Segítség kellene!

Technikai okfejtések, hasznos tippek, leírások. Önállóan megvalósítható kisebb-nagyobb szervizelések és átalakítások.
Avatar
csazso
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 48
Csatlakozott: 2008 júl. 10, 05:38 pm
Autód gyártási éve: 2001
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Harmony
Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)
Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Segítség kellene!

Hozzászólás Szerző: csazso » 2017 márc. 11, 12:06 pm

Szia Matyi! Lehet, hogy segítenél egy EWD-vel. Nézegettem a Haynes leírást, de elég rosszul van szkennelve a diagramm egy két eleme. Elektromos alapismereteim megvannak, műszerezettségem is adott. A netet átbújva sem lettem okosabb. / vagy csak rossz helyen kerestem / . A visszajelző leírásában az áll, hogy az indexautomata betápját kell elvágni / 49 -es lábhoz megy / , de találtam olyat is, ahol az automata , és az indexkapcsoló középső pontja / 49a / közötti vezeték van elvágva- közé kötve. Elvileg, ez utóbbi járhatóbb út lenne, mert az indexkarnál ki lehetne mérni melyik a megfelelő színű vezeték. Bár ha tudnák a színjelölést, ne kellene keresgélnem. Azért köszi.
Olyan nincs, hogy egy Corolla nem indul !!!

laszlok
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2017 márc. 14, 10:23 am
Re: Segítség kellene!

Hozzászólás Szerző: laszlok » 2017 márc. 14, 10:25 am

Sziasztok!

Előre is elnézést kérek a hosszú hozzászólásért és köszönöm ha tudtok segíteni.

Fél évvel ezelőtt vettünk egy 2005-ös corolla verso 1.8 m-mt-t. nagyon szeretjük a „kis” kocsit tette a dolgát és imádtam vezetni kemény két hónapig, ugyanis egyszer csak megállt és nem ment tovább. Ekkor kezdődött a 4 hónapos szerviz tortúra aminek sajnos még most sincsen vége, a kocsink pedig még mindig működésképtelen. elvontattuk a szervizünkbe ahova az előző autóinkat is vittük már jó 10 éve. a szervizvezető jó barát lévén mondta, hogy ő inkább nem nyúl hozzá mert nem szeretnék tönkrevágni, mivel nem értenek hozzá, de a kocsi vontatásában segítenek, illetve körbekérdez ki az aki tudna a javításban segíteni. Elvittük egy szervizbe ahol ódákat zengtek a paliról és itt kezdődtek a gondok (nem az emberrel igazából, hanem a javítással magával). Először is kiderült hogy a kuplung és a kuplung motor cserére szorul, de a kuplung motort meg lehet javítani. Sajnos kiderült hogy nem lehet de csak azután miután egy másik szerviz mókolt vele vmit és szépen le is égett (persze nem szóltak róla hogy nem tudják ténylegesen megjavítani, hanem csak szétgányolják). Ezután lett egy véve bontottan, illetve egy új kuplung. Ezek be is lettek szerelve, de a kocsi nem indult, pedig semmi más alkatrész csere nem volt szükséges.
Később kiderült hogy a váltó vezérlés elektronika leblokkolt nem tudni miért. Itt kezdődött el a kutatás, millió helyet körbetelefonáltunk de semmi eredmény nem volt egy ember mondott a-t másik b-t és egyik sem tűnt úgy hogy igaz, egészen tegnapig amikor is azt az infót kaptuk két toyota márkaszerviztől, hogy az m-mt versoknál a váltó vezérlő elektronika ha bármilyen a váltóhoz kapcsolódó komponenst cserélnek akkor leblokkol és sehogy sem lehet feloldani ezt a blokkot, a toyota sem tudja (elméletileg más amúgy sem mert a gyári szoftver csak nekik van meg), mert a toyota szervizek csak és kizárólag a módosított komplett váltórendszert rakhatják az autóba ami 600 000 forint. Az az igazság, hogy így hirtelen nincs 600 ezrem és hihetetlennek tartom hogy ez az egyetlen autó a világon aminek az szoftverével nem lehet kezdeni vmit. Erre irányulna a kérdésem, hogy történt-e már valakivel ilyen, és mi volt a megoldás, már ha egyáltalán volt más.
Vagy esetleg tudtok valamilyen más megoldást amire nem megy rá ingem gatyám, egyelőre amúgy is úgy néz kihogy 285 ezret kidobtam eddig az ablakon. Bármi tipp vagy irány amerre elindulhatok jól jönne.
Segítségeteket előre is köszönöm és bocsi a hosszú posztért.

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23933
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:
Re: Segítség kellene!

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2017 márc. 14, 01:02 pm

Kedves László!

MEGOLDJUK! a problémádat, ne aggódj! Sok tanulópénzt fizettél, de hiszem, hogy végre megtaláltad a jó irányt.
Ha küldesz egy telefonszámot privát üzenetben, az meggyorsítja az ügymenetet!
Nemsokára gurulni fogtok az autóval. A kiemelő motor árát meg ne bánd. Előbb utóbb cserélni kellett volna, hisz nem városi dugózásra van tervezve.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

laszlok
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2017 márc. 14, 10:23 am
Re: Segítség kellene!

