E11 - (1997-2002)

Karosszéria variánsok, motorfajták, egyéb típusok. Toyotainkról szakmai beszélgetések, tudnivalók, érdekességek...
Avatar
RWD
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2626
Csatlakozott: 2009 nov. 17, 11:56 am
Autód gyártási éve: 1981
Autód típusa (és generációja): Starlet
Autód felszereltségi jelölése: Deluxe
Autód karosszéria variánsa: Liftback (3 ajtós)
Re: E11 - (1997-2002)

Hozzászólás Szerző: RWD » 2019 jan. 07, 05:24 am

A legkönnyebben úgy lehet megkülönböztetni őket már képről is, hogyha van beltér fotó, akkor a középkonzolon a hátsó ablakfűtés és a klíma kapcsolója hogy helyezkedik el. A japán két félkör egymást kiegészítve a jobb oldalon, az angol két tégla kapcsoló jobb és baloldalon. Persze meg kell nézni élőben az alvázszámot, mert simán lehet konzolcserés.
Na, végre megvilágosodtam ezen a téren is.
Persze egy TTE lenne az tuti, vagy akár egy G6. De a TTE nem az az árkategória, amit kiadnék egy E11-ért (vagy kb bármilyen "unalmas" dailyért, most) Tegnap kipróbáltam még egyet (Terra), ezúttal szó szerint, mentünk is vele. Általános állapota nem rossz az autónak, az ajtók alja, A oszlop aljai kezdenek barnulni, de ez nem akkora truváj. 3-4 dolog zavart erősen:
-tulaj által (kérdezés nélkül!) vallott olajfogyi. Állítólag 1l/3000-4000 km. Szerinte ez normális, szerintem annyira nem. Kérdés, hogy a 4a/4e vonal mennyire szeret "gyűrűs" lenni? Nyilván ezt látatlanban nehéz, de hátha van tapasztalat. Egy szelepszárszimmering cserétől nem dobok hátast, de ha gyűrű, akkor már ZZ. Folyást nem láttam.
-világos beltér (zenki). Nekem kicsit papa/mama a dizájn (pedig a minőségérzet, összerakottság number 1!). Ezen nyilván segít egy kouki és vagy G6.
-üléspozíció furcsa. Mélyen ülök az autóban, amit szeretek, viszont mégis furcsa. Mintha a koukiban ez jobb lett volna (mások voltak a kouki ülései, hosszabb ülőlappal). Placebo, vagy tényleg más az üléshelyzet?
-maga a vezetés. Nagyon finom, nagyon műszer, tényleg nagyon japán. De a kormány nekem teljesen "döglöttnek" tűnt, mintha agyon is lenne szervózva, és sokat is kell tekerni aránylag. Pedálok vajpuhák, a váltó viszont nagyon kis peckes.

Valószínűleg velem van a baj (leszámítva az olajevést), mást akarok látni az E11-ben mint ami. Mit gondoltok? Kinek milyen tapasztalatai vannak? Ezek a felsorolt dolgok valószínűleg nem bugok, hanem feature-ok. Mindenesetre tovább próbálkozom, mert van benne valami vonzó, csak vezetni lenne jó. Persze, közlekedőedényt keresek, de mi a sz@rt csináljon az ember ha autóbuzi? :D
1981-Toyota Starlet KP62 3K

Avatar
toytomi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2503
Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged
Re: E11 - (1997-2002)

Hozzászólás Szerző: toytomi » 2019 jan. 07, 08:31 am

de mi a sz@rt csináljon az ember ha autóbuzi? :D
Kompromisszumot köt. Nem tetszik, de legalább mem fog cserben hagyni :)
:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-(F)GE 16V Smallport

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23472
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:
Re: E11 - (1997-2002)

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2019 jan. 07, 09:02 am

4A, 4E is tud olajat enni, ha kitoltak pár olajcserét, netán szar minőségű/viszkozitásút használtak benne. Ritkán kopik el a gyűrű, annál is ritkábban a hengerfal, jellemzően az olajlehúzók lekoxosodnak és letapadnak. Nyilván ezek kaprigálásához az esetleges új gyűrű garnitúrához is szét kell borítani, így a munka érdemi részét nem nagyon befolyásolja. Ez az olajfogyasztás jellemzően még mindig jóval kevesebb, mint egy igazi bajos ZZ-é.

