Jogszabályok, KRESZ módosítások, hivatalos dolgok

Szükség esetén nyissatok bátran új témát, de csak akkor, ha máshova tényleg nem illik.
Avatar
Lyani
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1676
Csatlakozott: 2007 ápr. 22, 01:13 am
Autód gyártási éve: 2012
Autód típusa (és generációja): Auris
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Szigethalom
Re: Jogszabályok, KRESZ módosítások, hivatalos dolgok

Hozzászólás Szerző: Lyani » 2016 feb. 15, 03:18 pm

Valaki össze tudná foglalni, hogy az EURO I,II,III,IV stb. besorolások mihez köthezők?
Fellibbentek olyan hírek, hogy az EURO III-as kategóriába sorolt benzin és diesel autókat is korlátozhatják majd egyszer a távoli jövőben szmogriadó esetén.
Ami azért valljuk be nem túl vicces, fölg ha mindennapi munkaeszköz a környezetszennyezőnek bélyegzett autó.
Auris MK1 HSD Sol 5 door Hatchback
OFF: 2003 Patrol Y61 LWB ZD30

Avatar
montoya
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3726
Csatlakozott: 2010 aug. 29, 10:17 pm
Tartózkodási hely: BP XI
Re: Jogszabályok, KRESZ módosítások, hivatalos dolgok

Hozzászólás Szerző: montoya » 2016 feb. 15, 04:08 pm

Itt megtalálsz mindent.
Jellemzően a forgalomba helyezés ideje alapján van plaketted.
Persze vannak típusok, amik az adott szabvány életbe lépése idején már teljesítették a következőt, ezeket ugye változatlan formában forgalmazták tovább. Ilyenkor a gyártótól lehet igazolást kérni, hogy az autód teljesíti az adott normát.
IS200 '01
:glcarina: Carina Coupe 1.8 XE - RIP :(
KépCarina Coupe 1.6 DX
Datsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd

Avatar
Lyani
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1676
Csatlakozott: 2007 ápr. 22, 01:13 am
Autód gyártási éve: 2012
Autód típusa (és generációja): Auris
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Szigethalom
Re: Jogszabályok, KRESZ módosítások, hivatalos dolgok

Hozzászólás Szerző: Lyani » 2016 feb. 19, 08:59 pm

http://totalcar.hu/magazin/kozelet/2016 ... dapestrol/

Itt van összefoglalva.
Szopóroller. Bár én eddig is ki voltam tiltva. :D
Auris MK1 HSD Sol 5 door Hatchback
OFF: 2003 Patrol Y61 LWB ZD30

Avatar
habe
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 638
Csatlakozott: 2015 dec. 23, 12:56 pm
Tartózkodási hely: Halásztelek
Re: Jogszabályok, KRESZ módosítások, hivatalos dolgok

Hozzászólás Szerző: habe » 2016 feb. 19, 09:14 pm

Lyani írta:http://totalcar.hu/magazin/kozelet/2016 ... dapestrol/

Itt van összefoglalva.
Szopóroller. Bár én eddig is ki voltam tiltva. :D
Kérdés, mi történik, ha elindulok a belvárosba ilyenkor, egy guruló vegyes tüzelésű kazánnal?
Utánam szaladnak és lefújnak légfrissítővel? Vagy rám kiáltanak, hogy vissza, vissza?!

Avatar
Lyani
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1676
Csatlakozott: 2007 ápr. 22, 01:13 am
Autód gyártási éve: 2012
Autód típusa (és generációja): Auris
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Szigethalom
Re: Jogszabályok, KRESZ módosítások, hivatalos dolgok

Hozzászólás Szerző: Lyani » 2016 feb. 19, 09:25 pm

habe írta:
Lyani írta:http://totalcar.hu/magazin/kozelet/2016 ... dapestrol/

Itt van összefoglalva.
Szopóroller. Bár én eddig is ki voltam tiltva. :D
Kérdés, mi történik, ha elindulok a belvárosba ilyenkor, egy guruló vegyes tüzelésű kazánnal?
Utánam szaladnak és lefújnak légfrissítővel? Vagy rám kiáltanak, hogy vissza, vissza?!
SÜN! SÜN!

