E85 (Bioetanol)

Szükség esetén nyissatok bátran új témát, de csak akkor, ha máshova tényleg nem illik.
Avatar
Yautja
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 323
Csatlakozott: 2010 ápr. 02, 09:51 pm
Tartózkodási hely: Érd

Hozzászólás Szerző: Yautja » 2010 aug. 31, 10:03 pm

Én is úgy tudom, hogy etanollal megnõ a fogyasztás :roll:
E12 '05 2ZZ-GE 1,8 TS facelift (5 ajtós) 192 Lóerõ :)

Autóvillamosság - autó javítás - Toyota szervizelés - gumiszerelés - autóhifi stb.

Bandagoose
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 576
Csatlakozott: 2010 máj. 22, 09:52 pm
Tartózkodási hely: Heves megye

Hozzászólás Szerző: Bandagoose » 2010 szept. 30, 11:34 pm

Kíváncsiságból megint 100% benzint tankoltam, és ugyanarra jutottam mint korábban: Nem fogyaszt többet 50-50%-os keverékkel.

Pedig az ECU okos, mert ha ennél több etanolt használsz, megnõ a fogyasztás.

Semmi szegénykeverék, tökéletesen megy, húz, pörög a motor.
Nem ismételném önmagam, egyszer már részleteztem: az etanol elõnyeit - nagyobb elõgyújtástûrés, nagyobb párolgáshõ - ennél a keverési aránynál úgy tudja kiaknázni az intelligens motorelektronika, hogy még kiegyenlíti a hátrányaiból fakadó energiavesztést.

Avatar
Bubi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 5966
Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
Tartózkodási hely: Bp. környéke

Hozzászólás Szerző: Bubi » 2010 okt. 01, 12:51 pm

Bandagoose írta:Kíváncsiságból megint 100% benzint tankoltam, és ugyanarra jutottam mint korábban: Nem fogyaszt többet 50-50%-os keverékkel.

Pedig az ECU okos, mert ha ennél több etanolt használsz, megnõ a fogyasztás.

Semmi szegénykeverék, tökéletesen megy, húz, pörög a motor.
Nem ismételném önmagam, egyszer már részleteztem: az etanol elõnyeit - nagyobb elõgyújtástûrés, nagyobb párolgáshõ - ennél a keverési aránynál úgy tudja kiaknázni az intelligens motorelektronika, hogy még kiegyenlíti a hátrányaiból fakadó energiavesztést.
Én ismétlem magam.Nálam felment a fogyi, nem is kevéssel.
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.

Avatar
Swen
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 277
Csatlakozott: 2010 aug. 30, 11:17 pm

Hozzászólás Szerző: Swen » 2010 okt. 02, 04:13 pm

Sziasztok!
Mi a corollába 100% arányba tankoljuk az etanolt. Észrevételek: Sokkal gyengébb, alacsony fordulaton ha nem pumpálsz a gázzal akkor rángat, lefullad. Ez orvosolva lett gyujtás álítással azota semmi gond nincs csak gyengébb a kocsi. Tervek szerint gáz fog kerülni a kocsiba, így sporolunk az üzemanyag költségeken, és nem romlik a motor teljesítménye se ojan látványosan.

Avatar
Bubi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 5966
Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
Tartózkodási hely: Bp. környéke

Hozzászólás Szerző: Bubi » 2010 okt. 02, 04:26 pm

Swen írta:Sziasztok!
Mi a corollába 100% arányba tankoljuk az etanolt. Észrevételek: Sokkal gyengébb, alacsony fordulaton ha nem pumpálsz a gázzal akkor rángat, lefullad. Ez orvosolva lett gyujtás álítással azota semmi gond nincs csak gyengébb a kocsi. Tervek szerint gáz fog kerülni a kocsiba, így sporolunk az üzemanyag költségeken, és nem romlik a motor teljesítménye se ojan látványosan.
Nézzetek körül etanol fronton is. Nem biztos, hogy jobban jöttök ki a gázzal. Vannak átalakító kütyük, amik a gyári teljesítményt majdnem teljesen vissza tudják állítani. Gázzal is lesz teljesítménycsökkenés, ráadásul ki lesztek tiltva a mélygarázsokból. :roll:
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.

