Mindenkinek fontos lehet.

Szükség esetén nyissatok bátran új témát, de csak akkor, ha máshova tényleg nem illik.
Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23933
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2009 dec. 11, 11:42 am

Bohi írta:
szipak írta:ingyenes téli toyota átvizsgálás van minden márkaszervízben. én ma jelentkeztem be az újpestibe, szerdára kaptam idõpontot. dec végéig van az akció, hajrá.
http://www.azentoyotam.hu

zárójeles megjegyzés: nem regisztráltam az oldalon több okból is:
- nem akarok ennyi adatot megadni magamról
- kipróbáltam és e7 alvázszámot nem fogadja el :D
Erre lehet én is benevezek...
Kíváncsi vagyok mit szólnak egy amorf e8-hoz! :lol:
Szerintem ne erõltesd, mert kocsival mész, kocsival jössz majd onnan, csak az utóbbi rendõrautó lesz és rögtön a dutyiba visz :)
Én átnéztem. És megbízható, szép, jó autó. Ne aggódj!
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
szullosz
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 738
Csatlakozott: 2008 aug. 07, 10:42 pm
Tartózkodási hely: Budapest, IV.

Hozzászólás Szerző: szullosz » 2009 dec. 23, 08:47 am

Tájékoztató jármûtulajdonosok számára a közúti jármûvek környezetvédelmi felülvizsgálatával és az idõszakos vizsgálatával kapcsolatos a 2010. január 1-jén hatályba lépõ változásokról.



A gépjármûvek és pótkocsijuk idõszakos mûszaki vizsgálatáról szóló 2009/40 EK irányelv szabályainak magyar jogrendbe való integrálása alapján 2010. január 1-jétõl jelentõsen módosul a jármûvek mûszaki vizsgálatának rendje.

Az egyablakos ügyintézés megvalósításának elsõ jelentõs lépéseként a környezetvédelmi felülvizsgálat a mûszaki vizsgálat részét képezi, így az állampolgárok számára választásuk szerint biztosított a lehetõség, hogy a környezetvédelmi és mûszaki követelmények megfelelõségének ellenõrzése egy helyszínen egy eljárásban, ebbõl következõen lényegesen rövidebb idõ alatt valósuljon meg.

Ha a jármû a mûszaki vizsgálat követelményeinek megfelel a közlekedési hatóság az általa kiadott Mûszaki Adatlap alapján a forgalmi engedély idõbeli hatályát a helyszínen meghosszabbítja, az érvényesítõ címkét és a plakettet a rendszámra felragasztja, a sorszámot a forgalmi engedélyben rögzíti.

Továbbra is a mûszaki vizsga végén, a jármû forgalmi engedélyében az érvényességi idõ a következõ mûszaki vizsga idejének rögzítésével érvényesítésre kerül, a közlekedési hatóságnál. Amennyiben a forgalmi engedélybe bejegyzés nem tehetõ vagy a mûszaki vizsga során olyan megállapításokra kerül sor, mely alapján az okmány arra nem alkalmas, úgy a hatósági bizonyítvánnyal (mûszaki adatlappal) továbbra is el kell menni az okmányirodához, ahol a forgalmi engedély cseréje vagy érvényesítése megtörténik.


A fentiekbõl alapján 2010. január 1-jétõl a jármû mûszaki és környezetvédelmi érvényességét kizárólag a forgalmi engedély bizonyítja, amelyhez az érvényesítõ címke és a plakett tartozik. A környezetvédelmi igazoló lap (zöldkártya) 2010. január 1-jei hatállyal megszûnik. A jármûvel a közúti forgalomban a forgalmi engedélybe bejegyzett mûszaki érvényesség idõpontjáig lehet részt venni.

A gépjármûvek környezetvédelmi ellenõrzését az idõszakos vizsgálat határidejéhez igazodva kell elvégezni. Lássunk néhány példát:
• Mûszaki érvényesség 2011. március, környezetvédelmi igazolólap érvényessége 2010. január -> a környezetvédelmi ellenõrzést csak 2011. márciusában kell elvégezni.
• Mûszaki érvényesség 2010. január, környezetvédelmi igazolólap érvényessége 2010. december -> a környezetvédelmi ellenõrzést 2010. januárjában kell elvégezni.
• Mûszaki vizsga 2009.decemberben megtörtént, annak érvényessége 2011. december, környezetvédelmi igazolólap érvényessége 2010. január -> a környezetvédelmi ellenõrzést csak 2011. decemberben a mûszaki vizsgával együtt kell elvégezni.)


Lényeges változás, hogy a tulajdonos, üzemben tartó felelõssége nõ abban a tekintetben, hogy a jármû mûszaki állapota feleljen meg a jogszabályokban meghatározott követelményeknek. Amennyiben a vizsgálat során a jármû nem felel meg, úgy 2010. január 1-jével a hatósági ellenõrzést követõen a jármû forgalmi engedélyének érvényességi ideje megszüntetésre, míg a környezetvédelmi plakett és az érvényesítõ címke a jármû rendszámáról eltávolításra kerül.

