Chiptuning
- Gaál Tibi
- Újonc
- Hozzászólások: 17
- Csatlakozott: 2012 ápr. 07, 06:55 pm
- Tartózkodási hely: Magyarország, Szzombathely
Chiptuning
Egy 2001-es E12 1.4 VVTi 97 LE Corolla boldog tulajdonosa vagyok. Szeretném megtudni, hogy van-e valakinek saját tapasztalata chiptuning ügyben? Megérte az árát, hol csináltatta?
Tibcsi, Corollával
- montoya
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 3726
- Csatlakozott: 2010 aug. 29, 10:17 pm
- Tartózkodási hely: BP XI
Re: Chiptuning
Szerintem értelmetlen szívóbenzin esetén...Gaál Tibi írta:Egy 2001-es E12 1.4 VVTi 97 LE Corolla boldog tulajdonosa vagyok. Szeretném megtudni, hogy van-e valakinek saját tapasztalata chiptuning ügyben? Megérte az árát, hol csináltatta?
IS200 '01
Carina Coupe 1.8 XE - RIP
Carina Coupe 1.6 DX
Datsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd
Carina Coupe 1.8 XE - RIP
Carina Coupe 1.6 DX
Datsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd
- Sancy
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 2934
- Csatlakozott: 2010 márc. 09, 08:30 pm
- Tartózkodási hely: Pécel
Ha kicsit utánaolvasol....
Kivesézett téma, Montoya is jol mondja, értelmetlen.
Növelj kipu átmérõt, dobd ki a katalizátort, adj neki több levegõt, tankolj 100as benyát.
A tiédnél kb ez a legjobb ár/érték arányú "tuning"
Kivesézett téma, Montoya is jol mondja, értelmetlen.
Növelj kipu átmérõt, dobd ki a katalizátort, adj neki több levegõt, tankolj 100as benyát.
A tiédnél kb ez a legjobb ár/érték arányú "tuning"
E11 G6 TTE Facelift 1.6 VVTI
E12 TS TTE Facelift 1.8 VVTL-i
E11 TS Facelift 1.8 VVTL-i pálya autó építes folyamatban
E12 TS TTE Facelift 1.8 VVTL-i
E11 TS Facelift 1.8 VVTL-i pálya autó építes folyamatban
- montoya
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 3726
- Csatlakozott: 2010 aug. 29, 10:17 pm
- Tartózkodási hely: BP XI
Vagy ha ez kevés, akkor 1zz/3zz átalakítás. Elõbbi eléggé cumi 4zz-bõl, mert az ECU is cserés ugye, 3zz-hez meg nehezebb dugót szerezni. Viszont erre alsó hangon negyed gurigát kell szánni.Sancy írta:Ha kicsit utánaolvasol....
Kivesézett téma, Montoya is jol mondja, értelmetlen.
Növelj kipu átmérõt, dobd ki a katalizátort, adj neki több levegõt, tankolj 100as benyát.
A tiédnél kb ez a legjobb ár/érték arányú "tuning"
IS200 '01
Carina Coupe 1.8 XE - RIP
Carina Coupe 1.6 DX
Datsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd
Carina Coupe 1.8 XE - RIP
Carina Coupe 1.6 DX
Datsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd
Ebbõl három dolgot nem értekSancy írta:Ha kicsit utánaolvasol....
Kivesézett téma, Montoya is jol mondja, értelmetlen.
Növelj kipu átmérõt, dobd ki a katalizátort, adj neki több levegõt, tankolj 100as benyát.
A tiédnél kb ez a legjobb ár/érték arányú "tuning"
Miért lesz erõsebb katalizátor nélkül?
Miért lesz erõsebb ha növeli a kipufogó átmérõjét?
Hogyan lehet több levegõt adni neki?
