Vásárlási segítség

A klub által kiemelt autó hirdetések vagy keresendő járművek, vásárlási segítségek. Internetről, saját forrásból...
L4mie
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 17
Csatlakozott: 2015 márc. 04, 03:52 pm
Re: Vásárlási segítség

Hozzászólás Szerző: L4mie » 2015 márc. 22, 08:24 pm

igen, de én 12-st keresek.

ARPY1
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2015 márc. 21, 09:58 pm
Re: Vásárlási segítség

Hozzászólás Szerző: ARPY1 » 2015 márc. 22, 09:08 pm

MDaemon írta:A motor amit írtál 4ZZ-FE kód alatt fut, és a facelift során kerülte bele a kocsiba (ugyanekkor jött a 3ZZ-FE is, ami az 1.6os változat). Facelift előtt a 4E-FE (1332 ccm, kb 86 le) és a 4A-FE (1,6l, pontos köbcentit hirtelen nem tudom, 110 le) volt benne.
Japánból szerintem mindkettő jött, talán kaszni függő volt a származása az autóknak.
Pl. az én faceliftes szedánom japán gyártású, faterom ugyanilyen liftbackje angol gyártás...
A lökettérfogatot sokszor szokták keverni, jellemzően a 4E-FE motorokat sok helyen már 1,4-esnek írják
Ha van kép a motortérről, onnan már könnyű megkülönböztetni a két blokkot

Kimerítő volt a válaszod, nagyon szépen köszönöm!
Akkor tuti a kereskedő írta el az adatokat, mert ezek még a békalámpás kivitelűek, és mégis 1398cm3 97ló amit ír róla...
Amúgy erről a 4ZZ-FE motorról van valami véleményetek? Ajánljátok, vagy inkább maradjak a 4E-FE, illetve 4A-FE -nél?

Avatar
Bubi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 5966
Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
Tartózkodási hely: Bp. környéke
Re: Vásárlási segítség

Hozzászólás Szerző: Bubi » 2015 márc. 22, 11:36 pm

Én azt mondom 4E-FE. A korai kiadásu VVTI-k között lehetnek olajevős példányok. Annak a motornak a karakterét nem ismerem viszont a 4E-FE nagyon barátságos, (alul)halk, jó a fogyasztása, kergetve megeszi bármelyik korabeli 1,3-ast (persze a saját kategóriájában).
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.

ARPY1
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2015 márc. 21, 09:58 pm
Re: Vásárlási segítség

Hozzászólás Szerző: ARPY1 » 2015 márc. 23, 12:11 am

bubidisc írta:Én azt mondom 4E-FE. A korai kiadásu VVTI-k között lehetnek olajevős példányok. Annak a motornak a karakterét nem ismerem viszont a 4E-FE nagyon barátságos, (alul)halk, jó a fogyasztása, kergetve megeszi bármelyik korabeli 1,3-ast (persze a saját kategóriájában).
Meggyőztetek!

Köszönöm a válaszokat mindenkinek!
Ha esetleg van valakinek a látókörében 4E-FE vagy 4A-FE motort tartalmazó SEDAN példány, minél kevesebb kilóméterrel, akkor ne legyen rest és ossza meg velem!
Köszönöm

Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1354
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Vásárlási segítség

Hozzászólás Szerző: Jorn » 2015 márc. 23, 07:32 am

A "kevés kilométerrel" óvatosan, mert könnyen belefuthatsz visszatekert órásba...
15-17 éves autókról van szó, nekem mindkettőben 270 ezer km van, ez a realitás, normál használatnál.
Ha nem 2-vel kezdődik a megtett km, akkor gyanakodj :)
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)

Avatar
montoya
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3726
Csatlakozott: 2010 aug. 29, 10:17 pm
Tartózkodási hely: BP XI
Re: Vásárlási segítség