Hozzászólás Szerző: laszlok » 2017 márc. 14, 01:20 pm

Pacsker írta:Kedves László!

MEGOLDJUK! a problémádat, ne aggódj! Sok tanulópénzt fizettél, de hiszem, hogy végre megtaláltad a jó irányt.
Ha küldesz egy telefonszámot privát üzenetben, az meggyorsítja az ügymenetet!
Nemsokára gurulni fogtok az autóval. A kiemelő motor árát meg ne bánd. Előbb utóbb cserélni kellett volna, hisz nem városi dugózásra van tervezve.

Köszönöm Pacsker, elküldtem a számom.

Avatar
csazso
Visszajáró
Visszajáró
Hozzászólások: 48
Csatlakozott: 2008 júl. 10, 05:38 pm
Autód gyártási éve: 2001
Autód típusa (és generációja): Corolla E11
Autód felszereltségi jelölése: Harmony
Autód karosszéria variánsa: Sedan (4 ajtós)
Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Segítség kellene!

Hozzászólás Szerző: csazso » 2017 márc. 15, 09:03 pm

csazso írta:Szia Matyi! Lehet, hogy segítenél egy EWD-vel. Nézegettem a Haynes leírást, de elég rosszul van szkennelve a diagramm egy két eleme. Elektromos alapismereteim megvannak, műszerezettségem is adott. A netet átbújva sem lettem okosabb. / vagy csak rossz helyen kerestem / . A visszajelző leírásában az áll, hogy az indexautomata betápját kell elvágni / 49 -es lábhoz megy / , de találtam olyat is, ahol az automata , és az indexkapcsoló középső pontja / 49a / közötti vezeték van elvágva- közé kötve. Elvileg, ez utóbbi járhatóbb út lenne, mert az indexkarnál ki lehetne mérni melyik a megfelelő színű vezeték. Bár ha tudnák a színjelölést, ne kellene keresgélnem. Azért köszi.
Bekötöttem az utánfutó index visszajelzőt. Most már tárgytalan.
Olyan nincs, hogy egy Corolla nem indul !!!

laszlok
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2017 márc. 14, 10:23 am
Re: Segítség kellene!

Hozzászólás Szerző: laszlok » 2017 márc. 26, 12:32 pm

Pacsker írta:Kedves László!

MEGOLDJUK! a problémádat, ne aggódj! Sok tanulópénzt fizettél, de hiszem, hogy végre megtaláltad a jó irányt.
Ha küldesz egy telefonszámot privát üzenetben, az meggyorsítja az ügymenetet!
Nemsokára gurulni fogtok az autóval. A kiemelő motor árát meg ne bánd. Előbb utóbb cserélni kellett volna, hisz nem városi dugózásra van tervezve.
Hatalmas koszonet neked Pacsker es persze Szullosz mesternek! Segitsegeteknek koszonhetoen Jucus tragikus tortenete vegul csak happy enddel vegzodott! Leirhatatlan erzes volt ujra vezetni, azota kiszallni sem akarok belole :D

Avatar
toytomi
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2852
Csatlakozott: 2011 okt. 21, 07:32 pm
Autód gyártási éve: 1989
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Kübekháza, Szeged
Re: Segítség kellene!

Hozzászólás Szerző: toytomi » 2017 márc. 26, 12:41 pm

laszlok írta:
Pacsker írta:Kedves László!

MEGOLDJUK! a problémádat, ne aggódj! Sok tanulópénzt fizettél, de hiszem, hogy végre megtaláltad a jó irányt.
Ha küldesz egy telefonszámot privát üzenetben, az meggyorsítja az ügymenetet!
Nemsokára gurulni fogtok az autóval. A kiemelő motor árát meg ne bánd. Előbb utóbb cserélni kellett volna, hisz nem városi dugózásra van tervezve.
Hatalmas koszonet neked Pacsker es persze Szullosz mesternek! Segitsegeteknek koszonhetoen Jucus tragikus tortenete vegul csak happy enddel vegzodott! Leirhatatlan erzes volt ujra vezetni, azota kiszallni sem akarok belole :D
Bár én nem segítettem, de meg szabad kérdezni mi volt a probléma megoldása?
:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport - R.I.P.

:toytomi: AE92 Gt-i Liftback - Zenki, 4A-GE 16V Smallport

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23933
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:
Re: Segítség kellene!

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2017 márc. 26, 09:22 pm

A probléma fórumba történő beírását követően este 11-kor már saját lábán ment a kocsi.
Utána pedig a korábbi más által okozott "problémákat" kellett kijavítani.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

laszlok
Újonc
Újonc
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2017 márc. 14, 10:23 am
Re: Segítség kellene!