Amúgy természetesen ennél a motornál semmi elõnye nincsen a chiptuningnak, mindössze könnyíti a pénztárcát
AE82 Gt 4AGE smallport 1987
AE86 GT 4AGE 1983
Prius II 2009
AE86 GT 4AGE 1983
Prius II 2009
- Gaál Tibi
- Újonc
- Hozzászólások: 17
- Csatlakozott: 2012 ápr. 07, 06:55 pm
- Tartózkodási hely: Magyarország, Szzombathely
Szóval akkor ez kamu?? Vagy csak az lesz, hogy nem lesz érzékelhetõ a változás? http://www.chipmester.hu/Toyota_Chiptuning.html
Tibcsi, Corollával
- montoya
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 3726
- Csatlakozott: 2010 aug. 29, 10:17 pm
- Tartózkodási hely: BP XI
Szerintem kamu, legalábbis kíváncsi lennék, mit mondana utána egy dyno.Gaál Tibi írta:Szóval akkor ez kamu?? Vagy csak az lesz, hogy nem lesz érzékelhetõ a változás? http://www.chipmester.hu/Toyota_Chiptuning.html
IS200 '01
Carina Coupe 1.8 XE - RIP
Carina Coupe 1.6 DX
Datsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd
Carina Coupe 1.8 XE - RIP
Carina Coupe 1.6 DX
Datsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd
- Bubi
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 5966
- Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
- Tartózkodási hely: Bp. környéke
Ezeket a kérdéseket tényleg jó lenne egyszer tisztázni! Turbo vagy kompresszor beiktatása nélkül hogy lehet több levegõt adni a motornak? Chiptuning nem tud olyat csinálni, hogy computer kicsit több ideig engedni nyitva hagyni az injektort (több benya).Toytib írta:Ebbõl három dolgot nem értekSancy írta:Ha kicsit utánaolvasol....
Kivesézett téma, Montoya is jol mondja, értelmetlen.
Növelj kipu átmérõt, dobd ki a katalizátort, adj neki több levegõt, tankolj 100as benyát.
A tiédnél kb ez a legjobb ár/érték arányú "tuning"
Miért lesz erõsebb katalizátor nélkül?
Miért lesz erõsebb ha növeli a kipufogó átmérõjét?
Hogyan lehet több levegõt adni neki?
Amúgy természetesen ennél a motornál semmi elõnye nincsen a chiptuningnak, mindössze könnyíti a pénztárcát
@G. Tibi
Amúgy szerintem papíron 1,4 / 97 LE szép érték, nem lehetsz elégedetlen vele. Ezek a motorok kb. ennyit tudnak. Ha erõsebbet szeretnél akkor ott az 1,6.
Ha mindenképpen akarsz valami többlet teljesítményt akkor jó minõségû üzemanyag (esetleg OMV 100-as, amit Sancy is mondtott) + sportlégszûrõ betét. Egyszer nagyon nehezen talált nekem a FÕNIX tuning, de amikor bele akartam rakni, nem fért be. Olyan motorhoz volt jó amilyen a tiédben van. Én ezt próbálnám ki elsõként. Nem buher, nem kell semmit átalakítani és mégis adhat valami kis pluszt.
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
- PiciPeti
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 1538
- Csatlakozott: 2011 jan. 13, 12:45 am
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Lehet, hogy csinálnak két csúcsot a teljesítmény/nyomatékgörbébe...
Csak a környezõ rész lesz szarabb...
Utcára inkább a görbe alatti terület számít, és a lehetõség szerinti lineáris teljesítményleadás.
A tuning sokba kerül. Mind pénz, mind idõügyileg.
Csak a környezõ rész lesz szarabb...
Utcára inkább a görbe alatti terület számít, és a lehetõség szerinti lineáris teljesítményleadás.
A tuning sokba kerül. Mind pénz, mind idõügyileg.
'00 E11 4E-FE Harmony-Millenium
'07 E12 D-4D, Linea Luna
'07 E12 D-4D, Linea Luna
- Sancy
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 2934
- Csatlakozott: 2010 márc. 09, 08:30 pm
- Tartózkodási hely: Pécel
Tibcsi, én a 45ös rendszer helyére csináltattam egy 50est, katalizátort kidobattam belöle(tudomásom szerint folyt valamennyit...)
több levegõt enged át szerintem egy direktszûrõ,(ha mégsem, legalább fasza a hangja:)) vagy egy tütesor...
én éreztem némi változást.. persze nem kell egetrengetõ lóerõkre gondolni...
a 100as benyát gondolom nem kell magyarázni...
ezek a tapasztalataim.
több levegõt enged át szerintem egy direktszûrõ,(ha mégsem, legalább fasza a hangja:)) vagy egy tütesor...
én éreztem némi változást.. persze nem kell egetrengetõ lóerõkre gondolni...
a 100as benyát gondolom nem kell magyarázni...
ezek a tapasztalataim.
E11 G6 TTE Facelift 1.6 VVTI
E12 TS TTE Facelift 1.8 VVTL-i
E11 TS Facelift 1.8 VVTL-i pálya autó építes folyamatban
E12 TS TTE Facelift 1.8 VVTL-i
E11 TS Facelift 1.8 VVTL-i pálya autó építes folyamatban
- Gugyor
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 2002
- Csatlakozott: 2011 jan. 16, 07:21 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Hatchback (3 ajtós)
- Tartózkodási hely: Tatabánya
szerintem ezektõl sokkal gyorsabban kipörög és ugrósabb lesz.mi ezeken már végig mentünk.Sancy írta:Tibcsi, én a 45ös rendszer helyére csináltattam egy 50est, katalizátort kidobattam belöle(tudomásom szerint folyt valamennyit...)
több levegõt enged át szerintem egy direktszûrõ,(ha mégsem, legalább fasza a hangja:)) vagy egy tütesor...
