Klima

Ha alkatrészre lenne szükséged, vagy meg szeretnél válni tőle nézz be ebbe a témakörbe!
Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1345
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya

Hozzászólás Szerző: Jorn » 2012 máj. 24, 11:43 am

A szárítószûrõnek lehet köze ahhoz, hogy a rendszernek a ventillátor beindításakor kissé dohos, 'klímaszaga' van egy darabig ? (többszöri tisztítás után is, és gázzal frissen feltöltve is)

Érdekes, hogy csak az egyik autómra jellemzõ, pedig évjáratban stb. hasonló a két autó...

Illetve a szárítószûrõ cserét újabb klímafeltöltés nélkül meg lehet úszni ?
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)

Avatar
Lackó
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3456
Csatlakozott: 2008 júl. 17, 05:02 pm
Autód gyártási éve: 2001
Autód típusa (és generációja): Avensis
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)

Hozzászólás Szerző: Lackó » 2012 máj. 24, 09:39 pm

Jorn írta:A szárítószûrõnek lehet köze ahhoz, hogy a rendszernek a ventillátor beindításakor kissé dohos, 'klímaszaga' van egy darabig ? (többszöri tisztítás után is, és gázzal frissen feltöltve is)

Érdekes, hogy csak az egyik autómra jellemzõ, pedig évjáratban stb. hasonló a két autó...

Illetve a szárítószûrõ cserét újabb klímafeltöltés nélkül meg lehet úszni ?
Szárítószûrõnek semmi. Azon a hûtõközeg áramlik át, az pedig zárt rendszer.

Profi klímatisztító cucc kellene, nem a spray-s verziók....

Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1345
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya

Hozzászólás Szerző: Jorn » 2012 máj. 25, 08:39 am

Lackó írta:
Jorn írta:A szárítószûrõnek lehet köze ahhoz, hogy a rendszernek a ventillátor beindításakor kissé dohos, 'klímaszaga' van egy darabig ? (többszöri tisztítás után is, és gázzal frissen feltöltve is)

Érdekes, hogy csak az egyik autómra jellemzõ, pedig évjáratban stb. hasonló a két autó...

Illetve a szárítószûrõ cserét újabb klímafeltöltés nélkül meg lehet úszni ?
Szárítószûrõnek semmi. Azon a hûtõközeg áramlik át, az pedig zárt rendszer.

Profi klímatisztító cucc kellene, nem a spray-s verziók....
Ok, elméletileg volt az is (klímatöltéskor, a pollenszûrõt kivették a tisztításhoz), szóval még egy pollenszûrõ cserével megpróbálkozok, hátha annak van szaga (bár fél éves csak)...
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)

Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1345
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya

Hozzászólás Szerző: Jorn » 2013 júl. 03, 01:53 pm

Sziasztok,

klímatisztító habbal próbálkozok éppen... :)

A leírás szerint a pollenszûrõ kiszedése után, a tisztítóhoz adott csövet fel kellene tolni a szûrõ helyén keresztül a mûszerfal felé.

Egyelõre nem találtam ilyen rést, a másik irányba, az ajtó felé viszont igen...

Be lehet (be kell) tolni a csövet a mûszerfal felé ?
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)

Avatar
IceRocko
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 961
Csatlakozott: 2012 okt. 09, 05:14 pm
Autód gyártási éve: 1992
Autód típusa (és generációja): Corolla E10
Autód felszereltségi jelölése: XLi
Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)

Hozzászólás Szerző: IceRocko » 2013 júl. 04, 12:01 pm

Mindenféle képen be kell tolni, mert ott van a szárító ahol kondenzvíz lecsapódik és a baktériumok megteremnek. Kell lennie egy csõnek ami arrafelé megy.
EE101 Sedan, 7A-FE

Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1345
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya

Hozzászólás Szerző: Jorn » 2013 júl. 05, 07:55 am

Keresem... :)
Egy függõleges, sûrû "rácsot" tapintok közvetlenül a pollenszûrõ mellett, a mûszerfal irányában, de azon eddig még nem sikerült átdugom a csövet...
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)

Avatar
bepi81
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2505
Csatlakozott: 2010 nov. 23, 03:40 pm
Autód gyártási éve: 2000
Autód típusa (és generációja): Avensis
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: Wagon (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Békéscsaba

Hozzászólás Szerző: bepi81 » 2013 júl. 05, 09:07 am

Nekem a klíma fertõtlenítéskor egy erõs szerrel teljesen befújták elõlrõl a hûtõrács felõl a hûtõmet is - mûködés közben - és látszott, hogy ahogy a lamellák között habosodva átjut a motor irányába a szer. Ez a jó, azt jelenti, nincs eldugulva. Ezt a szert kb fél óra múlva sterimóval alaposan áztatva ki kell mosni. Ilyen volt nálad, jorn?
A szokásos klímatisztító hab olyan, mintha az izzadt hónaljadra dezodorral ráfújnál. Pillanatnyilag elvesziu a szagot, de nem egyenlõ a fürdéssel (fertõtlenítéssel). Szóval, kb semmit nem ér, mert az idõ közben rátelepedett bacik ott maradnak.

