Corolla (Toyota) vásárlás-mire kell odafigyelni?
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Hagyjuk az illesztéseket.
A törésnek akkor van jelentõsége, ha szerkezetileg is "elmászott" az autó. Ha ez nem áll fent, akkor rajtad áll, hogy mi az, ami még nem zavarja a szemed és mi az, ami már szúrja. Tengelyek kétoldali távolság mérése, gumik felületének kopása, fényszórók fényének magassága (beállítása), beázások, fõként a csomagtérben.
A km-tõl ne félj! Lehet benne 250, 300 is... HA rendszeresen cserélték az olajat, szûrõket, akkor kimegy a világból, maximum egy picit csipegeti az olajat. Masszív motorok, fõleg, hogyha jól látom nem is VVt-it akarsz venni. Amit Montoya is írt, nem árt meghallgatni egy hozzáértõnek és a kiput nézni hidegen, melegen. Összes folyadékot megnézni, szintjét, színét, állagát, ha klímás azt is tesztelni! Ha nem OBD2-es (vvt-i), akkor ki is kellene villogtatni a hibakódjait.
Rámenni szándékosan rossz útra, hogy mi és mennyire kopácsol a futómûben/kormánymûben. Lengéscsillapítókat "megnyomogatni", Féktárcsák kopására ránézni, kerekeket megcibálni, megkotyogtatni (akár kézzel a földön).
Plusz olvasd át ezt, a "csináld magad" E11-es hozzászólásait, az E11 topicot, netán az E11 projekteket. Sok apró "típushiba" van, amit orvosoltak a srácok és neked fontos lehet a vásárlásnál.
A fentiek nem mind orbitális problémák, de mindegyik nagyon jó alkualap, mint a könyöklõ és középkonzol "ajtajának" zsanér törése. Nem árt, ha kicsit jobban felszereltet veszel: állítható kormányoszlop, elektromos ablak, tükör, szervó, netán klíma... Sokat segít a mindennapokban!
Ha nem vagy biztos magadban, inkább vigyél magaddal egy hozzáértõt (fõleg, aki Toyota-s!) vagy ne sajnáld azt a pár 10 ezer Ft-ot átvizsgálásra egy maszek mûhelyben. Utóbbinál meg lehet emelni, alánézni az autókat...
Mindemellett jó választás az E11. Annyira nem öreg, van belõle bõven és most borzasztóan le van nyomva az áruk. 2 éve még közelebb voltak az 1 millióhoz, mint a félhez. NE engedj az elsõ autó megnézésénél a belsõ vágyaknak ("de hát ez nem is olyan nagy baj, meg hát piros, meg idõvel mindent megcsinálok stb..." ) Szánj rá 1-2 napot, nézz meg akár 5-10 autót is, ami nincs messze. Nézz meg drágát, olcsót és olyat is, ami a pénztárcádhoz igazodik. Látni fogod, hogy kb mi a kínálat és reális képet tudsz arról alkotni, mi az az állapot, ami még belefér anyagilag. Ha a nap végén tudod, hogy valamelyik valódi szerelem volt, a tulaj is õszintének tûnt és a piachoz képest tényleg jó ár-érték arányú, akkor egy telefon és ha még megvan, már hozhatod is. Még egy fontos dolog. Minden eladó el akarja adni az autót. Lesz aki kisebb füllentéseket, de lesz, aki orbitális hazugságokat fog felsorolni. Ne légy jóhiszemû, ez Magyarország! Ismerjük az "eladás elõtt költöttem rá az autó értékének többszörösét", "épp most lett rajta minden cserélve" párbeszédeket
Nagyon jó olvasni, hogy Hölgyemény létedre így utánajársz a témának, próbálsz tudatos vásárló lenni és nem engedni nagyon becsapni magad. Ha bármi kérdésed van, tedd fel és próbálunk válaszolni!
Olvasgasd a fórumot!
Reméljük a vásárlás után örömmel autózhatunk együtt veled is a találkozóink során!
A törésnek akkor van jelentõsége, ha szerkezetileg is "elmászott" az autó. Ha ez nem áll fent, akkor rajtad áll, hogy mi az, ami még nem zavarja a szemed és mi az, ami már szúrja. Tengelyek kétoldali távolság mérése, gumik felületének kopása, fényszórók fényének magassága (beállítása), beázások, fõként a csomagtérben.
