Segítség kellene!

Technikai okfejtések, hasznos tippek, leírások. Önállóan megvalósítható kisebb-nagyobb szervizelések és átalakítások.
Avatar
csgeri80
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 104
Csatlakozott: 2015 ápr. 27, 07:39 pm
Autód gyártási éve: 1996
Autód típusa (és generációja): Corolla E10
Autód felszereltségi jelölése: XLi
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (3 ajtós)
Tartózkodási hely: Csíkszereda
Re: Segítség kellene!

Hozzászólás Szerző: csgeri80 » 2018 jan. 24, 08:21 pm

Viszont kérdeznék még egyet. :) Ma szelepszár szimering cserén volt az autó /hála Toytomi klubtárs segőtékészségének az alkatrész beszerzésben/ és miközben a szerelő barátom rakta össze a vezérlést, gondoltam hasznossá teszem magam és megjavítom a jobb első zárat.
Működésileg semmi gond nincs vele, csak egz kicsit lötyög a kilincs. Hangja ugyan nincs, nem is lögyögés ez, hanem nincs szintben az ajtóval. Amikor meghúzom, akkor látszik, hogy enged egy kicsit.

Gondoltam, majd megoldom, biztos belülről tartja egy csavar ami kilazulhatott. Sikeresen leszedtem a patentokat, illetve a könyöklő alatt a három csavart, meg az elején fent a másik kettőt ami tartotta az ajtó paneklt.

Kipattintottam mindent, de egy helyen, a belső kilincsnél még fogja valami. Igen, nyilván a kilincs. :) Viszont sehogy nem jöttem rá, hogyan kell azt úgy leszedni, hogy ne törjem el.

Hirtelen elkezdtem videókat keresgélni Youtube-n, de sajnos csak manual ablakemelőset és olyan kilincseset találtam, ami belül csavarral van rögzítve. Persze, úgy könnyű. :))

Szóval végül visszaraktam, gondoltam megkérdezem előbb itt, mielőtt a nagy feszegetésbe eltöröm.

Tudja valaki, hogy lehet a belső kilincset egyszerűen leszedni, hogy ne törjön?
EE101 Royal Special

Avatar
IceRocko
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 961
Csatlakozott: 2012 okt. 09, 05:14 pm
Autód gyártási éve: 1992
Autód típusa (és generációja): Corolla E10
Autód felszereltségi jelölése: XLi
Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)
Re: Segítség kellene!

Hozzászólás Szerző: IceRocko » 2018 jan. 25, 07:52 am

Ha meghúzod a nyitót, látni fogod, hogy 1 csavar tartja. azt kiveszed, majd fogod és előre fele tolod az egész kilincset, amíg ki nem pattan a helyéről.
Egyébként ugyan az a manuális ablakos is.
EE101 Sedan, 7A-FE

Avatar
csgeri80
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 104
Csatlakozott: 2015 ápr. 27, 07:39 pm
Autód gyártási éve: 1996
Autód típusa (és generációja): Corolla E10
Autód felszereltségi jelölése: XLi
Autód karosszéria variánsa: Hatchback (3 ajtós)
Tartózkodási hely: Csíkszereda
Re: Segítség kellene!

Hozzászólás Szerző: csgeri80 » 2018 jan. 25, 08:29 am

IceRocko írta:Ha meghúzod a nyitót, látni fogod, hogy 1 csavar tartja. azt kiveszed, majd fogod és előre fele tolod az egész kilincset, amíg ki nem pattan a helyéről.
Egyébként ugyan az a manuális ablakos is.
Sajnos nekem nincs csavar. A videókon is látszódott, hogy van egy csavar belül a kilincs alatt, de nekem nyoma sincs.

Esetleg megnézem még a kilincs tövénél, ha meghúzom, de kétlem, hogy nem vettem észre.
EE101 Royal Special

Avatar
IceRocko
Aktív fóruméletet élõ
Aktív fóruméletet élõ
Hozzászólások: 961
Csatlakozott: 2012 okt. 09, 05:14 pm
Autód gyártási éve: 1992
Autód típusa (és generációja): Corolla E10
Autód felszereltségi jelölése: XLi
Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)
Re: Segítség kellene!

Hozzászólás Szerző: IceRocko » 2018 jan. 27, 07:32 pm

csgeri80 írta:
IceRocko írta:Ha meghúzod a nyitót, látni fogod, hogy 1 csavar tartja. azt kiveszed, majd fogod és előre fele tolod az egész kilincset, amíg ki nem pattan a helyéről.
Egyébként ugyan az a manuális ablakos is.
Sajnos nekem nincs csavar. A videókon is látszódott, hogy van egy csavar belül a kilincs alatt, de nekem nyoma sincs.