Természetesen ez csak látszatintézkedés, EU f@szakodás.
Zárójelben jegyzem meg, a 10 legnagyobb óceánjáró teherhajó motorja (természetesen dízel) ugyanannyi káros anyagot bocsájt ki mint az ÖSSZES SZGK A FÖLDÖN. Euró mínuszvégtelen környezetvédelmi szabályozással... Gondoljatok bele.
Auris MK1 HSD Sol 5 door Hatchback
OFF: 2003 Patrol Y61 LWB ZD30

Avatar
habe
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 638
Csatlakozott: 2015 dec. 23, 12:56 pm
Tartózkodási hely: Halásztelek
Re: Jogszabályok, KRESZ módosítások, hivatalos dolgok

Hozzászólás Szerző: habe » 2016 feb. 19, 09:34 pm

Lyani írta:
Természetesen ez csak látszatintézkedés.
Az. Ami azon túl, hogy mutatja, milyen gyönge odafent a valós dogok iránti érzékenység, még bőszít is, mert láthatóan haszontalan dolgokkal töltik az idejüket. A te meg az én pénzemen.
Addig, amíg télen egy kéményt is meglátok füstölni -és most mindegy, hogy Pista bácsi a hatodik gumicsizmát dobja tűzre, vagy Alejandro dönget valakit medvebőrön, pattogó kandalló előtt- szóval addig csitt legyen minden zöld tollal firkáló majomnak.

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23933
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:
Re: Jogszabályok, KRESZ módosítások, hivatalos dolgok

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2016 feb. 19, 09:41 pm

Ez mondjuk kemény adat... :D
A csökkentés kell, szó se róla, de nagyon örülnék, ha nem az Euro besorolások alapján, hanem valós mérések mellett történne. És foglalkoznának a valós korom részecskékkel...

De milyen könnyedén lehetne csökkenteni a másik oldalon... 1000 tartályhajó alternatív, tisztább hajtását feltalálni és "máris ragyogna az ég"...


Hábére reflektálva, mindig mondják, hogy a Pilis Budapest tüdeje.
Bizony ám, csak az uralkodó szélirányunk ÉNY és pont a Pilisben található települések + Szentendre + Üröm + Pomáz + Solymár + Nagykovácsi... fa (és egyéb) tüzelésű "elavult" fűtési rendszereinek égésterméke áldja meg Budapestet kemény mennyiségű káros anyaggal.
Annó utána mentem. BRUTÁLISAN meglepő egy ilyen kazán kibocsátása... :(
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
Lyani
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1676
Csatlakozott: 2007 ápr. 22, 01:13 am
Autód gyártási éve: 2012
Autód típusa (és generációja): Auris
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Szigethalom
Re: Jogszabályok, KRESZ módosítások, hivatalos dolgok

Hozzászólás Szerző: Lyani » 2016 feb. 19, 09:43 pm

Azért félreértés ne essék, nem a "zöldséggel" van a baj, csak ez nem az.
Amíg a "smoke and charm"-os 7-es golfok darálják ripityára a negyedik váltót és féltengelyszettet, addig az én régebbi és (műszakilag kifogástalan) esetleg más besorolású autóm nem vihet el engem otthonról a munkába?
Ez azért nagyon gáz, mert a legtöbb mai magyar háztartásban nem poénból tartanak életben huszonixéves autókat, hanem azért, mert sokkal olcsóbb, és megbízhatóbb mint egy "hármasThália" hitelből havi nyolcvanezres törlesztővel vagy a tökömtudja milyen "új és modern" guruló fospumpa.
Amúgy ez a "németből" behozott (2016 os FILA táska ami most az) E46-os BMW sorozatot érintő a legkellemetlenebbül, mint ahogy a cikk is írja.

Pacsi!
Auris MK1 HSD Sol 5 door Hatchback
OFF: 2003 Patrol Y61 LWB ZD30

Avatar
habe
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 638
Csatlakozott: 2015 dec. 23, 12:56 pm
Tartózkodási hely: Halásztelek
Re: Jogszabályok, KRESZ módosítások, hivatalos dolgok

Hozzászólás Szerző: habe » 2016 feb. 19, 10:02 pm

Lyani írta:Azért félreértés ne essék, nem a "zöldséggel" van a baj, csak ez nem az.
Amíg a "smoke and charm"-os 7-es golfok darálják ripityára a negyedik váltót és féltengelyszettet, addig az én régebbi és (műszakilag kifogástalan) esetleg más besorolású autóm nem vihet el engem otthonról a munkába?
Ez azért nagyon gáz, mert a legtöbb mai magyar háztartásban nem poénból tartanak életben huszonixéves autókat, hanem azért, mert sokkal olcsóbb, és megbízhatóbb mint egy "hármasThália" hitelből havi nyolcvanezres törlesztővel vagy a tökömtudja milyen "új és modern" guruló fospumpa.
Amúgy ez a "németből" behozott (2016 os FILA táska ami most az) E46-os BMW sorozatot érintő a legkellemetlenebbül, mint ahogy a cikk is írja.

