E85 (Bioetanol)

Szükség esetén nyissatok bátran új témát, de csak akkor, ha máshova tényleg nem illik.
Avatar
Zed Kristianz
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 820
Csatlakozott: 2007 márc. 10, 04:20 am
Tartózkodási hely: Budapest VII. -- Kárpátalja (UA)

Hozzászólás Szerző: Zed Kristianz » 2010 júl. 15, 04:33 pm

Emberek!

Ki az aki próbálta?
Milyen keverési arányban használta?

Injektorosba gond nélkül vihetõ, de karbisba vajon mehet-e? (Úgy tudom, nem.)
Cáfoljatok meg!

Tartós használók beszámolóit is várom!


http://e85tuning.hu/e85informacio.php

Máris megválaszolnám az egyik kérédsem:
"Karburátoros autónál a fúvókák cseréjével történik az átalakítás, de ezután csak E85-tel üzemeltethetõk.
Az univerzális üzem legkönnyebben az elektronikus befecskendezésû jármûveknél valósítható meg. Minden esetben meg kell vizsgálni, hogy az injektorok és a vezérlés alkalmas-e az átalakításra. "
ALAPÍTÓ TAG - Tiszteletbeli elnökségi tag

AE92 /Kyuni/ Liftback 4A-F '88
Karburátor Rulez! :twisted:

Elporladva 2016...

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23933
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2010 júl. 15, 05:45 pm

Akkora E85 topic van a fórumon Zoli (itt), hogy kilóg a billentyûzetemre is :)
Tõled több figyelmet várnánk! ;)

Másold átt a hozzászólásaidat, aztán töröld a topicot kérlek!
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
Zed Kristianz
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 820
Csatlakozott: 2007 márc. 10, 04:20 am
Tartózkodási hely: Budapest VII. -- Kárpátalja (UA)

Hozzászólás Szerző: Zed Kristianz » 2010 júl. 16, 11:52 am

Csak igen rossz helyen van
ALAPÍTÓ TAG - Tiszteletbeli elnökségi tag

AE92 /Kyuni/ Liftback 4A-F '88
Karburátor Rulez! :twisted:

Elporladva 2016...

Avatar
Attila
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2181
Csatlakozott: 2008 máj. 04, 10:12 am

Hozzászólás Szerző: Attila » 2010 júl. 17, 09:02 pm

itt van még egy duplikáció :)

viewtopic.php?t=1192
AE92 GT-Z Liftback (Smallport MAP 4AGZE)

Bandagoose
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 576
Csatlakozott: 2010 máj. 22, 09:52 pm
Tartózkodási hely: Heves megye

Hozzászólás Szerző: Bandagoose » 2010 júl. 25, 02:05 pm

Sziasztok!

3 évig használtam egy E9 2E-E-t, most pedig egy e11 g6 4E-FE-m van. Mindkettõvel próbáltam már az etanolt.

Az E9-el tavaly májustól idén januárig, míg eladtam, szinte csak etanollal jártam, kb. 8000 km-t mentem így el, azt hiszem ez már elég ahhoz, hogy "hosszútávú" tapasztalatokról írhassak.
Azzal kezdeném, hogy a kocsinak semmi baja nem esett, sem a gumialkatrészekben, sem a motorban, és még dugulása sem volt, pedig a szûrõ az szerintem még a gyári volt. Igazából épp cserélni akartam, de mivel eladtam, ezt már nem tettem meg (a vevõ figyelmét természetesen felhívtam rá.)

Kísérletezõ kedvû lévén, nagyon hamar bátorkodtam a 100%-os tankolásra. Õszig szinte kivétel nélkül 100% etanollal jártam, télen 25 % benzint tankoltam hozzá.

Az autó ebben a formában már eléggé erõtlennek bizonyult, de indítási problémái sosem voltak, és teljes mértékben használható volt, bár az elõzéseknél oda kellett figyelni. Úgy 4000 fordulat környékén jelentkeztek a komoly teljesítménylyukak, de rángatni sosem rángatott, nem köhögött, nem hagyott ki stb. Az elõgyújtást majdnem maximumra állítottam, csak azért majdnem, mert úgy - valamelyik hozzászólóval ellentétben - én már csörgést tapasztaltam a motorból.

