Motorerő problémák
-
- Újonc
- Hozzászólások: 12
- Csatlakozott: 2018 feb. 01, 02:54 pm
- Autód gyártási éve: 2002
- Autód típusa (és generációja): Corolla E12
- Autód felszereltségi jelölése: Terra
- Autód karosszéria variánsa: Egyéb
- Tartózkodási hely: Enying
Motorerő problémák
Sziasztok.Segítségre lenne szükségem.Adott egy Toyota Corolla Verso 2.0 D-4D egyterű autóm amit decemberben vásároltunk egy fehérvári kereskedésben.Sajnos 2 hét után a kuplungszerkezet megadta magát teljesen ezért a komplett szett cserélve lett.Pár napja hoztam el a szerelőtől de sajnos újabb hibát produkál.A motorhiba jelző ikon indítás után hamar visszajön.Kiolvasva P1222 ismeretlen hibát írt a szerelőnél(ismerős).A tünetek pedig a következők lennének:
A fordulat nem nagyon megy 2500-3000 felé.Gázadásra szinte semmit nem reagál,ha hirtelen nyomom szinte semmi reakció csak ha lassan,óvatosan követem a fordulatot akkor tud szép lassan gyorsulni.Lassan gyorsul de szinte 100 km/h felé nagyon nehezen lehet vinni.Mintha elszállt volna az erő az autóból.Sajnos az előző autóm egy Stiló benzines volt,ezért nem nagyon tudom mit kezdjek a problémával.Esetleg ha valakinek van ötlete a témával kapcsolatban azt megköszönném!
A fordulat nem nagyon megy 2500-3000 felé.Gázadásra szinte semmit nem reagál,ha hirtelen nyomom szinte semmi reakció csak ha lassan,óvatosan követem a fordulatot akkor tud szép lassan gyorsulni.Lassan gyorsul de szinte 100 km/h felé nagyon nehezen lehet vinni.Mintha elszállt volna az erő az autóból.Sajnos az előző autóm egy Stiló benzines volt,ezért nem nagyon tudom mit kezdjek a problémával.Esetleg ha valakinek van ötlete a témával kapcsolatban azt megköszönném!
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Motorerő problémák
Szervusz!
Először is, személyes véleményem (hogy bármilyen gyártótól) hanyagold a dízelt.
Másodszor, ezek olyan javítási költségvonzatú és rejtett problémának is betudható meghibásodások, hogy felvehetnéd a kapcsolatot a kereskedővel, ha ilyen friss a dolog...
Ha nem akarod és saját költségen javíttatnád az autót, akkor
NE univerzális, hanem gyári Toyota (Techstream) diagnosztikával olvassátok ki az autó gondját. Nem akarom fejtegetni, az szükséges.
Mivel most nem tudom ezt neked megtenni, az általad írt P1222-re rágugliztam (te is megteheted):
P1222 TOYOTA - Throttle Motor Circuit
Possible causes:
Faulty Throttle Motor
Throttle Motor harness is open or shorted
Throttle Motor circuit poor electrical connection
Faulty Throttle Valve Faulty Throttle Drive Gear
(Faulty Accelerator Pedal Position (APP) sensor
Accelerator Pedal Position (APP) sensor harness is open or shorted
Accelerator Pedal Position (APP) sensor circuit poor electrical connection)
Egy kis időt rászánsz, megtalálod a felhasználói tapasztalatokat. Mit cserélt, sikerült-e vagy sem, stb.
Magyarul lehet banális hiba is (lecsúszott csatlakozó, vagy éppen a kuplungozás miatt lerántott/gyengén visszadugott csatlakozó), vagy cserélendő alkatrész, de nagy valószínűséggel nem motorbelső mechanikus probléma.
Ha már bontás van, érdemes az EGR rendszert és evidencia, hogy a "fojtószelepet" is kitisztítani.
Először is, személyes véleményem (hogy bármilyen gyártótól) hanyagold a dízelt.
Másodszor, ezek olyan javítási költségvonzatú és rejtett problémának is betudható meghibásodások, hogy felvehetnéd a kapcsolatot a kereskedővel, ha ilyen friss a dolog...
Ha nem akarod és saját költségen javíttatnád az autót, akkor
NE univerzális, hanem gyári Toyota (Techstream) diagnosztikával olvassátok ki az autó gondját. Nem akarom fejtegetni, az szükséges.
