Váltók, áttételek, sebességi értékek

Karosszéria variánsok, motorfajták, egyéb típusok. Toyotainkról szakmai beszélgetések, tudnivalók, érdekességek...
Avatar
TRD
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1444
Csatlakozott: 2007 márc. 11, 09:52 pm
Tartózkodási hely: Balassagyarmat
Kapcsolat:
Re: Váltók, áttételek, sebességi értékek

Hozzászólás Szerző: TRD » 2014 aug. 28, 08:58 pm

Egy kérdés a profikhoz! C63-as váltót össze lehetne egyeztetni 3sge motorhoz? Harangcsere vagy vmi megoldás? És esetleg a végáttételt hosszabbra cserélni, nem sokkal...
AE92 2.0 GT hatchback (3SGE) :TRD:
KE70 ??? Coupe

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23434
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:
Re: Váltók, áttételek, sebességi értékek

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2014 aug. 28, 09:02 pm

Szerintem megoldható. Legrosszabb esetben harang közdarabbal.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
mozso
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1935
Csatlakozott: 2010 ápr. 15, 08:54 am
Autód gyártási éve: 2006
Autód típusa (és generációja): Corolla E12
Autód felszereltségi jelölése: Luna
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: BP
Kapcsolat:
Re: Váltók, áttételek, sebességi értékek

Hozzászólás Szerző: mozso » 2014 szept. 05, 10:23 pm

Nem tudom mennyire hasonlo a 3sge es a 3sgte motorblokk valtooldali resze, de 1zz, 2zz eros turbos (350Le - 660Le) autoknal nagy divat a 3sgte fele valto hazasitasa kozdarabbal, uj lendkerekkel, kuplunggal, feltengelyekkel es tartobakokkal. Lehet forditva is megy, ha hasonlo a 3sge es a 3sgte blokk.
CCH vezetőségi tag
Corolla E12 HB - kovácsolt 1ZZ-FE motor + Garrett GT2860R turbo @ 1.5bar + sok egyéb

Avatar
pézsé
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2013 dec. 10, 10:57 pm
Autód gyártási éve: 1999
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Luna
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Váltók, áttételek, sebességi értékek

Hozzászólás Szerző: pézsé » 2014 szept. 29, 01:05 pm

hogyan tudom kideríteni a különbség a két difi között?
E11 98-as *-02AC150
E10 96-os *-01AC150

Köszönöm.
12/1998 TOYOTA COROLLA (EE111L-DLMDKW) TERRA UKP EUR LB LHD 4EFE MTM 5F
08/1979 TOYOTA COROLLA (TE71L-ELMEBW) XE EUR EUG LB LHD 2TB MTM 5F 2D

Avatar
pézsé
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2013 dec. 10, 10:57 pm
Autód gyártási éve: 1999
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Luna
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Váltók, áttételek, sebességi értékek

Hozzászólás Szerző: pézsé » 2014 szept. 29, 02:50 pm

pézsé írta:hogyan tudom kideríteni a különbség a két difi között?
E11 98-as *-02AC150
E10 96-os *-01AC150

Köszönöm.
Egyenlőre ennyit találtam meg: https://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_C_ ... ssion#C150
A a nyitott difi
B pedig a sper lenne

a 01 és a 02 még homályban
12/1998 TOYOTA COROLLA (EE111L-DLMDKW) TERRA UKP EUR LB LHD 4EFE MTM 5F
08/1979 TOYOTA COROLLA (TE71L-ELMEBW) XE EUR EUG LB LHD 2TB MTM 5F 2D

Avatar
pézsé
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2013 dec. 10, 10:57 pm
Autód gyártási éve: 1999
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Luna
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Váltók, áttételek, sebességi értékek

Hozzászólás Szerző: pézsé » 2014 okt. 09, 02:26 pm

pézsé írta:
pézsé írta:hogyan tudom kideríteni a különbség a két difi között?
E11 98-as *-02AC150
E10 96-os *-01AC150

Köszönöm.
Egyenlőre ennyit találtam meg: https://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_C_ ... ssion#C150
A a nyitott difi
B pedig a sper lenne

a 01 és a 02 még homályban
egyenlőre csak ennyit találtam, de az én kódom másként néz ki...
http://www.celica-gts.com/resources/dif ... codes.html
12/1998 TOYOTA COROLLA (EE111L-DLMDKW) TERRA UKP EUR LB LHD 4EFE MTM 5F
08/1979 TOYOTA COROLLA (TE71L-ELMEBW) XE EUR EUG LB LHD 2TB MTM 5F 2D

ksz315
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 765
Csatlakozott: 2008 márc. 28, 01:33 am
Tartózkodási hely: Budapest
Re: E11 - (1997-2002)

Hozzászólás Szerző: ksz315 » 2015 jan. 15, 09:16 pm

4EFE és az 1.6vvti váltó belseje egyezhet? Ha igen mennyire bonyolult kicserélni a kettőt?
E11 liftback 4E-FE 1998 JT.... Volt

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23434
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:
Re: E11 - (1997-2002)

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2015 jan. 15, 09:24 pm

Váltó belsőt cserélni őrületes munka, kockázat és pénz. (SST-k, új hézagolások, akkor már 1-2 új szinkron...)
Hacsak nem kompletten lenne kihúzva minden fűzött tengely. Nem hiszem, hogy egyezne ennyire a ZZ-s váltóval.

