Vásárlási segítség
Re: Vásárlási segítség
igen, de én 12-st keresek.
Re: Vásárlási segítség
MDaemon írta:A motor amit írtál 4ZZ-FE kód alatt fut, és a facelift során kerülte bele a kocsiba (ugyanekkor jött a 3ZZ-FE is, ami az 1.6os változat). Facelift előtt a 4E-FE (1332 ccm, kb 86 le) és a 4A-FE (1,6l, pontos köbcentit hirtelen nem tudom, 110 le) volt benne.
Japánból szerintem mindkettő jött, talán kaszni függő volt a származása az autóknak.
Pl. az én faceliftes szedánom japán gyártású, faterom ugyanilyen liftbackje angol gyártás...
A lökettérfogatot sokszor szokták keverni, jellemzően a 4E-FE motorokat sok helyen már 1,4-esnek írják
Ha van kép a motortérről, onnan már könnyű megkülönböztetni a két blokkot
Kimerítő volt a válaszod, nagyon szépen köszönöm!
Akkor tuti a kereskedő írta el az adatokat, mert ezek még a békalámpás kivitelűek, és mégis 1398cm3 97ló amit ír róla...
Amúgy erről a 4ZZ-FE motorról van valami véleményetek? Ajánljátok, vagy inkább maradjak a 4E-FE, illetve 4A-FE -nél?
- Bubi
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 5966
- Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
- Tartózkodási hely: Bp. környéke
Re: Vásárlási segítség
Én azt mondom 4E-FE. A korai kiadásu VVTI-k között lehetnek olajevős példányok. Annak a motornak a karakterét nem ismerem viszont a 4E-FE nagyon barátságos, (alul)halk, jó a fogyasztása, kergetve megeszi bármelyik korabeli 1,3-ast (persze a saját kategóriájában).
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
Re: Vásárlási segítség
Meggyőztetek!bubidisc írta:Én azt mondom 4E-FE. A korai kiadásu VVTI-k között lehetnek olajevős példányok. Annak a motornak a karakterét nem ismerem viszont a 4E-FE nagyon barátságos, (alul)halk, jó a fogyasztása, kergetve megeszi bármelyik korabeli 1,3-ast (persze a saját kategóriájában).
Köszönöm a válaszokat mindenkinek!
Ha esetleg van valakinek a látókörében 4E-FE vagy 4A-FE motort tartalmazó SEDAN példány, minél kevesebb kilóméterrel, akkor ne legyen rest és ossza meg velem!
Köszönöm
- Jorn
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 1354
- Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
- Autód gyártási éve: 1998
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Terra
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Vásárlási segítség
A "kevés kilométerrel" óvatosan, mert könnyen belefuthatsz visszatekert órásba...
15-17 éves autókról van szó, nekem mindkettőben 270 ezer km van, ez a realitás, normál használatnál.
Ha nem 2-vel kezdődik a megtett km, akkor gyanakodj
15-17 éves autókról van szó, nekem mindkettőben 270 ezer km van, ez a realitás, normál használatnál.
Ha nem 2-vel kezdődik a megtett km, akkor gyanakodj
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
- montoya
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 3726
- Csatlakozott: 2010 aug. 29, 10:17 pm
- Tartózkodási hely: BP XI
Re: Vásárlási segítség
Egyetértek, óra szerint nekem is 183 van az IS-ben, és:
-Ez azért pár évvel újabb, mint az E11-ek
-137-tel vettem, ami egy 11 éves kocsiban nem sok
És amit itt érdemes figyelembe venni: a 183-at futott autóban a bőrkormány makulátlan, pedálokon alig látszik kopás, váltógomb gyűrű okán karcos, ülések nincsenek kiülve.
Szóval amit 200e alatti futással árulnak, annak belülről igencsak egyben kell lennie.
-Ez azért pár évvel újabb, mint az E11-ek
-137-tel vettem, ami egy 11 éves kocsiban nem sok
És amit itt érdemes figyelembe venni: a 183-at futott autóban a bőrkormány makulátlan, pedálokon alig látszik kopás, váltógomb gyűrű okán karcos, ülések nincsenek kiülve.
Szóval amit 200e alatti futással árulnak, annak belülről igencsak egyben kell lennie.
