Klima
Klima
Hello Mindenkinek,
új vagyok itt a forumon, most találtam erre az oldalra.
Van esetleg valakinek komlett klima egysége '98 novemberi HB-hez? Vagy esetleg honnan tudok ilyet beszerezni?
Elõre is köszönöm a segítséget!
új vagyok itt a forumon, most találtam erre az oldalra.
Van esetleg valakinek komlett klima egysége '98 novemberi HB-hez? Vagy esetleg honnan tudok ilyet beszerezni?
Elõre is köszönöm a segítséget!
Üdv:
Tee
Tee
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Nekem 4A-FE motoros verzióhoz van 1-2 dolog a klímából. Ha részletenként veszed a bontóból, híj elõtte!
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
- Birka
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 1915
- Csatlakozott: 2008 jan. 15, 04:52 pm
- Tartózkodási hely: Bp
Klímás tulajok figyelmébe!
Mai nap derült ki számomra, hogy a gyári klímámban 600-700 g elõírt mennyiségû hûtõközeg helyett van 400valahány gramm. Lefejtés és visszatöltés(+kiegészítés) után a befújt levegõ hõmérséklete, 10 fok körül volt. Ez rossz értéknek mondható, a szaki 3 fok körüli értéket mond jónak.
Azt tanultam, hogy a szárítószûrõt (hengeres izé e11-ben a vízhûtõ és a lökös között) max 2 évente cserélni kéne.
Azért lehet ugyanis a teljesítmény csökkenése a klímának, mert valszínûleg ez dugulhatott el. Ha eldugult, és nem kap a hûtõközeggel együtt elegendõ olajat a kompresszor, akkor az mondhatja, hogy nyekk, de az jobban is fájna.
Holnap szûrõ csere. Javaslom a nagy melegek elõtt nézessétek meg ti is!
Ja! És ne az autópályán 160-nál kapcsoljátok be a klímát! Láttam ma egy megfeküdt, tengelytörött kompresszort. Rút.
Mai nap derült ki számomra, hogy a gyári klímámban 600-700 g elõírt mennyiségû hûtõközeg helyett van 400valahány gramm. Lefejtés és visszatöltés(+kiegészítés) után a befújt levegõ hõmérséklete, 10 fok körül volt. Ez rossz értéknek mondható, a szaki 3 fok körüli értéket mond jónak.
Azt tanultam, hogy a szárítószûrõt (hengeres izé e11-ben a vízhûtõ és a lökös között) max 2 évente cserélni kéne.
Azért lehet ugyanis a teljesítmény csökkenése a klímának, mert valszínûleg ez dugulhatott el. Ha eldugult, és nem kap a hûtõközeggel együtt elegendõ olajat a kompresszor, akkor az mondhatja, hogy nyekk, de az jobban is fájna.
Holnap szûrõ csere. Javaslom a nagy melegek elõtt nézessétek meg ti is!
Ja! És ne az autópályán 160-nál kapcsoljátok be a klímát! Láttam ma egy megfeküdt, tengelytörött kompresszort. Rút.
-
- Gyakori látogató
- Hozzászólások: 267
- Csatlakozott: 2009 aug. 05, 02:57 pm
- Tartózkodási hely: Érd
Mennyi egy ilyen szárító szûrõ, illetve a cseréje?
Errõl már én is hallottam, hogy nem szabad magas fordulatszámnál bekapcsolni a klímát. Na de ha be van kapcsolva, az elektronika (hõfokszabályzó) akkor is ki-be kapcsolgatja, mégse árt neki. Akkor most mi az igazság?
Errõl már én is hallottam, hogy nem szabad magas fordulatszámnál bekapcsolni a klímát. Na de ha be van kapcsolva, az elektronika (hõfokszabályzó) akkor is ki-be kapcsolgatja, mégse árt neki. Akkor most mi az igazság?
'99-es lépcsõshátú E11, 4E-FE motorral
- Frool
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 1620
- Csatlakozott: 2007 ápr. 18, 05:17 pm
- Tartózkodási hely: Nagykáta, BP.IX., Pécel
A klíma kompresszorban van (egyszerûsítek) kuplung ez nem megy tönkre az automatikus ki/be kapcsolástól.
Értelem szerint ahogy a motor és sebességváltó között sem megy tönkre azonnal ha 5000 rpm-nél ugrasz le róla, de mégsem
ajánlják az autógyártók. A klímánál ua.