Viszont a fenti probléma nem törvényszerű. Nekünk ~350 ezer körül van a 4E G6-ban és 10 ezer km alatt pár decit, max fél litert eszik csupán. Gondos gazdája volt és nyilván én is az vagyok. Ennyit számít...
Ez persze a másik véglet, de szerintem egy mai átlagos E11 korú 4A/4E, ha 1-2 litert eszik 10 ezren, az teljesen vállalható és élhető. (Az ugye eret km-enként 1-2 deci!)
Van olyan ismerős, aki nagyon elhanyagolta az E10 4A-t, össze-vissza utántoltoget, elfelejt olajcserélgetni stb (autóban 400+) és már több, mint 5 éve 1-2000km/1 litert eszik. Az autót eladta, az új tulaj kérésére, a kasznit, féket, futóművet rendbehoztuk, de a motort utasításra nem. Azóta is így használják. Katalizátor, lambda is él, megy is, jól is fogyaszt (üzemanyagot), tehát nem kell attól félni, hogy összeomlanak :)

"3" színű beltér van.
- Világos szürke. Jellemzően a legsűrűbb, én rosszul vagyok tőle
- Fekete/sötétszürke. Teljesen vállalható
- Bézs. Vidám, feldobja, tágítja a belső teret.

Ez persze mind szubjektív vélemény, de ízlés szerint nagyon könnyen és relatív olcsón lehet átszerelni / vegyíteni őket. Jók a műszerfalban a "törésvonalak", így akár már csak pár más színű elemmel is izgalmasabb lehet beltér.

Üléspozíció kapcsán a Facelift és a G6 ülései valóban mások (idővel ez is cserélhető egy zenkiben), de azért élhető egy sima is. A G6-unk egész kényelmes hosszú távon is. Oldaltartása még mindig nulla a korábbi generációk csúcsváltozataihoz képest.

Szervokormány ilyen. Ha felteszel valami nagyobb, szélesebb kereket, nehezebb lesz.
Vagy szedd ki a kormányműből a kenőanyagot, vagy a kormányoszlopot tekerd körbe postásgumikkal.
Egyébként simán megszokható és legalább MÉG hidraulikus.

Ez az autó, ha jól értem közlekedni kell a mindennapokban. Arra meg tökéletes!
Mondom vegyél G6S G6R TTE-t és lesz benne egy kis tesztoszteron is :)
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
Gorgo
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 77
Csatlakozott: 2016 szept. 17, 09:28 pm
Autód gyártási éve: 1997
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)
Tartózkodási hely: Óbuda
Re: E11 - (1997-2002)

Hozzászólás Szerző: Gorgo » 2019 jan. 07, 10:40 am

Pacsker írta:
2019 jan. 05, 06:55 pm


Ez nem igaz. Angol is, Japán is, nagy volt a zűrzavar. (nekünk japán Liftback-ünk van. Nem is vennék angolt..)

De én a ZZ motorosokról beszéltem, a 4AFE és 4EFE motorosak még mind japánok tudtommal, a facelifttől kezdődött az igazi variálás. :-)
RWD írta:
2019 jan. 07, 05:24 am
-tulaj által (kérdezés nélkül!) vallott olajfogyi. Állítólag 1l/3000-4000 km. Szerinte ez normális, szerintem annyira nem. Kérdés, hogy a 4a/4e vonal mennyire szeret "gyűrűs" lenni? Nyilván ezt látatlanban nehéz, de hátha van tapasztalat. Egy szelepszárszimmering cserétől nem dobok hátast, de ha gyűrű, akkor már ZZ. Folyást nem láttam.
-világos beltér (zenki). Nekem kicsit papa/mama a dizájn (pedig a minőségérzet, összerakottság number 1!). Ezen nyilván segít egy kouki és vagy G6.
-üléspozíció furcsa. Mélyen ülök az autóban, amit szeretek, viszont mégis furcsa. Mintha a koukiban ez jobb lett volna (mások voltak a kouki ülései, hosszabb ülőlappal). Placebo, vagy tényleg más az üléshelyzet?
-maga a vezetés. Nagyon finom, nagyon műszer, tényleg nagyon japán. De a kormány nekem teljesen "döglöttnek" tűnt, mintha agyon is lenne szervózva, és sokat is kell tekerni aránylag. Pedálok vajpuhák, a váltó viszont nagyon kis peckes.
Olajfogyasztásra vonatkozóan nálam az sem volt mindegy, hogy milyen volt az autóban. Castrol Magnatec 5w40 c3 (nem hamisítvány :D) volt benne mikor megvettem, olajcsere után 3 ezer km-rel, én ugyanennyit tettem meg vele és elcsipegetett még 1 liter olajat. Utána Liqui Moly Toptec 4100 5w40 került bele és a 10 ezer km alatt fogyott 1,5 liter, nagyjából ugyanolyan arányban volt autópálya és város (80-20%os). Szóval ennyit számít a dolog.

