Motorfajták

Karosszéria variánsok, motorfajták, egyéb típusok. Toyotainkról szakmai beszélgetések, tudnivalók, érdekességek...
Avatar
IceRocko
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 975
Csatlakozott: 2012 okt. 09, 05:14 pm
Autód gyártási éve: 1992
Autód típusa (és generációja): Corolla E10
Autód felszereltségi jelölése: XLi
Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)
Re: Motorfajták

Hozzászólás Szerző: IceRocko » 2014 dec. 03, 02:31 pm

Pacsker írta:Nem szeretnék 300 klubtagot autóztatni, főként a fenti okból kifolyólag írtam a felajánlást, de biztosan megbeszéljük veled a dolgot ;)
4AGE valóban többet eszik, mint mondjuk egy 4AFE, de azért nem 2-3 literrel :) ... Szép is lenne. Főleg Országúton és M0-n gurulsz ha jól emlékszem. Ilyen körülmények közt egy 4AGE megáll ~6,5 literrel, netán kicsit kevesebbel. Egy 4A-FE meg bemegy 6 alá is.
Tehát nem drasztikus a különbség, de tény, hogy nagyobb az étvágya. Ettől függetlenül neked én is inkább 4A/7AFE-t ajánlanék minél későbbi, de még Japán összeszerelésűt, Denso elektronikásat.

Ha tényleg 6,5-7,7l-el elmegy, akkor 4AGE lesz. :lol: Tudom én is, hogy inkább 4A/7AFE kell nekem. :) Meglátjuk...
Egyértelmű, hogy csak Denso elektronikás lehet! :)
EE101 Sedan, 7A-FE

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23933
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:
Re: Motorfajták

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2014 dec. 03, 03:12 pm

Van fogyasztás topic, talán ott és a projektemben jobban kiveséztem. A 6,5-7,7 második értékét te adtad hozzá. :)
A legjobb fogyasztásom 5,8, a legrosszabb 26. Az autóm a súlya, a nagy kerekei, a 6-os váltója miatt nem tekinthető átlagos GT-inek.

Reálisan egy átlagos E9-ben egy 4AGE:
Országúton: 6,5-7 liter
Autópályán: 7,5-8,5 liter értelmes kereteken belül sebesség függően
Városban (Bp!): 7,8-9,2 liter.
Versenypálya: 20-28 liter

Szolíd lábbal minden érték lejjebb vihető, amire nem egy példa is van klubon belül.
A fentiek 5 ajtós Liftback-re vonatkoznak, ami az E10 Sedan-odhoz a legjobban hasonlít. Kicsit nehezebb a te autód, úgyhogy hozzáadnék az értékekhez max 1-2 decit.

Normál használat mellett (1500-4000f/p) egy 4AGE motoros autó egy normális 1.6-os. Egyáltalán nem mondható erősnek. Ha az ember tud szellősen kicsit magasabbra forgatva vezetni, váltani, ahogy a 16 szelepes kívánja (2500-3500f/p váltás), akkor teljesen dinamikusnak érződik és még gazdaságos is. Ha gyötörjük a 2000-nél váltással, akkor erőlködős, sokat fogyasztós gyenge szarnak tűnik.
4500-tól megőrül és ha papíron netán még egyezik is vagy kevesebb a teljesítménye, mint egy modernebb "F"-es motoré, akkor sem hasonlítható hozzájuk. A hang, a rezonancia, az erők, a magas fordulatszám összességében nagy élményt ad. A baj, hogy ilyenkor a fogyasztása is nagy, viszont az ember úgysem folyamatosan így közlekedik. Ha már nem lételeme a "gyorsulás lámpától lámpáig", és 1 tank alatt 2-5x autózik vele egy jobbat, forgatja el az egekbe, akkor ez úgyis csak összevetve pár percet jelent, ami a fogyasztásban nem mutatkozik meg jelentősen.

