Oldal: 15 / 16

Re: Vlaci - Toyota Starlet KP62 RWD

Elküldve: 2016 nov. 10, 10:49 am
Szerző: Pacsker
Vigyázz a számokkal, mert nem mindig a nagyobb előtag jelenti a nagyobb köbcentit! :)
"Helyesen" egyébként a sosem elkészíthető motor valami ilyesmi lehetne 2ZZAGE :taps:
(2AZZ azért nem, mert AZ-s motorcsalád van :D)

Na de ne trollkodjunk, mert Vlaci kinyír minket.
Inkább ő árassza el a projektet csemegéivel!

Re: Vlaci - Toyota Starlet KP62 RWD

Elküldve: 2016 nov. 10, 09:55 pm
Szerző: domi007
Pacsker írta:Vigyázz a számokkal, mert nem mindig a nagyobb előtag jelenti a nagyobb köbcentit! :)
"Helyesen" egyébként a sosem elkészíthető motor valami ilyesmi lehetne 2ZZAGE :taps:
(2AZZ azért nem, mert AZ-s motorcsalád van :D)

Na de ne trollkodjunk, mert Vlaci kinyír minket.
Inkább ő árassza el a projektet csemegéivel!
Már elnézést, abbafejezem az offolást ezek után, de igen is létezik, megépíthető, és mások nevezték el 9AGE-nek :)
http://www.mr2oc.com/57-common-engine-s ... ation.html

Re: 4AGE (gyorstalpaló)

Elküldve: 2016 nov. 11, 09:08 am
Szerző: Pacsker
Áthelyeztem ide, hogy ne szemeteljünk Vlaci projektjében.
Domi... Eddig nekem ez kimaradt :shock:

Meg se fordult volna a fejemben, hogy a sonkák, a hajtókar távolságok... kompatibilisek lehetnek az A-s blokkal. Össze-vissza pisilem magam.
Van ilyenről videó? (még nem néztem végig a linkeket)

Nyilván továbbra is ésszerűtlen (beszerzés, költségek, üzemóra szám) egy ilyen építése, DE aki megcsinálja, annak minden szempontból :fel: :rock: :bulaaaj:

Re: 4AGE (gyorstalpaló)

Elküldve: 2016 nov. 11, 08:23 pm
Szerző: domi007
Engem is nagyon meglepett, amikor először szembejött velem, de több helyen is találtam infót róla, úgyhogy valósnak ítélem meg :). A sonkák pont nem férnek el úgy látom, egy kicsit a hengerfal aljából (szakáll?) kell nyesni viszont utána már rendben van, el tud fordulni a ZZ főtengely. Dugattyúkkal kell még okosan machinálni, elvileg Nissan CA18 dugókat kicsit módosítva lehet jól összerakni.
Abszolúte semmi, de semmi értelme nincsen egy ilyen motornak, a költségek és a várható teljesítmény teljesen irreálissá teszik pl. egy BEAMS-szel szemben, viszont mókásnak mókás :).

Sajnos N/A videót nem találtam, de egy turbósat igen, bár ez nem a fentebbi linken leírt Toyota-legó setup, hanem saját gyártmányú egyedi cuccokból (főtengely, hajtókar, dugók) van megépítve
[BBvideo 800,480]https://www.youtube.com/watch?v=u6DIL6WUGjc&[/BBvideo]

Itt van maga a megvásárolható kit is, amivel ezt a motort építették
http://www.mrpltd.co.nz/product/7age-stroker-kit-1-9l/

Irgalmatlanul drága :D

Itt van pár kép arról, hogyan ül a ZZ főtengely az A blokkban:
http://forum.9000rpm.co.za/viewtopic.php?id=4251

Re: 4AGE (gyorstalpaló)

Elküldve: 2017 szept. 25, 09:01 am
Szerző: Pacsker
Toyota versenymotorjainak taglalása.
Többek közt 4AGE "új fejlesztései" is alaposan szemléltetve

http://japtimers.hu/forum/viewtopic.php ... 3794#p3794

Sosem láttam még ilyen videókat. Levegő töltet cserék, áramlásik sebességek a T-VIS-nél, burtál :)
Mindenkinek ajánlom!

