Vérbeli, letagadhatatlan, gyönyörûséges Coupe-k

Karosszéria variánsok, motorfajták, egyéb típusok. Toyotainkról szakmai beszélgetések, tudnivalók, érdekességek...
Avatar
Bohi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3268
Csatlakozott: 2007 ápr. 17, 10:55 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Bohi » 2013 márc. 12, 11:09 am

bubidisc írta:Még egy "síma" 3SGE motoros is élmény. :wink:
Mihez képest... nekem nem volt az. Kicsit csalódás volt. De tényleg szép forma!
'87 E8 GT SEDAN
Prius II

Avatar
montoya
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3720
Csatlakozott: 2010 aug. 29, 10:17 pm
Tartózkodási hely: BP XI

Hozzászólás Szerző: montoya » 2013 márc. 12, 11:14 am

Bohi írta:
bubidisc írta:Még egy "síma" 3SGE motoros is élmény. :wink:
Mihez képest... nekem nem volt az. Kicsit csalódás volt. De tényleg szép forma!
En is mindenkepp 4WD-t vennek belole, ha mar RWD nincs. Nem tudom, mi tortent a 80-as evek vegen, 90-esek elejen, hogy a sprotautok zomebol is FWD-t csianltak. Celica, Eclipse, 3000GT. (Utobbinal kulon emlitest erdemel a 3l V6 elol, keresztbe beepitve.)
IS200 '01
:glcarina: Carina Coupe 1.8 XE - RIP :(
KépCarina Coupe 1.6 DX
Datsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd

Avatar
Lyani
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1625
Csatlakozott: 2007 ápr. 22, 01:13 am
Autód gyártási éve: 1989
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Szigethalom

Hozzászólás Szerző: Lyani » 2013 márc. 12, 01:10 pm

Lackó írta:Egy ideje szerelem a tipus...

Kép
Fura mód, a hátsó kicsi szárny nélkül még dögösebben néz ki. :roll:
'89 AE92 GTi Liftback (Bigport AFM Redtop 4AGE) :e9ly:
'88 ST162 GT coupé (USDM 3SFE ATM)

Avatar
Bubi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 5966
Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
Tartózkodási hely: Bp. környéke

Hozzászólás Szerző: Bubi » 2013 márc. 12, 01:46 pm

montoya írta:
Bohi írta:
bubidisc írta:Még egy "síma" 3SGE motoros is élmény. :wink:
Mihez képest... nekem nem volt az. Kicsit csalódás volt. De tényleg szép forma!
En is mindenkepp 4WD-t vennek belole, ha mar RWD nincs. Nem tudom, mi tortent a 80-as evek vegen, 90-esek elejen, hogy a sprotautok zomebol is FWD-t csianltak. Celica, Eclipse, 3000GT. (Utobbinal kulon emlitest erdemel a 3l V6 elol, keresztbe beepitve.)
Olyanokat kérdezel amelykre egy gimnazista kislány is tudná a választ. Gondolom költõi.
Azért megpilszkáltad a tollamat. Elárulom, hogy a kategória határok annyira még mostanra sem mosódtak össze, hogy azt lehessen mondani komoly számban léteznének FWD sportautók. Amiket megneveztél azok lényegében coupe-k kivéve egyet ami is is. Igen is vannak kategória jellemzõi a sportautónak. Egyik az, hogy MR, RR*, RWD vagy ritkán 4WD. Noha vannak elnevezések amik arra utalnak, hogy egy sportautó pl. coupe kivitelû pl.: 911 coupe, de ez csak az elnevezésben az, gyakorlatilag nem, míg egy Pug. 406 coupe az tényleg coupe. A következõ, hogy a 3000GT-bõl (GTO-ból) sosem volt FWD volt 4WD, meg 4WD + 4WS. És a világ addigi legnehezebb sportautója volt. Lehetne oldalakon át, típusokon keresztül írni errõl. Lényeg, hogy a valaha és a ma legtöbb FWD kivitelû kocsi, legyen az 300 LE-s, valamilyen nem sportautó kategóriába tartozik. Még ha teljesítménye és viselkesése alapján közéjük is sorolnánk.

Szerk.: *
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.