Amúgy tudom, hogy inkább a hatchback vonz, de ha gondolod akkor nézd meg az enyémet is, legalább lesz egy jó összehasonlítási alapod. 😉
Görgő - 1997 E11 Sedan az "exunokáskocsi"

Avatar
RWD
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2626
Csatlakozott: 2009 nov. 17, 11:56 am
Autód gyártási éve: 1981
Autód típusa (és generációja): Starlet
Autód felszereltségi jelölése: Deluxe
Autód karosszéria variánsa: Liftback (3 ajtós)
Re: E11 - (1997-2002)

Hozzászólás Szerző: RWD » 2019 jan. 07, 10:46 am

Pacsker írta:
2019 jan. 07, 09:02 am
4A, 4E is tud olajat enni, ha kitoltak pár olajcserét, netán szar minőségű/viszkozitásút használtak benne. Ritkán kopik el a gyűrű, annál is ritkábban a hengerfal, jellemzően az olajlehúzók lekoxosodnak és letapadnak. Nyilván ezek kaprigálásához az esetleges új gyűrű garnitúrához is szét kell borítani, így a munka érdemi részét nem nagyon befolyásolja. Ez az olajfogyasztás jellemzően még mindig jóval kevesebb, mint egy igazi bajos ZZ-é.


"3" színű beltér van.
- Világos szürke. Jellemzően a legsűrűbb, én rosszul vagyok tőle
- Fekete/sötétszürke. Teljesen vállalható
- Bézs. Vidám, feldobja, tágítja a belső teret.

Ez persze mind szubjektív vélemény, de ízlés szerint nagyon könnyen és relatív olcsón lehet átszerelni / vegyíteni őket. Jók a műszerfalban a "törésvonalak", így akár már csak pár más színű elemmel is izgalmasabb lehet beltér.

Üléspozíció kapcsán a Facelift és a G6 ülései valóban mások (idővel ez is cserélhető egy zenkiben), de azért élhető egy sima is. A G6-unk egész kényelmes hosszú távon is. Oldaltartása még mindig nulla a korábbi generációk csúcsváltozataihoz képest.

Szervokormány ilyen. Ha felteszel valami nagyobb, szélesebb kereket, nehezebb lesz.
Vagy szedd ki a kormányműből a kenőanyagot, vagy a kormányoszlopot tekerd körbe postásgumikkal.
Egyébként simán megszokható és legalább MÉG hidraulikus.

Ez az autó, ha jól értem közlekedni kell a mindennapokban. Arra meg tökéletes!
Mondom vegyél G6S G6R TTE-t és lesz benne egy kis tesztoszteron is :)
Köszi a reaksönt. Az olajfogyival kapcsolatban nem is tudok mást ötletelni már, ha rossz, úgy is szétszedném. Nekem az ~1l/3000-4000 km már fájóan ronda, főleg ha egy Corollát veszek. Nyilván ezeket az autókat is utoléri a "jólesz az bele, japán autó, kibírja" elmélet. Vacakabb olaj, ritkábban cserélve, stb...mindegy, ez van. Szomorú.

Viszont a beltérrel tényleg nem tudok mit kezdeni, főleg hogy jelen esetben pont egy "Világos szürke. Jellemzően a legsűrűbb, én rosszul vagyok tőle" egyedről volt szó. Azok a virágminták a kárpiton (vagy mik?)...nem vagyok egy beltér buzi, de ez tényleg sok volt. A kouki bele viszont számomra tökéletes. Ma meg is nézek egyek, pusztán üléspróbára, amíg friss az élmény. A komáromit már elfelejtettem. Szerencsére nem hajt senki és semmi, ráérek. Ha más nem, tényleg marad zenki és a későbbi ülés és ajtókárpit csere.

Kormány akkor ilyen, értem. A postásgumi nem rossz ötlet. :)

A G6 TTE meg nekem már belépő (jóóó szétrohadt) MX5 ár. Fronthajtású autóért nem szívesen adnék ki ennyi pénzt (daily, igen). Jöhet a kavics :D
1981-Toyota Starlet KP62 3K

Avatar
RWD
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2626
Csatlakozott: 2009 nov. 17, 11:56 am
Autód gyártási éve: 1981
Autód típusa (és generációja): Starlet
Autód felszereltségi jelölése: Deluxe
Autód karosszéria variánsa: Liftback (3 ajtós)
Re: E11 - (1997-2002)

Hozzászólás Szerző: RWD » 2019 jan. 07, 10:47 am

Amúgy tudom, hogy inkább a hatchback vonz, de ha gondolod akkor nézd meg az enyémet is, legalább lesz egy jó összehasonlítási alapod. 😉
Köszi, szombaton megyünk BP-re egyéb okból, lehet csörgök majd.
1981-Toyota Starlet KP62 3K

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23472
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:
Re: E11 - (1997-2002)

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2019 jan. 07, 11:05 am

Gorgo írta:
2019 jan. 07, 10:40 am
Pacsker írta:
2019 jan. 05, 06:55 pm


Ez nem igaz. Angol is, Japán is, nagy volt a zűrzavar. (nekünk japán Liftback-ünk van. Nem is vennék angolt..)