Re: 4AGE (gyorstalpaló)

Elküldve: 2017 okt. 01, 05:20 am
Szerző: RWD
Pacsker írta:Toyota versenymotorjainak taglalása.
Többek közt 4AGE "új fejlesztései" is alaposan szemléltetve

http://japtimers.hu/forum/viewtopic.php ... 3794#p3794

Sosem láttam még ilyen videókat. Levegő töltet cserék, áramlásik sebességek a T-VIS-nél, burtál :)
Mindenkinek ajánlom!
Ez jó, köszi :burnout:

Re: 4AGE (gyorstalpaló)

Elküldve: 2017 okt. 17, 07:35 am
Szerző: Pacsker
Domi007 megcsinálta hozzá a magyar fordítást!
Hálás köszönet ezúton is!
domi007 írta:Az angol még nincs kész, majd ha lesz megint szabadidőm akkor dolgozok rajta.

Kérlek vegyétek figyelembe, hogy amatőr, műkedvelő autób*zi vagyok, ezért a fordítás pontosságáért nem vállalok felelősséget. Amennyiben van konstruktív javaslat jobb kifejezésekre, kevésbé csikorgó mondatokra jelezzétek, és megpróbálom javítani.
Azt szeretném kérni, hogy amennyiben tetszett a videó, és érdekesnek, vagy hasznosnak találtad akkor jelezz vissza, akár a youtubeon egy kommentben, akár itt a fórumon. Több nyugodt, hétvégi estém és hétköznapi éjszakám is ráment arra, hogy dolgoztam a feliratokon, keresgéltem a szótárban a megfelelő kifejezést stb. ezért jól esne a visszajelzés, hogy nem volt hiába.
A CC gombra kattintva kapcsolható be a felirat. Kérlek terjesszétek az összes olyan fórumon, ahol esetleg hasznos lehet bárkinek, de eddig nem értette a szöveget.

https://www.youtube.com/watch?v=8Q40aVkBxSA

Re: 4AGE (gyorstalpaló)

Elküldve: 2017 okt. 27, 08:28 am
Szerző: Pacsker
A Projektekben látott számos "SWAP"-on kívül ismét előjött egy átalakítási kérdés, ezúttal "hibrid módra".
Másolom ide is, biztos vagyok benne, hogy hasznos lesz valakinek a jövőben.
A kiegészítéseket, javításokat örömmel veszem.
Kovacstamas írta:Sziasztok!
Lenne egy olyan kérdésem hogy az megvalósítható e e9-es liftback 4a-f motorblokkra 4a-ge hengerfejet rátenni
Tudom hogy más dugó van benne meg nem ugyan az a főtengely de ha a szelepek elférnek akkor működhet a dolog?
Pacsker írta:Szervusz!

ZDoman a legtapasztaltabb, legképzettebb, fő császárja a témának. Én csak ötletelek...

A Bigportos 4AGE-k blokkjai nem voltak olajhűtésesek, így ez nem gond, hogy az F-esed sem az.
Furatok, nyugvó csapágyak, olaj-vízjáratok többnyire egyeznek.

Az égéstér, többek közt a dugattyúk tetejeinek kialakítása azért nem véletlenül lett így kitalálva.
Igen jelentős eltérés van a 4A-F és a 4A-GE dugattyú tetőkben (8-as medence kontra 4 kis félhold). Nincs tapasztalatom, hogy nem-e nyitnának-e bele a 4AGE szelepek a medence szélébe, de ha el is férnének, akkor is tök más lenne az áramlás és a keverék képzés (a térbeli test formáján és térfogatán kívül a 4AGE-nek nagyobb a szelepszöge is!). Azon kívül, hogy a gyári 4AGE teljesítménytől így akár jó messzire is kerülhetsz, igen veszélyes is a dolog. Dús / (szegény) keverék, rossz öblítés, forrópontok kialakulása, emisszió, keverékképzési ECU hibák, kopogás, horonytörés...

