Motorfajták

Karosszéria variánsok, motorfajták, egyéb típusok. Toyotainkról szakmai beszélgetések, tudnivalók, érdekességek...
Vendég
Motorfajták

Hozzászólás Szerző: Vendég » 2007 márc. 10, 07:29 pm

Nemtudoom hány lóerős a kocsim:D. méretni nem akarom padon. hanem a gyári érték kéne kiváncsiságból.

Pacsker
hány lovas is??

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2007 márc. 10, 08:06 pm

rövid leszek. Megvettem az én kicsikémet mint 1.6gl 102 Le. Megvette Anzsi az övét mint 1.6gli 105Le. Aztán találkoztunk Zed Kristianz-al. 1.6 Gl 90 Le. Na most akkor mi is van?! Elkezdtem utánanézni. Amilyen adatokat találtam (fórumokon, eladási adatokban, gyári adatokban...) 87-92-es 1.6-os Corollákra. (normál ember mit gondolna? hát 1.6 85 Le- aztán pont)
Ennek ellenére:
-85Le (ez bizti nem jó elírták (ez a 8 szelepes 1.6 4A-jé :) )
-90Le ez már biztosabb ez sűrű. Szerintem a 87-88as szabályozatlan Katalizátorosak lehettek, vagy Kat nélküliek (bár annak erősebbnek kéne lennie:S 4A-F
-95/96Le szerintem ez is létezik, 89-ig még porlasztós, szabályozatlan Katos., vagy a Kat nélküli 4A-F
-102Le ez az enyém. sajnos szerintem ez kamu
-104Le első kiadású injektoros lehet 90-től 4A-FE
-105/107Le injektoros 4A-FE ez szinte 100%:)
-(110)/115Le Európára gyártott Liftback GTI 4A-GE(szabályzott kat miatt), és hatchback 1.6Si
-(120)/125Le Amerikára gyártott Liftback, Hatchback GTI 4A-GE Szabályozatlan katos.
-137,145Le Japánra gyártott hatchback, liftback GTI 4A-GE
-161Le Japán/USA 4A-GE 20V
-173Le Japán/USA 4A-GZE (kompresszoros :wink: )

És még természetesen töb verzió, ezek az átlagolásaik. meg ezeket láttam sűrűbben. NA most akkor mi is van?:D Ki miről tud? :D
Zolival megnéztük 1.6Gl katalizátoros porlasztós mindkettőnké, de még a porlasztón belül is van különbség:D kész...
övé 88as enyém 89.
Akkor lehet övé 90Le, enyém a 95Le? bár ez a fentiekkel nem stimmel. vagy fordítva?
NA vitázzunk:) Kérem, h ki mit tud erről. Ki mérette padon, ki mibe biztos!:D

Avatar
Zed Kristianz
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 820
Csatlakozott: 2007 márc. 10, 04:20 am
Tartózkodási hely: Budapest VII. -- Kárpátalja (UA)

Hozzászólás Szerző: Zed Kristianz » 2007 márc. 10, 08:28 pm

Nekem szabályzatlan katalizátoros --- 90 ló
105-től indulnak az injektorosok asszem már szabályzott katalizátorosok (89-től a porlasztós is szab. katos--- 95 ló így jöhet ki :?: )
Ezek a japánok mit össze variáltak!

Azonban a teljesítménymérést kipróbálnám a sajátomon!
Mi maradt a 90-ből :)

Az én típusom 13-s a gyári kompresszióval jött ki. Ebből még van 12.
Vajon ez 85 lovat jelent? Alig várom! :P
ALAPÍTÓ TAG - Tiszteletbeli elnökségi tag

AE92 /Kyuni/ Liftback 4A-F '88
Karburátor Rulez! :twisted:

Avatar
TRD
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1444
Csatlakozott: 2007 márc. 11, 09:52 pm
Tartózkodási hely: Balassagyarmat
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TRD » 2007 márc. 11, 09:59 pm

Sziaszto!

Csak gondoltam szólok,hogy kimaradt egy motortípus még,ami a
4A GE 20v turbo ez pedig japán/usa 181/210hp turbonyomástól fuggően.
Ez lenne a tuti motor a kis sárgs corollámba,de próbálok szerezni egy
4A GE 20v. Tudok is egyet csak nem biztos,hogy a tulaj meg akar tőle szabadulni :cry:

Avatar
Zed Kristianz
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 820
Csatlakozott: 2007 márc. 10, 04:20 am
Tartózkodási hely: Budapest VII. -- Kárpátalja (UA)

Hozzászólás Szerző: Zed Kristianz » 2007 márc. 12, 11:31 am

TRD írta:Sziaszto!

