Rugó
- montoya
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 3726
- Csatlakozott: 2010 aug. 29, 10:17 pm
- Tartózkodási hely: BP XI
Itt feltenném a kérdést, hogy minek? Bennem is felmerült már néha a gondolat, hogy lehetne az IS-en is komolyabb gumi, mint a CF1, meg lehetne betenni sperrt, meg ültetni, okosítani a futómûvet, stb. Csak épp semmi, de semmi értelme nem lenne a világon.
Hétköznapra kényelmetlenebb lesz, pályára viszont még mindig kevés. Sajnos egy picsával egy lovat lehet megülni, és ez autókra is igaz. Vagy kis sportos lélekkel kellemes lesz közúton (ettõl még az átlag autókat fél kézzel kajálva is csúnyán megalázod egy szerpentinen), vagy elmész a pályagép irányba, és a tizedmásodpercekkel exponenciálisan kezd el csökkenni a komfort. Vagy élvezetes lesz vele játszani / pályázni, vagy jó lesz a hétköznapokra, de akkor tényleg csak egy picit lesz sportos. Az nem megy, hogy kefélünk is, meg szüzek is maradunk.
Szerintem Matyi nagyon jó döntést hozott ebben: az E9 egy tökéletes autó a mindennapokra, kényelmes, klíma, napfénytetõ, stb, és ha odalép, megy is. Az E7 meg tökéletes hobbiautózáshoz, mindennapi használatra viszont nem igazán való.
Egy Skodás barátom is ebben a cipõben jár, a Rapidja már injektoros, hogy a karbival ne kelljen szívni, így normálisan használható közlekedni. Meg építi mellette a pályagépét.
Arról már végképp nem is beszélve, hogy igen sok pénz eredményeképp nem jobb, csak másabb. Nem kerül sokkal többe építeni egy pályaautót, és tartani egy kényelmeset, mint rommá tuningolni a hétköznapit. De legalább lesz mivel járni közben.
Elrettentõ példának pedig álljanak itt a tuning F Astrák, amik megépültek 1 millából, érnek 300-at, esznek városban 12-t, pályán pedig továbbra is orrtolós fos marad a zöme... De alapjáraton is csak megafonnal lehet beszélgetni a hátul ülõkkel.
Persze mindenki azt csinál, amit akar. Bocs, hosszú lett!
Hétköznapra kényelmetlenebb lesz, pályára viszont még mindig kevés. Sajnos egy picsával egy lovat lehet megülni, és ez autókra is igaz. Vagy kis sportos lélekkel kellemes lesz közúton (ettõl még az átlag autókat fél kézzel kajálva is csúnyán megalázod egy szerpentinen), vagy elmész a pályagép irányba, és a tizedmásodpercekkel exponenciálisan kezd el csökkenni a komfort. Vagy élvezetes lesz vele játszani / pályázni, vagy jó lesz a hétköznapokra, de akkor tényleg csak egy picit lesz sportos. Az nem megy, hogy kefélünk is, meg szüzek is maradunk.
Szerintem Matyi nagyon jó döntést hozott ebben: az E9 egy tökéletes autó a mindennapokra, kényelmes, klíma, napfénytetõ, stb, és ha odalép, megy is. Az E7 meg tökéletes hobbiautózáshoz, mindennapi használatra viszont nem igazán való.
Egy Skodás barátom is ebben a cipõben jár, a Rapidja már injektoros, hogy a karbival ne kelljen szívni, így normálisan használható közlekedni. Meg építi mellette a pályagépét.
Arról már végképp nem is beszélve, hogy igen sok pénz eredményeképp nem jobb, csak másabb. Nem kerül sokkal többe építeni egy pályaautót, és tartani egy kényelmeset, mint rommá tuningolni a hétköznapit. De legalább lesz mivel járni közben.
Elrettentõ példának pedig álljanak itt a tuning F Astrák, amik megépültek 1 millából, érnek 300-at, esznek városban 12-t, pályán pedig továbbra is orrtolós fos marad a zöme... De alapjáraton is csak megafonnal lehet beszélgetni a hátul ülõkkel.
Persze mindenki azt csinál, amit akar. Bocs, hosszú lett!
IS200 '01
Carina Coupe 1.8 XE - RIP
Carina Coupe 1.6 DX
Datsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd
Carina Coupe 1.8 XE - RIP
Carina Coupe 1.6 DX
Datsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd
- Bubi
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 5966
- Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
- Tartózkodási hely: Bp. környéke
Én a fórumról "tanultam" meg sok mindent. Nekem az jött ki, hogy rosszabb lesz ha elmegy a gyári futómû geometria. Lehet, hogy van köztes megoldás ami még jobb/szebb egy kicsit de nem megy a "piros" mezõn túl. Hajrá Lyani! Ne tartson vissza az okoskodásunk!