Pacsi!
Kéretlenül annyival tudnám összefoglalni írásodat, hogy ez a rendszer biztosan jó, csak nem itt, nem most, nem nekünk.
Nem vagyunk mi még olyan menők, hogy ilyen úri huncutságokat, ilyen módon oldjunk meg.

Avatar
habe
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 638
Csatlakozott: 2015 dec. 23, 12:56 pm
Tartózkodási hely: Halásztelek
Re: Jogszabályok, KRESZ módosítások, hivatalos dolgok

Hozzászólás Szerző: habe » 2016 feb. 19, 10:04 pm

Lyani írta:
Pacsi!
Jé, te meg innen a szomszédból írsz? Elég lenne kiabálnod. :hehe:

Avatar
Lyani
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1676
Csatlakozott: 2007 ápr. 22, 01:13 am
Autód gyártási éve: 2012
Autód típusa (és generációja): Auris
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Szigethalom
Re: Jogszabályok, KRESZ módosítások, hivatalos dolgok

Hozzászólás Szerző: Lyani » 2016 ápr. 05, 08:19 pm

Szerintetek a VÉDA hátul is mér sebességet? Nem találok erre vonatkozóan infót. Állítólag nagyot kaszáltak vele már ma...
Auris MK1 HSD Sol 5 door Hatchback
OFF: 2003 Patrol Y61 LWB ZD30

Avatar
habe
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 638
Csatlakozott: 2015 dec. 23, 12:56 pm
Tartózkodási hely: Halásztelek
Re: Jogszabályok, KRESZ módosítások, hivatalos dolgok

Hozzászólás Szerző: habe » 2016 ápr. 05, 08:54 pm

Lyani írta:Szerintetek a VÉDA hátul is mér sebességet? Nem találok erre vonatkozóan infót. Állítólag nagyot kaszáltak vele már ma...
Van olyan hely ahol nem párban (értsd oda-vissza) helyezik le őket?

Avatar
Lyani
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1676
Csatlakozott: 2007 ápr. 22, 01:13 am
Autód gyártási éve: 2012
Autód típusa (és generációja): Auris
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Szigethalom
Re: Jogszabályok, KRESZ módosítások, hivatalos dolgok

Hozzászólás Szerző: Lyani » 2016 ápr. 05, 09:32 pm

Úgy értem egy konkrét sáv felett. Vagy mindegyik kamera mindent figyel? Konkrétan az M5-re gondolok. Ott van vagy fél kilóméter az oszlopok felett, meg egy bokros korlát a két oldal közt.
Auris MK1 HSD Sol 5 door Hatchback
OFF: 2003 Patrol Y61 LWB ZD30

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23933
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:
Re: Jogszabályok, KRESZ módosítások, hivatalos dolgok

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2016 ápr. 08, 04:35 pm

Egy kis sztori a Fedezetlenségi díjról azaz az ex MABISZ napi díjról.

Érdemes elolvasni, mert feszegetek kiskapukat és lehet belőle tanulni. Mindig a jó szándék vezérel, amikor megosztom ezeket, hogy nektek már egyszerűbb legyen az életetek.

Az utóbbi jó pár évben rengetegen kerestek már meg, hogy segítsek... "Valami MABISZ díjjal összegyűlt több 100 ezer Ft, amit be kéne fizetnem SOS-be"
Gondoltam velem ez majd úgysem fordul elő, hát pedig dehogynem...

A sztori ott kezdődött, hogy a kedves versenyautó jelölt Starletem (Húgi nevén van) már ki van ideiglenesen vonva a forgalomból 2010-óta. Első idiotizmus: miért nem lehet egy alkalommal hosszabb időre is ideiglenesen kivonni? Régen (2004 előtt) volt ilyen. Besétáltál az okmányirodába, leadtad a rendszámot és szóltál, hogy ideiglenesen vonják ki. Amikor meg úgy gondoltad, hogy újra vissza, bementél, visszakaptad, csókolom. És hoppá! Ebbe még értelem is volt, mert ha illegál idióta is voltál és lejárt műszakival, biztosítás nélkül autóztál volna, akkor mégse volt rendszámod, aminek feltűnősége miatt a "szabálysértő" kétszer is meggondolta, hogy neki vág-e az útnak.
Ennek a módszernek beszüntetését azzal indokolták, hogy így a közterületeken hagytak (panelek alja) sok rendszám nélküli autót, ami rontott a város kinézetén. (hozzáteszem jogos, de miért nem szabályozták már helyette szigorúbban azt, hogy műszaki nélküli autó nem lehet közterületen?!)
Mindegy is. Tehát jelen állás szerint fél évente kell hosszabbítgatni és előre se lehet többszörit kifizetni.

