Autó HiFi
- kari
- Visszajáró
- Hozzászólások: 108
- Csatlakozott: 2012 szept. 20, 10:22 pm
- Tartózkodási hely: Budapest
A régi jack-et lecserélhetnéd erre: http://www.conrad.hu/conrad.php?name=Pr ... pid=738827 és a bekötéshez meg odaforrasztasz egy RCA-t.
A szivargyújtónál az a gond, hogy alapvetõen 12V van, az USB viszont 5V, tehát mindenképp egy szivagyújtós USB-s átalakítót kell beépítened a középkonzol mögé. Nem túl szép, de tartós megoldás lehet, hogy megkeresed hátul a szivargyújtó kábeleit, középtájon leblankolod és hozzáforrasztasz egy rövid kábellel egy szivargyújtó lengõ aljzatot, abba meg bele a bolti konverter.
A szivargyújtónál az a gond, hogy alapvetõen 12V van, az USB viszont 5V, tehát mindenképp egy szivagyújtós USB-s átalakítót kell beépítened a középkonzol mögé. Nem túl szép, de tartós megoldás lehet, hogy megkeresed hátul a szivargyújtó kábeleit, középtájon leblankolod és hozzáforrasztasz egy rövid kábellel egy szivargyújtó lengõ aljzatot, abba meg bele a bolti konverter.
'03 E12 1.4 VVT-i HB
A régi jack sima sztereó (3 pólusú) 3,5 mm-es, de nekem 2,5 mm-es aljzat kellene a 4 pólusúból. Ilyet még eddig nem találtam, hordozható kütyükben szokott ilyen lenni.
Van feleslegben sárga RCA-RCA kábelem itthon, az egyik végérõl levágom a csatit és a felszabaduló drótvéget fogom ráforrasztani a 2,5 mm-es aljzatra.
Ki fogom venni az ajtó mögötti csatlakozó egész dobozát és megnézem, hogy hogyan vannak hátulról rákötve a dolgok.
A szivargyújtó valahogy úgy lesz, ahogy leírtad. Vagy szétszedem a bolti konverter házát és nem kell szivargyújtó aljzat sem. Ezt majd még megálmodom. Sõt, az új fejegységhez adott kábelkötegen van egy szabad ér, ami a tolatólámpa tápja lenne, ha 12 V-ról mûködne, onnan is levehetem a konverter bemenõ feszültségét és akkor nem kell a gyári szivargyújtót sem megbuherálnom. Ahhoz hosszabb kábel kell, de azt úgyis adnak a konverterhez. Majd meglátom, hogy melyik az intelligensebb megoldás. Engem jobban izgat az USB bekötése.
Van feleslegben sárga RCA-RCA kábelem itthon, az egyik végérõl levágom a csatit és a felszabaduló drótvéget fogom ráforrasztani a 2,5 mm-es aljzatra.
Ki fogom venni az ajtó mögötti csatlakozó egész dobozát és megnézem, hogy hogyan vannak hátulról rákötve a dolgok.
A szivargyújtó valahogy úgy lesz, ahogy leírtad. Vagy szétszedem a bolti konverter házát és nem kell szivargyújtó aljzat sem. Ezt majd még megálmodom. Sõt, az új fejegységhez adott kábelkötegen van egy szabad ér, ami a tolatólámpa tápja lenne, ha 12 V-ról mûködne, onnan is levehetem a konverter bemenõ feszültségét és akkor nem kell a gyári szivargyújtót sem megbuherálnom. Ahhoz hosszabb kábel kell, de azt úgyis adnak a konverterhez. Majd meglátom, hogy melyik az intelligensebb megoldás. Engem jobban izgat az USB bekötése.
Corolla E15 Sedan Luna 1.6 Valvematic
- kari
- Visszajáró
- Hozzászólások: 108
- Csatlakozott: 2012 szept. 20, 10:22 pm
- Tartózkodási hely: Budapest
Nem tudom, mennyire hajszálvékony a kábel, aminek a végén a 2,5-es csatlakozó van, de ha nem annyira, akkor egyszerûbb lenne levágni az egész csatlakozót a francba és a kábelre forrasztani az RCA-t.yvsmad írta:A régi jack sima sztereó (3 pólusú) 3,5 mm-es, de nekem 2,5 mm-es aljzat kellene a 4 pólusúból. Ilyet még eddig nem találtam, hordozható kütyükben szokott ilyen lenni.
