Rugó

Ha alkatrészre lenne szükséged, vagy meg szeretnél válni tőle nézz be ebbe a témakörbe!
Avatar
montoya
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3726
Csatlakozott: 2010 aug. 29, 10:17 pm
Tartózkodási hely: BP XI

Hozzászólás Szerző: montoya » 2013 jún. 13, 12:36 am

Itt feltenném a kérdést, hogy minek? Bennem is felmerült már néha a gondolat, hogy lehetne az IS-en is komolyabb gumi, mint a CF1, meg lehetne betenni sperrt, meg ültetni, okosítani a futómûvet, stb. Csak épp semmi, de semmi értelme nem lenne a világon.

Hétköznapra kényelmetlenebb lesz, pályára viszont még mindig kevés. Sajnos egy picsával egy lovat lehet megülni, és ez autókra is igaz. Vagy kis sportos lélekkel kellemes lesz közúton (ettõl még az átlag autókat fél kézzel kajálva is csúnyán megalázod egy szerpentinen), vagy elmész a pályagép irányba, és a tizedmásodpercekkel exponenciálisan kezd el csökkenni a komfort. Vagy élvezetes lesz vele játszani / pályázni, vagy jó lesz a hétköznapokra, de akkor tényleg csak egy picit lesz sportos. Az nem megy, hogy kefélünk is, meg szüzek is maradunk.

Szerintem Matyi nagyon jó döntést hozott ebben: az E9 egy tökéletes autó a mindennapokra, kényelmes, klíma, napfénytetõ, stb, és ha odalép, megy is. Az E7 meg tökéletes hobbiautózáshoz, mindennapi használatra viszont nem igazán való.

Egy Skodás barátom is ebben a cipõben jár, a Rapidja már injektoros, hogy a karbival ne kelljen szívni, így normálisan használható közlekedni. Meg építi mellette a pályagépét.

Arról már végképp nem is beszélve, hogy igen sok pénz eredményeképp nem jobb, csak másabb. Nem kerül sokkal többe építeni egy pályaautót, és tartani egy kényelmeset, mint rommá tuningolni a hétköznapit. De legalább lesz mivel járni közben.

Elrettentõ példának pedig álljanak itt a tuning F Astrák, amik megépültek 1 millából, érnek 300-at, esznek városban 12-t, pályán pedig továbbra is orrtolós fos marad a zöme... De alapjáraton is csak megafonnal lehet beszélgetni a hátul ülõkkel.

Persze mindenki azt csinál, amit akar. Bocs, hosszú lett! :)
IS200 '01
:glcarina: Carina Coupe 1.8 XE - RIP :(
KépCarina Coupe 1.6 DX
Datsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd

Avatar
Bubi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 5966
Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
Tartózkodási hely: Bp. környéke

Hozzászólás Szerző: Bubi » 2013 jún. 13, 07:54 am

Én a fórumról "tanultam" meg sok mindent. Nekem az jött ki, hogy rosszabb lesz ha elmegy a gyári futómû geometria. Lehet, hogy van köztes megoldás ami még jobb/szebb egy kicsit de nem megy a "piros" mezõn túl. Hajrá Lyani! Ne tartson vissza az okoskodásunk! :wink:
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.

Avatar
Lyani
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1676
Csatlakozott: 2007 ápr. 22, 01:13 am
Autód gyártási éve: 2012
Autód típusa (és generációja): Auris
Autód felszereltségi jelölése: Sol
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Szigethalom

Hozzászólás Szerző: Lyani » 2013 jún. 13, 09:48 am

Szerintem nem hozzám beszéltek, mert én ilyesmirõl, amirõl ti írtok, nem is szóltam.

Annyi volt a kérdés, hogy milyen rugók vannak. Eszembe se jutott, "pályagépet építeni", mert teljesen nem errõl van szó.
Horror keménítés, meg pattogós futómû, meg pályázás, meg szikrát hányó alváz... :D

3-4 cm ültetés, égy sima utcai lengéscsillapítóval nem a komfortosság ellen van, sõt.
Mivel sokat pályázok, meg országutazok, egy kanyar, vagy akár 2 kanyar egymás után nem billenti meg az autót, és nem kezdenek sikongatni az utasok.
És az konforérzet növelõ, ha nem rinyálnak, hogy ne kanyarodjál.

A Kõrösi csomán meg az éles saroknál így is kirázódik a belem, legföljebb majd nem 40-el megyek, hanem 30-al...

Bohi! GZE Atti rugóját próbáltad? Mert lehet az lesz nálam a befutó. :)
Auris MK1 HSD Sol 5 door Hatchback
OFF: 2003 Patrol Y61 LWB ZD30

Avatar
Sancy
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2934
Csatlakozott: 2010 márc. 09, 08:30 pm
Tartózkodási hely: Pécel

Hozzászólás Szerző: Sancy » 2013 jún. 13, 10:16 am

Azzal porig ült az e8. Sztem sok lenne.
E11 G6 TTE Facelift 1.6 VVTI
E12 TS TTE Facelift 1.8 VVTL-i

E11 TS Facelift 1.8 VVTL-i pálya autó építes folyamatban

Avatar
Lackó
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3459
Csatlakozott: 2008 júl. 17, 05:02 pm
Autód gyártási éve: 2017
Autód típusa (és generációja): Egyéb Toyota
Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
Autód karosszéria variánsa: Crossover

Hozzászólás Szerző: Lackó » 2013 jún. 13, 11:05 am

montoya írta:
Szerintem Matyi nagyon jó döntést hozott ebben: az E9 egy tökéletes autó a mindennapokra, kényelmes, klíma, napfénytetõ, stb, és ha odalép, megy is. Az E7 meg tökéletes hobbiautózáshoz, mindennapi használatra viszont nem igazán való.
Úgy tudom, Matyié is ültetve van ...