Én szeretem, pont a fent leírtak miatt. 90%-ban egy sima 1.6-osként használom, viszont, ha sietek, vagy egy jó útszakaszon kedvem támad odalépni neki, netán egy erősebbet előzni, akkor meg ott van benne az a több, az a 4AGE. Ugyan csak 10% élményautós használatról beszélünk, de ha ezen kevés alkalomnál nem tudnám leforgatni, nem tudnám üvöltetni, akkor meg borzasztóan hiányozna és bánnám, hogy nem GT-im van :)

A váltó pörgős és, ha nyomja neki az ember pont 6 ezer párszázra ESIK vissza, így folyamatosan húz, nincs "lyuk".
Azért nem véletlenül lett sikermotor. Ugyan fogyasztásban nem veheti fel a versenyt egy 4AFE-vel, de nem is vészesen több.

A legrosszabb fogyasztásom (10l) rendszerint telente van, amikor SAJNOS :evil: a fél tank esetében csak pár km-es távokra kell beindítanom a motort. Ez nem tekinthető átlagosnak, általában nem így használják autóikat az emberek. Ebben az állapotban ugye végig megy a szivató..., ráadásul ezer fogyasztó is társul mellé, mint ablaktörlők, ventillátor, fényszóró, hátsó ablak fűtés, ülésfűtés... Nem hiába használok szuper minőségű 5W-s olajat és ilyenkor a fűtésről lemondva mindig hidegre állított fűtéscsappal indulok neki, hogy a motor hamarabb melegedhessen.

Végszóra, szerintem szuper motor a 16 szelepes 4AGE, de aki egyáltalán nem szokta kihuzatni az autóját, annak felesleges.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Wortex
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 713
Csatlakozott: 2011 jan. 30, 07:08 pm
Autód gyártási éve: 1989
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tápiószecsõ
Re: Motorfajták

Hozzászólás Szerző: Wortex » 2014 dec. 03, 03:57 pm

Sziasztok.
Témához kapcsolódóan kérdezném, hogy 7afe motoros autót tudtok-e a klubban, ami megnézhető, kipróbálható. (akár csak utas ként)

IceRocko, 4age teszt vezetésre jelentkezhetsz tavasszal. :wink:
E10/liftback 1.3 4efe
AE92/liftback GTI 1.6 4age

Hajts lassan és gyönyörködj a tájban, vagy nyomjad neki és épülj bele.

Avatar
Bruce E9
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1836
Csatlakozott: 2007 okt. 01, 03:36 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tiszaújváros
Re: Motorfajták

Hozzászólás Szerző: Bruce E9 » 2014 dec. 03, 05:18 pm

Talán nekem van a leghosszabb tapasztalatom (legtöbb idő + legtöbb megtett km)a klubbon belül 4AGE motoros E9 Liftback-kel.

Őszintén le merem írni, hogy nálam a 4AGE nagy átlagban 6,3-6,7 fogyaszt/fogyasztott. Vidéken élek, elég sokat használom lakott területen kívül főutakon, de nem autópályán. Vezetési stílusom, hogy alig, szinte sosem fékezem, lakott területre beérve begurulok, vagy max. a motorféket használom. Kigyorsításokkor finoman adagolom a gázt. A legjobb fogyi eredmény nyáron Horvátországban zömében 50- 60-70-es tempóval csorogva a tengerparton: 5,8.

Autópályán 120 km/h-ig kb. 7,0; 140 km/h-nál 8,0 az átlagfogyasztásod. Hungaroringen a nyílt napon 14,0 - 16,0 volt a fogyasztás, ebben benne volt 200 km autópálya is.

A 4AGE tempomat használata mellett nekem autópályán -0,5 liter/100 km jelentett nagy átlagban.

A másik E9 Lb 4AFE motorral: hasonló körülmények között 0,5 liter/100km fogyival kevesebbel beéri, de 140 km/h felett már nincs különbség. 7AFE-vel nincs tapasztalatom.

ui: ha teljesen csak a fogyira akarsz gyúrni :-) akkor tegyél bele egy 1C, 2C motort, az beéri vidéken 4,5-5,0-val is! :-)