A km-tõl ne félj! Lehet benne 250, 300 is... HA rendszeresen cserélték az olajat, szûrõket, akkor kimegy a világból, maximum egy picit csipegeti az olajat. Masszív motorok, fõleg, hogyha jól látom nem is VVt-it akarsz venni. Amit Montoya is írt, nem árt meghallgatni egy hozzáértõnek és a kiput nézni hidegen, melegen. Összes folyadékot megnézni, szintjét, színét, állagát, ha klímás azt is tesztelni! Ha nem OBD2-es (vvt-i), akkor ki is kellene villogtatni a hibakódjait.
Rámenni szándékosan rossz útra, hogy mi és mennyire kopácsol a futómûben/kormánymûben. Lengéscsillapítókat "megnyomogatni", Féktárcsák kopására ránézni, kerekeket megcibálni, megkotyogtatni (akár kézzel a földön).
Plusz olvasd át ezt, a "csináld magad" E11-es hozzászólásait, az E11 topicot, netán az E11 projekteket. Sok apró "típushiba" van, amit orvosoltak a srácok és neked fontos lehet a vásárlásnál.
A fentiek nem mind orbitális problémák, de mindegyik nagyon jó alkualap, mint a könyöklõ és középkonzol "ajtajának" zsanér törése. Nem árt, ha kicsit jobban felszereltet veszel: állítható kormányoszlop, elektromos ablak, tükör, szervó, netán klíma... Sokat segít a mindennapokban!
Ha nem vagy biztos magadban, inkább vigyél magaddal egy hozzáértõt (fõleg, aki Toyota-s!) vagy ne sajnáld azt a pár 10 ezer Ft-ot átvizsgálásra egy maszek mûhelyben. Utóbbinál meg lehet emelni, alánézni az autókat...
Mindemellett jó választás az E11. Annyira nem öreg, van belõle bõven és most borzasztóan le van nyomva az áruk. 2 éve még közelebb voltak az 1 millióhoz, mint a félhez. NE engedj az elsõ autó megnézésénél a belsõ vágyaknak ("de hát ez nem is olyan nagy baj, meg hát piros, meg idõvel mindent megcsinálok stb..." ) Szánj rá 1-2 napot, nézz meg akár 5-10 autót is, ami nincs messze. Nézz meg drágát, olcsót és olyat is, ami a pénztárcádhoz igazodik. Látni fogod, hogy kb mi a kínálat és reális képet tudsz arról alkotni, mi az az állapot, ami még belefér anyagilag. Ha a nap végén tudod, hogy valamelyik valódi szerelem volt, a tulaj is õszintének tûnt és a piachoz képest tényleg jó ár-érték arányú, akkor egy telefon és ha még megvan, már hozhatod is. Még egy fontos dolog. Minden eladó el akarja adni az autót. Lesz aki kisebb füllentéseket, de lesz, aki orbitális hazugságokat fog felsorolni. Ne légy jóhiszemû, ez Magyarország! Ismerjük az "eladás elõtt költöttem rá az autó értékének többszörösét", "épp most lett rajta minden cserélve" párbeszédeket
Nagyon jó olvasni, hogy Hölgyemény létedre így utánajársz a témának, próbálsz tudatos vásárló lenni és nem engedni nagyon becsapni magad. Ha bármi kérdésed van, tedd fel és próbálunk válaszolni!
Olvasgasd a fórumot!
Reméljük a vásárlás után örömmel autózhatunk együtt veled is a találkozóink során!
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Még egy fontos dolog!
A használtautó autóvadásza nem elég. Naponta többször is frissíts a keresési feltételeknek megfelelõen. Ha új felkiáltó jel van, gyorsabb lehetsz, mint a nepperek. Ami tényleg jó, arra lecsapnak, de így nyerhetsz akár fél nap elõnyt is. A "kikiáltási" ár relatív. Lesz aki akár több, mint 100 ezret is fog engedni, lesz aki semmit. Inkább rajtad múlik, mint az eladón. Magyarul megéri a 600 ezreset is megnézni!
A lényeg, hogy mielõbb nézz meg 1-2 autót, hogy legyen rálátásod a valós állapotukra.
A használtautó autóvadásza nem elég. Naponta többször is frissíts a keresési feltételeknek megfelelõen. Ha új felkiáltó jel van, gyorsabb lehetsz, mint a nepperek. Ami tényleg jó, arra lecsapnak, de így nyerhetsz akár fél nap elõnyt is. A "kikiáltási" ár relatív. Lesz aki akár több, mint 100 ezret is fog engedni, lesz aki semmit. Inkább rajtad múlik, mint az eladón. Magyarul megéri a 600 ezreset is megnézni!
A lényeg, hogy mielõbb nézz meg 1-2 autót, hogy legyen rálátásod a valós állapotukra.