Van feleslegben sárga RCA-RCA kábelem itthon, az egyik végérõl levágom a csatit és a felszabaduló drótvéget fogom ráforrasztani a 2,5 mm-es aljzatra.
Ki fogom venni az ajtó mögötti csatlakozó egész dobozát és megnézem, hogy hogyan vannak hátulról rákötve a dolgok.
A szivargyújtó valahogy úgy lesz, ahogy leírtad. Vagy szétszedem a bolti konverter házát és nem kell szivargyújtó aljzat sem. Ezt majd még megálmodom. Sõt, az új fejegységhez adott kábelkötegen van egy szabad ér, ami a tolatólámpa tápja lenne, ha 12 V-ról mûködne, onnan is levehetem a konverter bemenõ feszültségét és akkor nem kell a gyári szivargyújtót sem megbuherálnom. Ahhoz hosszabb kábel kell, de azt úgyis adnak a konverterhez. Majd meglátom, hogy melyik az intelligensebb megoldás. Engem jobban izgat az USB bekötése.
'03 E12 1.4 VVT-i HB
Nekem is ez volt az elsõ gondolatom, de a vevõegység kábele 10 cm és ott lifegne a középkonzol belsejében a fejegység mögött, saját súlyánál fogva. Intelligensebb megoldásnak tûnik a nem használt AUX csatik helyének felhasználása és a vevõegység egy neki megfelelõ helyen, ajtó mögött, kívülrõl is ki/be dugható módon való elhelyezése. Végül is kábel van bõven.
Azt nem tudom még, hogy a gyárilag beszerelt tolatókameráknál hogy oldják meg, hogy hátramenetbe kapcsolva akkor is megjelenik a kép a kijelzõn, ha nincs a rádó/GPS bekapcsolva.
Azért a Win CE rendszer felállása nem 2 másodperc és külsõ trigger jelre is be kellene indulnia kikapcsolt állásból.
Meg az sem túl egészséges, ha a töltõadapter fixen be van kötve, ha sokat áll a kocsi, akkor le is merítheti az akksit.
Azt nem tudom még, hogy a gyárilag beszerelt tolatókameráknál hogy oldják meg, hogy hátramenetbe kapcsolva akkor is megjelenik a kép a kijelzõn, ha nincs a rádó/GPS bekapcsolva.
Azért a Win CE rendszer felállása nem 2 másodperc és külsõ trigger jelre is be kellene indulnia kikapcsolt állásból.
Meg az sem túl egészséges, ha a töltõadapter fixen be van kötve, ha sokat áll a kocsi, akkor le is merítheti az akksit.
Corolla E15 Sedan Luna 1.6 Valvematic
Mégsem szerelem fel ezt a tolatókamerát, inkább eladom valakinek, akinek kell egy vezeték nélküli (2,4 GHz), éjjellátó, távolságraszteres tolatókamera 0 km-es állapotban ócsóér.
Így a fejegységet be tudom szerelni a hétvégén, a kocsi AUX csatlakozóit legfeljebb nem használom.
Karinak válaszul: igen, a kamera tápellátását a tolatólámpáról kell levenni. Amikor a kamera jelet ad a vevõegységnek, az továbbítja a képet a fejegységnek (vagy AV bemenetes GPS-nek, vagy külön kis monitornak). Ekkor az egyébként bekapcsolva lévõ fejegység (GPS, monitor) átvált a kamera képére, eddig oké. A kérdésem az volt, hogy mi van akkor, ha nincs bekapcsolva a fejegység/GPS/monitor?
Így a fejegységet be tudom szerelni a hétvégén, a kocsi AUX csatlakozóit legfeljebb nem használom.
Karinak válaszul: igen, a kamera tápellátását a tolatólámpáról kell levenni. Amikor a kamera jelet ad a vevõegységnek, az továbbítja a képet a fejegységnek (vagy AV bemenetes GPS-nek, vagy külön kis monitornak). Ekkor az egyébként bekapcsolva lévõ fejegység (GPS, monitor) átvált a kamera képére, eddig oké. A kérdésem az volt, hogy mi van akkor, ha nincs bekapcsolva a fejegység/GPS/monitor?