Így történt ez velem is. Húgitól meghatalmazás és fél évente irány az okmányiroda (eddig 10 alkalom!!). Aztán jött egy telefoncsere pár hónapja és káromra nem vezettem át az emlékeztetőket. Én gyarló, bűnöző, szemétláda pedig ELFELEJTETTEM meghosszabbítani a kivonást :buntet:
Ilyenkor olyan dolog történik, ami sok embernek SAJNOS már ismerős, mert hát az autó tulajok közt sok olyan szándékos szabálysértő van, aki egyszerűen szándékosan nem emlékszik FÉL ÉVENTE egy ilyen fontos eseményre...
Január 6-a a fordulópont. 21. század, nehogy már azt higgyük, hogy kapunk egy e-mail-es, sms-es emlékeztetőt. SEMMI.

/ Akárhogy is sír a szám én vagyok a bűnös, hisz akármennyire is szar a rendszer, ha nem felejtem el, nincs baj! /

Április első napjai. Postai levél:
Helyi Önkormányzat - Adó csoport.
Január 7-én automatikusan visszahelyeződött a Starlet a forgalomba, így megállapították rá az ez évi teljesítmény adót, melyről a csekket mellékelték két részletben. Ez pár ezer Ft, na de jön a pánik a rutinos autó tulajnak:
A MABISZ DÍÍÍÍÍJ!!!!! :shock: :| :shock: :|

Gyors ugye a reakció, már megszokhattuk (MABISZTÓL persze semmi!!), így 3 hónapja van az autó forgalomban, amire ketyeg a napi díj.
De tulajdonképpen miért is ketyeg?? Második idiotizmus: Ha az autón NINCS műszaki engedély, tehát nem vehetek részt vele a forgalomban, akkor miért is kéne biztosítást fizetnem rá?! A kertben áll szétszedve. Ott kiben is okozhatok kárt???
(ja ezek persze költői kérdések lesznek végig, csak azért mégis, na...)
Ha műszaki nélkül, de forgalomban levő autóval (nem paradoxon? a kettő együtt járhatna..), vagy műszakival igen, de biztosítással nem rendelkező autóval kárt okoznék, akkor meg is érdemelném a MABISZ büntit, legyen az egyszeri komoly zseton is. Akkor vétkeztem, vágjanak meg, így korrekt.

Vissza a szituhoz. Összegyűlt teljesítmény adó (2100+2700Ft) + Fedezetlenségi díj (~50-55000Ft) a 3 hónap alatt. - és mindez kedvezményes, mert a Starlet csak 42 kW -

Gyors telefonok, mert elvből nehogy már befizessem azt, ami nem jogos. A hivatalos, legális kiskapukat keresem, amiket nyilván nem reklámoznak.
1. - kb. egy évvel ezelőttig, ha csúszás után 2 éven belül nem kötöttél biztosítást az autóra és nem okoztál vele kárt, akkor elévült a MABISZ díj. - Na ez már nincs. Örökké a nyakadom marad
2. - Tulajdonjog/üzembentartó váltás, új biztosítás és akkor nem veszik elő az előző tulajt. Ebben volt perspektíva

Telefon a MABISZ-nak.
Kedves hangú hölgyike, gyorsan megy a közös hang, konkrétumok nélkül:
IGEN, ha üzembentartó változás történik, akkor nem kell befizetni visszamenőleg az elmaradt fedezetlenségi díjat. Mert az adott tulajdonoshoz és az adott jármű rendszámához van kötve a rendszerben. A lényeg, hogy a balszerencsés fedezetlenségi díjat bezsebelt tulajdonos ugyan arra a rendszámra ne kössön biztosítást, mert akkor Forintosítják az addigi elmaradásokat.
Magyarul ezért is nem küldenek értesítést, hogy ketyeg a fedezetlenségi díjad és, ha egy autós ügyintézésben kevésbé jártas tulaj kötne egy új biztosítást, mielőtt az autót újra üzembe helyezi, akkor szembesül csak azzal, hogy az új bizti negyed éves díja pl.: 6700Ft, de az eddigi elmaradás szummája még pl.: 260.000Ft. :rock: (van több ilyen tulaj is a klubban, nem földtől elrugaszkodott nagyságrendű összeget írtam)
Még egy kedvesség, már a fedezetlenségi díjra naponta megy rá baleseti adó is, tehát egy átlag Corolla tulaj bátran számolhat napi 5-900Ft-al is!

