási hely: Budapest / Szentendre
Re: Toyota gyári fejegységek és tartozékaik

Hozzászólás Szerző: gasztroterrorista » 2014 okt. 14, 11:48 am

Így van, hátul vannak a hűtőbordák.
Nem szándékoztam összetekerve hagyni a vezetékeket, csak a beépítés-próba-hibakeresés idejére hagytam úgy. Elég szerencsétlenül alakult, hogy melóba így jöttem. Ha sikerül megoldani a problémát természetesen forrasztva-zsugorcsövezve lesznek a vezetékek.
'02 VW T4 Caravelle 2.5 TDI, ACV
'91 EE90 1.3 2E-E Liftback

Avatar
yvsmad
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 60
Csatlakozott: 2012 dec. 09, 05:19 pm
Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Toyota gyári fejegységek és tartozékaik

Hozzászólás Szerző: yvsmad » 2014 nov. 23, 12:38 am

Ha valakit érdekel egy ilyen fejegység: hirdetésem
Kép
Corolla E15 Sedan Luna 1.6 Valvematic


Válasz küldése