Hozzászólás Szerző: laszlok » 2017 márc. 29, 11:56 am

Pacsker írta:A probléma fórumba történő beírását követően este 11-kor már saját lábán ment a kocsi.
Utána pedig a korábbi más által okozott "problémákat" kellett kijavítani.
de ha láttad volna azokat a problémákat attyaúristen! Szullosz rosszul volt. konkrétan nem is cserélték a kuplung szettet, hanem csak egy új tárcsát akartak beerőltetni. mindezt kiszámlázták 120 ezer plusz munkadíjért... az újabb activator is egy katasztrófa volt és a kettőből csinált egy épkézlábat. most meg még a másik szerelő szőrözik és követeli a képeket is amiket Szullosz csinált. nem baj én odaadom neki de ha nem fizet akkor ennyi volt a kedveskedés kicsit bedurvulok...

Avatar
Sancy
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 2934
Csatlakozott: 2010 márc. 09, 08:30 pm
Tartózkodási hely: Pécel
Re: Segítség kellene!

Hozzászólás Szerző: Sancy » 2017 márc. 29, 02:50 pm

Ez uber gaz!
Melyik mocskos szemetlada csinal ilyet???
Megerdemelne egy kis "reklamot" , hogy masokat ne tudjon atbaszni.
Ja, Meg 2 nagy oklost a szeme koze
E11 G6 TTE Facelift 1.6 VVTI
E12 TS TTE Facelift 1.8 VVTL-i

E11 TS Facelift 1.8 VVTL-i pálya autó építes folyamatban

Avatar
montoya
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3726
Csatlakozott: 2010 aug. 29, 10:17 pm
Tartózkodási hely: BP XI
Re: Segítség kellene!

Hozzászólás Szerző: montoya » 2017 ápr. 03, 10:53 am

Srácok, az normális, hogy nem hajtott keréken (nálam az első) a tőcsavarok a kerék középpontja körül el tudnak fordulni 1-2 foknyit a tárcsához képest?
A lyukak, amin ki vannak vezetve a csavarok, nagyobbak, mint maguk a csavarok, így a lyuk két széle közötti tartományban forog az egész hóbelebanc, az öt csavarral együtt.

Mindkét oldalt ilyen.
IS200 '01
:glcarina: Carina Coupe 1.8 XE - RIP :(
KépCarina Coupe 1.6 DX
Datsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23933
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:
Re: Segítség kellene!

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2017 ápr. 03, 11:15 am

Szerintem egyáltalán nem, bár nehezen bogozom ki pontosan mi is a helyzet :)
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
montoya
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3726
Csatlakozott: 2010 aug. 29, 10:17 pm
Tartózkodási hely: BP XI
Re: Segítség kellene!

Hozzászólás Szerző: montoya » 2017 ápr. 03, 12:23 pm

Kép

Szóval a nyilak irányában tudnak mozogni a tőcsavarok annyit, amennyivel nagyobb a lyukak átmérője, mint maga a csavar.
Mondjuk 2-3mm.
(Nem saját kép, ezt találtam gyorsan)
IS200 '01
:glcarina: Carina Coupe 1.8 XE - RIP :(
KépCarina Coupe 1.6 DX
Datsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd

Avatar
Pacsker
Site Admin
Site Admin
Hozzászólások: 23933
Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
Autód gyártási éve: 1988
Autód típusa (és generációja): Corolla E9
Autód felszereltségi jelölése: GTi
Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:
Re: Segítség kellene!

Hozzászólás Szerző: Pacsker » 2017 ápr. 03, 12:25 pm

Nem a tőcsavar mozog...
A féktárcsa mozog a kerékagyon. Ez teljesen természetes, hisz amikor a kereket húzod le, akkor rögzül a féktárcsa is.
Nem is a féktárcsából jön ki a tőcsavar, hanem mögötte a kerékagyból.
Klubelnök

Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi


:e9lb: AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
:te71matyi: TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
Kép KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
:kp60: KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)

Kép

Avatar
montoya
Fanatikus fórumozó
Fanatikus fórumozó
Hozzászólások: 3726
Csatlakozott: 2010 aug. 29, 10:17 pm
Tartózkodási hely: BP XI
Re: Segítség kellene!

Hozzászólás Szerző: montoya » 2017 ápr. 03, 12:27 pm

Pacsker írta:Nem a tőcsavar mozog...
A féktárcsa mozog a kerékagyon. Ez teljesen természetes, hisz amikor a kereket húzod le, akkor rögzül a féktárcsa is.
Nem is a féktárcsából jön ki a tőcsavar, hanem mögötte a kerékagyból.
Azt írtam, hogy a tőcsavar mozog a tárcsához képest.
Viszont, ha jól értem amit mondasz, akkor a tárcsát az "rögzíti" ilyen esetben, hogy a a kerék rányomja az agyra?
Miért nincs fix poziciója az agyon?
IS200 '01
:glcarina: Carina Coupe 1.8 XE - RIP :(
KépCarina Coupe 1.6 DX
Datsun Gloria Hardtop
Mazda 323 BF turbo 4wd


Válasz küldése