Esetleg megnézem még a kilincs tövénél, ha meghúzom, de kétlem, hogy nem vettem észre.
Fotózd le és rakd be a képet ide kérlek. Kíváncsi vagyok, mert nem tudok más fajtáról...
EE101 Sedan, 7A-FE

Doncsa
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 10
Csatlakozott: 2018 jan. 09, 07:56 pm
Autód gyártási éve: 2010
Autód típusa (és generációja): Corolla E15
Autód felszereltségi jelölése: Luna
Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)
Re: Segítség kellene!

Hozzászólás Szerző: Doncsa » 2018 feb. 01, 07:38 pm

Sziasztok!

Olyan kerdesem lenne, hogy erdemes szerintetek gyari toyota aksit venni vagy teljesen mindgy?!
A gyari iden lesz 8eves az autoban es ugy hallom neha a hangjan, hogy haldoklik...
Ez egy 1.6 os automata corolla.
Valakinek tapasztalat estleg?!
Védd a fákat! Egyél Hódot!

Avatar
Jorn
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 1351
Csatlakozott: 2011 dec. 20, 09:32 am
Autód gyártási éve: 1998
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Terra
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Segítség kellene!

Hozzászólás Szerző: Jorn » 2018 feb. 01, 09:54 pm

Doncsa írta:Sziasztok!

Olyan kerdesem lenne, hogy erdemes szerintetek gyari toyota aksit venni vagy teljesen mindgy?!
A gyari iden lesz 8eves az autoban es ugy hallom neha a hangjan, hogy haldoklik...
Ez egy 1.6 os automata corolla.
Valakinek tapasztalat estleg?!
Nekem a gyári akksi Yuasa volt. Az nagyon jó. Az Exide Premiummal is jók a tapasztalataim.
10/2006 angol ZZT251 SOL TEC EUR SED LHD 1ZZFE HTWC MTM 5F
11/1998 angol AE111 TERRA UKP EUR LB LHD 4AFE MTM 5F
(07/1998 japán AE111 TERRA EUR SED LHD 4AFE MTM 5F)

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23402
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:
Re: Segítség kellene!

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2018 feb. 02, 09:16 am

Teljesen egyetértek.
Yuasa, Exide

Egyébiránt Jó minőségű utángyártott márkáink témánk folyamatosan frissül.
Hasznos!
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Doncsa
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 10
Csatlakozott: 2018 jan. 09, 07:56 pm
Autód gyártási éve: 2010
Autód típusa (és generációja): Corolla E15
Autód felszereltségi jelölése: Luna
Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)
Re: Segítség kellene!

Hozzászólás Szerző: Doncsa » 2018 feb. 02, 09:43 am

Es szerintetek csereljem igy 8evesen vagy amig birja addig birja?! Ugysem egyik naprol a amasikra adja meg magat gondolom
Védd a fákat! Egyél Hódot!

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23402
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:
Re: Segítség kellene!

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2018 feb. 02, 09:52 am

Ha már 1-2 nap állás után szenvedősen indul, akkor szerintem cseréld és nem lesz kellemetlen, váratlan napod.
Úgyis akkor ütne be a baj, amikor nem számítasz rá. -10°C, reggel 6 óra, taknyos idő, nem használtátok, a hosszú hétvégén, sietnél a munkába és ez a 3 és fél nap elég volt neki, hogy megmakkanjon.

Ha napi szinten használod, akkor esetleg még várj vele.
Ha ritkábban, akkor processzoros töltővel érdemes néha gonzogatni:
viewtopic.php?f=18&t=2062
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Doncsa
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 10
Csatlakozott: 2018 jan. 09, 07:56 pm
Autód gyártási éve: 2010
Autód típusa (és generációja): Corolla E15
Autód felszereltségi jelölése: Luna
Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)
Re: Segítség kellene!

Hozzászólás Szerző: Doncsa » 2018 feb. 02, 09:57 am

Olvasgattam kozben ezt is, koszi a linket :)
Meg nem rakoncatlankodik inkabb csak olyan furan indul reghelenkent minha mar gyengulne, de oersze nem inditozik csak vagy 2 masodpercet kb...
Védd a fákat! Egyél Hódot!

pecsi67
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2017 dec. 20, 01:01 pm
Autód gyártási éve: 1989
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: Egyéb
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Segítség kellene!

Hozzászólás Szerző: pecsi67 » 2018 feb. 06, 02:33 pm

Segítséget szeretnék kérni!

1989 Toyota Corollám (dizel) van. Nagyon szeretem.Szeptemberben szerelőnél (ismerős jó szerviz, eddig nem csalódtam bennük) volt olajfolyás miatt. A váltó környékén volt az olajfolyás. Javítás megtörtént, a javítás során 2 motortartó bak is cserélve lett mert észre vették, hogy törött. a szervizelés óta viszont annyira ráz (rezonál) a kocsi hogy a kormányt teljesen le kell szorítani, hogy ne legyen akkora a hangja a műszerfalon a mutatók is teljesen elszabadulnak. Eddig ezt nem csinálta. visszavittem a szervizbe, hogy ez így nem természetes szép korához és dizelhez képest normál hangja volt. Sajnos nem tudnak vele mit csinálni voltam vele adagolósnál Ő azt mondta ez nem lehet adagoló hiba. az alapjárat emelve lett de az sem segít. ha bemelegszik a motor kicsit szűnik ez a rezonálás de nem teljesen.
Valaki találkozott már ilyen problémával? Van valakinek ötlete, hogy mi okozhatja ezt? Esetleg tudtok ajánlani megbízható Toyota szerelőt Budapesten (esetleg szűkítve a kört dél Pesten)?