Most lehet megbotránkoztatok klubtagokat, de a hétköznapokra nekem az 1C, 2C motor a leghasználhatóbb, aztán a 4AFE és aztán a 4AGE.
Azonban a tudat, hogy ott van az a 1xx ló a mocitető alatt gyakran előhozza belőlem a "vadállatot" és egyszerűen nem tudom megállni, hogy ne nyomjam oda neki. Amióta BT 4AGE van a mocitető alatt gyakorlatilag 8.0-ás átlaggal közlekedek, pedig azzal is lehetne menni 6.0 körül :-) Cserébe folyamatosan vigyorgok és érzem a remegést a lábaimban egy jó kis kiforgatás után.
----------------------------------
Forró Fecske
AE92 Corolla Liftback GT-i, Black Top G6

Avatar
toytomi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2852
Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
Autód gyártási éve: 1989
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged
Re: Motorfajták

Hozzászólás Szerző: toytomi » 2014 dec. 03, 06:28 pm

Én is szívesen jelentkeznék, majd valakihez egy teszt körre 4A-GE és 4A-FE próbára. Inkább a laza vezetési stílust próbálnám ki, mint ami felénk van. Szeged eléggé nyugis város Bp-hez képest.

Az 1C szerintem is +1! Bátran kimerem jelenteni, hogy az egyik legjobban sikerült motorja a Toyotának. Nem erőmű, nem kell vele nagy előzésekbe belemenni, de cserébe kivisz a világból is, én nagyon szeretem apuméket vezetni. Szinte azon tanultam meg vezetni, úgyhogy az ésszel való vezetés menne egy erősebb motorral is. De azért, ha tényleg rájön az emberre az öt perc, akkor... :) (You know, what I mean! :lol: )
:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport - R.I.P.

:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23933
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:
Re: Motorfajták

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2014 dec. 03, 06:44 pm

7AFE klubon belül 4WD E11-ben van. (4WD topic-ba írogatott a tulaj)
Itthon már láttam több E10 4WD Wagon-t is, de aktív klubtag nincs belőle, ha jól emlékszem.

Amit nagyon sajnálok, hogy itthon E10 GTi-t nem láttam még. Európában nyugatra van több is, de haza valamiért még importként sem került. Pedig biztos különleges lehet. (7AFE motor).

Csináld meg Wortex. Ennyi nem volt pénz érte és nem is nehéz projekt!
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Wortex
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 713
Csatlakozott: 2011 jan. 30, 07:08 pm
Autód gyártási éve: 1989
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tápiószecsõ
Re: Motorfajták

Hozzászólás Szerző: Wortex » 2014 dec. 03, 07:50 pm

Pacsker írta:7AFE klubon belül 4WD E11-ben van. (4WD topic-ba írogatott a tulaj)
Itthon már láttam több E10 4WD Wagon-t is, de aktív klubtag nincs belőle, ha jól emlékszem.

Amit nagyon sajnálok, hogy itthon E10 GTi-t nem láttam még. Európában nyugatra van több is, de haza valamiért még importként sem került. Pedig biztos különleges lehet. (7AFE motor).

Csináld meg Wortex. Ennyi nem volt pénz érte és nem is nehéz projekt!
Nagyon szeretném elkezdeni február végén, március elején, ahogy idő, buksza engedi. :)
Ami külön unikum, hogy ezek szerint itthoni E10 FWD-ben ez lesz az első?
Lassan megérdemel egy projectet. :roll:
E10/liftback 1.3 4efe
AE92/liftback GTI 1.6 4age

Hajts lassan és gyönyörködj a tájban, vagy nyomjad neki és épülj bele.

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23933
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:
Re: Motorfajták

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2014 dec. 03, 08:08 pm

Nem tudok másik E10-ről, de ez nem jelenti azt, hogy nincs. Kevésbé elvetemült (nem klubos) is megcsinálhatta, hisz plug and play.
Nyiss!
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23933
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:
Re: Motorfajták

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2016 feb. 06, 11:20 pm

Van remény! :)
Ilyet se láttam még soha! :shock:

10300km 1ZZ, rátöltés nélkül.
(Motul Eco-nergy 5W30)
A szín és a mennyiség is megnyerő...