A 3ZZ áttételei is mások szerintem. Talán picit erősebb is.
Ha mindenképp meg kellene oldani, akkor harangot cserélnék. Az talán otthon is megoldható, bár az se könnyű.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

ksz315
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 765
Csatlakozott: 2008 márc. 28, 01:33 am
Tartózkodási hely: Budapest
Re: Váltók, áttételek, sebességi értékek

Hozzászólás Szerző: ksz315 » 2015 jan. 15, 09:39 pm

Köszi az infót. Igazából megláttam egy donornak való autót, és azért dilemmázok, hogy mennyire érné meg. Ha ekkora macera és kiadás csere, akkor akár a sajátot is fel lehet újítani....
E11 liftback 4E-FE 1998 JT.... Volt

Avatar
bepi81
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2508
Csatlakozott: 2010 nov. 23, 03:40 pm
Autód gyártási éve: 2000
Autód típusa (és generációja): Avensis
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: Wagon (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Békéscsaba
Re: E11 - (1997-2002)

Hozzászólás Szerző: bepi81 » 2015 jan. 16, 03:17 pm

ksz315 írta:4EFE és az 1.6vvti váltó belseje egyezhet? Ha igen mennyire bonyolult kicserélni a kettőt?
Nem. A 4efe-nek C150 váltója van, az 1,6 vvt-i motorhoz a C52 jelű lett társítva, ha nem tévedek.
E11 facelift Corolla Liftback 1,4 vvti terra
T22 facelift Avensis Wagon 1,8 vvti Sol
Kép

Avatar
Bohi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3268
Csatlakozott: 2007 ápr. 17, 10:55 pm
Tartózkodási hely: Budapest
Re: E11 - (1997-2002)

Hozzászólás Szerző: Bohi » 2015 jan. 16, 05:05 pm

bepi81 írta:
ksz315 írta:4EFE és az 1.6vvti váltó belseje egyezhet? Ha igen mennyire bonyolult kicserélni a kettőt?
Nem. A 4efe-nek C150 váltója van, az 1,6 vvt-i motorhoz a C52 jelű lett társítva, ha nem tévedek.
Szerintem a 4age C52 (sőt biztos), a 4AFE C50, a többit nem tudom, Matyi a nagy guru.
'87 E8 GT SEDAN
Prius II

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23434
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:
Re: Váltók, áttételek, sebességi értékek

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2015 jún. 04, 09:11 am

ZDoman küldte ezt a TRD katalógust:
http://www.trdparts.jp/english/parts_ls ... nical.html

Hátha szüksége lesz valakinek rá.
Mondjuk 2E-hez :D ...
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
montoya
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3720
Csatlakozott: 2010 aug. 29, 10:17 pm
Tartózkodási hely: BP XI
Re: Váltók, áttételek, sebességi értékek

Hozzászólás Szerző: montoya » 2015 jún. 15, 03:15 pm

Hmm, ez alapján ezt találtam: IS200-hoz való TRD sperr.
(jobb oldalt van angolra váltós gomb)
Ami fura, hogy csak 3.7kg-nak írja az egészet. Ezek szerint ez csak a "dió", ami bemegy a gyári difiházba, és ámen?
IS200 '01
:glcarina: Carina Coupe 1.8 XE - RIP :(
KépCarina Coupe 1.6 DX
Datsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23434
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:
Re: Váltók, áttételek, sebességi értékek

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2015 okt. 09, 07:57 am

Kalmi utólagos engedélyével ide is berakom ezt a szuper kis linket:
Toyota váltókról egy képekkel illlusztrált kis ismertető
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
mozso
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1935
Csatlakozott: 2010 ápr. 15, 08:54 am
Autód gyártási éve: 2006
Autód típusa (és generációja): Corolla E12
Autód felszereltségi jelölése: Luna
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: BP
Kapcsolat:
Re: Váltók, áttételek, sebességi értékek

Hozzászólás Szerző: mozso » 2015 okt. 09, 02:19 pm

Ez nagyon jó kis anyag! Érdemes elolvasni
CCH vezetőségi tag
Corolla E12 HB - kovácsolt 1ZZ-FE motor + Garrett GT2860R turbo @ 1.5bar + sok egyéb


Válasz küldése