Mivel most nem tudom ezt neked megtenni, az általad írt P1222-re rágugliztam (te is megteheted):
P1222 TOYOTA - Throttle Motor Circuit
Possible causes:
Faulty Throttle Motor
Throttle Motor harness is open or shorted
Throttle Motor circuit poor electrical connection
Faulty Throttle Valve Faulty Throttle Drive Gear
(Faulty Accelerator Pedal Position (APP) sensor
Accelerator Pedal Position (APP) sensor harness is open or shorted
Accelerator Pedal Position (APP) sensor circuit poor electrical connection)
Egy kis időt rászánsz, megtalálod a felhasználói tapasztalatokat. Mit cserélt, sikerült-e vagy sem, stb.
Magyarul lehet banális hiba is (lecsúszott csatlakozó, vagy éppen a kuplungozás miatt lerántott/gyengén visszadugott csatlakozó), vagy cserélendő alkatrész, de nagy valószínűséggel nem motorbelső mechanikus probléma.
Ha már bontás van, érdemes az EGR rendszert és evidencia, hogy a "fojtószelepet" is kitisztítani.
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Motorerő problémák
Van dízel topicunk, melynek utolsó oldalain feszegetjük a "veszélyeit", illetve felhasználási mód alapján történő meg vagy meg nem érését.
viewtopic.php?f=7&t=1587
Hasznos lehet olvasnod, hogy felkészülhess az esetlegesen várható hibákra, netán ellenőrizhesd azok korábbi esetleges cseréjét.
Többek közt az általad említett (gondolom) kettős tömegű lendkereket is írjuk.
Fontos tudni, hogy ez nem Toyota gagyiság, hanem az összes gyártó, összes magas nyomású dízel motorjaira jellemző. A Toyota párukhoz képest sokkal tovább is bírja, de használt autókról beszélünk 10+ évvel és sok 100 ezer km-el.
viewtopic.php?f=7&t=1587
Hasznos lehet olvasnod, hogy felkészülhess az esetlegesen várható hibákra, netán ellenőrizhesd azok korábbi esetleges cseréjét.
Többek közt az általad említett (gondolom) kettős tömegű lendkereket is írjuk.
Fontos tudni, hogy ez nem Toyota gagyiság, hanem az összes gyártó, összes magas nyomású dízel motorjaira jellemző. A Toyota párukhoz képest sokkal tovább is bírja, de használt autókról beszélünk 10+ évvel és sok 100 ezer km-el.
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
-
- Újonc
- Hozzászólások: 12
- Csatlakozott: 2018 feb. 01, 02:54 pm
- Autód gyártási éve: 2002
- Autód típusa (és generációja): Corolla E12
- Autód felszereltségi jelölése: Terra
- Autód karosszéria variánsa: Egyéb
- Tartózkodási hely: Enying
Re: Motorerő problémák
Szia.Sajnos a kerekedő elzárkózott a segítségtől,mondván kopó alkatrész.Természetesen miután szétszedték és kiderült,hogy a szerkezetben törött rugó volt elküldtem az ügyvédemnek további lépéseket kérve a fényképeket,számlákat.Nehezen hiszem,hogy ez kopásból eredne.Igen google-ban én is rákerestem a P1222-re és én is ezt találtam.A szoftvert amit írtál beszerzem+e-bay-ről megrendeltem a kábelt is mini vci mert nekem a Fiathoz még egy kapcsolgatós fajta van de azt nem hiszem,hogy a Toyotához is jó lenne.Remélem csak egy laza csatlakozó okozza a hibát de utánanézek mert sajnos magam kell a végére járnom miután a kuplungcsere megvolt.Szerencsére az enyémben nem kettős tömegű van ezért "olcsón" megúsztam eddig.
-
- Újonc
- Hozzászólások: 12
- Csatlakozott: 2018 feb. 01, 02:54 pm
- Autód gyártási éve: 2002
- Autód típusa (és generációja): Corolla E12
- Autód felszereltségi jelölése: Terra
- Autód karosszéria variánsa: Egyéb
- Tartózkodási hely: Enying
Re: Motorerő problémák
Ma voltam szervízben.Elvileg légtömegmérő hiba.Valaki esetleg tudja,hol találok gyári számos alkatrészkatalógust.Hasonlóra gondolok mint a Fiatnál a Fiat eper.
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Motorerő problémák
Kíváncsi vagyok, hogy tényleg az lesz-e.
Toyota Alkatrész katalógus "EPC".
Itt találsz online felületes linkeket: viewtopic.php?f=4&t=1756
Toyota Alkatrész katalógus "EPC".