Kép
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23933
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:
Re: Motorfajták

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2016 feb. 08, 12:50 pm

AE101 Levinnel pályaverseny előtt lehúzni egy ilyet

Kép

Silvertop dolgozna az autóban és bennem is.
Tuti a győzelem :twisted:
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
mozso
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2048
Csatlakozott: 2010 ápr. 15, 08:54 am
Autód gyártási éve: 2006
Autód típusa (és generációja): Corolla E12
Autód felszereltségi jelölése: Luna
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: BP
Kapcsolat:
Re: Motorfajták

Hozzászólás Szerző: mozso » 2016 feb. 08, 10:07 pm

Pacsker írta:Van remény! :)
Ilyet se láttam még soha! :shock:

10300km 1ZZ, rátöltés nélkül.
(Motul Eco-nergy 5W30)
A szín és a mennyiség is megnyerő...

Kép
Nem minden ZZ eszi az olajat. Nekem ugye 2006-os javitott volt. Semmi olajfogyija nem volt. Amikor turbos lett, de maradt a gyari motorbelso, akkor is kimutathatatlanul keves fogyott. Az 1.8-as Toyota felujitott Optifit csereblokk sem ette egyaltalan. Fogyas nekem csak a kovacsolt belseju motoroknal jott elo, de ez ugye mas palya.
CCH vezetőségi tag
Corolla E12 HB - kovácsolt 1ZZ-FE motor + Garrett GT2860R turbo @ 1.5bar + sok egyéb

Avatar
Necro
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 38
Csatlakozott: 2015 jan. 19, 12:22 pm
Re: Motorfajták

Hozzászólás Szerző: Necro » 2016 feb. 23, 12:57 pm

Azt esetleg tudja valaki hogy az én 113LE-re papírozott Kanadai 4A-FE-m különbözhet-e az európaiaktól?

Fogyasztási tapasztalat: én elég óvatosan vezetek, nyáron így 7,5-8l városban, télen 10l. Most volt egy szar benzines rátankolásom a leghidegebb hetek előtt, akkor 12,04L-re jött ki az a ciklus, de volt hogy 20 percet melegedett a kocsi indulás előtt, úgyhogy nagyon nem érdekel.

Avatar
Bubi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 5966
Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
Tartózkodási hely: Bp. környéke
Re: Motorfajták

Hozzászólás Szerző: Bubi » 2016 feb. 23, 06:16 pm

Szerintem semmi. A carina e első időszakában volt az a motor 114 LE-vel is. Érdekel vagy nem, az sok. De inkább rengeteg.
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.

Avatar
dieselsuxx
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 266
Csatlakozott: 2010 ápr. 13, 07:50 pm
Tartózkodási hely: Velence
Kapcsolat:
Re: Motorfajták

Hozzászólás Szerző: dieselsuxx » 2016 feb. 23, 07:29 pm

Necro írta:Azt esetleg tudja valaki hogy az én 113LE-re papírozott Kanadai 4A-FE-m különbözhet-e az európaiaktól?

Fogyasztási tapasztalat: én elég óvatosan vezetek, nyáron így 7,5-8l városban, télen 10l. Most volt egy szar benzines rátankolásom a leghidegebb hetek előtt, akkor 12,04L-re jött ki az a ciklus, de volt hogy 20 percet melegedett a kocsi indulás előtt, úgyhogy nagyon nem érdekel.
Emissziós szabályozás miatt európán belül is vannak különbségek. Amerikában is. Gondolok itt olyan piacokra, hogy kalifornia, NSZK, egyéb Európa (csak hogy gyári kifejezéseket használjak).
'88 E9 Liftback GLi 4afe
'03 E12 HB 4zze
'09 T27 sedan, 2ZR-FAE
'13 XW30 Liftback, 2zr-fxe + villany

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23933
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:
Re: Motorfajták

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2016 feb. 23, 10:19 pm

USA / Kanadai piac más.
Főként károsanyag kibocsátás csökkenés, vákuumcsvezés.
Általában gyengébbek, mint az Európaiak. Az, hogy mi van a forgalmiba, el kell felejteni.
95-100Le lehetett a tied gyárilag, de 4AFE a világon volt 95-től 115Le-ig nagyon sok féle. Felesleges a lőerő hajhászás, jó motorok!

A fogyasztás soknak tűnik, de nehéz lábbal, automata váltóval lehet ennyi.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép


Válasz küldése