Üzemanyag rendszer, befecskendezés, motorvezérlés
- Sancy
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 2934
- Csatlakozott: 2010 márc. 09, 08:30 pm
- Tartózkodási hely: Pécel
Üzemanyag rendszer, befecskendezés, motorvezérlés
Ha jól látom ilyen témakör még nincs.
Nos, ide jöhetnek a fent említett téma kérdései, válaszai, tapasztalatok, okosságok.
Kezdem a sort 2 kérdéssel:
1.
A gyári benzinpumpáink tolnak-e 30-35 %al tobb uzemanyagot padlógáznál? (Arra a mennyisegre gondolok ami visszafolyik a tankba)
(Altalanosan erdekel a dolog, de konkretan a 2zz-ge pumpájára gondolok)
2.
Ha tol ennyi tobbletet, a motorhoz gyarilag tervezett (beszerelt) injektor kepes-e befecskendezni ezt a plusz 30-35% -ot ? (Nyilvan egy atprogramozott ecu-val)
Nos, ide jöhetnek a fent említett téma kérdései, válaszai, tapasztalatok, okosságok.
Kezdem a sort 2 kérdéssel:
1.
A gyári benzinpumpáink tolnak-e 30-35 %al tobb uzemanyagot padlógáznál? (Arra a mennyisegre gondolok ami visszafolyik a tankba)
(Altalanosan erdekel a dolog, de konkretan a 2zz-ge pumpájára gondolok)
2.
Ha tol ennyi tobbletet, a motorhoz gyarilag tervezett (beszerelt) injektor kepes-e befecskendezni ezt a plusz 30-35% -ot ? (Nyilvan egy atprogramozott ecu-val)
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Sancy 2015 jún. 06, 05:50 pm-kor.
E11 G6 TTE Facelift 1.6 VVTI
E12 TS TTE Facelift 1.8 VVTL-i
E11 TS Facelift 1.8 VVTL-i pálya autó építes folyamatban
E12 TS TTE Facelift 1.8 VVTL-i
E11 TS Facelift 1.8 VVTL-i pálya autó építes folyamatban
- mozso
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 2048
- Csatlakozott: 2010 ápr. 15, 08:54 am
- Autód gyártási éve: 2006
- Autód típusa (és generációja): Corolla E12
- Autód felszereltségi jelölése: Luna
- Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: BP
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyag rendszer és befecskendezés
Saját tapasztalat E12 Corolla (1.4 / 1.6 / 1.8 / Tsport / Tsport Compressor), T23 Celica és picit Lotus Exige oldalon van. A téma címét lehet ki kellene egésziíeni a programozható motorvezérlő témakörrel is.
1, ha 2ZZ-GE-s E12-re gondolsz:
Nem tol többet, a rendszerben nincs visszatérő ág a motortól. A tankban van a pumpa házában a 3bar-os üzemanyag nyomás szabályozó és a visszakeringtetés még a tankban zajlik teljesen mechanikusan, az ECU nem tudja mérni a nyomást. Az injektorok nyitásával szabalyozza a benzint, illetve a megtanult long és short fuel trimekkel kompenzál (LTFT es STFT) a mért levegő-benzin arány alapján.
A Bosch pumpa azonos az 1.6 (3ZZ) és 1.8 TS (2ZZ) motornál. Azaz tartalék van benne, kb 40% a 2ZZ motor teljesítmény szintjét nézve. Amúgy turboval 230LE, kompresszorral 225LE-t biztosan tud, előbbi saját mérés (1.6, 3ZZ + turbo), utóbbi a TTE által gyártott "gyári" TS Compressor adata (1.8TS, 2ZZ + kompresszor). Úgy emlékszem kb. 130LPH-t tud a pumpa, azaz kiszolgálja a 440ccm-es injektorokat is. Gyári 2ZZ injektorok: 310ccm sárga, 330ccm barna. Gyári 4ZZ és 3ZZ injektorok: 180ccm fekete. Gyári 1ZZ injektor: 280ccm, zöld. Gyári Lotus Exige 260 Compressor injektor: 440ccm, szintén zöld.
2,
Az injektorok maximum 80-85%-on illdomos, hogy működjenek. Ezen terhelés felett a működés során termelt hő gondot okozHAT. A gyári motorvezélő LTFT és STFT értékét összeadva hibát fog jelezni, ha a megfelelő keverék létrehozásához a kettő fuel trim összege meghaladja a 30%-os korrekciót (ettől függetlenül a keverék arányt rendesen belövi - feltéve ha az injektor és / vagy a benzinpumpa bírja).