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Nos a segítséget nagyon köszönöm mindenkinek , végül egy itt a fórumon is hirdetett Corollát vettem meg. '98-as 1.4-es lépcsõshátú, Linea Terra felszereltségû Malackám már túlvan a nagygenerálon, és az eladó által is jelzetteken túl (elsõ lengéscsillapítók, egy szakadt gumiharang) valóban nem volt semmi jelentõs hibája. Még egy kör lakatolás az enyhén rothadásnak indult helyeken meg egy valószínûsíthetõ szélvédõcsere (három kõfelverõdés), és tökéletes lesz. Szegénynek sajnos még el kell szenvednie, amint rutint szerzek a vezetésben (fõleg a kuplung a szenvedõ alany... ), de hõsiesen viseli a T betût, és remélem nem sokáig. Érdekes, hogy a vezetési ismereteim frissítésére vett órákon használt néhány éves SX4-hez képest az én jóval korosabb jószágom egy álom, valahogy sokkal jobban a helyén van benne minden, jobb a kuplung, a váltóban is pont kézre esnek a fokozatok, egyszerûen olyan otthonos.
Csak egyetlen picike probléma van... Nálam jóval nagyobb vezetési tapasztalatú barátom egyszerûen beleesett a kocsimba, komolyan, szerintem lassan féltékeny is leszek. Amikor vezeti, mindig azt hallom, hogy hûezazautómilyenjó, mennyirejóaváltó, jajannyiraszeretem. Én meg megfigyeltem, hogy azóta valahogy rengeteg hasonló korú Corollát látok az utcán mászkálni. Egyébként a puszta véletlen folytán barátom Hiace-ével azonos autószalonból származik, a rendszám is majdnem egyezik, mókás, ha egymás mellett állnak.
Elnézést a csajosan sok smileyért, de tényleg nagyon boldog vagyok. Éppen olyan autót sikerült vennem, amilyet akartam, és már elõre látom, hogy nem akarom majd lecserélni késõbb sem, mivel kb. mindent tud, amit egy autótól elvárok. Bááár azért ha egy ilyen Toyotát egyszer hozzámvágnának, nem tiltakoznék erõteljesen, második autónak elmenne...
Csak egyetlen picike probléma van... Nálam jóval nagyobb vezetési tapasztalatú barátom egyszerûen beleesett a kocsimba, komolyan, szerintem lassan féltékeny is leszek. Amikor vezeti, mindig azt hallom, hogy hûezazautómilyenjó, mennyirejóaváltó, jajannyiraszeretem. Én meg megfigyeltem, hogy azóta valahogy rengeteg hasonló korú Corollát látok az utcán mászkálni. Egyébként a puszta véletlen folytán barátom Hiace-ével azonos autószalonból származik, a rendszám is majdnem egyezik, mókás, ha egymás mellett állnak.
Elnézést a csajosan sok smileyért, de tényleg nagyon boldog vagyok. Éppen olyan autót sikerült vennem, amilyet akartam, és már elõre látom, hogy nem akarom majd lecserélni késõbb sem, mivel kb. mindent tud, amit egy autótól elvárok. Bááár azért ha egy ilyen Toyotát egyszer hozzámvágnának, nem tiltakoznék erõteljesen, második autónak elmenne...
Ja és még egy kis sztori, ami különösen meggyõzött, hogy Toyotánál a km tulajdonképpen nem lényeges. Barátom épp rám várt egy parkolóban, és szóba elegyedett a mellé parkoló jó kiállású régi Carina tulaj taxissal. A kocsiban 870.000 km (!) volt, ketten hajtják folyamatosan, és eddig csak kopó alkatrészeket kellett cserélniük benne... Az enyém 210.000 km-rel csecsemõ ehhez képest.
montoya: Igen, a kacsás-baseballütõset. Igazság szerint egy malacka rendszerbe állításán gondolkodom még, csak hogy ne legyen olyan nagy a váltás, de T betûs nõi sofõr plüssállattal súlyosbítva az már lehet veszélyes kombináció lenne Bpen. Ha mondjuk az ürömi lámpánál nem sikerül elsõre elindulnom, szerintem helyben kivégeznek...
montoya: Igen, a kacsás-baseballütõset. Igazság szerint egy malacka rendszerbe állításán gondolkodom még, csak hogy ne legyen olyan nagy a váltás, de T betûs nõi sofõr plüssállattal súlyosbítva az már lehet veszélyes kombináció lenne Bpen. Ha mondjuk az ürömi lámpánál nem sikerül elsõre elindulnom, szerintem helyben kivégeznek...