Értelem szerint ahogy a motor és sebességváltó között sem megy tönkre azonnal ha 5000 rpm-nél ugrasz le róla, de mégsem
ajánlják az autógyártók. A klímánál ua.
CCH vezetőségi tag
Ajtóüvegen át figyelni a menetirányt
finoman adagolva gázt,ellenkormányt.
Szélvédõn keresztül nézni a tájat,
nincs szebb ami rám várhat!
Kilinccsel elõre!!!
AE86GT. 4AGE
Ajtóüvegen át figyelni a menetirányt
finoman adagolva gázt,ellenkormányt.
Szélvédõn keresztül nézni a tájat,
nincs szebb ami rám várhat!
Kilinccsel elõre!!!
AE86GT. 4AGE
- Birka
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 1915
- Csatlakozott: 2008 jan. 15, 04:52 pm
- Tartózkodási hely: Bp
A szûrõ egy 10-es be volt, azóta hallottam olyat is, hogy ki kell, hogy bírjon 4 évet. Mondjuk amióta megvettem a kocsimat biztos nem nyúltunk a klímához(kb4éve). Mindenképpen ajánlott a csere.tibierdrol írta:Mennyi egy ilyen szárító szûrõ, illetve a cseréje?
Otthon semmiképpen nem tudjátok elvégezni! Klímás szakemberhez kell fordulni
-
- Aktív fóruméletet élõ
- Hozzászólások: 765
- Csatlakozott: 2008 márc. 28, 01:33 am
- Tartózkodási hely: Budapest
Köszönjük az infókat. Nem is hallottam még ilyenrõl, hogy klímában valamit cserélni kell. Azt hiszem tudom hol van ez a szûrõ, épp valamelyik nap szemeztem vele, hogy "na jóbarát, te meg mi a fene lehetsz" (Ezekszerint a tárcám újabb fájó pontja....)
Szûrõbõl milyen márka került be? Amiket néztem webshopokban kb 5 és 15eFt között vannak, ami nem kis szórás.
Szûrõbõl milyen márka került be? Amiket néztem webshopokban kb 5 és 15eFt között vannak, ami nem kis szórás.
E11 liftback 4E-FE 1998 JT.... Volt
- Lackó
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 3459
- Csatlakozott: 2008 júl. 17, 05:02 pm
- Autód gyártási éve: 2017
- Autód típusa (és generációja): Egyéb Toyota
- Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
- Autód karosszéria variánsa: Crossover
Akkor én 5-ért elég jól vettem.....Birka írta:A szûrõ egy 10-es be volt, azóta hallottam olyat is, hogy ki kell, hogy bírjon 4 évet. Mondjuk amióta megvettem a kocsimat biztos nem nyúltunk a klímához(kb4éve). Mindenképpen ajánlott a csere.tibierdrol írta:Mennyi egy ilyen szárító szûrõ, illetve a cseréje?
Otthon semmiképpen nem tudjátok elvégezni! Klímás szakemberhez kell fordulni
Egyébként Szabi (Szullosz) eléggé otthon van a témában. Ha jól tudom,
van klímavizsgája is. Kérdezzetek tõle.
A szárító szûrõ feladata egyébként, hogy a rendszerben keletkezõ nedves-
séget felfogja, ezzel védve a részegységeket korróziótól.....stb. Tényleg
nem árt 4-5 évente cserélni.
Ja, és még valami. A klímagáz mennyiségére nagyon kell ügyelni. Vannak
olyan - magukat klímásnak nevezõ - emberek, akik úgy vannak vele,
hogy "egy kiló kell a rendszerbe" azt hadd menjen.
Jártunk úgy a szervizben, hogy egy autónak meg kellett bontani a klíma
rendszerét. Összerakás után sehonnan sem tudtunk infót szerezni, hogy
mennyi gáz kell bele. Kollégám belenyomott 800 grammot. Beindítottuk
az autót, majd bekapcsoltuk a klímát. Ekkor jött a komoly meglepetés.
Amikor elkezdett dolgozni a kompresszor, mintha valami megakasztotta
volna a motort egy-egy pillanatra. Óriásit "ütött". Motor gyorsan leállít.
Elõször nem tudtuk, mi a gond. Aztán kiderült, hogy 450 gr gáz kell a rend
szerbe.......majdnem kompresszor csere lett belõle.