Pontosabb matekhez több infó kellene, hogy mit szeretnél. A részletekben van a lényeg! Ugyanis a Toyota is bonyolítja a képletet azzal, hogy más - más motorhoz azonos injektort rak. Ergo 1.4 4ZZ esetén százalékosan az injektor több extra pacit tud kiszolgálni, mint az 1.6 (3ZZ)-nel. Mindkettőnél azonos az injektor, de a motor különböző.
2ZZ esetén 440ccm-es injektorokig benzinpumpa oldalon jó vagy. Motorvezélő oldalon kb. 420ccm-ig nem lesz hibakód, mert az ECU tolerancia szintjén belül maradsz.
Írható motorvezérlővel hamarabb érdd el a gyári 2ZZ injektor limitjét, mint a benzinpumpáét. Kihozható a 30-35% extra, de ahhoz ECU és injektor csere tuti kell, a benzinpumpa csere attól függ pontosan mi a cél és hogyan akarod elérni.
1, ha 2ZZ-GE-s E12-re gondolsz:
Nem tol többet, a rendszerben nincs visszatérő ág a motortól. A tankban van a pumpa házában a 3bar-os üzemanyag nyomás szabályozó és a visszakeringtetés még a tankban zajlik teljesen mechanikusan, az ECU nem tudja mérni a nyomást. Az injektorok nyitásával szabalyozza a benzint, illetve a megtanult long és short fuel trimekkel kompenzál (LTFT es STFT) a mért levegő-benzin arány alapján.
A Bosch pumpa azonos az 1.6 (3ZZ) és 1.8 TS (2ZZ) motornál. Azaz tartalék van benne, kb 40% a 2ZZ motor teljesítmény szintjét nézve. Amúgy turboval 230LE, kompresszorral 225LE-t biztosan tud, előbbi saját mérés (1.6, 3ZZ + turbo), utóbbi a TTE által gyártott "gyári" TS Compressor adata (1.8TS, 2ZZ + kompresszor). Úgy emlékszem kb. 130LPH-t tud a pumpa, azaz kiszolgálja a 440ccm-es injektorokat is. Gyári 2ZZ injektorok: 310ccm sárga, 330ccm barna. Gyári 4ZZ és 3ZZ injektorok: 180ccm fekete. Gyári 1ZZ injektor: 280ccm, zöld. Gyári Lotus Exige 260 Compressor injektor: 440ccm, szintén zöld.
2,
Az injektorok maximum 80-85%-on illdomos, hogy működjenek. Ezen terhelés felett a működés során termelt hő gondot okozHAT. A gyári motorvezélő LTFT és STFT értékét összeadva hibát fog jelezni, ha a megfelelő keverék létrehozásához a kettő fuel trim összege meghaladja a 30%-os korrekciót (ettől függetlenül a keverék arányt rendesen belövi - feltéve ha az injektor és / vagy a benzinpumpa bírja).
Pontosabb matekhez több infó kellene, hogy mit szeretnél. A részletekben van a lényeg! Ugyanis a Toyota is bonyolítja a képletet azzal, hogy más - más motorhoz azonos injektort rak. Ergo 1.4 4ZZ esetén százalékosan az injektor több extra pacit tud kiszolgálni, mint az 1.6 (3ZZ)-nel. Mindkettőnél azonos az injektor, de a motor különböző.
2ZZ esetén 440ccm-es injektorokig benzinpumpa oldalon jó vagy. Motorvezélő oldalon kb. 420ccm-ig nem lesz hibakód, mert az ECU tolerancia szintjén belül maradsz.
Írható motorvezérlővel hamarabb érdd el a gyári 2ZZ injektor limitjét, mint a benzinpumpáét. Kihozható a 30-35% extra, de ahhoz ECU és injektor csere tuti kell, a benzinpumpa csere attól függ pontosan mi a cél és hogyan akarod elérni.
CCH vezetőségi tag
Corolla E12 HB - kovácsolt 1ZZ-FE motor + Garrett GT2860R turbo @ 1.5bar + sok egyéb
Corolla E12 HB - kovácsolt 1ZZ-FE motor + Garrett GT2860R turbo @ 1.5bar + sok egyéb
- Sancy
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 2934
- Csatlakozott: 2010 márc. 09, 08:30 pm
- Tartózkodási hely: Pécel
Re: Üzemanyag rendszer és befecskendezés
Mozso!