Magyarul 4AGE dugattyú szerintem mindenképpen "illene".
A hajtókar már kérdéses...
Létezett vastag és vékony csapos is belőle. (4AF-et egészen a 90-es évek végéig gyártottak). Meg kéne nézni, hogy a tied milyen.
És szerezni 4db 4AGE hajtókar-dugó párost.
Már csak a magas fordulat miatt is.
Ha nagyon nincs hajtókar és szeretsz izgalmasan élni, akkor csak dugattyút. Ebből is van "préselt" csapszeges és seeger gyűrűs megoldás. 4AGE dugattyúból létezett mindkettő, szerintem a csapszeg átmérő a 4AF-eknél is 18-20mm környéke (most nem olvasok utána), így lehet találni és összehozni 4AF hajtókar + 4AGE dugattyú párost. (de nem javaslom).

A dugattyú miatt fontos lesz a vezérlés (motorvezérlésre, befecskendezésre gondolok). Leegyszeűsítve van 3 féle, nem feltöltött, 16 szelepes 4AGE dugó tető.
- homorú (Bigport, AFM-es)
- nagyjából sík (Bigport, MAP-os)
- domború (Smallport AFM/MAP)
Sorban egyre nagyobb kompresszió viszonnyal.

Ezekhez kellene társítani első kettőnél az injektorokat, ECU-t, gyújtást...
Smallport-Bigport közt a hengerfejet is.
Halkan megjegyzem vannak eltérő vezérlés és dugattyú működő motor párosok, sőt tuning célú eljárások. Érdemes utána olvasni, hogy melyik működik melyikkel büntetlenül.
(Bigport AFM-es dugó Bigport MAP vezérléssel biztosan!)

Reálisan gondolom E9-ből származó AFM-es hengerfejed és sallangod van.
Ehhez kellene 4db AFM-es dugattyút szerválnod. (akár ebay-ről, akár valami "tuning" márkából, ha mondjuk a ritkábbik "préselt" csapszeges 4AF-ed van)

Főtengely
Egyre aktuálisabb kérdés ez a 4AGE tulajoknak.

Az F-es főtengely sonkái "kevésbé kidolgozottak", a csapágyakkal érintkező részek felületkezelése nem tudjuk, hogy ugyanolyan-e, DE nyugvó sor tekintetében, szimering átmérőkben egyezik a 4AGE-vel és hajtókar átmérőkből is elérhető a 4A/4AF/4AFE családból 40 és 42mm-es "kis és nagy csapos" is egyaránt.
Tehát fizikailag berakható és úgy gondolom egyre többen is fognak élni a lehetőséggel a 4AGE alapméretes 100+ezer Ft-os főtengely árak és elérhetőségi problémák miatt.
A lendkerék felfogató furatszám különbözik! Nem 8, hanem csak 6 csavaros, így hozzá való F-es lendkerék kell! Ez sem feltétlenül probléma, ki lehet ugyanúgy súlyozni, könnyíteni, sőt 4AGE-hez hasonló 200-as majd 212-es, sőt az összkerekesek miatt még nagyobb kuplung átmérő is elérhető volt hozzájuk, tehát lendkerék felett már mehet a legó.

Ezeken felül ne feledd a komplett kábelezést, az üzemanyag csövezést, hűtőrendszert, az elektromos AC-t (tankot), a műszeregység visszajelzőket, a sima C50-es váltód miatti enyhébb lomhaságot...
Ha már váltót is cserélsz, netán 4AGE önindítót, generátort is szeretnél, akkor már a vízpumpától jövő hátsó vízcsövezésen is kell módosítani, blokkra csavart acél váltó-motor közdarabot is kell cserélni, de gyorsan átgondolva talán működhet a váltócsere utóbbiak nélkül is megmaradva "F-es aljként".
A gyújtáselosztó miatt nem tudom elfér-e az F-es generátor (pont a túloldalon van), így lehet, hogy ezt a részt, így a hátsó vízcsövet elkerülhetetlneül alakítanod kell.
Ha van szervokormány a kocsidban, készülj fel arra is, hogy a szivattyúja nem lesz jó, így a csövezése és tartálya sem, hisz a helyére kerül a generátor. Az említett szervós alkatrészekból is 4AGE kompatibilist kell találnod.
Ja és az átépítés után csak 100-as benya a horonytörések elkerülése érdekében!

