7M-GE

Karosszéria variánsok, motorfajták, egyéb típusok. Toyotainkról szakmai beszélgetések, tudnivalók, érdekességek...
Avatar
Nova
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 41
Csatlakozott: 2009 máj. 07, 09:08 pm
7M-GE

Hozzászólás Szerző: Nova » 2009 máj. 28, 09:57 am

Nem tudom jó helyre nyitottam-e a topicot, de érdekelne, hogy valaki közülletek tud-e valamit a 7M-GE kódú motorokról. Ha jól tudom '87 körül szerelte vele a Toyota egyes típusait, pl a Suprákat.
1.4 D4D 8 szelep, SOHC, közvetlen common rail, intercoolerrel

Itt bárki megtalálhat:

http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=45331

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23353
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2009 máj. 28, 11:11 am

Supra, Soarer. És ennek Lexus megfelelõje (SC300??).
Jó helyen van elvileg a topic.

Mit szeretnél róla tudni? soros 6os szívó, 190 körüli lóerõvel, nyomatékos és kimegy a világból. A 7MGTE-ról tudom, hogy Fõtengely csapágyas szokott lenni, ha nagyon ölik és ha köszörülöd az halottnak a csók. (Akárcsak 3SGE Celica-nal). Ezért a tengely nagy hiánycikk.magyarul vigyázni kell az olajhûtésre és hogy jó olaj legyen benne. Magát az 1500-1640 (manuál-autómata) Suprát mondhatni "öregesen" mozgatja, inkább 100 fölött jön ki a köbcnti okozta elõny, de egy kisebb autóba rakva gyilkos lehet. Ellenben, ha az olajos dolgokra figyelünk, szeriuntem "igénytelen" és kimegy a világból, mert alul van méretezve.

Ezek kb amik így elsõre beugrottak, de vannak nálam okosabb emberek is.
Miért? Mibe, mikor, honnan?... :)
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
Nova
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 41
Csatlakozott: 2009 máj. 07, 09:08 pm

Hozzászólás Szerző: Nova » 2009 máj. 28, 04:25 pm

Csak azért kérdeztem, mert egyik ismerõsöm nézte ezt a suprát, és megkért, h kérdezzem meg a toyota szakikat a klubból, hogy mi a véleményük. Megéri, vagy hagyja a francba?
1.4 D4D 8 szelep, SOHC, közvetlen common rail, intercoolerrel

Itt bárki megtalálhat:

http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=45331

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23353
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2009 máj. 28, 05:12 pm

Ezt a Suprát?

Melyiket? Ne a motortól függjön. Fontos természetesen az is, de az autó összképét nézzétek inkább. Kasztni, fék, futómû, beltér...
Azt elfeljtettem mondani, hogy eddig akármelyik Suprával mentem, vagy hallgattam, mindegyiknek iszonyat feltûnõen csendes szépen egyenletesen járó motorja volt. Ellenben hosszú távon volt, ami megadta magát. Mindenképpen keressetek hengerfejességre utaló nyomokat is! Emellett Supránál szerintem fokozottan megéri megnézni a komolyabb töréseket is, amik már alváz deformálódással járnak. (tengelytáv mérés is jó lehet).

Hogy megéri-e? Látatlanban nehéz. Magamat mondhatom bátran vérbeli elmebeteg Toyota buzinak. Fura módon inkább a 15 év feletti korosztályért vagyok oda. Van sok-sok olyan coupe, ritkaság, amiért oda vagyok és sokan talán még nem is láttak képen sem, de azok ugye elérhetetlenek. Valamiben viszont biztos vagyok. Hogy életemben még lesz egyszer egy MA70 Supra Turbo Targa-m és egy TE71 GT Coupém. Szerintem elérhetõek és ezek iránt érzek már évek óta olyan bizsergést, vonzódást, hogy akármit megtennék értük. A többiek már úgyis ismerik a sztorikat :D
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
Nova
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 41
Csatlakozott: 2009 máj. 07, 09:08 pm