én éreztem némi változást.. persze nem kell egetrengetõ lóerõkre gondolni...
a 100as benyát gondolom nem kell magyarázni...
ezek a tapasztalataim.
Corolla AE92 GTI HB
Toyota carina e gli
Toyota carina e gli
Az autógyáraknak van annyi eszük hogy nem fojtanak meg egy motort alul méretezett katalizátorral, hogy rontsák a hatásfokot, lásd ugyanakkora van az 1.6, illetve 1.8-as motorokon is.Gugyor írta:szerintem ezektõl sokkal gyorsabban kipörög és ugrósabb lesz.mi ezeken már végig mentünk.Sancy írta:Tibcsi, én a 45ös rendszer helyére csináltattam egy 50est, katalizátort kidobattam belöle(tudomásom szerint folyt valamennyit...)
több levegõt enged át szerintem egy direktszûrõ,(ha mégsem, legalább fasza a hangja:)) vagy egy tütesor...
én éreztem némi változást.. persze nem kell egetrengetõ lóerõkre gondolni...
a 100as benyát gondolom nem kell magyarázni...
ezek a tapasztalataim.
Hatalmas tévhit hogy kat nélkül erõsebb a motor!
Ez abból ered hogy a 4AGE motoroknál 10lóerõ különbség volt papíron a katalizátoros és a kat nélküli verziók között.
Ez természetesen nem a kat miatt volt, hanem az erõsebben magas kompressziós dugattyúk voltak, nem volt EGR, MAP vezérlésû befecskendezés és más ECU eredményezte a plusz 10 lóerõt.
A kipufogó rendszert sem tervezik fojtottra, mert miért is csinálnák.
Ez a ZZ motor 97 lovas és 45-ös kipufogó rendszere van.
Egy 136lovas 4AGE-nek is 45-ös kipufogó rendszere van, akkor szerintem nincsen mirõl beszélni,ráadásul a leömlõ szabja meg a motor karakterisztikát, nem az utána levõ csõ átmérõje.
Egy direktszûrõ nagyon jó választás ha a csajokra akarjuk felhívni a figyelmet, de tulajdonképpen csak rontunk vele, hiszen általában csak a szívócsõre felteszik, ami csak arra jó hogy szívja a motortérbõl a meleg oxigén szegény levegõt, másrészt az E12-nél ugyanaz a gyári szûrõ az 1.4-esnél mint az 1.8 TS-en. Tehát ha a 192 lovas TS-t el tudja látni levegõvel, akkor a 97 lovast miért nem?
A tütesort nem egészen értem hogy hogyan gondolod, de az is csak gázreakcióban nyújt elõnyt.
A 100-as benzin önmagában semmit nem jelent mondjuk a régebbi motoroknál, hiszen nincsen kopogásszenzor, így nem is tud utánaállítani elõgyújtást, tehát ha nem állítasz drasztikus alapelõgyújtást akkor csak egy jó gesztus a motornak
Ebben az esetben a ZZ motornak talán a jó benzin lenne a legjobb dolog, de alap hangon 95-re van programozva az ECU, alapelõgyújtást pedig nem lehet állítani, így ez is kilõve.
Tehát ha tuning, akkor ZD tudna errõl jobban beszámolni, de minimum két vezérmûtengellyel lehet kezdeni egy szívó motornál, ezzel lehet többlet levegõt juttatni a motorba, vagy turbo, esetleg kompresszor szükséges.
Ezek után lehet bántani az ECU programját és a szívó,kipufogó járatokat.
AE82 Gt 4AGE smallport 1987
AE86 GT 4AGE 1983
Prius II 2009
AE86 GT 4AGE 1983
Prius II 2009
- Gaál Tibi
- Újonc
- Hozzászólások: 17
- Csatlakozott: 2012 ápr. 07, 06:55 pm
- Tartózkodási hely: Magyarország, Szzombathely
Elõször is köszönöm a sok hozzászólást! Nem akarok belemenni drága és sok szerelést igénylõ dolgokba, inkább csak kíváncsi voltam a chiptuning hasznára. Magam nem értek az autó szereléséhez. Az mindenesetre eldõlt, hogy nem csináltatom meg. Az viszont nem, hogy ki csináltatott és milyen a közvetlen tapasztalata. Amúgy elégedett vagyok az autómmal, csak érdekesnek tûnt ez a téma.
Tibcsi, Corollával