Avatar
montoya
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3720
Csatlakozott: 2010 aug. 29, 10:17 pm
Tartózkodási hely: BP XI

Hozzászólás Szerző: montoya » 2013 márc. 12, 02:25 pm

bubidisc írta:
montoya írta:
Bohi írta: Mihez képest... nekem nem volt az. Kicsit csalódás volt. De tényleg szép forma!
En is mindenkepp 4WD-t vennek belole, ha mar RWD nincs. Nem tudom, mi tortent a 80-as evek vegen, 90-esek elejen, hogy a sprotautok zomebol is FWD-t csianltak. Celica, Eclipse, 3000GT. (Utobbinal kulon emlitest erdemel a 3l V6 elol, keresztbe beepitve.)
Olyanokat kérdezel amelykre egy gimnazista kislány is tudná a választ. Gondolom költõi.
Azért megpilszkáltad a tollamat. Elárulom, hogy a kategória határok annyira még mostanra sem mosódtak össze, hogy azt lehessen mondani komoly számban léteznének FWD sportautók. Amiket megneveztél azok lényegében coupe-k kivéve egyet ami is is. Igen is vannak kategória jellemzõi a sportautónak. Egyik az, hogy MR, RR*, RWD vagy ritkán 4WD. Noha vannak elnevezések amik arra utalnak, hogy egy sportautó pl. coupe kivitelû pl.: 911 coupe, de ez csak az elnevezésben az, gyakorlatilag nem, míg egy Pug. 406 coupe az tényleg coupe. A következõ, hogy a 3000GT-bõl (GTO-ból) sosem volt FWD volt 4WD, meg 4WD + 4WS. És a világ addigi legnehezebb sportautója volt. Lehetne oldalakon át, típusokon keresztül írni errõl. Lényeg, hogy a valaha és a ma legtöbb FWD kivitelû kocsi, legyen az 300 LE-s, valamilyen nem sportautó kategóriába tartozik. Még ha teljesítménye és viselkesése alapján közéjük is sorolnánk.

Szerk.: *
3000GT-bol igen is volt FWD, ugyanugy, mint az ST185-bol. VR-4 neven. 4WD-t altalaban az alapesetben keresztmotoros FWD autokbol szoktak csinalni, ha kicsit atgondolod, ertheto a dolog. Kivetelek persze vannak, pl. Audi.
IS200 '01
:glcarina: Carina Coupe 1.8 XE - RIP :(
KépCarina Coupe 1.6 DX
Datsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd

Avatar
Bubi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 5966
Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
Tartózkodási hely: Bp. környéke

Hozzászólás Szerző: Bubi » 2013 márc. 12, 02:30 pm

A mitsu-val kapcsoltaban tévedtem. Becsaptak az emlékeim. Az is csak egy coupe, a többi gondolom érthetõ volt.
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.

Avatar
RWD
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2611
Csatlakozott: 2009 nov. 17, 11:56 am
Autód gyártási éve: 1981
Autód típusa (és generációja): Starlet
Autód felszereltségi jelölése: Deluxe
Autód karosszéria variánsa: Liftback (3 ajtós)

Hozzászólás Szerző: RWD » 2013 márc. 12, 06:12 pm

montoya írta:
Bohi írta:
bubidisc írta:Még egy "síma" 3SGE motoros is élmény. :wink:
Mihez képest... nekem nem volt az. Kicsit csalódás volt. De tényleg szép forma!
En is mindenkepp 4WD-t vennek belole, ha mar RWD nincs. Nem tudom, mi tortent a 80-as evek vegen, 90-esek elejen, hogy a sprotautok zomebol is FWD-t csianltak. Celica, Eclipse, 3000GT. (Utobbinal kulon emlitest erdemel a 3l V6 elol, keresztbe beepitve.)
Tömegnek ez kell, gondolom Én.
1981-Toyota Starlet KP62 3K

Avatar
Toytib
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 714
Csatlakozott: 2007 máj. 09, 07:31 pm

Hozzászólás Szerző: Toytib » 2013 márc. 12, 08:18 pm

A lényeg az hogy a hátsókerék hajtásnak igen nagy a hajtáslánc vesztesége, ezáltal lényegesen kevesebbet fogyasztanak és intenzívebbek a keresztben elhelyezett motorok csupán fogaskerékhajtással létrehozott kihajtásuk.
Ezáltal a gyárak természetes módon ez felé hajlottak leginkább.
Semmi elítélni való nincsen abban hogy egyszerûbb és gazdaságosabb megoldást választották.
Azt hogy 100 emberbõl 3 a hátsókerékhajtásra izgul, az az autógyárakat legkevésbé érdekelte.
AE82 Gt 4AGE smallport 1987
AE86 GT 4AGE 1983
Prius II 2009

Avatar
Bubi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 5966
Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
Tartózkodási hely: Bp. környéke

Hozzászólás Szerző: Bubi » 2013 márc. 12, 10:46 pm

Nem mellesleg, olcsóbb a gyártása (kevesebb nyersanyagot igényel), könnyebb a vezethetõsége, súlya, kisebb a hátsó futómû helyigénye. Ez egy indokolt változtatás volt akkor. Még nem a környezet tudatosság jegyébe de a hátsós hajtás maradt sokáig a sportkocsis, luxusautós privilégium az elsõs hajtás (gyártásának olcsósága miatt) meg a tömegeké. Ezt viszont nem a 80-as 90-es évekre tenném. Szerintem ez úgy 70-es évektõl már elkezdõdött európában.
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.