Titkon pontosan egy ilyen összeszedett válaszra vártam
Pontosan válaszoltál minden kérdésemre, azokra is amiket fel sem tettem.
Hálás köszönet!
Az az igazság, hogy vannak tervek.
Nem akarok itt nagyokat mondani, a lényeg hogy 2zz-ge mocit akarok tenni egy E11 faceliftbe.
E85-tel akarom hajtani, külön E85-re tervezett írható verseny ecu-val.
Ahhoz, hogy valóban ki tudjam aknázni az etanolban rejlő potenciálokat (+ 25-30% teljesítmény és némi nyomaték növekedés) ahhoz kb 30% al kell több etanol a mostani benzin mennyiségénél. Ezt az írható ecu elvégzi. Ezért kellettek az infók hogy tudjam kb melyik injektor lesz a megfelelő.
Titkon pontosan egy ilyen összeszedett válaszra vártam
Pontosan válaszoltál minden kérdésemre, azokra is amiket fel sem tettem.
Hálás köszönet!
Az az igazság, hogy vannak tervek.
Nem akarok itt nagyokat mondani, a lényeg hogy 2zz-ge mocit akarok tenni egy E11 faceliftbe.
E85-tel akarom hajtani, külön E85-re tervezett írható verseny ecu-val.
Ahhoz, hogy valóban ki tudjam aknázni az etanolban rejlő potenciálokat (+ 25-30% teljesítmény és némi nyomaték növekedés) ahhoz kb 30% al kell több etanol a mostani benzin mennyiségénél. Ezt az írható ecu elvégzi. Ezért kellettek az infók hogy tudjam kb melyik injektor lesz a megfelelő.
E11 G6 TTE Facelift 1.6 VVTI
E12 TS TTE Facelift 1.8 VVTL-i
E11 TS Facelift 1.8 VVTL-i pálya autó építes folyamatban
E12 TS TTE Facelift 1.8 VVTL-i
E11 TS Facelift 1.8 VVTL-i pálya autó építes folyamatban
- mozso
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 2048
- Csatlakozott: 2010 ápr. 15, 08:54 am
- Autód gyártási éve: 2006
- Autód típusa (és generációja): Corolla E12
- Autód felszereltségi jelölése: Luna
- Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: BP
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyag rendszer és befecskendezés
E85-el nem tuti, hogy a gyari pumpa megbirkozik hosszabb tavon. Lotus Exige Denso 440ccm injektort kell szerezned, az plug and play. En egy angol sractol szoktam hozatni.
CCH vezetőségi tag
Corolla E12 HB - kovácsolt 1ZZ-FE motor + Garrett GT2860R turbo @ 1.5bar + sok egyéb
Corolla E12 HB - kovácsolt 1ZZ-FE motor + Garrett GT2860R turbo @ 1.5bar + sok egyéb
- Lyani
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 1676
- Csatlakozott: 2007 ápr. 22, 01:13 am
- Autód gyártási éve: 2012
- Autód típusa (és generációja): Auris
- Autód felszereltségi jelölése: Sol
- Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Szigethalom
Re: Üzemanyag rendszer, befecskendezés, motorvezérlés
Látott már valaki olyat, hogy a következő alkatrész beszart? Pl ettől nem indul az autó?
RELAY ASSY, CIRCUIT OPENING (FOR EFI) 85910-12010
Javítható? Vagy lehet szerezni valahonnan? 5 lábú...
RELAY ASSY, CIRCUIT OPENING (FOR EFI) 85910-12010
Javítható? Vagy lehet szerezni valahonnan? 5 lábú...
Auris MK1 HSD Sol 5 door Hatchback
OFF: 2003 Patrol Y61 LWB ZD30
OFF: 2003 Patrol Y61 LWB ZD30
- Lackó
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 3459
- Csatlakozott: 2008 júl. 17, 05:02 pm
- Autód gyártási éve: 2017
- Autód típusa (és generációja): Egyéb Toyota
- Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
- Autód karosszéria variánsa: Crossover
Re: Üzemanyag rendszer, befecskendezés, motorvezérlés
Gyulus, megnézem. Lehet, hogy van ilyenem, mert 4A-FE-be is ez van. Simán lehet, hogy ettől nem indul, bár nem jellemző, hogy beszarna...de lehet. Nem próbáltad óvatosban szétszedni ?Lyani írta:Látott már valaki olyat, hogy a következő alkatrész beszart? Pl ettől nem indul az autó?
