Rugó

Ha alkatrészre lenne szükséged, vagy meg szeretnél válni tőle nézz be ebbe a témakörbe!
lasi
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 515
Csatlakozott: 2012 máj. 24, 09:04 pm

Hozzászólás Szerző: lasi » 2013 jan. 14, 04:34 pm

Pacsker írta:Egyáltalán nem azt vitattam, hogy a /45 az váltóméret-e!
Hanem azt, hogy úgy adjunk tanácsot, hogy ne legyen félreérthetõ.

Ebbõl gondolom:
majd a gumikat 50 vagy 55-ös méretre cserélném
A lényeg, hogy most már felhívtuk rá a figyelmet.
Ezt Õ irta , nem mi... Én leirtam a tutit , vagy megfogadja vagy nem 8)

Avatar
kari
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 108
Csatlakozott: 2012 szept. 20, 10:22 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: kari » 2013 jan. 14, 04:54 pm

195-ös..

Akkor most a tisztánlátás végett: Ti ilyen helyzetben mitévõk lennétek?
'03 E12 1.4 VVT-i HB

Avatar
Bubi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 5932
Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
Tartózkodási hely: Bp. környéke

Hozzászólás Szerző: Bubi » 2013 jan. 14, 09:07 pm

Leolvasható a 195. :D
Vennék normális méretû gumit és nem ültetném, attól jobb úgy sem lesz.
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.

lasi
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 515
Csatlakozott: 2012 máj. 24, 09:04 pm

Hozzászólás Szerző: lasi » 2013 jan. 14, 09:50 pm

bubidisc írta:Leolvasható a 195. :D
Vennék normális méretû gumit és nem ültetném, attól jobb úgy sem lesz.
ha jobb nem is, de szebbnek tuti szebb lesz :P

Avatar
kari
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 108
Csatlakozott: 2012 szept. 20, 10:22 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: kari » 2013 jan. 14, 09:56 pm

Most azt kalkulálom, hogy ha lecserélem a 45-ös gumikat 50-esre vagy 55-ösre, még akkor is gond nélkül elfér a 35/40-es ültetéssel.
'03 E12 1.4 VVT-i HB

lasi
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 515
Csatlakozott: 2012 máj. 24, 09:04 pm

Hozzászólás Szerző: lasi » 2013 jan. 14, 09:58 pm

kari írta:Most azt kalkulálom, hogy ha lecserélem a 45-ös gumikat 50-esre vagy 55-ösre, még akkor is gond nélkül elfér a 35/40-es ültetéssel.
persze hogy elfér, nekem 8 cmrel van lerakva elöl , hátul :twisted:

projektes forumban találsz képet :wink:

Avatar
kari
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 108
Csatlakozott: 2012 szept. 20, 10:22 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: kari » 2013 jan. 14, 10:04 pm

lasi írta: persze hogy elfér, nekem 8 cmrel van lerakva elöl , hátul :twisted:

projektes forumban találsz képet :wink:
Az már nekem itt a békés megyei utakon sok lenne... :D Meg olykor a családot is vinni kell.. :)

A felni kupakra viszont kész vannak a matricák. :)
Kép
'03 E12 1.4 VVT-i HB

lasi
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 515
Csatlakozott: 2012 máj. 24, 09:04 pm

Hozzászólás Szerző: lasi » 2013 jan. 14, 10:13 pm

kari írta: Az már nekem itt a békés megyei utakon sok lenne... :D Meg olykor a családot is vinni kell.. :)
Jártam arra is párszor, rátévedtem valami régi TSZ, békebeli aszfaltos utra.... ott még a gyalogosok is megbirtak volna elõzni, igaz a kutya se járt arra :lol:
De Szeged környékén se sokkal jobb a helyzet, tudatosan közlekedek és vannak olyan helyek amit kerülök nagyívben.

Amugy 5 személy is beleülhet nálam, sehova nem ér bele. Igaz ehhez ki kellett tapasztalni hogy milyen gumi milyen felnivel, széleséggel, ET-vel fér el.