A fogyasztásom 6,8 - 7,5 között alakult, ugyanilyen körülmények között benzinnel 5,8-6,5 között jártam.
Ma már inkább 50%-os keverési arányt ajánlanék, mivel itt teljesítménycsökkenés még nem tapasztalható, és tapasztalataim szerint a kb. 300 Ft-os megtakarítást (100 km-enként) átalakítás nélkül már nem lehet növelni, hiába növeljük az etanol arányát.

Miután megvettem az e11-et, elég hamar ráálltam ezzel is az etanolra. Tapasztalataim hasonlóak, annyi különbséggel, hogy mivel intelligensebb a motorelektronikája, nincsenek olyan erõs teljesítménylyukak, de azért ennél is tapasztalható, és jellemzõen 4000 és 5500 között.
Ma már ezzel is 50%-al járok, és szerintem ez az az arány, amivel érdemes közlekedni átalakító nélkül, a 4E-FE nagyon szereti, menettulajdonságokban nem vehetõ észre.
Fogyasztása már már téma, mivel benzinnel is meglehetõsen rapszodikusan fogyasztott, 5,8-7,5 között, hasonló körülmények között.

Eddig a legjobb fogyasztásom, 100% E85-el, 6,4/100 km, ami majdnem hogy rekordnak tekinthetõ :) Ezt az M0-áson 180 km-t közlekedve produkálta, 90-110 közötti tempónál.

Aztán volt olyan, mikor 50%-os keverési aránnyal, végig klímával (!), vidéki használattal, aminek 1/3-a Budapesten volt, 6,8-ra jött ki, ami szintén nagyon kedvezõ.

Máskor pedig 50%-os keverésnél 7,5-8 liter között fogyaszt, ennek okára még nem sikerült rájönnöm.

Egyelõre ennyi, gondolkodom egy E85 power átalakítón, majd ha az anyagiak megengedik. Egyébként, tapasztalataim szerint, üzemanyag-megtakarítás szempontjából nincsen jelentõsége az átalakítónak, mivel a 250-300 Ft-os 100/km-enkénti megtakarítás átalakító nélkül is elérhetõ, mivel ilyen keverési aránynál még a motorvezérlõ is el tudja végezni a megfelelõ korrekciót. Az átalakítónak inkább teljesítménynövelés szempontjából lehet jelentõsége, jellemzõen a 50%-os keverési arány felett - vagy akár 100% etanolüzemben, azonban a megnövekedett fogyasztás miatt ennél nagyobb megtakarítás már itt se nagyon érhetõ el.

Szóval, aki csak spórolni akar, nyugodtan tankoljon 50% etanolt ezekbe a Toyotákba, és na aggódjon, a motornak még használ is: kevesebb lerakódás, magasabb oktánszám, tisztább kipufogógáz, nyugodtabb járás. Néhány ezer km után egy szûrõcsere - fanatikusaknak akár benzintankmosás is - utána pedig már igényel különösebb törõdést. 4E-FE-n és VVTi-ken kívül meg természetesen gyújtásállítás is.

Avatar
Birka
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1915
Csatlakozott: 2008 jan. 15, 04:52 pm
Tartózkodási hely: Bp

Hozzászólás Szerző: Birka » 2010 júl. 25, 07:23 pm

birka007 írta:Ismét 15l etanol és 25 l b95 a teletank...
Adatok késõbb.
Megtett ismét 620 km-t.
Lehet számolni. :wink: (5,9)

Bandagoose
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 576
Csatlakozott: 2010 máj. 22, 09:52 pm
Tartózkodási hely: Heves megye

Hozzászólás Szerző: Bandagoose » 2010 júl. 25, 08:30 pm

Ez még tiszta benzinbõl is baráti lenne. :)

MIlyen körülmények közt? Klímával vagy anélkül?