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Gratula az autóhoz!
Jó olvasni, hogy boldog vagy
Várunk a találkozókon
Jó olvasni, hogy boldog vagy
Várunk a találkozókon
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
- PiciPeti
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 1538
- Csatlakozott: 2011 jan. 13, 12:45 am
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Bubi!
Ellenben olyan sofõr vezeti, aki tud is bánni vele. Mivel munkaeszköz, ezért vigyáz rá, hogy holnap is legyen mivel megkeresni a kenyérre valót.
Elvégzi a szervizelést, nehogy kihulljon alóla, akár csak 1-2 napra is, mert az hatalmas kiesés neki.
Ha pedig ketten használják, akkor lényegében mindig üzemmeleg, nincs hidegindítás, hidegen járatás, ami a motorkopás nagy részéért felelõs.
Sztem...
Ellenben olyan sofõr vezeti, aki tud is bánni vele. Mivel munkaeszköz, ezért vigyáz rá, hogy holnap is legyen mivel megkeresni a kenyérre valót.
Elvégzi a szervizelést, nehogy kihulljon alóla, akár csak 1-2 napra is, mert az hatalmas kiesés neki.
Ha pedig ketten használják, akkor lényegében mindig üzemmeleg, nincs hidegindítás, hidegen járatás, ami a motorkopás nagy részéért felelõs.
Sztem...
'00 E11 4E-FE Harmony-Millenium
'07 E12 D-4D, Linea Luna
'07 E12 D-4D, Linea Luna
Sziasztok!
Bocsánat a zavarásért, és hogy VÁLASZ módban írok, de az Új Topic módban hibaüzenet jött ki. Úgy látom, itt nagyon értenek a témához. Szeretnék autót venni, és kinéztem ezt a Toyota Corollát. http://www.hasznaltauto.hu/auto/toyota/ ... us-7276612
Még sose volt Toyotám, de a legendás megbízhatóságuk és jó hírük miatt mindig tetszettek. Egyik nap megnéztem, jónak látszott, annyi, hogy az autórádió nem mûködik, csak búgó hangja van. A motorja szépen járt, szervizkönyv megvan, sokáig a márkaszervizbe vitték.
Van még valami amire figyelni kell?
Köszönöm a véleményeket, elõre is.
Bocsánat a zavarásért, és hogy VÁLASZ módban írok, de az Új Topic módban hibaüzenet jött ki. Úgy látom, itt nagyon értenek a témához. Szeretnék autót venni, és kinéztem ezt a Toyota Corollát. http://www.hasznaltauto.hu/auto/toyota/ ... us-7276612
Még sose volt Toyotám, de a legendás megbízhatóságuk és jó hírük miatt mindig tetszettek. Egyik nap megnéztem, jónak látszott, annyi, hogy az autórádió nem mûködik, csak búgó hangja van. A motorja szépen járt, szervizkönyv megvan, sokáig a márkaszervizbe vitték.
Van még valami amire figyelni kell?
Köszönöm a véleményeket, elõre is.
- Jorn
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 1354
- Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
- Autód gyártási éve: 1998
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Terra
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Tatabánya
E11 topikot olvasd végig, azt javaslom.MBZ írta:Sziasztok!
Bocsánat a zavarásért, és hogy VÁLASZ módban írok, de az Új Topic módban hibaüzenet jött ki. Úgy látom, itt nagyon értenek a témához. Szeretnék autót venni, és kinéztem ezt a Toyota Corollát. http://www.hasznaltauto.hu/auto/toyota/ ... us-7276612
Még sose volt Toyotám, de a legendás megbízhatóságuk és jó hírük miatt mindig tetszettek. Egyik nap megnéztem, jónak látszott, annyi, hogy az autórádió nem mûködik, csak búgó hangja van. A motorja szépen járt, szervizkönyv megvan, sokáig a márkaszervizbe vitték.
Van még valami amire figyelni kell?
Köszönöm a véleményeket, elõre is.
Ennél a típusnál a motor hajlamos az olajfogyasztásra, szintén ott olvashatsz róla bõvebben. A legjobb lenne, ha gyári garanciában cserélt blokkos autót fognál ki.
185/70 R 14 méret furcsa, vagy elírták.
A kipufogócsõ nekem a szokásosnál vastagabbnak tûnik, de ez lehet, hogy csak optikai csalódás, vagy tényleg ilyenek. (ez én E11-eimen kisebb a csõ a gyári kipufogókon, bár azok még nem ráncfelvarrottak)
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)