Chiptuning
- [Walaki]D`Lair
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 3604
- Csatlakozott: 2009 nov. 06, 05:52 pm
- Autód gyártási éve: 1985
- Autód típusa (és generációja): Corolla E8
- Autód felszereltségi jelölése: GT
- Autód karosszéria variánsa: Hatchback (3 ajtós)
- Tartózkodási hely: Bp
Két féle csipsztuningos tábor létezik.Gaál Tibi írta:Elõször is köszönöm a sok hozzászólást! Nem akarok belemenni drága és sok szerelést igénylõ dolgokba, inkább csak kíváncsi voltam a chiptuning hasznára. Magam nem értek az autó szereléséhez. Az mindenesetre eldõlt, hogy nem csináltatom meg. Az viszont nem, hogy ki csináltatott és milyen a közvetlen tapasztalata. Amúgy elégedett vagyok az autómmal, csak érdekesnek tûnt ez a téma.
Aki el akarja és el is hiszi hogy egy garázsban Buga Jakab lepipálva azt a sok tagú mérnök gárdát aki több hónapon keresztül dolgozott azon hogy az a bizonyos program az ECU-n tökéletesen mûködjön és a legjobb teljesítményt hozza ki minden körülmények között, mivel gyárilag optimalizálva van, pont azért, mert egy szívó motornak szinte megegyezik az ideális keverékképzés a teljesítménycsúccsal és a legkisebb káros anyag kibocsátással.
Tehát több benzin NEM egyenlõ nagyobb teljesítménnyel.
Ahhoz gyújtástérképet is kell programozni és sok egyéb mást, ami nem arról szól hogy tekerünk egy potméteren, vagy beforrasztunk egy ellenállást, mint ahogyan sokan csinálják
A másik tábor már túl van ezen a dolgon és rájött hogy vicc az egész, esetleg utánaérdeklõdött és bele sem fogott.
Ismét hangsúlyozom hogy ez a leírás a Japan szívómotorokra vonatkozik!
(sok programozón kifogott már, hogy nem volt meg a gyári ECU és írható elektronikát raktak a gyári motorhoz és a gyári teljesítményt nem tudták elérni vele)
AE82 Gt 4AGE smallport 1987
AE86 GT 4AGE 1983
Prius II 2009
AE86 GT 4AGE 1983
Prius II 2009