Avatar
Lackó
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3456
Csatlakozott: 2008 júl. 17, 05:02 pm
Autód gyártási éve: 2001
Autód típusa (és generációja): Avensis
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)

Hozzászólás Szerző: Lackó » 2013 márc. 15, 09:14 pm

Sancy írta:Egy ismerõsömnek van egy eladó tûzpiros Carlos-a.
Ha kell megadom a számát.
Az ám a mindennapos használatra való tipus...és pénztárca barát is. :)

Avatar
Lackó
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3456
Csatlakozott: 2008 júl. 17, 05:02 pm
Autód gyártási éve: 2001
Autód típusa (és generációja): Avensis
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)

Hozzászólás Szerző: Lackó » 2013 márc. 15, 09:17 pm

Bohi írta:
bubidisc írta:Még egy "síma" 3SGE motoros is élmény. :wink:
Mihez képest... nekem nem volt az. Kicsit csalódás volt. De tényleg szép forma!
Szerintem kifogtál egy szart. Nem gondolom, hogy lomha lenne.

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23434
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2013 márc. 15, 11:08 pm

Nem lomha, de én sem voltam elájulva. Pedig sok száz km-t vezettem.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
Bubi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 5966
Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
Tartózkodási hely: Bp. környéke

Hozzászólás Szerző: Bubi » 2013 márc. 16, 10:54 am

Egy fékezetten sportos vérmérsékletû toyotásnak a legjobb választás egy 3SGE. Nagyon jól használható, 2 személynek elég tágas, könnyen vezethetõ, remek a körkörös kilátás belõle (ami baromi meglepõ), egyedülállóan jó a hangja a gyári kipufogóval és van egy olyan formája amibõl lehetetlen kiszeretni.
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.

Avatar
Lackó
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3456
Csatlakozott: 2008 júl. 17, 05:02 pm
Autód gyártási éve: 2001
Autód típusa (és generációja): Avensis
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)

Hozzászólás Szerző: Lackó » 2013 márc. 18, 10:32 pm

bubidisc írta:Egy fékezetten sportos vérmérsékletû toyotásnak a legjobb választás egy 3SGE. Nagyon jól használható, 2 személynek elég tágas, könnyen vezethetõ, remek a körkörös kilátás belõle (ami baromi meglepõ), egyedülállóan jó a hangja a gyári kipufogóval és van egy olyan formája amibõl lehetetlen kiszeretni.
Fékezetten sportos...tetszik ez a visszásság. :D

Amúgy igen...totál igaz, hogy az autó meglátni és megszeretni fajta. Lehet, hogy nem mostanában, de biztosan kipróbálok egyet, aztán ki tudja majd. :)

Avatar
montoya
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3720
Csatlakozott: 2010 aug. 29, 10:17 pm
Tartózkodási hely: BP XI

Hozzászólás Szerző: montoya » 2013 márc. 18, 10:44 pm

Lackó írta:
bubidisc írta:Egy fékezetten sportos vérmérsékletû toyotásnak a legjobb választás egy 3SGE. Nagyon jól használható, 2 személynek elég tágas, könnyen vezethetõ, remek a körkörös kilátás belõle (ami baromi meglepõ), egyedülállóan jó a hangja a gyári kipufogóval és van egy olyan formája amibõl lehetetlen kiszeretni.
Fékezetten sportos...tetszik ez a visszásság. :D

Amúgy igen...totál igaz, hogy az autó meglátni és megszeretni fajta. Lehet, hogy nem mostanában, de biztosan kipróbálok egyet, aztán ki tudja majd. :)
Van hahun egy szép fehér 4wd eladó. Menjünk el, ha az IS-sel megyünk, még potenciális vevõnek is néznek. :lol:
IS200 '01
:glcarina: Carina Coupe 1.8 XE - RIP :(
KépCarina Coupe 1.6 DX
Datsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd


Válasz küldése