A fenti esetben a forgalmi engedély érvényessége az ellenõrzés napján szûnik meg, így a jármû vezetõje a jármûvével - saját felelõsségére és kockázatára - a helyszínt elhagyhatja közlekedhet, hogy azt mûszaki vizsgára felkészítse.

Ezt követõen a mûszaki vizsgára bejelentkezhet, a bejelentkezés során kap igazolást attól a vizsgáló állomástól, ahol a vizsgálatot elvégezik. Ezen igazolás egyszeri alkalomra szóló útvonalengedélynek felel meg.

A fentieken túl további jelentõs változás, hogy megszûnik az integrált vizsgálat és helyette a mûszaki vizsga során a jármû elõzetes eredetiség vizsgálatának elvégzése történik, minden olyan esetben amikor korábban a nyilvántartások alapján (integrált és eredetiségvizsgálati hatósági nyilvántartás) nem került sor. Ennek díja természetesen hozzáadódik a mûszaki megvizsgálás díjához. A változás lényege, hogy a hatósági nyilvántartások alapján kerül megállapításra, hogy a jármû korábban átesett-e integrált, vagy eredetiségvizsgálaton

A gépjármûvek forgalomból történõ végleges kivonása

A 2010. január elsejével életbelépõ jogszabály módosulások a gépjármû tulajdonosok vonatkozásában változást nem jelent. A forgalomból végleges kivonásra szánt gépjármûveket a Nemzeti Közlekedési Hatósággal megállapodási szerzõdést kötött regisztrált gépjármûbontóknál kell bontásra leadni. A gépjármû bontók az átvételrõl bontási átvételi igazolást állítanak ki. A bontás átvételi igazolással valamint a jármû egyéb okmányaival a jármû forgalomból történõ kivonása az okmányirodákban történik.

A közlekedésigazgatás területén a jármû tulajdonváltozásához kötött és a jármûnyilvántartásba történõ bejegyzést megelõzõ elõzetes eredetiségvizsgálat részletszabályait kormányrendelet fogja a késõbbiekben szabályozni. A gépjármû tulajdonosokat érintõ lényeges változás, hogy megszûnik a jelenlegi un. sárgacsekkes befizetési lehetõség. 2010. január 1-jét követõen, az e tevékenységre a hatósággal megállapodást kötött vizsgálóállomások helyszínén lehet befizetni.


Budapest, 2009. december 19.

Nemzeti Közlekedési Hatóság
Stratégiai és Módszertani Fõigazgatóság

Szabber

murray
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1046
Csatlakozott: 2008 júl. 02, 05:40 pm

Hozzászólás Szerző: murray » 2009 dec. 23, 09:34 am

hm. köszi

Avatar
Bardos6
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 956
Csatlakozott: 2008 máj. 26, 11:55 pm
Tartózkodási hely: 17.ker

Hozzászólás Szerző: Bardos6 » 2009 dec. 23, 09:54 am

Ez egy SZ... ! csomó felesleges hülyeség!
Fõleg hogy ha nem megy át a kocsi kivonják a forgalomból ,meg hogy eredetiségvizsgálat a müszaki vizsgán ez sok mindenkinek nem fog kedvezni. :x
EE90 Hatchback XLi 1.3 2E-E
AE95 Sedan 4WD Gli 1.6 4A-FE
AE92 Liftback GT-i 1.6 4A-GE
MR2 AW11 GT 1.6 4A-GE
ST162 Coupe GT 2.0 3S-GE

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23933
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2009 dec. 23, 11:56 am

A jármûvel a közúti forgalomban a forgalmi engedélybe bejegyzett mûszaki érvényesség idõpontjáig lehet részt venni.

Ezek szerint mehetek még 2011-ig, de környezetvédelmi szempontból meg kicsit erkölcstelen.
Eredetvizsga... "és természetesen hozzáadódik a vizsga költségéhez"
Természetesen nem leszek ideges.

lényeg ami lényeg, hogyha nem akarjuk, hogy bukta legyen, vagy bármiféle kellemetlenség, legyen a zsebünkbe 40-45 legalább.
Fasza.
Ja és évente....
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
Lyani
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1676
Csatlakozott: 2007 ápr. 22, 01:13 am
Autód gyártási éve: 2012
Autód típusa (és generációja): Auris
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Szigethalom

Hozzászólás Szerző: Lyani » 2010 jan. 04, 01:14 pm

Auris MK1 HSD Sol 5 door Hatchback
OFF: 2003 Patrol Y61 LWB ZD30

Avatar
Bubi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 5966
Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
Tartózkodási hely: Bp. környéke