Nekem komlpett frtõtlenítést 8000Ft-ért végeztek (a teljes rendszeren) és töltöttek gázból rá 300g-ot, töltés közben figyelték az alsó- és felsõ gáznyomást is.

A Corollánál az volt a probléma, hogy bár elõvették a szervizben a katalógust és feltöltötték a gyári 620g gázmennyiséggel, csak arról feledkeztek meg, hogy a gáz nyomása a környezeti hõmérésklettõl függ. Így, könnyen lehet, hogy, ha hûvös idõben töltötték (már nem emlékszem), akkor a kánikulában a gáz túl nagy nyomása miatt a klíma nem fog megfelelõen mûködni (ugyanaz a szitu, mintha túl alacsony lenne a nyomása, akkor sem mûködik jól). Tehát, töltéskor fontosabb mûszeren figyelemmel kísérni a nyomásértékeket és nem automatikusan a gyári gázmennyiséget beletölteni. Így nagy melegben is megfelelõen fog hûteni a rendszer. Ez évente 1szeri vizsgálatot igényel, a sima sprayket, pedig el kellene felejteni...

Az sem mindegy, milyen pollenszûrõt használsz. Pont a klímás ismerõsöm, akitõl ezeket tudom, T25-ös Avensisével járt úgy, hogy szûrõcserekor megvette a 8000Ft-os Bosch aktívszenes pollenszûrõt és csodálkozott, hogy érezhetõen lecsökkent az utastér szellõzése, valamint a klíma teljesítménye is csökkent. Mindent átnézett, szedbontott, hogy nincs-e dugulás, mire úgy döntött, hogy vesz egy egyszerû Wix szûrõt. Kicserélte, s lám, a ventillátor le akarta fújni a fejét a helyérõl. Tehát, nem feltétlen kell márkás pollenszûrõ, illetve, ha gyengének érzi az ember az autója szellõzését, nem feltétlen kell nagy problémára gondolnia.
E11 facelift Corolla Liftback 1,4 vvti terra
T22 facelift Avensis Wagon 1,8 vvti Sol
Kép

Avatar
kleingy
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 646
Csatlakozott: 2007 aug. 28, 01:03 pm
Tartózkodási hely: ÉRD, Törökbálint
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: kleingy » 2013 júl. 05, 09:26 am

Amit újabban agyba-fõbe dicsérnek, az az ózonos tisztítás. Merthogy az is baciölõ... :roll:
Kép

1999 liftback, 1.3 4E-FE

Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1345
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya

Hozzászólás Szerző: Jorn » 2013 júl. 05, 11:35 am

Tavaly volt profi klímatisztítás-fertõtlenítés, nyomáspróba és feltöltés. Sajnos nem tudom, milyen technológiával tisztították... (frundi.hu)

Most jött el a pollenszûrõ csere ideje, ezért gondoltam, elõtte adok neki habbal egy tisztítást is, házilag :) Csak a biztonság kedvéért, mert egyébként nincs gond az autóval, nem büdös vagy ilyesmi... Évente bedobok egy spray-s tisztítást az autóba, de gondoltam most legyen hab. Tudom, egyik sem ér fel a profi eszközök hatékonyságával, de idõnként megkapják az autók azt is, a feltöltések alkalmával.

Egyébként az eddig használt JaKoParts és Ashika filterekrõl átálltam a Mecafilterre. Nagy különbséget nem tudok tenni közöttük ebben az árkategóriában, de azért vettem most Mecafilter pollenszûrõt és levegõszûrõt is, mert pár mm-el nagyobbak, mint az említettek, passzosabban bent van a helyén, szerintem ez jó dolog.
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)

Avatar
bepi81
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2505
Csatlakozott: 2010 nov. 23, 03:40 pm
Autód gyártási éve: 2000
Autód típusa (és generációja): Avensis
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: Wagon (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Békéscsaba