RELAY ASSY, CIRCUIT OPENING (FOR EFI) 85910-12010
Javítható? Vagy lehet szerezni valahonnan? 5 lábú...
- Lyani
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 1676
- Csatlakozott: 2007 ápr. 22, 01:13 am
- Autód gyártási éve: 2012
- Autód típusa (és generációja): Auris
- Autód felszereltségi jelölése: Sol
- Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Szigethalom
Re: Üzemanyag rendszer, befecskendezés, motorvezérlés
Holnap kibányászom és letesztelem. Egyelőre csak elméleti találgatás van, mert egy csomó mást már kizártunk.
Auris MK1 HSD Sol 5 door Hatchback
OFF: 2003 Patrol Y61 LWB ZD30
OFF: 2003 Patrol Y61 LWB ZD30
- Lackó
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 3459
- Csatlakozott: 2008 júl. 17, 05:02 pm
- Autód gyártási éve: 2017
- Autód típusa (és generációja): Egyéb Toyota
- Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
- Autód karosszéria variánsa: Crossover
Re: Üzemanyag rendszer, befecskendezés, motorvezérlés
Láttam msáik topikban...jah.Lyani írta:Holnap kibányászom és letesztelem. Egyelőre csak elméleti találgatás van, mert egy csomó mást már kizártunk.
- domi007
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 1233
- Csatlakozott: 2014 jún. 15, 10:42 pm
- Autód gyártási éve: 1983
- Autód típusa (és generációja): Celica
- Autód felszereltségi jelölése: GT
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (3 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Üzemanyag rendszer, befecskendezés, motorvezérlés
Sziasztok,
Elengedte magát az egyik öreg gumicső az autómban, ezt szeretném cserélni. Az üzemanyagtank tetején lévő fémcsőtől megy a kocsi alján futó csőig, kb. 20 centis, két végén hollandi anya. Természetesen az anyák jól berohadva .
Van olyan tömlős/csöves ember, aki esetleg tud javasolni/csinálni is nekem ilyet? Végül is annyi az össz feltétel, hogy üzemanyag álló, akár fémhálós, páncélozott, erősített 20 centis plexi csődarab mindkét végén hollandival.
Köszi a segítséget előre is!
D.
Elengedte magát az egyik öreg gumicső az autómban, ezt szeretném cserélni. Az üzemanyagtank tetején lévő fémcsőtől megy a kocsi alján futó csőig, kb. 20 centis, két végén hollandi anya. Természetesen az anyák jól berohadva .
Van olyan tömlős/csöves ember, aki esetleg tud javasolni/csinálni is nekem ilyet? Végül is annyi az össz feltétel, hogy üzemanyag álló, akár fémhálós, páncélozott, erősített 20 centis plexi csődarab mindkét végén hollandival.
Köszi a segítséget előre is!
D.
AA63 Celica '83 -
ZZE121 Corolla '06 - 'A Felhő'
Ha nem látod a robbantott ábrákat ToyoDIY-en írj privát üzenetet, tudok neked segíteni!
ZZE121 Corolla '06 - 'A Felhő'
Ha nem látod a robbantott ábrákat ToyoDIY-en írj privát üzenetet, tudok neked segíteni!
- domi007
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 1233
- Csatlakozott: 2014 jún. 15, 10:42 pm
- Autód gyártási éve: 1983
- Autód típusa (és generációja): Celica
- Autód felszereltségi jelölése: GT
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (3 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Üzemanyag rendszer, befecskendezés, motorvezérlés
Több helyről jött tanács hatására végül a Héfal-hoz mentem (http://www.hefal.hu/index.php/hu/), sajna nekem nagyon kiesnek az útból, de végül múlt héten tudtam egy kis időt szakítani pénteken és kimentem (Dunakeszi). Eléggé mogorvák, de azért segítettek, végül is ma lett kész a cső. 3500 Ft-ért gyártották le (lehet mondani, hogy fú de drága, de nem nagyon tudtam másfelé fordulni), 25 centis üzemanyagcső 12 barig, két végén hollandi anya. Alapvetően ajánlani tudom őket, bár tényleg nem nagyon van rájuk alternatíva.
AA63 Celica '83 -
ZZE121 Corolla '06 - 'A Felhő'
Ha nem látod a robbantott ábrákat ToyoDIY-en írj privát üzenetet, tudok neked segíteni!
ZZE121 Corolla '06 - 'A Felhő'
Ha nem látod a robbantott ábrákat ToyoDIY-en írj privát üzenetet, tudok neked segíteni!
- Bohi
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 3288
- Csatlakozott: 2007 ápr. 17, 10:55 pm
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Üzemanyag rendszer, befecskendezés, motorvezérlés
Én fém fékcső miatt megyek majd hozzájuk, de még nem jutott el oda... Köszi az infót!domi007 írta:Több helyről jött tanács hatására végül a Héfal-hoz mentem (http://www.hefal.hu/index.php/hu/), sajna nekem nagyon kiesnek az útból, de végül múlt héten tudtam egy kis időt szakítani pénteken és kimentem (Dunakeszi). Eléggé mogorvák, de azért segítettek, végül is ma lett kész a cső. 3500 Ft-ért gyártották le (lehet mondani, hogy fú de drága, de nem nagyon tudtam másfelé fordulni), 25 centis üzemanyagcső 12 barig, két végén hollandi anya. Alapvetően ajánlani tudom őket, bár tényleg nem nagyon van rájuk alternatíva.
'87 E8 GT SEDAN
Prius II
Prius II
- mozso
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 2048
- Csatlakozott: 2010 ápr. 15, 08:54 am
- Autód gyártási éve: 2006
- Autód típusa (és generációja): Corolla E12
- Autód felszereltségi jelölése: Luna
- Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: BP
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyag rendszer, befecskendezés, motorvezérlés
Csomó spéci cuccom készült a HEFAL-nál, illetve nem csak nekem. Szerintem jó csapat, a mogorvaságot nem tapasztaltam, de az látszott, hogy sok a dolguk. A kretén kéréseim miatt mindig feldobódtak, legközelebb kérjetek valami speckót a rendeléshez, pl. rózsaszín benzinálló cső. Akkor nem olyan mogorvák és lehet hamarabb is elkészül.
Legutolsó megoldás amit megcsináltak a kedvemért a felületkezelt acél hegesztés - vízhűtéssel kombinálva. Az eredeti Toyota benzincső csatlakozóban van egy belepréselt belső tömítés, amit nem lehet kiszedni sérülés nélkül. A 6cm magas csatlakozó tetejére kellett DASH-8-as adaptert hegeszteni, úgy hogy a belső tömítés ne sérüljön. Megcsinálták, de csak vízzel hűtve megoldható.
Legutolsó megoldás amit megcsináltak a kedvemért a felületkezelt acél hegesztés - vízhűtéssel kombinálva. Az eredeti Toyota benzincső csatlakozóban van egy belepréselt belső tömítés, amit nem lehet kiszedni sérülés nélkül. A 6cm magas csatlakozó tetejére kellett DASH-8-as adaptert hegeszteni, úgy hogy a belső tömítés ne sérüljön. Megcsinálták, de csak vízzel hűtve megoldható.
CCH vezetőségi tag
Corolla E12 HB - kovácsolt 1ZZ-FE motor + Garrett GT2860R turbo @ 1.5bar + sok egyéb
Corolla E12 HB - kovácsolt 1ZZ-FE motor + Garrett GT2860R turbo @ 1.5bar + sok egyéb
- Funkii
- Visszajáró
- Hozzászólások: 134
- Csatlakozott: 2012 ápr. 02, 03:35 pm
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Üzemanyag rendszer, befecskendezés, motorvezérlés
Üdv,
gyújtótrafót keresek (használt, új) , 4zzfe, faceliftes E11-hez a képen látható adatokkal.
Köszi!
https://onedrive.live.com/redir?resid=B ... 157%215712
gyújtótrafót keresek (használt, új) , 4zzfe, faceliftes E11-hez a képen látható adatokkal.
Köszi!
https://onedrive.live.com/redir?resid=B ... 157%215712
Corolla E11 facelift 1.4-->1.8 4ZZFE
-
- Visszajáró
- Hozzászólások: 51
- Csatlakozott: 2009 márc. 08, 04:38 pm
- Tartózkodási hely: Pécs
Re: Üzemanyag rendszer, befecskendezés, motorvezérlés
Hali! Nekem van négy csatis használt, teljes sor. Ugyan a számot nem néztem még meg.
- Funkii
- Visszajáró
- Hozzászólások: 134
- Csatlakozott: 2012 ápr. 02, 03:35 pm
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Üzemanyag rendszer, befecskendezés, motorvezérlés
Nem aktuális már de azért köszi!gaborheiling írta:Hali! Nekem van négy csatis használt, teljes sor. Ugyan a számot nem néztem még meg.
Corolla E11 facelift 1.4-->1.8 4ZZFE