Itt találsz online felületes linkeket: viewtopic.php?f=4&t=1756
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
-
- Újonc
- Hozzászólások: 12
- Csatlakozott: 2018 feb. 01, 02:54 pm
- Autód gyártási éve: 2002
- Autód típusa (és generációja): Corolla E12
- Autód felszereltségi jelölése: Terra
- Autód karosszéria variánsa: Egyéb
- Tartózkodási hely: Enying
Re: Motorerő problémák
Szia.Én is.Elvileg szálszakadásos és hibás a beszívott levegő hőmérséklet érzékelő is.Legalábbis ezt mondták.Sajnos márkafüggetlen szervízben (Suzuki) voltam ma mert Toyotánál kb 2 hét várakozás van.Kicserélni csak következő hónapban fogom tudni akkor derül ki tényleg ez volt-e a hiba mert a kuplungcsere lenullázott most teljesen De megírom majd ha megoldódik,lehet másnak is lesz hasonló problémája.
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Motorerő problémák
Javaslom a megbízható szervizek és szakemberek témánkat:
viewforum.php?f=28
Megoldják a gyári diagnosztikát és nem először látnak Toyotát.
viewforum.php?f=28
Megoldják a gyári diagnosztikát és nem először látnak Toyotát.
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
-
- Újonc
- Hozzászólások: 12
- Csatlakozott: 2018 feb. 01, 02:54 pm
- Autód gyártási éve: 2002
- Autód típusa (és generációja): Corolla E12
- Autód felszereltségi jelölése: Terra
- Autód karosszéria variánsa: Egyéb
- Tartózkodási hely: Enying
Re: Motorerő problémák
Köszönöm.!
-
- Újonc
- Hozzászólások: 12
- Csatlakozott: 2018 feb. 01, 02:54 pm
- Autód gyártási éve: 2002
- Autód típusa (és generációja): Corolla E12
- Autód felszereltségi jelölése: Terra
- Autód karosszéria variánsa: Egyéb
- Tartózkodási hely: Enying
Re: Motorerő problémák
Pacsker írta:Javaslom a megbízható szervizek és szakemberek témánkat:
viewforum.php?f=28
Megoldják a gyári diagnosztikát és nem először látnak Toyotát.
Szia,sziasztok!
Voltam Toyota szervízben ahol fojtószelep hibát állapítottak meg.Beszereztem egy bontottat a mai napon szétszedtem.Akkor láttam meg a valódi hibát.A fojtószelep mozgató tengelyen van egy karmantyú ami a rugóba akad.Na ezt a karmantyút a szerelő kuplungcsere közben valamivel behajtotta így teljesen nyitott állásban rögzült,nem tudott megmoccani sem.Na ez volt a hiba.Azért a biztonság kedvéért ha már szét volt szedve beletettem a vásárolt bontott fojtószelep házat.Minden megoldódott az autó most tökéletesen megy,elfelejtette a vészüzemmódot is.
- Pacsker
- Site Admin
- Hozzászólások: 23933
- Csatlakozott: 2007 márc. 09, 06:44 pm
- Autód gyártási éve: 1988
- Autód típusa (és generációja): Corolla E9
- Autód felszereltségi jelölése: GTi
- Autód karosszéria variánsa: Liftback (5 ajtós)
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Motorerő problémák
Azért meséld el a kuplungcserét végző szerelőnek is
Klubelnök
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
Merjünk nagyban gondolkodni!
"Before you say you can't do it, try it" / Sakichi Toyoda
"I always say, the way a man treats his car is how he treats himself." / Tarconi
AE92 Liftback GT-i (4AGE, Kouki)
TE71 GT DOHC Coupe (2TG, Zenki)
KE11 Sedan felújítását várva (2K, Kouki)
KP60 Starlet versenyautó építés alatt (4AGE)
-
- Újonc
- Hozzászólások: 12
- Csatlakozott: 2018 feb. 01, 02:54 pm
- Autód gyártási éve: 2002
- Autód típusa (és generációja): Corolla E12
- Autód felszereltségi jelölése: Terra
- Autód karosszéria variánsa: Egyéb
- Tartózkodási hely: Enying
Re: Motorerő problémák
Pacsker írta:Azért meséld el a kuplungcserét végző szerelőnek is
Megvolt Még nem válaszolt .A kis művelet amit véghezvitt plusz ~37.000 be került nekem.Bontott fojtószelep 25.000 ft hibakód olvasás 2x 6000 plusz üzemanyag.Viszont a kereskedő ahol vettem a kocsit az ügyvéd felszólítására visszafizette a kuplungszett árát.Sajnos rá is ment erre a bakira.Most van egy fölös fojtószelep házam tartalékban