Toyota gyári fejegységek és tartozékaik

Karosszéria variánsok, motorfajták, egyéb típusok. Toyotainkról szakmai beszélgetések, tudnivalók, érdekességek...

Raknál a saját autódba gyári rádiót?

Nem, nem tetszenek
1
2%
Nem, mert fontos az MP3, az USB, a Memóriakártya...
13
29%
Csak hobbiautóba, amit nem minden nap használok
13
29%
Igen, tetszenek és úgyis az AUDIO minõség a tuti
18
40%
 
Szavazatok száma: 45

Avatar
habe
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 638
Csatlakozott: 2015 dec. 23, 12:56 pm
Tartózkodási hely: Halásztelek
Re: Toyota gyári fejegységek és tartozékaik

Hozzászólás Szerző: habe » 2016 jan. 10, 04:02 pm

Keresgélek a Celicába valami szépet, régit. (Ha valakinek könyvet támaszt otthon ilyesmi, jelezze.)
Közben belebotlok ilyenekbe.
Mi ez a coolság a külső hangerő tekerőjével? Típusszám alapján nem dobott fel semmit a gugli.
Kép

http://www.ebay.co.uk/itm/Toyota-Fujits ... SwBLlU2v15

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23933
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:
Re: Toyota gyári fejegységek és tartozékaik

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2016 jan. 10, 07:29 pm

Sűrűn előfordult korabeli (és későbbi) Toyota 2 DIN-es szetteknél, hogy a TUNER rész önálló rádió vevő volt csak, ami audió jelet küldött a kazettás/minidisc-es... egységnek. A váltás is úgy történt kazetta vagy rádió közt, hogyha bedugtad a kazit akkor az szólt, ha kint volt, akkor a rádió. Ezzel ellentétben sokszor a ki-be kapcsoló, a hangszín... vezérlő poti, netán még a kazi vezérlés is egyben a rádiós egységen volt, hisz azok voltak általában felül - közelebb a sofőrhöz. Hangerő poti sokszor mind a két egységen is volt, ami talán a különböző jelerősségű szalagok (források) miatt voltak, így volt kiküszöbölhető, hogy kazi/rádió váltásnál nehogy üvölteni kezdjen a rendszer. (Új fejegységeknél is megfigyelehtő különböző források hangerő korrekciója - SLA, ALS... - pont az imént említett miatt)
Továbbá ezekben a korabeli Toyota egységekben a kazis / alsó rész volt általában maga az erősítő, amibe jött be a táp és amiből ment ki az erősített jel a hangszórók felé. Nem utolsó sorban azért is volt indokolt, hogy a kazis részben legyen az erősítő, mert így kevesebb zavart szedhetett össze a Tuner továbbá a rádiós egységek mélysége sokszor rövidebb volt és egy átlagos 1DIN-es mélységű egység csak az alsó részben fért el, így nem volt útban a felső résznek a fűtésbox, a műszerfal merevítője stb...

Magyarul ez szerintem egy 2 DIN-es autórádió alsó (korai kazettás?), erősítős része.
A külső poti pedig FADER, azaz 2-2 hangszóró (első-hátsó) közti hangerő szabályzója. Akkoriban sok fejegység csak 2 hangszórót tudott és még komoly autohifi gyártók is (pl Pioneer) külön kihangsúlyozták a 4 csatornát, vagy akár külön egységként is kezelték a FADER-t. Ennek mikéntjét a marketingen kívül nem tudom, de szobahifiknél is megfigyelhető volt. Nem tudom mi az oka a máshol történő elhelyezésnek...

A hirdetésben szereplő holmi magában (a párja nélkül) NEM használható.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
habe
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 638
Csatlakozott: 2015 dec. 23, 12:56 pm
Tartózkodási hely: Halásztelek
Re: Toyota gyári fejegységek és tartozékaik

Hozzászólás Szerző: habe » 2016 jan. 10, 07:39 pm

Pacsker írta:Sűrűn előfordult korabeli (és későbbi) Toyota 2 DIN-es szetteknél, hogy a TUNER rész önálló rádió vevő volt csak, ami audió jelet küldött a kazettás/minidisc-es... egységnek. A váltás is úgy történt kazetta vagy rádió közt, hogyha bedugtad a kazit akkor az szólt, ha kint volt, akkor a rádió. Ezzel ellentétben sokszor a ki-be kapcsoló, a hangszín... vezérlő poti, netán még a kazi vezérlés is egyben a rádiós egységen volt, hisz azok voltak általában felül - közelebb a sofőrhöz. Hangerő poti sokszor mind a két egységen is volt, ami talán a különböző jelerősségű szalagok (források) miatt voltak, így volt kiküszöbölhető, hogy kazi/rádió váltásnál nehogy üvölteni kezdjen a rendszer. (Új fejegységeknél is megfigyelehtő különböző források hangerő korrekciója - SLA, ALS... - pont az imént említett miatt)
Továbbá ezekben a korabeli Toyota egységekben a kazis / alsó rész volt általában maga az erősítő, amibe jött be a táp és amiből ment ki az erősített jel a hangszórók felé. Nem utolsó sorban azért is volt indokolt, hogy a kazis részben legyen az erősítő, mert így kevesebb zavart szedhetett össze a Tuner továbbá a rádiós egységek mélysége sokszor rövidebb volt és egy átlagos 1DIN-es mélységű egység csak az alsó részben fért el, így nem volt útban a felső résznek a fűtésbox, a műszerfal merevítője stb...

Magyarul ez szerintem egy 2 DIN-es autórádió alsó (korai kazettás?), erősítős része.
A külső poti pedig FADER, azaz 2-2 hangszóró (első-hátsó) közti hangerő szabályzója. Akkoriban sok fejegység csak 2 hangszórót tudott és még komoly autohifi gyártók is (pl Pioneer) külön kihangsúlyozták a 4 csatornát, vagy akár külön egységként is kezelték a FADER-t. Ennek mikéntjét a marketingen kívül nem tudom, de szobahifiknél is megfigyelhető volt. Nem tudom mi az oka a máshol történő elhelyezésnek...

A hirdetésben szereplő holmi magában (a párja nélkül) NEM használható.
Értem, világos.
Több csinos cuccot találtam, ami sajnos csak AM-et tud. Oké, nem kell blueray, de azért ennyire nem lépnék vissza.

Ez sem rossz, de a narancsért kár, és kissé modern. :)
Viszont itt van a szomszédban.
Kép

http://www.ebay.de/itm/Oldtimer-FUJITSU ... 0857826791


Válasz küldése