(Az adócsoporttal gyorsan lerendeztem közben a teljesítmény adót. Fizessem be az első fél éves csekket, majd a Húgi nevén levő másik autóra a következő éviből jóváírják a túlfizetést)

Hiszen, folytatva a sztorit, első dolgom volt, hogy április 6-án szaladtam az okmányirodába!
A terv megvolt: Forgalomból történő ideiglenes kivonás (2300Ft) + Üzembentartó váltás (új forgalmi 6000Ft).

Giga sorok vannak az okmányirodákban kormányablakokban, hisz vannak olyan kerületek, ahol épp felújítanak, átépítenek és át van irányítva az egész társadalom.
1 és fél óra várakozás után (sorszámból látva közben elintéztem pár dolgot) sorra kerülök. Kivonás meghatalmazással kész (bankkártyás fizetés rulez!), aztán üzembentartói...
(Idősebb hölgy)
- Háát őőő tulajdonképpen ő nem tudja most bejegyezni az üzembentartói státuszt. Erre nincs mód.
- ???? :roll:
- A szoftver nem enged új forgalmit nyomtatni úgy, hogyha az autó nincs forgalomban és nincs érvényes műszakija + kötelező biztosítása.
- Akkor mi a megoldás?
- Nincs megoldás, le kell műszakiztatni és kell kötni rá biztosítást.
- És ha át akarunk iratni egy lejárt forgalmis autót? Kivonatom az átírás pillanatában ideiglenesen a forgalomból (amíg leműszakiztatom), a törzskönyvet megkapom, de az új forgalmit csak akkor nyomtatják, amikor már beérkeztem a műszaki vizsga érvényes adatlapjával.
- Tééényleg... De ez Üzembentartói ez más..
- Akkor 22-es csapdájában vagyok? Ahhoz, hogy üzembentartói bejegyzést csináljunk a BM rendszerben kell műszaki és biztosítás az előző tulaj nevén (utóbbi miatt kiszámlázzák a fedezetlenségi díjat a fentiek szerint), ahhoz hogy más nevére kössem a biztosítást pedig meg kéne lennie az üzembentartóinak?
- Tulajdonképpen igen :)

De jó de jó... :evil: Nyilván járható út lenne az átírás, csak eredetvizsgával, új törzskönyvvel és forgalmival ott tartanék, mint a fedezetlenségi díj összege. Meg hát miért írnám át. Családon belül van az autó...

Ott hagytam az irodát. A nagy vész elhárult, hogy nem ketyeg tovább a napi díj, de szerettem volna megoldani a szitut mielőbb, nehogy feledésbe merüljön.
Gondoltam olyan nincs, hogy egy teljesen rendezett papíros autónál, két testvér közt ne lehetne üzembentartói átruházást csinálni úgy, hogy éppen ki van vonva a forgalomból.
Hívom a központi okmányirodát, mesélem a szotirt.
"Persze, hogy lehet. A szoftver valóban nem engedi a forgalmit nyomtatni, de attól még be lehet jegyeztetni a BM nyilvántartásban az üzembentartó váltást és csak akkor kapom meg az új forgalmit, ha majd leműszakiztatom és biztosítást is kötök rá"
Köszi, tökre megfelel. Kell a t@komnek a forgalmi, úgyis ki van vonva. Ha észreveszitek, ugyanaz a megoldás, mint a lejárt műszakis autó átírása...
(Közben minden telefonbeszélgetés időpontját írom fel jegyzetben, ha NETÁN hivatkozni kellene rá később...)

Irány 7-én egy másik okmányiroda. Nem akartam konfrontálódni az előző hölggyel, de nyilván örültem, hogy vesztegeti az időmet a tudatlansága miatt...
Óriás átszervezés, 2 és fél óra volt, mire sorra kerültem. Már a váróban lázadtak az emberek...