Avatar
Lyani
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1625
Csatlakozott: 2007 ápr. 22, 01:13 am
Autód gyártási éve: 1989
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Szigethalom

Hozzászólás Szerző: Lyani » 2013 jún. 11, 01:48 pm

Keresgéltem a neten, és nem nagyon találtam olcsó megoldást E9 rugó ügyileg:

APEX 40400 Ft -30mm
Vogtland 37800 Ft -35mm
MERWEDE 40900 Ft -40mm

Ezekkel kinek van tapasztalata, vagy ki tud ajánani Budapesten élhetõ és olcsó megoldást, pici otikára, és keményítésre?
És a KYB gátlók jók lesznek hozzá? Vagy inkább egybe a másik topikból 75 ért a használt coilover szett? :roll:
'89 AE92 GTi Liftback (Bigport AFM Redtop 4AGE) :e9ly:
'88 ST162 GT coupé (USDM 3SFE ATM)

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23207
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2013 jún. 11, 02:00 pm

Elõször is nézd meg milyen rugók vannak a kocsid alatt.
Egy új Kayaba szerintem elég feszes. Talán feszesebb is, mint az egyéb gyártóké. Vagy valami progressive-et vegyél, vagy valami hasonló kókány ("vágott" megoldást), mint sokunknak, nehogy hamar meggyûlöld a kemény rugó, kemény gátló párost. Az élet 90%-a sajnos nem a kiváló minõségû úton való kanyarvadászatról szól... Szarok az útjaink.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
Lyani
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1625
Csatlakozott: 2007 ápr. 22, 01:13 am
Autód gyártási éve: 1989
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Szigethalom

Hozzászólás Szerző: Lyani » 2013 jún. 11, 02:15 pm

Magas rugók vannak alatta. Úgy értem túl magasak.
És mostanában sokat használom országúton, oda meg nem kell terepjárós alkat.

Az tuti, hogy kókány, meg vágott GOLF rugó nem lesz benne...
Mondjuk egy APEX/Vogtland -30/35 mm már látszik is, és új gátlókkal nem is lesz horror?
'89 AE92 GTi Liftback (Bigport AFM Redtop 4AGE) :e9ly:
'88 ST162 GT coupé (USDM 3SFE ATM)

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23207
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2013 jún. 11, 02:19 pm

Jó lehet.
Beszélj Ferivel, neki ültetõ szett van bent.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
Bubi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 5932
Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
Tartózkodási hely: Bp. környéke

Hozzászólás Szerző: Bubi » 2013 jún. 11, 07:17 pm

Csak valami jót és tényleg készülj fel arra, hogy gyárinál csak rosszabb lesz a legtöbb élethelyzetben. Mindenféle futómû buhera pályára kevés közútra sok, magyar utakra, borzasztó sok. Úgy emlékszem az E9 toronycsapágyak bírják az efféle futómû fejlesztést, de ha már amúgy is el vannak fáradva, elõbb kinyúlnak, ezzel is számolj.
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.

janikatuning
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 855
Csatlakozott: 2008 okt. 18, 04:29 pm
Tartózkodási hely: szikszó

Hozzászólás Szerző: janikatuning » 2013 jún. 12, 11:41 am

eladó 4db E11 rúgó G6ból 10eft a 4db irányár!
EE90 LIFTBACK (4afe 110le 16v) Xtreme
E11 LIFTBACK (4afe 110le 16v automata)

Avatar
Bohi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3265
Csatlakozott: 2007 ápr. 17, 10:55 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Bohi » 2013 jún. 12, 10:29 pm

Nekem Bubival ellentétben más a tapasztalatom. Nekem vmi borzalmas kemény volt bent régebben és azért is vettem ki, mert szétrázott pesten. Ferinek Apex van 30mm-es és szerintem iszonyat kényelmes. Most visszaraktam a gyári rugókat, elöl még elmegy a csillapító, de hátul vadi új KYB. Az eredmény borzalom, tempósabb kanyarban félek, majdnem hogy veszélyes vele tempósan közlekedni.
Az én véleményem az, hogy egy 30 mm-is progresszív az tuti jó, nem is lesz horror lapos és kényelmes marad. A vágott rugó szerintem keményebb, mint pl az Apex, de ez csak az én véleményem.

Bubi, viszont ha vmi drift rugókról beszélsz akkor ok vagy coiloverekrõl, mert azokban sokkal keményebb rugók vannak, de ezek inkább tyuning dolgok, messze nem versenyzésre használható rugók, de jobbak mint a gyári, szerintem.

Tesztre beraktam egy 40mm-es E9 rugót az enyémbe és elég lapos volt viszont kényelem és keménység szempontjából a gyárihoz képest (ami utána bekerült) nem sok a különbség, picit puhább. majd én is akarok egy 30mm-set, mert megint offroad lett a gép. :lol:
'87 E8 GT SEDAN
Prius II


Válasz küldése