Bandagoose
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 576
Csatlakozott: 2010 máj. 22, 09:52 pm
Tartózkodási hely: Heves megye

Hozzászólás Szerző: Bandagoose » 2010 okt. 02, 04:35 pm

gondoljátok meg, akkor inkább sokkal inkább etanol!!

sokkal kisebb átalakítást igényel, kb. harmadannyi pénzbõl kijön, és jobbak lesznek a menettulajdonságok is, jobb a motornak is az etanol mint a gáz, kevéssé lesz átberhelve az autó stb.

kb. ötvenezerért olyan átalakítót kapsz, ami mikroprocesszort is tartalmaz, és laptopról programozható a karakterisztikája.

Bandagoose
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 576
Csatlakozott: 2010 máj. 22, 09:52 pm
Tartózkodási hely: Heves megye

Hozzászólás Szerző: Bandagoose » 2010 okt. 02, 04:38 pm

ja, és természetesen elképzelhetõek ilyen fogyasztásbéli különbségek is egyes hasonló autók között. Nekem vegyes üzemben, 90-110 közötti külterületi sebességnél 6,8 literre jön ki többnyire, mind benzinbõl, mind fele-fele benzin-etanolból.

ApafiMihaly
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 30
Csatlakozott: 2010 dec. 17, 08:05 pm
karburátor kontra etanol

Hozzászólás Szerző: ApafiMihaly » 2010 dec. 17, 10:01 pm

Sziasztok!

karburátoros 1.3-as átalakítás nélkül használható 50-50% etanol-benzin keverékkel?
Nekem nem egyértelmû amit a Totalcar vonatkozó gyûjteménye ír. Nagyrészt injektoros kocsikról van szó, a karbisoknál meg arról ír, át kell alakítani. Elõgyújtás meg fúvókák. Hm?
Benzinszûrõt értem, oké, csere elõtte is, 600 km után még egyszer.

Szerintetek?

Köszönöm,
Mihály
Toyota Corolla Liftback 1.3 XL 1989

tibierdrol
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 267
Csatlakozott: 2009 aug. 05, 02:57 pm
Tartózkodási hely: Érd

Hozzászólás Szerző: tibierdrol » 2010 dec. 18, 07:15 pm

Szerintem karburátoros nem fog normálisan mûködni 50-50%-os keverékkel csak átalakítás után, ahogy írod.

Most hogy bejöttek a hidegek eléggé felment a fogyasztásunk, úgyhogy a fele-fele E85-benzinrõl elkezdtük csökkenteni az etanol arányát. Legutóbb már tisztán benzint tankoltam. A következõ tankolásnál kiderül, hogy csak a hideg okozza a nagyobb fogyasztást (sokat járunk rövid távon is), vagy ebben a nagy hidegben ennyire rossz lenne az etanol a 4E-FE-nek?
'99-es lépcsõshátú E11, 4E-FE motorral

Avatar
Bubi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 5966
Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
Tartózkodási hely: Bp. környéke

Hozzászólás Szerző: Bubi » 2010 dec. 19, 01:49 pm

tibierdrol írta:Szerintem karburátoros nem fog normálisan mûködni 50-50%-os keverékkel csak átalakítás után, ahogy írod.

Most hogy bejöttek a hidegek eléggé felment a fogyasztásunk, úgyhogy a fele-fele E85-benzinrõl elkezdtük csökkenteni az etanol arányát. Legutóbb már tisztán benzint tankoltam. A következõ tankolásnál kiderül, hogy csak a hideg okozza a nagyobb fogyasztást (sokat járunk rövid távon is), vagy ebben a nagy hidegben ennyire rossz lenne az etanol a 4E-FE-nek?
Ha visszaolvasol, ( ne tedd ) írtam korábban, hogy az etanolos etap utáni tisztán benzines elsõ tankolásnál magasabb volt a fogyasztásom mint etanolosan. Itt lehet valami más is a dologban. ECU-ra tudok gondolni. Télen, rövid utakkal, gyakori elõzésekkel 8-ig is felmehet.
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.

tibierdrol
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 267
Csatlakozott: 2009 aug. 05, 02:57 pm
Tartózkodási hely: Érd