IS200 '01
Carina Coupe 1.8 XE - RIP
Carina Coupe 1.6 DX
Datsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd
Carina Coupe 1.8 XE - RIP
Carina Coupe 1.6 DX
Datsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd
- bepi81
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 2524
- Csatlakozott: 2010 nov. 23, 03:40 pm
- Autód gyártási éve: 2007
- Autód típusa (és generációja): Verso
- Autód felszereltségi jelölése: Sol
- Autód karosszéria variánsa: MPV
- Tartózkodási hely: Békéscsaba
Re: Vásárlási segítség
Amikor a hirdető X-elgeti a hirdetése feladása előtt az adatokat, könnyen elnézheti a motorvariánsokat, mert a hahu rendszere karosszéria típusonként is külön hozza a motorokat, emiatt akár 2-3 tucatnyi választható lehetőség van pl. egy E11 Corollán belül.ARPY1 írta:Sziasztok!
Érdeklődni szeretnék nálatok, hogy E11-es Corolla-ba milyen BENZINES motorokat raktak gyárilag a Japánok?
1997-1999 közöttre gondolok. Még a facelift előttire. (kerek lámpás)
Igazából az lenne a kérdés, hogy 1398 cm3 71kw 97le motor volt-e (van-e) lehet-e bennük, vagy aki így hirdeti (többen) az valamit elírt?
Tudomásom szerint ebben kaszniban csak 1.3 illetve 1.6-os motor van.
Segítségetek előre is köszönöm!
Árpi
Lényeg, ha kereklámpás E11 (tehát 1997-2000. közötti gyártmány), akkor csak 4E-FE, 4A-FE, 7A-FE lehet a benzinmotorja. Ha ráncfelvarrott (tehát 2000-2002. közötti), akkor vvt-i, kivétel a nagyon ritka 4WD példányokat, azokban maradt 7A-FE az 1,8-as.
A ZZ motorok, főleg az 1,4-es érezhetően erősebb a korábbi 1332cm3-snél, de utóbbi is elég a viszonylag kis tömegű bódé mozgatásához. Sport autó egyik motorral sem lesz. Az 1,6-osak dinamikusak.
A VVT-i motorcsaládra sajnos jellemző lehet az olajfogyasztás 150.000km feletti futásnál, ezzel a vétel előtt számolni kell. Nekem ilyen van, nagyon szerettem, amíg használtam.
4 év E11 fl Corlla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i
- horvatht
- Aktív fóruméletet élõ
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2009 jún. 30, 08:28 pm
- Tartózkodási hely: bp
Re: Vásárlási segítség
Celica ZZ motorokkal van valakinek tapasztalata? Főleg a 143lovas érdekelne. Olajfogyasztás ezeknél is volt, de meddig? Illetve esetleges javítását miről lehet megismerni?
(EP71 Starlet
EE101 Royal Special)
joined the Dark Side
EE101 Royal Special)
joined the Dark Side
- RWD
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 2714
- Csatlakozott: 2009 nov. 17, 11:56 am
- Autód gyártási éve: 1981
- Autód típusa (és generációja): Starlet
- Autód felszereltségi jelölése: STD
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (3 ajtós)
Re: Vásárlási segítség
Cimborámnak 2ZZ-GE variánsa van, nincs ilyen problémája vele. Egy főtengely szimering cserét abszolváltunk nemrég, ezen felül kutya baja sem volt eddig. USDM a kocsi, és ez nyilván nem a 143 lovas.horvatht írta:Celica ZZ motorokkal van valakinek tapasztalata? Főleg a 143lovas érdekelne. Olajfogyasztás ezeknél is volt, de meddig? Illetve esetleges javítását miről lehet megismerni?
1981 - Toyota Starlet KP62
1983 - Toyota Corolla AE86
1983 - Toyota Corolla AE86
- horvatht
- Aktív fóruméletet élõ
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2009 jún. 30, 08:28 pm
- Tartózkodási hely: bp
Re: Vásárlási segítség
Én is boldog lennék egy olyannal, de azért az már nem jönne ki a költségvetésből.
(EP71 Starlet
EE101 Royal Special)
joined the Dark Side
EE101 Royal Special)
joined the Dark Side
- bepi81
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 2524
- Csatlakozott: 2010 nov. 23, 03:40 pm
- Autód gyártási éve: 2007
- Autód típusa (és generációja): Verso
- Autód felszereltségi jelölése: Sol
- Autód karosszéria variánsa: MPV
- Tartózkodási hely: Békéscsaba
Re: Vásárlási segítség
Gyakorlatilag minden ZZ motort érinthet az olajfogyasztás, köbcentitől függetlenül. Ez alól a VVTL-i motorok kivételt képeznek, azokra nem volt jellemző.horvatht írta:Celica ZZ motorokkal van valakinek tapasztalata? Főleg a 143lovas érdekelne. Olajfogyasztás ezeknél is volt, de meddig? Illetve esetleges javítását miről lehet megismerni?