Bejutok. Mondom, hogy üzembentartói váltás. Elkezdi, nézegeti a papírt, elmegy egyeztetni valakivel, ez nem lesz jó.
Igen? Király! Mert, hogy nincs benne a 2 tanús szerződésben a km óra állás! Jeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee :roll:
Lobogtatott egy másikat, amit most nyomtatott. Ezt töltsem ki, ez lesz a jó. Nyilván én vagyok a pöcs, hogy nem jártam utána. (hozzáteszem a Starletnek soha nem rögzítették még semmilyen óraállását, mert olyan rég volt forgalomban utoljára. Na meg 5 karakteres átfordulós veterán. De hát kit is izgat... én vagyok a hülye!)
Tisztelettel azért kértem egy másnapi soron kívüli ügyfélkezelést...

És eljött a ma a 8-a. Okmányiroda back!
Új üzembentartói és gyors sorra kerülés. Elkezdi, csinálja.
"Nem jó, hogy az üzembentartó változásának alapjául szolgáló ügylet jellegénél az ingyenest húztam alá."
Elmegy, egyeztet kollégákkal, majd vissza:
"Hozott meghatalmazást?"
(nyilván az üzembentartói szerződés 2 tanúval erre van, de készültem és hoztam a tulajtól meghatalmazást a magam nevébe, hogy eljárhatok az üzemben tartói bejegyzésben).
"Mégis jó a szerződés, mert ez az ügylet jellege nem az okmányirodai ügyintézésre vonatkozik :agyadnalvagy: , viszont így ajándéknak minősül és dupla illetéket kell fizetnie a vagyonszerzési illeték alapján"
MI VAAAN?????
3. idiotizmus: Hát nem vásárolom az autót. A tulaj a Húgom marad. Milyen vagyonszerzésem lesz? Semmivel nem lesz több vagyonom, csak több kiadásom, hiszen én fogom a jármű terheit mostantól fizetni. Miért kéne VAGYONSZERZÉSI illetéket fizetnem?!?!
Igazság szerint ő sem érti. Most vett lakást a korábban már leadózott fizetéséből, de azután is kell ugyanilyen illetéket fizetni. Pedig nem lett több vagyona csak a papírt lecserélte téglára meg ablakra...
(minden ügyintézővel eljutunk azokhoz a szokásos közhelyekhez, hogy a jogalkotó sose ért általában ahhoz, amit szabályoz és mindemellett sok olyan kis egyértelmű kasza adónem van, aminek nincs reális indoka"
Elfogadom és mégis mennyi az üzembentartói illeték?
"Az átírási vagyonszerzési illeték 25%-a, de ingyenes jogügylet esetén 50%"

Még mázli, hogy készültem és írtunk olyat is, amin visszterhes volt a jogügylet jellege. Rögtön lefeleztem az illetéket és adok a Húginak 5Ft-ot ezért a gesztusért, hogy ne csak papíron szerepeljen...
Kiszámoltuk az illetéket ~5000Ft, rendben fizetem, csak haladjunk már.
Konstatálja és akkor kinyomtatja az új forgalmit. Mondom "ha nem megy valamiért", nem baj, elég lesz majd akkor, ha üzembe szeretném helyezni a későbbiekben.
"Jéé, nem engedi nyomtatni a gép. Hát persze, mert ki van vonva ideiglenesen a forgalomból. Nem baj, akkor most hivatalból visszahelyezem, kinyomtatom az új forgalmit és újra kivonom"
Felőlem csinálhatja, ha van rá joga.
Közben elszaladgál ismét az Úr egyeztetni a felettesekhez.
Jön az egyik főnök.
- Jónapot, ilyet nem lehet. Majd ha leműszakiztatta és van rá biztosítás jöjjön vissza
...pumpa... :evil:
- Kedves Hölgyem DE LEHET és addig tisztelettel itt fogok ülni, amíg nem találunk megoldást az ügyre.
- NEM, NEM LEHET
- DE, LEHET... :) Beszéltem a központi okmányirodával és ott mondták - a fentieket - így ezzel a módszerrel kérem járjanak el mielőbb.
- Akkor menjen el a központi okmányirodába és intézze ott

Ennyi :) Szerencsére Úr maradok.
Elmagyaráztam, hogy de lehet és ne azt mondogassa, hogy nem, hanem jöjjön ide a felettese, a "kormányablak vezető", akivel érdemben tudunk előre haladni.
Meg is érkezett, immáron a harmadik személy is, aki megerősítette előző kollégája állítását, majd újra elmondtam mindent és azt is, hogy akkor kérem az üzembentartói jog bejegyzését :) ...
Amikor látták már, hogy nem tudnak lepattintani:
"Tudja mit?!?!, Akkor üljön oda hátrébb és kitalálunk valamit!"

