P1345 hibakód= elkezdett meghalni az olajszivattyúd
Elküldve: 2018 dec. 10, 05:00 pm
Üdv kedves Klubtársak!
A fent említett címben a saját esetemet írom le, nem biztos, hogy másnak is ez a baja, ha a P1345 hibakód jön, de ha gyakran megjelenik, akkor bizony érdemes lesz rámérni az olajnyomásra mihamarabb, mert komoly kopás lesz a tengelyeken.
2017 április elején vettem a kocsit, 2006-os 1,4vvti HB bő 280000 szervizkönyves/számlás kilométerrel. Sokáig hibamentes volt (csak a szokásos féltengely törés volt május végén!), az első P1345 ös hiba P0303-al kísérve egy kamion előzésekor jött ősszel, de gyújtás levétele után újraindításnál megjavult. Aztán megint semmi jó ideig, ha nem volt forszírozva a motor úgy 140-ig, akkor hetekig elment sárga lámpa nélkül, de idővel havi, majd egyre gyakoribb endzsincsekk felgyulladás, majd néhány indítás után magától eltűnés volt. Aztán idén már elkezdett P0300 hibákat dobálni változó hengerszámmal, és elkezdtünk keresgélni, mi okozhatja ezeket az elektromos anomáliákat. Karácsony Gabitól volt a féltengely is, jött tőle egy szett gyújtótrafó is, de hiába cserélgettük, nem lett jobb, a szerelőm a helyi bontóstól szerzett vvti szelepet, légtömeg mérőt cserére, az sem oldotta meg a problémát, szívósor tömítést cseréltünk, de semmi, mi több, forró motornál alapjáraton villogni kezdett az olajnyomás lámpa, ami a szenzor csere után is előjött ismét. Vezérlés cserét beszéltünk meg, mivel 298 ezret is meghaladta a számláló, bár hangja nem volt, de a szerelő azt mondta, hogy az enyém hangosabban jár, mint egy másik páciensé, és inkább mechanikai baja van a kocsinak, mint elektromos. Megkértem, hogy vegyék le az olajteknőt egy takarításra, ha már ott a verda, és akkor jött a meglepi, a főtengely támcsapágyak az olajteknőben (egyik a karterszűrőjébe akadva) pislogtak. Nem tervezett szerviz következett a motor kiszerelése, alul szétszedése után kiderült, a főtengely, az olajszivattyú, a létratámasz, a csapágyak, a vezérműtengelyek, a vvti kerék és egyéb csúszkák cserések, a fémreszelék dolgozott. Egy bontott motor volt a donor, most halkabban jár a motor, mint valaha, és próbálom ésszel bejáratni. Nem tudható mi okozta pontosan az egészet, de az olajszivattyú eléggé gatya volt kiszerelés után (ennek a halálát jósolták elsőnek a szerelőék), és a tengelyek fémreszelék karcosak voltak amellett, hogy kopottak is.
Szóval huncut verda a Corolla, mert a megszokott mechanikai hangokat nem produkálta, ellenben elektromos biszbaszokat igen, javaslom, néha mérjetek rá melegen az olajnyomásra, és/vagy vegyétek le az olajteknőt egy takarításra, nehogy úgy járjatok, mint én.
További hibamentes kocsikázást mindannyiunknak!
A fent említett címben a saját esetemet írom le, nem biztos, hogy másnak is ez a baja, ha a P1345 hibakód jön, de ha gyakran megjelenik, akkor bizony érdemes lesz rámérni az olajnyomásra mihamarabb, mert komoly kopás lesz a tengelyeken.
2017 április elején vettem a kocsit, 2006-os 1,4vvti HB bő 280000 szervizkönyves/számlás kilométerrel. Sokáig hibamentes volt (csak a szokásos féltengely törés volt május végén!), az első P1345 ös hiba P0303-al kísérve egy kamion előzésekor jött ősszel, de gyújtás levétele után újraindításnál megjavult. Aztán megint semmi jó ideig, ha nem volt forszírozva a motor úgy 140-ig, akkor hetekig elment sárga lámpa nélkül, de idővel havi, majd egyre gyakoribb endzsincsekk felgyulladás, majd néhány indítás után magától eltűnés volt. Aztán idén már elkezdett P0300 hibákat dobálni változó hengerszámmal, és elkezdtünk keresgélni, mi okozhatja ezeket az elektromos anomáliákat. Karácsony Gabitól volt a féltengely is, jött tőle egy szett gyújtótrafó is, de hiába cserélgettük, nem lett jobb, a szerelőm a helyi bontóstól szerzett vvti szelepet, légtömeg mérőt cserére, az sem oldotta meg a problémát, szívósor tömítést cseréltünk, de semmi, mi több, forró motornál alapjáraton villogni kezdett az olajnyomás lámpa, ami a szenzor csere után is előjött ismét. Vezérlés cserét beszéltünk meg, mivel 298 ezret is meghaladta a számláló, bár hangja nem volt, de a szerelő azt mondta, hogy az enyém hangosabban jár, mint egy másik páciensé, és inkább mechanikai baja van a kocsinak, mint elektromos. Megkértem, hogy vegyék le az olajteknőt egy takarításra, ha már ott a verda, és akkor jött a meglepi, a főtengely támcsapágyak az olajteknőben (egyik a karterszűrőjébe akadva) pislogtak. Nem tervezett szerviz következett a motor kiszerelése, alul szétszedése után kiderült, a főtengely, az olajszivattyú, a létratámasz, a csapágyak, a vezérműtengelyek, a vvti kerék és egyéb csúszkák cserések, a fémreszelék dolgozott. Egy bontott motor volt a donor, most halkabban jár a motor, mint valaha, és próbálom ésszel bejáratni. Nem tudható mi okozta pontosan az egészet, de az olajszivattyú eléggé gatya volt kiszerelés után (ennek a halálát jósolták elsőnek a szerelőék), és a tengelyek fémreszelék karcosak voltak amellett, hogy kopottak is.
Szóval huncut verda a Corolla, mert a megszokott mechanikai hangokat nem produkálta, ellenben elektromos biszbaszokat igen, javaslom, néha mérjetek rá melegen az olajnyomásra, és/vagy vegyétek le az olajteknőt egy takarításra, nehogy úgy járjatok, mint én.
További hibamentes kocsikázást mindannyiunknak!