Minden, ami gyújtás, izzítás
- csgeri80
- Visszajáró
- Hozzászólások: 111
- Csatlakozott: 2015 ápr. 27, 07:39 pm
- Autód gyártási éve: 1996
- Autód típusa (és generációja): Corolla E10
- Autód felszereltségi jelölése: XLi
- Autód karosszéria variánsa: Hatchback (3 ajtós)
- Tartózkodási hely: Csíkszereda
Re: Minden, ami gyújtás, izzítás
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni.
Gyertyát kellene cseréljek az 55kW-os 4EFE motorban, eredetileg iridiumosat akartam, de a netet és fórumokat bújva lemondtam erről, mert feleslegesnek tartják ezekbe a motorokba.
Jelenleg ott tartok, hogy a Denso Twin Tip (TT) gyertyákkal szimpatizálok, azokról még rosszat nem olvastam és az áruk és elég barátságos.
Ami a gondom:
- a Toyodiy, a webshopok(pl Bárdi) Densoból 16-os hőértékű gyertyát ajánl(NGK-ból ez 5ös hőértéknek felel meg), viszont Toyota gyári könyv illetve Autodata program pedig 20-as hőértékű gyertyát ír a 4EFE motorhoz.
- a másik gond, hogy ugyanilyen ellentmondások vannak a gyertyahézaggal is. Denso gyertyaválasztója, 1.1mm-t ír, NGK-jé 0,8-at, illetve külföldi fórumokon is elemezgették ezt a kérdést. Talán 0,8mm lehet a jó, több helyen írják.
Kaptam két Corollás Klubtárstól két különböző lefényképezett gyári füzetben lévő infót erre vonatkozóan.
Belinkelem ide a képeket:
http://kepkezelo.com/images/a311qwzr5ozcn0crtw7n.jpg
http://kepkezelo.com/images/3ex1dnrvzbduimm8mxjm.jpg (itt a hőértéket is írja)
Szóval a kérdésem az lenne, hogy melyik a jó hőértékű és hézagú gyertya az én motoromhoz.
A hézagban majdnem biztos vagyok, hogy 0,8, de a hőértékben egyáltalán nem.
Valaki tudja miért van 4EFE-nél ebben a két gyertyatulajdonságban ilyen ellentmondás? (Toyodiy vs. user manual vs. Autodata vs. Webshopok)
Végigolvastam ezt a topikot is, láttam, hogy más is vette ebbe a motorba a Denso K16TT gyertyát, viszont az Antal Attila fórumtárs által küldött user manual (2. kép) elbizonytalanított, mert ott 20-as hőértékűt ír.
Köszönöm előre is, ha valaki tud segíteni.
Segítséget szeretnék kérni.
Gyertyát kellene cseréljek az 55kW-os 4EFE motorban, eredetileg iridiumosat akartam, de a netet és fórumokat bújva lemondtam erről, mert feleslegesnek tartják ezekbe a motorokba.
Jelenleg ott tartok, hogy a Denso Twin Tip (TT) gyertyákkal szimpatizálok, azokról még rosszat nem olvastam és az áruk és elég barátságos.
Ami a gondom:
- a Toyodiy, a webshopok(pl Bárdi) Densoból 16-os hőértékű gyertyát ajánl(NGK-ból ez 5ös hőértéknek felel meg), viszont Toyota gyári könyv illetve Autodata program pedig 20-as hőértékű gyertyát ír a 4EFE motorhoz.
- a másik gond, hogy ugyanilyen ellentmondások vannak a gyertyahézaggal is. Denso gyertyaválasztója, 1.1mm-t ír, NGK-jé 0,8-at, illetve külföldi fórumokon is elemezgették ezt a kérdést. Talán 0,8mm lehet a jó, több helyen írják.
Kaptam két Corollás Klubtárstól két különböző lefényképezett gyári füzetben lévő infót erre vonatkozóan.
Belinkelem ide a képeket:
http://kepkezelo.com/images/a311qwzr5ozcn0crtw7n.jpg
http://kepkezelo.com/images/3ex1dnrvzbduimm8mxjm.jpg (itt a hőértéket is írja)
Szóval a kérdésem az lenne, hogy melyik a jó hőértékű és hézagú gyertya az én motoromhoz.
A hézagban majdnem biztos vagyok, hogy 0,8, de a hőértékben egyáltalán nem.
Valaki tudja miért van 4EFE-nél ebben a két gyertyatulajdonságban ilyen ellentmondás? (Toyodiy vs. user manual vs. Autodata vs. Webshopok)
Végigolvastam ezt a topikot is, láttam, hogy más is vette ebbe a motorba a Denso K16TT gyertyát, viszont az Antal Attila fórumtárs által küldött user manual (2. kép) elbizonytalanított, mert ott 20-as hőértékűt ír.