Hozzászólás Szerző: Bubi » 2010 jan. 04, 07:40 pm

Lyani írta:Nem igazán értem én sem:

http://totalcar.hu/magazin/velemeny/200 ... nincs_baj/
Ahhhaaaa :? :shock: :?:
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23933
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2010 ápr. 18, 02:24 pm

Nagyon jó oldalt találtam!

http://injektor.hu/index.jsp?id=2&main=135&akt=2

Megéri olvasgatni a jobb oldali cikkeket. Érthetõ, mellékelt képek...! Szimpatikus a cég!
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23933
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2010 máj. 17, 05:38 pm

A napokban ebben az árvizes helyzetben nagyon sok olyan tv-s közvetítést, videót és képet látni, amin a személyautók nem kis tempóval gázolnak a térdig elárasztott utakon.
Gondolják, hogy az a pár 10 méter simán menni fog és jól megmutatják mindenkinek (sokszor az útzárra fittyet hányva), hogy nekik ez nem jelent gondot. Jó gyorsan belemennek az átfolyásba, hogy legyen lendulet, aztán már kész is. Ez a legrosszabb, amit tehetnek. Attól függetlenül, hogy veszélyes (beszakadt útfelület, nagy sodrás...) az autóban is akkora kár keletkezhet, amit nem is gondolnának!
A felhevült alkatrészeket (féktárcsa, motor, váltó, (kipu)) ilyenkor sokszor több, mint 60-70 fokos hõmérsékletváltozás éri egyik pillanatról a másikra, amitõl az anyag szerkezete megváltozhat (féktárcsák és dogok hullámosan fogása és már a szabályozás sem segít), sõt akár meg is repedhet.
Gondolom senki sem szeretné, ha a gázolás után a 2-3 hengerezés nem az elosztófedél beázása miatt lenne, hanem azért, mert kettétört a blokk, a dugók vagy a hengerfej.

Természetesen ez nagyobb pocsojáknál is érvényes. Elég korszerûtlenek a kartervédõink és "buszmegállós fröcskölésnél" a kerék befele is ver bõven vizet a motortérbe.

Vigyázzunk!

Konkrétan nem egy Suzukiról tudok (2-es-3-as swift), amelyek dugattyúi és blokkjai emiatt repedtek meg.

Bocsi az okoskodásért, csak gondoltam megemlítem!
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
Bubi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 5966
Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
Tartózkodási hely: Bp. környéke

Hozzászólás Szerző: Bubi » 2010 máj. 17, 07:11 pm

Jogos felvetés.
Erre Én is szoktam ügyelni, a gyalogosok és a kocsi miatt is. Nem sokan teszik ugyanezt vagy csak mindig azt vesszük észre amit mások rosszul csinálnak?
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23933
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2010 máj. 17, 07:16 pm

Természetesen, ha fáradt vagyok, bakizok én is. Van, hogy nem veszem észre a váarkozót és nem engedem be, van, hogy nem indexelek sávváltásnál. Na de ez már egy másik topicba tartozna :)
A lényeg, hogy ide leírjuk és ha sokat beszélünk róla, ösztönös lesz ;)
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
Bubi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 5966
Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
Tartózkodási hely: Bp. környéke

Hozzászólás Szerző: Bubi » 2010 máj. 17, 07:28 pm

Pacsker írta: A lényeg, hogy ide leírjuk és ha sokat beszélünk róla, ösztönös lesz ;)
Vagy ösztönösen fogunk beszélni róla. :lol:
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.

Avatar
Lackó
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3459
Csatlakozott: 2008 júl. 17, 05:02 pm
Autód gyártási éve: 2017
Autód típusa (és generációja): Egyéb Toyota
Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
Autód karosszéria variánsa: Crossover

Hozzászólás Szerző: Lackó » 2010 máj. 17, 08:03 pm

Pacsker írta:Természetesen, ha fáradt vagyok, bakizok én is. Van, hogy nem veszem észre a váarkozót és nem engedem be, van, hogy nem indexelek sávváltásnál. Na de ez már egy másik topicba tartozna :)
A lényeg, hogy ide leírjuk és ha sokat beszélünk róla, ösztönös lesz ;)
Matyi !

Helyesen úgy kellett volna mondanod, hogy "van, hogy indexelek..."

:lesavaz:

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23933
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2010 máj. 17, 08:21 pm

Sávváltásnál indexelek. kanyarodásnál nem mindig (ha nincsen autó a környezetemben). Elírtam.
Egyébként én vagyok a fõbéna és fõagresszív söfõr. Rettegjetek!
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
AndrewGL
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 996
Csatlakozott: 2007 szept. 07, 11:38 am

Hozzászólás Szerző: AndrewGL » 2010 máj. 17, 09:37 pm



Válasz küldése