A válaszokat előre is köszönöm!

Üdvözlet
Zsuzsa

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23402
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:
Re: Segítség kellene!

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2018 feb. 06, 04:15 pm

Szervusz.
A ket uj motortarto bak es azok lehuzasa a ludas.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

syab19
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 117
Csatlakozott: 2013 jan. 04, 01:48 pm
Autód gyártási éve: 1994
Autód típusa (és generációja): Corolla E10
Autód felszereltségi jelölése: XLi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Re: Segítség kellene!

Hozzászólás Szerző: syab19 » 2018 márc. 06, 12:26 pm

Sziasztok,

Féltengely csere után és műszaki előtt hívtak a szerelők, hogy a vitt gyári gyertyák cserélve lettek, de nem jár szépen a motor.
Ki akarják cseréltetni a rotort, elosztófedelet, gyújtáskábeleket és a vízpumpát (utobbi jogos, mert folyik és csapágyas).

Létezhet, hogy gyertyacsere után "kerreg" a motor? eddig semmi ilyet nem tapasztaltam. Maxmimum hideg indítás után amíg nem melegedett be télen volt egy kis hangja. utána már simán járt.
4e-fe és 1.3as. Nem tudom, hogy átvágni akarnak vagy a csere valóban megoldja a dolgot? Vagy csak simán be kéne állítani a gyújtást?

Köszönöm a segítségetek és tapasztalatotok előre is!
Üdv. Szabi

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23402
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:
Re: Segítség kellene!

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2018 márc. 06, 01:06 pm

Szervusz!

A távgyógyítás akusztikai vizsgálat hiányában igen nehéz így.
A 4EFE-nek van egy jellegzetes FORDULAT EJTÉSRE hallatszódó kerregő hangja, ami az előfeszített, osztott vezérműkerék rugójának fáradásából adódik. SEMMI mechanikus bajt csinál, meg kell szokni.
Ez azonban nyilván nem egyik pillanatról másikra jön elő.

Egy gyertyacsere, ha nem ér bele a dugattyú tetejébe :D szerintem nem okozhat ilyet. Maximum, ha nagyon nem bele való értékű lett belerakva és erőlködik a motor, hogy járjon.
Azt mondanám, hogy valami máshoz (jó eséllyel mechanikus alkatrészhez) is nyúltak és azzal lesz a gebasz, de így látatlanban tényleg nehéz. Nem tudom mi az a kerregés, nem akarok így pálcát törni felettük. Ha egyértelműen akkor keletkezett, amikor náluk volt, azt javítsák ki.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

syab19
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 117
Csatlakozott: 2013 jan. 04, 01:48 pm
Autód gyártási éve: 1994
Autód típusa (és generációja): Corolla E10
Autód felszereltségi jelölése: XLi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Re: Segítség kellene!

Hozzászólás Szerző: syab19 » 2018 márc. 06, 02:06 pm

Pacsker írta:Szervusz!

A távgyógyítás akusztikai vizsgálat hiányában igen nehéz így.
A 4EFE-nek van egy jellegzetes FORDULAT EJTÉSRE hallatszódó kerregő hangja, ami az előfeszített, osztott vezérműkerék rugójának fáradásából adódik. SEMMI mechanikus bajt csinál, meg kell szokni.
Ez azonban nyilván nem egyik pillanatról másikra jön elő.

Egy gyertyacsere, ha nem ér bele a dugattyú tetejébe :D szerintem nem okozhat ilyet. Maximum, ha nagyon nem bele való értékű lett belerakva és erőlködik a motor, hogy járjon.
Azt mondanám, hogy valami máshoz (jó eséllyel mechanikus alkatrészhez) is nyúltak és azzal lesz a gebasz, de így látatlanban tényleg nehéz. Nem tudom mi az a kerregés, nem akarok így pálcát törni felettük. Ha egyértelműen akkor keletkezett, amikor náluk volt, azt javítsák ki.

Köszönöm a választ, gyári gyertyák lettek beletéve. Amit ehhez a motorhoz a szervízkönyve is javasol.
Meghallgatom miahamarabb, hogy tudjak további támpontot adni, mert nem szeretném a nem hozzáértésből adódóan a fél autót kicseréltetni. Nem is beszélve, hogy szikrát is és minden mást is kap és a gyertyacseréhez maximum a gyújtáskábelt kell mozgatni, így nem értem hirtelen mitől lett más járása a motornak. Plusz nem tudják mi a gond, csak gyanakodnak trafóra és a fent említett alkatrészekre...


Válasz küldése