Szumma szummárum, szerintem nem hiszem, hogy jobban bele kell így első blikkre mélyednem.
Azért írtam mindezt le, mert hiszem, hogy tudatos, megfontolt és komoly szakmaisággal (vagy még több anyagi forrással) rendelkező tulaj vagy és nem hiába túráztattál :)

Összegzésképpen.
Rácsavarozhatod a hengerfejet (akkor is kell az utóbbi pár átalakítás), DE NEM AJÁNLOM. (már csak a blokk síkolás elmulasztása miatt is.)
Ha az említett dugó-hajtókar cserés megoldást választod, akkor meg már úgyis kompletten fel lesz újítva. Új csapágyak, esetleges hónolás stb és csak a blokk és a főtengely marad a régi.

Tanúlság:
A szükséges motor ÉS EGYÉB alkatrészek miatt, mindenképp egy GT-i donorral jársz jobban (anyagilag is)! Annak motorját gatyába rázva meglesz mindened, sőt ami utána úgyis kelleni fog az erősebb első-hátsó futóműved, a hátsó tárcsaféked, a toronymerevítőd, a GT-i műszeregységed, akkor már az ülések, kárpitok, elektromos extrák, külső spoilerek...
Minden esetben igen költséges egy ilyen átalakítás.
Mielőtt belevágsz, kérj meg itt egy GT-i tulajt, hogy vigyen egy körre, hogy eldönthesd, mindezt megéri-e megugranod vagy sem.
Szerintem IGEN! :)

(A projektekben számos szakmai leírásokkal és képekkel illusztrált E8-E9-E10-E11 4AGE-sítést, sőt komplett GTi-sítést olvashatsz!
Továbbá a 4AGE gyorstalpalóban, sőt egyéb témáinkban is találsz számodra hasznos infókat)

Re: 4AGE (gyorstalpaló)

Elküldve: 2017 okt. 27, 12:02 pm
Szerző: toytomi
Ami még szerintem fontos a kábelezésnél, hogy kouki és zenki közötti szín és lábkiosztásokra is figyelni kell. Meg a kapcsolókba is van változás nem csak vezetékben.

Re: 4AGE (gyorstalpaló)

Elküldve: 2017 okt. 27, 04:05 pm
Szerző: domi007
Nem is tudtam, hogy volt 42-es főtengelyű F motor, ma is megérte benéznem ide :rock:

Re: 4AGE (gyorstalpaló)

Elküldve: 2017 okt. 27, 08:01 pm
Szerző: Pacsker
Csak gondolom. Nem 100%.
4A-F még E11-es Corollában is volt (igen karbis!), de nem kizárt, hogy Afrikában még tovább a Tazzokban.

Igazándiból 4A-F-ből nagyon kevés az ismeretem.

Re: 4AGE (gyorstalpaló)

Elküldve: 2017 okt. 28, 08:44 pm
Szerző: domi007
Ja azt hittem biztos infód van. Én eddig mindig úgy tudtam, hogy csak a GE kapott 42 milis főtengelyt, mindegyik másban 40es. De jó lenne, ha nem így volna. :)

Re: 4AGE (gyorstalpaló)

Elküldve: 2017 dec. 10, 07:56 pm
Szerző: Matenak
Nem tudjátok véletlenül, hogy a 16V szelepfedélnek mi a színkódja? :) A bluetop babakék azonosítója is érdekelne. :wink: Nem találom sehol... Köszi!

Re: 4AGE (gyorstalpaló)

Elküldve: 2017 dec. 10, 08:09 pm
Szerző: Pacsker
Nem tudom a színkódját, de van egy rakás szelepfedelem. Köztük gyári fényezésű is.
Szívesen adok egyet és az alapján kikeverik neked!

Re: 4AGE (gyorstalpaló)

Elküldve: 2017 dec. 10, 08:37 pm
Szerző: Matenak
Köszönöm, megtárgyaljuk mindenképp a részleteket!