Kezd erõsödni bennem a tapasztalat, hogy ezek az intelligens motorvezérlésû autók kb. 50% etanolig fogyasztásnövekedés és teljesítménycsökkenés nélkül tudják kihasználni az etanol pozitív hatásait (jobb és tisztább égés, nagyobb párolgáshõ amivel a hûtõvízbõl von el egyébként veszendõbe menõ energiát, nagyobb kopogásállóság stb. )

Avatar
Bubi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 5966
Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
Tartózkodási hely: Bp. környéke

Hozzászólás Szerző: Bubi » 2010 júl. 25, 08:46 pm

Azért itt elég vegyesek a tapasztalatok. :wink:
Birka Úr autója számomra elérhetetlen fogysztási értékeket produkál.
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23933
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2010 júl. 26, 08:58 am

Birka!

Utána teletankoltad ismét és úgy számolsz? Hány literes a tankod? Ha én rendesen kifogyasztom, akkor biza jó 44,5 litert rá tudok tankolni. Ha még 40 literrel is számolok, akkor is 6,4
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

corolla
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2010 jún. 28, 07:25 am
Tartózkodási hely: Bp

Hozzászólás Szerző: corolla » 2010 júl. 26, 11:38 am

Sziasztok! Újabb tesztutam eredménye a következõ. Változatlan menetkörülménnyel, állandó 80Km/h sebeséggel, 25-30Celsius hõmérsékleten, Corolla 1,4VVTi, 35% Etanol, 65% benzin, mixxel a fogyasztásom 4,7l/100km benzines fogyasztásom 5,1literre emelkedett ami ezen mix üzemeltetésének sincs értelme átalakitás nélkül. Ráadásul úgy néz ki, hogy csak a nagy melegben tudja közel azonos költségre kihozni ezzel a mixxel, ugyanis a amikor 16Celsiusfokra lecsökkent a hõmérséklet, ezzel a mixxel 6,3l/100km-re emelkedett a fogyasztás más tényezõ változása nélkül, úgy, hogy a tisztán benzin használatával nem nõtt máskor ilyen drasztikusan a fogyasztásom, további 20% körül csak azért, mert 10-15celsius fokkal csökent a hõmérséklet. Ha fagypont körül hozta volna ezt a változász azt elfogadhatónak tartanám! Megállapitásom, hogy a bioetanol arányát 35%-alá kell csökkenteni, ráadásul ha hüvösebb az idõ, akkor még kevesebbet érdemes használni. Ráadásul 16fokon gyengébben is húzott a motor. Következõ tesztem 25-30% körülire csökkentett mixxel folytatom, attól félek a vége az lesz amivel kezdtem, miszerint a 20%-os keverésnek lesz csak gyakorlati haszna, ami elég csekélyke gazdasági haszna van...

Avatar
Birka
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1915
Csatlakozott: 2008 jan. 15, 04:52 pm
Tartózkodási hely: Bp

Hozzászólás Szerző: Birka » 2010 júl. 26, 04:37 pm

Pacsker írta:Birka!

Utána teletankoltad ismét és úgy számolsz? Hány literes a tankod? Ha én rendesen kifogyasztom, akkor biza jó 44,5 litert rá tudok tankolni. Ha még 40 literrel is számolok, akkor is 6,4
Soha nem hagyom hogy tök üres legyen. Az elsõ keverésnél is addig jártam vele amíg a szegénységjelzõ világított már cirka 10 km óta.
Így volt most is. :wink: Nem értem én sem de ez van!
Bandagoose írta: MIlyen körülmények közt? Klímával vagy anélkül?
A körülmények tök vegyesek, de igen volt benne pálya is (130-140-el) végig klímával. Dög meleg volt...

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23933
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2010 júl. 26, 05:14 pm

No de mégis mennyit tankoltál telitankig?
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
Bubi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 5966
Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
Tartózkodási hely: Bp. környéke

Hozzászólás Szerző: Bubi » 2010 júl. 26, 06:16 pm

Hogyan számoltok fogyasztás?
Én mindig a rátankolt mennyiséget osztom el a megtett kilóméterek századrészével.
Így egy átlagfogyasztást kapok arra a megtett kilóméterszámra.
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23933
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2010 júl. 26, 06:27 pm

:fel:
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
Birka
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1915
Csatlakozott: 2008 jan. 15, 04:52 pm
Tartózkodási hely: Bp

Hozzászólás Szerző: Birka » 2010 júl. 26, 08:00 pm

:fel:


Válasz küldése