Hozzászólás Szerző: Nova » 2009 máj. 28, 07:03 pm

http://www.hasznaltauto.hu/2431119_toyota_supra_1987

egész pontosan ezt a suprát nézte ki magának. Képen ránézésre egyben van, élõben még nem láttuk, de ha minden igaz, akkor jövõ héten vmikor lesz idõpont a személyes átnézésre is.
1.4 D4D 8 szelep, SOHC, közvetlen common rail, intercoolerrel

Itt bárki megtalálhat:

http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=45331

murray
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1041
Csatlakozott: 2008 júl. 02, 05:40 pm

Hozzászólás Szerző: murray » 2009 máj. 28, 08:27 pm

ezt a kocsit jóideje hirdeti már a srác, sztem egy megnézést megér a piros belsõ nem az igazi. de ez részletkérdés

Avatar
Robesz
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 75
Csatlakozott: 2008 máj. 19, 10:03 pm

Hozzászólás Szerző: Robesz » 2009 máj. 28, 08:33 pm

Nova írta:http://www.hasznaltauto.hu/2431119_toyota_supra_1987

egész pontosan ezt a suprát nézte ki magának. Képen ránézésre egyben van, élõben még nem láttuk, de ha minden igaz, akkor jövõ héten vmikor lesz idõpont a személyes átnézésre is.
Sajnos a típushoz nem értek, meg mit is várjon az ember egy 87-es kocsitól, de én félnék olyan kocsit venni, amiben direkt szûrõ van.

Lehet, hogy nagyon jó, ugyanakkor borzasztó kényes dolog. Ha nem takarítja rendszeresen az ember a megfelelõ folyadékkal akkor nagyon hamar átengedi a port. Az a motor meg, ami port kap.....
Szal én mindenképpen a motortól indulnék annak makulátlannak kell lennie, mert az a szívás netovábbja, ha egy 7M-GE-hez alkatrészt kell keresni.
Meg az a km érték is, szal nekem nagyon kinyíik a bicska a zsebemben, ha már ennyire hülyének néznek!!!
De ez csak magán vélemény.

Avatar
Nova
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 41
Csatlakozott: 2009 máj. 07, 09:08 pm

Hozzászólás Szerző: Nova » 2009 máj. 28, 09:46 pm

Akkor nagyjából hasonló véleményen vagyunk. :) Én is mondtam neki, hogy inkább lehet hogy ezt kellene megvennie:

http://www.hasznaltauto.hu/2984792_toyota_corolla_1989

Szerintem olcsóban megúszná, és lehet, hogy alkatrészt is jobban találna hozzá. Bár a végsõ döntés az övé. Aztán majd jöhet az én megmondtam. :D:D:D
1.4 D4D 8 szelep, SOHC, közvetlen common rail, intercoolerrel

Itt bárki megtalálhat:

http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=45331

Avatar
Ghee
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 283
Csatlakozott: 2009 máj. 05, 10:52 am
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Ghee » 2009 máj. 28, 10:08 pm

Szerintem az ilyen optikai tuningos autóktól sok jót nem várhat az ember... egy biztos: egyik sem megkímélt.
'00, EE111, 4E-FE, Harmony

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23353
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2009 máj. 29, 02:15 pm

Ettõl az autótól én is undorodok. Szarul is néz ki és látszik, hogy csak az optika meg a zene volt a fontos és semmi más. Ahogy mondtam a szívó nehezen mozgatja ezt a tömeget, így biztos szétölte egy két részing alkalmából, amikor egy swift elkezdett távolodni mellette.
Robesznak igaza van.
Ja és elfelejtettem mondani, hogy Suprát szigorúan csakis második autónak. És ha nincs 1- 1millió2 a zsebében, akkor bele se vágjon. Nem egy Corolla vagy egy Carina. ha itt beszarik valami, komoly összegeket kell csengetni.
Ha a srác simán saját autónak akarja venni és nincs másik járkálós, akkor szerintem beszéld le róla. Butaság. Csak az átrás 110 ezer körül van. Többet eszik, több olaj kell bele több a meghibásodási lehetõség....
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
Nova
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 41
Csatlakozott: 2009 máj. 07, 09:08 pm