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.
- Lyani
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 1676
- Csatlakozott: 2007 ápr. 22, 01:13 am
- Autód gyártási éve: 2012
- Autód típusa (és generációja): Auris
- Autód felszereltségi jelölése: Sol
- Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Szigethalom
Szerintem nem hozzám beszéltek, mert én ilyesmirõl, amirõl ti írtok, nem is szóltam.
Annyi volt a kérdés, hogy milyen rugók vannak. Eszembe se jutott, "pályagépet építeni", mert teljesen nem errõl van szó.
Horror keménítés, meg pattogós futómû, meg pályázás, meg szikrát hányó alváz...
3-4 cm ültetés, égy sima utcai lengéscsillapítóval nem a komfortosság ellen van, sõt.
Mivel sokat pályázok, meg országutazok, egy kanyar, vagy akár 2 kanyar egymás után nem billenti meg az autót, és nem kezdenek sikongatni az utasok.
És az konforérzet növelõ, ha nem rinyálnak, hogy ne kanyarodjál.
A Kõrösi csomán meg az éles saroknál így is kirázódik a belem, legföljebb majd nem 40-el megyek, hanem 30-al...
Bohi! GZE Atti rugóját próbáltad? Mert lehet az lesz nálam a befutó.
Annyi volt a kérdés, hogy milyen rugók vannak. Eszembe se jutott, "pályagépet építeni", mert teljesen nem errõl van szó.
Horror keménítés, meg pattogós futómû, meg pályázás, meg szikrát hányó alváz...
3-4 cm ültetés, égy sima utcai lengéscsillapítóval nem a komfortosság ellen van, sõt.
Mivel sokat pályázok, meg országutazok, egy kanyar, vagy akár 2 kanyar egymás után nem billenti meg az autót, és nem kezdenek sikongatni az utasok.
És az konforérzet növelõ, ha nem rinyálnak, hogy ne kanyarodjál.
A Kõrösi csomán meg az éles saroknál így is kirázódik a belem, legföljebb majd nem 40-el megyek, hanem 30-al...
Bohi! GZE Atti rugóját próbáltad? Mert lehet az lesz nálam a befutó.
Auris MK1 HSD Sol 5 door Hatchback
OFF: 2003 Patrol Y61 LWB ZD30
OFF: 2003 Patrol Y61 LWB ZD30
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Én nem szólok bele
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
- Bohi
- Fanatikus fórumozó
- Hozzászólások: 3288
- Csatlakozott: 2007 ápr. 17, 10:55 pm
- Tartózkodási hely: Budapest
Igen, már sokszor kiveséztük!Pacsker írta:Én nem szólok bele
Én csak a saját tapasztalatom mondtam el. A vágott rugó elég kemény és pattogós lesz bár Matyinak jól bevált, de nekem az E8 kb a segébben 50-100 kilóval kevesebb és elég pattogós volt. Meg lehet oldani kis bütyköléssel és össze lehet hozni egy aránylag normálisat.
A kapható olcsó progresszív rugók tök jó közútra, versenypályára még mindig szarok, de városban tök jók. Szerintem kényelmesebb, mint egy vágott. Csak ugye egy rugót a vágáshoz veszel pár ezerért, egy szett új rugót meg 40ért veszel. Pont ezért választottuk a vágást régen!
Szóval szerintem király az a 30mm-es Apex.
Kipróbáltam Gze rugóját, de vagy baszottul ki van nyúlva vagy tényleg enny a 40mm, de csak a cipõm tudtam a lökös alá tenni, odacsaptam az alját párszor és a nyári kerék nem fért volna el. Nem értem. Nekem inkább 8centinek tûnt a mostani gyárihoz képest. Próbáld ki nyugodtan, lehet neked máshogy fog állni aztán meglátod. Viszont nagyon kényelmes volt.
Nekem is kell ültetni, mert off-roados megint és így szarfoscsi!
'87 E8 GT SEDAN
Prius II
Prius II
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Rugó
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Re: Rugó
Ezek a rugók már egyszer elkeltek. Én magam vettem meg, csak sosem jutott el hozzám.
A szám nem véletlen hibás, Horvát Tamás az eladó. Engem kicsit elfelejtett.
Azért, ha mégis olvasnád Tamás barátom, hívj fel. 0670 342 4873
....rendes srác.
A szám nem véletlen hibás, Horvát Tamás az eladó. Engem kicsit elfelejtett.
Azért, ha mégis olvasnád Tamás barátom, hívj fel. 0670 342 4873
....rendes srác.