Csak gondoltam szólok,hogy kimaradt egy motortípus még,ami a
4A GE 20v turbo ez pedig japán/usa 181/210hp turbonyomástól fuggően.
Ez lenne a tuti motor a kis sárgs corollámba,de próbálok szerezni egy
4A GE 20v. Tudok is egyet csak nem biztos,hogy a tulaj meg akar tőle szabadulni :cry:
Még mindíg 1600 ccm-ről beszélünk!!!! Nem rossz! Ez már hasonlÍt a super 1600-s rally kategóriához. Szétesne az első gyorsításkor a gépem ha szívátültetést hajtanánk végre :twisted:

(2x küldted el a hozzászólásod, 1-től fájó szívvel megváltam :( )
ALAPÍTÓ TAG - Tiszteletbeli elnökségi tag

AE92 /Kyuni/ Liftback 4A-F '88
Karburátor Rulez! :twisted:

Avatar
TRD
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1444
Csatlakozott: 2007 márc. 11, 09:52 pm
Tartózkodási hely: Balassagyarmat
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TRD » 2007 márc. 12, 05:45 pm

HI !!! Van acél bőven,ha csak az erősítésen múlna,már rég rárepültem volna
a co-ra és csak úgy húznám az ívet!!! :lol: :lol: De sajna még én sem tartok ott :( De rajta vagyok az ügyön!!! :twisted: :twisted:

Pacsker

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2007 márc. 12, 07:16 pm

200 ló felett? Jesszus Atya ég!

Őszinte leszek. Azthittem a turbo-s 4A-GE-k csak maszek tuningok esetleg japán tuning-cégek által kihozott darabok. De azt nem tudtam, hogy gyárilag is jöttek ki :shock:
Köszi TRD, hogy ezt megosztottad velem:) Mostmár mégjobban esz a fene :D Mikor lesz nekem olyan? :(
Visszatérve honnan tudsz 20V-s 4A-GE-t? magyar??? milyen autóból? mikor évjáratból?
Erről írhatnál picit többet!
Előre is köszi

Avatar
Totya
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 630
Csatlakozott: 2007 márc. 21, 12:46 am
Tartózkodási hely: keszthely

Hozzászólás Szerző: Totya » 2007 márc. 26, 10:36 pm

Pacsker írta:200 ló felett? Jesszus Atya ég!

Őszinte leszek. Azthittem a turbo-s 4A-GE-k csak maszek tuningok esetleg japán tuning-cégek által kihozott darabok. De azt nem tudtam, hogy gyárilag is jöttek ki :shock:
Köszi TRD, hogy ezt megosztottad velem:) Mostmár mégjobban esz a fene :D Mikor lesz nekem olyan? :(
Visszatérve honnan tudsz 20V-s 4A-GE-t? magyar??? milyen autóból? mikor évjáratból?
Erről írhatnál picit többet!
Előre is köszi
én svájcba találtam 20v turbo mocit :lol: rem + van még amugy a teljesítmény adatokat itt megnézheted www.osszesauto.hu :wink:

Avatar
Layosh
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1404
Csatlakozott: 2007 márc. 19, 01:54 pm
Tartózkodási hely: Budapest XVI. ker

Hozzászólás Szerző: Layosh » 2007 ápr. 25, 03:54 pm

Akkor az enyém elvileg

-(110)/115Le Európára gyártott Liftback GTI 4A-GE(szabályzott kat miatt)

Ez mert nekem van két lambda szonda, kipuf gáz visszavezetés fém csövön, mindent figyel a computer, légtömeg, légnyomás légmennyiségmérés és szabályzás. Hát nekem mikor lett mérve úgy durván 13 as kompresszió van a hengerekben. Én amúgy a 110 LE re tippelek. Az úgy stimmelne is. De a kuplung miatt rengeteget veszítek főleg a nyomatékból. Viszont az biztos hogy a +5 LE miatt ki nem fogom venni a katlizátort. Vagy valamit is megbuherálni a rendszeren. Nagyon sok szerelő mondta, hogy teljesen fölösleges a computer úgyis leszabályoz. Még direkt de még sportlégszűrőt sincs értelme rakni bele. Most majd kap normális olajat harmadjára azt kész. Meg majd négy normális gyertyát nézek bele.

Avatar
Zed Kristianz
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 820
Csatlakozott: 2007 márc. 10, 04:20 am
Tartózkodási hely: Budapest VII. -- Kárpátalja (UA)

Hozzászólás Szerző: Zed Kristianz » 2007 ápr. 25, 04:16 pm

Layosh komám!

115 LE gyárilag a tied, reméljük, minél több maradt meg benne. A 13-s kompresszió szintén gyári (4A-F -ben legalábbis, a 4A-GE se lehet nagyon más) :?:

Egy 147 lovas változattal már szorongatni lehetne a VTI-ket :D, de az AE86-s, 4A-GZE 167 ménesével alázni, porig......megnézném. :twisted:
ALAPÍTÓ TAG - Tiszteletbeli elnökségi tag

AE92 /Kyuni/ Liftback 4A-F '88
Karburátor Rulez! :twisted:

Pacsker

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2007 máj. 03, 09:36 am

Segítsetek légyszi!

Gábor te mondtad, hogy AE92-ből ahogy gyártották, egyre erősebb lett a sima 16V-s is.