Érdekes, nem? Nincs megoldás azt mégis lesz?! ...
Pár perc, fáradjak vissza...
"Hát úgy tudjuk megoldani, - mi van, változott a bolygók állása?... - hogy bejegyezzük most Önt, mint üzemben tartót, nem adjuk ki az új forgalmit, a régit bevonjuk és majd akkor állítjuk ki az újat, ha forgalomba szeretné helyezni"
Jééé... nem ezt szajkóztam eddig?... :roll:
"Annyi van még, hogy majd a műszakizáshoz kell majd kérni tőlünk(indokolva) egy hatósági bizonyítványt az autó adatairól, mivel nem lesz Önnél olyan okmány, amin minden paraméter szerepel. Ez 3-4 ezer Ft-ba kerül"
Mondom, egyre nőnek a költségek és úgy érzem ez nem az én hibám, hanem a rendszer problémája. Lehet kérni erre az igazolványra illeték mentességet, vagy méltányosságot, hogy az egyedi eset miatt tekintsenek el az anyagi vonzatától?"
Hát hogyan gondolja? ÖN AKAR ÜZEMBENTARTÓ LENNI!! Viselje a költségeit.
...pumpa... :evil:
Egy ilyen dokumentum tényleg közel 5 ezer Ft-ba kerül?
Most hogy mondja, van egy megegyező tartalommal rendelkező egyedi adatszolgáltatás is, amelyet ugyancsak kormányablaknál tud majd igényelni és annak a díja csak ezer pár száz Ft.
....
Értem, köszönöm. Akkor szeretném egyúttal ezt is megkérni.
Azt nem ajánlja, mert a műszakihoz sokszor 30 napnál nem régebbit kérnek, így majd akkor intézkedjek ez ügyben, ha forgalomba szeretném majd helyeztetni.

- Rendben Hölgyem, akkor már csak annyit szeretnék kérni, hogy írják is le a javasolt ügymenetet, dátummal aláírással és így fogok eljárni.
- MIT KÉPZEL MAGA? Azt hiszi itt fogjuk írogatni a jogszabályokat?
- Nem hölgyem, csak ezt a pár sort, hogy az alábbi módon járjak el. Nem kell jogszabály.
- Az ki van zárva!! Maximum írjon nekünk egy KÉRVÉNYT, amit mi majd pár hét/hónap alatt megválaszolunk magának.
(itt már nagyon ellenséges volt a fővezető, "amit nem teljesen éreztem úgy, hogy jogos")
- Rendben Hölgyem, akkor most írni fogunk egy jegyzőkönyvet (ahhoz van jogom), hogy mi hangzott ma el és aláírjuk mindannyian. Nekem ez is bőven megfelel.
(itt már lángolt az épület és folyt a vér... :) )
- Amennyiben jegyzőkönyvet szeretne, akkor mi az üzembentartói ügyintézést csak akkor ejtjük meg, ha a jegyzőkönyvet és az abban szereplő jogszabályokat postai úton is megküldjük Önnek, ami akár több hónap is lehet. (közben irónikus mosolygás, nekem meg kerekedett a szemem)
...pumpa...pumpa... :evil: (de Úr maradok :) )
- Elkezdtem mosolyogni. Ugye Hölgyem most teljesen félreértem, hogy Ön megpróbált megzsarolni engem itt ennyi ember előtt? Akkor kérném beleegyezésüket, hogy a jegyzőkönyv mellé mostantól rögzítsem a beszélgetésünket is.. (harapódzott a helyzet)
- Náluk pánik.. Hát őőő, hát őő... Őőőő (puffogás)

Feldobtam a labdát:
- Akkor kezdjük elölről?
- Az nagyon jó lenne. (úgy visszavettek, hogy kisangyallá váltak. A hölgy hozott is még egy széket és leült :) ... )