De én a ZZ motorosokról beszéltem, a 4AFE és 4EFE motorosak még mind japánok tudtommal, a facelifttől kezdődött az igazi variálás. :-)
Nem. Sok angol, zenki Liftback van.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
RWD
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2626
Csatlakozott: 2009 nov. 17, 11:56 am
Autód gyártási éve: 1981
Autód típusa (és generációja): Starlet
Autód felszereltségi jelölése: Deluxe
Autód karosszéria variánsa: Liftback (3 ajtós)
Re: E11 - (1997-2002)

Hozzászólás Szerző: RWD » 2019 jan. 07, 04:50 pm

Szappanoperám folytatódik!
Megnéztem egy Kouki Sedant. Nepperplacc, kiberhelt MIL lámpa, beteg hidegüzemű ZZ, garantált motorcserés persze :) (nem), rondán javított jobb első sárvédővel, beázó hátsó traktussal. Színe amúgy atom király, sötét metálzöld. Pusztán üléspróbára mentem, meg persze nepperkedni mindig jó.
Az ülőhelyzet sokkal jobbnak tűnt, nem is beszélve a fekete kárpitról. Lehetséges hogy a kouki ülés lejjebb engedhető, mint a zenkié? Pontosabban fogalmazva, a hosszabb ülőlapű ülést alacsonyabbra lehet engedni, mint a "simát" (?). Konkrétan olyan mélyre tudtam engedni a kouki ülőlap hátsó részét, hogy simán átnyúltam a kezemmel a támla és az ülőlap között. Lehet hogy tényleg ekkora difi van? És az is lehet, hogy a G6 zenki ülés ugyanaz mint a kouki ülése? Képek alapján ugyanannak tűnnek.
Tudom, csereszabatos minden, de jó lenne ráállni egy vezérfonalra ha már megvan a tuti. Annyira jó volt így ülni benne, és már meg is volt a csí. Még a "döglött" kormány sem zavarna :)
Szóval egyelőre ott tartok, hogy vagy igazoltan motorcserés Kouki HB, vagy Zenki G6 HB. Feltéve hogy jól kapirgálom ezt az ülés ügyet.
Két kép illusztációnak, ott látszik a rés amire gondolok.
Kép
Kép
Vagy: valami japán fix kagyló, kipakolt belsővel. :lol:
Van aki ült mindegyikben, dereng valami ez ügyben, és van referenciája?
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára RWD 2019 jan. 07, 04:52 pm-kor.
1981-Toyota Starlet KP62 3K

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23472
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:
Re: E11 - (1997-2002)

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2019 jan. 07, 07:22 pm

Nem akarsz egy projektet nyitni? Átpakolásznám oda a hozzászólásokat
(Nem utasítás. Maradhat itt is. Egyelőre nem OFF)
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
RWD
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2626
Csatlakozott: 2009 nov. 17, 11:56 am
Autód gyártási éve: 1981
Autód típusa (és generációja): Starlet
Autód felszereltségi jelölése: Deluxe
Autód karosszéria variánsa: Liftback (3 ajtós)
Re: E11 - (1997-2002)

Hozzászólás Szerző: RWD » 2019 jan. 07, 08:15 pm

Pacsker írta:
2019 jan. 07, 07:22 pm
Nem akarsz egy projektet nyitni? Átpakolásznám oda a hozzászólásokat
(Nem utasítás. Maradhat itt is. Egyelőre nem OFF)
Maradjunk itt egyelőre. Már csak pár kérdésem maradt... :wink:
1981-Toyota Starlet KP62 3K

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23472
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:
Re: E11 - (1997-2002)

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2019 jan. 16, 07:40 pm

Corolla RXi 20 valve Dél-Afrikából

Kép

Kép

Kép

Kép
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
toytomi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2503
Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged
Re: E11 - (1997-2002)

Hozzászólás Szerző: toytomi » 2019 jan. 16, 08:12 pm

Beszarás :D
:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-(F)GE 16V Smallport


Válasz küldése