Hozzászólás Szerző: montoya » 2015 márc. 23, 12:59 pm

Egyetértek, óra szerint nekem is 183 van az IS-ben, és:
-Ez azért pár évvel újabb, mint az E11-ek
-137-tel vettem, ami egy 11 éves kocsiban nem sok

És amit itt érdemes figyelembe venni: a 183-at futott autóban a bőrkormány makulátlan, pedálokon alig látszik kopás, váltógomb gyűrű okán karcos, ülések nincsenek kiülve.
Szóval amit 200e alatti futással árulnak, annak belülről igencsak egyben kell lennie.
IS200 '01
:glcarina: Carina Coupe 1.8 XE - RIP :(
KépCarina Coupe 1.6 DX
Datsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd

Avatar
bepi81
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2524
Csatlakozott: 2010 nov. 23, 03:40 pm
Autód gyártási éve: 2007
Autód típusa (és generációja): Verso
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: MPV
Tartózkodási hely: Békéscsaba
Re: Vásárlási segítség

Hozzászólás Szerző: bepi81 » 2015 márc. 26, 12:53 pm

ARPY1 írta:Sziasztok!

Érdeklődni szeretnék nálatok, hogy E11-es Corolla-ba milyen BENZINES motorokat raktak gyárilag a Japánok?
1997-1999 közöttre gondolok. Még a facelift előttire. (kerek lámpás)
Igazából az lenne a kérdés, hogy 1398 cm3 71kw 97le motor volt-e (van-e) lehet-e bennük, vagy aki így hirdeti (többen) az valamit elírt?
Tudomásom szerint ebben kaszniban csak 1.3 illetve 1.6-os motor van.
Segítségetek előre is köszönöm!
Árpi
Amikor a hirdető X-elgeti a hirdetése feladása előtt az adatokat, könnyen elnézheti a motorvariánsokat, mert a hahu rendszere karosszéria típusonként is külön hozza a motorokat, emiatt akár 2-3 tucatnyi választható lehetőség van pl. egy E11 Corollán belül.
Lényeg, ha kereklámpás E11 (tehát 1997-2000. közötti gyártmány), akkor csak 4E-FE, 4A-FE, 7A-FE lehet a benzinmotorja. Ha ráncfelvarrott (tehát 2000-2002. közötti), akkor vvt-i, kivétel a nagyon ritka 4WD példányokat, azokban maradt 7A-FE az 1,8-as.

A ZZ motorok, főleg az 1,4-es érezhetően erősebb a korábbi 1332cm3-snél, de utóbbi is elég a viszonylag kis tömegű bódé mozgatásához. Sport autó egyik motorral sem lesz. Az 1,6-osak dinamikusak.
A VVT-i motorcsaládra sajnos jellemző lehet az olajfogyasztás 150.000km feletti futásnál, ezzel a vétel előtt számolni kell. Nekem ilyen van, nagyon szerettem, amíg használtam.
4 év E11 fl Corlla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Avatar
horvatht
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2009 jún. 30, 08:28 pm
Tartózkodási hely: bp
Re: Vásárlási segítség

Hozzászólás Szerző: horvatht » 2015 márc. 26, 04:13 pm

Celica ZZ motorokkal van valakinek tapasztalata? Főleg a 143lovas érdekelne. Olajfogyasztás ezeknél is volt, de meddig? Illetve esetleges javítását miről lehet megismerni?
(EP71 Starlet
EE101 Royal Special)
joined the Dark Side

Avatar
RWD
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2714
Csatlakozott: 2009 nov. 17, 11:56 am
Autód gyártási éve: 1981
Autód típusa (és generációja): Starlet
Autód felszereltségi jelölése: STD
Autód karosszéria variánsa: Liftback (3 ajtós)
Re: Vásárlási segítség