Celicánál értelem szerűen csak a 143LE-s 1,8-as lehet érintett. Bele kell kalkulálni a vételárba. Endoszkóp (boroszkóp) segítségével belenézni a motorba, amennyire csak lehet, olajbetöltőn keresztül egyszerűen meg kell szagolni, ha égett olaj szagú (ezt bárki érezheti!), akkor biztosan van olajfogyás is. Emissziót kell mérni, kiváltképpen a CO és HC értékeket kell figyelni. A CO nem mehet 1,0 fölé, a HC 100-as érték fölé. (jelzem, nekem az Avensisen 3000km/1l olajfogyásnál volt a CO-m 6,2, a HC 850!)
Az olajfogyás esélye megnő, ha a motor 150.000km felett futott.
Gyűrűzni kellhet, új szelepszár szimeringekkel, hengerfejtömítés, főtengelyszimering csere és hengerfej rendberakás. Ez kb 130-150.000Ft-ból megvan. Ezt kell beleszámítani a vételárba. Más gond, cserélendő, javítandó dolog csak elmulasztott karbantartásból adódóan fordul elő (pl. vezérműlánc).
Bp-i árak munkadíj tekintetében valszeg magasabbak, mint, amit én írtam.
4 év E11 fl Corlla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i
Re: ELADÓ COROLLA
Üdv.
Egy kérdéssel fordulok hozzátok.
Volt egy 89-es évjáratú corollám 170000km-el,de sajnos összetört.Most kinéztem egyet a neten,mert nagyon tetszik ez a típus,csak annak egy kicsit sokallom a 278000km-t.
Az lenne a kérdésem,hogy mennyit futnak el ezek a motorok?Érdemes még belevágni,vagy inkább felejtsem el az egészet.
Egyébként erről lenne szó.
http://www.hasznaltauto.hu/auto/toyota/ ... _l-9245122
Válaszotokat előre is köszönöm.
Egy kérdéssel fordulok hozzátok.
Volt egy 89-es évjáratú corollám 170000km-el,de sajnos összetört.Most kinéztem egyet a neten,mert nagyon tetszik ez a típus,csak annak egy kicsit sokallom a 278000km-t.
Az lenne a kérdésem,hogy mennyit futnak el ezek a motorok?Érdemes még belevágni,vagy inkább felejtsem el az egészet.
Egyébként erről lenne szó.
http://www.hasznaltauto.hu/auto/toyota/ ... _l-9245122
Válaszotokat előre is köszönöm.
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Vásárlási segítség
Szervusz!
Ezek még tényleg Japánban összeszerelt, Japán alkatrészekből gyártott autók.
Legnagyobb gondjuk manapság a karosszériájuk. Ha kifogsz egy olyan példányt, ami nem rohad és nincsenek új autó iránti vágyaid, akkor jó választás lehet.
Ne legyenek illúzióink, 26 év alatt 280 ezer km azt jelenti, hogy 1 évbe csak átlagosan 1 olajcserényit ment az autó. Ez még kevésnek is mondható. Ha életében megkapta a törődést, akkor egy Toyotának nem okoz ez problémát. (Nem oválisak a hengerfalak, nem fogytak el a gyűrűk és a csapágyak...) (Ha megvan a törött autód motorja és valóban 170 ezres futású, mindenképp megtartanám donornak.)
Ezek a motorok rendszerint nagyon sokat bírnak. Nem egy E9 van a klubban, ami fél millió km fölött jár már. Alapvetően a karburátorosok a korábbi szakszerűtlen barkácsolásoknak köszönhetően hajlamosak rossz alapjárattal ketyegni, netán fulladozni, többlet fogyasztani. Természetes elhasználódásuk miatt (pl.: porlasztó tengelyenek kopása) maximum indítási, illetve alapjárati problémái lehetnek, amivel lehet együtt élni. Vásárlásnál érdemes a vákuum rendszerre (csövek, membránok, szelepek) egy pillantást vetni, hogy nem-e volt már barmolva, tákolva.
A 2E motoroknál (1.3 karburátor benzin) jellemző ez a probléma leginkább. A 90 és 92 közt gyártott már más karburátorral szerelt 2E-k sokkal kifinomultabbak és kevésbé hajlamosak az említett meghibásodásra (fórumban bővebben.) A 4A-F (1.6 karb. benz.) kevésbé kényes. Jó példányokat lehet még kifogni belőlük.
Az injektorosok mindkét lökettérfogatnál (2EE, 4AFE, 4AGE) kiválóak. Karbantartás mellett kiszaladnak a világból. Utóbbi 4AGE motor a GT-i felszereltség kiváltsága. Ritkasága miatt egyre nehézkesebb az alkatrész ellátottsága, így ha nincsenek hobbi/örömautós vágyak nem javasolnám megvásárlását.