Hozzászólás Szerző: tibierdrol » 2010 dec. 20, 10:43 am

Csak most néztem vissza a tavaly téli fogyasztásokat :oops: és ahhoz képest alig van különbség.
Viszont voltunk november közepén Parádfürdõn meg Egerszalókon és ott 7,3-as fogyasztás jött ki. Igaz hogy araszoltunk több mint fél órát a nulláson meg volt két-három padlógázas elõzés fent a hegyekben de azért tisztán országúton inkább hat liter körüli értékre számítottam. Legutóbb fele országút fele helyben rohangálással 7,4 volt a fogyasztás, a nyolc litert még szerencsére sosem evett :)
'99-es lépcsõshátú E11, 4E-FE motorral

murray
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1046
Csatlakozott: 2008 júl. 02, 05:40 pm

Hozzászólás Szerző: murray » 2010 dec. 20, 10:46 am

én nem merek a karbis kocsimba etanolt nyomni még 50-50be sem
szétcseszi a karbit, kuka az autó

Bandagoose
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 576
Csatlakozott: 2010 máj. 22, 09:52 pm
Tartózkodási hely: Heves megye

Hozzászólás Szerző: Bandagoose » 2010 dec. 20, 06:22 pm

az extrém fogyasztásnövekedés nekem is bejátszott. 1/3 benzin-2/3 etanol keverékkel jártam, 7,2-rõl felment 8,4-re, így most visszaálltam fele-fele arányra, de az óra szerint már így is kb. 7,6-nál járhat az átlagfogyi, úgyhogy a következõ tankolásnál én is tovább fogom növelni a benzin arányát. ÉS mindez a hideg óta.

Hideg ide vagy oda, ennyit nem szabad növekednie a fogyasztásnak, fõleg, hogy az útviszonyok miatt egyre finomabban és defenzívebben vezetek.
Úgy látszik a hidegben a 4E-FE tényleg nem szereti az etanolt.

Ráadásul egy fél óra, mire a hõfokmérõm is felér üzemi tartományba, attól tartok, az etanol túlzott párolgáshõje okozhatja, ez megmagyarázná a fogyasztásnövekedést is, mivel a hõfokmérõ jeladó folyamatosan hideg motort jelezhet az ECU-nak.
Corolla E11 G6 HB 4E-FE

Bandagoose
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 576
Csatlakozott: 2010 máj. 22, 09:52 pm
Tartózkodási hely: Heves megye

Hozzászólás Szerző: Bandagoose » 2010 dec. 20, 06:28 pm

murray írta:én nem merek a karbis kocsimba etanolt nyomni még 50-50be sem
szétcseszi a karbit, kuka az autó
ne féltsd a karbit, nem valószínû hogy többet árt neki mint bármelyik injektoros autónak.
Fõleg, hogy fúvókacsere nélkül nem is tudnál olyan arányban etanolt tankolni, csak max. 1/4-1/5 arányban.

Ezt viszont érdemes volna kipróbálnod szerintem, mivel az etanol igen jó "katalizátor", vagyis javítja a keverékképzés és égés minõségét - ami a karburátoros keverékképzésnek éppenséggel a gyenge pontja!
Csökkenti ezenkívül a kopogásos égésre, valamint a túlmelegedésre való hajlamot, és az alapelõgyújtást is növelni lehet, ami teljesítményfokozó tényezõ.

Így, azon kívül, hogy pénzt spórolhatnál meg, a motorod élettartamának is kedvezhetnél (sõt, még a karburátor lerakódásait is segít megszüntetni / kiküszöbölni).

ráadásul te még könnyebb helyzetben vagy, mert nincsen üzemanyagszivattyú, vagy bonyolult üzemanyagszûrõ, ami további meghibásodási faktort képez etanolüzem esetén.

Persze, a fentebb részletezett okok miatt tanácsos nem most, télen elkezdeni a kísérletezést..
Corolla E11 G6 HB 4E-FE

Jaga
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2010 jún. 28, 11:46 am
Tartózkodási hely: Veszprém

Hozzászólás Szerző: Jaga » 2011 jan. 13, 08:56 pm

www.e85power.hu a megoldás, ott minden kérdésre választ kap az ember! De kérdezni is lehet a tervezõ-gyártó mérnöktõl is.


Válasz küldése