Hozzászólás Szerző: Nova » 2009 jún. 11, 08:11 am

Pacsker írta:Ettõl az autótól én is undorodok. Szarul is néz ki és látszik, hogy csak az optika meg a zene volt a fontos és semmi más. Ahogy mondtam a szívó nehezen mozgatja ezt a tömeget, így biztos szétölte egy két részing alkalmából, amikor egy swift elkezdett távolodni mellette.
Robesznak igaza van.
Ja és elfelejtettem mondani, hogy Suprát szigorúan csakis második autónak. És ha nincs 1- 1millió2 a zsebében, akkor bele se vágjon. Nem egy Corolla vagy egy Carina. ha itt beszarik valami, komoly összegeket kell csengetni.
Ha a srác simán saját autónak akarja venni és nincs másik járkálós, akkor szerintem beszéld le róla. Butaság. Csak az átrás 110 ezer körül van. Többet eszik, több olaj kell bele több a meghibásodási lehetõség....
Bocsi, h csak most reagálok, de szar volt a gépem, nem tudtam netezni. Köszi szépen a jó tanácsokat. :)
1.4 D4D 8 szelep, SOHC, közvetlen common rail, intercoolerrel

Itt bárki megtalálhat:

http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=45331

Avatar
AndrewGL
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 996
Csatlakozott: 2007 szept. 07, 11:38 am

Hozzászólás Szerző: AndrewGL » 2009 jún. 15, 09:11 am

Nova írta:
Pacsker írta:Ettõl az autótól én is undorodok. Szarul is néz ki és látszik, hogy csak az optika meg a zene volt a fontos és semmi más. Ahogy mondtam a szívó nehezen mozgatja ezt a tömeget, így biztos szétölte egy két részing alkalmából, amikor egy swift elkezdett távolodni mellette.
Robesznak igaza van.
Ja és elfelejtettem mondani, hogy Suprát szigorúan csakis második autónak. És ha nincs 1- 1millió2 a zsebében, akkor bele se vágjon. Nem egy Corolla vagy egy Carina. ha itt beszarik valami, komoly összegeket kell csengetni.
Ha a srác simán saját autónak akarja venni és nincs másik járkálós, akkor szerintem beszéld le róla. Butaság. Csak az átrás 110 ezer körül van. Többet eszik, több olaj kell bele több a meghibásodási lehetõség....
Bocsi, h csak most reagálok, de szar volt a gépem, nem tudtam netezni. Köszi szépen a jó tanácsokat. :)
Tapasztalatból: Supraból csak manuális váltóst és csak turbost (7M-GTE).
Ellenkezõ esetben igen hamar el fog veszni a lelkesedés vagy lehet rákölteni csilliárdokat az átalakításra.
Az autó önsúlya 1580 ill. 1680 kg!!! (non-turbo vs turbo). Ezt meg kell mozgatni valahogy...

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23353
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2009 jún. 15, 11:39 am

1580, meg 1680. De inkább az Automata váltó súlya határozza meg, nem? Inkább azt mondjuk, hogy 1500-1700 kilóig felszereltségfüggõen.
Amit Andrew ír, az mind igaz! Tényleg nagyon nehéz az autó. A szívó utazgatni jó, meg mondhatod, hogy Suprád van, de ha már oda szeretnél gyorsítani néha, akkor lehet kevés. Még a gyári turbónyomásos turbost sem mondhatjuk fürgének, fickósnak.
Andrew-al elneveztük a bõgõ bikának :D
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
AndrewGL
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 996
Csatlakozott: 2007 szept. 07, 11:38 am

Hozzászólás Szerző: AndrewGL » 2009 jún. 15, 11:55 am

Na ja. A turbosban viszont elég nagy tuning-potenciál lakozik.
A gyári turbo nevetségesen alacsonyan tölt (0,4-0,6 bar).
Pár órás munkával felhúzható 0,8-1,0 bar-ra, és ezt hosszú távon is viseli a motor, persze a megfelelõ üzemeltetési feltételek betartása mellett.
+ kovácsolt hajtókar, könnyített lendkerék: ripsz-ropsz 280-300 paci lesz a 237-bõl, és sokkal dinamikusabban veszi a fordulatot. Mindez 200 ezerbõl biztos megvan. Ez még csak a Stage 1 :)


Válasz küldése