A fórumon a Projektek, a Csináld magad / Autószerelés, a Fajták --> E9 témákban sok információt találsz még a típusról.
Alapvetően egy nagyon megbízható széria. Még a karbisok gyerekbetegségeinek ellenére is üzembiztosan és gazdaságosan róják az utakat. Futómű okos ellenben nagyon ritkán romlik el, váltó igazi Japán, fék nem új autós, de bőven elég, ha van extra az is megbízhatóan teljesít 25 év után is.
A kiszemelt példán karosszéria ügyileg akár lehet ígéretes.
Egy megtekintést mindenképp megér.
Hajrá!
Ezek még tényleg Japánban összeszerelt, Japán alkatrészekből gyártott autók.
Legnagyobb gondjuk manapság a karosszériájuk. Ha kifogsz egy olyan példányt, ami nem rohad és nincsenek új autó iránti vágyaid, akkor jó választás lehet.
Ne legyenek illúzióink, 26 év alatt 280 ezer km azt jelenti, hogy 1 évbe csak átlagosan 1 olajcserényit ment az autó. Ez még kevésnek is mondható. Ha életében megkapta a törődést, akkor egy Toyotának nem okoz ez problémát. (Nem oválisak a hengerfalak, nem fogytak el a gyűrűk és a csapágyak...) (Ha megvan a törött autód motorja és valóban 170 ezres futású, mindenképp megtartanám donornak.)
Ezek a motorok rendszerint nagyon sokat bírnak. Nem egy E9 van a klubban, ami fél millió km fölött jár már. Alapvetően a karburátorosok a korábbi szakszerűtlen barkácsolásoknak köszönhetően hajlamosak rossz alapjárattal ketyegni, netán fulladozni, többlet fogyasztani. Természetes elhasználódásuk miatt (pl.: porlasztó tengelyenek kopása) maximum indítási, illetve alapjárati problémái lehetnek, amivel lehet együtt élni. Vásárlásnál érdemes a vákuum rendszerre (csövek, membránok, szelepek) egy pillantást vetni, hogy nem-e volt már barmolva, tákolva.
A 2E motoroknál (1.3 karburátor benzin) jellemző ez a probléma leginkább. A 90 és 92 közt gyártott már más karburátorral szerelt 2E-k sokkal kifinomultabbak és kevésbé hajlamosak az említett meghibásodásra (fórumban bővebben.) A 4A-F (1.6 karb. benz.) kevésbé kényes. Jó példányokat lehet még kifogni belőlük.
Az injektorosok mindkét lökettérfogatnál (2EE, 4AFE, 4AGE) kiválóak. Karbantartás mellett kiszaladnak a világból. Utóbbi 4AGE motor a GT-i felszereltség kiváltsága. Ritkasága miatt egyre nehézkesebb az alkatrész ellátottsága, így ha nincsenek hobbi/örömautós vágyak nem javasolnám megvásárlását.
A fórumon a Projektek, a Csináld magad / Autószerelés, a Fajták --> E9 témákban sok információt találsz még a típusról.
Alapvetően egy nagyon megbízható széria. Még a karbisok gyerekbetegségeinek ellenére is üzembiztosan és gazdaságosan róják az utakat. Futómű okos ellenben nagyon ritkán romlik el, váltó igazi Japán, fék nem új autós, de bőven elég, ha van extra az is megbízhatóan teljesít 25 év után is.
A kiszemelt példán karosszéria ügyileg akár lehet ígéretes.
Egy megtekintést mindenképp megér.
Hajrá!
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Re: Vásárlási segítség
Nagyon szépen köszönöm a részletes leírást.
Kicsit átgondoltam a dolgot és arra jutottam hogy mégsem veszem meg azt autót amit belinkeltem,mert akár milyen szép is,de a korához képest szerintem nagyon drága.
Itt van pl.ez az autó: http://www.hasznaltauto.hu/auto/toyota/ ... li-9333121 ,ugyan annyiért és ez mégis csak 96-os,ráadásul ez a típus nekem nagyon bejön.Gondolom ez is ugyan annyira megbízható.Kár hogy nincs rajta vonóhorog.
Kicsit átgondoltam a dolgot és arra jutottam hogy mégsem veszem meg azt autót amit belinkeltem,mert akár milyen szép is,de a korához képest szerintem nagyon drága.
Itt van pl.ez az autó: http://www.hasznaltauto.hu/auto/toyota/ ... li-9333121 ,ugyan annyiért és ez mégis csak 96-os,ráadásul ez a típus nekem nagyon bejön.Gondolom ez is ugyan annyira megbízható.Kár hogy nincs rajta vonóhorog.