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23933
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2013 jún. 13, 11:10 am

Én nem szólok bele :)
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
Bohi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3288
Csatlakozott: 2007 ápr. 17, 10:55 pm
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Bohi » 2013 jún. 14, 02:46 pm

Pacsker írta:Én nem szólok bele :)
Igen, már sokszor kiveséztük! :lol:
Én csak a saját tapasztalatom mondtam el. A vágott rugó elég kemény és pattogós lesz bár Matyinak jól bevált, de nekem az E8 kb a segébben 50-100 kilóval kevesebb és elég pattogós volt. Meg lehet oldani kis bütyköléssel és össze lehet hozni egy aránylag normálisat.
A kapható olcsó progresszív rugók tök jó közútra, versenypályára még mindig szarok, de városban tök jók. Szerintem kényelmesebb, mint egy vágott. Csak ugye egy rugót a vágáshoz veszel pár ezerért, egy szett új rugót meg 40ért veszel. Pont ezért választottuk a vágást régen! :lol:

Szóval szerintem király az a 30mm-es Apex.

Kipróbáltam Gze rugóját, de vagy baszottul ki van nyúlva vagy tényleg enny a 40mm, de csak a cipõm tudtam a lökös alá tenni, odacsaptam az alját párszor és a nyári kerék nem fért volna el. Nem értem. Nekem inkább 8centinek tûnt a mostani gyárihoz képest. Próbáld ki nyugodtan, lehet neked máshogy fog állni aztán meglátod. Viszont nagyon kényelmes volt.

Nekem is kell ültetni, mert off-roados megint és így szarfoscsi! :lol:
'87 E8 GT SEDAN
Prius II

Avatar
toytomi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2852
Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
Autód gyártási éve: 1989
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged

Hozzászólás Szerző: toytomi » 2013 jún. 22, 08:26 pm

Keresnék E9 dieselhez elsõ rugókat.
:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport - R.I.P.

:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport

Catch-ke9
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 15
Csatlakozott: 2009 szept. 25, 12:13 pm
Tartózkodási hely: Pécs

Hozzászólás Szerző: Catch-ke9 » 2013 jún. 26, 09:50 am

Üdv!
E10-hez keresek elsõ gyári elsõ rugókat ha van valakinek. Az enyémeket nem tudom vágták e vagy csak cserélték de egy menettel rövidebbek. Ha jól tudom a a gyári 5 menetes.
Ráadásul nem is egyforma a két rugó.....
'93 E10 Sedan XLI 4E-FE

Avatar
Thebreak
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 68
Csatlakozott: 2014 jan. 14, 12:12 pm
Tartózkodási hely: Kõszeg
Re: Rugó

Hozzászólás Szerző: Thebreak » 2014 máj. 15, 02:20 pm

93-as E10 Hb-hez keresek rugószetet 3-5cm ültetéshez, vagy gyányoláshoz ötleteket ..... :D
Jelmondat: ....csak sok pénzbe ne kerüljön! :D :D
Tedd, vagy ne tedd ....de soha ne próbáld!

Avatar
Bubi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 5966
Csatlakozott: 2007 dec. 29, 04:26 pm
Tartózkodási hely: Bp. környéke
Re: Rugó

Hozzászólás Szerző: Bubi » 2014 máj. 15, 03:08 pm

...pedig sokszor pont azért lesz valami drágább mert spórolni akartunk.
Corolla E11 4E FE ex tulajdonos
ex bubidisc felhasználó
Autó, motor és gokart rajongó.

Avatar
Thebreak
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 68
Csatlakozott: 2014 jan. 14, 12:12 pm
Tartózkodási hely: Kõszeg
Re: Rugó

Hozzászólás Szerző: Thebreak » 2014 máj. 15, 03:11 pm

Komplett tartalék garnitúrám van egy donorból, úgyhogy bátran lehet ötleteket adni.
Tedd, vagy ne tedd ....de soha ne próbáld!

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23933
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:
Re: Rugó

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2014 máj. 30, 07:34 am

Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
versen
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 49
Csatlakozott: 2012 feb. 05, 05:00 pm
Tartózkodási hely: Tapolca környéke
Re: Rugó

Hozzászólás Szerző: versen » 2014 jún. 01, 09:17 pm

Pacsker írta:E11 APEX ültető szett olcsón:

http://racing-bazar.hu/alkatresz/fek-fu ... o_rugo_g6r

Kép
Engem érdekelne, meg itt is van a szomszédban, de nem lehet felhívni, mert hibás a telefonszám! :? :(
1998 E11 G6 HB 4E-FE

Skumi
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 11
Csatlakozott: 2013 okt. 21, 01:41 pm
Re: Rugó

Hozzászólás Szerző: Skumi » 2014 jún. 10, 12:33 pm

Ezek a rugók már egyszer elkeltek. Én magam vettem meg, csak sosem jutott el hozzám.
A szám nem véletlen hibás, Horvát Tamás az eladó. Engem kicsit elfelejtett.
Azért, ha mégis olvasnád Tamás barátom, hívj fel. 0670 342 4873
....rendes srác.


Válasz küldése