Hozzászólás Szerző: RWD » 2015 márc. 26, 08:28 pm

horvatht írta:Celica ZZ motorokkal van valakinek tapasztalata? Főleg a 143lovas érdekelne. Olajfogyasztás ezeknél is volt, de meddig? Illetve esetleges javítását miről lehet megismerni?
Cimborámnak 2ZZ-GE variánsa van, nincs ilyen problémája vele. Egy főtengely szimering cserét abszolváltunk nemrég, ezen felül kutya baja sem volt eddig. USDM a kocsi, és ez nyilván nem a 143 lovas. :)
1981 - Toyota Starlet KP62
1983 - Toyota Corolla AE86

Avatar
horvatht
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2009 jún. 30, 08:28 pm
Tartózkodási hely: bp
Re: Vásárlási segítség

Hozzászólás Szerző: horvatht » 2015 márc. 26, 09:01 pm

Én is boldog lennék egy olyannal, de azért az már nem jönne ki a költségvetésből.
(EP71 Starlet
EE101 Royal Special)
joined the Dark Side

Avatar
bepi81
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2524
Csatlakozott: 2010 nov. 23, 03:40 pm
Autód gyártási éve: 2007
Autód típusa (és generációja): Verso
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: MPV
Tartózkodási hely: Békéscsaba
Re: Vásárlási segítség

Hozzászólás Szerző: bepi81 » 2015 márc. 27, 11:42 am

horvatht írta:Celica ZZ motorokkal van valakinek tapasztalata? Főleg a 143lovas érdekelne. Olajfogyasztás ezeknél is volt, de meddig? Illetve esetleges javítását miről lehet megismerni?
Gyakorlatilag minden ZZ motort érinthet az olajfogyasztás, köbcentitől függetlenül. Ez alól a VVTL-i motorok kivételt képeznek, azokra nem volt jellemző.
Celicánál értelem szerűen csak a 143LE-s 1,8-as lehet érintett. Bele kell kalkulálni a vételárba. Endoszkóp (boroszkóp) segítségével belenézni a motorba, amennyire csak lehet, olajbetöltőn keresztül egyszerűen meg kell szagolni, ha égett olaj szagú (ezt bárki érezheti!), akkor biztosan van olajfogyás is. Emissziót kell mérni, kiváltképpen a CO és HC értékeket kell figyelni. A CO nem mehet 1,0 fölé, a HC 100-as érték fölé. (jelzem, nekem az Avensisen 3000km/1l olajfogyásnál volt a CO-m 6,2, a HC 850!)
Az olajfogyás esélye megnő, ha a motor 150.000km felett futott.
Gyűrűzni kellhet, új szelepszár szimeringekkel, hengerfejtömítés, főtengelyszimering csere és hengerfej rendberakás. Ez kb 130-150.000Ft-ból megvan. Ezt kell beleszámítani a vételárba. Más gond, cserélendő, javítandó dolog csak elmulasztott karbantartásból adódóan fordul elő (pl. vezérműlánc).

Bp-i árak munkadíj tekintetében valszeg magasabbak, mint, amit én írtam.
4 év E11 fl Corlla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
Jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Avatar
horvatht
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2009 jún. 30, 08:28 pm
Tartózkodási hely: bp
Re: Vásárlási segítség

Hozzászólás Szerző: horvatht » 2015 márc. 27, 12:09 pm

Köszönöm!
(EP71 Starlet
EE101 Royal Special)
joined the Dark Side

Avatar
ibituba73
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2012 máj. 05, 11:17 am
Re: ELADÓ COROLLA

Hozzászólás Szerző: ibituba73 » 2015 szept. 14, 09:58 am

Üdv.
Egy kérdéssel fordulok hozzátok.
Volt egy 89-es évjáratú corollám 170000km-el,de sajnos összetört.Most kinéztem egyet a neten,mert nagyon tetszik ez a típus,csak annak egy kicsit sokallom a 278000km-t.
Az lenne a kérdésem,hogy mennyit futnak el ezek a motorok?Érdemes még belevágni,vagy inkább felejtsem el az egészet.
Egyébként erről lenne szó.
http://www.hasznaltauto.hu/auto/toyota/ ... _l-9245122
Válaszotokat előre is köszönöm.