Hozzászólás Szerző: bepi81 » 2013 júl. 05, 11:48 am

Olyat kell venni, ami méretben a lehetõ legjobban passzol a gyári helyre. Jól döntöttél, amennyiben az eddigiek elálltak kicsit. :wink:
Nekem eddig levegõ- és pollenszûrõbõl is a Nipparts-ok váltak be és árban is könnyedén megfizethetõk.
E11 facelift Corolla Liftback 1,4 vvti terra
T22 facelift Avensis Wagon 1,8 vvti Sol
Kép

tibierdrol
Gyakori látogató
Gyakori látogató
Hozzászólások: 267
Csatlakozott: 2009 aug. 05, 02:57 pm
Tartózkodási hely: Érd

Hozzászólás Szerző: tibierdrol » 2013 júl. 11, 04:28 pm

bepi81 írta: ... feltöltötték a gyári 620g gázmennyiséggel, csak arról feledkeztek meg, hogy a gáz nyomása a környezeti hõmérésklettõl függ ...
Hát pont ezért nem a nyomást adják meg, hanem a gáz mennyiségét grammban, ami hõmérséklettõl függetlenül ugyanannyi. Minimális térfogatbeli eltérés lehet autónként, de az elhanyagolható, úgyhogy inkább parasztvakításnak gondolom ezt az eljárást. Fõleg azok után, hogy a régi Corollában a gáz kb. harmada hiányzott a rendszerbõl mire érezhetõen csökkent a klíma teljesítménye.
'99-es lépcsõshátú E11, 4E-FE motorral

Avatar
Gugyor
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1908
Csatlakozott: 2011 jan. 16, 07:21 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (3 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya

Hozzászólás Szerző: Gugyor » 2013 júl. 11, 05:04 pm

Így igaz.Töltésnél a megadott mennyiséget kell betölteni.rengeteg embert megvezetnek hogy évente töltetni kell meg cserélni kell a gázt.ez egy faszság.A gáz egy teljesen zárt rendszerben van.megtalálható gáz,gõz és folyadék állapotban.A nyomás függ a hõmérséklettõl és a kondenzátor,elpárologtató elszennyezõdésétõl.Egy rendes gáztöltés nyomáspróbából,vákuumból és töltésbõl áll.ha ereszt akkor át kell nézni a hollandereket,estleg a csöveket.ha lyukas meg kell forrasztani és ennyi
Corolla AE92 GTI HB
Toyota carina e gli

Avatar
Akos81
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2013 júl. 31, 08:10 pm
Tartózkodási hely: Szigetvár
Denso scs08c vagy Denso tv12c

Hozzászólás Szerző: Akos81 » 2013 szept. 05, 01:09 am

Sziasztok!

Segítséget kérnék azoktól, akik kicsit jártasabbak klíma kompresszor terén.
Az autószerelõm leellenõriztette a kompresszort, ami sajnos elereszti a nyomást.
Sikerült egy bontos ismerõstöl szerválni egy jó állapotban lévõt (itt Itáliában 100€), de lám lám, más a kompresszor, annak ellenére, h egy 4EFE-rõl lett leszedve.
Az enyémben jelenleg ez van: Denso scs08c
http://www.japanautoteile.de/parts/file ... d_7075.jpg
Ilyet találtam: Denso tv12c
http://www.japanautoteile.de/parts/file ... d_7045.jpg

A elektromosságnak a csatlakozása eltérõ, de a csövek állása azonos.
KÉRDÉS:
Kompatibilis a kettõ, vagy sem?
Várom segítségeteket!
Elõre is köszi:
Ák
'99 Corolla Liftback 4EFE - Silver Surfer Camper :)

Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1345
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya

Hozzászólás Szerző: Jorn » 2013 szept. 05, 08:48 am

Meg tudná valaki mondani, hogy az utángyártott szárítószûrõkhöz adják-e a tömítéseket is ?

(a hagyományos, álló fémhenger kivitelû szárítószûrõmhöz csatlakozó csöveken jelent meg valami olajszerû folyadék, ezért gondolnám, hogy a tömítésekkel lehet baj...)
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)

Avatar
Lackó
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3456
Csatlakozott: 2008 júl. 17, 05:02 pm
Autód gyártási éve: 2001
Autód típusa (és generációja): Avensis
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)

Hozzászólás Szerző: Lackó » 2013 szept. 06, 09:19 pm

Jorn írta:Meg tudná valaki mondani, hogy az utángyártott szárítószûrõkhöz adják-e a tömítéseket is ?

(a hagyományos, álló fémhenger kivitelû szárítószûrõmhöz csatlakozó csöveken jelent meg valami olajszerû folyadék, ezért gondolnám, hogy a tömítésekkel lehet baj...)
Amit én vettem, ahhoz nem volt, de gyanítom, hogy a tömítõ gyûrû nem része amúgy sem. Azt külön rendeld meg, és szvsz gyárit.


Válasz küldése