Corolla E15 Sedan Luna 1.6 Valvematic
Beépítettem az új fejegységet, már egy kicsivel jobb a mélye minden hangszórón (kivéve a magashangszórókat ), de még mindig jobb a gyári mint a mac. Holnap megnézem a mac bekötését (kábel, polaritás, váltó beállítások, stb.). Az nem lehet, hogy valami nem engedi mozogni a membránt?
Corolla E15 Sedan Luna 1.6 Valvematic
Nem lekoppan, hanem folyamatosan hozzáér valami mondjuk a kiálló gumiperemhez és tompítja a membrán mozgását.
Nem gyártási hibára gondoltam, hanem az ajtópanel belsõ részén valamire.
De ez nem sokára kiderül, amikor leveszem a belsõ ajtópanelt és meghallgatom anélkül.
Nem gyártási hibára gondoltam, hanem az ajtópanel belsõ részén valamire.
De ez nem sokára kiderül, amikor leveszem a belsõ ajtópanelt és meghallgatom anélkül.
Corolla E15 Sedan Luna 1.6 Valvematic
- Jorn
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 1354
- Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
- Autód gyártási éve: 1998
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Terra
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Lehet, nekem szikével simára le kellett nyisszantanom minden 'pókháló bordázást' az ajtó belsejébõl a hangszórólyuknál, mert másképpen nem tudtam volna beszerelni az elég 'mély' kiterjedésû szórókat. Mondjuk nem a membránnal ütköztek közvetlenül, de akár elõfordulhatott volna az is...yvsmad írta:Beépítettem az új fejegységet, már egy kicsivel jobb a mélye minden hangszórón (kivéve a magashangszórókat ), de még mindig jobb a gyári mint a mac. Holnap megnézem a mac bekötését (kábel, polaritás, váltó beállítások, stb.). Az nem lehet, hogy valami nem engedi mozogni a membránt?
Lehet, hogy nem túl szakszerû, de az ajtókárpit felrakása közben én hajtanám a hangszórót, és ha csökken a mély, akkor lehet az a hiba, hogy lefogja valami a membránt, leginkább mondjuk a peremét tudja...
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
Sikerült megoldani a mélyek kérdését: visszaraktam a gyári hangszórókat.
Elõtte kipróbáltam mindent, ami az eszembe jutott, meg ami nem, de semmi hatása nem volt a mélyekre. Ajtópanel nélkül is ugyanaz, mögötte volt hely bõven, a váltóval sem jutottam semmire, úgyhogy ment vissza a gyári hangszóró. Amit most észrevettem a mac után, az az, hogy a gyári mélyközép meg nem szól olyan tisztán. Szóval lehet, hogy jó a mac egy tiszta hangú közép- és magassugárzó szettnek, de kell mellé egy szub is. Meg erõsítõ sem árt hozzá, de nekem nem hiányzik. A 25 mm-es gyári magas lágydóm meg teljesen partiban volt a mac magasával, úgyhogy az biztosan végleg ott marad. A mac-et meg eladom valakinek, aki komolyabban gondolja a hangra áldozást.
Elõtte kipróbáltam mindent, ami az eszembe jutott, meg ami nem, de semmi hatása nem volt a mélyekre. Ajtópanel nélkül is ugyanaz, mögötte volt hely bõven, a váltóval sem jutottam semmire, úgyhogy ment vissza a gyári hangszóró. Amit most észrevettem a mac után, az az, hogy a gyári mélyközép meg nem szól olyan tisztán. Szóval lehet, hogy jó a mac egy tiszta hangú közép- és magassugárzó szettnek, de kell mellé egy szub is. Meg erõsítõ sem árt hozzá, de nekem nem hiányzik. A 25 mm-es gyári magas lágydóm meg teljesen partiban volt a mac magasával, úgyhogy az biztosan végleg ott marad. A mac-et meg eladom valakinek, aki komolyabban gondolja a hangra áldozást.
Corolla E15 Sedan Luna 1.6 Valvematic