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23933
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:
Re: Vásárlási segítség

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2015 szept. 14, 10:38 am

Szervusz!

Ezek még tényleg Japánban összeszerelt, Japán alkatrészekből gyártott autók.
Legnagyobb gondjuk manapság a karosszériájuk. Ha kifogsz egy olyan példányt, ami nem rohad és nincsenek új autó iránti vágyaid, akkor jó választás lehet.

Ne legyenek illúzióink, 26 év alatt 280 ezer km azt jelenti, hogy 1 évbe csak átlagosan 1 olajcserényit ment az autó. Ez még kevésnek is mondható. Ha életében megkapta a törődést, akkor egy Toyotának nem okoz ez problémát. (Nem oválisak a hengerfalak, nem fogytak el a gyűrűk és a csapágyak...) (Ha megvan a törött autód motorja és valóban 170 ezres futású, mindenképp megtartanám donornak.)

Ezek a motorok rendszerint nagyon sokat bírnak. Nem egy E9 van a klubban, ami fél millió km fölött jár már. Alapvetően a karburátorosok a korábbi szakszerűtlen barkácsolásoknak köszönhetően hajlamosak rossz alapjárattal ketyegni, netán fulladozni, többlet fogyasztani. Természetes elhasználódásuk miatt (pl.: porlasztó tengelyenek kopása) maximum indítási, illetve alapjárati problémái lehetnek, amivel lehet együtt élni. Vásárlásnál érdemes a vákuum rendszerre (csövek, membránok, szelepek) egy pillantást vetni, hogy nem-e volt már barmolva, tákolva.
A 2E motoroknál (1.3 karburátor benzin) jellemző ez a probléma leginkább. A 90 és 92 közt gyártott már más karburátorral szerelt 2E-k sokkal kifinomultabbak és kevésbé hajlamosak az említett meghibásodásra (fórumban bővebben.) A 4A-F (1.6 karb. benz.) kevésbé kényes. Jó példányokat lehet még kifogni belőlük.
Az injektorosok mindkét lökettérfogatnál (2EE, 4AFE, 4AGE) kiválóak. Karbantartás mellett kiszaladnak a világból. Utóbbi 4AGE motor a GT-i felszereltség kiváltsága. Ritkasága miatt egyre nehézkesebb az alkatrész ellátottsága, így ha nincsenek hobbi/örömautós vágyak nem javasolnám megvásárlását.

A fórumon a Projektek, a Csináld magad / Autószerelés, a Fajták --> E9 témákban sok információt találsz még a típusról.
Alapvetően egy nagyon megbízható széria. Még a karbisok gyerekbetegségeinek ellenére is üzembiztosan és gazdaságosan róják az utakat. Futómű okos ellenben nagyon ritkán romlik el, váltó igazi Japán, fék nem új autós, de bőven elég, ha van extra az is megbízhatóan teljesít 25 év után is.

A kiszemelt példán karosszéria ügyileg akár lehet ígéretes.
Egy megtekintést mindenképp megér.

Hajrá!
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
ibituba73
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2012 máj. 05, 11:17 am
Re: Vásárlási segítség

Hozzászólás Szerző: ibituba73 » 2015 szept. 18, 07:16 am

Nagyon szépen köszönöm a részletes leírást.
Kicsit átgondoltam a dolgot és arra jutottam hogy mégsem veszem meg azt autót amit belinkeltem,mert akár milyen szép is,de a korához képest szerintem nagyon drága.
Itt van pl.ez az autó: http://www.hasznaltauto.hu/auto/toyota/ ... li-9333121 ,ugyan annyiért és ez mégis csak 96-os,ráadásul ez a típus nekem nagyon bejön.Gondolom ez is ugyan annyira megbízható.Kár hogy nincs rajta vonóhorog.


Válasz küldése