Elmeséltem, mi a szitu, miért nem fizetem be a fedezetlenségi díjat... És, hogy azért akarok írásban is állásfoglalást tőlük, mert folyamatosan változnak a jogszabályok és nem szeretném, ha emiatt kerülnék később rossz helyzetbe. (persze ezt nem mondtam, de sok ember sok mindent mond csak úgy a levegőbe)...
Így már más. Teljesen lehiggadt, még mosolygott is.
Ő vagy az utóbbi szitut tudja javasolni vagy azt, hogy vonogatom ki a Húgi nevén a kocsit és ha eljön az üzembe helyezés, akkor írok egy friss üzembentartóit, amivel megkötöm a biztosítást, leműszakiztatom és így az okmányirodába simán bejegyzik az üzembentartóit és nyomtatják is az új forgalmit. Ennek ügyintézését megkönnyíti a régi forgalmi és nem kell hatósági bizonyítványt sem kérni hozzá.
Oké, oké, de a rendszerbe (BM) történő üzembentartói bevezetés nélkül egy lobogó papírral is műszakiztathatok, illetve KÖTHETEK BIZTOSÍTÁST az én nevemre? Nem fog itt megakadni a rendszer?
Gyorsan felhívtam az Allianzot, aki biztosított erről. Sajnos az NKH fél 2-ig dolgozik ma!!!! "már csak takarítás van...", de ott csak nem lesz gond. Meghatalmazás, üzembentartói, biztosítás, meg régi forgalmi is lesz. :) (persze azért hétfőn telózok egyet).

Végül ezt a variációt választottam és persze már nem volt energiám jegyzőkönyvet irattatnom velük. Szépen köszöngettek és örültek, hogy nem problémáztam tovább.

Végülis sikerrel nyugtáztam a napot, de azért fent volt a pulzus, hogy 3x rabolták az időmet, nagy a tudatlanság, katasztrófa a hozzáállás (mindig visszajutunk a kis pénzért, nagy felelősségért semmithez).
Az, hogy meg bezsaroltak, az meg non-plusz ultra. Megtagadta és hátráltatta volna az eljárást, ha nem vagyok elég tökös? Ez milyen már?

Remélem másoknak segít a sztori és én is remélem, hogy mondjuk nyár végére, őszre (ha TRD végez a lakattal és összedobom a kocsit), már nem változik a szabályozás és sikeresen forgalomba helyezem ismét a fedezetlenségi díj megfizetése nélkül.




És tudjátok mi a baj? Hogy ezt idén már eljátszottam az OTP-vel, a Posta biztosítóval és még kismillió helyen. Persze mindenhol elértem, hogy fizessenek, hogy kiemelt priorítással kezeljék az ügyet, hogy elengedjék a fix költségeket, de milyen már, hogy amikor az ő hibájukból történik valami rossz, akkor nekem kell ütni őket, hogy történjen már valami?! Amit bánok, az a rengeteg idő és bosszankodás, ami erre megy...
IGEN, több helyen nyugaton teljesen más a tészta! Ott az ügyfélnek van igaza, ott térden csúsznak a kegyeidért és önszorgalomból próbálnak kárpótolni a kellemetlenségekért.
És tudjátok mondhatjuk, hogy szar itthon a rendszer. De nem csak azon múlik... Az embereken és az egymáshoz történő hozzáállásukon. És ezért kilátástalan sokszor a belátható időn belüli változás... :(

Ezt az NKH - BM - MABISZ - KORMÁNYABLAK - RENDŐRSÉG közti káoszt és értelmetlen ügymenetet pedig lehetne egyszerüsíteni, logikusabbá tenni és gyorsítani a szervezetek közti optimálisabb kommunikációval és AUTOMATIZMUSSAL, ha már a 21. században élünk.


Na de vigadjunk is!
Elértem, hogy nem fizetek a semmire :twisted:

(Két jó tipp: Nemrég lehet intézni a kivonást Ügyfélkapun keresztül is! :fel: és hamarosan beindul az Online meghatalmazásos ügykezelés is :fel: )
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
Lyani
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1676
Csatlakozott: 2007 ápr. 22, 01:13 am
Autód gyártási éve: 2012
Autód típusa (és generációja): Auris
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Szigethalom
Re: Jogszabályok, KRESZ módosítások, hivatalos dolgok

Hozzászólás Szerző: Lyani » 2016 ápr. 08, 10:18 pm

:shock:

Max respekt a kitartásért (meg a komment se semmi), és hogy sikerült elintézni.
Nagyon "magyar". Kapásból nem lehet, aztán persze mégis, csak akarni kéne.
Az illetékes részt neked pont fordítva mondták, mint nekem. Sőt én semmit se fizettem.
Majd egyszer megírom én is a hasonló sztorimat. Távolról sem ilyen kacifántos, de egyszerűnek se mondanám.
:hany:
Auris MK1 HSD Sol 5 door Hatchback
OFF: 2003 Patrol Y61 LWB ZD30


Válasz küldése