Na most van egy AE92 Listback, ami már biztos, h 90-es vagy azutáni. Na most neki nem a T-VIS injektora van, hanem valami más már. a Blokk is kicsit más. Keresgéltem neten, de nem nagyon találtam adatot, hogy melyik piacon mikortól volt váltás. És ez hány lovas lehet :?
Nem tudsz segíteni? mondom 90-91-92 es lehet. Rakok be egy képet, bár nagyon árnyékos.
Kép

Avatar
TRD
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1444
Csatlakozott: 2007 márc. 11, 09:52 pm
Tartózkodási hely: Balassagyarmat
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TRD » 2007 máj. 03, 02:27 pm

HI !! Utána nézek!! De addig is találtam egy érdekes linket érdemes megnézegetni,mert nagyon sok információt adnak a corolla motorokról :!: Illetve nem csak motorokról,hanem szinte mindenről!:arrow: :arrow: INFO

Avatar
steve
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 102
Csatlakozott: 2007 ápr. 18, 03:04 pm
Tartózkodási hely: Budapest
Re: hány lovas is??

Hozzászólás Szerző: steve » 2007 máj. 03, 08:42 pm

Pacsker írta:rövid leszek. Megvettem az én kicsikémet mint 1.6gl 102 Le. Megvette Anzsi az övét mint 1.6gli 105Le. Aztán találkoztunk Zed Kristianz-al. 1.6 Gl 90 Le. Na most akkor mi is van?! Elkezdtem utánanézni. Amilyen adatokat találtam (fórumokon, eladási adatokban, gyári adatokban...) 87-92-es 1.6-os Corollákra. (normál ember mit gondolna? hát 1.6 85 Le- aztán pont)
Ennek ellenére:
-85Le (ez bizti nem jó elírták (ez a 8 szelepes 1.6 4A-jé :) )
-90Le ez már biztosabb ez sűrű. Szerintem a 87-88as szabályozatlan Katalizátorosak lehettek, vagy Kat nélküliek (bár annak erősebbnek kéne lennie:S 4A-F
-95/96Le szerintem ez is létezik, 89-ig még porlasztós, szabályozatlan Katos., vagy a Kat nélküli 4A-F
-102Le ez az enyém. sajnos szerintem ez kamu
-104Le első kiadású injektoros lehet 90-től 4A-FE
-105/107Le injektoros 4A-FE ez szinte 100%:)
-(110)/115Le Európára gyártott Liftback GTI 4A-GE(szabályzott kat miatt), és hatchback 1.6Si
-(120)/125Le Amerikára gyártott Liftback, Hatchback GTI 4A-GE Szabályozatlan katos.
-137,145Le Japánra gyártott hatchback, liftback GTI 4A-GE
-161Le Japán/USA 4A-GE 20V
-173Le Japán/USA 4A-GZE (kompresszoros :wink: )

És még természetesen töb verzió, ezek az átlagolásaik. meg ezeket láttam sűrűbben. NA most akkor mi is van?:D Ki miről tud? :D
Zolival megnéztük 1.6Gl katalizátoros porlasztós mindkettőnké, de még a porlasztón belül is van különbség:D kész...
övé 88as enyém 89.
Akkor lehet övé 90Le, enyém a 95Le? bár ez a fentiekkel nem stimmel. vagy fordítva?
NA vitázzunk:) Kérem, h ki mit tud erről. Ki mérette padon, ki mibe biztos!:D
Idézet a Toyota Corolla szervizkönyvből:

Az 1,3 literes motorral ellátott limusinok és új kombi modellek az "EE-90" és "EE-97" szériával futnak.A beszerelt 1,3 literes motor jelölése "2E" vagy "2E-C",aszerint,hogy melyik országba szánják a járművet.
Az 1,6 liters motort különböző kivitelekben szerelik.1988-ban új típusú többszeleptechnikával (16 szelep) építettek be,amely a "4A-F" vagy a "4A-FE" jelöléssel fut.
A motort vagy porlasztóval,vagy üzemanyag-befecskendezővel látják el.Az 1,6 GL és 1,6 GL liftback (72 vagy 90 LE), 1,6 GL kompakt, 1,6 GTS kompakt (90LE) modelleket porlasztóval szerelték fel.
Ugyanazt a motort,de üzemanyag-befecskendezővel megnövelt 105LE teljesítménnyel az 1,6 GLI, GLI 4WD, XLI 4WD modellekbe szerelték be.
A négykerékmeghajtású kombi AE-95 szériajelöléssel fut.
Az 1,6 literes sorozat másik motorja a két felső vezérműtengellyel ellátott benzin-befecskendezéses 4A-GE típus.Ezt az AE-92 szériajelű járművekbe szerelik be.Ebbe a sorozatba tartoznak a kompakt 1,6 GTiS, 1,6 GTi és 1,6 GTi liftback modellek.
EE90 Sedan

Pacsker

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2007 máj. 03, 08:46 pm

Köszi István :)

Avatar
steve
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 102
Csatlakozott: 2007 ápr. 18, 03:04 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: steve » 2007 máj. 03, 08:54 pm

Nincs mit.
EE90 Sedan


Válasz küldése