Köszönöm előre is, ha valaki tud segíteni.
EE101 Royal Special
- Jorn
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 1354
- Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
- Autód gyártási éve: 1998
- Autód típusa (és generációja): Corolla E11
- Autód felszereltségi jelölése: Terra
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Minden, ami gyújtás, izzítás
E11-ről tudopk nyilatkozni, van keveredés (pl. az újabb (vvti) motorral), főleg a webshopokon, meg az NGK oldalon is.
E11 4EFE-nél a "gyári" az NGK BKR5EKB11, azaz 1,1 mm.
E11 4EFE-nél a "gyári" az NGK BKR5EKB11, azaz 1,1 mm.
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Minden, ami gyújtás, izzítás
K16TT
Tök jó. Kicsit hamarabb cseréled az irridiumoshoz képest. (A dupla szikra okozta korábbi elhasználódás miatt)
Használom én is E11 4EFE-ben. Minden ok (fogyasztás, motorhang...) és csak ~3000Ft a 4db
Tök jó. Kicsit hamarabb cseréled az irridiumoshoz képest. (A dupla szikra okozta korábbi elhasználódás miatt)
Használom én is E11 4EFE-ben. Minden ok (fogyasztás, motorhang...) és csak ~3000Ft a 4db
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
- csgeri80
- Visszajáró
- Hozzászólások: 111
- Csatlakozott: 2015 ápr. 27, 07:39 pm
- Autód gyártási éve: 1996
- Autód típusa (és generációja): Corolla E10
- Autód felszereltségi jelölése: XLi
- Autód karosszéria variánsa: Hatchback (3 ajtós)
- Tartózkodási hely: Csíkszereda
Re: Minden, ami gyújtás, izzítás
Na ez akkor megint érdekes nekem. Ugyanannál a motornál akkor az E11-nél 1.1mm hézagút hozza.
Továbbra sem értem mi ez a kavarodás és nem tudom milyet vegyek bele.
Szerintem veszek egy K16TT-t, meglátjuk milyen lesz. Ennek gyárilag 0,8mm a hézag beállítása, szerintem úgy hagyom.
De azért csak zavar, hogy ilyen ellentmondások vannak. MI a frászért van a user manualba egyel magasabb hőértékű írva..
Továbbra sem értem mi ez a kavarodás és nem tudom milyet vegyek bele.
Szerintem veszek egy K16TT-t, meglátjuk milyen lesz. Ennek gyárilag 0,8mm a hézag beállítása, szerintem úgy hagyom.
De azért csak zavar, hogy ilyen ellentmondások vannak. MI a frászért van a user manualba egyel magasabb hőértékű írva..
EE101 Royal Special
- Kalmi
- Gyakori látogató
- Hozzászólások: 409
- Csatlakozott: 2011 dec. 25, 09:43 pm
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Minden, ami gyújtás, izzítás
üdv,
A hőértékkel kapcsolatos ellentmondó infókba én is belefutottam.
Talán az lehet a magyarázat, hogy a 65kW-osba kell az magasabb hőértékű gyertya. Az 55kW-os motor kevesebb hőt termel, oda egy lépcsővel alacsonyabb hőértékű lehet az optimális. A magasabb hőértékű gyertya sem okozhat nagy gondot, legfeljebb kicsit több lesz a lerakódás rajta, mert nem éri el az optimális hőmérsékletet.
Toyotánál a 90919-01176 Denso K16R-U gyertyával szervizelték a kocsit. Az volt benne, amikor vettem. + kaptam mellé egy vagy két garnitúra újat is.
Bárdis NGK BKR6EYA (Made in Japan) is volt benne két évet. Azzal is tökéletesen ment a motor.
Aztán kipróbáltam a Denso K16TT-t és azóta is azt használom, lassan három éve van benne, és kemény 13e km-t mentem ez alatt.
A legnagyobb javulást az elosztófedél és rotor cseréje hozta, ami még a gyári volt a kocsimban 140e km-nél, eléggé megnőtt már a szikraköz. Alacsony fordulaton jobban terhelhető lett a motor, akkor hirtelen azt vettem észre.
Amikor az NGK-ról áttértem a K16TT-re, nem sok változást vettem észre, de hogy rosszabb nem lett, az is biztos, mert elégedett vagyok azzal, amit a motor produkál.
Az elosztófedeles gyújtásnál (65 és 55kW-os motor) a 0,8mm-es hézagú gyertya a jó.
Az 1,1mm-es hézagú a duplaszikrás gyújtásnál kell az E11-ben használt 63kW-os 4E-FE-hez, de az a gyertya amúgy is más típus: két testelektródája van.
A hőértékkel kapcsolatos ellentmondó infókba én is belefutottam.
Talán az lehet a magyarázat, hogy a 65kW-osba kell az magasabb hőértékű gyertya. Az 55kW-os motor kevesebb hőt termel, oda egy lépcsővel alacsonyabb hőértékű lehet az optimális. A magasabb hőértékű gyertya sem okozhat nagy gondot, legfeljebb kicsit több lesz a lerakódás rajta, mert nem éri el az optimális hőmérsékletet.
Toyotánál a 90919-01176 Denso K16R-U gyertyával szervizelték a kocsit. Az volt benne, amikor vettem. + kaptam mellé egy vagy két garnitúra újat is.
Bárdis NGK BKR6EYA (Made in Japan) is volt benne két évet. Azzal is tökéletesen ment a motor.
Aztán kipróbáltam a Denso K16TT-t és azóta is azt használom, lassan három éve van benne, és kemény 13e km-t mentem ez alatt.
A legnagyobb javulást az elosztófedél és rotor cseréje hozta, ami még a gyári volt a kocsimban 140e km-nél, eléggé megnőtt már a szikraköz. Alacsony fordulaton jobban terhelhető lett a motor, akkor hirtelen azt vettem észre.
Amikor az NGK-ról áttértem a K16TT-re, nem sok változást vettem észre, de hogy rosszabb nem lett, az is biztos, mert elégedett vagyok azzal, amit a motor produkál.
Az elosztófedeles gyújtásnál (65 és 55kW-os motor) a 0,8mm-es hézagú gyertya a jó.
Az 1,1mm-es hézagú a duplaszikrás gyújtásnál kell az E11-ben használt 63kW-os 4E-FE-hez, de az a gyertya amúgy is más típus: két testelektródája van.
- csgeri80
- Visszajáró
- Hozzászólások: 111
- Csatlakozott: 2015 ápr. 27, 07:39 pm
- Autód gyártási éve: 1996
- Autód típusa (és generációja): Corolla E10
- Autód felszereltségi jelölése: XLi
- Autód karosszéria variánsa: Hatchback (3 ajtós)
- Tartózkodási hely: Csíkszereda
Re: Minden, ami gyújtás, izzítás
Nagyon szépen köszönöm az infókat. Örülök, hogy egy kicsit rendet tettél ezen a téren.
Most már tudom, hogy tutira K16TT-t veszek.
Köszi mindenkinek!
Most már tudom, hogy tutira K16TT-t veszek.
Köszi mindenkinek!
EE101 Royal Special
- toytomi
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 2852
- Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
- Autód gyártási éve: 1989
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged
Re: Minden, ami gyújtás, izzítás
Valakinek lenne 4A-GE Smallporthoz való gyújtókábele? Utángyártottban csak Bigportot találtam, a gyári megszűnt, legalábbis a helyi Toyota szerint. Az első kábelre lenne szükségem. Köszi!
AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport - R.I.P.
AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport
AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Minden, ami gyújtás, izzítás
Ahogy telefonon is mondtam, próbára tudok adni egy gyári szettet vagy egy teljesen új NGK-t (rotorral és elosztóval).
Biztosan nem rendelhető már?
Biztosan nem rendelhető már?
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
- toytomi
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 2852
- Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
- Autód gyártási éve: 1989
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged
Re: Minden, ami gyújtás, izzítás
Megtudja nekem mondani valaki, hogy milyen méretű szimmering kell 4A-GE-nél a gyújtáselosztó tengelyéhez?! Elég rendesen elhányta magát. Előre is köszi!
AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport - R.I.P.
AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport
AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport
- Lyani
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 1676
- Csatlakozott: 2007 ápr. 22, 01:13 am
- Autód gyártási éve: 2012
- Autód típusa (és generációja): Auris
- Autód felszereltségi jelölése: Sol
- Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Szigethalom
Re: Minden, ami gyújtás, izzítás
viewtopic.php?f=18&t=1057
Második komment. Pont én írtam.
Második komment. Pont én írtam.
Auris MK1 HSD Sol 5 door Hatchback
OFF: 2003 Patrol Y61 LWB ZD30
OFF: 2003 Patrol Y61 LWB ZD30
- toytomi
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 2852
- Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
- Autód gyártási éve: 1989
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged
Re: Minden, ami gyújtás, izzítás
Na pont ezt a topikot nem néztem, pedig rémlett, hogy van valami hasonló.
Köszi!
Köszi!
AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport - R.I.P.
AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport
AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport